- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tapasztalatom szerint ha a négyszögtengelyes hajtás egyszer lelazul és nem veszed észre, csak akkor amikor már letapostad a hajtóművet a tengelyről, akkor ja, az többnyire kuka, vagy a fent említett kiékelős módszerrel megpróbálod orvosolni, többnyire működik is.
Boltban vetted át a bringát, vagy házhoz szállítást kértél? Bolti átvétel esetén szó nélkül viheted vissza gariba cseréltetni a hajtóművet, mivel nekik azt beállítva kell átadni. Amire általában minden szerviz felhívja a figyelmet, az a 100km-es ellenőrzés! Ez ingyenes szokott lenni, és pont azért van, hogy pl az ilyen lelazult hajtóművet még időben észrevegyék, és meghúzzák a csavart. Új bringáknál elő fordul néha, hogy lelazul a pedál vagy a hajtás. Ha nem viszed vissza 100km-es átnézésre, akkor nem kötelesek cserélni, mert a felhasználói felelőtlenség okozta a problémát. Ha dobozban szállítják ki, nem lehet 100%-os beállított állapotban eljuttatni hozzád a bringát, tehát védekezhet azzal a bolt, hogy nem volt szakszerűen üzembe helyezve a kerékpár, mivel az ilyen esetben a vásárló felelőssége. Bár én akkor is rá ellenőrzök a hajtóműre, és amit lehet beállítok, ha dobozban szállítjuk ki.
-
trialboj
őstag
-
TotO'
aktív tag
válasz
Runner_fxr #87136 üzenetére
Uh, ez nem hangzik valami jól
Mindenképp visszaviszem! Ez tényleg olyan komoly mint amielyennek hangzik? Mert akkor kb már ferde szemmel kéne néznem, ha nem cserélnek rögtön hajtóművet?
-
válasz
bunddog #87143 üzenetére
Nem lehetetlen, emlékszem anno, amikor először sikerült ott felmennem, elöl 26-os tányér, hátul 28-as fogaskerék. Ha azzal sikerült, a mai áttételekkel pláne nem lehetetlen.
ShiTmano: Hát igen, bár rengeteget tud segíteni fölfelé, de a technikai tudást nem pótolja a rásegítés.
A Brose-nál úgy tudom 3 fokozat van, de igazából mindegy is. Én a Bosch-al 90%-ban 1-es fokozatban megyek, e fölött már ritkán. Sík úton meg rásegítés off. -
ShiTmano
aktív tag
Zsolt74 barátommal mentünk két kisebb karikát. Pesthidegkútról a Kálvária-hegy mellett le Solymárra, és a Rózsika forrás felé vissza. Majd Pesthidegkútról a volt reptéren át az Árpád kilátóhoz és vissza. Ő a (nemrég bemutatott) villanybringájával jött. Egyenes úton még úgy-ahogy tudtam vele tartani a lépést (lejtőn még néha talán gyorsabb is voltam a fatkerék miatt), de emelkedőn -ahol Én már meghaltam- Ő ugyanolyan tempóval ment felfelé. Kipróbáltam egy enyhén emelkedő vízmosásos úton, csak 2-es fokozatban (amúgy 4 van) már ott is hirtelen olyat tolt, hogy fékeznem kellett. Hozzá kell szokni, mert megtréfálhatja a rutintalan embert. A 3-as, meg a turbó fokozat gyakorlatilag indokolatlan. Érdekes élmény volt.
-
bunddog
tag
válasz
Runner_fxr #87136 üzenetére
Szép
Ott akarok majd felmenni, ki tudja sikerül e
De lefele biztos menne
-
Apollo_21
addikt
Sziasztok!
Sokadik kérdésem lesz, remélem erre jön válasz mert ez kivételesen SOS
Váz gyári matrica szett-et szeretnék készítettni, ebben a témában keresnék vkit
Eddig a siker egyenlő a 0-val, 1van aki júni-júli-ba tudna elkezdeni foglalkozni vele és 1hó az átfutás...
Nekem ez a dolog 2hét múlva kell!Előre is köszi!
-
Because
őstag
aki esetleg integrálta váltana: Deore FC-M612
-
inifini
tag
Hát ebben a mai örült szélben puha voltam, a Biatorbágyi emelkedőnél visszafordultam, annyira dobált a szél + az eső is elkezdett szemerkélni, így feltekertem a Citadellához, majd a Normafára, ahol még ma is volt hó:
-
jjeahh
nagyúr
válasz
geotigris9 #87135 üzenetére
Nem hülyeség, meg is próbálom, persze nem az egész bicón, csak a váltóknál stb.
andrisbandi: ezt is kipróbálom majd, csak ilyen sarason kellemetlen az erdőből berobogni a városba (én a város szélén lakom).
-
andrisbandi
őstag
válasz
jjeahh #87134 üzenetére
Panelosként igen kellemetlen meglepi lehet aknára futni.
A múlt héten sikerült.
Nagy közúti híd alatt toltam át a gépet hátsó kerékre állítva, egy nagyon keskeny beton szegélyen, óvatosan, nehogy bepottyanjak a patakba. Valahol kutyagumiba léptem az 1 perces tolás alatt...Bakancsban nyomtam, és pont fenn voltak a sárvédők is, így "csak" a büdös volt probléma amíg az autómosó felé kanyarodtam. Nem néztek ám furán amikor a bakancs talpaival kezdtem a mosást
Szóval hiába nem ajánlott a nagynyomásúval lecsapatni a bringát, panelosként nincs más opció.
Lasan 20 éve így tisztítom. Persze óvatosan, de eddig megúsztam károsodás nélkül. -
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de az a hajtómű lehet tönkrement. A négyszögtengelyes hajtásnál nagyon kell arra figyelni, hogy meg legen húzva rendesen a csavar. Ha már menet közben azt érzed, hogy az egyik hajtókar lötyög, az sajnos rég rossz. Ilyenkor az történik, hogy a laza csavar miatt, szépen lassan lekúszik a hajtókar a négyszögtengely kúpos végéről, viszont közben el is nyalja egy kicsit az alu hajtókart az edzett acél tengely. Ez után már hiába húzod rá, le fog megint jönni, mint ahogy tapasztaltad is. Ilyenkor egy megoldás szokott lenni, egy dobozos üdítő, vagy dobozos sör dobozából vágsz egy kis darabot, amit a négyszögtengely egyik lapjára ráteszel, és úgy húzod rá a hajtóművet. Tulajdonképpen ki van ékelve, ez a legtöbb esetben segít, és el lehet tolni egy jó darabig a hajtóműcserét. De mivel ez egy új bringa volt, megpróbálnám garanciában elintézni a hajtóműcserét.
A hajtómű csavarra egyébként szoktam egy kis zsírt rakni, mert volt már olyan, hogy azért recsegett a hajtás, mert nem volt ott zsír, illetve szerintem jobban rá is tudod húzni, kisebb az esély, hogy kitekeredik.
Új bringáknál a hajtómű lelazulása kritikus pont, ez elő szokott fordulni. Az elején erre mindenképp figyelni kell. Az is lehet gyárilag nem volt rendesen ráhúzva.jilian: Az biztos, hogy egy fasza kis gép lesz!
Nem hinném, hogy csalódást okozna.
Nálunk is egy kicsit nagy most a kontraszt a bringákat illetően, asszonyé jóval egyszerűbb, de amire használja, bőven elég. Mentünk ma egy kis karikát, nagyon tetszett neki, de azért az enyémmel is ment.
Még nem próbálta a montim, ezért nem a cross trekking-el mentem én is. Azért most így érzékelte, hogy az övé miért annyi amennyi, és az enyém miért annyi amennyi.
A végén nem bírtam magammal, és meglódítottam egy meredek utcán közel 70km/h-ra.Adorján út
-
geotigris9
tag
válasz
jilian #87133 üzenetére
Kéne neki is egy hasonló kaliberű bringa ár értékben minőségben.
(Az a piros a videóban gettó más mint webshopos a videós inkább valami matt narancs szín és nem piros. Legalábbis az én monitoromon.)
Más.
Hajtókarhoz mondanám én is szoktam tenni zsírt a tengelyre (szak könyvben olvastam minden olyan pontra [kell] rakni a-hol alumínium és acél találkozik és ide is) bár nem hiszem ettől jobban rá szorulna vagy ilyesmi ráhúzásnál, de levételnél biztos nem lesz semmi gond.
Persze csavarrögzítőt is rakhatsz rá még pluszba az tutira nem fog lejönni utána, ha nem muszáj.
Bár volt olyan nekem is, hogy lelazult, de jól meghúzva már utána jó volt érzésre bikából meg kell húzni, ha van hozzá némi érzéked érzed azt a pontot a-hónan már ne tovább. Szerintem kis kulccsal is meglehet tépni csavart nem lehetetlen.Arra figyelj, hogy ne oldhatatlan csavarrögzítőt vegyél mert szétszedésnél már lehetnek gondok. (A gyengébb is meg fogja fogni kellően, ha frissiben van rárakva és összeköt.)
(Pl. ez is jó lehet [link])
És azért is fog jobban fogni ha külön teszel rá még, mert értelem szerűen az egész össze fog ragadni a menet két fele. Egyébként csak gyárilag vélhetően a csavaron(előre rárakva) van a belső meneten nincs a tengelynél, így csak fele annyit ér tartóerőben mintha mind a két felét fogná a rögzítő kötésben.
De kellően meghúzva így is elégnek kellene lennie.
És új bringán kisebb nagyobb tekerések után érdemes pár alkalommal végignézni nincs- e valami meglazulva.
(küllőket is végigpengetni nem-e laza valamelyik)
(Én már hagytam el tányércsavarokat új bringán, mert kilazultak és már csak akkor vettem észre mire három lelépett.)(#87134) jjeahh Levegőpisztoly.
-
jilian
addikt
válasz
Runner_fxr #87106 üzenetére
Megrendeltem egy zöld Spectral Al 6.0-át "L" -es méretben.
(De furcsa érzés volt leokézni az átutalást...mert azért ha ezt tudná az asszony!)
A 7.0 pirosban szerintem snassz. Fekete meg nincs. Meg f@szomat drága (nekem
)
Így legalább boldog vagyok, hogy tegnap megvettem a kisasszonynak a bicót 170€-ért. (Genesis Princess)
Én tuti nem éreztem volna meg ezt a ~200€ -os felárat egyel "jobb" MTB-ért... -
Ebben az esetben főleg a kenés számít mert azért rendes erők ébredhetnek azon a csavaron, lásd így simán kijött pedig volt rajta. A loctite is keni a menetet amíg meg nem szárad.
[link] Elég tág határok között mozog, pl. valamelyik hajtókaromba bele van ütve, hogy 44Nm. Az alja az ajánlottnak kb. 35.
Az nagyon a vége annak amit ki lehet fejteni azon a imbuszon, szóval húzd meg teljes erőből. A szerszámok nyele nem viccből akkora amekkora, úgy vannak tervezve, hogy nagyon ne lehessen túl húzni. -
TotO'
aktív tag
blue locktite nem ér semmit
Ha már itt tartunk, akkor melyik csavarrögzítő a jó erre a célra? (elképzelésem sincs, hogy ez milyen lehet, ami rajta volt alapból) közepes, vagy nagy szilárdságú legyen? (ezutóbbit kézzel még szét lehet szedni?)
Egyébként kézzel, egy ~12cm nyelű imbuszkulccsal mekkora nyomatékot lehet kifejteni? Mert megy itt a beszélgetés, hogy 40Nm kellene, de ennyit ki tudunk mi fejteni, vagy ahhoz már gép kell? másképp:
mennyire adhatok bele mindent szorításkor, mert ha úgy sem közelítem meg a 40-et, akkor nem kell félnem attól, hogy hazavágom a menetet -
Zsolt74
senior tag
Shimano HG54 Deore 10 sebességes MTB lánchoz gondolom NEM lehet használni patent szemet( mert forgásirányos a lánc).
-
válasz
HollyBoni #87122 üzenetére
Been there done that
Túra gyereknek lelazult a hajtókarja a semmi közepén, még ilyen régi 14-es csőkulcsos volt, persze 14-es csőkulcsa nem volt senkinek, meg amúgy is sérült volt a menet a csavaron. Kiszedtem a sajátomat meghúztam aztán vissza raktam hozzám, kibírta a 10km-et a következő bringa boltig
40Nm egy 15cm-es nyelű imbusszal azt jelenti, hogy 400N-el kell húznod az imbuszt mert az effektív erőkar olyan 10cm akkor is ha úgy számolunk, hogy a gyűrűs és a kisujjadra ugyan annyi nyomaték esik. Vagyis rohadtul meg kell húzni.
-
HollyBoni
veterán
válasz
rétisün #87124 üzenetére
Négyszög (kép -> négyszög alakú a tengely).
Négyszögnél nagyon kevés alátétes csavarral találkoztam eddig. Na meg ha ehhez a csavarhoz beteszel egy alátétet kevésbé mélyen megy bele a menetbe, meg az is lehet utána nem fog rámenni a kupak (ha ez esetleg számít neki valamit).
-
válasz
HollyBoni #87118 üzenetére
A lényeg az egészben a meghúzás 40Nm van előírva kb. ami rohadt sok, fogsz egy imbuszt és meghúzod amennyire tudod azt kész. A terhelésből adódóan itt a blue locktite nem ér semmit.
Igen, egy idő után elvileg lejön ha nincs csavar, de gyakorlatilag ha jól rajta van ez elég sok idő. -
HollyBoni
veterán
Igen, én menetrögzítőt ajánlanék. Sosem használtam zsírt és nem volt gondom, de kipróbálhatod azt is. Ráhúzást meg azért érzéssel, vagy ha van egyáltalán erről valami adat akkor nyomatékkulcs.
Szervizt kerülném. Egy az hogy lehet kifogsz valami agytrösztöt akinek nem is kéne ott dolgoznia, másik az hogy ők csinálnak valamit és rámondják hogy oké ez jó lesz, de úgyis tesztelés után derül ki.
(#87123) ivana : Mégis van menetrögzítő kb. minden gyári csavaron...
Lejön az simán. Ismét, nem véletlen van ott az a csavar.
-
-
HollyBoni
veterán
Ez oké, ezzel kapcsolatban nem mondtam semmit, csak a "hajtókart nem a csavar tartja" nettó hülyeség.
Azon kívül hogy fel tudd tenni normálisan a hajtókart a tengelyre még pontosan az a dolga, hogy ne lazuljon le a hajtókar használat közben..
Zsír berohadás ellen segít, jobban nem tartja a csavart. Én a saját bringáim bütykölésénél nem is szoktam ide rakni, mert úgysem hagyom kint ázni 5 évig, eddig nem volt gondom egyszer sem. Talán ha nincs elég erőkar jobban meg lehet húzni zsírozva, de azért a menetszakításra vigyáznék.
A menetrögzítő ami rögzít.
Ez sem véletlen van az összes gyári csavaron, én bepróbálkoznék vele, hátha valami iszonyat gagyit használtak a gyárban.
-
válasz
lalakov #87114 üzenetére
Szvsz olyan 1,5-szer ha ilyen rugós telós trekkinged van ami nehéz is.
A méreted olyan 53-54 56 tuti nagy, kisebbet érdemes inkább venni ha két méret között vagy.
Mi az a hagyományos kormány? Kompakt kos van rajta, nem klasszik, de ez a modern forma elég jó.
Ha a full sorás sora hajtásos dekás gépről beszélünk az nem rossz. De használtan biztosan jobbat kapsz ennyiért. El lehet lenni a sorával, nem olyan rossz az, csak belépő outi szett.
A trek 105-el kb. 300 ezer lehet újonnan.
HollyBoni: a csavar nem véletlen van ott az igaz, de nem a menetrögzítő oldja meg a problémát, hanem a normális meghúzás meg a zsír.
-
lalakov
senior tag
Sziasztok!
A segítségeteket kérném.
Szeretek biciklizni, szeretem a sebességet. Eddig túrakerékpárokat használtam, az utolsó darab 16 éve a társam és összesen 4700km tettem meg vele. 39 éves vagyok, most vagy soha, hogy kipróbáljam az országúti élményt.Meg lehet határozni mennyivel tud az ember gyorsabban haladni egy országúti kerékpárral, azonos erő bevitele mellett?
Viszont semmit sem tudok a biciklikről.
176cm vagyok, ami olyan 56-os méretet jelent?
Első körben a Btwin TRIBAN 520-on akadt meg a szemem keresgélés közben, ami 150000 a Decathlonban. Ami megtetszett benne az a 3*9-es váltó és hogy van hagyományos kormányú változata.
Van egy ismerős, aki sokat teker országútival és otthon van a témában. Szerinte az előző bicikli nem lenne jó választás hosszútávon. Neki van (új) egy Trek 1.2-es váza (kék/ezüst; a szín kombinációból be lehet lőni milyen évjárat?) és Shimano 105-ös váltó szettje (50-39; 11-28, ha jól tudom). Egyrészt mit szóltok ehhez, szerintetek mennyibe kerülhet ez, illetve ti mit ajánlanátok? Létezik olyan bolt, ahol segítőkészek és nem vernek át?Köszönöm,
lalakov -
A hajtókart nem a csavar tartja, amikor ráhúzod gyakorlatilag ki is szedhetnéd a csavart ha minden ok akkor rajta kellene maradjon.
Meg kell nézni hogy nem sérült-e a négyszög, ha nem akkor a csavart és a tengelyt is jó alaposan bekenni zsírral fogni egy rendes hosszú nyelő 8-as imbuszt és meghúzni tökig. -
TotO'
aktív tag
Megérkezett a Neuzer Coruier DT
Azonban néhány óra tekerés után (ahol azért nyilván volt olyan rész, ahol vadabbul hajtottam..) A bal oldali hajtókar csavarja elkezdett kilazulni, lötyögött, meghúztam, de ~5km után ismét..
Olvastam, hogy menetragasztó és rugós alátét segíthet. Szétszedve látom, hogy valami szárazabb kék anyag van a meneten, gondolom ez is menetragasztó akar lenni, ergo az lehet nem segítene annyit?
(vagy erősebb kéne)
Illetve, hogy nincs semmi alátét, nem tudom, hogy kellene-e, hogy legyen, vagy hogy volna jó, de ha rugós alátétet raknék bele, azt a külső körhöz kellene, ugye?Vesszőparipám ez, régebbi biciklijeimen is folyton ez volt a baj, vinném vissza most is szervizbe, de nem ártana jobban átlátnom, hogy most mit lehetne ezzel kezdeni.
Mit gondoltok, mi a megoldás ilyenkor?
-
Because
őstag
válasz
Tothgera30 #87110 üzenetére
köszi, már be is rendeltem. még ebiknál várom az ingyen szállításos hétfőt és akkor egy one up lánckerék, mert van itthon 3 11-36 kazetta
-
-
Dulika1978
csendes tag
Sziasztok skacok,
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy véleményetek szerint egy 27,5ös KTM ultra cross mtb-re érdemes lenne-e egy 50-584es schwalbe big ben külsőt tenni? jelenleg egy schwalbe smart sam 54-584es külső van rajta, de mivel többet tekerek vele közúton mint terepen azért gondoltan a külső cseréjére.Esetleg még gondoltam a continental tour ride 42-584es köpenyére is de akkor már belsőt is kellene cserélnem illetve az már lehet túl bután nézne ki a montin
előre is köszi a segítséget -
Because
őstag
az 1x10-es átalakítás elhalasztva, mert az fc-m615 hajtásnál a 32-es tányér miatt a lánc nem tud felfeküdni rendesen, ki kell alátéteznem, de ehhez szerintem már másik hüvely is kell....
ja és ugye itt eltolódik a láncvonal iskormányból legalább vágtam így most 700mm
-
6030D
őstag
válasz
Hasaggymeg #87096 üzenetére
Akkor meg a házakat kötöd össze. Jajj már...
-
válasz
jilian #87100 üzenetére
Igen, a súly az egyik legjelentősebb tényező, amikor felfelé mész. Hiába van a Strive-on az a geometria állítás, valamit biztos segít, de a lényeg a súlya.
A Spectral már alu vázzal és közepes felszereltséggel is értelmes súlyban van.Mondok még egy példát, van egy haverom akivel kb egy szinten vagyunk a lejtőzés szempontjából.
Egy 130mm-t rugózó Trail bicója volt, aztán átült egy 160-as Enduro-ra, persze kicsit jobban megy vele lefelé, de nálam most sem megy gyorsabban, pedig az én bringám 150/140-es rugóúttal rendelkezik.
Tudásban egyikőnk sem éri el az Enduro szintjét, tehát felesleges is lenne. Sőt, még az AM-et sem tudjuk kibringázni lefelé. És ezzel a montisok 90%-a így van, ebben biztos lehetsz.A szín kérdése sajnos a Webshop negatív hátulütője, én is gyakran észrevettem, hogy a gyári képen egy bringa teljesen más szín árnyalatú mint élőben. Ez a Bergamont-nál is megfigyelhető, sokszor volt, hogy míg képen csúnyácska volt, élőben szép, és ugyan ez fordítva is előfordult. A feketével nem tudsz mellélőni, de az a piros kérdéses.
-
trialboj
őstag
válasz
Hasaggymeg #87044 üzenetére
Hát nem túl biztató, azt hittem van egy aranyközépút, ami kb bármikor használható. Azt azért csak nem szeretném, hogy aszfaltról leérve állandóan le/fel kellene vegyem.
"Én pl nyaranta ujjain nyitott sima edzőkesztyűben tekergek"
Ez azért nem lenne jó, mert az egyetlen hely ahol tényleg haszna lenne, egy egész meredek domboldal, ahol sokat segíthet a zárt kesztyű.
Arra számítottam, hogy legalább egy kesztyű vásárlásnál nem kell kompromisszumokat kötnöm. 3 ével ezelőtt mennyire egyszerű is volt még, vettem, egy bringát 60kért, 2 lámpát, és elvoltam egész évben. Most meg heteket töltök 1 szaros kiegészítő kiválasztásával.
-
rétisün
veterán
válasz
geotigris9 #87091 üzenetére
én a bovden befűzésére gondoltam.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gigantikus leépítéssel építené újra az Intelt a cég új vezére
- Apple asztali gépek
- Milyen TV-t vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Telekom mobilszolgáltatások
- REpont és hulladékgazdálkodás
- Politika
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- Prémium! Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! R5 5600X / RTX 4060 / 32Gb DDR4 / 1TB SSD
- Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- TAVASZI RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest