Tipikusan ha változtatsz valami méretet, akkor nem annyi lesz az eredmény, hogy a micisapkás bácsika hosszabb darabot vág. Hanem a felszerszámozott sort újra kell állítani. Ha "csak" a processz lesz más, akkor is le kell validálni mindent, de ha egy komolyabb szerszámot változtatsz meg úgy, hogy még volt az aktuálisban pár ciklus élettartam, akkor az durva költség.
Beszállítói lánc mindenhol van, mert nem hiszem el, hogy a Tesla egyik oldalán a homokot lapátolják be lapáttal, a másik oldalán meg potyog ki a legdurvább core computer chip. Meg a kocsikat sem úgy rakják össze, hogy egyik oldalt hozzák az acél és alu tömböket, meg terelik be a teheneket a bőrüléshez, a másik oldalon meg jön ki a kész kaszni és a bőrözött ülések. És tudom, hogy nem bőrből van az ülés, csak viccelődöm.
Van olyan konstrukció is, hogy build-to-print, amikor te megkonstruálod, de más gyártja. De az integráció már a tiéd, a SW a tiéd, de a validációt is kiadhatod részben vagy egészében a különféle alkatrészekre és részegységekre. Vagy csinálsz mindent magad. Nem mindig az a gyorsabb és jobb, ha magad csinálod. Változó.
Az akksi cellákkal nagyot kaszáltak, ott jól jött ki a dolog. Aztán ott is lehet vitatkozni, hogy tényleg minden in-house készül-e vagy hogy mit is hoznak beszállítók.