Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz ivana #158797 üzenetére
Neztem, de 170 mm-es kell, azt nem irtam.
(#158799) 6030D
Neztem testbikeot, de felrohogtem, amikor a rendelesi arnal dragabban aruljak a kopott cuccokat.. Fb-on nem neztem meg korbe, mivel a hajtast egyben cserelnem mar akkor.A 10 es hajtokarnak baja lenne a nyolcas lanccal?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
veterán
Sziasztok, lehet valami valid kulonbseg, ami miatt erdemes egyiket-masikat valasztani az egyertelmu 5 euros kulonbsegen kivul?
Foleg a ket also tanyeron hasznaltam mindig is, igy az acel/alu felso tanyer nem igazan szamit nekem.Shimano FC-MT500 10-speed Crank 40/30/22
Crank arm: Aluminum Plated
Crank axle: Steel Plated
Spider arm: Aluminum Painted
Large Chainring: Aluminum Anodized
Middle Chainring: Steel Painted
Small Chainring: Steel PaintedShimano Alivio 3x9-speed Crank FC-M4050
Crank arm: Aluminum
Crank axle: Steel
Large Chainring: Steel
Middle Chainring: Steel
Small Chainring: Steel8 sebesseges rendszerrel hasznalnam, xc, szeretek porgetni.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
bardi
senior tag
válasz Hasaggymeg #158785 üzenetére
Ha csak a magasságom adom meg, akkor L-es vázat ad, de lábhosszat beírva már XL.
Valahol ki kéne próbálnom ugyan azt a vázat L-es meg XL-es méretben, hogy melyik a jobb.
Lemértem már többször a lábhosszam, és mindig ennyi jött ki.'92 Honda VFR 750
-
itouchfan
senior tag
válasz jjeahh #158792 üzenetére
Ja, nem kell azonnal bringa, sőt. Csak valamivel el kell ütni az időt és a nyálcsolgatás az új bringákra egy elég jó módja ennek.
XY.Zsolt: nincs az 15-16 (nekem). Az elején 14-15, aztán visszaváltva 34-32-re 12-13 km/h. Próbálok pörgetni, főleg, mert tudom, hogy a keringésem az jobb, mint az erőm. Magyarul az erő és a keringés közül a keringés a kevésbé rossz.
A féked felnifék? Akkor nem tudom, hogy mi lehet vele.
Múltkor, amikor itt a mechanikus tárcsafékes problémám volt, végül lementem, leszedtem a féktestet, kilazítottam rajta miden csavart, majd mintha a nulláról tenném fel, újra beállítottam és sikerült baromi jól beállítani, a hátsó most simán blokkol és jó direkt a fékezés.
Nekem most ebből az a tanulság (és a hidraolikusnál is bejött már), hogy egy elállított féket nekem nehéz visszaállítani, jól belőni, viszont, ha leszedem és a nulláról kell kezdeni, akkor megy. Talán próbáld meg így.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
xy.zsolt
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #158788 üzenetére
Mai fejjel, ha számít a súly, én arra törekednék, hogy ha lehet legyen minimum Reba rajta, mert egy felni még viszonylag olcsó, idővel a hajtás kopik, szal azt úgyis cserélni kell stb., de a telót könnyebbre cserélni m*rha drága és azon elég sok súlyt lehet spórolni. Egy Recon RL 2-2.1kg, egy Reba vagy belépő SID 1.6kg. Tudom, ennyiért újan képtelenség Rebázni . De 1200 eur körül már nem lehetetlen (Speci Chisel, 11kg körül van Rebával), főleg ha kifogsz valami jó akciót. Persze ha most azonnal bringa kell és nem tudsz kivárni egy jó akciót, akkor ja, normál áron ez a Vitus okésnak tűnik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz xy.zsolt #158789 üzenetére
Nem, egyáltalán nem...amikor a 30%-on kiállva erőlködtem, a kiállás azt jelentette, hogy a hasam-csípőm kb hozzáért a kormányhoz De egyszer azért jó lenne feltekerni ott (Stravan van szegmense, elég durva időket mentek), csak még erősödni kellene egy keveset.
A 15% két kilométeren keresztül nagyon komoly, nem tudom, hogy ki tudnám-e tekerni, nekem az 1-1,2km 10% is bőven elég... bár ott nem teszem vissza 34-34-re, felmegy 34-32 vagy 34-30-on is.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
xy.zsolt
őstag
És még valami....azt vettem észre, hogy a hátsó fékemmel nem tudok satut nyomi. A fékbetétek jók és elvileg fognia kéne mert megfelelően rányomódik a felnire. Lehet ezzel valamit kezdeni vagy kuka? Lehet pont a sok lejtőn való fékezéstől keményedhettek be? Kenguru veszély volt, nem mertem engedni neki....mert azért 50-el elkapni egy tiszta izom kengurut nem gyerekjáték....szóval csak fékezve tudtam 30 kmh körüli tempót tartani hosszú km-eken át
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz itouchfan #158788 üzenetére
nekem eddig 25% volt a max amin másztam....átlag 15% volt 2 km-en. 34/30al. Lejtőt láttam 30+%ost, ott már le sem mertem jönni Az outi geója nem erre van tervezve....és én alapból elég "fekvősen ülök" a kisebb légellenálás miatt....szóval ezen az sem segít ha maxra hátra helyezem a súlypontomat....bevallom paráztam, na.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
itouchfan
senior tag
válasz nmate91 #158786 üzenetére
Köszi! Pedig szoktam látni, hogy páran a pro-k közül (Dina, Peák) járkálnak oda edzeni.. de akkor ma lehet, hogy montizok, és montival nézek el arrafele .
Egyébként van 34x34-em is, úgyhogy nopara. De hétvégén Solymáron beleszaladtam egy 26-30%-os emelkedőbe (Kökörcsin utca ) Ki van írva, hogy veszélyes útszakasz, 30%, ráadásul térköves... kb 35-40 méter hosszú ez a meredek szakasz (előtte a biztonság kedvéért van már 4-500 méter 10-12%), a feléig ment, kiállva, izomból taposva de olyan lassan forogtak már a pedálok, hogy elvesztettem a lendületet és az egyensúlyt.
Más: Tegnap nézegettem CRC-n a Vitusokat, és [link] ez a Vitus, ami szerintem egy kicsit trail-esebb XC, nagyon tetszik. 12,9 kg, amit lehetne faragni, ha Tubeless lenne, ha az MT400 féket lecserélném az én M6000-esemre, meg talán a nyeregcső-nyereg ha nem gyári, 12,3-4 kg-ra be lehet vinni amit én tökre elfogadnék ennyiért. Mondjuk annál nehezen lesz könnyebb, 25 mm-es felnivel, legfeljebb kerékszett cserével lehetne még faragni.
Megnéztem, hogy ez a rajta lévő WTB ST i25 ez 537g, csak a felni, gondolom ez baromi soknak számít XC-n, nem?
Illetve a bringán lévő suntour hajtókar is új, még nem láttam, kíváncsi lennék az is milyen. De mondjuk 320k-ért nem hiszem, hogy lehet sokkal jobb új bringát venni.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
nmate91
tag
válasz itouchfan #158764 üzenetére
Szépvölgyinek az alja rossz csak. De szerintem most vállalható, bőven tudnak előzni az autók, nem tartasz fel senkit. Vagy a másik megoldás - ahogy írták - a Kiscelli, ami azért elég meredek. Nem egy magasút, de ha csak nincs 34x32-d, kiállós téma lehet könnyen
Amúgy én nem szeretem HHH-t, kurva szar az út fent.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #158778 üzenetére
Nagy az az átlépő,nekem 187-hez is csak 91-92,pedig nem vagyok egy rövid lábú. Továbbá ha 184cm-hez XL kell,akkor mi kell 190,vagy magasabbhoz?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158783 üzenetére
Jaja láttam hogy sérült a cső, de elég lazán csinálta az emberke.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158781 üzenetére
Szuper, holnap körbetelefonálom a boltokat, hátha valahol van készleten.
Mégegyszer köszönöm szépen!
Szerk.: na ő nem finomkodott túl sokat[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158776 üzenetére
Ú köszönöm szépen a részletes leírást!
Gondolom az is jó, hogy ha [ezzel] csinálom úgy, hogy felülre becsavarom a kis bizbaszt, arra rá a cső arra rá egy kis tölcsér. Alulra meg úgy ahogy írtad.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
bardi
senior tag
válasz Hasaggymeg #158754 üzenetére
Ezzel most tökre megleptél, mert a 26-os Giant Anthem nekem XL-es vázzal van (21"), a 184-es magasságomhoz, és nem érzem nagynak. A 18"-as vázból 30 centi nyeregcső lóg ki.
A kerékméreten kívül mi változott a 29-es kerékkel, hogy ennyivel kisebb váz kell?
Canyon oldalán megnéztem és XL-es vázat javasol nekem, 184 centi magassághoz és 94-es lábhosszhoz.
Azért is kérdezem, mert a használtpiacot végigböngésztem már párszor, és 20" fölött nem igazán találtam 29-es biciklit, ami fully is, meg nem egy vagyon (nekem).'92 Honda VFR 750
-
itouchfan
senior tag
válasz Csokicsibesz #158773 üzenetére
Köszi. Igen, HHH lenne a cél, outival. Egyszer már voltam montival az Árpád kilátó felől, de akkor a szépvölgyi dűlőn keresztül mentem. Most is sztem Hűvösvölgy felől, a Csatárka utca felől jönnék fel, csak a HHH után meg lemennek a Margit szigetre körözni kicsit, hogy aztán egy jó kis János hegygel koronázzam meg az edzést (1000+ m szint a cél). :D
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Massmurderer
őstag
válasz TomMusic #158772 üzenetére
Ha tölcséres modszerrel csinálod akkor igen.Tölcsér fékmunkahengerre,feltöltöd olajjal.Légtelenitöcsavart ilyenkor nem lazitod ki.Fékkart huzkodod,mig el nem kezd keménykedni.Behuzod a fékkart,légtelenitöcsavar ki,amire ráhuztad a benzincsövet,vagy ami van,benzincsövön az üveg amibe folyon az olaj.Fékkar bemegy,légtelenitöcsavar meghuzod,és ujra elkezded a fékkart huzkodni mig el nem kezd ujra keménykedni,légtelenitöcsavar megint ki,majd be,és ujra ez addig mig rendesen ,puhulás nélküli lesz a fékkar.Érdemes közbe ,ha a kerék bentvan,kiprobálni pár tolás,fékbehuzást.Ha jól be van állitva a féknyereg,és nem levegös,akkor kis fékkarhuzásnál már befog a fék,és nincs nyikorgás,egyébb hang.
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158771 üzenetére
Na közben rájöttem, ha jól sejtem, így gondoltad:
[link]Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Yahhher
aktív tag
válasz Hasaggymeg #158741 üzenetére
Köszi srácok mindenkinek aki próbált segíteni, ha nem baj nem írok egyenként nevek szerint.
Holnap ha lesz időm ( mert ugye maradj otthon, no suli, no ovi.. :-D ), feldobom az állványra, mert most csak a földön állítgattam.Más.
Nukeproof/Vitus gyártói szinten egymástól függetlenek, vagy csak közös a designer, vagy egy helyen veszik a festéket, és közben közös a programozójuk is? ( nagyon hasonló a file-ok neve a weblapjukon)Üdv B.
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #158764 üzenetére
Jelentősen kisebb a forgalom mostanában, de azért vannak így is autók.
Feltételezem, hogy a Fenyőgyöngyéhez mennél. Melyik irányból?
Flórián tér, Árpád-híd felől én vagy a Kiscelli utcán szoktam felmenni (ez egy jó meredek emelkedő) vagy a Kiscelli parkerőn keresztül.
Mind a két opcióval a Kolostor útra érsz ki, aztán át a Mátyáshegyire. Annak a vége már a Pál-völgyi barlang. Ezzel lényegében az egész szívás részt kikerülöd.[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158771 üzenetére
légtelenitöcsavart ki mikor keményedik a nyomás
Mármint alul a féknyeregnél? És hogy fogjam fel az onnan kifolyó olajat? Vagy rakok rá csövet, és várom hogy jöjjön ki az olaj a csőbe? És a benne lévő buborék hol jön ki, felül?
Bocsi a sok kérdésért, csak próbálom majd nem elszúrni.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Massmurderer
őstag
válasz TomMusic #158770 üzenetére
Fencskendövel igen,nem tölcsérrel.Ennek igy az a szerepe hogy nem marad buborék a csöbe,végülis ez a légtelenités szerepe.De igy átnyomod az egész rendszer olajjal.Csináltam énis igy hogy alulról,de többet kell töketlenkedni vele mintha tölcsér a munkahengerhez,feltöltöd olajjal,fékkart huzkodod,légtelenitöcsavart ki mikor keményedik a nyomás.Igy kb. full üres rendszer 2perc alatt légteleniteni lehet.
[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158769 üzenetére
Ezt linkeltem én is be, és itt is alulról nyomják az olajat.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158763 üzenetére
Annak van jelentősége, hogy alulról, vagy felülről töltjük az olajat?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
itouchfan
senior tag
A Szépvölgyi-út, Virág Benedek utca mennyire forgalmas hétköznap (aki szokott arra járni)?
Alul, szinte a Duna-partnál van valami opció elkerülni a lámpás kereszteződéseket?„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Massmurderer
őstag
válasz Hasaggymeg #158760 üzenetére
Én anno mig nem volt légtelenitöszettem,megoldotam anélkül is Ilyennek lekaptam a kupakját,szikével vágtam le belöle hogy a fékkarnál a csavarhoz,ahol fel lehet tölteni olajjal belemnjen,fél l-es üres,tiszta kolásüveg,20cmes benzincsö ami rámegy a féknyeregnél a légtelenitöre,meg egy 7es villáskulcs
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158761 üzenetére
+ (#158760) Hasaggymeg
Hát nyilván rendelni kell pár cuccot (pl. féktisztítót ).
Csak még nem tudom mit és honnan.
Például nem tudom hogy amit [itt] becsavaroz kis bizbaszt, olyat hol kapok.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Massmurderer
őstag
válasz TomMusic #158758 üzenetére
Alkohol szerintem nem lenne jó.Ha van ott valami gumi cucc benne,akkor azt szétcseszi.Féktisztitót azért irtam,mert az a gumicuccot nem cseszi szét,meg hát elpárolog hamar.Régi tektro féknél nekem is volt ilyen hogy kijebb jött.Kerestem egy olyan vastag müanyagot ami bement a 2 dugattyú közé,vagy valamivel vastagabb is volt,azt a fékkart párszor behuztam,és visszament a helyére.Utána nem is volt gond vele.Az gáz ha nincs semmi tartalék fékolaj Ha anyagilag nem vág földhöz,rendelj pár decit,vagy vegyél.Ha rendelsz ki se kell mozdulnod otthonról
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TomMusic #158758 üzenetére
Ha kiugrott a dugattyú és nincs sem olajod,sem légtelenítő készleted akkor esélytelen ebből használ6ó féket csinálni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158757 üzenetére
Közben látom hogy még írtál a hozzászóláshoz.
Szóval szerintem akkor az lesz, hogy újratöltöm olajjal.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158757 üzenetére
De ha féktisztítót fújok oda, nem szivárog be a fékfolyadékhoz (ami ásványi olaj) ? Ami gondolom nem lenne jó.
[Ők itt] alkoholt használnak, bár nem hinném hogy olyat bárhol is be lehetne szerezni, főleg most..
Ráadásul fékolajom sincs, sőt semmim, amivel pl. után lehetne tölteni.
Amíg alkohollal vagy féktisztítóval nem tudom megtisztítani, addig a fékpofákat nem akarom visszarakni, illetve szerintem a rugó nem fogja visszanyomni.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Massmurderer
őstag
válasz TomMusic #158756 üzenetére
Féktisztitóval fujd be.(Fékbetét nélkül)Picit várj vele,azt rakd össze.Betétet ha beteszed,ott a rugó is,úgy kellene megnézni hogy akkor is kint e marad a dugattyú.
Ha úgy is kint marad,szedd le a fékcsövet,nyomd vissza a dugattyút,fékcsö vissza,olaj bele,légtelenitsd a rendszert.
[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
Sziasztok!
MTB, hidraulikus első tárcsafék (Tektro Draco). Gondoltam kicsit karbantartom, de sajnos a fékpofák kiszedése után túlságosan kinyomtam a dugattyút, kb. 1 csepp olaj kifolyt. Azóta nem akar a helyén maradni a dugattyú, hiába nyomom be, "visszajön". További érdekesség, amit már korábban is megfigyeltem, hogy mint ha csak az egyik dugattyú mozogna.
Nem tudom hogy ez direkt ilyen, vagy ez sem normális?
Illetve ez a "nem megy vissza" a dugattyú orvosolható, vagy inkább vegyek másik féket?
Előre is köszönöm!
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Vilagos
csendes tag
válasz Hasaggymeg #158754 üzenetére
Igen 29"es kerékmérethez, igen én is erre gondoltam, csak egyik haverom a 19"est ajánlotta nekem....
-
Vilagos
csendes tag
Sziasztok! Cube MTB melyik a jobb választás a méretemhez 17" vagy 19"? 177cm 77kg
-
Massmurderer
őstag
válasz maximilian4 #158749 üzenetére
Jó kis terep amúgy,bicóval is gurultam már le.Ma picit puha volt a talaj,párszor meg is süllyedtem.Csak valami barom odahordja a szemetet
Estem is amúgy egyett ott Már jöttem ki,út és a terep közt volt egy 30-40cm-es emelkedö,mondom átmegyek ott.Azt vagy ürge vagy rókalyuk volt ott,belementem,azt átrepültem a kormány felett[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz maximilian4 #158747 üzenetére
A gyártó meg szokta határozni, mennyit bír ki. Egy szezont általában elmegy, utána kell nézni. A Joe's bele szokott száradni, egész könnyen kijön a külsőből, nem hagyom benne (plusz súly).
-
Massmurderer
őstag
válasz maximilian4 #158749 üzenetére
Az is megvolt,igaz nem bicóval hanem mocival
-
maximilian4
addikt
-
maximilian4
addikt
Egyébként ha már tubeless kérdés volt. Nekem is lenne kérdésem. Milyen gyakran érdemes utántölteni a tejet? Utántöltés előtt érdemes kimosni a gumit, vagy a régi tej lebomlik odabent vagy mi lesz vele? Most Joe's No-Flats Super Sealant van benne.
Maxi
-
addikt
válasz maximilian4 #158743 üzenetére
ha a fékszem ferde, akkor egyenes alátéttel továbbra is ferde marad, csak el lesz tolva.
csak a fékszem felmarása segít, semmi más - ráadásul csak célszerszámmal lehet megcsinálni, ilyennel:“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #158741 üzenetére
Szerintem nem a a fékalkatrészek minőségével van a gond. Inkább tényleg az lehet amit hamarabb is írtak, hogy nem lett 100%-os az IS konzol. Nem tudom lehet hülyeséget írok, de esetleg a konzol és az adapter közé valami nagyon nagyon vékony hézagoló (ha létezik ilyen). Ilyenkor nincs itt Runner, pedig ő már biztos találkozott ilyennel.
Napi bájk porn: (érdemes végig nézni, nagyon szép munka) Father - son restoration bike build 98 VooDoo Wanga [link]
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
addikt
válasz Massmurderer #158738 üzenetére
igen azt akartam mondani, hogy lehet túl puha neked az a rugó, ha ennyire elő kell feszíteni
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Yahhher #158645 üzenetére
Én megpróbálnám szépen ráállítani azt a féktestet a tárcsára.Megvilágítod alulról egy lámpával,és figyelve a rést,addig állítod mielőtt rögzítenéd,amíg a betétek mind2 síkban párhuzamosak a tárcsára,ergo a rés egyforma minden irányból.Aztán még ott a tárcsa rögzítése is,mert nehezen hiszem,hogy egy jó minőségű fék/betét/tárcsa triumvirátussal ne lehetne kiküszöbölni ezt a jelenséget.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Massmurderer #158737 üzenetére
Befűzöl gyorskötözőt, ráülsz, meghúzod, leszállsz. Állítasz a gyűrűn, aminek mennie kell, mert nem nyomja a rugó, majd ha megvan, elvágod a gyorskötözőt (amikor ülsz rajta megint). Ez így nem működik?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
válasz Massmurderer #158734 üzenetére
létezik, de csak a motorizált részen:
a kerékpárost tudni kell kézzel is állítani, ha nem megy, markold meg a rugót és azt tekerd el, általában működik és viszi magával az előfeszítő csavar is.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
maximilian4
addikt
válasz IMIIKE1998 #158731 üzenetére
Vegyél egy olyan közlekedős bringát ami nyugodtan szétrohadhat és nem kell rá vigyázni.
Maxi
-
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek mit csináljak, ha a közlekedős bringát mindig az esőben, hóban kell kint hagynom, mert (egyetem....) nincs se fedett tároló, se épület, ahol védett lenne az esőtől. Sajna rozsdásodik is, hiába olajozom a láncot. Takarjam le valamivel?
-
addikt
válasz Yahhher #158645 üzenetére
nem a fékkel van a baj, hanem a vázzal
vidd el egy olyan helyre, ahol a fékszemet fel tudják marni síkra és a hátsó kerék tengelyével merőlegesre.
jó eséllyel ugyanis a féknyereg térben nem jól helyezkedik el a tárcsához képest (hiába van két oldalt nagyjából ugyan annyi hely) azaz amikor elkezded behúzni ferdén ér hozzá, először csak a betét egyik részea probléma az IS vázakat jobban érinti, de a PM vázak is küszködtek vele, jellemzően a silány megmunkálás, vagy a megmunkálás utáni festés okozza, néha azonban a konzol is ferde (van olyan Specialized vázam, amin az IS-es féknyerget feltéve éppen 170-es tárcsa kell hátra....)
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tisn
addikt
válasz Maximum1 #158726 üzenetére
koszi
az nem hiba, hanem adottsagakkor marad, alapvetoen szeretem (ket darab is van belole, egyik a baratnomnel masik varosban), ha mar valami nagyon nyuszog, akkor valami kozepkategorias cuccra csereltetem
csak gondoltam akkor veszek egy minosegibb bringat max 250k-ert, ezt meg odaadom a gyereknek, 1-2 ev es ugyis beleno
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz gabro0 #158724 üzenetére
Ja, most nem bringát keresek, csak kíváncsiságból kérdeztem - bár ha tudsz mondani gépet, akkor kérlek tedd meg, mert izgatja a fantáziámat . Jogos, csak azért dobtam be a sínt, mert az az egyik leggányabb terep, amerre szoktam járni - bár most tuti nem leszek egy darabig Budapesten (amúgy a Lurdy háznál lévő sínpár az egyetlen, amin gyakran átmegyek), amerre szoktam járni, az a BAH környéke, Móricz, Lurdy, budai rakpart (Gellért térnél főként), meg Margit-sziget.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Paxker315
addikt
sajnálom. Nekem mindkét oldalt jól kiáll-kitüremkedik a nagy trochanter, ha esek, mindig az szenvedi meg legjobban. Tud utána napokig fájdogálni a csípőízületem is.. elég .. csehül.
Amúgy nem kell feküdni az országútin sem. Nekem spec a trekkingemen alacsonyabban van a kormány, igaz, az egy nőibiccigli. : )
-
gabro0
őstag
válasz Yahhher #158645 üzenetére
Azzal a vésőszárral csak a váz tehetetlenségét növelted meg, csökkentve a sajátfrekvenciáját. Nem hiszem egykönnyen orvosolható a probléma. A gerjesztő test a fék, szóval itt kellene változtatni valamit: másik fékpofa, másik vagy más méretű féktárcsa. Vagy ha még garis a bicaj, írni a forgalmazónak hátha kicserélik.
(#158707) INTELligent: Köszönöm a kérdést, igen, mentem már át villamossínen és szerintem ezzel egész sokan vagyunk itt így
Hány sínszálon szoktál átmenni naponta? Bár úthibáról volt szó eredetileg, nem sínről. A választól függően tudunk járművet ajánlani.
(#158709) 6030D: Simabőrű > sárosarcú, nem tudtad?
(#158710) zsocy: Tompít az, csak nem úgy ahogy azt sokan elképzelik. Ki kell próbálni, nehéz leírni az érzést.
[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
válasz beleriand72 #158721 üzenetére
Lehet nem rázták fel rendesen előtte a folyadékot. Szerintem ha 20km tekerés után másnapra megmaradt a nyomás, akkor most már meg is fog.
Maxi
-
beleriand72
tag
Sziasztok. Angliából megjött a gravel. Tubeless rendszerrel kértem. Kicsomagolva láttam, hogy hátsó kerék teljesen lapos, körben több helyen kifolyt a cucc. Felpumpáltam, udvaron mentem 1-2 kört, csak az érzés kedvéért, másnapra mind2 kerék teljesen lapos.
Újra felpumpáltam, tegnap délelőtt elmentem kb 20 kilométerre, volt benne aszfalt, földesút. Nem eresztett, másnapra is megtartotta a nyomást. Szokott ez így működni, most már bizakodó lehetek?MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
tisn
addikt
válasz Maximum1 #158703 üzenetére
z RS egy forintot nem ér, a DT viszont jól sikerült darab volt, ha nincs nagyobb bajod a geometriával akkor komplett hajtás cserével és felni cserével 80-100 ezerért 5x jobb gépet csinálhatsz belőle az RS-nél.
hat a felni (2x volt kullocserem, utana egy kullotoresnel mondta a boltos srac, hogy ezt most ingyen javitjak, mert ez a kullo soha nem torik el, de ha megint rossz lesz felni csere kell. ez meg nem kovetkezett be.)
meg a hajtas, valami erosen recseg benne, amikor emelkedon erosebben pedalozok
es mintha a kormanynal is lenne valami fura hang
egy szerviz raferne az igaz
4 eves 8000km van benne
-
tisn
addikt
válasz Paxker315 #158686 üzenetére
Sosem értettem, aszfaltra, ahova nem kell az erőkar általában, és fontos a kényelem, mi a f...-nak nem országúti kormánnyal megy mindenki? Természetesebb helyzetben a csuklók-könyök-vállak, kényelmesebb a felsőhátnak.
fekve nem tul kenyelmes bicajozni, varosban kifejezetten veszelyes, hogy a fekkarok lenn vannak, te meg fenn fogod a kormanyt. az egyenes kormany outi bicajon (fittness) a jo(mert hat vannak olyan bicajosok, akiknek az elmult par evtizedben kicsit megnott a tekintelyuk )
-
cdl
senior tag
válasz INTELligent #158707 üzenetére
Az outi nagyon kényelmes tud lenni. Ehez mondjuk kell egy endurance váz és egy jó beállítás is. Amikor még volt trekkingem, sokkal kényelmetlenebb volt tekerni vele. Most már inkább outiból van 2:)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsocy #158710 üzenetére
Nekem anno ('89-'90) valami profi alu villám volt,de mikor itt ereszkedtem lefele negyvennel (akkor még macskakövön) és téptem az első féket 3 centiket is rugózott hátrafelé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz INTELligent #158711 üzenetére
Szép kifejezés arra, hogy Trabanttal jársz.
Akinek nem inge...
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz INTELligent #158711 üzenetére
Ősmonti = Régi 26-os merev villás cromo acél monti.
(#158707) INTELligent Az országúti biztosan kényelmesebb, mint egy ugyan olyan gumival szerelt egyenes kormányos gép.
[ Szerkesztve ]
-
-
zsocy
őstag
válasz Hasaggymeg #158701 üzenetére
Nem simít az a karbon sajnos semmit, mi kerülgetjük őket
Az biztos hogy jó ha van másik bringa, nekem most éppen 4 van, 1 outi, 1 trekking, 1 monti, és egy ősmonti. Legalább mindig van mit szerelni -
Paxker315
addikt
válasz INTELligent #158707 üzenetére
kedvenc a villamossín, ami mondjuk 40fokban keresztezi az utadat. Vizesen országúti gumival az tud vicces lenni.
-
INTELligent
senior tag
válasz Paxker315 #158705 üzenetére
Paxker315: Ne akard elrontani . Azért voltam igazából kíváncsi, mert az volt a prekoncepcióm, hogy az outi inkább a teljesítményre/sebességre optimalizált kialakítású, így pedig a kényelemre nem sokat ad. Most már izgatja a fantáziámat, hogy milyen lehet egyet kipróbálni. Majd ha egyszer haverokkal valamelyik tavat kerüljük, lehet bérlek egyet és megnézem magamnak .
gabro0: mentél már át villamossínen? Mert ott nincs mit kerülni...
[ Szerkesztve ]
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
gabro0
őstag
válasz INTELligent #158698 üzenetére
Ne hallgass a sárosarcúkra, még a végén bevisznek az erdőbe!
Egyébként egyszerű, ki kell kerülni az úthibákat. Egyéb kérdés?
-
Paxker315
addikt
válasz INTELligent #158698 üzenetére
Én így érzem. Jól beállítva szvsz remek. De be tudom úgy is lőni, hogy visítva nyafogok, az egész csupán dolesszog és fekkar pozíció kérdése
Nem kell sportosra, legyen kényelmes.
Ha picit hátrább döntöm a kormányt, már el van rontva. Ha lentebb tolom a fekkart, szintén szr. Ha előrébb tolom a nyerget, borzalmas.Minden a felhasználón múlik. Jobb a békesség az ember elvárásaival és lehetőségeivel. De ha nagyon akarom, elrontom
-
Yahhher
aktív tag
válasz maximilian4 #158684 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #158694 üzenetére
Minden outi mellé kell egy rendes bringa is.
(#158698) INTELligent...ja,a karbon villa kisímítja a kátyúkat...mondják az outisok,de ez egyetlen montist sem győzött még meg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Tőzsde és gazdaság
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GTA: San Andreas
- Filmvilág
- Építő/felújító topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- További aktív témák...
- Babyliss AirStyle meleglevegős hajformázó szett új6hó jótállás!
- DJI Mavic 2 Pro Fly More Combo FMC drón - 1" Hasselblad kamerával (2 akkuval)
- Corength dönthető pad + 20kg-os súlyzókészlet + 2x5kg tárcsa + francia rúd
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón - 5 akkumulátor, koffer
- Mous 18 literes hátizsák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest