Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92792 üzenetére
Nem tudom mennyire nyaklik a váz vagy sem. Ti vagytok a hozzáértők, én csak szeretek bringázni. Na jó azért technikai analfabéta sem vagyok
Amúgy egy 2009-es Merida 100 váz, nem kevés tuninggal. És új korától nálam van.
És nagyon vigyázok rá, de ezeken az utakon óhatatlanul érik meglepetések a bringást... -
trialboj
őstag
válasz trialboj #92344 üzenetére
Visszakaptam a Canyon bringámat a szerviztől. Annyival lett jobb hogy megjavították a lockot, amit nem kértem, és nem amiatt vittem be.
Azt viszont kértem hogy tegyenek rá egy gumigyűrűt, csak mert jól néz ki, elfelejtették. Illetve azt sem kérdezték mennyire fújják, van pompám de akkor is.Ma mikor mentem kipróbálni látom hogy ferde a pipa Elkezdtem javítani nagyon gyengén voltak megszorítva a csavarok... gondoltam nyomatékkulcsal húzták, és az a helyes érték, ezért mikor beállítottam én is óvatosan szorítottam... ennek az lett az eredménye hogy hazafelé elkezdett kotyogni mert kilazult, szóval egyáltalán nem releváns mit éreztem a pályán.
A lényeg viszont hogy semmivel nem lett jobb. A fura recsegés csak jön a villából ha előre hátra feszítem első fékkel. És a jobb becsúszó is hallatszik ahogy enyhén elválik majd hozzátapad a persenyhez v bármi is legyen ott. Tökig húztam a kormánycsapágyat szóval biztos nem az zavart be.
Illetve újabb kellemetlenség is előjött, az olaj meg minden ellenére darabosabban megy, leengedtem majd ismét felfújtam és 50psi ként ugrott felfele egy 5-7cmt.
Illetve mikor megállok, és lassan hátradőlök a teló akkor nyomja ki az utolsó 2-3cmt, pedig jelenleg túl is van fújva. A szemét XCM suntourom csinálja ezt.Most akkor adtam a sz@rnak egy pofont 17k ért?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Dottore
addikt
válasz ShiTmano #92791 üzenetére
30 helyett 11 ezerért az is van
Caldera1
Az lesz amit Hasaggymeg is mondott. Ott hajlik minden. A váz, kerekek és plusz a hagyományos gyorszár sem segít sajnos mindezt túl mereven összetartani.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Caldera1 #92789 üzenetére
Ez a bele-beleérés a 9mm gyorrsszárasok betegsége,picit nyeklik a váz,máris beleér valamelyik lustább,vagy rossz beállítás miatt közelebbi betétbe a tárcsa.Ugyanakkor ha a dugattyúk jól mozognak,visszamennek rendesen helyükre még ez is elmúlhat.Nálam is volt,elmúlt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
-
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92782 üzenetére
Köszi a választ.
A tárcsa középen fut. Azzal kezdtem hogy azt néztem.
Még ami érdekes, hogy most délután tekertem egyet és ha kiállok a nyeregből es szándékosan minél nagyobb oldalirányú mozgással tekerek (tehát jobbra -balra mozgatom a bringát), akkor sokkal jobban, erőteljesebben előjön ez a súrlódó hang, és úgy vettem észre hogy akkor amikor épp jobbra döntöm a bringát.Számomra azért is furcsa ez, mert mégsem egy papír vékonyságú tárcsáról van szó, amit az oldalszél is csak úgy meghajlítana...
[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #92642 üzenetére
"Tesztek alapján nem erősebb mint a Bosch CX, nem tudom milyen Bosch-al mentél, de ott van 3-4 féle motor is."
Asszem sima Performance-al mentem, és nem is ugyanazon az útvonalon. Ahhoz képest mintha többet tolna, főleg az elején nagyon megindul.
"A Shimano E8000-el szemben egyetlen kritikát tudok mondani, amit tesztek is alátámasztanak, hogy a kettes Trail és a 3-as High üzemmód között túl nagy a teljesítmény ugrás, egy Bosch 4 fokozata egyenletesebben van elosztva."
Igaz, meg lehetne több fokozat is. Nekem pl. az nem tetszik, hogy nincs "kiegyenlítő" fokozat. Ez alatt azt értem, hogy ha kikapcsolom a rásegítést akkor sokkal nehezebb tekerni mint a normál bringát(főleg a Shimanot), ha meg 1-be rakom akkor meg már sokkal könnyebb. Kellene közé még egy sebesség ami nagyjából kiegyenlítené a pedelec nagyobb tömegét, és a hajtómű veszteségét.
Ami még feltűnt a rövid teszt alatt, hogy a Shimano (érzésre) jobban visszafog kikapcsolva, mint a Brose. A Brosenál alig érezni, a Shimanonál meg mintha finoman húznám a féket. A másik a hangjuk: a Brose szinte néma, a Shimano hangosan zümmög.
Ezek csak ilyen első benyomások, később biztosan finomodik a véleményem. Igyekszem majd többször is kipróbálni a "villamosokat". Nekem ugyan nem futja ezekre, de ha megdobnának vele nem ugranék el. Nem is értem az emberek ellenszenvét ezzel kapcsolatban. Ez csak egy újabb lehetőség. Akinek tetszik megveszi, akinek nem az ne vegye meg. Senkinek nem tartanak pisztolyt a fejéhez."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Sefter
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sefter #92773 üzenetére
Az a Focus ha tényleg nincs széthajtva,jó vétel lehet.
Caldera1...egy próbálkozást megér,hogy fellazítsd a féktest rögzítő csavarjait,majd behúzott fékkel újrahúzd őket.Nem mindig jön össze,de hátha.Amúgy a tárcsa kell a test közepén fusson.Én azt szoktam,hogy bejáratom,megkenem a dugattyúk oldalait,majd mikor a kerék a helyén van rögzítve,csontra a papucsokban,a féktestet pontosan a tárcsa közepére állítom.Ha nem lusta egyik dugattyú sem és a tárcsa sem csálé,jó lesz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szjoci
őstag
válasz Vadászmenyét #92779 üzenetére
Ha kb ennyi a keret, akkor esetleg a bryton rider 310-est is megnézheted. Ajánlom a márkát, a nagyobbik tesóját használom (illetve használnám, ha végre rendbe jönne a lábam... ).
[ Szerkesztve ]
-
Dottore
addikt
[ Szerkesztve ]
-
Vadászmenyét
aktív tag
VDO M7 GPSről van valakinek velemenye?
-
-
-=RelakS=-
veterán
Urak, asztalhoz!
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
flash-
veterán
tudnátok ajánlani olyan kulacstartót amibe belefér az 1l kulacs?
(és persze 1l kulacsot is ajánlhattok bátran -
Dottore
addikt
válasz Sefter #92769 üzenetére
Arra azért figyelj, hogy 22 colost ne vegyél a 175 centis magasságodhoz. Sokkal inkább 18", 18.5", esetleg max 19 col.
Ezen az oldalon csekkolhatod. A "Leg Length" a belső lábhossz mérete, fontos adat, lehetőleg add meg.[ Szerkesztve ]
-
Sefter
veterán
válasz trialboj #92766 üzenetére
Köszi!
Akkor összefoglalom.
60k-ig keresek használt bringát magamnak (175 cm vagyok), aszfalton és földúton lenne használva.
Első telónak örülnék, össz teleszkópra nincs pénzem (nekem felesleges is szerintem).
Havi szinten kb 50-60km-ert mennék, szóval semmi extra..
Végig néztem az ajánlott hírdetős oldalakat és ezek tetszettek meg:A többi 55-60k között van, de felszereltségben nem látok eltérést.
Pl.: ScottPsn ID: sefter_hun
-
trialboj
őstag
válasz Sefter #92758 üzenetére
Amennyiben nem írod meg hogy mire kellene, nehéz megmondani hogy jó lesz-e. Ha csak az érdekel hogy megéri-e arra is nehéz válaszolni, de inkább azért mert nincs kép a bringáról.
Pontosabban kusza ez a hirdetés, részletesen le van írva a felszereltség, több vázméret és szín választható, de csak 1 db kép van, ami nem a legjobb körülmények között készült, a bringa használt de több vázméretben elérhető?!!?!?
Ennyi pénzért drágának tartom, talán ha újszerű állapotban van meggondolandó, de csak ha nincs más ami méretben stb megfelelne. Azzal számolnod kell hogy ezek az alkatrészek a legalja, még csak nem is shimano belépőszint, hanem suntour meg Weinmann, amiről még nem is hallottam.
Ha nem csak arra kell h legyen egy bringád, amit nagy ritkán megjáratsz a környéken, akkor szerintem nem fog kiszolgálni. Rendszeres használat mellett a selejt minőségű cuccok hamar elkopnak és muszáj lesz cserélni.A másodikra nem is pazarolnék szót, legalább is a bringára, öszteleszkópos bringa használtan. is 200k tól kezdődik.
Viszont az ilyen típusú hirdetésekre nem árt odafigyelni! Tökéletes ellenpéldája az első hirdetésnek, ahol mindenről van infó(kp mondjuk nem), itt meg annyit tudtunk meg h elöl tárcsafék van. 99% h lopott a bringa.(nem ismerem az oldalt, de ilyenkor ránézek az eladóra, és ha pár hónapja regisztrált és sok hasonló olcsó szarja van, jelentem OLXnek. Az elején nem csináltak semmit, aztán egy rendőrségi úgy után, balhéztem hogy továbbra is hagyták üzletenli a csalót, és azóta megköszönik az ilyen jelentést, és azzal hitegetnek hogy készül egy értékelési rendszer amiben le lehet majd írni ha valakit átvertek, vagy bármi gond volt a termékkel... kb alap kellene hogy legyen minden ilyen helyen.)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
S-IW
tag
Sziasztok!
Melyiket vegyem? [link] -
varsam
őstag
válasz deny330 #92760 üzenetére
Én rendeltem már ugyanígy Aliról, szerintem tök jók. Masszív, vastag anyagból van, stabilan áll. Nekem spec jobban tetszik mint amelyiknek van éle. Én a kis négyzetes részt nem tettem fel, az nem tetszik.
Ha van hely hátul, akkor oda is fel tudod tenni. Ez csak egy darab műanyag, pár lyukkal amit gyorskötözővel oda teszel ahova akarod.
Érdemes a legolcsóbbat venni amit találsz, nincs különbség köztük.[ Szerkesztve ]
-
Sefter
veterán
-
deny330
aktív tag
Valaki rendelt már ilyen marsh guardot bicóra? Én kapásból 4-et rendeltem gondolván, hogy haver is mondta, hogy kell neki plusz nekem is jól jönne. Nem tudom, hogy van-e különbség az első és hátsó között, szóval úgy rendeltem, hogy 2-2 emberenként mert előre-hátulra is raknánk. Szóval kérdés: "Front fender" , ettől függetlenül hátulra is fel lehet rakni?
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz truefx #92752 üzenetére
Szerintem annyira már nem rosszak az utak Romániában, csak sokszor elhanyagolják az útszéleket és mivel mindenfelé erdők-dombok-hegyek vannak, meg kevesebbet is takarítják, több az útszéleken a por és a kavics.
Más: rég nem tettem fel laikus kérdést, így hát ideje . 2 napja amikor defektet kaptam és leszedtem a külsőt, a felnin valamilyen kék gumiszerű szalagot láttam, az mire jó? Vagy minden felniben van és csak nekem újdonság?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Caldera1
tag
Szerintetek Tektro Auriga Comp-hoz vegyem a gyári fékpofákat (Tektro E10.11)? Vagy érdemesebb/tudnátok mást ajánlani helyette, mert ebike-on épp piros kosaras és onnan szeretnék rendelni más cuccokat is.
Múltkor odavertem a hátsó felnit és akkor volt egy súrlódó hang, ami időnként előjött, majd magától elmúlt. Fékre gyanakodtam, de nem tudtam egyértelműen megállapítani. Teljesen hektikusan 15-20 kilométerenként előjött a súrlódó hang, de pár száz méter után meg is szűnt. Röviden a hátsó fék, valószínű az lesz a ludas. Legutóbb akkor jött elő a probléma, amikor hirtelen kiálltam a nyeregből és úgy kezdtem tekerni (nem váltottam közben). Az utolsó 10-12 km-t úgy tettem meg, hogy volt némi akaratlan fékhatás. Amit nem tudok mire vélni, hogy leszálltam a bringáról, megforgattam a kereket (vagy meghajtottam a pedállal, mindegy), semmi súrlódó hang, felülök, pár méter után megint súrlódik. Ezt kétszer eljátszottam, ugyanezt produkálta. Így mentem haza. Otthon nyugodt körülmények között néztem, nem ér bele a tárcsa, sem a fékpofa... teljesen rendben lévőnek tűnik. Szépen fut szabadon a kerék. Erre van ötletetek?
(Amúgy nem emiatt akarom a fékbetéteket cserélni, a kettőnek nincs köze egymáshoz.) -
varsam
őstag
válasz galuska95 #92748 üzenetére
Ezt a szép rajosat?
Jobb mint az XT? -
-
varsam
őstag
SHIMANO XT BB-MT800 vagy SHIMANO Deore SM-BB52? Jobb ennyivel az XT?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #92744 üzenetére
Mikor először láttam,úgy 10-15 éve,lenyűgöző volt számomra,de amúgy nem igazán tetszik sem a váltás módja,sem kinézete.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Vadászmenyét
aktív tag
VDO M7 GPSről van valakinek velemenye?
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #92743 üzenetére
Konkrétan lehet még ilyen LX ST-M580-as Dual-Control fékváltókarokat venni (bár 2009-10 körül kikoptak), pusztán egyrészt nagyon drága, másrészt a legminimálisabb úthibákon is random vált vele az user, ha féken tartja az úját.
Megbízhatóságra visszaérve, mi lehetne megbízhatóbb az LX karoknál, XT hátsóváltónál és XT 9-es sornál? Ráadásul ebben még normális XT agy van, kb. soha nem megy tönkre. Talán ha lenne is használva, akkor egy szélesebb kormányt megérdemelne, meg egy merev villát az elejébe.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #92742 üzenetére
Megbízhatóság rulez! ...amúgy úgy tűnik eltűntek ezek a típusú fékváltó karok,nem váltak be?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #92741 üzenetére
Kérlek, az a fékváltó klatty-klatty és fel-le vált, nem cicózik, így meg sem fordult a fejemben hogy lecseréljem. A csengője is békebeli nehéz darab, itt minden az örökkévalóságnak van alárendelve. Bár hozzáteszem, apró beállítást követően bármikor el mernék vele indulni egy több száz km-es túrára.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Because #92718 üzenetére
Én szóltam!
(#92740) Tothgera30...micsoda progresszív fékváltó kérem szépen! ...még a csengője is olyan mint az enyém. Ami ellenérveidet illeti,a "csúnyán" kívűl lebontanám őket,ugyanis pár alumínium gyűrű súlya talán 30gr lehet,vagyis egy betét a gatyában is van annyi,a balesetveszély meg nem tudom kisebb-e ha mondjuk felül áll ki középen vagy 3-5cm a villanyakból és pl. ráesel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
válasz Because #92718 üzenetére
Hogy tudsz ezzel együtt élni? Ez durvább mint faterom beállítása a Kalkhoff-on, pedig rá se tudok hatni.
Tényleg, nem is láttátok még a csodagépet, természetes porral és takarítás előtt:
#92737 Hasaggymeg: Valahogy ráéreztél a dologra. A poén hogy nemcsak hogy balesetveszélyes, de nehéz és még csúnya is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #92728 üzenetére
Ok!
Tufa_: Gyárilag 25km/h-nál korlátozva van a rásegítés, de ezt könnyen ki lehet iktatni utólagos tuning megoldásokkal. Nekem egy eplus nevű cucc van beépítve a motorba, aminek a segítségével a kijelzőről tudom kapcsolni, hogy 25-ig segítsen vagy akár 50-ig.
Frenky89: Egyébként írtam a témáról egy cikket logout-ra. Olvasd el ha érdekel. [link]
Hogy a kérdésedre is válaszoljak, igen létezik ilyen rendszer. Semmi különös nincs benne, az agymotor átkapcsolható generátor üzemmódba, de ez csak agymotoros rendszernél lehetséges és ott sem mindegyik van ezzel ellátva. Ilyenkor természetesen kicsit vissza is fogja a generátor mód a kerékpárt, ez jól jöhet egy trekkingen, amikor egy nagyobb hegyről kell leereszkedni, a féket sem kell annyit használni és közben tölti vissza az akkut.
MTB-ban nincs értelme ennek a megoldásnak és a középmotorok erre nem képesek.Igen, a felhasználása valóban sokrétű. A kedvencem az, amikor nekem szegezik azt, hogy a pedelec csak szívbetegeknek, meg öreg uraknak való. Azért megnéznék egy szívbeteg öregurat, vagy egy gyenge, rossz ízületekkel rendelkező embert, hogy mikor jönne velem 8-10 kört pedelec-el, mondjuk Eplényben föl a sípályán, majd le csapatva. Persze pedelec trekkingen, ellötyögve a városba, kisebb túrákon nagy segítség nekik, de ezt kevesen értik meg, hogy a pedelec monti ugyan úgy sportszer mint a sima, csak gyorsabban mész vele.
Hosszabb távokat nem biztos, hogy tudsz vele menni, ez attól függ, hogy most mennyit szoktál menni, és mennyit szeretnél, az akku kapacitás sajnos véges. Bár vannak a Riese & Müller-nek, dupla akkus, 1000Wh-s trekking gépei. Ezekkel azért szép kis hatótávokat és szinteket össze lehet hozni.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
van ötletetek, hogyan tudnék kipróbálni legolcsóbban egy 27,5+-os (mondjuk 2,8" körüli szélességű) első kereket? Hátra nemigen férne be, oda a 2,25-ös is inkább csak száraz időben megy ;-)
Nézem alkatrészként, de a külső is rohadt drága, én 5e körül szoktam külsőt venni, nem 15-ért..
De lehet, hogy csak nem ismerem a jó forrásokat. aprón is kerestem kerékszettet, de nincs is sok, meg szerintem egy alap 27,5-ös felni keskeny oda.
Most így belegondolva annak se sok esélyét látom, hogy valakinek lesz, aki kölcsönadja, mert nekem 100x9mm-es az első tengelyem, akkor ezek szerint kb. a fűzetés az egyetlen út, és minimum 30-at elköltök, hogy kipróbálhassam? :-/Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Jester01
veterán
Melyik a kézipumpa? A műhely vagy a mini vagy valami más?
Azonic X1 HP S Pump 10 euro, nyomásmérője sajnos nincs.Ha már itt tartunk, nyomásmérőt milyet érdemes? Topeak SmartGauge D2 elég profinak tűnik, de ennek megfelelően drága is.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Frenky89
addikt
válasz Runner_fxr #92725 üzenetére
Bicajra van már olyan technika, ami - mondjuk lefeléken - tudja tölteni is az akkut?
Ez az alföldön nekem nem kell a rásegítés ez csak arcoskodás. Itt is meg lehet találni a helyét a pedelecnek. Pl. munkába járás esetén nem leizzadás, vagy részemről örülnék, ha hosszabb távokat tudnék menni, vagyis változatosabb útvonalakat tudnék bejárni, mert nem fogyna el az összes energiám a homokon.
-
Tufa_
aktív tag
válasz Runner_fxr #92725 üzenetére
Mekkora sebbesegig segit a bringad amugy?
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Because #92720 üzenetére
Perfekt kép
Amúgy én sem vagyok kompatibilis országúti méretezéssel, 59-es vázon, a nyeregvázcső pont jó, a hood-ot fogni viszont nagyon kényelmetlen, rossz szögben is áll a karom. 56-os vázon pont jó a felsőcső - stucni hossz, de lehetne hosszabb a nyeregvázcső
Persze nyilván lehetne kapni vázszetett nekem megfelelő paramétrekkel, csak a használtpiacon ritkák nagyon. Úgyhogy végülis a kisebb váz, jobban kihúzott nyeregcső mellett döntöttem.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #92725 üzenetére
Mindenképp felkereslek, ha úgy adódik!
-
t1
addikt
Sziasztok.
Outisokat kérdezem inkább, ki milyen kézpumpát használ ami kitudja sajtolni a normális nyomást? Volt valami decathlonos nekem de 3barnál megadta magát
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #92710 üzenetére
Én egyre inkább úgy vagyok vele, hogy mindenből, csak a legót kapod. Semmi nincs összerakva, ha hosszú távra tervezel. Nagy nevű gyártók 6 számjegyű telóit (magyar ár) szét kell szedni, mert nincs kenőanyag. Hasonló árú kerékszetteket szét kell szedni, mert nincs kenőanyag, szoros a kónusz vagy más. Decástól a tök mindegy hol veszed bringáig... rosszul rakják össze, vidd el szervizbe, hogy átnézzék pénzért (ha átnézik...)? Vicc.
csƵ: mennyivel lett volna több összeszerelve? Vagy szállítás miatt nem lehetett megoldani? Akkor gariban vissza lehetne küldeni.
Minimális szinten ezért jó a bolti vásárlás, mert van hol reklamálni, ha valami nem jó. Persze a másik félnek is úgy kell hozzá állni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #92671 üzenetére
Mindenképp vegyél fel sisakot, ez akkor is fontos ha lassan mész, próbáld megszokni.
Én most hétvégén lent leszek Eplénybe, majd utána 1 hét Balaton, utána egy teljes hetet megint Eplénybe, ha időd engedi, írj rám, aztán összehozunk valami túrát.
đension: Lefelé gurulva általában ki szoktam kapcsolni, hogy takarékoskodjak az akkuval. De Éplénybe elég sok helyen Turbo-ban volt lefelé is, mert jól jött a plusz kraft a kigyorsításoknál.
Ha nem tekered nem kapcsolt be a rásegítő motor, így működik a pedelec. A markolat mellett a joystick-el át tudod tenni OFF-ba, akkor teljesen olyan mint egy hagyományos bringa, akkor sem kapcsol be a rásegítés ha tekered, csak az izomerő van.Még mindig sokan ellene vannak, de ezek között sok olyan ember van, sőt a legtöbb ilyen, akiknek úgy általában véve nem sok közük van a MTB-hoz, pláne nem az Enduro/DH stílusú MTB kerékpározáshoz. Így meg nem igazán tudják átérezni a szituációt, hogy bizonyos esetekben mekkora királyság az a rásegítős rendszer. Csak a saját példájukat látják, hogy nekik mondjuk az alföldre a trekkingbe vagy outiba nem kell. Hát ja, de az egy teljesen más felhasználás.
Egy rendes lefelé valóban sokat kivesz az emberből, nem igazán pihentetőbb mint egy kemény mászás, kb egálban van. Ezért is kedvelem a túrákon is, mert sokkal jobban élvezem a lefelét, mivel nem fogyott el minden erőm fölfelé.
Eplénybe 1 akkuval olyan 8-10 kört lehet menni, max rásegítésen, ez eléggé le is tud fárasztani. De vittem egy tartalék akkut, ami lent volt az autóban, a parkolóban, de nem volt rá szükség.trialboj: Persze, én sem úgy gondoltam, hogy degeszre eszed magad, aztán egyből indulás a hegynek. Miután megeszem a gazdag reggelit, még kényelmesen elcsorgok a találkozási pontra, mire nekiindulunk a hegynek, pont eltelik az az 1-1.5 óra. Sokat jártam régebben edzőterembe is, ott sem igazán működött ez a nagy kajálás után egyből edzés, szóval ezt már rég megtanultam.
csƵ: Sajnos a gyárakban nem mindig a legképzettebb "szakmunkások" melóznak, sok a pontatlanság. Ezért fontos, hogy megbízható kerékpárboltból vásárolj, mert ezeket a pontatlanságokat elvileg egy normális kerékpárbolt szervize kiküszöböli. Javaslom, hogy a kerékagyak kónuszát nézd meg, mert az szinte mindig túl van húzva. A gyorszáras agyba a tengelynek egy kicsit kottyannia kell, mert a gyorszárral állítod be feszesre. Ha nincs kottyanás, akkor a gyorszárral már túlhúzod a csapágyat, arról nem is beszélve ha már a kereket kivéve is darál a tengely. Sok esetben ez van. És ha így marad, elég hamar tönkremennek a kónuszok, majd az agy belseje is. Hidraulikus fékekben például, szinte sosem megfelelő az olaj szintje. Ezt is nagyon kevesen csinálják meg rendesen, amikor megveszel egy új bringát, amin ilyen fék van.
[ Szerkesztve ]
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Because #92720 üzenetére
Így kép alapján mondjuk nem tűnik nagynak a váz. Akkor lehet csak szimplán neked kisebb a fájdalomtűrő képességed.
Én úgy vagyok vele hogy az outizás az nem a kényelemről szól és képes vagyok rettentően szenevdni. Már-már Aru féle fejeket vágok néha. Mondjuk 10 évig voltam kézilabda kapus és az megtanított rá hogy ha fáj akkor is tovább kell nyomni.
Szóval nekem néha kell a fájdalom.Més que un club!
-
rétisün
veterán
az 54-es Feltemen is 90-es stucni volt*, ráadásul 8-16 fokos összevissza forgatható. de pl. az xs-es Canyonokat is 80-assal, az s-est 90-essel adják 'gyárilag'
*de azt hiszem ezt már írtam párszor....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Because
őstag
válasz Napfénysüti #92719 üzenetére
-
Because
őstag
válasz Napfénysüti #92713 üzenetére
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #92713 üzenetére
Tanyabikeon van 40mm-es oda tökéletes (olyan a geo), de outin 100 alá tuti nem mennék.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Because #92711 üzenetére
Én ott nem látok stucnit.
Csézé...így már érthető miért nincs zsír sehol,és fordítva szerelték össze. ...az édes anyukájuk,az!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
csƵ
addikt
válasz Hasaggymeg #92710 üzenetére
Üzembe helyezés nélkül kértem, de akkor is...
-
Because
őstag
megérkezett s installálásra is került az ebayes stucnim, 60mm-es és országuti bringára került. egy kör után semmit se vettem észre ami az irányíthatóság romlására utalna, viszont kezdem elérni a kényelmesnek mondható pozíciót
a tömött kormány:
végre beszereztem egy dobozt is a kellékeknek, ha valakinek segíthetek és Tatab, környékén jár csak írjon
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Hát a Decathlonos hatvanezres is jobban össze van rakva! Az,hogy alsó kategória,ahhoz szabott alkatrészekkel még rendben,de a slendrián összeszerelés nem kellene kategóriafüggő legyen! ...én visszavinném,és nem is szeretem az ilyen "mit vársz ennyiért" hozzáállást,mely a pancserek malmára hajtja a vizet. Nekem már ezer eurósra is mondták "ebbe,ennyiért ilyen szar kerekeket tesz a gyártó"Na hát a kis f*szom seggetekbe,a hülyék a másik utcában laknak!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz truefx #92689 üzenetére
Gondolom nagyjából ugyanazok a szabályok, mint Mo-n, csak hát ez Románia... Amúgy kb. soha nem foglalkoznak a rendőrök, csak most be voltak indulva nagyon, nyüzsögtek egész Csík környékén, gondolom azért, mert itt járt a román elnök.
Arra, hogy outival érdemes-e próbálkozni nem tudom mit mondjak, mert sosem volt outim, de ha tippelnem kellene azt mondanám, hogy Erdély inkább a montisoknak kedvez . Szováta nem tudom milyen, de valószínűleg hasonló lehet mint felénk, szal minden dimbes-dombos, ha ez nem zavar... . Azért látok szinte napi szinten outisokat itt is, szal nem tom, lehet, hogy outis szemmel sem olyan vészes a helyzet.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Tothgera30 #92706 üzenetére
Én is efelé hajlok. Esetleg konkrét típust tudnál ajánlani? A jelenlegi 230 gramm körül lehet, ennél nehezebbet nem raknék rá.
Esetleg megérné karbonba gondolkodni?
-
rétisün
veterán
ez milyen bringa amúgy? biztos volt róla szó, de most hadd ne keresgessem
mod: 160-ért odaadtam volna a Cube SL Road-omat a friss Deda karbon villájával együtt
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
pc360
addikt
Egy listaáron 160k-s bicaj az most a legalja, annál lejjebb már konkrétan hulladékot veszel (mondjuk 160-ért is, de mindegy). Szóval, mégis mit lehet várni a belépőszinttől, ha nem ezt?
Mikulásbá: Használtan bármi jobb és értéktartóbb lenne ennyiért.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
csƵ
addikt
Kész vagyok. Egy porvédő volt gyárilag fordítva belerakva. Zsír se nagyon volt a kormánycsapágyba, azt is pótolnom kellett. A középrész csontszáraz volt. A hátsó keréken pedig a szabadonfutó racsni úgy jár, mintha rosszul lenne a menetre rákapatva. Ritmusosan meg is akad picit. Majd töltök fel videót, kíváncsi vagyok, mit mondtok rá, mert nekem más ötletem nincs. Azért egy listaáron 160k-s bicajtól nem ezt várja az ember.
Egyelőre ennyi. Lesz még rajta cserélve kormány hajlítottra, mert nagyon nem jön be az egyenes, a villából vágok, mert így magas, kap egy Deore féktestet és egy fékkart. -
pc360
addikt
válasz Vadászmenyét #92694 üzenetére
Ez most irónia, vagy tényleg marsi lények vagytok, és még nem láttatok teleszkóp pumpát sem? Ezt pl. a FOX-okhoz adják, nekem is ilyen van (20 bart ki tud tolni magából, nem gyenge jószág):
Kupak lecsavar, pumpa rá, manual határértékek megnéz, felfúj, kipróbál, kész.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest