- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- sziku69: Szólánc.
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
KicsiPaszuj
tag
válasz
Runner_fxr #159597 üzenetére
Igen, olvastam a fórum bevezetőben. 175 vagyok. Eddig minden bringa volt raktáron ebben a méretben.
Szerk.: (kivéve amelyik tetszik)
-
válasz
Runner_fxr #159594 üzenetére
az a 184 ezres Cube csak 46-osban rendelhető, ahogy nézem
-
válasz
KicsiPaszuj #159596 üzenetére
Ja meg nem beszéltünk még egy igen fontos tényezőről, a méret! Fontos, hogy a megfelelő méretet vedd meg! Hidraulikus féktől nem kell tartani, a lényeg, hogy ne tektro és társai legyen, hanem legalább egy alap shimano.
-
KicsiPaszuj
tag
válasz
Runner_fxr #159594 üzenetére
Na... pont ilyen infók kellenek. Dekás szervíz gagyi. Okés.
Az a Cube Nature Pro 180ért baromi jól fest. Talán a hidrafék nekem kicsit túlzás, de még így is beleférhet. Köszönöm szépen!
Szerk.: az a Pathlite nagyon vadító, de talán onnan már inkább lefelé jönnék árban.
-
válasz
KicsiPaszuj #159592 üzenetére
Ha valami igazán szépet és jót akarsz, és maradnál cross vonalon, akkor talán ezt: [link]
-
válasz
KicsiPaszuj #159592 üzenetére
Én személy szerint nem szeretem a btwin-t. Bár az igaz, hogy az alkatrészeik ár/értékben kicsit jobbak, de a vázakkal már felemás a tapasztalatom. Aztán ott van a gyatra szerviz háttere, amíg garis, kénytelen vagy a dekába visszavinni, az ott dolgozó "szerelők" képessége hagy némi kívánnivalót maga után. Inkább valami márkásabb jószágot válassz. [link] Ha ez a kicsit magasabb árszint még belefér. Vagy valami ilyesmit: [link]
-
bardi
senior tag
válasz
Teasüti #159591 üzenetére
Nem mondom, hogy ez gyakori lenne, de előfordult már. Én nem hallgatok zenét kocsiban, szóval a hangosabb motorokat meg tudom hallani, autóm hangszigetelése se túl erős, 23 éve ebbe a kategóriában nem volt szempont
Az utóbbi időben viszont mintha kicsit kulturáltabban közlekednének a motorosok is, de lehet csak azokon az utakon, ahol én járok, mert félnek a kátyúktól és kanyaroktól. -
KicsiPaszuj
tag
válasz
Runner_fxr #159590 üzenetére
-
Teasüti
nagyúr
válasz
bardi #159580 üzenetére
Micsoda? Ehhez a mutatványhoz a motorosnak minimum kétszer gyorsabban kell mennie.
Én eleinte próbálkoztam ilyesmivel, h az egész sort előzöm egyszerre. De nagyon hamar leszoktam róla, az első komolyabb satuzás után.
Azóta egyesével előzők, felzárkózva a jobb (bal) tükör elé várva az alkalmat.
Minden értelmes kolléga így csinálja. A donorok száguldoznak csak eszetlenül, aztán csodálkoznak ha vki kijön eléjük.Amúgy kocsiban én a nyitott kipufogót se hallom, mert nálam meg szól a zene. Nem üvölt, de egy kellemes hangerő is már elnyom minden külső zajt.
Nem mondom, h soha nem lepett meg motoros. De soha nem volt necces a helyzet. Én is hagyok időt "olvasni engem".Egyetlen dolgot nem csinálok csak autósként: nem nézek előre kisívű kikanyarodáskor, csak visszafelé a sávban. Ha nekem tiszta, akkor lendületből megyek.
Ilyenkor ha szembe jön nekem egy motoros az rábaszott. De ő a hülye, ha kereszteződésben szembe sávba megy, szóval így járt. Nem tudok két felé nézni kettesben kigurulva.
Egyetlen egyszer volt ebből necces helyzet, de remélem azon elgondolkozott a haver mit csinált rosszul. -
válasz
6030D #159587 üzenetére
Még kb 1 éve láttam egy hirdetést a bikemag-on, valami 26"-os régi Cannondale Jakyll, még a régi széthúzós Fox DYAD taggal. Nagyjából ért 250-300 ezret a gép, és valami 1 millióért hirdette.
KicsiPaszuj: Ha újban gondolkozol, márpedig ha nem értesz hozzá jobban jársz az újjal, akkor olyan 150-200k körül fogod megtalálni azokat a már minőséginek mondható alap kerékpárokat, ami nem lesz csalódás és nem rögtön azon fogsz gondolkodni, hogy mit kéne kicserélni rajta. 80-100 az kb az a kategória mint anno a vargáné meg codegen táp a számítógépbe, működik, működik, de azért ha nyugalmat akarsz magadnak, jobban jársz egy kategóriával felette.
-
KicsiPaszuj
tag
válasz
Hasaggymeg #159573 üzenetére
Nem egy új hobbira vágyom, nem leszek nagy kecskehajcsár. Padlásom sincs
Kisvárosi vagyok, itt egy bringa mindenhová elvisz. Csak unom, hogy a 30-40ezres jószágok szétmállanak még karbantartás mellett is.
Szóval nem akarok többet elverni, mint muszály, de szemetet sem akarok venni, megint. Éppen volna egy misim is rá, de messze nincs ilyen igényem.
Úgyhogy, most itt hebegek habogok, hogy kitudakoljam, mi az a szint amivel egy rendes bringás már el mer indulni otthonról, de még nem számít luxusnak.
Ez a 80-100rugós osztály tetszik. Alu váz, 13,5kg. Tetszik is. Lehet nem bonyolítom tovább.
-
Sziasztok!
Van nekem egy ilyen biciklim, SixTeam One szénacél váz, f*s teló valami másik bringáról, 1" menetes kormány, állítható Altrix stucni, Mach1 EXE felnik, elől a gyári f*s Access agy.
Hátul már átfűztem egy FH-HG20-ra DT swiss küllőkkel, csúszópapucsos úgyhogy vettem a Deore váltónak egy váltótartó fület a másik oldalra meg lefűrészeltem a gyári tourney váltó fülét és beraktam fejjel lefele, így tövig tolva párhuzamos, mintha ejtőpapucsos lenne.
Első váltó még mindig a gyári Tourney, Truvativ Firex négyszöges 22-32-44 hajtómű és monoblokk a gyári fos fix lánctányéros 28-38-48 helyett.
A kazetta egy 11-34 Sram-ból lett összerakva 9-es hézagolással 8 darab ráfért a 7-es agyra, a 26-30-at kicseréltem egy Shimano 28-ra.
Alivio fékváltókar, 3x8. Gyári Logan V-fék.
Vettem pár éve egy Corratec aluvázat, szép neon színű, megvan a saját merev villája és stucnija, nyeregcsöve és kormánya is, 1 1/8 A-head, volt egy korábbi biciklicseréből egy Mozo R500 telóm, ezt tettem bele, ment rá egy LX első váltó is, illetve a Mozo-n lévp Saccon fék nem is emlékszem honnan van.
Van-e valami buktató az átszerelésben?
- Bowdeneket kell másikat venni és méretre vágni, ez tiszta sor.
- Telót rendbe kéne kicsit tenni, olvastam régebben, hogy van rá valami házi tuning, de nem találom. Átzsírozni, stb. Ehhez sajnos nem nagyon értek.
- Első kereket sem ártana akkor már átfűzni, hamár Mozo, mehetne tárcsás agy, ha már tárcsás, ki kéne próbálni azt a 7 ezer forintos hidraulikust, de akkor fékváltókar csere külön váltó- és fékkarra, megállíthatatlan folyamat.
- A hajtókart nem nagyon bírtam leszedni a négyszögtengelyről, menethibás a lehúzóm. Direkt kivettem a csavarokat hogy majd menet közben leessen, de meg se moccan (és már a csavarokat sem tudom hova tettem). Pedál dettó. -
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #159581 üzenetére
-
válasz
belsodavid #159577 üzenetére
Van erre egy trükköm, de nem 100%-hogy működik, ez attól függ, hogy mennyire van elnyalódva az a hajtókar. Annyit kéne megpróbálnod, hogy lehúzod a hibás hajtókart, majd a négyszögtengely egyik oldalára egy kis hézagolót helyezel. Ezt én sörös dobozból szoktam kivágni. Egy kis kockát kell kimetszeni a dobozból, ami befér a tengely egyik oldala és a hajtókar közé, majd így visszahúzod. Jó pár esetben ez megoldotta a lelazulást és még egész sokáig jó volt. Ha ez nem működik, érdemes benézni kerékpárboltokba, szinte mindenhol vannak balos bontott karok, lehet tudsz szerezni. De amúgy nem egy olyan vészes tétel egy komplett négyszöges hajtás csere.
Hasaggymeg: Azt nem állítottam, hogy mindenre megoldás a hangos motor.
-
ZolkoW
őstag
válasz
belsodavid #159577 üzenetére
érdemes lehet ugyanolyat vadászni, de gyártón belül nagyobb az esélye, hogy ugyanannyit áll ki. Itt jegyezném meg, hogy még a gyárilag összetartozó integrált hajtásnál sem feltétlenül szimmetrikus a rendszer
.
Egyszer volt LX integrált karom, még régen, egyszerre a montin és a trekkingen is ugyanolyan, de a trekkingre valónak a jobbos karja közel 10mm-nyit kijjebb hajlott, hogy elférjen a nagytányér műanyag burkolata.
Ja, és ha még nem ment a MÉHbe, akkor valahol van egy adag balos hajtókarom, 170-es meg 175-ös is talán.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #159573 üzenetére
Videón valamiért hangosabbnak tűnik, de ja, azért van hangja
ZolkoW & itouchfan: a kamera videó minősége okés (Yi Action Camera), de a youtube valamiért nagyon letömöríti. Valszeg ha tudna 4k 60fps-t, akkor jobb lenne, de sajnos csak fullhd-ben tudja a 60-at. Amúgy azért nem teljesen steril, mert a kamerában nincs semmilyen minimális szoftveres stabi sem, az apró bent maradt remegést az teljesen kiszűrné, a gimbal csak a nagyját tűnteti el.
-
válasz
Teasüti #159561 üzenetére
Ezt nem lehet kijelenteni, hogy minden a motoroson múlik, már csak azért sem, mert egy vakegér ha úgy hajt ki eléd, hogy már nem tudod elkerülni a csattanást, akkor az onnantól már nem rajtad fog múlni! Vagy úgy fog sávot váltani amire nem számítasz. Én elhiszem, hogy Te szuper tapasztalt autós, motoros vagy, de a legtöbben meg nem azok, elbambulnak az autókban, stb, én személy szerint még senkire nem húztam rá a kormányt mert figyelek, de néha motorok úgy bukkannak fel, hogy már ott sincs, reagálni nincs időm, durrogó kipufogóval közlekedő motorost van esélye az autósnak, hogy előbb észrevegyen. Persze ha a motoros is ésszel megy, nincs ez a probléma. Mindenképpen a motoros húzza a rövidebbet, így értelemszerűen neki kell jobban figyelnie, ez nyilvánvaló. Elég régóta megyek motorral én is, többet mentem motorral mint autóval. Én meg azt vallom, hogy az a legjobb ha autót és motort is vezetsz, így mindenkire jobban tudsz figyelni.
-
válasz
belsodavid #159577 üzenetére
Képet, a jobb hajtókarról is, a balról is, illetve a tengelyről is. Ha elnyaltad a négyszöget akkor az szinte biztos kuka.
-
ZolkoW
őstag
Értem a humort, hogy 47T, és narrow-wide... [link]
-
belsodavid
aktív tag
Sziasztok! Négyszögtengelyes hajtásnál úgy néz ki hogy meg tud mozdulni a bal hajtókar a tengelyen és ezért pattan néha. Ha meghúzom jobban akkor is egy idő után csinálja. Lehúzatva a hajtókart látszik is sajnos a nyom benne. Ezt lehet orvosolni valahogy? Vagy ha esetleg csak egy balos hajtókart vennék, az mennyire gányolás? Valamint ha csak azt cserélném, megtörténhet, hogy a régihez képest a bal lábam kijjebb, vagy beljebb esik? Vagy vonalban marad mert úgymond "szabványok" ezek az alkatrészek? Előre is köszi.
-
cdl
senior tag
Azért a 35_40 km szél annyira nem vicces. De mostantól már oldalról fog lökdösni:)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
KicsiPaszuj #159571 üzenetére
Ha el akarsz kezdeni kerékpározni és azt komolyan is gondolod,érdemes kitolni ameddig csak pénztárcát engedi.Ha csak vásárolnál egy újabb sporteszközt a gördeszka,fekvőpad,roller,laszti,súlyzók meg még isten tudja mi mellé ami a padláson,vagy pincében gyűlik,akkor jó az olcsó is...bár még erre az utóbbira is van ellenpélda,éspedig jjeahh kolléga esete aki úgy 2 (3-4
) éve úgy jött ide,hogy kellene neki egy közlekedési eszköz terepre fotózni,mára meg már kerékpár vázgeometria (és kijárási tilalommegszegésben
) szakértő lett.
jjeahh...szépen kerepel az a Mavic is.
bballazol...a kamera mellett elhaladva hallatszik,hogy nem vészes,már szinte egy-egy reteszelő is van annyira hangos.A fedélzeti kamera más,ott a menetszél miatt hangosabb.
-
ballazol
senior tag
válasz
Hasaggymeg #159523 üzenetére
... hát nekem ez is sokkal hangosabb, mint amit az erdőben elvárnék
-
inifini
tag
válasz
KicsiPaszuj #159569 üzenetére
Szerintem van, jobb bringával könnyebb megszeretni a kerékpározást. A drágábbik könnyebb is, picivel jobb a felszereltsége. Bár az a teleszkóp nem tudom, mennyire előny.
-
KicsiPaszuj
tag
Srácok, egy kezdőbringás számára van bármi érdemi különbség egy 60 és egy 100ezres gép között?
Riverside 120 vs 500. Az alu váz megér 40 rugót?
-
bajszatlan
tag
válasz
Hasaggymeg #159554 üzenetére
Köszönöm!
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Runner_fxr #159558 üzenetére
Én vallom - motorosként, aki 95%-ban hangtompítóval közlekedik -, hogy minden a motoroson múlik. Soha nem kerültem még olyan helyzetbe, hogy a kipufogóval kellett volna felhívni magamra a figyelmet. Meg kell tanulni közlekedni és olvasni a forgalmat. Meg úgy kell mozogni és helyezkedni az úton, hogy lássanak. Mondjuk ezzel a véleményemmel szerintem egyedül vagyok, de én pl. azt sem szeretem, mikor a többiek reflektorral közlekednek. Szerintem óriási hiba, mert egy pontszerű vakító fényről senki nem mondja meg, hogy milyen messze van vagy milyen gyorsan közelít. A kipuf hangjára se volt soha szükségem, szerintem aki kitalálta, h "loud pipes save lifes" az inkább menjen vegyen pár leckét!
Néma motorral is ugyanúgy tudnék állatkodni, nem probléma.
Nekem kell figyelni a többiekre, ennyi.Autóban ülve meg soha senkire nem húztam még rá a kormányt. Engem megtanítottak elfordítani a fejem. Tudom ezt sokan nem teszik.
Disclaimer:
Advanced training után vagyok, ahol az oktatónak nem igazán volt mit tanítania 13 év forgalmi tapasztalat után (autó, motor, bicikli). Mentünk egy kört a városban, figyelte mit csinálok, majd aláírta a tanusítványomat.
Én ezzel a tapasztalattal durván vissza is élek, mert úgy megyek mint egy állat. De tudom hol veszélytelen és hol nem tanácsos.
Szóval úgy mondom mindezt, hogy mellette nem vagyok postás motoros. -
nrg.960
tag
Egyébként a Bryton 330-ról mi az általános megítélés? Ez már elvileg wifi-s motyó.
Annó volt Edge 520-am mikor még toltam az ipart ahogy illik, bár az is túl okos volt egy hülyének. Kb. negyedét nem használtam ki a tudásának, meg nem is akarok nagyon költekezni.
-
nrg.960
tag
válasz
Teasüti #159556 üzenetére
Az a csúnya, hogy egy top fullyért is elkérik ezt a pénzt..pl: S-Works Epic AXS
-
válasz
Teasüti #159557 üzenetére
Mivel a motorok mozgása sokkal dinamikusabb mint az autóké, így a motor nagyobb hangja figyelem felkeltő lehet, ami nem egy hátrány. Ezért az autósoknak van idejük reagálni egy motor gyors felbukkanására. Ha ugyan ezt a gyors mozgást hang nélkül végzi, könnyebben ráhúzod az autót, pl egy sávváltáskor. Igazán ezt akkor érzed át ha autót és motort is vezetsz.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #159523 üzenetére
3,5M??? Van ára...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
bajszatlan #159540 üzenetére
A belső mérete ott a második képen,27,5x2,1,a fék pedig jól van úgy,ha nem súról ne törődj vele.
-
inifini
tag
válasz
Napfénysüti #159551 üzenetére
A Madone is nagyon jó, azt is dicsérik, meg persze az Oltre
. Szerintem ez a három tudja most az arany középutat, és már csak az ízlés dönt. Persze a felszereltség is fontos, nekem pl amilyen kerékkel jött alapból, az kiábrándító volt. Az első karika után már kerestem is, hogy mire tudom sos lecserélni...
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Videós, mozgóképes topik
- Gaming notebook topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- PC Game Pass
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol fejhallgatóval garanciával hibátlan működés
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Lenovo Thinkpad T480S üzleti i5-8350u 8th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD, több db, gar.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest