- Asszociációs játék. :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- New Game Blitz - 2025
- Digitális Állampolgárság Program
- Notepad++
- Android másképp: Lineage OS és társai
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #223888 üzenetére
Na voltam boltban. Megvettem az XR3-at és valóban nem volt XR4 raktáron szóval berendelték. Kis szerencsével pénteken, legrosszabb esetben jövő héten érkezik. Szervizesek mondták, hogy szerelik mindkettő 2,4” méretben 23mm-es felnire szóval nem lesz vele gond.
És ha már ott voltam pontot tettem az XR2 oldalfalvédelem kérdésre. El van írva a honlapon és van a keskenyebbekben is.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz evo87 #223895 üzenetére
Nem nagyon vagyok otthon más márkákban, csak Shimano vonalon mozgok. Nálam 6 csavaros 180/160 RT56-ok vannak, azokkal nincs baj. A centerlock változata az RT54.
Páromnak RT26/MT200 kombó van, azt le akar dobni kompletten és MT5xx/SLX/XT + RT66-ra cserélni valamikor nyári szabi után. RT66 fölé viszont én nem mennék mert nem szimpatikus a két részes tárcsa.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #223891 üzenetére
Király!
-
evo87
őstag
válasz Gaben92 #223893 üzenetére
Rendben, köszi. Ha cserélem a tárcsát akkor milyen márkát érdemes még nézni 180as centerlockbol?
@andrisbandi: a betétek nem futottak még csak kb 300 kmt a csere előtt, emiatt nem gondoltam volna hogy illene azt is cserélni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Gaben92
őstag
válasz evo87 #223890 üzenetére
Tippre nem egyenes a tárcsa és menet közben egy ponton hozzáér valamelyik betéthez. Hajlani meg szerintem azért hajlik mert az RT-10 a legolcsóbb tárcsa ami kapható és szimplán gagyi.
Őszintén szólva én még embert nem láttam aki önszántából RT-10-et vett, mert kb 1500-al forinttal drágább egy RT54, még extra 1500 forintért meg már RT64 is van. Tárcsánál olcsóbb dolog ami nem csavar, távtartó, alátét, stb. kategória hanem "igazi komponens" nem is nagyon jut eszembe hirtelen.
sebgutkopf: Fú de rohadt jó hangja van ennek a freehubnak. Miféle pontosan?
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
sebgutkopf
őstag
válasz evo87 #223854 üzenetére
Ahogy nő a tárcsák átmérője, ha nem lesz vastagabb maga a tárcsa az a merevség rovására megy. A shimano tárcsák nem a legmerevebbek és jellemzően elég vékonyak, más gyártóknál már vannak 2 és 2,3mm vastag tárcsák is a nagyobb méretkategóriákban. Erre nem feltétlen van szükséged. Még ami okozhatja, ha 9mm gyorsszáras tengelyed van, annak rögzítési pontjai a kanyarban tudnak annyit torzulni, hogy beleérjen. Meg persze a sasszeges betét rögzítés is tud zörögni, csörögni.
-
sebgutkopf
őstag
Látom mindenki bringázik és túrázik, nagyon jól teszitek. A múlt héte nekem is végig bringázással telt, viszont mivel szezon van, most se itthon voltam. Lábas - kormányos képet ugyan nem tudok mutatni, hoztam viszont helyette egy rövid videót a szerintem legélvezetesebb pályáról. Ez még egy első napos szokós és bakizást is tartalmazó felvétel, a méretek itt is látszanak. Azt bánom, hogy utolsó nap nem vittem magammal gopro-t, mert reggelig esett az eső sok jóra nem számítottam, ennek ellenére a legjobb nap lett belőle, akkorra már összeállt a tökéletes klasszikus vonat és a pálya végén sem nem remegett kezem lábam.
Íme [link] -
Fall-N
veterán
Na megmértem a CST Salvót, 950 gramm egy gumi, ahogy sejtettem. Mégha a 140 g Slime bele is megy akkor is -200 g/kerék.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #223876 üzenetére
Na megrágtam a dolgot kicsit és végül tényleg húzok egy unkonvencionálisat.
Bontrager XR3 Team Issue 2,4" hátul és XR4 Team Issue 2,4" elől. Az XR3-at már holnap el tudom hozni mert van polcon, XR4-et lehetséges, hogy le kell rendelni de kis szerencsével az is ideér hétvégére. Ha meg nem, akkor sincs gond mert a lényeg, hogy a hátsó le legyen cserélve, aztán igyekszem addig nem defektet kapni elől.
Gyári 23mm-es Bontrager felnire mindkettő felmegy gond nélkül, review-ban jókat olvastam az XR4-ről mindenhol és igazából ha nem vagyok elégedett velük akkor 30 napon belül visszaveszik teljes áron még akkor is ha totál legyalázom őket. Szóval sokat nem veszíthetek.
Mérlegen elvileg 780g alatt van mindkettő, 120TPI, Inner Strength oldalfalvédelem, kíváncsi leszek.
Már csak szelepet, tejet és szalagot kell nézni. A felniben van valami piros, látszólag szövet szerű de nem hiszem, hogy az tubeless szalag lenne.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Fall-N
veterán
válasz velizare #223885 üzenetére
Ez a téma már sokszor volt tárgyalva. Tökéletes defekt elleni védelem nincs, de a súly sem mindegy. Defektgátlót érdemes használni, attól függetlenül, hogy tubeless vagy belsős a rendszer. Nagyobb vágás ellen, főleg oldalt meg szinte semmi sem véd. Így ezek után eléggé túlzásnak érzem amit írtál. Nem vaktába vettem meg a külsőt, jókat írtak róla.
-
nagyúr
válasz Because #223882 üzenetére
időmilliomosoknak kiváló, meg akik szeretnek út mellett belsőt cserélni. a bicajok jó része ezzel jön ki a boltból. miért? mert úgyis mindenki olyat rak rá, amit akar, akkor meg minek rá költeni. van nekem is kettő 700c-s, odaadom, ha eljössz érte.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Sry, hülye kérdés. Ékes hajtóművet akarnék cserélni, mert egyrészt állandóan szétlazult, másrészt a balos tengelyen a bevágást szétnyalták egy nem oda való ékkel, én meg már nem tudom jól összerakni.
Ezen tengely helyett jó lehet a linkeltek közül valamelyik? Az enyémen a csészék beütöttek, a golyók viszont zsírban álltak, nem volt hozzá koszorú. (A jobb oldalon feltűnően kevés golyó is volt.) Az eredeti (már ha az) tengelyen a jobbos kónusz úgy tűnik, hogy fix, nem úgy tűnik, hogy volt ott menet. Az eredeti Thun Thompson 40mm -es, 143mm hosszú, és kéttányéros cucc van rajta.
Illetve ennek a vége 16mm-es, a webshopokban meg sehol nincs odaírva, hogy melyik mekkora (csak a hossza, az általában 148mm). Vajon a linkelt tengelyeknek milyen vastag lehet a vége?
Csészéket kell cserélni amúgy? A koszorús cucc jó az eredeti csészékbe?
https://www.koliken.hu/menetes-tengbeutcseszek-ekes-6390
https://www.bikecentral.hu/ekes-tengely-cseszevel-40-es
Köszi a segítséget
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Lacerta
aktív tag
válasz Csokicsibesz #223821 üzenetére
Szerinted egy gyártó nem tudja mi a vevői igény? Mindenki idióta gyárban? A programozók is tök szarok. Senki nem ért hozzá csak az emberek a zinterneten.
Van ez a "Derrick és Harry projektmenedzsment blogja" c. blog.
Na azok a vicces skiccek, amik ott szerepelnek, azok kb. mind úgy vannak a valóságban, és nem csak az IT szektorban és nem csak projektekben, hanem kb. minden termelő vállalatnál és a napi munkában is. Csak IRL nem mulatságos egy cseppet sem.
Az a termék, amit kézbe veszel, ennek az outputja. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #223876 üzenetére
Á, úgy könnyű! ...annak jjeahh a nagymestere.
varsam... csak jó lesz, főleg ha a sok réteg szalagból volt olyan is mely oda, abba a kis horpadásba is beleidomult.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
Ma nekem gumiszerelős nap volt. Asszonynak vettem a z Alzáról 1890 Ft/db áron Schwalbe CX Comp K-Guardot. Nagyon jó kis gumi városba, könnyű is (600 g körül). A gyári Ralson Octave gumi ment az enyémre a CST Salvo helyére. Egyrészt baromi nehéz a CST (1 kiló körül lehet), mert meg sem adják a súlyát (le fogom mérni), másrészt szélesebbet akartam. A Ralson 2,1"-os a Salvo 1,75" volt. Másrészt ütött a kerék, ez a gyári gumibélés hibája lehet, mert más is írt róla. Persze a Ralsonban nincs védelem, de legalább könnyű. Ez is 600 g körül van. Valami szmötyi megy a belsőbe. Van itthon egy flakon Slime 250 ml, majd beletöltöm. Kicsit "traktorgumi" a feeling, de nekem bejön. Szerintem nem lesz úgysem olyan tartós ez a Ralson, így ráérek majd később nézni mást.
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #223874 üzenetére
Most végül összeraktam, 1 kör szigszalag, rá 1 kör gorilla tape szalag, a lyukhoz egy kis karika gumibelsőből vágott darab, majd még egy kör gorilla, és a végén forró tűvel böktem át az egészet és úgy tettem be a szelepet. Kicsit húztam rá fogóval, mert ennyi réteg után kézzel esélytelen volt. Mindenféle szivárgás nélkül összement elsőre elől és hátul is, reggelre meglátjuk....
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #223870 üzenetére
Akkor a 2,4" Rekon WT ezzel ki is esett mert ugyebár a felnin spórolás van minden gyártónál szóval 622 x 23... Bezzeg a 2,35" Ardent Race simán rendben van rajta.
Vagy marad a 2,25" MAXXSPEED vagy más alternatíva... Vagy venni kell felnit is.
MPowerPH: Emlékszem, hogy te nem voltál vele megelégedve én meg szeretek kísérletezgetni amiatt is kacsintgatok másfelé is. Vittoria Syerrát nézegettem és még az XR4-ről sem tettem le, de ez a 23-as felni most eltántorított kicsit. Valamiért 30-ra emlékeztem de kizsidózta a Trek...
Hasaggymeg: Rosszul csinálom? Azt hittem mindenki így nyomja. Viccet félre téve pont erre értettem, hogy kellett kicsit trükköznöm.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #223872 üzenetére
Én már újan sem a fékezés miatt szerettem . Rocket Ron hozzá képest ebben egy álom, cserébe az száraz terepen újan sem tapad úgy, mint a Rekon szénné kopva. Kíváncsi lennék létezik-e olyan gyors xc gumi, ami száraz terepen kiemelkedő és fékezés közben sem sodródik, állítólag sajnos ez az igazán jó száraz gyors gumik átka.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #223873 üzenetére
Szerintem nem vészes, ott amúgy is szalag van, viszont érdekes mitől horpadhatott így be, mintha ütést kapott volna a szelep a tövénél, vagy féloldalasan lett volna belebikázva. Fogóval szoktad ráhúzni a szorítóanyát? Mondjuk én is picit a végén, de nagyon óvatosan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #223871 üzenetére
Jobbra a behorpadás. Felül csak festék karc.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #223860 üzenetére
Te a lábaddal a telón tekersz?
varsam... lyuk fölött az a csík, vagy jobbra az a behorpadás?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #223868 üzenetére
Ez fasza terep . Arra figyelj, hogy a 2.4" Rekon WT, asszem 30-35mm felnire ajánlják, valszeg 25mm-n már elmegy, keskenyebbre nem tenném fel. Ha a súly számít, nézd meg a Forekastert is, nekem az van elöl és nagyon szeretem, egy haveromnak is az van, ő is nagyon elégedett. Meglesheted még a Wolfpack gumikat is, általában könnyűek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #223866 üzenetére
Amilyen a terep nálunk inkább agresszívabb mintát részesítenék előnyben (meg fullyt ) de azt se akarom, hogy aszfalton full szenvedés legyen.
2,4" Rekon páros amin gondolkodom de őszintén szólva még a Dissectort sem vetettem el csak hát rohadt nehéz... Bonti XR4 azért gondolkodtatott el mert emlékeztet az Aggressorra de jézusúristen mennyivel könnyebb (bár így se pehelysúly).
andrisbandi: Köszi a cikket, este átolvasom. Addig körülnézek mit tudok venni helyben mert hétvégéig nem biztos, hogy a rendelt cucc ideérne. Kétszer meg nem akarok gumit szerelni.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz Gaben92 #223864 üzenetére
HOW TO CHOOSE A TO MOUNTAIN BIKE TIRE 2019
A Rekon csalódás mentes.
Apró mintás mindenesek között a legjobb száraz időre.Elötte Specialized Fast Trak volt, az is hasonló.
Nagyon elégedett voltam vele. A Rekon még ettől is jobb kicsit.Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #223864 üzenetére
Nekem még nem volt Ikonom, de szerintem egyszer lesz, előre nem kéne, de hátra nem lehet rossz. Haverom most vett egyet, én raktam fel neki. Oldalfal védelmes, 120tpi maxxspeed, pont annyira "agresszív", mint a Rekonom, csak sokkal sűrűbb a mintázat. Az anyagkeverék és minden ugyanaz, csak a mintázat univerzálisabb (mindenre jó, de semmire nem igazán ), gyorsabbnak tűnik, a Rekon meg inkább száraz-poros terepre szánt guminak. Tuti, hogy az Ikon sz*rabbul tapad picivel, de nedves terepen és fékezés közben valszeg nem sodródik annyira. Majd lehet elkérem a bringát és kipróbálom. Amúgy a Maxxis is ezt írja, az Ikonnál: All XC trail conditions. Rekonnál: Hard packed to loose conditions.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #223862 üzenetére
Rémlik egy hozzászólás hónapokkal ezelőttről (vagy régebbről) ahol valaki azt írta, hogy Ikon-t elől az használ akinek halálvágya van, vagy vérprofi. Azóta látatlanban is tartok tőle kicsit.
Ár és kopás különösebben nem izgat. Nekem csak hétvégén van lehetőségem menni szinte szóval nem megy bele annyi méter mint mondjuk nálad, egy Rekon árából meg egy tálca sör se jön ki itt még a legolcsóbból sem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #223860 üzenetére
Az xr3-hoz lehet az Ikon áll a legközelebb. Ha laza száraz terepen jobbat akarsz az Ikonnál, akkor Rekon. Kár, hogy drágák ezek a gumik és hátul minden gyorsan kopik. Kipróbálhatod a Chaoyang Phantom Dry-t is és beszámolhatsz nekem róla, hogy érdemes-e megvenni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Gaben92
őstag
Mai. Kicsit kellett trükköznöm a 3/4-es nadrág miatt, hogy legyen szőrös láb de összejött.
Kipróbáltam egy alternatívát a múltkori “tátott szájjal a f@szerdőben” rész helyett de végre megvan az útvonal.
Hazafelé jövet viszont kaptam egy defektet, gondolom mikor keresztül jöttem az arborétumon mert 100m-re voltam attól, hogy hazaérjek. Még mikor betoltam a bringát terhelés nélkül tartotta magát simán, azóta viszont leeresztett.
Most filózok, hogy mi legyen mert az XR3 Comp amivel jött a bringa nem tubeless ready (felni igen) úgyhogy a terv az volt, hogy addig tuti marad míg le nem kell szednem, aztán majd akkor döntünk. Gondolkodom egy XR3 Team Issue-n de nem zártam ki még az XR4-et sem és a Maxxis is érdekel.
Szóval ha van tipp (leginkább száraz terep, fenyves, kicsit gyökeres, kicsit köves (a képen lévő a leglightosabb rész ebből a szempontból) akkor jöhet. Annyi még, hogy az erdőbe lábon megy a bringa szóval minden tekerésnél van 10km aszfalt is.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #223853 üzenetére
Itt leszünk legalább 20-22-ig,a műsorról meg nejemmel egyeztess. ... viccet félretéve a Madarasi Hargita fix menü szokott lenni, többi 1előre homályban. 🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz classic B #223855 üzenetére
Ha új és túrázgatni akarsz kényelmes tempóban, nagyrészt aszfalton, akkor pl. Riverside 920.
Ha masszív gép kell rengeteg táska, kulacstartó, csomagtartó felfogatási lehetőséggel, akkor Riverside Touring 520.
Ha mtb, mert mégis terepeznél néha, vagy simán jobban tetszik ez a vonal, akkor Rockrider XC 100, Rose Count Solo 1, Radon Zr Team 7.0 vagy 8.0
Ha stílusos, minőségi crosstrekking kell, akkor Radon Scart Light 8.0 vagy 9.0 (ez utóbbi besza-behu )
Ha gravel, akkor Triban GRVL 520, RC520, bár ezeken nekem fura a hibrid fék.
Persze még vannak bőven ennyiért jó bringák, csak párat soroltam fel. Ha használt, akkor mindenki azt fogja írni, hogy linkelj pár gépet, amik tetszenek és majd megmondjuk a tutit, jó-e vagy sem.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
classic B
senior tag
Üdv mindenkinek!
Neuzer X100-as bringa van tavasz óta. Valamikor írtam már ide, hogy érdemes-e váltót cserélni... Nem nyúltam hozzá, úgy van, ahogy a boltból kijött. Talán a topikgazda írta akkor, hogy inkább gyűjtsek komolyabb bringára.
Hajlandó lennék kategóriát lépni, de teljesen vakon vagyok egyelőre. A fentebb említett meglévőmet el kéne adni (van a ph-n beárazós topik?). A másik kérdés, hogy konkrétan mire cseréljem? MTB is szóba jöhet... Tehát 300-400k felső limittel ti mit vennétek újonnan? Használt is szóba jöhet... Továbbra is elsősorban aszfalt, hegyes-dombos vidék. Privátot is olvasok, ha konkrétat inkább ott küldenétek.
Köszi előre is! -
evo87
őstag
Amióta cseréltem az első tárcsát (160-»180), azóta kevésbé rossz úton is csilingel (nem tudok jobb szót ré) a betét-tárcsa kapcsolat... nem tudom miért. Elvileg szépen állítottam be, a betét mindkét oldalán van a tárcsához képest pici hézag. Mit csinálhattam rosszul, illetve mit kellene tennem?
Azt vettem még észre, hogy a 180-as tárcsa sokkal jobban hajlik, a 160-as, ami hátul van, merevebbnek tűnik. A tárcsák Shimano RT-10-esek, illetve MT200-as a fékszett.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #223852 üzenetére
Meddig vagytok itt? Milyen útvonaltervek vannak? Nem jösztök át a hegyen? . Igen, keddtől elvileg jó lesz, 19 fok, napsütés és sár néhány helyen ugyan lehet lesz, de hamar szárad. Ma is azt terveztem terepezek egyet a Bagolykő fele, de hamar meg kellett járni és még így is elkapott a zuhé.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #223850 üzenetére
Itt vagyunk 2 napja a közelben, de 1előre csak lesünk kifelé a házikóból. 🤭... talán holnap, mert holnaputántól már jó időt mond. 🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Oktaan
csendes tag
-
jjeahh
nagyúr
Durva, hogy szét lehet fagyni lejtőn 12-14 fokban zuhogó esőben, az ujjaim még nem olvadtak ki
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz dellfanboy #223847 üzenetére
Zárt rendszer, ami biztos hogy kopik idővel, de alapvetően kb 1x kell évente vele foglalkozni, kinyomni zsírral. [link]
Fekero korlátozott és nehéz mint a kő. Defekttűrő gumit nézz hozzá mert terepen ezt nem akarod szetszedni.
Sok pici alkatreszbol áll, én otthon ezt nem szedném szét.Agyvalto+rollerfek az elég karbantartásmentes, 1 Max 2 évente és/vagy 3-4000 km-enkent elegendő atnezetni szervizzel.
Szerk:
Trekkingen használtam, alfoldon nem volt baj vele
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
dellfanboy
őstag
van itt olyan aki utcai bicajban ilyen shimano rollerbrake-t hasznal?[link]
ez dobfeknek szamit?
ahogy nezem ezt a feket fel kell tolteni olajjal/zsirral bizonyos idokozonkent. es ennyi? nincs benne mas kopo alkatresz? mar karbantartast nem igenyel?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
lorcsi
veterán
válasz andrisbandi #223845 üzenetére
Gumis vagy talan muanyag
gyerekules vázhoz rogzito resze, bilincseeladó: vadi új soundcore motion+
-
vallas
őstag
válasz Oktaan #223841 üzenetére
Strava-t nem tudom, de a Garmin legtöbb cucca tudja a live track funkciót, ha nálad van a teló...
Én látom, ha az "Asszony" fut, mutatja az útvonalat, tempót, HR-adatokat
Megnéztem, strava-n ilyen live segment-t hoz a kereső, de szerintem nem ezt keresed................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Oktaan
csendes tag
Sziasztok!
Strava-n nyomon lehet követni valakit élőben? Pl. ha elmegyek bringázni 3-4 órát, akkor az asszony meg tudja nézni, hogy hol tartok, mozgásban vagyok-e (nem az árokban fekszem elütve), esetleg a csiganyálat is látja?...
-
fulton
addikt
Aki garmin edge keszüléket használ, hogy lehet saját magam ellen menni egy pályán amin már voltam egyszer? Gondolom a virtual partner mutatna. De hogy lehet egy korábbi menetem ellen versenyezni ( sajnos a magyar használati csak említi de nem írja hogy)
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz stickermajom #223828 üzenetére
Én úgy oldottam meg a navigációt végül, hogy megvettem a Workoutdoors appot Apple Watch-ra (egyetlen AW app ami mutat térképet és nem használja a telefont, csak az óra GPS-ét) és el vagyok vele teljesen. Garmin funkciói navin kívül engem hidegen hagynak, nem izgat az időm, pulzusom, Strava szinkronizáció is csak amiatt van bekapcsolva, hogy gépen meg tudjam nézni merre voltam és tudjak útvonalat tervezni. Néha ránézek, hogy merre kell menni, megjegyzem a következő 3-5 kereszteződést aztán ha véletlenül mégis eltévedek akkor rezeg egyet, én meg kitalálom, hogy hogyan tovább.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Napfénysüti
nagyúr
Na ma megküldtem kicsit az új gumikat, kanyarban 68-as tempónál is frankón tapadtak. Kicsit meg is lepődtem mikor ránéztem az órára hogy mennyivel megyek de aztán fékeznem kellett.
Szél az mondjuk volt rendesen a mai körön...Més que un club!
-
fulton
addikt
Hát bugok akadnak, az 530 ban lett ma egy, tekertem egy 75 kilát, szépen végig vezetett, ám egy ponton megzavarodott 20km után, elkezdte mondani hogy forduljak vissza (pedig irányban mentem, egy hosszú egyenes út volt ráadásul), itt lefagyott szegény, olyan értelemben: hogy a kiirt "1.2km jobbra forduló" nem változott semmit ahogy haladtam előre, onnan nem navigált. Ujra indítottam a pályát, és rendbe jött. Onnantól nem volt gond, na meg kiváncsiságból áttoltam GPS + Eu holdakra...ami még feltünt az út alatt, hogy a telefonnal többször is elveszítette a kapcsolatot, aztán vissza.
Egyébként teljesen jó, csak ki kellett ismerni, ha letérek simán vissza tervez egy utvonalat amin vissza jútok a nyomvonalra, annyi hogy nem rögtön reagál, de működik.
Hát még ilyen szélárnyékban nem volt részem, a főúton jött mögöttem egy traktor utánfutóval, 29 el maxal tolta. Gondoltam bevárom, aztán beálltam mögé, hát az csúcs volt, (nagy erős szél volt ma sajnos) hajtani sem kellett csak gurultam utána sőt még fékezni kellett me gyorsultam is, vagy 5 km át mentem így, figyelni kellett távolságot azé tartani is kezem a "ravaszon" viszont nagyon jó volt a szélcsend
Aksija korrekt, ahogy néztem óránként merül 5% ot.
Automata fényerőn (mindig bekapcsolva háttérvilágitás), és GPS + Galileo
-----
Én már megszerettem, ezek ilyenek, ha valaki kilátót meg stb keresget arra inkább a telefon / PC alkalmas, és úgy tervezni útvonalakat. A garmin kis okos, mikor mész az útvonalon, van egy képernyő amin írja melyik elhelyezett pont még hány perc és km hátra. Ez nagyon tetszik. Én el szoktam helyezni tervezéskor, boltokat, látványosságot stb, amit meg szeretnék nézni.
Egyetlen egy dolog még nagyon hiányzik nekem egyelőre nem találtam megoldást:
A pulzus számot tartomány szerinti szinnel mutassa. Ez nagyon jó lenne, ha rápillantok kapásból látni milyen tartományban vagyok éppen.
----
Ja és a Smoov - egyelőre pozitiv, jobb mint a Soudal - és nem piszkit úgy, a Soudal-tól tiszta retek lett egy kör után a felni is küllők...hányta rendesen. Ez tiszta, nem mocskolta tele a kereket meg is lepődtem. A hajtás hangja tetszik, haza érve sem hallottam azt a lánc hangot előről, mint pl a Soudal-nál 70 km után már...ajánlás plecsni.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz andrisbandi #223823 üzenetére
Alapvetően elég lenne, hogy jobbra vagy balra menj. Amin igazán elvéreznek, az a térkép. Legalábbis, ha nem előre szerkeszted meg az útvonalat, hanem menet közben találnád ki.
Csokicsibesz: igen, sokszor nem tudják, mi az igény, csak megpróbálnak valami marketing sz@rt eladni, lehetőleg jó drágán. Mit sem bizonyít ez jobban, mint, hogy az iGPSPORT és társai el tudtak terjedni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz andrisbandi #223823 üzenetére
Edge Explore teljesen jó, Edge 820 valóban kicsi navihoz. (van mindkettőm)
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #223826 üzenetére
Ja most olvasom neked meg 1030 van, na akkor az is jó, az enyém meg a szar bár hibátlanul működik. Elnézést, hogy véleményt írtam a 1030-ról pedig nincs tapasztalatom benne ...
U.I:Alapvetően az volt a baj, hogy leírtam a Eplore-res kollégának, hogy a Garminból most mi a legjobb, ami kielégítheti az igényeit, de az tény, hogy tudásban most a legjobb a 1030 plus illetve már nem is mert ott a 1040.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #223826 üzenetére
Hihetetlen, hogy terjesztitek itt a tudatlanaságot ... egyiknek sincs, de osszák az észt...
Csak egy konkrétum(és nem egy valami állítás) amit hamisan állítasz az Explore kijelzője : 76 mm képátló, egyébként is utána lehet nézni mindennek nem itt osztani a szerintem így meg úgy dolgokat ... Na én itt elengedtem, aki érti az érti aki nem az meg csak szenvedjen ...
U.I:Az Eplore már nincs a Garmin kínálatában ...#223825jjeahh: Na most nehogy idelinkeljetek mindenféle évekkel ezelőtti user errorokat no meg 2022 van, azóta több frissítés is lement már Dunán
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
stickermajom
addikt
válasz jjeahh #223819 üzenetére
Azért ilyenkor örülök, hogy teljesen hidegen hagy a bringás navigáció és nem kell elköltenem 150-et egy újabb kütyüre. Kölyökként is imádtam a “felfedezés” részét a montizásnak. Megvolt a cél és hogy nagyjából merre kéne menni, a többi csak jött. Most is előfordul, hogy megszívom, de ez vele jár.
-
Đusty
addikt
Nincs olyan progi ami androidon és pc-n is ugyanúgy működik mint pl. a sporttracker? Pc-n szeretném megtervezni az útvonalat amit az androidos gps progi felolvas. Van ilyen?
-
parandroid
félisten
válasz arcitec #223824 üzenetére
Nem, a 1030 ok volt, csak viszonylag gyenge, a 1030plist sikerült elbaszni valami mérési anomáliával. A kijelző amúgy ugyanaz. Akárcsak az edge explore, ami ugyanaz a ház, meg kijelző, mint a 1030, csak az edzős funkciók helyett navira kihegyezve.
Nekem edge explore volt, de elengedtem a navigációt, csak szükség esetén használom most is, azt lecseréltem egy sima 1030-ra, én teljesen elégedett vagyok vele, tud mindent, amire szükségem van, amennyiért sikerült szerezni, annyiért igen jó vétel volt.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz arcitec #223824 üzenetére
Nem haragszok, de itt olvastam ha jól rémlik két usernél valamilyen belassulós késős problémákról, most csak egyiket találtam meg: [link] [link] . Ha valaki ilyent vásárol, nem árt tudni róla és számítani rá, hogy nála is előfordulhat a probléma. De végülis nekem mindegy, én szóltam
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz jjeahh #223819 üzenetére
Ne haragudj már, de folyamatosan ezen rugózol és abszolút kevered a szezont a fazonnal.
A sima 1030 az ami nem lett igazán jó. Ezt javította a 1030 plus és az már mindent tud és mindenben remekül működik. Nekem elhiheted.
Tudom jóval nagyobb bringás vagy mint jómagam, de ezt a témát már el kéne engedned ..
#223823andrisbandi : A 1030 plus már igazán nagy és kényelmes kijelzővel működik.
88,9 mm képátló.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #223820 üzenetére
Ezek a kerékpáros GPS-ek a kijelzőn véreznek el, túl kicsik navigáláshoz. Főleg montin.
Talán a telós hangos navi ami tényleg használható. De az meg zavaró lehet másoknak a természetben.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #223820 üzenetére
gps nélkül régebben volt a Wahoo RFLKT+ display, ez nekem most is elég lenne cyclemeterrel, így: [link]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Csokicsibesz
tag
válasz Dark Archon #223820 üzenetére
"Szeretem" ezeket a kommenteket.
Szerinted egy gyártó nem tudja mi a vevői igény? Mindenki idióta gyárban? A programozók is tök szarok. Senki nem ért hozzá csak az emberek a zinterneten.Nem véletlenül nincs egy olyan készülék se, mint amit te leírtál.
Nem csak a Garmin, senki nem gyárt ilyen készüléket.Valami oka azért csak van ennek.
-
addikt
válasz d3tox1c #223806 üzenetére
Szvsz kár szenvedni bármilyen bringás navigációval, egyik sem lesz olyan, mint telefonnal navigálni. Kíváncsi leszek, mikor jönnek rá a gyártók, hogy igazából nem kellene más, mint egy alap GPS készülék + MirrorLink kijelző a kerékpárra.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
jjeahh
nagyúr
-
arcitec
addikt
válasz d3tox1c #223806 üzenetére
Ahogy nézem az Eplore egy egyszerű "kis" navigációs kütyü, A-ból B-be viszonylag nagyobb kijelzővel. Az ára sem véletlen. Egyébiránt sajnálatos. Lehet nem vigasztal, de a helyedben eladnám. - mert neked nem ez a készülék kell. Neked a 1030 Plus kell és vagy a 1040, és már a sima 1030 sem jó, kb Explore kategória, jóval drágábban.
Tehát 1030 plus, vagy 1040 és a kijelzőik is kicsivel nagyobbak.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
arcitec
addikt
válasz Fall-N #223805 üzenetére
Mosásnál a koszt hogy mosod le ott, ahol kenőanyag is előfordul. Mindenki úgy csinálja ahogy akarja, de én minden olyan helyet kenek, ahol "morgó","forgó","csúszó" alkatrész van.
Nyilván az első váltó csúszó mechanikai alkatrészeit "módjával" azért lehet kenni.
A váltó kapcsolóba is időnként fújok spéci olajat...Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
-
-
csurgoi
aktív tag
A héten vettem egy IGPSPORT 320-as kerékpár kompjutert.
Az kerekezés után fel szerettem volna tölteni a STRAVA-ra az adatokat, de már ott elakadt a mutatvány, hogy nem tudom a készüléket összekötni bluetooth-on a mobillal.
Az IGPSPORT appot és a STRAVA-zt is töröltem újratelepítettem a mobilon.
A telom nem egy mai darab egy 4 éves XIAOMI Redmi Note 4X Android 7.0 verzióval.
Ötleteket szívesen fogadok.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
d3tox1c
senior tag
Sziasztok.
Rengeteg sebből vérzik nálam ez a garmin edge, legdurvább hogy keresni nem lehet barlangra, kilátóra, de még olyan helyiségre sem, mint mondjuk bánkút(ha jól emlékszem, arra akartam rá keresni)
Végül nálam a megoldás az lett, hogy garmin explore bekapcsolva, csak siman, navigálás pedig a locusmap progival.
Gyönyörűen lehet vele tervezni, akár pontokat létre hozva, ha letérek az útról már tervez is újra, eddig úgy vettem észre,hogy minden ösvényt ismer.
Szóval a garmin-on nézem hol is vagyok, hol lesz ahol le kell térni, stb, a telóról meg a hátizsákban mondja a robotasszony merre az arra.
Ha a locusmap csinálna a garminhoz hasonló navit kerékpárra, gondolkodás nélkül cserélném le az explore-t. -
Fall-N
veterán
válasz arcitec #223804 üzenetére
Első váltót én nem olajoznám, mert a koszt szedné csak össze, így többet ártana. Mosásnál kell úgy eljárni, hogy a koszt mossuk le ne a kenést. Hajtásnál ez nyilván nem megy, meg magát a láncot is érdemes mosni. Tárcsaféknél meg persze érdemes a tárcsát tisztítani (vigyázva a betétre, vagy addig kivenni).
Persze lehet alaposnak lenni, de túlzásnak tartok rögtön egy nagyszervízt a mosás után.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #223801 üzenetére
Első váltót? Minek? Hátsó váltónál érdemes a lánc letörlése előtt átmozgatni és így keni a hátsó váltó fogaskerekeit. Utána persze le lehet törölni a láncot. A bowdeneket összerakáskor kell műszerolajjal kenni, külön nem szükséges ha jó a váltási teljesítmény. Egyébként érdemes teflonos bowdenházat és rozsdamentes bowdenhuzalt használni (ha gyárilag nem azzal lenne szerelve).
V-fékre gondolsz a féknél, ott a féktüskét érdemes zsírozni, de szezonális karbantartás során elég. Mosás után a hajtást érdemes kenni. Elvileg a teleszkópba sem a csapágyakba nem mehet víz, így karbantartás is elég a szezonális szerviz során. Ha felnifék van, akkor érdemes a felnit is áttörölni a fékezési felületnél. Ha koszos a fékbetét akkor azt is letörölni.
-
flash-
veterán
Kerékpár mely részeit kell bekenni mosás után?
az megvan hogy a láncot olajozni,de az első -hátsó váltó mely részeit kell pontosan?
patkóféktestet(mely részét?),illetve fékkart & váltókart(montin); illetve országútin fékváltókart kell e?esetleg egyéb részeket?(görgőket,stb)
bovdeneket hol?stb..
illetve ezeket is lehet a klasszikus kerékpár láncolajjal,vagy inkább zsírozni kellene?illetve Muc off bike cleaner vélemény:
néhányszor használtam mostanában,és nem igazán értem mitől lehetne jobb mint egy mezei folyékony mosogatószer.. nem viszi le semmivel se jobban a koszt,olajfoltot a vázról.
mosószeres szivacs simán leviszi,tehát nem tudom mért kellene ilyen.
illetve a feleségem matt világos szürke alu vázas trekkingjét pedig hiába tisztítom vele,száradás után ugyanolyan koszfoltok vannak rajta(mint mosószeres mosás után),azokat külön több rétegben lehet csak levinni szenvedve...(ha egyáltalán lejön)viszont a Muc Off bike protect-et nagyon ajánlom (fényes,nem matt vázra,illetve fém részekre,hajtásrészekre,stb) szuper csillogó fényt ad,a fém műanyag részeknek is,és hajtásra is rá lehet fújni olajozás előtt,elvileg védi,és tényleg kevésbé veri a lánc a középrészre a láncolajas koszt,illetve ha mégis dzuvás,könnyebb letakarítani. klassz nagyon,
illetve a mattos vázfény,a Matte finish is hasonlóan szuper, ad a matt váznak olyan mattosan csillogó fényt,de azt hiszem másra ezt nem szabad fújni(hajtásra sem,stb)
ez a két muc off termék szuper[ Szerkesztve ]