Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- AuraSync kibeszélő topic
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pittlaren
csendes tag
válasz jjeahh #102992 üzenetére
Igazad lehet az előítéleteket illetően. Amiket felsoroltál mint kisebb márkákat,azok közül egyedül a Devront ismerem: a H2.(asszem')9 egy teljesen jó bicaj, már megjelenésre is minőségi benyomást kelt, és bár szubjektív, de kék/fekete kombóval a legszebb bicajok között van a 180/200k-s árfekvésben.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
-
-
-=RelakS=-
veterán
Ha március 15, akkor 12 pont:
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tufa_
aktív tag
válasz CptAdamica #102988 üzenetére
En tervezek venni egyett(Oakley EV Zero), de nem vagyok benne biztos hogy idealis pl nyari napsuteses vagy eppenseggel teli koromsotet utakra, ha esetleg valakinek van tapasztalata ne tartsa magaban.
Mas.
3 honap mulva lesz egy adomanygyujto "verseny" ahova a ceg ahol dolgozom benevezett engem. (fizetett munkanap, minden koltseg teritve, nana' hogy megyek ) Az ut eleg durvanak tunik, legalabbis a varosi cikazas utan, 160km, 2050m maszas. Szerintetek hogy lenne erdemes ra keszelulni? Maszni nem igazan lehet itt Londonban, egyeduli dimbesdombos resz dugig van lampakkal, igy arra gondoltam hogy a kornyeken van egy 3km-es utszakasz, a ket vegen korforgalommal, 1 darab gyalogos atkelo helyel megszakitva, igy 6kmes koroket tudnek csinalni, ebbol szepes lassan felepitve a tavolsagot legalabb, bar a szintkulonbseg egeszen minimalis, 50-60 meter talan a teljes koron... -
rétisün
veterán
válasz belaazallat #102990 üzenetére
facebookkal én se tudtam nevezni, de ha van gmail azonosítód, akkor a google fiókkal be tudsz lépni, és úgy nevezni. vagy regisztrálsz.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
flash-
veterán
válasz 6030D #102975 üzenetére
nem tudom mennyit számít az integrált hajtás hiánya - erről igazán senki sem mondott még meggyőző véleményt(bringaszerelőm,aki versenyzőknek is szervizel,ő maga mondja hogy körülményesebb a karbantartása az integráltnak..) - de igazából a szinével van gondom, márpedig az hogy csak ez a fekete pirosban van,és valahogy a váz összeségében olyan bumfordi hatást kelt...
-
jjeahh
nagyúr
válasz pittlaren #102989 üzenetére
Szerintem ebben bőven van előítélet is, ha a Btwin egy különálló márkaként futna és "rendes" bicajboltokban árulnák, akkor valszeg egy ligába vennék a kisebb márkákkal az emberek, pl. amilyen a Drag, Ideal vagy Devron. Mondjuk sok múlik a hozzáálláson is, hogy mennyire veszik komolyan, meg mennyire különcök, egyes márkákat akkor is nagyra tartanak, ha picik és alig van pár modelljük, mert az a néhány modell legalább brutál vagy különleges... sajnos a tucat-olcsó cuccokkal mindíg ez van, főleg ha nagyáruházi termék, sokan lenézik... ettől függetlenül persze lehetnek jók.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #102984 üzenetére
Szerintem meg örülnek, ha kapnak tesztbringát. A legtöbb bringába bele lehet kötni valahogy, mert valamin vagy spórol a gyár. Ezt ha leírja az újságíró, akkor a vevő észreveszi. Amúgy meg nem. Lehet, hogy 5 évig sem, de így nem veszi, mert az nem jó. Meraznemikszté!
pittlaren: ezen kár fennakadni. Mindenhol ugyanez megy. Pl új Suzuki vagy használt "jobb"?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #102987 üzenetére
Köszi
Mellesleg nagyon sz*r az oldal. Nem enged vmiért nevezni.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
pittlaren
csendes tag
'legtöbben azért 3-4 évente lecserélik úgyis a kerékpárjukat'
Nem volt túl részletes a BikeM-féle RockRider teszt, de ez az általnosító kijelentés szerintem a kerékpárosok nagyon kis részére igaz, és azok sem jellemzően a deca vásárlói köréből kerülnek ki.
Amúgy számomra rejtély ez a - kommentek egy részében is visszaköszönő - RR utálat. Visszaolvasva a fórumot, kb egy éve is pont ez volt a téma. Nyilván szubjektív, de nekem bejönnek ezek a bicajok, ha lett volna a méretemben RR920 SE, simán azt vettem volna. (mondjuk az is megér egy misét, másfél éve, amikor aktuális lett volna, akkor sem volt csak M-es, és még most is csak az van) Szigorúan az új árakat alapul véve, úgy hiszem, ua. pénzért magasabb felszereltségű új bicajt lehet vásárolni, mint más, elismertebb gyártók bicajai. Sem a Hervis, sem az Intersport bicajait nem övezi ilyen negatív nimbusz.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
CptAdamica
veterán
Használ itt valami photokromatikus lencsét? Kéne majd egy új szemüveg, előzőt véletlen leejtettem és van benne jó pár karc, például ez tetszett meg. Milyen tapasztalatok vannak az ilyen lencséről?
[ Szerkesztve ]
„Mi soha nem vetemednénk arra, hogy elhallgattassuk azokat, akik nem értenek velünk egyet”
-
rétisün
veterán
már lehet nevezni.....Őrségi kerékpáros teljesítménytúra
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Somatom
veterán
válasz bringasisti #102983 üzenetére
Ahha! Köszi! Akkor belemélyedek, hogy pontosan hogyan történik benne az áttételmódosítás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz LustaDick123 #102980 üzenetére
Szerintem először szennyezted a tárcsát,majd a betétet,utána meg bár tiszta volt a tárcsa,vároltál hozzá egy sz@r betétet,így újra ott vagy ahol a part szakad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #102975 üzenetére
Vajon mennyit fizetett ezért a sportóriás? ...amúgy kábé nekem is ugyanaz nem tetszik benne,+az a dizányosnak nevezett kormányszár.
ivana...Tothgera,Runner,Strezi...továbbisvanmondjammég?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
Segítsetek megérteni valamit. Régóta agyalok motorkerékpárhoz egy fokozatmentes, hidraulikus meghajtáson. A kis bringámmal kapcsolatban olvasgattam az agyváltókról. Ráakadtam a Nuvinci fokozatmentes váltójára. Azóta nem értem, hogy miért használnak, használtok hagyományos váltót? Én azt csinálnám, hogy "szembefordítanék" két ilyen váltót. Nem csak a hátsó kerékben lenne, hanem a meghajtó lánckerék alatt is. Hol a bibi a gondolatmenetemben?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
LustaDick123
tag
válasz Somatom #102947 üzenetére
Én is feltettem a kérdést, és végül ki is próbáltam.
Abból indultam ki, amiből te is, hogy a motoron a MOL vagy Motul teflonos kibír autópályán szakadó esőben 3-500 kilométert és tudja kenni egy 100 lórős motor láncát, akkor az bringán kb. örök élet. Laikus tapasztalat az volt (száraz időben, aszfalton használtam, hobby jelleggel trekkingen), hogy a hajtásban nem vettem észre különbséget, viszont a lánc jobban összeszedte a port és koszt, összehasonlítva a pl. a szintén teflonos, decathlonos bringaolajjal szemben. A bringához való láncolaj folyékonyabbnak, finomabbnak tűnt ("műszerolaj" jellegűbb) a motoros láncspray-hez képest. Gondolom ismerős a helyzet neked is: én pár doboz MOL sprayt elfújtam már és mindig szerelőkesztyűben használom, mert sima szappan sem viszi le, ha rámegy a kezemre, mert úgy ragad. Út szélén fújva meg külön halál, ha a kesztyűbe vissza kell rakni a ragadós kezet (vagy összefújni a kesztyűt, brr).
Mivel úgy 1000ft a bringás olaj és ez nekem évekig elég nem kísérleteztem tovább.Ellenben mikor takarítottam le a láncot a motoros spraytől valószínűleg kicsit összekoszolhattam a hátsó tárcsafékemet. Alsópolcos Shimano hidraulikus fékről van szó, nem tudom blokkolni a hátsó kereket vele (korábban simán ment). Hiába takarítottam le a féktárcsát féktisztítóval, hiába mostam át a féket, fújtam át féktisztítóval a fékbetétet, húztam meg finom csiszolópapíron a betétet, raktam bele új betétet (előtte ismét áttöröltem a tárcsát) nem javult a fékhatás.
Az első fék egyujjas, a hátsó pedig erősen csak lassítós jellegű. Nyilván az új betétnek be kell kopnia, nyilván a noname betét (ilyen volt a sarki boltban zárás előtt) gyengébb, mint a Shimano, de sajnos semmi javulást nem okozott a fékhatásban.
Van további ötlet, hogyan tudnám jobbá tenni a féket? Mit rontottam el (azon túl, hogy óvatosan takarítsam a láncot)?
Köszi előre is! -
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #102975 üzenetére
Pont tegnap olvastam én is, ez a teszt most nem sikerült a legrészletesebbre, kb. annyit tudunk meg belőle, hogy ennyiért jó vétel. Amúgy meg elfogadnám, de mivel picit sznob vagyok lefesteném a vázat
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Jakesz
addikt
válasz ivana #102976 üzenetére
Hidd el, hogy sokan. Persze nem azért, mert szükségük lenne rá, hanem mert vagy költekezési mániában szenvednek, vagy az teszi őket boldoggá, ha elmondhatják magukról, hogy friss termékkel rendelkeznek, és kevesebbnek éreznék magukat, ha már egy több éves gépet hajtanának, mondván az milyen gáz... De ez semmi ahhoz képest, ahányan pl a 200 ezres telefonjukat cserélik le évente, ehhez elég belenézni a fórumtopikokba.
-
pityaa23
senior tag
Sziasztok, egy kis segítség kellene egy hátsó kerék összerakásához. 28-as trekking kerék kell, valami egyszerű, amivel görgőznék.
-a gumi megvan 622-es, belsővel, direkt görgőre való, valamint kell még felnigumi.
-a kerékkel vagyok bajban, azt tudom ugye, hogy duplafalú 622-es, de hogy nekem racsnis, vagy kazettás kell, azt nem. Valamint ha ezt sikerül-is eldönteni, akkor a következő a
-fogaskeréksor - jelenleg 9-es van rajta, de hogy 11-32 vagy 11-34, azt hogy tudom meg?
-gyorszárat kaptam a görgőhöz -
6030D
őstag
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #102958 üzenetére
Pontosabban, akkor lehet elesni, ha olyasmit csinálsz ami már rutinból megy, és nem különösebben figyelsz oda, más helyzetben ahol valóban nagyon koncentráltam hogy nyeregben maradjak még nem estem(pedig tavaly volt már necces helyzetem a pályákon). És ez a legtöbb átlagos bringás haverral így van. Kivéve egyet, ő szegény minden évben összeszed egy kórházi látogatásra méltó sérülést : (
(#102959) 6030D: Nem ez volt ez első tekerés, már hetek óta tesztelgetem magam, egyre nagyobb köröket tolva a városban, különböző utakon, változó ruházatban, stb. Ez volt az első alkalom hogy túrára mentem társakkal, ahol már nem csak öregesen tekertem, hanem muszáj volt tartani az ő tempójukat, amiben le is izzadtam hamar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
pc360
addikt
válasz Hasaggymeg #102958 üzenetére
Pontosabban trialboj:
A másik tanulság, hogy a mechanikus szarokat el kell felejteni, ha egykerekeznél, legyen az az első, vagy hátsó. Mondom ezt sok év BB7-ezés, V-fékezés, és mindenféle hidraulikus rendszer ismeretével úgy, hogy nagy kattanásom az egykerekezés (fél kézzel tolom kanyargós utakon le vagy épp felfele limitálatlan távon, sört kortyolgatva a másik kézzel, szóval azt hiszem, kimaxoltam a témakört). A mechanikus mindig kiszámíthatatlan lesz, főleg, ha jó ideje nem is nyomtad.
Most, hogy országútim van, eléggé hiányzik is a dolog. Megy ezzel is, de azért a váz és a kerék féltése erősebb.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
StLui
veterán
Elfelejtettem beírni, pedig szerettem volna. Holnap reggel Kismaros, kisvasút parkolójából indul 10 órakor a Dunakanyar MTB csapat szezonnyitó gurulása. Általában 50km-es túrák, 1000m körüli szinttel. Sár fügvénye az aszfaltos szakasz arány, törekszenek a szervezők a lehető legkevesebb aszfaltra. (sajna holnap lehet több aszfalt lesz)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
darkrock
aktív tag
Köszönöm a válaszokat, közben már eladta, pedig mondtam neki hogy csütörtökön mennék.
-
dbala
tag
Sziasztok!
Láttam a decathlonban teleszkóp pumpát. Van valakinek tapasztalata ezzel a saját márkás pumpával?Meg volt az első ismerkedős kör az új bringával
Gyárilag elég alacsony értékre lett belőve a tag és a villa. Még állítani kell pár dolgon, a nyereg magasságot se találtam el itthon, szerszámot meg nem vittem magammal. -
darkrock
aktív tag
Találtam jó áron egy ilyen Krosst, M-es méretben, szerintetek nagyon kicsi lenne? 182 magas vagyok, 84 belső lábhossz, varosban használnám. 2.5 órát kellene utazzak, hogy megnézem, és akkor is pár perc alatt nem tudnám eldönteni, hogy jó-e.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
trialboj
őstag
Nem úgy volt hogy a biciklizést nem lehet elfelejteni?
Végre sikerült összehozni 1 találkozót a bringás társakkal, elmentünk egy nagyon közeli helyre hogy kicsit visszarázódjak stb, mikor odaértünk én nem akartam megállni nehogy rám hűljön megint a ruha, és fel alá tekertem, találtam egy enyhe kis leejtőt, 1 domboldalon, gondoltam kipróbálom mert nem tűnt durvának, feltekertem, legurultam rajta lazán, arcoskodom közben a többiekkel hogy mekkora király vagyok első túrámon, és mikor közel értem a csoporthoz meg akartam állni, úgy hogy felkapom a bringa hátulját, és az utolsó métert első keréken gurulom le.
Berántottam a féket, és úgy ahogy van fejre estem. Ami azért meglepő mert több 1000x csináltam már ezt a "trükköt", és utoljára tizen éves koromban estem el miatta.
Annyi még hozzá tartozik, hogy ez a bolti bringám volt, mechanikus fékekkel, és viszonylag változó a fékerő, de ettől függetlenül ezzel is csináltam már és sosem pereceltem.
A tanulság talán annyi, hogy fejben lehet nem kopik a tudás, és nagyjából ugyan úgy tekerek mint fél éve mikor letettem a vasat, viszont a reflexeim azért ennyi idő után nem úgy működtek ahogy megszoktam.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
lsebestyen
addikt
válasz Hasaggymeg #102955 üzenetére
Ha most kijött, ki fog jönni következőleg is , aztán akkor lecserélem. Újabb 4 év.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lsebestyen #102950 üzenetére
Visszatetted a részben elnyalódott fejű csavart? Szeretsz veszélyesen élni!
(#102954) Tufa_...le kell törölni száraz ronggyal minden vizes,vagy poros terep-menet után,de hacsak nem mosod át teljesen,semmi értelme rákenni a gyárira valami újat,hisz a forrón felvitt eredeti kenőanyag ott van még jó ideig a csapok körül,és minden kis résben.Ha te valami kenőanyagot úgy be tudsz juttatni mindenhova,ahogy a forró olajfürdőben a gyárban teszik,akkor uccu neki,de ha nem akkor hagyd mert jobbat te sem tudsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tufa_
aktív tag
válasz Hasaggymeg #102952 üzenetére
"The factory lubricant all by itself is usually good for several hundred miles of service if the bike is not ridden in wet or dusty conditions. It is best not to apply any sort of lube to a new chain until it is clearly needed"
Azt mondja hogy csak par szaz merfoldig birja HA nem hasznaltak nedves vagy poros kornyezetben. Az is csak "usually", szoval lehet erdelyi topiktarsunk a vadiuj lanccal kimenne egy 150-200kmes korre vegig hoban, esetleg melle a sozott uton, nem biztos hogy sok marad a gyari kenesbol (nalam az elso 1-masfel het hasznalat a bringaval folyamatosan csak esoben volt, felulrol es alulrol egyarant, a lanc is sokkal nehezebben mozgot amikor eloszor takaritottam) -
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #102952 üzenetére
KMC, SRAM, Shimano ... ezeknél nem volt bajom a gyári csirizzel.
Shimanos figura is azt mondja, hogy hagyd békén a gyári cuccot, max a külsejéről pucold le:
"So the best thing to do when installing a new chain is to leave the factory grease on, not apply any other lube, ride until it wears out and then start applying liquid chain lube. In dusty conditions you can wipe off the outside of the new chain with a rag that is wet with a gentle degreaser to keep dirt from sticking to the grease. "Vettem láncot mélykínából is, kíváncsi leszek, annak milyen a gyári kenése
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #102945 üzenetére
Ezt mondja Sheldon Brown: "New chains come pre-lubricated with a grease-type lubricant which has been installed at the factory. This is an excellent lubricant, and has been made to permeate all of the internal interstices in the chain. The chain and this lubricant need to be warmed during application.
This factory lube is superior to any lube that you can apply after the fact -- well, unless...see below.
Some people make the bad mistake of deliberately removing this superior lubricant. Don't do this!
The factory lubricant all by itself is usually good for several hundred miles of service if the bike is not ridden in wet or dusty conditions. It is best not to apply any sort of lube to a new chain until it is clearly needed, because any wet lube you can apply will dilute the factory lube.
"...én ugyanezt tapasztaltam.Ugyanakkor Sunrace láncom nem volt még,csak KMC és Shimano.(#102943) Tufa_ ...bár gyakran összefügg,a lánc csendessége nem egyenesen arányos megkentségévek,vagyis sarkítva egy kicsit,dzsemmel bekenve is csendes lenne,ugyanakkor kopna is mint állat.
(#102947) Somatom...én nem próbáltam,de nem ajánlják,túl vastag egy ilyen vékony láncnak,azt mondják darabos lesz tőle a mozgása.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
válasz parkr #102948 üzenetére
Köszi, nem tudom miért nem jutott eszembe, hogy GCN-en mindenre IS van legalább egy videó. Sikerült kiszedni, annyira nem nyalódott el mégsem a fej, így vissza is tudtam rakni a csavart. Most mindent jól megkentem, kitisztogattam. Gyakrabban kéne.
Ja igen, azért szedtem szét, mert nyikorgott rendesen a baloldali pedál. Illetve azt hittem az nyikorog. Megkentem a pedálon mindent, zaj maradt továbbra is. Nem maradt más, mint a cipő, remélem most már jó lesz, mert nagyon idegesítő hangja van.
[ Szerkesztve ]
-
hegyimorc
senior tag
válasz Tufa_ #102939 üzenetére
"a cadence szenzor a cipon van"
Ezt te találtad ki? Eszembe sem jutott eddig ilyesmi, de egész jó ötletnek tűnik. (Főleg, ha több bringa is van)
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
parkr
őstag
válasz lsebestyen #102946 üzenetére
-
Somatom
veterán
Laikusként símán ráfújnám a motorláncokhoz használatos spray -t. Bringáknál ez valamiért nem játszik?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
lsebestyen
addikt
Szégyenszemre belerohadt az spd stoplinak a csavarja a stopliba, a fejet szerintem elnyalattam. Ki hogyan szedné ki belőle? 4-es imbuszos.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #102940 üzenetére
Ez így ebben a formájában azért nem tűnik igaznak.
Gyári szmötyivel a Sunrace láncom megnyúlt, mint a tészta, Squirttel meg talán feleannyit. Akkor is nagyon rossz bármely más láncomhoz képest, de nem annyira.Ettől függetlenül majd az új láncaimból nem fogom azonnal kimosni, hanem áttörlöm a külsejét, hogy ne ragadjon mint a csiríz, aztán ha már csörög, jöhet a squirt Végülis a gyári kenés is ki van fizetve
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz TomMusic #102938 üzenetére
Nem olvastad el a dobozán lévő dolgokat, mi?
Azt írja, hogy szedd le a gyári szmötyit, meg úgy bármit, ami zsíros/olajos, és a tiszta láncot kend be vele.
Ha végre elkopnak a mostani alkatrészeim, én azért kipróbálom, hogy mi van akkor, ha a gyári cuccra kenem rá. Ahogy magamat ismerem, jövőre. Vagy két év múlva XD
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tufa_
aktív tag
válasz Hasaggymeg #102940 üzenetére
Nekem a KMC-n a gyari kenessel zajosabb volt a lanc mint ezzel. A gyari kenes kb az elso 150km utan olyan volt mint az elozo bringan 500km utan. Utana a Muc-cal kezeltem, kb 650-700km utan mostam at ujra, azt is leginkabb a so's havas dzsuvas ido miatt, plusz a kb 30 napbol legalabb 20 napon esett.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #102941 üzenetére
De hát be kell kenni a váltó forgócsapjait,görgőit is,utána meg letörölni a fölösleget.Én erre a törlésre gondoltam.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz szkink #102936 üzenetére
Nem... . Megpróbálom még valamilyen oldószerrel feloldani vagy valami... persze olyannal ami nem bántja a festést.
Hasaggymeg: Ez amúgy nálam is hasonlóan műkszik, mindenre külön bugyit tartok, bár a váltót nem szoktam törölgetni, amikor lemosom a bicót azt is megmosom a vázzal együtt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TomMusic #102938 üzenetére
Azért használom ezt mert váltók,becsúszók és nyeregcsőre is ezt teszem,így egy kenőanyaggal mindent megkenek.Nagyon komoly tisztító 6ása van,kvázi mintha kenőanyaggal mosnád át a láncot.
A láncról a gyári kenést sosem szabad lemosni,annál jobb kenése már úgysem lesz neki.Nekem elmegy kenés nélkül olyan 3-500km-t az új lánc,ami alatt csak törlöm,de nem kenem.A gyárban forró olajfürdőt vesz a lánc,az van a boltban rajta,de főleg benne,a csapok körül.Ez amolyan méz szerű (legalábbis KMC és Shimanonál,mást még nem használtam) kenőanyag,mely bár valamennyire szedi a koszt,nagyon jól ken.Csak törölgesd száraz ronggyal amíg szükségessé válik egyéb kenés.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tufa_
aktív tag
Ezzel a kamaslival van valakinek tapasztalata? Ennyiert messze a legolcsobb jelenleg. Csak eso ellen kell vedjen leginkabb es mivel a cadence szenzor a cipon van, nem art ha flexilibisebb mint a neoprem kamaslik.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #102937 üzenetére
Ja tényleg. Egyszer majd próbáld ki amit linkeltem, nagyon kevés szutykot szed össze.
Apropó. Tegyük fel veszek új láncot. Ugyebár az gyárilag le van kezelve végtelenül ragadós cuccal. Ha Squirt-öt használok, akkor felrakáskor érdemes bekenni? Csak mert ha felrakom a gyári állapotot, akkor az rögtön összeszedi a dzsuvát..
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #102934 üzenetére
Te nem Squirt-öt használsz?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #102933 üzenetére
Nekem van egy rongy a váltóknak,mellyel csak a megkent váltókat és a nyeregcsövet törlöm le,egy rongycsíkom a becsúszóknak,mellyel körbetekerem őket,majd húzogatom ide-oda és melyet még a kormánycsapágy/villa résbe szoktam behúzni,és végül a lánctörlő rongy,amely a legdzsuvásabb mind közül,azzal csak a láncot törlöm kenés előtt,majd utána is.Nekem talán a váltótörlő rongyom néz ki úgy mint az a képen,a lánctörlő egyetlen 50-100km utáni törléstől is feketébb mint az.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szkink
aktív tag
válasz Hasaggymeg #102930 üzenetére
Most ezt nem mondod komolyan,hogy a rongy tiszta én sem tudom miért akartam levenni,talán ez tűnt a legjobb megoldásnak mondjuk az első tányér ropogott rendesen a kosztol mikor takarítottam.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szkink #102928 üzenetére
Hát ez tiszta mint Salamon töke,nem is tudom miért akartad volna levenni? Az a rongy is meglehetősen tiszta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #102899 üzenetére
+1 az a triban 100 elég gagyinak néz ki. Ennyiért használtan már jó gépeket kapni...
-
6030D
őstag
válasz szkink #102923 üzenetére
Első körben próbáld meg a wd40/féktisztítós ronggyal a helyén. Elöl nagytányér, ott ráfogsz, és pörgeted. Így a lapokat teljesen tisztára tudod pucolni. Ha közötte is van, akkor megfújhatod felülről a láncot, de az felesleges anyagpazarlás. Kipörgeti magának menet közben, ami nem kell.
Váltógörgőkhöz meg csavarhúzó a nagyjához, majd a fenti rongy.brownus: vannak kerékpárliftek 5-15000 ft-ért. Vagy magadnak menetes acélszemekkel (?) és kötéllel.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
brownus
veterán
üdv,
létezik olyan megoldás, ha igen hogyan (hol) keressek rá, mert eddig nem jártam sikerrel.
a plafonba kellene befúrni kettő db. b.szott nagy tiplit, és arra valami csörlős megoldással egy bringát felhúzni.
a bringa a gyereküléssel kb. 20 kg.köszönöm a helpet
-
szkink
aktív tag
válasz Hasaggymeg #102920 üzenetére
Hát tudod az a gond,hogy az előző tulajnál 1évet ált a poros garázsban,és fogalmam nincsen milyen olajat és milyen gyakran használt,egy hete tekertem vele másodszor mióta nálam van,közelebbről szemlélve igen csak rá férne egy tisztítás a lánca és még a hátsó váltó kanálra is.Van itthon fék tisztítóm,gondoltam meg fújom azzal de nem mertem nehogy össze b....am a vázat esetleg felnit,ezért döntöttem az egyszerűbbnek tűnő leszedésen,de most elbizonytalanodtam.
-
LustaDick123
tag
válasz picur10 #102827 üzenetére
A szürke rendszámot kihagytad, az 5500ft, kb. két hét az átfutása az okmányirodába. Elég már csak oda menni, ki kell tölteni egy nyomtatványt "anyjanevekétpéldányban" és postafordultával jön a rendszám. Ha uniós rendszámod van, akkor a szélvédőn lévő hologramos rendszámmatrica sorszáma is kelleni fog, ne felejtsd el.
Ha van lehetőséged a vonóhorogra akkor az a legjobb megoldás, imho. A tetőre macera felrakni, oda is kell specifikus tartó. A hátfal szintén problémás tud lenni, nehéz stabilan felfogatni, nem biztos, hogy lehet nyitni az ajtót, kell oda is elektromos kivezetés stb.
Nekem egy Pro-User tartóm van, 3 bringás. A fő selling point az összecsukhatósága volt, elfér nyaralás alatt a csomagtartóban, garázs sarkában használaton kívül. Sokszor úgy használjuk, hogy valaki viszi, más meg hozza az unokákat bringástól nyári szünetben stb. és akkor is jól jön a kompaktsága.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szkink #102919 üzenetére
Ha ennyire bizonytalan vagy inkább takarítsd meg levétel nélkül.Vedd ki a hátsó kereket,vedd le a láncot az első tányérokról és szakaszonként lógasd bele Brigeciolba a lánc teljes hosszát,így mosva ki a dzsuvát.Utána hagyd megszáradni rendesen,töröld és olajozd.Én még soha egyetlen láncomat sem vettem le,úgy takarítom,hogy fent van a helyén,egy láncnak nem egészséges ki-be nyomogatni csapszegeit,érteni kell hozzá,hogy majd a bontásnál is tökéletesen mozogjon.Ha nem nagyon hanyagoltad el,akkor sima wd40-el jól befújva,majd utána törölve/kenve is jó lesz.
Ha viszont vastag olajat használsz,ritkán kened és dzsuvás a láncod,akkor érdemes bont6ó láncot használni.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szkink
aktív tag
válasz Runner_fxr #102913 üzenetére
Ez van most fent.Tehát ezen is kell lennie sötétebb szemnek?A kerék felé gondoltam a kinyomást.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Solad #102909 üzenetére
Félnek,hogy befürödnek.
(#102917) Solad...az első videó az mi,zenés videoklip? Vidd vissza,600 dollárért ne fogadd el így.Amúgy meg Paul Lange-nak kell írni,ők a Fulcrum forgalmazók,én már cseréltettem ki velük kereket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Solad
addikt
A korábbi kerékmizériám folytatása:
Aki nem tudná, miről van szó: vettem egy kerékszettet, amiben van egy minimáli,ellenben jól látható és mint azóta kiderült,érezhető tojás.
Visszavittem a boltba,ránéztek.Mondta a szervizes srác, hogy látható tojás van benne, de ne foglalkozzak vele, a gumikban nagyobb pontatlanságok vannak, így használjam bátran. Vonakodva, de elfogadtam.
Itthon felgumiztam, elmentem tekerni, és menet közben ütemesen erősödik-gyengül a szabadonfutó hangja,ez pedig egyrészt baromira zavar, másrészt ez egyértelmű jele annak hogy a tojás érezhető, harmadrészt pedig úgy gondolom, hogy egy kereket rendszerként tekintve ha azzal valami hiba van, az a jövőben erősödni fog, vagy más problémákat is vonz magával.
Mivel ezt annyira nem szeretném elfogadni, írtam a fulcrumnak a dologgal kapcsolatban, mellékelve az alábbi videókat:
[menet közben]Bár szélzaj van, itt hallható a nem egyenletes járás
[tojás]Megkérdeztem hogy van-e lehetőség a kerekek cseréjére vagy javítására.
Kíváncsi vagyok,mit válaszolnak. Nagyon nem vagyok elégedett a vásárlásommal ebben a formában. Kb. röhely, hogy a 16 éves kerékszettem a másik bringában szebben fut.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #102852 üzenetére
Specialized Allez E5 tetszett eddig legjobban, azt hiszem náluk a váz is magasabb kategóriás, mint a konkurenciánál plusz a hajlított felsőcső szerintem igen szép.. csak jól látom nálunk nem kapható már?
vagy csak a sok visszahívás miatt nincs jelenleg? (hiábs villa)[ Szerkesztve ]
-
FRayal
tag
Valaki bike24.de-ről nem rendel mostanában? Van egy pár eurós cucc amit itthon nem találok, de nincs kedvem majdnem ugyanannyit kiadni a szállításra
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #102895 üzenetére
A Triban 100-as egy rossz vicc. Azt elfelejteném.
Az 500-as talán valamire jó, de mint országúti, az is egy vicc. Használtan pedig eladhatatlan.
Inkább szétnéznék a használt piacon.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szkink #102860 üzenetére
Hány sebességes az a lánc? Csak mert 8 sebességtől fölfelé már préselt csapok vannak a láncba. Ha egy ilyet kinyomsz, majd vissza, ott azon a ponton elszakadhat a lánc. Vagy patent szemet érdemes használni, vagy ha shimano láncod van, meg kell keresni azt a csapot ahol bontani lehet, kicsit sötétebb a színe. És az se mindegy melyik irányba tolod ki. 6-7 sebességest bárhol bonthatsz, azok nem érzékenyek erre.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Napfénysüti #102879 üzenetére
A kék BXP az új keverékük alu felnihez, ez jelenleg a legharapósabb (fekete < zöld < kék).
-
fulton
addikt
válasz Napfénysüti #102902 üzenetére
Dehogy 16e tétel.
-
Solad
addikt
válasz Tothgera30 #102908 üzenetére
#102899 Napfénysüti: Csak az is borzasztó drágának tűnik nekem. Használt pár éves alu országútik Sora vagy Tiagra szettel is kifoghatóak minimálisan magasabb összegért.
Nagyon egy velemenyen vagyunk. Az alu corratecemet ultegraval 85-ert vettem...
De sokan nem akarnak hasznaltat valamiert
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Tothgera30
Ármester
válasz cozmo #102894 üzenetére
Átlátszó autófóliával szoktam megoldani a vázvédelmet minden bringámnál. Esetleg kritikus helyeken, vagy ahol a bovden éri a vázat, vastagabb fóliát is aládolgozhatsz. A láncvillára pedig gumibelsőt bandázsolnék a helyedben, egyrészt ha csapkodja a láncot nem veri le a lakkot vagy a festéket, másrészt alatta nem nedvesedik vagy ázik be. A szövet, tépőzáras vackok alá megy a por, és smirgliként is funkcionálhat.
#102899 Napfénysüti: Csak az is borzasztó drágának tűnik nekem. Használt pár éves alu országútik Sora vagy Tiagra szettel is kifoghatóak minimálisan magasabb összegért.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cozmo #102894 üzenetére
Hát ez így tényleg nem kóser.
(#102901) IMIIKE1998...jó unalmas lehet körbe-körbe menni egy órán keresztül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cozmo
őstag
Sajnos az első linken nincs erre e típusra fólia kit. A második az jó ötletnek tűnik.
Jobban megnézve ezt a fóliát amivel próbálkozom, egy rétegben felrakva sem láthatatlan.(#102905) zoli03 Sajnos gyárilag semmi nem volt rajta.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Because
őstag
válasz IMIIKE1998 #102901 üzenetére
nálam az egyes kormány is többféleképpen van használva: rázos terepen markolom, átlagos tekerésnél a tenyerem alsó részét pihentetem a markolaton, át se fogom azt és harmadikként kicsit szűkebb fogással oldalasan, tenyér külső részével a fék bilincsén pihentetem. így nem értettem a kézpozíció témát sose...
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Napfénysüti #102899 üzenetére
Csak az a baj, hogy nem feltétlen műútra kellene. Egy fürgébb és könnyebb bicót keresek, mint a mostani 26-os montim, ami bírja, ha nem a legtökéletesebb betonon hajtom.(Bicikliút, repedések és társaik.) Továbbá nem tervezek SPD-t sem használni, ezért nem kell nagyon drága bicó sem.(20-30 km intenzívebb edzést szoktam csinálni.) A kormány meg azért lenne jó, ha kos lenne, mert úgy szoktam "edzeni", hogy körbe-körbe megyek egy futópálya körül így eléggé kellemetlen a végére az egyetlen egy kézpozíció.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest