Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fűzzük össze a szavakat :)
- VodkaTV kiegészítő Kodira
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Milyen mosógépet vegyek?
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Szólánc.
- MárkaLánc
- POCO X6 PRO 5G első napok - MultiSIM - Toronyhelyzet Hajdúszoboszlón
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Sziasztok, ebben a topikban a különböző kenőanyagokkal kapcsolatos kérdéseitekre fogjuk keresni a választ, legyen szó bármilyen gép kenőanyagáról. Ahhoz, hogy pontos választ kapjatok, pontosan is kell kérdezni, illik feltüntetni a gép típusát, a kenőanyag felhasználási helyét.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Első fix üziben meg lehetne próbálni összegyűjteni vagy valami linket adni ahol kereshetnék az emberek ,hogy milyen szabványnak megfelelő olajra lenne szükségük.
Meg, hogy ha fogy az olaj akkor, ne vastagabbal orvosoljuk a témát
-
Mágus2
Közösségépítő
-
bendeguz76
aktív tag
2004-es mazda 3 alap 1.4 benzin motorral,ebbe keresnék motorolajat.háromféle viszkozitásut is ajánlottak.5w30-ra gondoltam,ez megfelelő bele?
bendeguz_HUN
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bendeguz76 #5 üzenetére
Gyárilag is az volt benne. 4L kell, ha csipegeti, akkor 5, hogy legyen miből utántölteni.
-
veterán
Olaj topik, na végre!
Régóta töprengek azon, hogy inkább egy vastagabb tökmag vagy egy vékonyabb lenmag olaj illik jobban a friss salátához? ^^
-
veterán
Szánom-bánom.
Elsősorban örömömet fejeztem ki, hogy végre lett olaj topik, komoly igény mutatkozik rá. Ide lehet mindenkit irányítani.Viszont a címe alapján nem egyértelműen autós olaj topik, a gyenge poén innen jött. Illetve tegnap este becsszó tökmag olaj volt a vacsorámon (ami nagyon egészséges, férfiaknak ajánlott a későbbi prosztata-problémák megelőzésére; a lenmag olaj szintén ajánlott, csökkenti a vérzsírt [koleszterin, triglicerid, stb.]).
-
i-sti
senior tag
Akkor kezdem is.
Motor: E7J 1.4 MPI
Km állas: 129 ezer
Eddig olaj: 10 ezrenként Elf 10w40 #franciamotorbafranciaolajatLassan esedékes a 130-as csere.
Tehetek vékonyabb olajat valami 5W30-at így télire?
Vagy maradjak ennél?Novum Forum Siculorum
-
FoLey-v
addikt
Jöttem olajoskodni.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
#89874944
törölt tag
A 30-as olaj túl vékony olajfilmet képez üzemmeleg állapotban ehhez a motorhoz. Nem tartja elég távol a fém alkatrészeket egymástól. A 90-es években gyártott motorokat jórészt 40-es olajra tervezték. A 30-as olajat leginkább a fogyasztás csökkentés és a károsanyag kibocsájtás csökkentése érdekében vezették be. Ennek érdekében az újabb motorokat így is tervezték, kisebb tűréssel, amik már képesek 30-as olajjal futni.
Ehhez a Cliohoz az 5w40 vagy a 0w40 való.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Tombol a topic! Jobban pörög mint a VAG
-
Zsolt!!
aktív tag
Hello,
szerintetek a videóban látható tesztel valóban lehet az olaj védőképességére következtetni?
-
ACAB95
tag
Üdv
DPF nélküli PD TDi -be akarnák vásárolni olajat 10e km periódusra. Tudom, hogy 5W-40 VW 505.01 szabványú olaj kell bele. Három márka közül ti melyiket vennétek?
1. BP VISCO 5000 C 5W-40
2. Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W-40
3. VAG OIL 5W-40"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
Qru
MODERÁTOR
Gyorsan be is tettem a kedvencekbe. Btw úgy tűnik a gyertyás tipped bejött, több mint 2000 km gond nélkül.
Most filózok, hogy 5W30 helyett 0W30 menjen Bubiba (gépkönyv 5W40-et vagy 5W30-at javasol az utóbbit preferálva). Egyelőre ennyire jártam körbe a témát:
- a szerelő által javasolt 5W40: 85,4/14,2
- mostani 5W30 ami benne van: 72,9/12,1
- üzemanyag takarékos 5W30: 57,6/10,1
- "mezei" 0W30: 68,7/11.9
- "mezei" 0W40: 76,2/13,5Az üzemanygatakarékos 5W30-nak a melegoldali értéke nekem kicsit vékonynak tűnik...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
Sok itt az ismerős arc.
Megpróbálom itt is a lehetetlent, és pontot tenni ennek a végére.Erre a kérdésemre nem tudott érdemi választ adni a Suzuki Magyarország:
Adott egy Suzuki SX4 S-Cross, 1.4 turbós Boosterjet benzin motorral.
Bejáratás után 4.000 km-nél márkaszervizben lecseréltettem az olajat a Suzuki gyári olajára, ami az alábbi link szerint az ECSTAR F9000 5w30 C2 dízel olaj:A mellékelten csatolt felhasználói kézikönyv ide vonatkozó része szerint viszont az ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 és ACEA A5/B5 szabványok szerinti olaj a megfelelő.
Kérdésem, hogy van-e ellentmondás a két ajánlás között, vagy a mellékelten csatolt ábra szerint gond nélkül helyettesíthető az A1/B1 és A5/B5 szabvány a motorba került ACEA C2 szabványú olajjal?
Önök ezeknek tudatában legközelebb milyen olajat választanának?
Amit én néztem: legközelebb Liqui moly top tec 4600-at raknék bele, az elvileg tudja az ACEA C2-t, A3/B4-et és az API SN minősítéseket is.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Szerintem nincs mert a C-s olajok tudják az A-s szabványnak megfelelő értékeket csak azok alacsonyabb szulfáthamu-, foszfor- és kéntartalma miatt a katalizátor és a DPF hosszú élettartamát szavatolja.
Bele lehet önteni benzniesbe kárt nem okoz (csak feleslegesen drága).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Ha az enyém lenne, akkor inkább az A3/B3, A3/B4, A5/B5 specifikációjút tenném bele. A C2 részecskeszűrős dizellel (is) kompatibilis, így alacsony hamutartalmú, kevésbé ken (szvsz, nem vagyok én se tribológus).
Az index olajtopikban elvileg vannak szakemberek, bár elég pökhendi egyik-másik.
-
Kornel
veterán
Ezt vágom.
Ennek ellenére nem képesek válaszolni, azaz érdemi választ adni.
Árban ugyanannyi az F9000 C2 és az F9000 benzines is.Focvis: egy gond van vele, hogy a motor jobban kormol, mint egy dízel, 200 baron fecskendezi be a benzint padlógázon.
Talán a C-s olaj jobban is lebegteti a kormot, ez is lehet az oka az olajgyartok ajánlásának?Talán beprobalkozok az indexek is akkor.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Én szerintem maradok a gyárinál ,mert beszari vagyok a garanciával. (A vitarás jogászt még mindig nem kérdeztük meg )
Amúgy a Kin. Vis @ 40°C (mm²/s)-ot az 1.0L motorhoz lehet a vékonyabb jobban ajánlott, mert télen kicsit lassan szedi össze magát a motorhőmérséklet ezekben a 1-2fokokban.
De javítsatok ki, mert csak Gugli huszár vagyok
-
Mágus2
Közösségépítő
10 körül van melegen az ideális viszkozitás, a véknyabbik 5w 30-at tenném, ha nincs sok hideg indítás.
Kornél: felesleges bele a C2. Az a motor csak a kipuba kormol. Nem nagy a befecskendezési nyomás és a kompresszió sem extrém. Dízelnél 2000 Bar a befecskendezési és 30 Bar a kompressziós végnyomás. Az más világ. Én azt tenném, amit a gépkönyv ajánl. Csak a dieselhez adja a C2 normát.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Köszi, akkor a híg 5W30 lesz (Motul 8100 Eco-Nergy 5W30).
Nincs sok hidegindítás és akkor is jellemzően a kb 18 fokos garázsból indulok nem a téli utcáról.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest