Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Nem kell egyesével kijelölni a cellákat:
A név mezőben (a Fájl memüpont alatti) kiválasztod az átmásolni kívánt tartományt és mehet a másolás. Így csak a névhez tartozó cellákat fogja másolni, üres cellák nem lesznek közte.
De Ctrl -t használva a kijelölésnél (nem egybefüggő területeknél így kell), utána másolás hasonlóan műxik.
A csatolt beillesztés az eredeti fájlban működik, mindegy, hogy honnan nyitod meg, viszont ha átmásolod, akkor a másolatban is csak a másolathoz csatolt, az eredeti fájlhoz nem.
Üdv. -
Win-T
őstag
válasz
Fferi50 #54387 üzenetére
Na ezt nem is ismertem, ez hasznos... de akkor még mindig ki kell a köztes adatokat törölni ha átmásolom az egész oszlopot vagy minden cellát egyessével átmásolni. Nincs valami képlet vagy függvény ami simán csak egymás alá teszi a definiált cellákat?
Ez a csatolt beillesztés egyébként akkor is működik ha később másik gépen, és/vagy másik excel verzióval nyílik meg a munkafüzet vagy csak helyileg?
-
Win-T
őstag
Üdv!
Van nekem egy tabellám, benne a névkezelőben különálló cellák definiálva tartományként (illetve nem tudom ilyenkor tartománynak hívjuk-e egyáltalán), valahogy így:
Ezzel így nem tudok dolgozni ezért szeretném egy segédtáblába kigyűjteni ezeket egy oszlopa egymás alá, hogy összefüggő tartomány legyen. Ezt hogy tudnám megoldani?
-
DRolii
újonc
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Munkahelyemen Excelt használunk. Vannak nyomtatványok, amiket Excelben vezetünk, majd nyomtatunk. Eddig PC-ről dolgoztunk, de most kaptunk notebookot. Azt vettem észre, hogy azóta az Excel széthúzza/összenyomja a nyomtatni való doksit. Ha a notebookhoz csatlakoztatok egy monitort és úgy nyomtatok, akkor viszont jó. Mitől lehet ez?
Előre is köszönöm a segítséget és a megoldási javaslatokat./Kiegészítés: Win10-et használtunk korábban, a notebook már Win11/
Roland
-
Delila_1
veterán
válasz
Delila_1 #54382 üzenetére
Módosítás:
Ez a fránya 365-ös a számok elé nem tesz alsó kötőjelet, egyszerűen nem veszi figyelembe a címsoroknál (oszlopoknál) előforduló számokat. A régi verziókban – nem tudom meddig – még megtette.
Billentyűzetről bekopácsolt_számjegy
elnevezéseknél működik a szóköz operátor itt is. -
Delila_1
veterán
válasz
Fferi50 #54377 üzenetére
Ha ez tetszett akkor feltehetően egy másik is, ami már egészen régi verziókban is működött, a szóköz operátor. Nem kell a hosszadalmas INDEX-HOL.VAN-nal bajlódni egy érték kikereséséhez.
A területet kijelölve bevisszük a kép szerint a neveket a felső sorból, és a bal oldali oszlopból. Már meg is adhatjuk a keresendő értéket szóközzel, mint a B11 cellában látható.
Vigyázat! Ha a kezdő oszlop, vagy a címsor számokból áll (pl. évszámok), az Excel automatikusan egy alsó kötőjelet tesz elé a névnél. Akkor a képlet=Imre _2025
-
-
Delila_1
veterán
Sziasztok!
Nézzétek meg ezt a klassz videót:
[Pont a függvényekben] -
Fferi50
Topikgazda
Szia!
"akár hányszor megnyitom a táblát és cellát jelölök ki,"
Csak akkor, ha nem figyeljük, hogy az időpontot tartalmazó cella tartalmaz-e értéket.
Pl. A1 cella üres - beírom az aktuális értéket/ nem üres - marad az ott levő érték
Adott vezérlő lenyomására pedig kitörlöm az értéket. Így innen indulhat az új "számolás".
Üdv. -
föccer
nagyúr
Az működik, hogy amikor megnyílik a munkafüzet, azt az időpontot rögzíted, az sima liba. Az is működik, hogy a legelső cella értékének módosulásának időpontját leíratod. Sőt, az is megoldható, hogy minden megnyitás utáni első módosulás jelenjen meg az A1-es cellában.
Az adott munkafüzetben való munkával nem fog az időpont változni, mert nem a MA() függvényt kell berakni, hanem magát az idő értéket.
Fferi:
KeyPress event nem működik, ezt nem lehet figyelni?A KeyPress event can occur when any of the following keys are pressed:
Any printable keyboard characterCTRL combined with a character from the standard alphabetCTRL combined with any special characterBACKSPACEESC
A KeyPress event does not occur under the following conditions:
Pressing TAB.Pressing ENTER.Pressing an arrow key.When a keystroke causes the focus to move from one control to another. -
huan
őstag
válasz
Fferi50 #54370 üzenetére
Szia
Igen, pontatlanul fogalmaztam.Az első "mozzanat" pillanatát szeretném rögzíteni, ez lehet cellakijelölés is (a tábla megnyitás pillanata nem jó sajnos).Valamint egy gomb megnyomásának pillanatát is, mert ezt a két dátum+időpontot szeretném a fájl nevének adni, ami egy időintervallumot jelent. (a gomb töröl minden beírt dolgot, a munka befejezését jelenti, ezért szeretném ekkor is rögzíteni az időt.)Nem lesz jó, most gondolom át, mert akár hányszor megnyitom a táblát és cellát jelölök ki, a kezdeti dátum mindig meg fog változni...holott a legelső időpontra lenne szükségem az előző gombnyomás óta.
Átgondolom még mit is akarok -
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Sajnos a billentyűlenyomás esemény nem figyelhető az Excelben munkalapon. (Formon igen.)
Talán nem is ezt szeretnéd igazán, hanem az első változtatás (esetleg az első cellakijelölés?) figyelését. Ez megoldható, ehhez van eseménykezelő írási lehetőség.
Kérlek pontosítsd a kérdést.
Üdv. -
huan
őstag
Sziasztok,
Hogyan tudnám megoldani az alábbi feladatot?
Egy tábla A1-es cellájába kerülne a táblázat első billentyűlenyomás dátum+ideje.
Az A1-es cella egy vezérlő gomb megnyomásával ürülne makróval.
Meg lehet ezt oldani valahogy?
Köszönöm! -
Fferi50
Topikgazda
válasz
föccer #54361 üzenetére
Szia!
Esetleg kipróbálhatod az Application.Speak lehetőséget. Nem elegáns és csak beszél, jó csúnya angolul.
Van nekem valahol egy makróm, ami lejátszót használ, majd ránézek estefelé, hátha gyorsan megtalálom. Azzal effektet is lehet játszatni.
Feltételezem, ha nincs speaker a laptopon, akkor a géphez kapcsolt hangszóró van beálítva alap hangkimenetnek.
Üdv. -
föccer
nagyúr
Sziasztok!
Beep statement nem ad ki hangot, lévén nincs speaker a laptopon.
Tudom perverz vagyok, de ez van. Google-n csak a beep-es tudást leltem fel.
Hogyan tudnám rávenni, hogy hangszórón adjon ki valami hasonló hangot?
Köszi
üdv, FG
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Mivel a füzetvédelem alatt nem lehet munkalapot - így grafikont sem - hozzáadni, a lapvédelem pedig az illetéktelen változtatások ellen van, ezért mindkettőt le kell venni a makró elejéről, a végén pedig visszatenni.
A Dim Sht As Picture sor után:ActiveWorkbook.Unprotect Password:="Jelszó"
ActiveSheet.Unprotect Password:="Jelszó"
A végére pedig az End sor elé
ActiveSheet.Protect Password:="Jelszó"
ActiveWorkbook.Protect Structure:=True, Password:="Jelszó"
Ha jelszó nélkül védted le, akkor a paraméter elhagyható.
Más kérdés, ha levéded a munkalapot, akkor hogyan dolgozol benne?
Üdv. -
Fferi50
Topikgazda
Szia!
A ="\Kép4.jpg" helyébe a következőt írd:"\" & Range("K2").Text & "_" & Range("C1").Text & ".jpg"
Az útvonalat is beteheted egy cellába, pl. A2-ben van, akkorFilename:=Range("A2").Text & "\" & Range("K2").Text & "_" & Range("C1").Text & ".jpg"
Ne feledd, hogy az útvonal legyen megfelelő formátumú, ha a végén van "\" akkor a fájl neve elé már nem kell.
A fájlnévben úgy fog megjelenni a dátum és az idő, ahogyan a cellákban látod - ezt biztosítja a Text paraméter.
A helyedben én óvatosan bánnék a sok ponttal a fájl nevekben, szerintem érdemes lenne másként formázni a dátumot és az időt is - ezt megteheted a cellaformázás szám fül egyedi menűjében. (Persze tudom, a rendszerbeállítás így jeleníti meg, de részemről fő az óvatosság, ékezetes betűkkel is így vagyok.)
Üdv. -
huan
őstag
válasz
Fferi50 #54354 üzenetére
Szia
Egy kis segítséget szeretnék még kérni a kép mentése témában:
A K2 cellában az aktuális dátum van.
Az O2 cellában az aktuális idő.
Egy hosszabb útvonalra szeretném menteni a képet, úgy hogy a neve dátum_idő.jpg:
S:\alma\korte\banan\2025.05.12_08.50.jpgA fenti esetben az alábbi sor hogyan néz ki pontosan?
MyChart.Export Filename:=CurDir & "\Kép4.jpg", FilterName:="jpg" 'elmentjük az aktív könyvtárba - ide add meg a saját könyvtárad és nevet
(egyébként működik szépen, köszönöm!
)
Köszönöm előre is!
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
A képernyőt direktben nem lehet menteni. A munkalap tartományát vagy a kijelölt területet tudod képként menteni némi "ügyeskedéssel".
Az alábbi makró az aktív munkalap teljes tartományát másolja és menti képként, akkor is, ha az kilóg a képernyőről!
Ha nem így szeretnéd, akkor a
1. Usedrange helyére a látható terület címét (pl. Range("A1:X41") -et) kell beírnod.
vagy
2. Kijelölöd a másoladó területet - akkor a Selection sort használod
vagy
3. Az aktuális ablak tartalmát szeretnéd másolni, akkor az ActiveWindow sort használod
A nem használt sor elé tegyél aposztrófot.
A másolás tartalmazza az adott tartományban levő képeket is!!!
A mentés helyét és a mentés nevét változtatnod kell az adott sorban. Mindkettőt veheted egy adott cellából is. Akkor a konkrét név helyére írhatod pl. "Kép4.jpg" helyett Cells(1,1).Text - idézőjelek nélkül.Sub ExportPicture()
Dim MyChart As Chart
Dim Sht As Picture
Application.ScreenUpdating = False 'letiltjuk a képernyő frissítést
ActiveSheet.UsedRange.CopyPicture ' a munkalap használt tartományát képként másoljuk
'vagy Selection.CopyPicture ', ha nem az egész munkalap tartomány szeretnéd másolni.
'vagy ActiveWindow.VisibleRange.CopyPicture 'ha az ablakban láthatókat szeretnéd menteni
ActiveSheet.Paste 'majd beillesztjükSet Sht = Selection 'objektumként felvesszük
Set MyChart = Charts.Add ' egy új diagramot hozunk létre
MyChart.Name = "TemporaryPictureChart" 'és elnevezzük
Set MyChart = MyChart.Location(Where:=xlLocationAsObject, Name:=Sht.Parent.Name) 'majd áttesszük a másolandó munkalapra
MyChart.ChartArea.Width = Sht.Width 'a diagram tartomány méretét hozzáigazítjuk a másolt méretekhez
MyChart.ChartArea.Height = Sht.Height
MyChart.Parent.Border.LineStyle = 0 'remove shape container border
MyChart.ChartArea.Select
MyChart.Paste 'beillesztjük a másolt képet
MyChart.Export Filename:=CurDir & "\Kép4.jpg", FilterName:="jpg" 'elmentjük az aktív könyvtárba - ide add meg a saját könyvtárad és nevet
Sht.Parent.ChartObjects(1).Delete 'töröljük a diagramot
Sht.Delete 'és a beillesztett másolt képet
Application.ScreenUpdating = True ' visszaállítjuk a képernyő frissítést
End Sub
A makrót [innen] kapott minta alapján csináltam.
A makrót hozzárendelheted egy gombhoz vagy billentyűkombinációhoz.
Ha bármi kérdésed lenne, írd meg bátran.
Üdv. -
huan
őstag
Sziasztok,
Tudnátok abban segíteni kérlek, hogy egy táblán elhelyezett gomb megnyomásakor készítsen egy képernyőképet és mentse el egy meghatározott útvonalra?
Köszönöm előre is! -
Fferi50
Topikgazda
válasz
anonymus89 #54350 üzenetére
Szia!
Az INDEX függvényed tartománya nem megfelelő. Az első sort és az első oszlopot ki kell hagyni, mert abban a táblázatban keresel.
Ismét felhívnám a figyelmedet, hogy a HOL.VAN függvénynek a harmadik paraméterét érdemes mindig használni - most szerencséd van, mert emelkedő sorrendben vannak az értékek a keresési sorban. (Ajánlom a függvények Súgójának tanulmányozását.)
Tehát a képlet a leírtak alapján:=INDEX(B2:H22;HOL.VAN(I5;A2:A22;0);HOL.VAN(J3;B1:H1;0))
Vagy:=INDEX(A1:H22;HOL.VAN(I5;A1:A22;0);HOL.VAN(J3;A1:H1;0))
Az első oszlop és első sor is befoglalva az INDEX tartományába.
Üdv. -
lappy
őstag
válasz
anonymus89 #54348 üzenetére
Index hol.van függvényel próbálnám megkeresni a ledolgozott időt
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
anonymus89 #54346 üzenetére
Szia!
Mit jelent az, hogy nem ad választ? Hibaüzenetet kapsz, ha igen mit?
Melyik oszlopban vannak az órák?
Megmutatnád a tábla szerkezetét?
A dátumra keresés nagyon kényes a megfelelő értékekre. Hiába másolod a formátumot, az nem érvényesül, ha nem a megfelelő érték van a cél cellában (pl. szövegből a dátum formátum rámásolásával soha nem lesz dátum!). Próbáld az egész cellát másolni.
A dátum számként van tárolva, akárhogyan is látod a cellában. Ha megpróbálod megváltoztatni a cella formátumát (jobb egérgomb - cellaformázás) számra, ha átváltozik, akkor dátum van benne, ha nem, akkor szöveg.
Továbbá:
1. Az Fkeres függvénynek van egy negyedik paramétere is, ha pontos egyezést szeretnél, akkor azt HAMIS-ra vagy 0-ra (ami ugyanazt jelenti) kell állítanod, ha elhagyod, akkor tartományban keresés az alapértelmezés - ez is okozhat hibát.
2. A Hol.Van függvénynek van egy harmadik paramétere, ami a keresés módját határozza meg. A pontos egyezéshez ezt is meg kell adni 0 értékkel. Ha elhagyod, akkor szintén lehet hibás az eredmény.
E két függvény helyett megpróbálhatod a SZUMHATÖBB függvényt használni a napok és orvosok szerinti érték összesítésére (a dátumok itt is "kényesek"), esetleg szóba jöhet kimutatás is.
Üdv. -
anonymus89
addikt
Sziasztok, adott egy táblám aminek a soraiban orvosok neve szerepel, az oszlopban pedig dátum. Az értékek pedig az óraszámok ki hány órát rendelt egy nap.
A Tábla A1:G50
a2: 2025.05.08
G2: Orvos1A feladatom, hogy kikeressem, hogy az adott orvos az adott napon hány órát rendelt.
A függvényem: =fkeres(A2;A1:G50;HOL.VAN(G2;G1:G20))
Valamiért sem Cella hivatkozás sem pedig kézzel beírt érték alapján sem ad választ.
Még a formátumot is másoltam formátummásolóval de így sem. -
Reinhardt
őstag
Hello,
Van egy tablazatom amiben szobakat csekkoltunk, hogy milyen alapotban vannak.
A oszlop a kerdes, es utana 3 oszloponkent van egy szobara vonatkozo valasz.
Az utolso oszlopban (minden 3.) csak kepekre utalo linkek vannak.
Ezek egyelore nem klikkelhetoek, csak azutan miutan belepek a cellaba es entert nyomok.
De ugye lusta vagyok ez csinalni. Van valami gyors megoldas ra, hogy klikkelhetoek legyenek? -
Fferi50
Topikgazda
válasz
andreas49 #54336 üzenetére
Privátban megoldódott!
Ha valaki kíváncsi lenne rá:
Nem megjegyzés/jegyzet volt a cellában, hanem hivatkozás (hyperlink).
Az egérmutató rávitele pedig a HIVATKOZÁS munkalapfüggvény megjelenő szöveg paraméterbe kerülő szöveget mutatja meg.
Ezt VBA-val a Range.Hyperlink ScreenTip paraméterével lehet kinyerni. Mivel egy cellához több hyperlink is csatolható, ezért az egyikek (akár az egyetlent is!) a Hyperlinks(index) formában lehet kinyerni. Vagyis a B2 cellához kapcsolódó érték kinyerése:Range("B2").Hyperlinks(1).ScreenTip
Üdv. -
andreas49
senior tag
Küldtem e-mail-t
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
andreas49 #54336 üzenetére
Szia!
Az egérmutató rávitele a cellára sajnos nem kezelhető eseményként, így nem lehet hozzá eseménykezelőt sem írni.
Két egéresemény van, a BeforeDoubleClick és a BeforeRightClick. Kényelmi szempontból a jobb egérkattintást látom használhatónak, erre írtam is egy makrót, amit a munkalap kódlapjára kell beírni:Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Dim cmts As CommentsThreaded, cmt As CommentThreaded, cmtas As Comments, cmta As Comment, cmtjel As Boolean
If Me.CommentsThreaded.Count > 0 Then
Set cmts = Munka1.CommentsThreaded
For Each cmt In cmts
If Target.Address = cmt.Parent.Address Then
Application.EnableEvents = False
Target.Offset(0, 1).Value = cmt.Text
cmtjel = True
Exit For
End If
Next
End If
If Not cmtjel Then
If Me.Comments.Count = 0 Then
Cancel = False
Exit Sub
Else
Set cmtas = Me.Comments
For Each cmta In cmtas
If Target.Address = cmta.Parent.Address Then
Application.EnableEvents = False
Target.Offset(0, 1).Value = cmta.Text
cmtjel = True
Exit For
End If
Next
End If
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub
A makró jobb egérkattintásra indul, mind a megjegyzést, mind a jegyzetet figyeli és amennyiben a cellához kapcsolódik, akkor a mellette levő cellába kiírja az értékét.
Ezután láthatóvá válik a jobb egérkattintás menüje. (Erre azért van szüksége, mert másként nem tudnád törölni a cella megjegyzését/jegyzetét.)
Ha nincs sem megjegyzés, sem jegyzet, akkor csak a menü jelenik meg.
Amire figyelned kell: Az adott cellára akárhányszor megcsinálhatod a jobb egérkattintást, mindannyiszor újra felülírja a megjegyzés/jegyzet értékét. Ha közben változtattál a szövegen, akkor egy plusz jobb egérkatt kell ahhoz, hogy a mellett levő cellában megjelenjen az új szöveg.
Ha bármilyen más értékek lennének az adott cella mellett, azok is felülíródnak a megjegyzés/jegyzet szövegével!!!
Mindig csak azt a cellát vizsgálja, amin kattintottál - egyértemű működés érdekében csak egy db cellát jelölj ki a kattintásra!
A munkafüzetet makróbarátként kell elmentened!
Üdv. -
andreas49
senior tag
-
andreas49
senior tag
Sziasztok, létezik valamilyen VBA-s megoldás arra, ha pl. 'B' oszlop mezőiben olyan szöveg szerepel, amire mutatva az egérrel, megjelenik egy megjegyzés. Ezeket a megjegyzéseket szeretném kiíratni a 'C' oszlop megfelelő mezőjébe.
Köszönöm a segítséget előre is. -
Mutt
senior tag
válasz
Dr. Mózes #54329 üzenetére
Szia,
Szokni kell a Power Pivot-ot. Ezek szerint csak az volt a gond, hogy a képlet nem volt teljes. Én többnyire el kezdem gépelni a függvény vagy tábla/mező nevet és kiválasztom a listából egy TAB-ot nyomva.
Amire figyelni kell, hogy Power Pivot-ban a függvények csak angol nyelven vannak.
Sok munkalap függvénynek megvan a DAX-os változata, de eltérően műkődnek.Nem tudom, hogy az UDEMY-s oktatás csak Power Pivotról (és DAX-ról) szól-e vagy más Power tool is említve van (főleg Power Query, esetleg Power Automate), de a DAX nehéz.
üdv
-
Dr. Mózes
aktív tag
válasz
Dr. Mózes #54328 üzenetére
Szerk.:
MOST MEG JÓ! A függvényválasztóból elindítottam az IF függvényt, ott már ki tudtam választani az oszlopot. Próba képen visszavontam az egészet és kézzel beírva is simán működött a képletezés...Szerk2.:
Helyes metódus: Beírom a képletet majd zárójel. Ha botor módon egyből az oszlopra kattintok, akkor hiba, viszont ha előtte az egérrel oda kattintok a zárójel utáni részre, akkor minden rendben. -
Dr. Mózes
aktív tag
Újra belefutottam ugyanebbe a hibába, viszont most nincs benne dátum.
A videó anyaga szerint =IF(OR('Customer-Lookup'[education]...... DAX képletezést akartam használni, viszont ugyanazt a hibaüzenetet doba, pedig ez sima szöveges oszlop.
A lehetséges függvényeket előhívva listázza az IF és az OR képletet is, úgyhogy jó helyen kellene lennem. -
Mutt
senior tag
válasz
Dr. Mózes #54320 üzenetére
Szia,
Power Query-ben nincs DATEDIFF, ott a Duration függvények használhatóak. Ezekben DateTime és Date adattípusok használhatóak. pl.
=Duration.Days([End]-[Start])
A dátumok számként vannak tárolva, a regionális beállítás csak az év/hó/nap/óra/perc/másodperc helyes sorrendjének megadására szolgál. Ha sikeresen feldolgozta az értéket, akkor onnantól már számként műkődik.
Azt írtad, hogy amerikai dátumokat dolgoztatsz fel magyar Excelben ott meg kellene adnod az USA beállítást, hogy helyes értékek legyenek.
DATEDIFF (magyar Excelben DÁTUMTÓLIG) egy rejtett munkafüzet képlet, amelynél az első paraméter a kezdő, a második a végdátum. A harmadik pedig hogy milyen egységben (eltelt napok, hónapok, évek stb) jelenítse meg a két dátum különbségét. Itt annyi kavarás van, hogy magyar Excelben is az angol rövidítéseket ("d", "m", "y") kell használni.Power Pivot-ban a DATEDIFF már a DAX-ot használja. Ott a hibaüzeneted más hibára utal.
Tippre az lehet a gond, hogy van olyan dátumod ami 1900 előtti.Excel munkalapon az ilyen dátumok szövegek. Ha ezt közvetlenül töltöd be Power Pivotba, akkor nem minden sorod lesz dátum típus amire kiakad a DATEDIFF.
Egy ISNUMBER([dátum oszlopod]) megadja hol van hiba.Power Pivotba Power Query-vel célszerű adatokat betölteni, ilyenkor már nem él az 1 millió soros limit (ami egy munkalapon lehet). Dátumoknál több évszázadot is vissza lehet ott már menni gond nélkül. Power Pivot/Power Query Krisztus utáni 100. évtől felfelé műkődik (persze 1582 előtt sok értelme nincs).
A másik tippem az lehet, hogy a [YEAR] és a [Mai nap] közötti éveket akarod, csakhogy a YEAR nekem szövegnek tűnik (balra van rendezve) és mégha szám lenne akkor se lenne jó, több dolog miatt. Ha ez kell akkor a számított oszlop, csak ennyi
=YEAR([Mai nap])-[YEAR]
üdv
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
Dr. Mózes #54324 üzenetére
Szia!
Bocsi, úgy látom 2 malomban őrölünk. A Power Qery nem azonos a Power Pivottal. Te a hibaüzenet szerint ez utóbbival dolgozol. Ebben valószínűleg nincs DateDiff függvény. Nem igazán ismerem, gondolom más szintaktikát használ ez is.
Egyébként mit szerettél volna a DateDiff függvénnyel kiszámítani?
Üdv. -
Dr. Mózes
aktív tag
Sziasztok!
Van egy amerikai dátumokat tartalmazó CSV fájlom, amit beolvastam a Querybe és azt automatikusan átalakította a magyar dátumformátumokra.
Használni akartam a DATEDIFF képletet, viszont hibát dob ahogy ki akarom választani az oszlopot.
Próbáltam átállítani a regionális beállításokat, hogy angol legyen a dátum kiosztás, de maradt a magyar, megpróbáltam az oszlopformátumot módosítani a regionális dátum módosításával, az sem segített.
Nem is nagyon szeretném ha át kellene állítani mindenhol a régiót, maradnék inkább a magyar formátumnál ha lehetséges.
Szerintetek mi okozza a hibát, és hogyan lehetne javítani? -
Fferi50
Topikgazda
válasz
csferke #54317 üzenetére
Szia!
Akkor próbáld ki légy szíves ezt:
Nézet - Új ablak majd az egyik ablakban Nézet - Ablak - Mozaik - a megjelenő párbeszéd ablakban bejelölöd Egymás mellett.
Így a két ablakod egymástól függetlenül fog mozogni, viszont a változtatás mindkét ablakban megjelenik. Amikor elhagyod az excelt, majd ismét visszatérsz, akkor a Nézet menüben a Ablakváltással tudod mindkét ablakot ismét megjeleníteni.
Üdv. -
csferke
senior tag
válasz
Fferi50 #54316 üzenetére
Szia, köszi de úgy látom nem tudtam elég pontosan megfogalmazni, hogy mit is szeretnék.
Pl. A-F oszlopok egyik "ablakban" G és a tőle jobbra a többi. Amikor az egérrel görgetek az A-F oszlopokon, bárhol, akkor csak azok mozogjanak le-fel. A G és a tőle jobbra lévők ne mozogjanak. Ez persze fordítva is így működjön. -
csferke
senior tag
Sziasztok!
Ezzel a képernyő/táblázat felosztással lehet vízszintesen elosztani a képernyőn a táblázatot.
Lehetséges-e valahogy függőlegesen is felosztani?
kösziExcel 2007
-
jjohn
aktív tag
válasz
szbjns #54310 üzenetére
Megpróbálok egy példán keresztül segíteni, talán hasznos lesz!
-Először behívjuk a adatokat a két táblából, a példában több van de na zavarjon.
A képeken próbáltam levezetni. De látom elég kicsi lett, de olvasható azért.
-A PQ-ban kiválaszthatod ami nem kell, illetve variálhatod.
-Bezárás betöltés után egy excel táblát kapsz.
-Ebből lehet kimutatást készíteni ezt testre szabhatod. -
Fferi50
Topikgazda
válasz
szbjns #54311 üzenetére
Szia!
A PQ szerkesztés lépései (az előző leírásnak megfelelően):
3. Pont: Kijelölöd a Tervezett oszlopot majd Ctrl nyomva a Bevétel oszlopot. Ezután Átalakítás fülön Oszlopok egyesítése - a párbeszéd panelen elválasztó nincs és beírod az új oszlop nevét (nálam Adatok).
Ezután: Az új oszlop kijelölve - Kezdőlapon - Adattípus - egész szám
4. pont
Nem a Rendelés mezőbe, hanem a Típus_terv oszlopba fogunk helyettesítőt írni:
Kijelöljük a Típus_terv oszlopot. Ezután Átalakítás fülön Értékek lecserélése:
Null helyett Bevétel lesz az oszlopban.
Ezután Kezdőlapon Bezárás és betöltés.
Innen már jöhet a kimutatás.
Még annyi turpisság, hogy a Típus_terv mezőnél a részletezést kikapcsoljuk, de az összesítést meghagyjuk Automatikus opción.
A Típus mezőnél kikapcsoljuk az összesítést, a Rendelés mezőné pedig meghagyjuk az Automatikus opciót.
A kimutás akkor változik meg, ha rajta állva a Kimutatás_tervezés menüben a Frissítésre kattintunk.
Üdv. -
szbjns
újonc
válasz
Fferi50 #54309 üzenetére
Szia, neked is köszönöm a segítséget!
Ez már olyan, amit keresek, meg is próbáltam a leírásod alapján elkészíteni, de az összefűzés után nekem nem sikerül szerkeszteni a power query (mergelt) táblázatot.
Ha pedig csak simán a létrehozott munkafüzetben szerkesztem, az nem működik (ha ráeresztem a pivotot, amit beírtam, eltűnik).A te megoldásodba még az kellene nekem, hogy a bevételeket is lássam havi szinten összeadva. És akkor rögtön látni, hogy a bevétel és a terv hogy áll egymáshoz képest. A te megoldásodban azokat még össze kell adni nekem, hogy lássam - ami 20-30 tételnél nehézkes.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
szbjns #54305 üzenetére
Szia!
Power Queryvel (PQ) egy kis munkával össze lehet fésülni a két fájlt úgy, hogy utána a kívánt formában jelenjen meg a kimutatásod.
1. Először a két fájlt olvastam be PQ-ba. Adatok – Adatok beolvasás – Más forrásokból – Táblázatból vagy tartományból menüpontban. (Van erre egy külön kis ikon is a menücsoportban.)
2. Az Adatok – Adatok beolvasása – Lekérdezések kombinálása – Összefűzés menüpontban kiválasztottam a két előző táblázatot és beolvastam.
3. Ezután egy új oszlopba egyesítettem a Tervezett és a Bevétel oszlop adatait – határoló jel nélkül, majd megváltoztattam a típusát egész számra.
4. A következő lépésben a Rendelés oszlop üres (null értékű) celláiba beírtam a Terv szót.
5. Mentettem az egészet, a továbbiakban nincs szükség a PQ használatára.
6. Az így kapott táblázatra elkészítettem a kimutatást a képen látható mező elrendezésekkel. A terv sorokat felvittem a Típus alá elsőnek és félkövér betűket adtam neki. (Kijelölöd a cellát és addig mozgatod az egeret, amíg a szálkereszt meg nem jelenik, amivel mozgatható.)
7. Így változáskor csak frissíteni kell a lekérdezéseket és a kimutatást.
(A PQ „makrója” az alábbi --- a szerkesztés, kezdőlap – speciális szerkesztő menüpontjában érhető el:let
Forrás = Table.Combine({Táblázat1, Táblázat3}),
#"Oszlopok eltávolítva" = Table.RemoveColumns(Forrás,{"Dátum"}),
#"Egyesített oszlop beszúrva" = Table.AddColumn(#"Oszlopok eltávolítva", "Adatok", each Text.Combine({Text.From([Tervezett], "hu-HU"), Text.From([Bevétel], "hu-HU")}, ""), type text),
#"Típus módosítva" = Table.TransformColumnTypes(#"Egyesített oszlop beszúrva",{{"Adatok", Int64.Type}}),
#"Érték felülírva" = Table.ReplaceValue(#"Típus módosítva",null,"Terv",Replacer.ReplaceValue,{"Rendelés"})
in
#"Érték felülírva")
A képek:
1.Részle az összefűzött fájlból:
2.
A kimutatás mező elrendezése:
3. A kimutatás maga:
Ha bármilyen kérdésed lenne, keress bátran.
Üdv. -
szbjns
újonc
Szia,
ha csak behúzom őket egybe, akkor jobbra elkezd szélesedni a pivot táblám, veszi pl. ott az első hónapot és alá berakja a másik tábla 1-12. hónapját. 2. hónap alatt ugyancsak berakja a másik tábla 1-12. hónapját, és így tovább.
Próbáltam kapcsolatot létesíteni a kettő között, de nem sikerült még rájönnöm, mi a jó megoldás. -
szbjns
újonc
Sziasztok.
Egy kimutatást kell készítenem, ahol a tervezett költségekhez kellene kimutatnom, jelenleg hogy állnak a kiadások. Havi bontás, éves szinten.
Ebben kérném a segítségeteket.Két külön táblázatom van.
Az egyik - Terv:
- Típus oszlop, pl. édesség, tertermék, pékáru, hentesáru, ital .. tervezett ktg-ei
- Hónap oszlop, amire az előrejeltés vonatkozik
- Tervezet oszlop, adott hónapra az előrejelzett keretMásik - Bevétel:
- Rendelésazonosító
- Dátum, Hónap oszlopok
- Típus oszlop (ugyan azok a típusok)
- Bevétel oszlop - adott rendelés költsége
A cél egy olyan Pivot kimutatás készítése, ami a két külön munkafüzeten lévő táblázatot összehúzza a következők szerint.Az egyes sorok a típusok, de egymás alatt kellene látnom a tervet és a valós költést.
Viszont az egyes kategóriák alatt listázva a rendelésazonosító.
- édesség (terv)
- édesség
-- rendelésazonosítók édesség típusban
- hentesáru (terv)
- hentesáru
-- rendelésazonosítók hentesáru típusban
- ital (terv)
- ital ... stbOszlopok soronként: a hónapok (1-től 12-ig)
Két külön kimutatásként meg tudom csinálni egymás
felett,de úgy szeretném, hogy egy kimutatásban szerepeljenek.
Tehát a felső kimutatásból a terv sorok pont az adott kategória felett jelennének meg.
Remélem érthetően írtam le.Van valami ötletetek?
A két forrás táblázat viszonylag szabad szerkeszthető még.
Azt nem szeretném, hogy a kettő táblázatból egyet csináljak, úgy meg tudnám oldani. De a Bevétel táblázatot többen kezelik. A Terv csak a vezetőségé.köszönöm előre is.
-
blountex
senior tag
Közben megoldódott. ...
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
flash- #54298 üzenetére
Szia!
Egyéni ormázással megoldható, hogy a számok az általad kívánt formátumban jelenjenek meg. A formátum az alábbi:[<=3619999999]"+"##_ #_ ###_ ####;[<=3699999999]"+"##_ ##_ ###_ ###;"+"##_ ##_ ###_ ##_ ##
Ezt kell bemásolnod a formátumkód mezőbe.
Ráállsz egy cellára, azon jobb egérgomb, cellaformázás - egyéni majd a formátumkód mezőbe bemásolod a fentieket nagyon pontosan.
Ha egy cellát megformáztál, utána a formátum másolható.
Ez a kód csak a magyarországi telefonszámokat formázza az általad kívánt formába (nem csak a mobil számokat).
A telefonszámot + nélkül, mindig 36-tal kezdve számként! kell a cellába beírni, akkor hatásos a formázás. Ha a celláidban benne van a + is a számok előtt, azt le kell vágni. ha szöveg maradna azt számmá kell alakítanod formázás előtt.
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Pencil 2.gen, Új, Dobozával 12 hónap garanciával
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- Black & Decker töltőt keresek
- Nincs még weboldala, vagy szeretne újabbat? 50.000-ért teljes oldalt kap
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest