Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ldave: New Game Blitz - 2025
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
KTTech
veterán
válasz
Donki Hóte
#26528
üzenetére
Sajnos autó akkuként nem ajánlatos használni, az ólom akkuval ellentétben ez nagyon tűzveszélyes

A HV akku is Li-Ion, nem is a motortérben lakik, ráadásul a LiFePO4 kevésbé tűzveszélyes, mint az... szóval semmi gond nincs autó akkuként vele, viszont kicsit bele kell nyúlni a töltési rendszerbe (egy diódát kell beiktatni a töltő érzékelő áramkörébe (0,6V-os feszültségcsökkenést előidézve), mert a magasabb akkufesz miatt azt hiszi a rendszer, hogy fel van töltve, amikor még nincs is, és csak az kell neki, hogy megkapja a 13.5 - 14V-ot, a többit a saját BMS-e intézi), hogy rendesen töltsön vele a hibrid. Cserébe min. 10-15 évig nem lesz vele gond. -
honeker
őstag
Boldog békés ünnepekek….olcso benzint sokk km kivánok…..
-
válasz
dragon1993
#26542
üzenetére
Rosszul fogalmaztam, 165 ezres/11 éves az, tartalmában 15-ös, amibn ez a két effektív tétel van. (és megnezik a klímát amit tavaly cseréltek, meg a féket amit dettó tavaly cserélttek).
-
válasz
dragon1993
#26542
üzenetére
Szinte biztos, hogy igen

Asszony Fordjánál volt olyan, hogy a negyedik évben nem Ford márkaszervizbe vittük az autót olajcserére, hanem másik szervizbe (ESS Motor, szerintem jobbak bármelyik gyári Ford szerviznél
), ezért a fél év múlva a lökhárítón elkezdődő festéklehámlásos probléma javítását a gyár élből elhárította 
Mikor kérdeztük a márkaképviseletet, hogy milyen összefüggés van az idegen szervizben végzett olajcsere és a festék leválása között, akkor teljesen egyértelműen leírták, hogy összefüggés nincs, de a három év kötelező jótállási időn felül vállalt garanciális feltételeiket szabadon határozhatják meg, ha az ügyfél nem tartja be a feltételeket, akkor a céget nem terheli semmilyen kötelezettség

-
bejelentkeztem 15 ezres kisszervízre Mayerbe. 70khuf
(olaj és olajszűrő csere). Azért bekaphassák, ez elég nagy lehúzás. Plusz egy hónapra van időpont.
Bosch szervíznél futok egy kört... -
viizo
tag
Nem sok autógyártó van, aki az elmúlt tíz évben ne lenne érintett szója alapú műanyagokban: [link]
-
tycon
tag
válasz
Donki Hóte
#26534
üzenetére
Nem tudom miért mondják, a műanyag ezer évig káros, szennyez, nem bomlik le.
Az Avensisemben a légfúvóka rácsain a fülek letörve, amit szét-kipattintok eltörik, ha kiszedem az óracsoportot mögötte rozsdás összekötő lemez, ahogy hengerelve lett, 0 felületkezelés, a bolhák a motortérben kiugranak, eltünedeznek. A japán műanyagok abszolút környezetrombolóak, nem azért mert örökéletűek, hanem azért mert széttörnek elbomlanak, és másikat kell helyette venni. Mind a 4 lába a motorfedőnek le van törve. Hab leválva, olyan keserű, a pocok nem eszi, pedig belehullik mint a sült galamb a szájába. Mondjuk van pocokelhárító nálunk 2018 óta. akkor beesett a kéményen keresztül egy kuvik a kemencébe, kivettük, azóta nálunk van a párjával.
https://videa.hu/videok/allatok/kuvik-aMIGzVN4VYU9oF0D -
válasz
Donki Hóte
#26528
üzenetére
Én simán kifizetnék 100 ezret egy akkuért 5 évente ha biztosan indít addig. Vagy egy kis napelemért amit ízlésesen a tetőbe tesznek és pont annyit hoz hogy induljon az autó...
-
-szabi-
addikt
Akkor inkább kérdezzék meg, adok e 1€ többet az autóért, hogy ne vadetető legyen belőle.
Alapból bosszantott ami történt erre most kiderült, hogy a Toyota nagyban tehet róla.
Egyébként helyette használtan vettem másikat mert az újár meg röhejesen drága.
Azt még hozzátenném alsó kategóriás Leonomban ez kemény burkolat volt. -
-
-szabi-
addikt
Összefutottam egyik cimborámmal és akartam neki mesélni a nyestes sztorimat.
Mondja ne is folytassam a szomszédjának is ugyanilyen kocsija van és ugyanígy járt.
Szintén a motorburkolat.
Neki azt mondták a szervizben, hogy a környezetbarát gyártás jegyében a motorburkolatban valamiféle szója akármi van és azt érzi a nyest.
Szerintetek ez igaz lehet? -
válasz
Tom1939
#26526
üzenetére
Létezik 12 V-os verzióban is LiFePO4 akku, ami bluetooth-os applikáción keresztül monitorozható.
Sajnos autó akkuként nem ajánlatos használni, az ólom akkuval ellentétben ez nagyon tűzveszélyes

Amúgy is elég drága, a 12 V-os ólom akkuk ára mindig hőbörgést vált ki az autósokból, mi lenne, ha hirtelen a jelenlegi ár háromszorosát kérnék egy akkuért

-
jozsi252
veterán
válasz
KTTech
#26525
üzenetére
Tavaly ha jól emlékszem az év 2. felében cseréltem ki az akkut mert a gyári megadta magát. Azóta semmiféle indítási gondom nem volt. Lehetséges lenne hogy eddig bírta?
Én valami ABS jeladó vagy akörnyéki dologra gondoltam, esetleg vezeték korrózió.
Ahova hordom a kocsit szervizbe Jászberénybe ott már idén nem lesznek, ha előjön a hiba még egyszer akkor kell valakit keresnem mindenképp, csak ünnepek alatt ez halál..
Tudtok esetleg megbízható embert mondani XVII. ker Pécel Isaszeg Gödöllő környékén aki ki is tudja olvasni a hibát és meg is tudja javítani?
-
válasz
KTTech
#26525
üzenetére
Majd minden autóban, majd mindenre ez az első irány. Kiváncsi vagyok mikor jelennek meg az autók indító akksijaiban a jobb technikák amik a telefonokban most jönnek be (cobalt valami alapúak). Lehetnének jóval combosabbak azonos méretben (gyár nyilván nem vagy csak extrában adná, de lenne ilyen opció, toyota hybrid kis indító akksiban pl aranyat érne).
-
jozsi252
veterán
Sziasztok
Az alany egy Yaris lenne 2017-es évjáratú 1.5 111LE verzió és 176 000km-t futott. Ma egy olyan hiba jelentkezett ami még soha. Akarok beparkolni áruház parkolójába, fordítom balra a kormányt hogy az adott helyre beálljak erre kb 3-4 pillanatra mintha megszűnt volna szervó. De úgy hogy egy pillanatra megszűnt, majd visszajött, megint megszűnt megint visszajött és ezt kb 3-4 alkalommal. Közben felvillant 1-1 pillanatra a műszerfalon az ABS visszajelző lámpa illetve a csúszászjelző kis ikon.
Bementem vásárolni, majd indítom a kocsit és semmi hiba minden hibátlan. 40km-t mentem vele és egyszer sem jött elő ez a hiba.
Tudom hogy távolról nem lehet megállapítani a hibát, de mire számíthatok mi mehetett tönkre ha a fenti hibaleírást figyelembe vesszük?Köszönöm szépen!

-
szente
addikt
válasz
OCTAMD
#26520
üzenetére
Ezek a külömböző revíziók, amik jók a benzines kombihoz?
tycon: Látszatra működik minden rendesen, csak a műszerfalon jelenik meg hibaüzenet. Elvittem a Toyotához diagra, ott állapították meg a hibát. Gondolom az elektronika ázott be. Van egy pesti cég, akihez ha elviszem, akkor megcsinálja úgy, hogy többet ne ázzon be és beszereli a bontott alkatrészt.
-
tycon
tag
válasz
szente
#26517
üzenetére
Csak azért kérdem, mert nekem ugyan Laguna 2-ben romlott el, nem húzott be automatikusan, de csak télen. Aztán azt hittem a mozgató motor, vettem is egyet, de nem az volt. Most van egy új mozgató motorom, meg egy nyáron működő komplett bowdenes egységem. És ki fogom dobni, mert már Avensisem van, nem elektromos fékkel. De szerintem az is japán, Nissan szerű lehet. Vagy nem. Annyira nem ismerek más márkákat.
-
szente
addikt
Sziasztok!
Valaki képben van Avensis elektromos kézifékkel kapcsolatban? Alkatrészt keresek, de látok több féle cikkszámmal is. Annyit sikerült egyellőre kideríteni, hogy volt ebből is több revízió, de nem tudom, hogy van e külömbség benzin/diesel vagy sedan/kombi téren. Alkatrész kereső oldalakon is találtam több féle cikkszámmal. Tud valaki segíteni?
-
válasz
galervin93
#26510
üzenetére
A Dákó most abban a fejlődési fázisban van, ahol a Skoda volt 20 éve, ahol a SEAT volt 30 éve és ott, ahol a Toyota volt 50 éve

Egyébként van ilyen sok Renaultban is

-
galervin93
addikt
válasz
Donki Hóte
#26509
üzenetére
Na ez fain, ilyesmire gondoltam.

Megyek is lecserélem a Priust egy dákóra... ...just kiddin azért mindennek van határa.

Köszi amúgy, valami rémlett, szerintem olvastam róla, de nem tudtam hogy piacon is van.
-
válasz
galervin93
#26507
üzenetére
Nagyon nem konyítok az autó gyártáshoz, de kíváncsi lennék, vajon megvalósítható lenne ilyen apró-cseprő kiegészítők terén a moduláris kialakítás. Lenne egy rakat csatlakozó hely, oda lehetne venni extendereket, aki akar üccsi tartót rak oda, aki akar szatyor akasztót etc.
Az ötletedet 3 éve kellett volna szabadalmaztatni, mert azóta már gyártásba került

A Dacia/Renault youclip néven építi az autóiba számtalan helyre azokat a csatlakozófelületeket, ahová te magad tudsz otthoni 3D nyomtatással tartókat, kapcsokat, akasztókat, telefontartókat, stb bizbazokat készíteni és utána berakni

Édes istenem, hogy ettől a kocka Toyota milyen messze van

-
Szibilla
aktív tag
válasz
Donki Hóte
#26505
üzenetére
Én sem szoktam kopogtatni, nem is a puhaság, inkább a felület minősége, a tapintási érzés vagy fene tudja, mi, amit mondjuk egy európai autóban, de még egy koreaiban és kínaiban is jobbnak éreztem. Elismerem, ez erősen szubjektív dolog és ezt még el is tudnám nézni nekik. De hogy egy Corolla Cross ad 380 liter csomageret (és a kerékdobok alakja miatt az is egy formátlan sz@r), azt nem tudom azért az árért elnézni nekik. A C-HR meg egy sötétkamra szerintem, bár az kívülről tetszik, leszámítva a behúzott kilincseit.
-
galervin93
addikt
válasz
-szabi-
#26506
üzenetére
Nagyon nem konyítok az autó gyártáshoz, de kíváncsi lennék, vajon megvalósítható lenne ilyen apró-cseprő kiegészítők terén a moduláris kialakítás. Lenne egy rakat csatlakozó hely, oda lehetne venni extendereket, aki akar üccsi tartót rak oda, aki akar szatyor akasztót etc.
Nagyon távoli hasonlat a Type-C töltő, de valami ilyesmi, egy "össznépi" csatlakozó fajta, vagy legalábbis annak a helye több helyen a járgányban, aztán mindenki azt csinál vele amit akar, aki meg nem akarja, az nem használja.
Biztos nem én találom fel a meleg vizet, gyanítom megvan az oka annak hogy nincs ilyen...
-
-szabi-
addikt
Nekem a szatyorakasztó fülek hiányoznak a csomagtartóból.
-
válasz
Szibilla
#26504
üzenetére
Nekem az új C-HR van, semmi bajom a beltéri anyagminőséggel (ebbe beleértve a felületeket, anyagminőséget, kapcsolók-kezelőszervek minőségét, üléskárpiokat, stb.).
Az egyik tesztben azt írták negatívumként, hogy a műszerfal alsó része kopogós műanyagból van
Na, nekem pl. ezzel sincs semmi bajom, nem szoktam kopogtatni a műszerfal alsó részét 
-
Szibilla
aktív tag
válasz
Donki Hóte
#26502
üzenetére
Én sem a hajtásláncra értettem, hogy szégyen, hanem hogy szerintem nagyon rossz helykihasználásúak az újabb Toyoták. Beltéri anyagminőségről és egyéb - általad is említett - praktikus részletekről nem is beszélve.
-
válasz
dgyuri0123
#26498
üzenetére
Hát igen, azt is hangszigeteltetném. De ha városit veszek akkor legyen minnél kisebb. Én simán vennék toyota iq-t ha lenne, de sajna az csak 1 modellciklust élt meg. Bár most nem tudom lenne, vagy 15 millió (amikor kijött drágább volt mint a corolla).
Jazzben kb csak az a gond hogy nincs hozzá prémium 4 évszakos (crosstar amit vennék) gumi. De ha tovább bosszant feleségem T-crossa, még lehet hogy eladom nyomott áron is (ahelyett biztos legalább jazz méret lenne).
-
válasz
Szibilla
#26501
üzenetére
Ezen a mondatodon viszont nem nevet senki, sőt kicsit igazat is kell adjanak neked

Csak közben elfelejtettek e köré a hajtáslánc köré normális, praktikus autót építeni
Hihetetlen, hogy miközben egy Dacia/Renault, egy Honda Jazz, vagy egy Skoda tele van ötletes, praktikus, felhasználóbarát megoldásokkal minden területen, addig egy új Toyota C-HR-ben arra nem képesek, hogy a hátsó ülésekhez síalagutat csináljanak, vagy hogy a vezetőülés hátuljára zsebet rakjanak
A C-HR-ben pl. nincs hátravezetve levegőcsatorna, ezért fűtés, vagy klimatizálás hátul nincs 
Arról már nem is beszélek, hogy hátul a majrévasat miért spórolták ki az autóból
Arra számítanak, hogy egy Toyotát mindenki nagypapásan fog vezetni, tehát a hátsó utasoknak nem kell kapaszkodni 
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Tom1939
#26496
üzenetére
Aygo mozgó bevásárlószatyor. Nyilván, ha az kell, akkor az kell.
Jazz okos kompromisszum. Alig hosszabb, de négy utasnak bőséges a hely benne és simán túlmotorizáltnak nevezném. Mindez úgy, hogy nyáron 3.5l körül alakul a fogyasztásom városban és kb. országúton is. 253 Nm nyomatékkal semmi nem akadály... Aygót én messze elkerülném...de ez én vagyok.
-
Szibilla
aktív tag
Toyotát két dolog adja el, a hajtáslánca és a megbízhatóság "mítosza". Csak közben elfelejtettek e köré a hajtáslánc köré normális, praktikus autót építeni, szerintem szégyen az összes mostani, friss modell.
Tavasszal én is lecserélem a Yarist egy valamivel nagyobb autóra (C-HR kategória) és már mostanában körbenéztem...hát nem Toyotám lesz újra.
-
válasz
dgyuri0123
#26493
üzenetére
Mondjuk ha nem sokat pályázol akkor lehet vállalható a HRV. Mint kasztni nekem tetszett, a csomagtere élőben nagyobbnak tűnt mint a katalógus adat, az utastér meg bálterem. Én speciel a corolla crosstól sem vagyok elájulva (alig kisebb kivül mint a rav4, utastér meg főleg hátul sokkal kisebb, és a csomagtér sem nagy).
Én speciel majd aygo hybridet vagy jazz hev-et akarok (jazz minden tekintetben jobb, de drágább és erős bennem egy vágy hogy a városi autó minél kisebb legyen, minden nagyobb dologra ott a rav4).
-
blueye
veterán
válasz
dgyuri0123
#26493
üzenetére
Pedig ahogy olvasom amit írsz neked méretben a Corolla Cross felelne meg. Nem látsz valahol esetleg még készleten a kifutó verzióból jobb áron?
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Tom1939
#26492
üzenetére
Valóban, sokat segítettél.
Tudom hogy nem rakéta, de Jazz kb. 100-as tempóig nagyon sokat megy villannyal. Országúton kb. annyit megy a benzinmotor, mint városban.
120-nál nyilván benzines hajt, de Hondánál nincs olyan, hogy csak benzinessel hajt. Ez is megy, meg az is megy egy időben. Tehát az a 131 lóerő mindig ott van és ez "villany lóerő", nem benzines, nyomatékszegény lóerő. Nyilván a nehezebb kasztnit nehezebb mozgatni is, ezt nem tagadom. Ezért is a szerényebb gyorsulás. Hááát, ez van. Valami mindig hibádzik.
Corolla Cross nekem sajnos nagyon drága, így az kiesik, ugyanúgy, mint a RAV4, ami még drágább. Yaris Cross meg nem igazán tetszik...
-
válasz
dgyuri0123
#26490
üzenetére
CHR szerintem is szűk tényleg (HRV-be meg én kevésnek érzem azt az 1.5 motort ami a jazzbe is van, tudom erősebb elektromotor, de sima hybridbe azért az nem fog állandóan nagy teljesítményen menni). Tudom sokat segítettem

-
blueye
veterán
válasz
dgyuri0123
#26490
üzenetére
Ez tiszta beszéd, én évente szervizbe 2x megyek, mert kötelező ill. nyári-téli csere, ebben tökéletes az új Toyota amit esetleg tervezel.
Innentől amit írsz az is egyértelmű: az ár dönt, lehet hogy Honda tulajdonosként jobb árat kapsz, ha cégre vennéd akkor már egy autóra is érdemes a Toyota finanszírozást a KINTOt megkérdezned. A CHR-nek tényleg szűk a hátsó traktusa, próbáld ki, ez deal breaker lehet nálad. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
blueye
#26489
üzenetére
Jazz ehevem van most. Kicsivel nagyobbat szeretnék. Képbe került a HRV és a CHR. Elvileg az győz-ne, aki épp akkor akciósabb lesz. De... jött ez az akku kérdés, no meg, hogy a CHR-nek elég szűk a hátsó traktusa. Nálam a legfontosabb, hogy ne álljon meg az autó egy percre sem műszaki hiba/probléma miatt. Szervizbe évente 1x megyek, mert kötelező.
-
blueye
veterán
válasz
dgyuri0123
#26486
üzenetére
Ha így állsz hozzá akkor tényleg nem.
Inkább azt lásd hogy mennyien panaszkodnak itt a nagyaksira. Talán zéró. Asszem' ez a legfontosabb.
Veszel egy zsebbikát, nem kell töltögetni a kisakkut, ezerszer leírtam, ha bármi lenne (nem szokott), használod.
Tudod vele a telefonodat is tölteni, van rajta lámpa vagy kompresszor, stb., attól függ milyet veszel.
Nem tudom miért tervezel Hondáról váltani, inkább azt írd le az gondolom többünket érdekel. -
KTTech
veterán
válasz
dgyuri0123
#26475
üzenetére
A nagy akku le van választva, biztonsági okokból. Amíg a rendszer Ready állapotba nem kerül, leválasztva is marad. Egyébként nem nagy kapacitású, csak magas feszültségü, de alig nagyobb összességében, mint egy 100-120Ah 12V akku. Soha nem a HV akku merül le egyébként, hanem a kiegészítő 12V-os 35-45Ahs.
-
szerintem ezt is sikerült túlragozni. közel 3 éve van hibrid toyotám. céges, kint áll az utcán, nincs garázsban, nincs kímélve, volt már itt hagyva 2 hétre, sose volt ilyen probléma.
ha 3 hónapra ott hagyod, az egy dolog. de ilyen pár heteknél szerintem ez nem okozhat problmát. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
ddsteel
#26480
üzenetére
Autóm közel 5 éves és nem látott még külső töltőt. Akar a rosseb havonta töltögetni... nem 1985-ben élünk!
Utoljára kispolszkit töltögettem hetente, mert még a dinamós féle volt és állandóan lemerült. Nehogy már egy tízen milliós autót töltögetnem kelljen. Akkor nem az én autóm a Toyota... -
ddsteel
aktív tag
Nem tud rátölteni, mert pont az a lényeg, hogy a nagy akksi teljesen áramtalanítva legyen. Nyilván ennek biztonsági okai vannak. Persze ettől függetlenül néha jól jönne, én szerencsére tudom a beállómnál tölteni. Asszem van olyam márka, ahol a nagy akksi tudja tölteni a kicsit kikapcsolt állapotban is. A Toyo 40-80% töltöttség között tartja a nagy akksit. Aurisnál 2 csík alá sosem láttam menni a töltöttséget, tejesen tele láttam már a kijelzőt (ez felel meg 80%-nak, de ezt is csak ritkán éri el, ha egyáltalán...)
-
-
KMT
addikt
válasz
blueye
#26479
üzenetére
A 12V-os kb 0,6 kWh. A fent említett 1,5kWh-s nagyfesz akksi hogy értendő? Teljesről tényleges 0-ra merülésig? Csak mert gondolom, hogy amit 0-nak mutatna a kijelző, az még nem teljes lemerülés és talán a 100% sem teljes töltöttség, hogy több ciklust bírjon az akksi (ha lítiumos). És akkor ehhez jön hozzá, hogy kijelezett 30% alá kb sosem engedi a rendszer. Meg az, hogy ritkán állítja le az ember úgy, hogy nagy töltöttséget mutasson, hiszen alapból kb 50% körül tartja a rendszer. Szóval ha így nézzük, akkor lehet, hogy a teljes kapacitás kevesebb mint felét tudná használni, ami máris nagyon hasonló a kis akksijéhoz. Mondjuk néhány nappal ki lehetne tolni azt az időt, amit ready nélkül "kibír" az autó.
#26480 ddsteel: Vagy úgy érti, hogy miért nem tölt rá a nagy akksi a 12V-osra. Ez nem lenne hülye gondolat, én ezt fejtegetem.
-
ddsteel
aktív tag
válasz
dgyuri0123
#26475
üzenetére
Kevered a nagy (hibrid) akkut és a kis 12V-os indító akksit. Ha hónapokig nem indítod be az autót, a nagy akksinak akkor sem lesz semmi baja, ha nem TELJESEN lemerülve (ami ugye legrosszabb esetben is 40% Toyonál) támasztod le az autót. A nagy akksi elég nagy és alig van önkisülése. A probléma (már amennyire az) a 12V-os kis akksi, ami indításkor éleszti a rendszert. Nekem van egy lidlis töltőm, havonta rácuppantom fél-egy napra és nincs semmi baj. Ezzel még annyira sem szennyezem a levegőt, mintha READY-ben hagynám és nagy ritkán beindítaná a benziinmotort. De én nem használom mindennap az autót. Ha mindennap mennék vele, még ezt sem kéne. Ha vennem kell kis akkut majd, a lehető legnagyobbat teszem bele és nem lesz baj. Az enyémben amúgy is 55Ah-s van most is, ami nem extrém kicsi (Aurisokban volt 35ös is akár).
-
blueye
veterán
"Én úgy tudom (de lehet, hogy rosszul), hogy a nagy akksi kb ugyanakkora kapacitású, mint a 12V-os, szóval nem sokat segítene." - rosszul tudod, autónként más de sokkal nagyobb
"Ki lehet valahogy kapcsolni, hogy ne keresse a kulcsot az autó és csak a gombok nyomására nyíljon?" igen, ezt írtam, menüből de ezis autónként máshol van -
KMT
addikt
válasz
blueye
#26472
üzenetére
Igen, rosszul írtam. Ki lehet valahogy kapcsolni, hogy ne keresse a kulcsot az autó és csak a gombok nyomására nyíljon?
#26474 KTTech:
Mild, igen.
De az nem normális, hogy azért, mert nem (csak) belső égésű hajtja, már ilyen helyzetet teremt(enek) a gyártó(k). Egy autó igen is bírjon ki heteket magára hagyva is.
Egyébként szerintem nem hibridségnek van ehhez köze, hanem, hogy túl okos, neten lóg, keresi a kulcsot, mindent is áram működtet stb. Az említett golf ennél fapadosabb ilyen téren.#26475 dgyuri0123:
Én úgy tudom (de lehet, hogy rosszul), hogy a nagy akksi kb ugyanakkora kapacitású, mint a 12V-os, szóval nem sokat segítene. -
viizo
tag
válasz
dgyuri0123
#26475
üzenetére
Van, amikor az egyik hibrid Corollával 1-2 kilométereket megyek hetekig városban napi 1-2-3szor, + emellett gyakran több napot áll beindítás nélkül a garázsban, soha nem volt még semmilyen akku problémám, még a legendás, gyári Mutlu akkuval sem (az egyik autóban 5 éves kora után is csak elővigyázatosságból lett cserélve, a másik pedig jövőre lesz 4 éves. Reptéren szintén álltak már párszor 12-13 napot egyhuzamban, pöcc-röff.
-
blueye
veterán
válasz
KTTech
#26473
üzenetére
Is.
(Lexus használatiból)
+
"Elektronikus kulcs elemkímélő mód
● Ha az elemkímélő mód aktív, az elem merülése minimális, ugyanis az
elektronikus kulcs nem veszi a rádióhullámokat.
Miközben megnyomja és nyomva tartja a (zár) -t az elektronikus kulcson, nyomja
meg a (nyit)-t kétszer. Az elektronikus kulcson levő visszajelző 4-szer felvillan, és
a kulcs elemkímélő módba lép.
Az elemkímélő mód úgy kapcsolható ki, hogy
bármelyik gombot megnyomja az elektronikus kulcson."
+
Intelligens
nyitási és
indítórendszer menüből kikapcsolható -
dgyuri0123
nagyúr
Nem értem ezt az akku merülést... Honda e hevem van. Kezelési azt írja, hogy 3 havonta 1x fél óra menet kell neki, hogy ne legyen gond az energiaellátással. Itt meg 1-2 hét után lemerülő akkukról olvasok...
Gondolkoztam, hogy márkát váltok a nem túl távoli jövőben, de inkább nem teszem, ha a Toyotánál tényleg ennyire kritikus pont az akku merülés. Lassan 5 éves az autóm és soha nem volt semmilyen akku problémám. Ott az a rohadt nagy hibrid akku. Miért nem tudja az autót "kezelni" a háttérben? Miért hal le egy 2025-ös Toyota hibrid akkuja, miközben van vagy 1.5 kWh-s nagyfesz akku benne. A Hondában 0.9 kWh-s van és elég mindenre is. Félreértés ne essék, nem a Hondát reklámozom, csak nem értem... -
KTTech
veterán
"1-2 hét hosszú idő?" 2 hét egy hibridnél már az. Kis kapacitású az akku benne, hiszen nem kell az ICE-t elindítania. De ugyanez a probléma fennáll a plugin hibrideknél és azoknál az EV-knél, amikben nem 48V-os rendszer van.
A 8-as Golf, gondolom nem hibrid volt... legfeljebb mild. Ha meg 48V-os, akkor a zsebbikával nem sokra mentél volna (legfeljebb a legközelebbi szemetesig, kidobni). -
KMT
addikt
válasz
Donki Hóte
#26441
üzenetére
Meg a 12V-osat is. De mivel neten lóg, ez is biztos meríti az akksit valamennyire.
#26467:
Mindenféle bekapcsolás előbb-utóbb a motor beindításával jár. A nagy akksi tölti a kicsit, ha kell. Bármilyen elektromos fogyasztó így eléri, hogy a nagy akksi töltöttsége annyira lecsökkenjen, hogy be kelljen indítani a motort a töltéshez. A hőmérséklet változtatás meg biztos nagy energiaigényű.#26442 KTTech: 1-2 hét hosszú idő? Most indítottam be egy 8-as golfot, ami kicsit több mint két hónapot állt kint a hidegben. Pedig vittem magammal zsebbikát, de hát nem kellett volna toyotából kiindulnom...
Hú, ez kicsit donkiótés lett.
Egyébként a kulcsnélküli indítást ki lehet kapcsolni? Gondolom az is meríti az akksit, mert folyton keresi a kulcsot?!
#26451 OCTAMD: De, világít. Auto állásban egyből a tompított, de külön át lehet kapcsolni helyzetjelzőre.
De amúgy tök mindegy, ha ready-ben van, ettől maximum gyakrabban kapcsol be a motor, szóval kicsit többet fogyaszt. -
válasz
Donki Hóte
#26467
üzenetére
van olyan (nyáron), hogy nem kapcsolja be a motort, ha eléggé fel van töltve az akksi, a légkondi tud arról is menni.
-
-
-szabi-
addikt
Ma reggel leraktam az autót, január elejéig a szabad ég alatt.
Azért azt remélem el fog indulni.
-
KTTech
veterán
válasz
Tom1939
#26452
üzenetére
Minden esetben elindul a pumpa. Amikor leállítod, akkor még használ a vákuumból, és azt vissza kell pótolnia.
Nálam mostanában 4-6 napot áll a Cross, majd bevásárlós napon sok indítás, de aztán egy hosszabb út szokott jönni, ami legalább 1.5 órax2 - és így megint tele kisakkuval ugrik neki a szundítós napoknak. Ha többet állna, simán elindítanám a távklímát, hogy töltse egy kicsit (de a biztonság kedvéért van zsebbikám is - 1x lemerítettem: egész nap pakoltam bele nyaraláshoz, lezár, kinyit, csomagtér le, fel - ami motoros -, és indulás előtt 20 perccel annyit csinált, hogy becsukta a tükrét és az akku lemerült teljesen).
-
-
KTTech
veterán
válasz
Tom1939
#26446
üzenetére
A régiekben így volt (a P2-t el lehet indítani egy combosabb 9V-os elemmel). Azóta viszont a pre-check része a fék vákuumának ellenőrzése és ha nem elég, akkor a vákuumszivattyút elindítja, amíg nincs megfelelő vákuum - na ezen a ponton szoktak elhasalni a gyengébb akkuk (timeoutol a folyamat), és nem lép ready módba az autó.
-
peetie1
aktív tag
válasz
OCTAMD
#26448
üzenetére
Nekem világított a helyzetjelző. És az a comfort businessben nem is ledes ráadásul. És az info kijelzőt is direkt kikapcsoltam, egyszer megyek vissza ránézek már megint megy az is. Na mondom jól van akkor ezt itt feladtam
Lehet amikor a telefon rácsatlakozik bekapcsolja? -
peetie1
aktív tag
válasz
OCTAMD
#26444
üzenetére
Már amelyikben ki lehet kapcsolni a lámpát . Mert az enyémben nincs 0 állás, csak autó vagy be
Amugs rámértem, 12.4V az egy óra ready töltés után, kocsi off.(readyben 14.5V szóval tölteni töltené) A szerviz ígérte hogy visszahív, rájuk várok. Sztem ez egy döglött aksi lesz 1 évesen... -
válasz
KTTech
#26442
üzenetére
Én úgy tudom hogy maga az indítás az majdnem semmi, a kis akkuról "csak" a rendszert magát indítja, motor gyújtás sem erről megy. Mondjuk én biztosan nem vagyok mérnök hogy szakértői véleményem legyen, de a 15-20 perc ready per gyújtás nekem nagyon gyakran nem volt meg a 3,5 év rav4 hybridezés alatt. Mondjuk állni majdnem soha nem áll az autó (=apataxi).
-
-
VMatteo
őstag
Tehát ha jól értem, a kis akkut lehet tölteni YC-ben úgy, hogy P-ben readyben van a kocsi (azaz féket nyomva, tehetném már D-be és mehetnék)?
Valamint esélytelen YC-ben (style) hangszínszabályzót előcsalni a fejegységből? -
KTTech
veterán
Akkut mérni úgy kell, hogy előtte legalább 12 órával (de inkább 24-el) nincs rajta fogyasztó. Ez adja meg a pontos feszültségét, minden más csak közelítés, amiből ugyan le lehet vonni következtetést, de az lehet téves is. Ha egy frissen feltöltött akku feszültsége jelentősen visszaesik egy ilyen mérésnél, akkor ott gond van.
De a hibrideknél a12V-os akkuproblémák az esetek 98%-ban a kevés használatra (hosszú ideig - 1-2 hétig - nincs használva, de megy a riasztó, keyless entry, DCM és még néhány rendszer, ráadásul a 12V-os akku nagyon pocsékul reagál a kis áramú merítésre) vagy épp a túl gyakori, rövid idejűekre (ahol esélye sincs feltöltenie a rendszernek az elfogyasztott energiát, mert minden indítás kb 15-20 perc ready módban töltött időt követel meg, az mindegy, hogy csak áll, vagy vezetve van az autó) vezethető vissza.
-
-
KMT
addikt
válasz
peetie1
#26430
üzenetére
Azt kalkuláld bele, hogy a nyitás felébreszti a rendszert és ha utána mérsz, akkor kisebbet fog mutatni pár tizeddel, mint ami ténylegesen volt nyitás előtt. Nem tudom, hogy lehetne igazán pontosan mérni. Talán ha ki lenne vezetve két vezeték, ami az akksin lóg...
Egyébként nem értem, hogy neked hogy mutatja az app ezt. Nekem indíthatatlanra merült, app szerint kutya baja volt. Aszott riasztani előre. -
-
JóGéza
aktív tag
válasz
dgyuri0123
#26432
üzenetére
Az elektronikának kell a 12V. Addig kell rákötni az autóra, amíg magához nem tér a rendszer. Utána le is lehet venni, a többit megoldja a nagy akkuról, a motorindítást is. Én egy motorkerékpár akkumulátort használtam erre, mert az volt kéznél, a legolcsóbb bikakábellel.
-
válasz
dgyuri0123
#26432
üzenetére
Azt írta a kérdező, hogy
Holnap már fogom magam és rámérek műszerrel mennyi az akku fesz indítás előtt.
Nem gondoltam, hogy a nagy akku feszültségét akarná méregetni, az van lemerülve
Ha mégis, akkor elnézést, azon tényleg nem segít a külső töltés
-
peetie1
aktív tag
válasz
Donki Hóte
#26431
üzenetére
Na de ha a kocsi nem tötli fel magának 1 óra alatt olyan szintre hogy neki megfelelő legyen, akkor a zsebbika miert oldja meg? Inkább felhívom a szervizt, nem akarok az 1 éves kocsin bikazgatni, pláne úgy hogy igazából meg működik, mert nyoma sincs annak hogy lassan menne readybe vagy ilyesmi. De ugye azt se akarom hogy egyszer meg majd nem indul be. Keresgéltem neten, de nem találtam olyat ahol írják hogy konkrétan mikor tűnik el az appbol a figyelmeztetés. Lehet hogy már semmi baja csak az nem frissül.
-
KTTech
veterán
válasz
dgyuri0123
#26432
üzenetére
A fék vákuumpumpájának lesz kevés. Az kell a Ready-hez (ami a HV akku engedélyezése), és az a legnagyobb fogyasztó.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Donki Hóte
#26431
üzenetére
Elnézést hogy beleugatok, de hibridben nincs klasszikus önindító. Ezt a funkciót az indító-generátor látja el a nagy akkuról. Ha lemerül a 12 voltos aksi, akkor csak a fedélzeti cuccoknak lesz némileg kevés feszültség. Nemde?
-
válasz
peetie1
#26430
üzenetére
A korábban emlegetett zsebbikák arra is jók, hogy pótlólagos töltést adjanak az autó akkumulátorának.
Ha nincs lehetőséged a normál akkutöltőre kötni az akkut, akkor tegyél rá egy teljesen feltöltött zsebbikát, 10-15 perc alatt használható szintre emeli az akku töltöttségét.
(Sőt, ahogy olvastam, némelyiknek még szulfátlanító funkciója is van rátöltés közben.)
-
peetie1
aktív tag
válasz
peetie1
#26426
üzenetére
Megcsináltam az 50 perces readyben létet, majd hazafelé még 20 percet jöttem vele, volt benne pálya is pár km. Szerintem semmi baja de a mytoyota appban még mindig ott az akku figyelmeztetés pirosan. Ennek mikor kellene eltűnni? Holnap már fogom magam és rámérek műszerrel mennyi az akku fesz indítás előtt. A szervizt még nem akartam hívogatni, de ha az app továbbra is írja csak fel kell őket hívni.
-
blueye
veterán
válasz
Donki Hóte
#26428
üzenetére
https://www.toyota.hu/a-toyota-felfedezese/toyota-t-mate
"Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS)Úgy működik, hogy hangokkal és vizuális jelekkel figyelmezteti a vezetőt, valamint aktiválja a fékrásegítést. Amennyiben a vezető nem tud időben fékezni, a rendszer automatikusan fékezni kezd, hogy elkerülje az ütközést, vagy enyhítse annak következményei." -
-
Dika22
tag
Sziasztok! Autó vásárlás előtt állok, és erősen nézegetem az Aurisokat 2006-2012 évjáratokig.
Ebből az 1.6 benzin érdekel leginkább, 200 ezer km alatt.
Mennyire ajánlott ez a konstrukció? Illetve véleményt is szívesen fogadok az egész autóról. -
peetie1
aktív tag
-
válasz
blueye
#26423
üzenetére
Igen, több helyen is lehet most venni zsebbikát

Nekem nincs az autóban pótkerék, hanem defektjavító lötty szet és 12 V-os kompresszor van vész esetére. Ezért olyan zsebbikát vettem, amiben van egy kompresszor is, beraktam a gyári kompresszor helyett a csomagtartóba, így mostmár nem kell aggódnom attól sem, hogy lemerül a 12 V-os akku az autóban

A 2026-os naptáramba pedig minden negyedév utolsó szombatjára előre beírtam, hogy zsebbikát feltölteni

-
peetie1
aktív tag
Sziasztok! 1 éves Corolla cross, nemrég küldte az app a hibajelzést , hogy alacsony az indító akkumulátor feszültsége... 2 hete voltam vele nagyobb úton, azóta csak a városban járok pár kmeket. Ennél azért többet kellene kibírnia ilyen merülés nélkül nem? Tavaly télen nem volt gondja , ugyanígy használtam. Holnap azért felhívom a szervizt, de addig is van esetleg valami hasznos tanácsotok? Ha nem indul be assistance?
Köszi! -
ddsteel
aktív tag
válasz
fokukac
#26415
üzenetére
Sajnos kb 20 centi van a fal és az autó orra között. A nagy gáz nem tudom, hogy működne-e, akkor szerintem nagyot is fékezne. Igen, a távolságtartásnál a távolságra gondoltam, nem az érzékenységre. Sajnos (tényleg sajnálom) sokkal gazdaságosabban autózom, mint a távolságtartó, mivel ha nagy távolságúra van állítva, akkor sokkal korábban elkezd lassítani, mint kéne, ha viszont kicsire, akkor megy-megy és a végén lassít indokolatlanul jobban. Ha én vezetek, sokkal jobban "látom előre", mi fog történni, tehát ha indokolt, akkor hagyom menni az autót (pl ha nyilvánvaló lesz, hogy kisorolnak előlem), vagy már jó előre vitorlázva lassítok, nem a végén fékezek nagyobbat. Ezt nem tudom, mikor fogják tudni ezek az asszisztenciák. Ha én vezetek, jobban is fogyaszt az autó - sajnos, nekem jobb lenne, ha lenne egy automatika, ami nálam is jobban csinálná. Ettől függetlenül sokszor bekapcsolom az adaptívot, mert egy hirtelen baleset/váratlan szituációban jó, ha bevágja a féket. Apropó. Tudja valaki, ha NEM kapcsolok semmilyen tempomatot, akkor egy váratlan szituációban fékez az autó helyettem, vagy ez csak bekapcsolt adaptívnál van? Örülnék, ha akkor is tudna fékezni, ha nem használom a tempomatot.
-
válasz
ddsteel
#26412
üzenetére
nekem a corolla céges, és csak egy hónapon át álltam a garázsban, amíg a szomszéd kocsija szervízben volt.
Akkor ki kellett kapcsolnom nekem is. de egy idő után az volt a taktikám, hogy nem kapcsoltam ki, hanem adtam előtte egy nagy gázt, és úgy sikerült 10-15 centire megközelíteni a falat
amúgy olyan 30 centinél fékez be. De ennek érzékenység-állítását sosem talátam meg.A tempomatnál távolságot lehet állítani három állásban, de érzékenységre nem emlékszem. A tempomattal az a bajom, hogy ha nagy a sebesség-különbség, akkor egyből beparázik, nagyon messziről is, hiába van még messze...
Pl. megy előttem egy kamion 90-nel, én jövök 120-szal, akkor egyszerűen befékez már 200 méterrel korábban. De ha mondjuk egy autóúton csak 105-tel jövök, akkor már nem csinálja ezt ennyire látványosan.Don Kihóte: pedig a ch-r csak valami 436 cm. A kombi corolla 465 cm...
de régebben volt egy mondeóm is, 485 centivel... -
ddsteel
aktív tag
válasz
Donki Hóte
#26413
üzenetére
Akkor lehet, hogy visszakapcsolom és együttélek vele. Unom hogy világít a sárga és nem örülnék, ha esemény esetén emiatt ne fizetne a biztosító.
-
válasz
ddsteel
#26406
üzenetére
Nálam ugyanezt a garázsba való betolatáskor szokta eljátszani
Befékez a vészfékező rendszer, megállítja az autót, csak ebben a helyzetben az autó orra még nem engedi becsukni a garázsajtót, minimum 10-15 cm-t még hátrébb kell menni.Ha le lenyomom a féket, majd felengedem, akkor még simán engedi 15-20 cm-el hátrébb állni az autót, ott újra befékez

De ezért nem hibáztatom az autót, én vagyok a hibás, miért nem építettünk fél méterrel hosszabb garázst

-
ddsteel
aktív tag
válasz
fokukac
#26411
üzenetére
Igen, ha kikapcsolom, úgy marad. OK, köszi, kipróbálom majd. De olyan közel van a házfalam parkoláskor, hogy szerintem mindenképpen befékez, akkor is, ha a legkevésbé érzékenyre állítom. Az adaptívnál 3 van és szerintem az mindig a legérzékenyebbre áll át, ha jól emlékszem.
-
válasz
ddsteel
#26410
üzenetére
én úgy vettem észre, hogy a modellfrissítés utáni corollában úgy marad. sőt, ha kikapcsolod, az is úgy marad. (persze világít a műszerfalon)
Az adaptív tempomatnál én három fokozatra emlékszem, de azt se kell állítgatni, azt is megjegyzi.szerk: most nézem, hogy a pksb az a parkolás. annál nem tudom, hogy van-e sensitivity... de ha kikapcsolod, úgy marad.
-
válasz
Donki Hóte
#26375
üzenetére
állítsd át az ütközés-megelőző érzékenységét minimálisra.
NEkem olyan volt többször is, hogy motor állt előttem a lámpánál, majd zöldre váltáskor egyből elhúzott, de egy másodperc múlva nekem még befékezett a rendszer, hogy nehogy nekimenjek, pedig már rég nem volt ott. érdekes módon csak motorokkal volt ilyen baja, szélesebb dolgokkal soha.
Visszafordulós problémám sem volt még soha.
(2023-as corolla) -
válasz
ddsteel
#26406
üzenetére
Ez kb az a szívatás kategória hogy nincs meg az egyik kulcs vagy forgalmi és ha azt is ellopták nem a kocsiból azt hogy bizonyítod. Mondjuk ha jól tudom ennek az esetnek már van bírói gyakorlata. Nem túl hasznos tanács erre hogy ilyen kitétellel nem szabad szerződni biztosítóval (de ki a franc olvas el mindent, én jogászként sem teszem, élethoszam nekem is véges...)...
-
ddsteel
aktív tag
válasz
Tom1939
#26405
üzenetére
Na ez marha jó. Én az udvaromban úgy állok, hogy szemben a házfalamra állok rá, a kereket beton fogja meg, így sose megyek neki a házfalnak. Namost az Auris után meglett a Corolla, először próbáltam vele beállni és a PKSB, amikor azt hitte, belemegyek a házam falába, akkorát satuzott, azt hittem, összeszarom magam. Azóta kikapcsolva van nálam ez, mivel ezt minden beálláskor eljátszaná. Sajnos azóta világít sárgán (nyilván) a műszerfalon, hogy ez ki van kapcsolva. Igazából csak ezért kapcsoltam ki. Namost nekem nem fizetne a biztosító semmire vagy minden balesetnél automatikusan én lennék a hibás?
-
válasz
Donki Hóte
#26404
üzenetére
Ami nincs azt nem is lehet kikapcsolni, ez simán beleférhet a biztosítói logikába (ha van és kikapcsolod akkor...).
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 17 Pro Silver 256 GB Használt, karcmentes 100% akku / 0 ciklus 1 év gari!
- Kindle Voyage REKLÁMMENTES könyvolvasó eladó (fizikai lapozógombok, egy síkban levő kijelző!)
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 Super 8GB Zalman T4 Plus be quiet! 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
)? Ez simán az a kategória amit első cserénél meglépnék ha van valaki aki ezt profin megcsinálja fizettségért (én erre alkalmatlan vagyok).


), ezért a fél év múlva a lökhárítón elkezdődő festéklehámlásos probléma javítását a gyár élből elhárította 
(olaj és olajszűrő csere). Azért bekaphassák, ez elég nagy lehúzás. Plusz egy hónapra van időpont.
……rá adásul az udvaromban van egy szép nagy diofa






Jazz okos kompromisszum. Alig hosszabb, de négy utasnak bőséges a hely benne és simán túlmotorizáltnak nevezném. Mindez úgy, hogy nyáron 3.5l körül alakul a fogyasztásom városban és kb. országúton is. 253 Nm nyomatékkal semmi nem akadály... Aygót én messze elkerülném...de ez én vagyok.


