Olyanom is volt, hogy annyira fáradt voltam, hogy 1-2 altató sört ittam csak. Végülis szénhidrát...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Olyanom is volt, hogy annyira fáradt voltam, hogy 1-2 altató sört ittam csak. Végülis szénhidrát...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Olyankor aludni kell, nem enni. :)
Nekem 2 sör az kb. egy fél délután, szóval attól nem kerülök hamarabb ágyba.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Mióta szemben étteremből egész jó házi cumókat lehet lőni SZÉP kártyával, azóta ez a verzió is megszaporodott idehaza. Csak gyorsan fogy, bármennyit is hozok haza. Sima disznaj is rendben van, de van szarvaskolbász és szalámi, gondolom nem kell ragozni.
Igazabol teljesen maskepp van 0 mondanivaloja mindegyiknek
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Nem tudományoskodj, mert éppen ez megy a fos és kevésbé fos képek alatt az eddig értelmesnek tartott csoportban is. Ránézel, műxik, kész.
Hoppá, önvezetés L3:
Amúgy van bármi irány arra, hogy a Tesla egyáltalán rendes L2es legyen, vagy fölé menjen?
Mármint nem az, hogy bemond valami lehetetlen level 12est Twitteren, mellé valami kampó dumát, hogy az új robottaxi Tesla majd míg a tulaj alszik és a kocsi ráér, akkor magától felismeri a környéken műanyagtól fuldokló bébifókáka és automatán elfuvarozza a legközelebbi állatkórházba, hogy csoportosuljanak a befektetők :-D Valami kézzelfoghatóbb, hogy ha most egy ideje nem követtem, akkor hol tartunk és merre vannak a többiek?
Vicces. Tőlük nem vártam. Én arra tippeltem volna, hogy valamelyik prémium dzsörmen. Mercedes fejlesztéseire nagyon kíváncsi vagyok, még a 2000-es évek elején ők vitték a fáklyát a sötétben az S-klasse fejlesztéseivel. Most vagy a marketingjük túl visszafogott vagy rámentek a masszázstronic fejlesztésekre inkább. A skandinávok tutira addig reszelgetik a sajátot, hogy addigra más lesz az első.
Aztán a kérdés az, hogy melyik fog tényleg jól működni. Mert ott azért vicces dolgok is lehetne. A Tesla még mindig tud fantomfékezni, a tengernyi bid data és sok éves gyűjtögetés és analizálás ellenére. Ez sem olyan egyszerű, mint egy Futár tábla sajnos.
Ott másképp megy. De jó ideje nem töltök ilyen csoportokban időt.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Vajon átlag Sanyikától ha megkérdezik mi az a Baidu, akkor sejtené? Először én is azt hittem, hogy új felület vagy kínai adatlopós közösségi cucc a Xiao telefonokra. És vajon melyik "önvezetőbb", ha van egyáltalán ilyen szó? Tesla, Baidu, Waymo?
Beugratós a kérdés, de mintha mindentől is le lenne maradva. Persze többieknek is van akadály, de ezt már múltkor említettem:
Kezd elmenni mellette a világ, lassan a "normál" autók fogják azt stabilan tudni, amit a csoda Teslák kínkeservesen teszt-verziósan.
Meg lett mondva, hogy aki LIDAR-t fejleszt az doomed... DOOOOOOMED...
Én valamiféle jó kompromisszum szenzorfúzióban hiszek, egyedül a LIDAR vagy egyedül a kamera sem elég szerintem. Az időjárás még mindig nagyon durván befolyásol mindent, ezért is kell többféle hullámhosszon nyomulni. Szerintem a különféle katonai célkövető rendszerekből bőven lehet inspirációt meríteni, ott is vannak kihívások, de többnyire meg szokták oldani őket.
Benne vagyunk a hírekben sajnos. A falu határában egy gázbuszt elnyomott a vonat.
Reggel hallottam a vonat túl hosszúnak tűnő kürtölését, gondolkodtam is, hogy mi lehetett. A puffanás nem hallattszott el idáig mondjuk.
Oroszok ezt megoldanák egyszerűen: odaültetnének valakit, aki adott pillanatban döntést tud hozni, és be tud avatkozni. Még az is lehet, hogy elneveznék a pozíciót - legyen mondjuk 'sofőr'.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Ahogy latom a Tesla olyan mint egy tanulovezeto es nem nagyon latom hogy lesz ebbol jobb, hiszen a szabalyokat minden rendszer kenytelen lesz betartani. Szoval forgalmas uton kb. soha nem fog balrafordulni. A tobbiek meg itt se tartanak. Eleve a gyartok csinaljak ezeket vagy valami beszallitotol veszik?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Akkor ez L5 egyből, mivel az utasoknak nincsen semmiféle kontrollszerkezet biztosítva, akár aludhatnak is menet közben. Megoldottuk!
Szerintem a legtöbben elkezdték csinálni maguk, aztán van aki kiszervezte valami joint venture félig külső megoldásba. Hogy lehessen kereskedni az algoritmussal majd.
"A tobbiek meg itt se tartanak."
Melyik többiek? Most emlegettem párat, akik mintha előrébb is lennének.
Te hajlamos vagy mindent tultolni. Egy PR cikket ideztel, amiben arrol van szo hogy 100 darab autot adnak el es az kepes "control acceleration, braking and steering under certain conditions" ... "when driving in a traffic jam" - elolvastad egyaltalan mirol szol a hir?
A masik auto meg igy nez ki:
Nehezen hiszem hogy az onvezeto autok gyarilag ilyen tetocsomagtartoval jonnenek. Szoval hangzatos cimet barki tud adni, de a tobbiek meg ott se tartanak ahol a tesla. Es a tesla is nagyon messze van attol amit allit magarol.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Akkor nézd meg az előző cikket, hogy hol tartanak a többiek, mit csinálnak és azt a Tesla nem. Januárban már hümmögtem rajta egy kört, mert pont az volt a bajom, hogy Tesla nyomja a PR-t, ami mögött semmit nem lehetett találni. Közben a többiek meg szépen osonkodtak előre, kevésbé futsz bele a marketingbe viszont működőképesebbnek látszik.
Ezt kellene megnézni a céges marketingeken kívül, hogy melyik mit tud, de ha más nem, akkor a tesztelési lehetőségben sok más előbbre van, mint a Tesla, szóval eddig csak eljutottak. Nyilván ez egy 17ezer lépéses projektben lehet csak a 3. pont, de akkor is.
En megneztem, abbol ideztem a fentieket. Ne szopd be a marketinget, ne csak a teslaet, a tobbit se. Vagy legalabb olvasd el amit belinkelsz.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
True story! És ha jön a meteor, csak lehajtja a napellenzőt. No para!
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Elolvastam. Másikat is. Abban a mi a bonyolult, hogy több cég autója is jön-megy, adott körülmények közt egyre jobban tesztelik, Tesla meg még ezt sem? Nekem az jön le, hogy ha éles helyzetben nem tudja tesztelni sem, akkor jó eséllyel hátrébb állhat a történetben. Vagy helyi NKH-snak sem tetszik a csávó és azért nem kapta meg a zengedélyt.
A tesla csak tavaly felmillio uj tesztautot adott el. Ennel tobbel senki nem tesztel.
Az a hondas kulon vicces, 100 darab, ami kepes dugoban onalloan gurulni. Hat gratulalok.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Nem a Hondára gondoltam, hanem a többire és a futott kilométerekre. Hondán csak meglepődtem, hogy jön felfelé, mert eddig kimaradtak a hírekből is és az a kérdés, hogy én maradtam-e le vagy a világ.
Okés, ennyi tesztautót adott el, bár érdekes, hogy miért adja el és kinek. Attól még lehet másképp csinálni, mint a többiek. Kezdjük már az elején. Szintből mit tud felmutatni és közúti forgalomban mennyi futott tesztet, abszolút vezető nélküli autókkal? Alig találtam róla valamit...
Nincs tobbi. A hagyomanyos gyartok kb. sehol sincsenek, tech cegek dolgoznak hasonlo rendszereken, de nehany tucat autoval. Nem lesz honda vagy peugeot onvezeto rendszer. Bosch lesz meg Continental, ha lesz egyaltalan. Hogy ki mit hazudik be szintnek kb. erdektelen. A tesla is nagyon messze van az ertekelheto szinttol, lathattad magad is a videoban. A tobbiek ennek a toredekevel tesztelnek, kepzelheted azok hol tartanak olyan keves adattal.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Az, hogy hagyományos vagy tech cég-e az most nekem majdnem mindegy, főleg ha a Tesla talán egy tech cég, hagyományossal meg tán az Audi is megy előre?
Éppen ezt kérdeztem, csodálkoztam rá, hogy van olyan gyártó ami évek óta rohangál a közúton, egyre jobbak az eredményei és vezető nélkül pár egyszerűbb korlátozással rohangálnak már városon belül is. Na, ezen akadt meg a szemem, hogy ilyen jellegű beszámolót Tesláról nem olvastam.
Vagy rosszul kerestem, nem jött szembe, vagy nincs? Itt nálam most az engedélyek kapcsán elég hamar leszűkölt Kaliforniára. Ezt volt egyszerű kikuglizni, szembejött, majd azokat a gyártókat nézegettem akik ott nyomulnak, majd megnéztem merről jöttek, eddig mi történt. Shenzen/Peking tesztüzemet sem vették laza kínaira, szerintem kell a fejlett nyugati piac és oda virítani kell valami előzetest Na, akkor merre tart a Tesla és mit nem találtam meg?
Khmm... Azért ez komplexebb a dolgog. Az, hogy a végén Bosch logoval kapsz egy nagy dobozt, az nem jelent semmit, abban simán lehet még itt BP-n meg Zalában reszelt komponensekből és vezérlőSW-ből a belső rész többsége. Mostanában egy-egy szenzor funkcióoptimalizálása, és azoknak az összesített döntései, mindenféle szenzoregyüttállással együtt a menő. Aztán az ilyen csomagokkal az autógyártók vagy kiegészítik a saját, máshonnan legózott bigyóikat, vagy pusztán erre építenek, de van bőven fejlődés. Csak mivel nem te vagy a célközönség, hanem az ipar, nem adják el neked a koncepciót... Aztán egy autómarketinges a saját tudatlanságából majd költ valami varázslatos mesét a potenciális szintén nem tech vevőkörnek, az már lényegtelen.
"abban simán lehet még itt BP-n meg Zalában reszelt"
Ezért mondtam, hogy néha érdemes Borkuckóba is járni, mikor összegyűlnek az univerzum gyagyái és esetleg olyat látsz, amit nem írnak le egy TC-s cikk alatti kommentben. Jövőre ha kinyitnak, akkor folytatjuk, ahol abbahagytuk, de egyelőre fogtam a fejem mindenen, annyira gyenge szinten állt.
Nem ertem mit akarsz a teslatol? Amire ezek engedelyeket kernek es kapnak azzal a teslak eve ota futnak bele szabadon a nagyvilagba, npera pont ezen haborgott hogy felelotlenek, hogy ezt igy kiengedtek az utcara mindenfele kontrol nelkul.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Jah, Lidar nélkül sötétben, havas úton ezt tudja a Tesla.
A többiek hol tartanak?
A Honda L3 traffic jam pilotja pontosan mit is tud? Milyen max sebesség és körülmények mellett? (nem találtam elsőre semmit, de a neve beszédesnek tűnik)
A baidu-nak 3 db autója mehet a kijelölt napfényes californiai utcákon, korlátozott sebességge. Az annyival tényleg több/jobb?
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Marmint mi komplexebb? Azt tudom hogy a boschnak van itthon fejlesztokozpontja, nekem is voltak olyan kollegaim akik onnet jottek. Talan a Continentalnak is van valami. Miert ne tesztelhetnek zalaban ezeket? A lenyeg az hogy nem az autogyarto csinalja ezeket manapsag hanem a beszallitok. Meg az azok beszallitoi. Az autogyarto meg maximum megprobalja integralni ezeket. Tobb kevesebb sikerrel.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Éppen ezt mondom, hogy a Tesla nem kapta meg, amit mások, ebből indult ki a történet fele.
Erről tudsz linket, hogy mit nem kapott meg, esetleg miért? Egyáltalán kérte?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Nem csak napfényben, mert mehet éjjel is, de valóban a köd és eső ki van zárva.
Darabszámokra mondjuk kíváncsi lettem, ezek is el vannak kenve a hírekben, hogy hol mennyi.
Azt két évvel ezelőtt írtam, hogy elég gyenge teljesítmény ha nagyvárosok közt, egyenes úton maximum 70 km/órával mehetnek és úgy könnyű sok futott kilométert felmutatni. Akkor még úgy nézett ki, hogy a Tesla is lesz egy valami. Aztán nem lett :-D
De a teslanak egyedul tobb nagysagrenddel tobb teszteloje van mint a tobbeiknek egyuttveve. Nem szorul ra arra a nehany tucat tesztjarmure amit a tobbeik fel tudnak mutatni. Nekik tavaly fel millioval tobb tesztjarmuvuk lett az utakon. Es az egyetlen ceg amelyik inhouse meg tudja ez oldani es nem szorul beszallitokra.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Kiváncsi leszek ezen a "tanulóvezető style" vezetésen túl lehet-e egyáltalán lépni akkor, ha minden szabályt minden körülmények közt be akarunk tartani és a maximálisan (kiszámított) biztonságos helyzetekbe megyünk csak bele, azzal nem számolva, hogy a másik is lát, fékez, beenged, stb. (ezen segíthet ha lesz az autók önvezető rendszere közti kommunikáció)
és akkor még jönnek az olyanok, mint pl a havas utas teslás videóban, hogy a vízzel teli kátyút se árt kikerülni
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Nezd mar meg a videot amit linkeltem, akkor talan nem beszelnel hulyesegeket.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
amit te linkeltél abban írják, hogy 3 db
While Baidu has had permission from California regulators to test autonomous vehicles with safety drivers since 2016, the new permit allows the company to test three autonomous vehicles without a driver behind the wheel on specified streets within Sunnyvale, located in Santa Clara County. The vehicles are only allowed on roads with speed limits of 45 mph, and they can operate day or night but not during inclement weather like fog or rain.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Igen, en se latom hogy lehet tovabblepni. A gepnek be kell tartania a szabalyokat ott nincs kivetel. Az ember az biza lehet pofatlan. Es kenytelen is neha hogy haladjon.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Szerintem ez volt az egyik link, amiből kiindult a téma, de lehet már én sem tudom :-D
Ha nem kérte, akkor azért hülye. Miért ne tette volna, főleg a főhadiszállása környékén? Logikailag hol máshol lenne jobb, ha odafent a vezetés is nyitott ilyesmikre, nem kell lefutni mindenféle alap köröket, támogatják, saját nagy fejlesztő központja is a környéken van. Merre máshol kérje? Kiskunszicília legyen megnevezve az előző évi akkor még titkos prezikben? De a ott nem, akkor nézzük meg, merre igen. Ezt is írtam, hogy elsőre nem találtam róla semmi hasznosat, ellenben:
"The Chinese search giant is the sixth company to receive a fully autonomous testing permit from the state’s Department of Motor Vehicles (the others being Cruise, Waymo, Nuro, Zoox, and AutoX). Currently, 60 companies have an active permit to test autonomous vehicles with a safety driver in California."
Valószínű valami helyi NKH/köhémes jogszabály miatt egyzerű a tesztelés. Ha Kínából is ide jönnek, akkor az tényleg gyanúsan kézenfekvő. Tesla idén is mehet sofőrrel, míg a többiek már tavalyelőtt sofőr nélkül nyomták, vagy robottaxis tesztüzemben.
Ha az éles üzemet tesztnek hívjuk, akkor hívjuk annak, de merre vannak közte a sofőr néküliek és mit tud belőle hasznosítani a gyártó? Az biztos, hogy a telemetriát ezerrel hasznosítják, erre fel merek tenni egy sört.
"a vízzel teli kátyút se árt kikerülni"
Olyan úgyis csak idehaza van. Ezer éve kíváncsi lennék mit kezd az eltűnős sávokkal és bármi egyszerű, ilyen mindennapos dologgal.
Minek kérte volna, mi szüksége van rá?
De ha nem kérte, akkor ne állítsuk már úgy be, hogy nem kapta meg.
A jelen lévők közüól kinek van arról papírja, hogy nem vagy fogyatékos? Gondolom nincs. Jaa hogy senki nem is kért ilyet soha?
Fut egy rakás autója pont így (önvezet, de ember felügyeli), csak más jogi megfogalmazásban.
Najó nem pont úgy, mert sokkal kevésbé van korlátozva.
Persze egyszerűbb ott a tesztelés és azt is lehet tudni hogy nem lesz hó, fagy. Ködre és esőre engedély sincs, stb. Talán a felfestések, útminőség is jobb mint máshol. Amúgy is csak korlátozott utcákra van engedélyük, blabla.
Mi a különbség abban, hogy sofőrrel mehet vagy hogy "safety driver"-rel?
Majd ha már safety driver se lesz az tényleg különbséget jelent.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
helyesen:
A jelen lévők közüól kinek van arról papírja, hogy nem vagy fogyatékos? Gondolom nincs. Jaa hogy senki nem is kért ilyet soha?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Nem szamit hogy van-e sofor nelkuli, a tesla akkor is onvezet amikor a sofor vezeti. Es osszeveti a sajat donteseit azzal amit a sofor valojaban csinal. Na ebbol lett felmillioval tobb csak tavaly. 3 darab ures auto egy napfenyes utcan pont nem oszt vagy szoroz ehhez kepest.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
"A jelen lévők közüól kinek van arról papírja, hogy nem vagy fogyatékos? Gondolom nincs. Jaa hogy senki nem is kért ilyet soha?"
Nem kell kérni, adják mert munkahelyre és NAVhoz is kell. Fogyatékosság és csökkent munkaképesség is külön rublika A munkahely előtti időszakról meg Dóri tud okosat, eleve támogatás, kedvezmény, utazáshoz pöcsétes papír kell.
Az nem önvezetés, hanem mérés.
Ezt a Csikos anno megkerdezte valamelyik japan cegtol. Akik eppen felfestest koveto onvezetest demoztak. Hogy mi van akkor ha lekopott... na az nem fert bele a vilagkepukbe.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Mar hogy ne lenne onvezetes, ugyanaz az algoritmus fut. Es tanul szepen a pilotatol.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.