Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#92201) Jahno válasza Grillo (#92198) üzenetére


Jahno
őstag

6 kilométer gyaloglás az pfúúú, de régen volt innen Csepelről. Haversrác indult haza Szigetszentmiklósra erős üzemi nyomáson. Télen valami épülő körforgalomnál elkanyarodott, bele az árokba és azzal a lendülettel jött is vissza Csepel felé.

Viszki meg ilyesmi is megosztó, van 3-4 fajtája, vagy kinek melyik stílus jön be és én pld. elég nagy viszkis vagyok, de Jack, Dupla János és társaik, kész is. Mindenki rá van pistulva a Green Livetre, amit nem nagyon bírok. Vagy a pfúúúúdemenő kék János, amiből 50ezer egy üveg, én meg rögtön ihatóra higítom kólával, miközben rendes emberek szemmel vernek. Durván megosztó, mint a kézműves sör vagy bármi más

Attól függ mit próbáltál, de azt kell nyomni ami jól esik és akkor amikor kívánatos.

(#92202) Jahno válasza Grillo (#92184) üzenetére


Jahno
őstag

Alap dolgokat lehet legjobb lenne élőben végigvenni 1 óra alatt, mert ennek logikája van, hogy nem egyszerűen megnyitod a képet, szerkeszted és mented, hanem egy komplexebb valami. Onnantól jó lesz és magadtól is nyomod. Baráth Gábor könyvei jók, vagy Neki volt jó tanfolyama meg Fotóbetyáréknak... Na, kitaláljuk.

(#92203) zetor2000 válasza Grillo (#92198) üzenetére


zetor2000
senior tag

Hát, ez a cucc teljesen gyerekkorom puncs fagyija. De tényleg, csak alkoholos. Ha szereted a puncsot, vagy inkább a Leó pincs fagyit, akkor ez bejönne neked is.
Viszkit én megiszom, néha vásárolok is, de mostanában valahogy a rumok iránt nőtt meg bennem a szenvedély.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#92204) zetor2000


zetor2000
senior tag

Chuck Norris büntetőperében bűnösnek vallotta magát a bíró. :D

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#92205) WiZARD


WiZARD
addikt

Tesla Full Self-Driving Beta Vs Waymo Driverless Taxi: Real-World Test

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#92206) -NoVa-


-NoVa-
őstag

Bluenak némi hazai cineFPV kontent: [link]
Meg beszélgetés a készítővel, gépbemutató, némi ihlet későbbi exceltábla bővítésekre: [link]

(#92207) npera válasza hobizoli (#92148) üzenetére


npera
újonc

Ez nem ilyen egyszerű.

Az elektromos hajtás részleg 12 emberből áll, amikor a C30 Electric megfogant. Ebben benne volt a SW-részleg is. Képzelheted milyen alulméretezés ez egy sok száz vagy sok ezer fős agytröszthöz képest.

Nem volt tesztelési kapacitás, nem volt komolyabb CAE elektromágneses modellezésre, volt pár szaki és kábé ennyi. Ezt elkezdték fejleszteni apránként, amikor a ma futó hibrideket tervezték, de folyamatosan alul volt méretezve az elektromos hajtáslánc fejlesztési kapacitása.

A Geely alatt kezdtek el igazából komolyan bővülni, előtte egy marginális részét képezték a fejlesztésnek.

A reverse engineering egy dolog, meg az is egy dolog, ha szétszeded és megnézed.

De az nem jelenti azt, hogy egyből be is tudod vezetni a saját dizájnodat a másikból inspirálódva. Kell egy dizájn, amit értesz, kell egy validáció, kell egy stabil processz, ami mögött van beszállítói lánc. Mindennek a helyén kell lennie. Ha például látod, hogy a Tesla motorban mondjuk 0,2 mm-es laminát van a rotorban, de a te beszállítói láncodon keresztül az heroináron van és csak a 0,3 mm-es elérhető árú és minőségű, akkor ez rögtön alapjaiban befolyásolja az egész elektromágneses dizájnt. Vagy a mágnesek.

Az megint egy faktor, hogy mit veszel és mit csinálsz te magad. A Model3 motorja és invertere integrált, valamint a hűtés is integrált. Mondjuk úgy, hogy a cucc "sűrűsége" igen magas.

A PS2 fejlesztése során még nem érett meg az egész láncolat arra, hogy egy ilyen komplexitású fejlesztést bevállaljanak. Így a jóval konzervatívabb különálló egységes cucc lett az út és vásárolták. A PS2-ben az osztóművet tervezték saját maguk, az elektromos gép és az inverter vásárolt cucc.

Innentől rögtön meg van kötve a kezed elég durván egy csomó paraméterben, de cserébe nem esik az öledbe az egész miskulancia tesztelése. Amikor a PS2 megfogant, akkor még nem tudták volna az egészet levezetni cégen belül.

A PS3 már egy másik történet lesz. Az is le lesz maradva az aktuális Teslától, ez borítékolható. De ott már volt valamennyi erősítés a fejlesztőgárdán, több tesztelési kapacitás és lehetőség nyílt meg. Mondjuk úgy, hogy az lesz az első olyan hajtáslánc, aminél már kapott lehetőséget a dizájnban a saját fejlesztőcsapat is. Ez is egy eléggé széllel szemben hugyálós projekt, de remélhetőleg sikerül valamennyire értelmes eredményt kihozni.

(#92208) WiZARD válasza WiZARD (#92205) üzenetére


WiZARD
addikt

Mondjuk a Waymo megoldáson még nem igazán látszanak az npera által említett modernebb cuccok :DDD

A Waymo az igazi tanulóvezető style a kettő közül, és nem csak 10% az időbeli hátránya. Ha nem muszáj akkor balra se szeret kanyarodni.
Bár az igazi taxihoz közelebb áll, a hosszabb utat választja :DD

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#92209) npera válasza WiZARD (#92149) üzenetére


npera
újonc

Én nem értem a Polestar dizájnereit. Nem titok, hogy ha jó range kell, akkor muszáj jó aero a kocsira. Erre csináltak egy kockalada dizájt gyakorlatilag. Ennél már csak a most megjelenő XC40 BEV a rosszabb, ott szinte előrefelé dől a "hűtőmaszk".

Ha ránézel egy Model 3-ra, akkor kábé a pillantás is lecsúszik róla annyira áramvonalas.

PS2 EPA range valami botrányos, az XC40 meg még valami 20%-al rosszabb.

Az első áramvonalas cuccuk a Precept koncepció.
Erre meg rá lehet mondani, hogy na, sikerült lemásolni a Model S-t. Hát igen, amennyiben a SU-27 és az F-15 is egymás másolatai.


(#92210) eattila válasza npera (#92209) üzenetére


eattila
csendes tag

Nem tudom, de a ploestar 1 az olyan büdösül jól kinézős. A 2 se csúnya. De se az orra, se a segge nem olyan szép.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#92211) Bujdy81 válasza WiZARD (#92111) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

A tanuló vezető style nem +10%, hanem sokkal több.
Ellenben, ha minden autó önvezetne, akkor is sokkal lassabb lenne a közlekedés, mert pl. lakott területen 50-nel menne (skandallum! :D ).

Cserébe, ami szerintem a legtöbbünknek fontosabb, tervezhető lenne. Igaz, hogy nem 18 perc alatt érnék anyósékhoz, hanem 26 alatt, de tudom, hogy ha délre megyünk, akkor 11:33-kor indulni kell és érkezéskor Chip 'n' Dale! :)

(#92212) Bujdy81 válasza Jahno (#92128) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Ez igen! :)

Az a kérdés, innentől, hogy ez a Magyar Művészeti Akadémia, amihez közöd lett, mikor dől össze? :D

(#92213) Samott válasza npera (#92207) üzenetére


Samott
addikt

Itt is latszik a koncepcio kulonbseg, ti beszallitoi lancal szamoltok, meg hogy a partner mit tud megcsinalni. A tesla meg mindent igyekszik maganak gyartani, ok akkuban ra voltak szorulva a panasonicra, de az uj cella mar sajat know how lesz. A fedelzeti rendszer az nvidiatol jott, de azt is sajatra csereltek. Ma mar az ulesek is sajat fejlesztesek, sajat gyartasuak. Nyilvan nekik is vannak beszallitoik (vilagitotestek egyeb csetreszek), de a lenyeg sajat fejlesztes es sajat gyartas. Vertikalis integracio. Lefogadom hogy akksit csak azert vesznek meg pluszban a "piacon" hogy masokat szivassanak ezzel.

A SpaceX is ezzel utott nagyot a muholdas, urszallitmanyozasi piacon hogy minden, de tenyleg szinte minden sajat gyartas. Nincs vegtelen hosszusagu, pazarlo beszallitoi lanc.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#92214) blueboi69 válasza -NoVa- (#92206) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Hűűű hűűű, elég állat. Hallgatom meeting közben is :D
Azért van egy videoja, ahol egy szélerőmű lapátja körül kering, de vízszintes tengely körül orbitál. Azért az olyan aztakurva....

Amúgy tegnap is késő estig matekoztam mi legyen ,mert így, hogy a kék is kókad, neki kell esnem valaminek. Szóval elkezdtem kv, nyomaték, felhajtóerő, súly stb értékeket bedobálni valami zsákba és azokból mazsolázok, hogy épp mi jön ki belőle ha összekeverem.
Tetszik egy váz, ami 3", geprc [link]
Viszont kültérre 4" lenne jó. Már ha van 4" egyáltalán és 3 után nem 5 az ugrás. Mivel az 5" az újdonság nekem, úgy érzem, hogy azzal még fejben sem tudok mit kezdeni, de hirtelen nagyon nagynak tűnik. Viszont lehet a 3" már bent a házban sem lesz jó, és akkor sikerülne egy olyat összerakni ami kint sem jó és bent sem jó :)
FC van még meg: [link]
Ez egy FC-ESC stack, ugyan az esc-k egyben vannak, de most ezt érzem optimálisnak több szempont miatt. Kevesebb vezetékezés, JB is ezt ajánlja, mégha be is szarik az esc, akkoris marad egy FC jó áron...
Kamerából néztem az Ethix-et, de arról az égvilágon semmi paraméter nincs, szóval passz. Lehet vmi Runcam lesz, ami 4K-ban is tud rögzíteni, abból is olyat ami már picit kiforrottabb.

(#92215) Samott válasza Bujdy81 (#92212) üzenetére


Samott
addikt

Eleg rosszhiru tarsasag, nem kell ehhez nekik Jahno segitsege. De a kormanyvaltas eselyei nagyot nottek az uj igazolassal. :)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#92216) Bujdy81 válasza eattila (#92193) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Én tavaly voltam tejfakasztón.

Az nem tartott reggel 5-ig, a házigazda kutyái csapágyasra lettek sétáltatva hajnalban... :D

(#92217) npera válasza Samott (#92213) üzenetére


npera
újonc

A jövőről nem tudok nyilatkozni, mert NDA. De azt sejtheted, hogy a legtöbben a saját fejlesztés felé gravitálnak. Mi sem abban látjuk a jövőt, hogy vegyük a dolgokat. De ez még nem nyilvános.

(#92218) JonesC válasza Samott (#92213) üzenetére


JonesC
csendes tag

Nem feltétlenül csak szivatás, gondolom végtelen +/- 10%-ot fel tudnak használni, semi, meg otthoni akkukhoz.

(#92219) npera


npera
újonc

Január 26-án rendelt Liitokala 18650 cellák Aliról kaptak végre trackinget. Most mozdulnak akkor meg először látható módon. Közel 2 hónapig csak parkolták őket.

(#92220) A. Crowley válasza Jahno (#92128) üzenetére


A. Crowley
csendes tag

De mekkora királyság!! Gratulálok.

(#92221) Sipi-


Sipi-
tag

Jahno, krétát megölted? Próbálnék infót keresni az általános iskolások kresz vizsgájáról, hogy kötelező-e vagy nem, de az ekreta.hu nem elérhető :C

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#92222) blueboi69 válasza Sipi- (#92221) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Jahno már lassan olyan lesz mint a FightClub-ban Edward Norton, azért fizetnek majd neki, hogy ne is járjon be és ne nyúljon semmihez.

(#92223) A. Crowley válasza zetor2000 (#92171) üzenetére


A. Crowley
csendes tag

Az Don Papa, nem Don Pepe.
Amúgymeg nálam ezerszer veri a Diplomatico-t. Épp azért, mert kevésbé alkoholízű. Zacapa-t is kóstoltam, a három közül az ízlett a legkevésbé.
Nálam van egy italnagykeres srác, házhoz hozza, ha kérem.

(#92224) Jahno válasza Samott (#92213) üzenetére


Jahno
őstag

"A tesla meg mindent igyekszik maganak gyartani,"

Aztán mikor ezzel marketingeltek, mellette meg listába szedték a beszállítókat, akkor rögtön más lett az árnyalata. Bár nem tudjuk pontosan mit és mekkora méretben. Fék mindenhol is Brembo, addig okés, ülést tavaly még a Fisher szállította be, ma nem tudom, lehet. Meg kell nézni.

(#92225) Samott válasza A. Crowley (#92223) üzenetére


Samott
addikt

Nem vagyok nagy pias, de ebbol 17e huf egy uveggel?

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#92226) Jahno válasza Sipi- (#92221) üzenetére


Jahno
őstag

Jelentem ehhez még semmi közöm, de már 1+ évvel ezelőtt is tudta mindenki, hogy nagy vacak az egész.

(#92227) npera


npera
újonc

Brexit hatása angol RC-bolt szállítási feltételeire.

Unfortunately all EURO shipping has been cancelled. Please Note we are no longer able to ship via Royal Mail (Until further notice) as they have shut all drop off points. DPD shipping has now been reduced to £5 from £5.75.

(#92228) A. Crowley válasza Samott (#92225) üzenetére


A. Crowley
csendes tag

Don Papa? Hát ja. Asszem olcsóbban veszem, de ja, 14-15k.
Ez az az ital, amit nem azért iszol, hogy becsápolj, hanem azért, mert finom. Elkortyolsz egy kicsit, vagy kettőt, de nem vágsz be belőle 5 felest húzóra.

(#92229) Samott válasza Jahno (#92224) üzenetére


Samott
addikt

Az ulest azert irtam mert a Musk/Munro beszelgetesben szobakerult, az oreg azt mondta soha nem ult meg ilyen kenyelmesben. Es Musk mondta hogy nem voltak elegedettek a korabbival igy csinaltak egy jobbat. Amit mar ok gyartanak. A Model 3 frissites ugy bukott le hogy a fenyszorogyartotol kiszivargott az uj rendeles. Szoval az peldaul kintrol jon. De a motor, inverter, fedelzeti elektronika a fontosabb alkatreszek mind sajat belso fejlesztes, gyartas.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#92230) Samott válasza A. Crowley (#92228) üzenetére


Samott
addikt

Ja, vegulis nalam is sokaig huzzak. Lehet beprobalom. :)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#92231) A. Crowley


A. Crowley
csendes tag

(x) Reklám, ismerősöm:

(#92232) -NoVa- válasza blueboi69 (#92214) üzenetére


-NoVa-
őstag

Saját minimál vélemény, számold bele hogy minden szar :)
Legalábbis üzemórás, problémás vagy kényes. A VTX-ek megfőzik magukat, vagy az antenna kontakt megszűnik, és megsül a jelerősítő. Az 5V-ot stabilizáló kondik + hő + rezonancia hatását már látod, szóval sokat fog postásra várni a földön a gép.

De azért vedd figyelembe, hogy 3-4 szezont problémamentesen repültek a vackaim, mielőtt elfáradtak, szóval semmi pánik, nem BMW minőség azért.

(#92233) Jahno válasza A. Crowley (#92231) üzenetére


Jahno
őstag

Most rólunk szól, vagy másokról is :think:

És még Gömbibáékkal is van egy városjárós kuponunk, lassan el lehetne fogyasztani. És vehetjük a következőt.

(#92234) Phülöp válasza A. Crowley (#92231) üzenetére


Phülöp
addikt

Más emberekkel találkozni? Kösz, de kösz nem.

:DDD

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#92235) Bujdy81 válasza Jahno (#92128) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

[ Szerkesztve ]

(#92236) blueboi69 válasza -NoVa- (#92232) üzenetére


blueboi69
csendes tag

"De azért vedd figyelembe, hogy 3-4 szezont problémamentesen repültek a vackaim, mielőtt elfáradtak, szóval semmi pánik, nem BMW minőség azért."

Szerintem a következő drónos videón azt szeretnéd látni, hogy elrepülök a tó fölött és kipróbálom mennyi a Jumper táv hatótávja, ugye? :C

Ezért kell két drón, mert amíg az egyik pihen, addig lehet a másikkal is repkedni :D
Egyébként nemtudom, még mindig a 4" tűnik jó méretnek. Mármint tegnap óta.
És igen, benne van, hogy minden elfárad, de talán a jobb minőségűek kevésbé. Pl fpv kamera az kevésbé. Motorok lehetnek csapágyasak de pl Ethix motoroknál mintha láttam volna, hogy cserélhetőek a csapágyak. Az sem elhanyagolandó tényező.
Karbon váz elég stabilnak tűnik és FC sem biztos, hogy elkókad hamar. Azok amelyeken sok Amper megy át azok hamarabb kókadnak.
Láttam pár építésnél, hogy az FC betápjánához raknak egy kondit. Az miért kell?

(#92237) blueboi69 válasza A. Crowley (#92231) üzenetére


blueboi69
csendes tag

2óra? Mi lesz addig a gyerekekkel? :D
Sok sebből vérzik ez. Legalább vmi szegszvideó készül? :DDD

(#92238) Bujdy81 válasza Samott (#92213) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

"Nincs vegtelen hosszusagu, pazarlo beszallitoi lanc."

A pazarlás alatt, gondolom, az idő (is) érted. Mert nem is biztos, hogy a piszkos anyagiak a fő baj, hanem az, mire letárgyalod, hogy - npera példájánál maradva - ne 0,3, hanem 0,2 legyen az a méret!

Plusz ha saját gyártás, akkor sokkal nagyobb a szabadság is! Nem megkérdezi a beszállítót, hogy mit tud adni, hanem szól a részlegnek, hogy mi kell. Persze ezzel a tesztelési/szopófaktor is házon belül marad, de úgy tűnik, egyenlegben még mindig jobban járnak!

(#92239) Jahno válasza Bujdy81 (#92238) üzenetére


Jahno
őstag

Viszont nagyban nem véletlenül alakult ki, hogy egy baszt gyárt, de azt jól és nagy mennyiségben nem kell variálni, 110 különböző modellbe mehet ugyanaz a szívattyú. Persze a benézi, mint a Takata, akkor az szívás.

(#92240) Bujdy81 válasza A. Crowley (#92231) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Nálunk ezt itt a faluban Házaspár körnek hívják és tök ingyen van évek óta. Nagyon hasznos! :)

(Bocs, nem a piacot akarom letörni!)

(#92241) Bujdy81 válasza Phülöp (#92234) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Nyugi, csak online! :D

(#92242) Samott válasza Bujdy81 (#92238) üzenetére


Samott
addikt

Igazabol arra gondoltam, hogy nem kell eltartani a beszallito beszallitojanak minden csatolt reszet is. Ha a ceg maga gyartja akkor nincs masik 3-5 HR osztaly, es sokkal kevesebb menedzsment szint eloskodik rajta. De persze amit te irsz az is igaz, sokkal gyorsabban atfutnak az igenyek.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#92243) eattila válasza Bujdy81 (#92216) üzenetére


eattila
csendes tag

8-5-ig kijárási tilalom van. Nem jártunk ki :D Már az udvarról.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#92244) eattila válasza blueboi69 (#92237) üzenetére


eattila
csendes tag

Ha szegsz, akkor a szín az barna/piros/fehér... Az nem túl sok variációt hagy :D :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#92245) eattila válasza Bujdy81 (#92241) üzenetére


eattila
csendes tag

Akkor pornhub... For free :D :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#92246) npera válasza blueboi69 (#92236) üzenetére


npera
újonc

A kondi azért szokott lenni, hogy ne legyenek durva tranziensek a motorokon. Ha nincs elég filterezés az FC-n, akkor kell külső kondi. Maximum 1" távolságra a betáp padoktól. Ha az akksi konnektorra rakják, akkor semmit nem ér.

FPV kamera ritkán döglik be, de vannak döglős szériák azért.

Motorokat a nem óvatos pilóták hamarabb törik össze, mint hogy a csapágy megadná magát. Ha a tengelyt töröd, akkor már alighanem mindegy.

A karbon váz tipikusan valahol engedjen kell, mert különben máson megy az energia. Ezért tipikusan a karokat csinálják törhetőre, hogy könnyű legyen cserélni.

Az FC-t haza tudod vágni durva becsapódással. ESC-t le tudod pgetni turtle móddal, ha erőlteted a beakadt propot vagy teligázzal becsapódsz és nem húzod le a gázt azonnal. Vagy csak túlerőlteted levegőben durva manőverekkel és túl agresszív proppal.

Egy megoldás van a kwad hosszú életére: olyan betoji módon kell repülni, mint én :B

(#92247) Jahno válasza Samott (#92242) üzenetére


Jahno
őstag

Ha a cég maga gyártja és ekkorára nől, akkor olyan konszern lesz házon belül, hogy ezek miatt veszik el az információ. Néha logisztika vagy pénzügy miatt is érdemes teljesen külön egységet csinálni rá. És ugyanúgy kell titkárnő meg HR osztály, meg a jó ég tudja micsoda és mellé ugyanúgy el kell tartani a vízfejeket akik azt igazgatják és elvileg ahhoz a témakörhöz értenek.

(#92248) -NoVa- válasza blueboi69 (#92236) üzenetére


-NoVa-
őstag

4" környéke ultralight mid range géphez elég jó, de eléggé egyensúlyozni kell a repülési idő és a teljesítmény között. Én valami 2 cellás ultrakönnyűben gondolkozom, más meg 6 cellás extrémebben, azt majd találd ki te a saját vágyaid. Az ideális motor KV az ezektől nagyon függ.

A betáp kondi az a sok cellás akkuról hajtott durvább motorok és sokAmperes ESC-ek által random termelt feszültségtüskéktől védik a többi alkatrészt, az enyémen nincs akkora áramingás, és az ESC-ek is más jellegűek, a BEC-ben meg van erre védelem.

(#92249) -NoVa- válasza npera (#92246) üzenetére


-NoVa-
őstag

Első repülésnél tóba kell esni, gond letudva.
link

(#92250) blueboi69 válasza -NoVa- (#92249) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Jó nagy kertjük van.

De ja 4" akkor az jó köztes út lehet. Kár, mert olyan szép az a 3" váz, amit linkeltem.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.