Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- exLátóasszonyok & Táltosok topikja
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Egy korszak vége
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jilian
addikt
Ti hogy mossátok le a gépet?
1.
- nagyobb sarat először erősebb víznyomással
- majd valamilyen spéci bringa/autó mosóval lefújod
- hagyod picit oldódni
- folyó víz mellett finom kefével lemosod2.
- egyből rányomod a habot /oldószert
- hagyod oldani
- folyó víz mellett finom kefével lemosodSzárítást hogyan végzitek el?
Kompresszorral?
Vagy törölitek mikró szállas törlővel?Lefújjátok valamivel utána? (csak azért kérdezem mert most még olyan szépen "lepereg róla" a víz )
-
benfolds
őstag
racsni szétszedés nélküli tisztítására, kenésére van valami jó módszer? mivel kell kenni? régi shimano, kilincses mechanika. az vele a probléma, hogy sokszor megakad és hajtja tovább a láncot.
-
andrisbandi
őstag
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/acera-m3000/FH-M3050.html
Gyerek koromban volt hasonló montiban.
Ha nem futott szépen; szétkapás, tisztítás, új golyók, zsírral kitömés.
Filléres dolog.
Aszfalton, ha igényesebb a pilóta; lehet minden szezonnál nyom egy karbantartást. Így gondolom tovább is jó, mintha megvárná a hibajelenséget.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok!
Hátsó piros villogó fényforrásnak van valami best buy mostanság? Tölthető akkusat szeretnék, elsősorban városban használnám, ha táskához is rögzíthető lenne, annak örülnék. Blackburn-nel jók a tapasztalataim, decathlonost viszont nem szeretnék. Abból sok meghalt a környezetemben idő előtt. Itthon venném.
Köszi!meg
-
andrisbandi
őstag
válasz jojjer94 #241393 üzenetére
#234584 peetie1
https://www.mailboxde.com/Német címre vásárolsz, ahonnan tovább küldik neked.
Német áfát kell fizetni, és a Magyarba nem küldhető termékeket is megkapod.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #241388 üzenetére
Nem egy elterjedt márka, én is itt hallottam róla Runner-től aki említette, hogy kipróbálná...kinézetre sem tűnik rossznak. [link] [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jojjer94
csendes tag
válasz andrisbandi #241390 üzenetére
Mi ez a mailbox-os téma, hogyan működik?
Más:
Végül rendeltem egy Schwalbe Racing Ralph+Ray párost, aztán meglátjuk hogyan bírja ezt a vegyes felhasználást, ha nem éri meg nekem, akkor jöhet a jó öreg Sam.
Köszönöm a segítséget! -
jjeahh
nagyúr
-
m72
tag
válasz jjeahh #241264 üzenetére
Uh, ezt nem kellett volna elolvasnom. A fél éves, fapados bringámban a kónuszos agyak (Acera 3050) tetszenek a legkevésbé. Gondolkodtam, hogy kicserélem a kerekeket, de elhesegettem a gondolatot, mert nem akarok a saját korábbi és a fulton jelenlegi hibájába esni, hogy egy olcsó bringára elkezdem locsolni a pénzt, utána egy esetleges bringa váltás meg egyre nagyobb bukó. Eldöntöttem, hogy semmi upgrade, csak ha valami elkopott. Most 2300 km-van benne, az évben szerintem 3-4 ezer között megyek. Nem MTB, de nyáron elég sokat járok poros úton, emiatt gyakran mosom. Így a por és a víz is megvan. Attól elég ideges lennék, ha a nyaraláson esne szét. A Crossride kategória már vállalható?
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #241389 üzenetére
Ezeknél a világcégeknél már évtizedek óta nem dívik a saját raktár mindenre.
Logisztikai szolgáltatóktól, parter cégektől is indulhat a csomag.
Pl a weblapjuk mutatja készleten, raktáron, szállítható, stb. A valóságban ilyenkor indul meg a kiszervezett meló.Volt, h a német bike24-es rendelést a Csehektől indítva kaptam meg, vagy Amazon.de-t a Lengyelektől.
1-2 hetet várni kell... igen. Szívesen kivárom, külföldről legalább meg lehet rendelni. Értelmes áron. Ráadásképp nagyobb értéknél érdemes német áfával kérni; mailbox.de░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
chubby2o6
senior tag
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #241387 üzenetére
Na ennyit értek én a biciGlizéshez.
-
-
peetie1
aktív tag
-
peetie1
aktív tag
válasz Dark Archon #241379 üzenetére
Akinek van kedve kísérletezni az rendelhet csak smooveot, aztán hátha beerkezik. Én nem akartam azt, hogy emiatt a flakon miatt a többi cucc se jöjjön meg. Nekem is van még Squirt lube 1.5 flakonnal csak ha már úgyis rendeltem kipróbáltam volna ezt is. De annyira meg nem lényeg hogy erre várjak akár még 1 napot is. Jobban várom a pulcsikat
Ja amúgy jött az email hogy soon diszpecselik a csomagot
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz stickermajom #241380 üzenetére
Egyszer még tavasszal rendeltem a Rosetól egy hosszú újút, pár hét szállítási idővel.
Ősz kezdetén, ahogy hűvösödött jutott eszembe, h ezek nem küldték... írtam nekik.. Azt modták ilyen még sose volt, a rendszerük automatikusan indítja a visszatérítést 2 hónap után. Végül bankszámlára tudták visszaadni, fura volt az egész.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
stickermajom
addikt
válasz fulton #241375 üzenetére
Na mondjuk a Rosebikes is megér egy misét.. Gariztatni küldtem vissza a cipőt, erre egy szó nélkül visszaküldték a pénzt. Vagy hát próbálták volna, mert az egy éves tranzakciót nem tudták refundolni, ezért végül visszautalták megosztott költséggel, így egy jó 3 rongyot levont a bank tőlem is. De mire eljutottunk idáig nagyjából másfél hónap volt és minden egyes információt harapófogóval kellett belőlük kihúzni.
De tény, a visszaküldés legalább ingyen volt. -
addikt
válasz andrisbandi #241378 üzenetére
Hát nézd, eddig sem a legjobb shop volt a bikeinn, de tényleg jó áron lehetett hozzájutni cuccokhoz. Gondolod, hogy a spanyol problémamegoldás kiterjed majd a Smoove-ra? Hát, úgy legyen, én szkeptikus vagyok.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #241376 üzenetére
De jó tudni, hogy nem lesz már Smoove
- Miért ne lenne később? Miről maradtunk le ?░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #241376 üzenetére
Így van hátszelet vállalom büszkén
Ne b** meg, nem lesz smoove? hát ez q rossz hír, ezt hol olvastad?
-
addikt
válasz peetie1 #241358 üzenetére
Hát igen, gáz. Csak azért tudom én is, mert megjártam. És az is igaz, hogy visszaküldendő cuccot ne onnan rendeljen az ember. Azt is a saját káromon tanultam meg, mert persze visszaküldtem a cipőt, ami nem volt jó, de vagy 4 ezer volt.
Ha rendelek onnan, pár óra múlva megnézem a rendelést, és törlök mindent, ami nem "in stock" vagy dátumos beérkezős. De jó tudni, hogy nem lesz már Smoove Állhatok át valami másra én is, de azért még van 2 flakon.
andrisbandi: ja tényleg, egyszer már leírtam
fulton: nem én tekerek szélkakas módjára Mi az, hogy szünet? Tekerni kell, mert visszaesel az új külső előtti szintre!
lsebestyen: 15%-ra írta itt, ami általában 50%-ot jelent. Ijesztésként most vittem sárvédőt, persze nem esett. Nem úgy szombaton, mikor nem vittem, és sz@rrá áztam.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #241374 üzenetére
Jól sejtettem, nem érdemes.
Rosebike-nek küldtem vissza, az flottul ment. Talán 2 szer is. Nem volt fennakadás. Meg ott értelmes válasz leveleet kaptam a kérdésemre. Nem bot.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #241372 üzenetére
A visszaküldés
Spanyolból nem érdemes visszaküldés esélyes cuccot rendelni.
Talán 4 ropiba kerül. #219307------
#241373 Fall-N
> #240767 Runner_fxr[ Szerkesztve ]
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #241355 üzenetére
Már miért? Ha nyomatékkulcsot használsz nem nagyon tudod elrontani. Pressfit szívás de odafigyelve meg lehet oldani. Ott szokták elrontani, hogy nem tartanak ellen és ki tud mozdulni a hézagoló adapter.
Mézga Aladár: Nem konkrétan az összes Shimano agyra értettem, bár azért vannak jobbak.
Friczy: Az ékes az más, de szerencsére kihalóban van.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz peetie1 #241371 üzenetére
én is így tettem, nem volt gatyó, ráadásul káromon tanultam meg, mert megrendeltem mondván 1 hét a várakozás, aztán oboa. Visszamondtam a pibe, spread bukta. benyeltem. MAjd figyelem és ha 1-2 napot írnak csak átvételre akkor megveszem, nyáron.. hogy ki is próbáljam. A visszaküldés is megérhet egy misét
Ügyfélszolgálat felejtős, autobot robotika az egész... komolytalan, nem tudsz a boltal érdemen komonikálni sajnos. Szóval addig jó míg működik a gépezet, és csak olyat szabad rendelni ami másnap már átvehető...szörintem[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz fulton #241363 üzenetére
Töröltem a csába a waxot belőle, marad a Squirt. Nem várok semmire pláne nem ilyen bizonytalanra ami vagy van raktáron valahol vagy nincs Euróban fizettem így a spreaden nem bukok. Meglatjuk így mikor küldik, változik e holnap bármi a rendelésben. Ma már gondolom nem fog történni semmi vele. Irhattam volna az Ügyfélszolgálatnak is mondjuk, de semmi kedvem nem volt arra is várni. Utálok várni
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #241349 üzenetére
"..a topicban lévő összes 130mm rugóúttól induló canyon.."
Kötözködnék, 125mm, mert szerintem a Spectral 125 is horst linkes.
Tökéletes komment amúgy, összefoglalóba vele!
-
fulton
addikt
válasz peetie1 #241346 üzenetére
E szempontból óvatosan a bikeinn-el, csak olyat rendelj amire azt írják hogy már 2-3napon belüli dátumot látsz (DPD választva eddig nekem mind a kb 8 rendelésem időben megérkezett). AMire pl egy hét van írva, az majd szépen 1 hét múlva is 1 hét lesz és ki tudja meddig...a visszatérítéssel meg bukod a spread-et. szóval.. Hiába instock van írva.. a kézbesítési időt nézd
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #241357 üzenetére
szélre figyelj
itt olyan jó idő van szabolcsban, süt nap, kellemes, igazi túrás idő de nem féltem én majd el*ik mire oda kerül a sor .Nálam most szünet van. -
lsebestyen
addikt
válasz Dark Archon #241357 üzenetére
Eső?! Nem látok semmit a radaron. 45 perc múlva indulnék.
-
RexpecT
addikt
Új Radon Cragger Hardtail
A drágábbik modelen lévő teleszkópról még nem is hallottam. -
peetie1
aktív tag
válasz Dark Archon #241357 üzenetére
Köszi, dátum az nincs mellette De most is in stocknak mutatja. Gáz.
-
addikt
válasz peetie1 #241346 üzenetére
S van, hogy ez az "in transit to our dispatch centre" sosem változik. Egyszer egy hét elteltével írtam is nekik, a válasz az volt, ha nem tetszik, ki lehet törölni a rendelésből. Akkor számíthatsz bármire is, ha ott van egy dátum is, hogy mikor érkezik be.
fulton: vagy dógozunk, és ritkán szagolunk fel a fórumra De már indulok haza még az eső előtt, aztán a hétvége megint ótvar lesz bringázás szermpontjából.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #241349 üzenetére
Na ez egy nagyon hasznos hsz, akár összefoglalóba is mehetne képekkel. Én képek nélkül is értettem, mert tudom melyik hogy néz ki, de gondolom nem mindenkinek egyértelmű.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz szimpláncsak #241354 üzenetére
Alu váznál gondolkodás nélkül megvettem volna a szerszámokat, és átbarkácsomom magamnak, a yt alapján. Karbonnál azért elbizonytalanodtam...
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
szimpláncsak
tag
válasz lsebestyen #241344 üzenetére
Hát azért ez a feszegetés nyom nem néz ki jól.
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #241351 üzenetére
felfuggesztes-rendszerek-tortenete-30-eve-jelent-meg-az-elso-sorozatban-gyartott-kerekpar-felfuggesztes
Érdekesek a képek, még hasonló bicókat sem láttam░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #241349 üzenetére
Mar ertem, a Santa Cruz miert ugy oldja meg ahogy, es a Giant fele furcsa felfuggesztest sem tudtam hova tenni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #241349 üzenetére
Tőlem ez messze áll mint Makó Jeruzsálemtől, de nagyon szépen leírtad, így gondolom kened-vágod a témát és nem is a levegőbe beszélsz...ezért kérlek vagy javítsd egy-egy képpel példázva mindegyiket, vagy ezt copy-paste-eld a képekkel...csak a hozzám hasonló laikusok kedvéért.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz sebgutkopf #241349 üzenetére
Köszi az infót.
-
sebgutkopf
őstag
válasz RexpecT #241322 üzenetére
Kezd érdekessé válni a felfüggesztés téma, igyekszem csak kicsit hosszú lenni:
Hátsó felfüggesztés típusra 4 féle fő koncepció létezik: single pivot, linkage driven single pivot, horst link és a virtual pivot point.
A single pivot, amikor szó szerint csak egy forgáspont van, ami a hátsó háromszög és az első háromszöget köti össze az alsó láncvillánál. Lényegében ez a legigénytelenebb felfüggesztés. Előnye, hogy szög egyszerű, könnyű, olcsó és ha úgy paraméterezik, hogy a forgáspont az első lánctányér/lánc felfutás pontjában van, akkor nincs láncnyúlás se pedal kickback. Hátránya, hogy mozgása nem igazán kifinomult, lényeges karakterisztikai elemek nem hangolhatóak rajta egyáltalán (áttételezés, anti-squat, anti-rise, pedal kick-back).
Ebből adódik is, hogy ezt rövid rugóutas bringákon alkalmazzák maximum, ahol azért van felfüggesztés, hogy csak a rázkódást csökkentse, de érdemi terep teendő nincs. Az anti squat érték fixen beállítható vele. Már közepes rugóút esetén is látványossá válnak a hátrányai.
Halkan megjegyzem, hogy a mostani xc verseny gépeken újításként jelenik meg, hogy ugyan csak 1 helyen van csapágy, de a hátsó háromszög valójában nem merev, hanem torzió van bele tervezne a nyereg támvillába, ami miatt azok funkcionálisan már horst link karakterisztikát próbálnak nyújtani.A linkage driven single pivot annyival több mint a sima, hogy a tag bekötését himbákon és egyéb linkeken keresztül oldják meg, ami lehetővé teszi, hogy szabályozzák a kerékút - tag rugóútjának a paraméterezését, egész pontosan a rugóút során ez változni tud, így itt már megjelenik a progresszív felfüggesztés bevezetésének a lehetősége. Egy ilyen rendszer elvi síkon széles skálán egyszerű és akár kimondottan komplikált is lehet (lásd Evil bikes) és gond nélkül kezeli a hosszú rugóutakat.
A legelterjedtebb felfüggesztés design a horst link, ami már teljesen kifinomultan paraméterezheztő mind a 4 (áttételezés, anti-squat, anti-rise, pedal kick-back) szempont szerint. Ez az amire mondod, hogy ott van hátul is egy csapágy a láncvillán. Ez persze lehet a láncvillán, vagy a nyeregtámvillán, vagy akár a tengellyel egybe építve is. Előnye a teljes paraméterezhetőség mellett, hogy elég nagy szabadságot biztosít a tag első háromszögbeli elhelyezésére, ezért nagyon sokféleképpen nézhet ki, de az elv mind ugyan az. Itt már nagyon komolyan paraméterezhető a felfüggesztés féksemlegessége, progresszió és minden.
Horst link az összes speci fsr felfüggesztés, a topicban lévő összes 130mm rugóúttól induló canyon, YT, a hosszabb rugóutas Trek-ek, Cube, Rocky Mountain és még sorolhatnám.
Viszont ennek neve van (szabadalom) és fizetni kell érte. Ezért látni azt, hogy az amcsi bringákon ezt kevésbé használják, és ennek a kikerülésére kerestek megoldást.Ez a megoldás lett a virtual pivot point. Itt az történik, hogy van egy merev hátsó háromszög, ami miatt megijednénk, hogy jujj akkor single pivot. De nem, mert a vázhoz nem 1 fix forgásponttal kapcsolódik, hanem a hátsó háromszög egy linkhez kapcsolódik egy csapággyal és ez a link egy másik csapágyon keresztül kapcsolódik az első háromszöghöz. A két csapágy mozgása pedig a felfüggesztés kényszerei szerinti paramétereknek megfelelően forognak, amiből a rugóút során egy pozícióját folyamatosan változó forgáspont jön létre. Csúnyán egyszerűsítve itt a kis törés nem a láncvilla végén van mint a horst linknél, hanem a háromszög és a lánc között egy robosztusabb linkkel csinálja ugyan azt, mint egy fordított horst link. Ugyan úgy paraméterezhető mind a 4 faktor. 1 gond van vele, hogy a kényszereket alkalmazó elemeknek helyigénye van, így azok kiépítése helyet vesz el az első háromszögből. Tipikus VPP bringák és a legismertebb márkék akik ezt használják a Santa Cruz, vagy akár a Giant Maestro felfüggesztése, de még sok más is van.
Lényegében ez a legjobb példa arra, hogy attól, hogy a hátsó háromszög merev (nincs benne csapágy), még nem feltétlenül 1 forgáspontos a rendszer, sőt a vpp a legtöbb forgáspontos.
Fontos, hogy a VPP design nem tekinthető felsőbb rendűnek a horst linktől, a kettő ugyanazt a színvonalat tudja képviselni. A bringa tényleges tudása pedig a gyártó megvalósításán és hangoláson múlik.Bocsi mégis hosszú lett, gratulálok mindenkinek aki el tudta eddig olvasni.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #241298 üzenetére
Amúgy sem látom hosszú távon az értelmét. Ideiglenesen el tudom képzelni, hogy állítani kell a stucnin. Na de ha megvan a megfelelő pozíció, akkor mi a fenének tovább? Amúgy is a dizájnt kivéve (fordítva lesz a márkajelzés) az összeset meg lehet fordítani. Akkor kapásból lesz két állítási lehetőség. Pl. +7° vagy -7°. Nekem amúgy sem tetszenek külsőre sem és rövid változat sem nagyon van belőlük.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #241291 üzenetére
Már múltkor is írtam, hogy a leghitványabb agy is lehet tartós, ha nem kap sarat és vizet. Csak városba elmegy a Tourney vagy bármilyen olcsó távolkeleti agy is. Egyedül a porvédelem, ami lényeges. Ha nehéz, saras terepen kell helytállni, akkor lesz a gond. Ettől függetlenül ha van rá keret érdemesebb minőségit venni, mert azzal még kevesebb a gond. Sőt egy meglévő kerékszettbe nem a világ pénze fűzni két minőségi ipari csapágyas agyat és a gond megoldva.
Szerintem az a gáz a Shimanoval, hogy nem kínálnak ipari csapágyas agyakat a Deore szinttől. Ennyire nem kéne ragaszkodni a kónuszos-golyós csapágyhoz.
-
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #241343 üzenetére
Nem, vidéki.
Mivel még mennem kell hozzájuk, meg lehet a végén jó lesz az... nem akarom nevesíteni.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
lsebestyen
addikt
válasz andrisbandi #241342 üzenetére
Javító stiftet vegyenek, aztán azzal javítsák ki, nem tűnik annyira macerás színnek.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz andrisbandi #241342 üzenetére
18. kerületi szerviz?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
andrisbandi
őstag
A horror: [kép]
Előzmény
Csöng a teló..
- Igen?
A Cube szervízből hívom, megkaptuk az emailjét, tudjuk vállalni a karbon kerékpár főcsapágy cseréjét.
- Elnézést, h rákérdezek, de biztosan megoldható egy karcmentes karbon össztelós ilyen szervíze?
Igen, hivatalos Cube szervíz vagyunk, karbonvázasak is járnak nálunk, rutin munka lesz.... Végül ez lett
A csapágycsere sikerült, de a nyomatékkulcs beletört meghúzáskor.Arra számítottam, h lesz nyoma a vázon a szerszám felfektetésének, meg a feszegetésnek.
De, h összekarmolásszák hibaelhárításként... megdöbbentő. A tag alatt leverték a festéket... nem feltűnő, de elszomorító.Nyilván egy forintot sem mertek kérni, és rendeltek új csavart, ingyen cserélik.
Elvileg lefúrják majd a régit.Hát így merjen az ember szervízbe menni
Tényleg jobban jártam volna, ha megveszem a szerszámokat...░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
fulton
addikt
mi eza csend remélem kihasználjátok ezt a jó időt
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #241339 üzenetére
Arra celoztam, hogy nem kell elajulni ettol a bringatol, mert nem ok talaltak fel a spanyol viaszt. Fogtak a Trek kialakitasat, leloptak, olcsositva, nem integraltak bele a vazba, es epitettek kore egy trail geot.
Arra mondjuk en is kivancsi lennek, hogy ez a kialakitas ekkora rugoutnal jol mukodik e. Mert a Trek nem veletlenul 60mm -el adta ki anno.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #241336 üzenetére
Szerintem csak minimálisan hasonló. De ha hasonlítana is, az miért probléma? Amúgy a Trek Isostrout nekem is tetszene, ha nem egy felpumpálható tag lenne hátul, hanem hasonlóan egyszerű lenne, mint egy softail. Ha már ennyire leminimalizálták, akkor a szervizigény is legyen minimál...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
megjöttek a kínai ipari csapágyas (talán novatec) agyak, már csak fűzetni kell.
az első agy kupakját kézzel le lehet húzni, nincs zsír a kupak alatt, a csapágyakon nbk feliratozás van.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241334 üzenetére
Lehet majd megszokjuk, de addig is hurrogunk. ...a downcountrynak meg tényleg nincs értelme.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #241333 üzenetére
Az az örök szkepticizmus . Rugózik az, ráadásul kétszer annyit, mint az álom Supercaliber . Szal dióhéjban, olyan, mint a Supercaliber, csak jobb a geo, könnyebb a váz, nagyobb a rugóút, ergo valszeg egy jobb, modernebb bringa. Mégis, amikor fórumon olyan bringáról van szó, ami picit modernebb, jövőbe mutatóbb vagy egyáltalán trendi, rögtön le kell hurrogni valamivel. Ami új, az tuti nem lehet jó, biztosabb, ha maradunk a régi már bevált (más szemszögből elavult) recepnél... ami amúgy anno szintén új volt és szintén le volt hurrogva, csak mostmár megszoktuk . Olvastam már olyant, hogy a downcountrynak nincs értelme, a gravelnek nincs értelme, axs-nek nincs értelme, pedelec-nek nincs értelme, sőt, anno sokan az 1x váltást is temették, ma meg mutass új terepre alkalmas montit első váltóval
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #241327 üzenetére
Muszáj nekik, valahol vissza kell hozni a dropper, a vastag gumik és a 34-es becsúszó + súlyát. ...
jjeahh...már az sem baj ha nem rugózik rendesen, csak könnyű legyen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #241330 üzenetére
Ugyanazon a versenyen egy másik vér versenygép meg már downcountry geós, lásd Ibis vagy Scott . Ha a next gen Supercaliber nem fogja követni ezt a trendet, megeszem a papucsom. A jelenlegi geója szvsz azért olyan amilyen, mert 2019-es váz, ideje lenne frissíteni. Vagy csak én látom így?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
válasz Citroware #241287 üzenetére
Célszerű elosztani, de annyira nem vészes. Az oldaltáska súlypontja elég alacsony, így nem húzza el annyira a bringát. Mi bevásárolni is két oldaltáskával megyünk, néha eléggé megpakoljuk a bringát hazafelé (hetente egyszer szoktunk boltba menni, két ember egyheti adagjának néha rendes súlya van). Figyelni kell, mert más az irányíthatóság, de nem vészes. Túrázás dettó.
Viszont ha csak pár kilóról van szó, az mehet egy oldalra. Munkábajáráshoz csak egy oldaltáskát használok, abban van a notebook, esetenként az ebéd, és mondjuk a váltóruha, ez összesen talán 3-4 kiló, ennek nincs észrevehető hatása.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #241313 üzenetére
Ezt kell másolni:
1 eldugott-védett csapágy van a hajtókarnál, a felső rudacskának meg kb nincs szervizigénye, gyakorlatilag csak a tagot kell szervizelni, minimalizmus és grammánia kimaxolva.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #241318 üzenetére
...ugyanakkor tényleg nem nagyon látható ez a + forgáspont a bajnokok bringáin, és a nagyobb gyártók kínálatában levő hasonló XC-ken sem. Cube hozza a formáját.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #241321 üzenetére
Én a 940S-re gondoltam nem a 900-ra.
De valóan rosszul fejeztem ki magam mert ez sem 1 forgáspont. De magában a hátsó háromszögben nincsen külön csapágy, mert a karbon kimozogja. -
RexpecT
addikt
válasz Dark Archon #241319 üzenetére
Nem vagyok egy nagy fully szakértő, de a középcsapágynál midegyik fullyn szokott egy csapágy lenni. Ha nincs hátsó háromszögben csapágy akkor is ugyaúgy egy forgáspont van.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #241317 üzenetére
...én is azt látom különbségnek...ugyanakkor #241318
Csokicsibesz...a 2 bringán végül mégis ugyanannyi a csapágy. [link] [link]#241319
Dark Archon...lemaradtam a számolással.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Csokicsibesz #241313 üzenetére
ez most vicc, igaz?
mondd, hogy képben vagy a különböző forgáspontrendszerek előnyeivel és hátrányaival“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Csokicsibesz #241318 üzenetére
Ja, áttették a forgáspontot a középcsapágyhoz. Ettől még ugyanannyi csapágy van, csak máshol.
RexpecT: tudom, csak a promó kép csalóka.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #241315 üzenetére
Az új XC gépekben már nincs a hátsó háromszögben forgáspont. Tehát ezen a részen nem látsz sehol csapágyat már, mivel a karbon kimozogja. Ez alapból -2 csapágy (és a karbantartása) ill. nyilván könyebb is a bringa.
Az általad linkelt Cube-nál ott van a láncvillán a forgáspont.
Nézz meg mondjuk egy Canyon Lux-ot ott már nem fogod látni.Nem tudom miért nem veszi át ezt a megoldás a Cube is, amikor lényegében már minden gyártó átállt erre.
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #241315 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #241313 üzenetére
Világosíts fel ez mit jelent, mert nem tudom. ...hogy a hátsó 3szög egyben van?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Csokicsibesz #241313 üzenetére
Bizonyos rugout utan kell hatra is. Mas rugozasi karakterisztikat kapsz.
Don't Tread On Me
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #241308 üzenetére
Azért az vicces, hogy a Cube nem tud 1 forgáspontos bringát gyártani a Decathlon meg igen
Nem tudom miért rakják még mindig hátra a csapágyat. -
addikt
válasz Hasaggymeg #241311 üzenetére
Így van, ugyanis a tömegbe csak a kerékpár alkatrészei számítanak, a rátett eszközöké, csomagoké, kulacsok nem!
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #241299 üzenetére
Csak szórakozok, hisz sokatoknál muglibb vagyok még itt is.
#241300
Dark Archon...5 kilogramm féloldalt semmi itt, ahol középre elhelyezett 100 grammokat is érzünk?!#241309
jjeahh...már kezdenek a gyártók is belezavarodni az elnevezésekbe. Amúgy értem én "nálatok" milyen terep van, de mi lesz télen, mikor inkább aszfaltozni tudsz? Vagy nyáron a hosszabb túrákon, ahol arányaiban már elenyésző a kis, ismételt körök sziklakertje? Ja, és nem ér az, hogy veszel egy második, vagy harmadik bringát! Magyarán minél inkább céleszköz egy bringa, annál kevésbé sokoldalú...és így el is jutottunk a gravel értelméhez, amit viszont eddig nehezen láttunk. Ezért jó a csörte, még kisül belőle valami értelmes is a végén.🤭...egy dolog viszont biztos, ha ma kellene leelőlegezzek egy bringát azon sem lenne csak 1 rugózás, nulla dropper, max.120mm mozgás és minimum 68° fejcsőszög.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
torzonkoc
csendes tag
Sziasztok,
Ebben a világban teljesen újként bringa vásárlásra adnám a fejem. Leginkább városi hobbi használatra kéne, de nem lenne gond, ha kicsit bírná a földutakat is. A keret 250-300k körül van, mindenképp bolti kellene, tehát a használtak annyira nem játszanak. Eddig a lentieket nézegettem, van esetleg favorit ezek közül, vagy valami jobb ajánlás ezeken kívül?
CUBE NATURE
KONA DEW 2022
GIANT ESCAPE DISC 3
GIANT FASTROAD SL 3 (ez kicsit már kint van a keretből, de külsőre nagyon tetszik )Köszönöm előre is!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #241307 üzenetére
Ja, viszont nem mindenhol egyforma a terep, felénk pl. szerintem a modern xc, downcountry kategória lenne talán a legalkalmasabb. Igen, itt is van enyhe terep és akad murva is, viszont ha elindulsz Csíkból a Hargita irányába, a sorozatos kegyetlen mászásoktól a fej méretű köves lejtőkig akad minden, amin még egy DH bringás sem aludna be .
#241308 Hasaggymeg: a Canyon idiótán nevezte el a Lux Trail-t és ez a múltkor a haveromat is megtévesztette. Az egy "downcountry", ergo picit lejtősebb xc, az igazi trail bringájuk az a Neuron. Ha megnézed az AMS ZERO99 geoját, látszik, hogy az is elkezdett downcountrysodni, csak óvatosan, Cube módra
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241302 üzenetére
A Cube-nál a TM az a bohóckodós kategória, az igazi össztelós XC-k azok az a sima AMS....ja, és az igazi-igazi XC-k az Elite sorozat.
A Canyonnál meg nem azt írja Trail?...az mitől XC?"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #241289 üzenetére
Az csak simán “dióhéjban
mugliknak valókitalált marketing kategória.”#241290
jjeahh...neve lehet XC lesz, és a sziklakertekké avanzsált versenypályákon majd tényleg remekel Nino-k és Kate-ek hátsója alatt, de az erdőig eljutni az aszfalton, vagy éppen vegyes aszfalt-murva-terep túrázásokra szerintem továbbra is kevésbé lesz alkalmas mint a mostaniak...csakúgy ahogy a gravel, vagy a CX mely az erdőig az aszfalton verhetetlen, de az sem a legalkalmasabb a murván túli terepre...
#241291
Mezga Aladár...ha csak saját tapasztalatom kútföjéből meríthetek, az Tourney, Deore és XT agyak, illetve szabadonfutókat jelent melyek sarazás és gőzborotvamentesség ellenére rendre gyengének bizonyultak. Gyors berágódás, véletlen mellé-reteszelések, törött rugók és kilincsművek sorozata."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Friczy #241304 üzenetére
Par eve valtoztattak a rogzitesi pontokon, akkor kerultek le a hagyomanyos szemek a vazrol, de talan az csomagtartok csereszabatosak, a trekkinges is ramegy a nuroadra, de nem vagyok 100%-ig biztos ebben
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Friczy
senior tag
válasz Ringman #241245 üzenetére
Országúton elég ez a lámpa arra, hogy láss is vele, mentem jó párszor vele este. Tudom, a gravel elsősorban terepre is való, de én arra nem igazán használom, nekem egy túrakerékpár kellett országúti kormánnyal, erre pedig az FE (illetve az én EXC-m) tökéletes választás.
-
Friczy
senior tag
válasz Ringman #241242 üzenetére
Ez szériánként változó, nekem a gyári Cube rendszeremnél a [link] csomagtartó nincs integrálva a sárvédővel, a sárvédő felett van, így a tetejére is lehet pakolni. Annyi gond van, hogy keskenyebb, mint a megszokott, rossz rögzítés esetén könnyebben leborul a csomag, így én is inkább oldaltáskával használom.
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #241302 üzenetére
Ezeknel az SC mondjuk sokkal formabontobb, es modernebb. Ezek meg egy kaptafara keszultek, ugyan ugy neznek ki.(marmint a Canyon -hoz hasonlo XC -k)
A Cube az joforman olyan, mint egy Jeffsy, nezd meg az adatait, csak kisebb rugouttal.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #241295 üzenetére
Trek xc fronton konzervatív, de ezt már sokszor írtam, hogy nem is igazán értem ezt a Supercaliber dolgot, annyi jobb gép van már . De kinek mi. Valszeg a következő generációval valamennyire felzárkóznak. Ha még a szintén konzervatív Cube és Canyon is képes volt meglépni... Persze az sem kizárt, hogy nem lesz igazam, majd a jövő eldönti.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #241300 üzenetére
Elengedett keznel erzodik amugy, de egyebkent nem veszes.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nyaralás topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Milyen videókártyát?
- Asszociációs játék. :)
- Politika
- Narwal Freo Z Ultra - ne kerüld el!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest