Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 13:48:44

LOGOUT.hu

Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#43501) mgoogyi válasza kovisoft (#43499) üzenetére


mgoogyi
Topikgazda

Ahh, ok, igazad van. Javíthatom az adóbevallásom.

(#43502) Lmh


Lmh
őstag

Sziasztok!
MÁK Webkincstár és App nektek is vacakol? Nagy nehezen be tudok lépni, de nem tölti be a az adataimat, portfóliómat.
Régen ujjlenyomatot leolvasta és pár másodperc alatt ott volt minden. Hónapok óta viszont folyamatosan úgy érzem hogy hétről hétre lassul. Sokszor be sem lép elsőre, hanem visszadob a bejelentkezési képernyőre, másodikra nagy nehezen beléptet majd szintén lassan betölti az adatokat... aggasztó és idegesítő...

Steam Deck / PC: i5 6600 / Inno3D GTX 1650 Super Compact 4GB GDDR6 / MSI B150M Bazooka / Patriot 2x8GB DDR4 2133Mhz / Chieftec Force 400W / OCZ Agility3 120GB, Kingston UV400 480GB, Samsung HD103SI 1TB / Win 10 64bit / LG 34UM68-P monitor

(#43503) buherton


buherton
őstag

[A napokban eldől, hogy csődbe megy-e a Lufthansa, vagy sem] No, szerintetek hagyják bedőlni?

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#43504) j0k3r! válasza buherton (#43503) üzenetére


j0k3r!
senior tag

Szerintem nagyon negatív üzenete lenne, ha ezt hagynák. Arról nem is beszélve, hogy légitársaságok nélkül még nehezebben tud majd újraindulni a turizmus, vendéglátás, ha elmúlnak a korlátozások...

some men just wanna watch the world burn...

(#43505) Stanlee válasza buherton (#43503) üzenetére


Stanlee
őstag

Nem fogjak hagyni bedolni. A nemet allam kisegiti, ha jol emlekszem 7,5 mrd euros hitelt kapna a Lufthansa, 9%-os barati kamatra, cserebe a ceg 25% allami kezbe kerulne es a vezetosegebe delegalna a nemet allam par embert. A szockok meg a tobbi is egy ilyen lehetoseget ki nem hagynanak.

Szerintem MUC es FRA forgalmanak fele Lufthansa csoportos geppel van tele, ha hagyjak oket kimulni, akkor mindket hub szep magyarosan monda bexarik, mivel a fapadosok sem fogjak tudni feltolteni a slotokat.

Engem munka miatt zavarna, mert MUC-bol fapaddal csak direkt uticelokat lehet elerni, tobbnyire valami kellemetlen idopontban, igy ilyen reggel elsuhanok Barcelonaba, letolok 4 megbeszelest es este 11 kor otthon alszom nem lesz mar, helyette lesz ugyanennyi megbeszelesre 3 teljes munkanap.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#43506) Lex Icon válasza j0k3r! (#43504) üzenetére


Lex Icon
senior tag

légitársaságok nélkül még nehezebben tud majd újraindulni a turizmus

A repülők és minden ami hozzá tartozik megmarad, csak a cég változik.
Ha hagyják bedőlni, akkor majd egy másik cég üzemelteti és remélhetőleg tanul az elődje hibáiból. Ha megmentik sose tanulnak csak az adófizetőket zsigerelik ki és nyomják még mélyebbre a gazdaságukat.

(#43507) julius666 válasza buherton (#43503) üzenetére


julius666
addikt

Tuti kimentik, mint ahogy az autógyártóknak is ki lesz nyalva a valaga.

Ilyenkor azért magyar adófizetőként örülhetünk, hogy a Malév keze anno el lett engedve és most fel se merül, a magyar államnak bele kéne megint locsolnia egy valag pénzt.

(#43508) j0k3r! válasza Lex Icon (#43506) üzenetére


j0k3r!
senior tag

És mi van, ha még 9-12 hónapig ez lesz és 10-ből 9 légitársaság csődbe megy, mert nem mentik ki őket és nincs ennyi tartalékuk? Gondolod, hogy a túlélő 1 készen fog állni 10x-es forgalomra 1 egységnyi repülővel (feltételezve, hogy nem tud 9 egységnyi gépet venni cash hiányában)? Szerintem nem ilyen egyszerű a képlet...

some men just wanna watch the world burn...

(#43509) Dare2Live válasza Lex Icon (#43506) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"csak az adófizetőket zsigerelik ki"

"7,5 mrd euros hitelt kapna a Lufthansa, 9%-os barati kamatra, cserebe a ceg 25% allami kezbe kerulne es a vezetosegebe delegalna a nemet allam par embert."

7.5beur 9%os kamatra és 25%os részesedés. Pilóták vállalták, hogy két évig! fele bért kapnak.... Ez nem feltétlen rossz üzlet ha ezt a rvcsomagot 5év múlva el tudják adni... mondhatni a rvesek kizsigerelése akik persze hogy nem akarnak több pénz beleölni szóval megmentése. :)

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#43510) Tapsi válasza Lex Icon (#43506) üzenetére


Tapsi
addikt

Too big to fail. Az egyébként sikeres cégeket tuti megmentik majd. Senkinek sem érdeke, hogy túl erős monopóliumok jöjjenek létre. Az adófizetőknek legkevésbé.

(#43511) Dare2Live válasza julius666 (#43507) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Az a baj, hogy rengeteg állami cég nincs privatizálva vagy/és a keze nincs elengedve. Nekem személyes tapasztalatom hogy mindet de vmi elképesztő mód szétlopják. Így lesz az, hogy baromi drágák de veszteségesek.

A malév wizz egy jó plda. Az egyik végtelen számban vitte az adóforintokat. A másik meg hozza.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#43512) Lex Icon válasza j0k3r! (#43508) üzenetére


Lex Icon
senior tag

Ha van 10x-es forgalomra igény, akkor miért menne csődbe a többi mind? Pont annyi cég marad meg, amennyire igény van, ill. amelyik gondolkodott előre egy válság helyzetre is, ami már régóta várható volt, tehát nem mondhatja senki, hogy váratlanul jött.
Piacgazdaság: kereslet-kínálat.

(#43513) Lex Icon válasza Dare2Live (#43509) üzenetére


Lex Icon
senior tag

Attól, hogy előadják, hogy milyen szép feltételek vannak (amit azért teljesíteni is kell!!), attól még az állam a polgárok kontójára jótékonykodik egy magáncégnek akinek a legutolsó sufni bank se adna kölcsön.
Az értékpapír-piacok “államosítása”

(#43514) Lex Icon válasza Tapsi (#43510) üzenetére


Lex Icon
senior tag

Too big to fail

Ilyen gazdasági bullshitekkel tele van a padlás. :U De attól még nem lesz igaz.
Csak menjenek a szemétdombra a nagy cégek, legalább tisztul a piac és helyet adnak kisebbeknek, akik olcsóbban, gazdaságosabban és kevesebb állami lobbival meg sumákolással fognak üzemelni.
További olvasnivaló: Nem viccel a FED
Az államnak nem az a feladata, hogy magáncégeket mentsen meg. A piacot hagyni kellene a saját szabályai és öntisztulásával működni fájjon az bárhogyan is, mert ez a normális működése. Ha az állam beleszól, azzal csak szőnyeg alá söpri a problémát és következő alkalommal még nagyobb lesz.

[ Szerkesztve ]

(#43515) Dare2Live válasza Lex Icon (#43513) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Másik oldalon az állam áll. nincs nagyon olyan hogy nem nem aadjuk a 25%ot...

Szerintem jó pl Tesla.
Tesla ~2009 elején állami mentőövet kapott. Különben ~99% csődbe ment volna. 2014re fizette vissza természetesen kamatostul. Óriási anyagi, emberi... nyereség volt hogy US "a polgárok kontójára jótékonykod"ott. Nem tudom azóta TEsla mennyi adót fizetett magában, munkavállalóin kerersztül de nem keveset.

De sztem GM is csődbe ment volna. Én is neccesnek éreztem a megmentésüket. De ők is visszafizették a pénzt kamatostúl és az is komoly anyagi, emberi nyereséggel zárult.

De SpaceX se élte volna meg a 2011et ha 2008 végén nem kapja meg sztem ráhatással a fellövéses szerződést. És még mindig ULA számlázna 400-500m$okat fellövésenként SpaceX meg uezt jelenleg ~100m$ból válalja. Ha nem kap "mentőövet" SpaceX is kuka lett volna.

Ami megszünt vége és kb nem fizetett vissza semmit az autóiparban emlékeim szerint a Fisker volt. De ők kapták a legkevesebbet.

Végeredményben k* jól járt az US mint állam és az US állampolgárok.

Afelől nincs kérdésem, hogy ha uez MOon ment volna akkor a haverokat tömték volna ki pénzel. Izé tömik ki pénzel.

szerk: Természetesen én is szörnyülködve figyelem amit a FED csinál. De még mindig 1000* jobb mint ami pl MOon megy.

@emvy: őőő ok. Rákerestem ~10b$ bukott rvek eladása után rajta US. Kiszámíthatatlan költői kérdés de kérdés mennyi volt az elmúlt 10évben a nyeresége annak, hogy működik és nem ment csődbe. Tippre vastagon megérte.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#43516) emvy válasza Dare2Live (#43515) üzenetére


emvy
nagyúr

A GM csodbe is ment.

while (!sleep) sheep++;

(#43517) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

Csak mert téma volt.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#43518) Lex Icon válasza Dare2Live (#43515) üzenetére


Lex Icon
senior tag

Nem sorolom fel azokat, akik mégis csődbe mentek (lásd 1-gyel feljebb ;) ), de attól, hogy van pár sikeres megmentés, rengeteg van, ami pénzkidobás volt. Attól, hogy csődbe megy egy cég, a piaci rést betömi egy másik és felszívja az előző dolgozóit, eszközeit. Ha normálisan működik a piac, a gazdaság, akkor fejlődik is, de nem mesterséges stimulálással. Az államnál ez inkább politikai ok, mert az embereknek jobban tetszik a megmentő szerep és a szavazatok jobban jönnek miatta, mivel az emberek többsége nem érti meg, ill. rosszul reagálja le, ha nem segít az állam.

(#43519) Lex Icon válasza Dare2Live (#43517) üzenetére


Lex Icon
senior tag

Anélkül, hogy állást foglalnék: a halottakat a csata végén számolgatjuk. Más stratégia, más időbeli lefolyás.

(#43520) attiati válasza Dare2Live (#43517) üzenetére


attiati
veterán

Ez egy pillanatfelvétel.
A befutónál kell megnézni, amikor vége a maratonnak.
Csak ott látszik, hogy ki választott jó és rossz stratégiát.

Lex Icon: detto ugyanezt gondolom.

[ Szerkesztve ]

(#43521) Dare2Live válasza Lex Icon (#43518) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Maradjunk autóiparnál. 1db volt tényleges pénzkidobás. A Fisker. Innen behozhatsz politikát meg akármit de az államnak és az állampolgároknak is erősen úgy néz ki megérte.

A táblázat természetesen pillanatfelvétel.

Persze be lehet hozni az űripart is. Az, hogy 2008ban megmentették rendeléssel nem hitellel SpaceXet elképesztően kifizetődött. ULA simán kiszámlázná az 500m$okat fellövésenként. Helyette 100m$ számláz SpaceX. Nem Oroszoknak kell fizetni szálítmányozásért és remélhetőleg nemsokára már emberek feljuttatásáért sem. Sött már mindenki vért szív mert árban képtelen versenyezni a Falconnal. És persze a starlink se lenne sehol amihez képest maga a spacex semmi egy gigabrutál dobás lehet.

Szóval én nem értek egyet avval, hogy a mentőöv feltétlen rossz. Kérdés a feltételek. Moon magyar valóságból kiinndulva persze az.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#43522) Lex Icon válasza Dare2Live (#43521) üzenetére


Lex Icon
senior tag

Attól, hogy kimazsolázgatsz cégeket, még nem cáfoltál meg semmit.

(#43523) julius666 válasza Lex Icon (#43514) üzenetére


julius666
addikt

A piacot hagyni kellene a saját szabályai és öntisztulásával működni fájjon az bárhogyan is, mert ez a normális működése. Ha az állam beleszól, azzal csak szőnyeg alá söpri a problémát és következő alkalommal még nagyobb lesz.

A kapitalizmus ideális formája, a sok szereplős szabad piac esetében teljesen igazad lenne. Sajnos ezt a kimentésekben érintett, jellemzően erősen tőkeigényes, stratégiai szektorok réges rég maguk mögött hagyták, ezek oligopolisztikus piacok. Nagy repülőtársaságból, autógyártóból nincs sok egy országban, még a nagy USA-ban sem. Ha egy csődbe megy, nincs ott a helyére azonnal 10 másik hazai cég, hanem rendszerszintű problémát okoz. Az eleve kevés versenyző ritkulásával vagy durván tovább csökken a verseny, vagy rosszabb esetben más ország államilag pénzzel kitömött multija marja fel a lehetőségeket, könnyen lehet végleg.

(#43524) Lex Icon válasza julius666 (#43523) üzenetére


Lex Icon
senior tag

Pont ez a probléma, hogy nem normális a működés és pont azért, mert foghúzás helyett csak a fájdalomcsillapítót nyomják folyamatosan.
Működésképtelen cégekre nincs szükség akkor se, ha oligopólium tagja.

[ Szerkesztve ]

(#43525) Stanlee válasza Lex Icon (#43506) üzenetére


Stanlee
őstag

Jelen pillanatban AirFrance - KLM kombonak odaadta a penzt a francia es holland allam, hogy tuleljen.

BA-Iberia kombonak UK igerte be a zsetont, de azert nem hiszem, hogy a spanyolok is szukmarkuak lesznek.

Norwegian-t is most megtolja norveg allam, pedig az a legitarsasag is beteg volt.

Lufthansa: Alitalia-t, amit mar mindenki beszantott volna az olasz allam megkapta jatekszernek es toljak bele a penzt, hogy megmentsek. Austrian, nem hiszem hogy az osztrakok hagyjak majd elesni, ahogy a Swiss-t se a svajciak. A nemetek meg a Lufthansat alapbol nem engedik el. Tarsadalmilag jelentektelen kb. 140 ezer munkavallalo direktben, amit a Ryanair, Wizz, Easy biztosan felszipakolna, de van aki inkabb nem fog elmenni hozzajuk. A wizz az gyorsabban lapatra tette az embereit, mint hogy kettot pislantottak volna, igy amugy konnyu "tulelni".

Az allamnak van igenis felelossege a legitarsasagoknal, megpedig azert, mert betiltotta a kozlekedest az embereknek, akkor egy maganceg hogy eljen tul, ha nincs fizeto vasarlo? Ha maganceg lenne, akkor mar a DeutscheBahn is regen tonkrement volna, mert tizedere esett vissza a forgalma. Ne legyen Volan meg BKV se, mert az is penztemeto.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#43526) j0k3r! válasza Lex Icon (#43512) üzenetére


j0k3r!
senior tag

"Ha van 10x-es forgalomra igény, akkor miért menne csődbe a többi mind?"

Azért mert kvázi önhibájukon kívül állami rendelet miatt a földön kell, hogy legyen a gépek 95+%-a, melynek hatásaként csak ég a meglévő készpénzük? Szerintem, ha lenne egy közvéleménykutatás, hogy ki merne repülni mondjuk maszkban, kesztyűben egy fertőtlenített gépen, akkor 10-ből 5 ember simán menne. Nem veszélyesebb így repülni, mint állni a villamoson vagy buszon, szóval az igény most is megvan, csak az országok újtát állják (egyelőre) ennek az igénynek.

"Pont annyi cég marad meg, amennyire igény van, ill. amelyik gondolkodott előre egy válság helyzetre is, ami már régóta várható volt, tehát nem mondhatja senki, hogy váratlanul jött."

Mikor volt ilyen a történelemben, hogy az egész világ karanténban van? Szerintem soha, ilyen forgatókönyv nincs. Én nem védeni akarom ezeket a cégeket, de aki a sohára készült volna az elmúlt 10 évben az meg lemaradt volna, így működik a kapitalizmus.

Én teljesen értem mit mondasz, és jó lenne ez a természetes szelekció, de abban julius666-al értek egyet, miszerint ez egy olyan szektor, ahova nem lehet csak úgy hipp-hopp beugrálni a megüresedő helyekre.

some men just wanna watch the world burn...

(#43527) Tapsi válasza Lex Icon (#43518) üzenetére


Tapsi
addikt

Ezt a századeleji gondolkodásmódot régesrég meghaladta már a közgazdaságtudomány. Tökéletes piac nem létezik, ezt 100x bizonyították. Nem véletlen, hogy a kapitalizmus fellegvárában, az USA-ban is ehhez az eszközhöz nyúltak. Állami szabályozásra szükség van, és időnként állami mentőcsomagokra is. Főleg ebben a helyzetben, amelyben a cégek önhibájukon kívül nem működhetnek megfelelően. A monopóliumok kialakulása pedig mindenki számára káros. És nincs olyan, hogy a csődbe ment cég dolgozóit 100%-ban felszívná egy másik vállalat.

[ Szerkesztve ]

(#43528) Okean válasza curmpli (#43482) üzenetére


Okean
tag

T+2 napnál tartok, de eddig semmi. Még a Revolutról is hamarabb megérkezett. Mondjuk van egy olyan érzésem, hogy az RC-nél totojáznak az utalások jóváírásával.

[ Szerkesztve ]

(#43529) Ra3


Ra3
őstag

Történt valami hogy esik az euró? Március közepén volt utoljára ezen a szinten. Terveztem hogy 350 alatt váltok és rakok PEMÁP-ba, nem tudom érdemes-e még várni?

''...te vagy a Jedi-ből az Onedin Kennedy?''

(#43530) predakon


predakon
őstag

Euro 348

PH PS5/XBOX discord link https://discord.gg/QUKTTkrrrA

(#43531) Mercutio_ válasza predakon (#43530) üzenetére


Mercutio_
félisten

Tegnap váltottam 350-en :DDD

Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

(#43532) sb95


sb95
csendes tag

Na és a Hertz-ről mit gondoltok megmentés terén?

(#43533) Oppenheimer válasza sb95 (#43532) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Kar lenne a ketchupert, remelem megmentik.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#43534) Dare2Live válasza Lex Icon (#43522) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Az összeset felsoroltam ahol bukás volt.
Így pedig cáfoltam az adott autógyártásban az állításod.

@Oppenheimer: :DDD

@Tapsi Most most van és sikeres évtizedek óta profitot profitra halmozó cégek vannak a csőd szélén. Elhiszem mindenki nagyon okos de a CEOk pussolva vannak a köv negyedév / év profitjára és közbe sok sikert felkészülni, hogy a kereslet 70-80 de akár a 99% is eletünik.És itt az állam is bejön, hogy kaptok pénzt ha nem rugjátok ki az embereket... mert USben rakás cég kirugott volna "mindenkit" ha ez nincs. De még nálunk is így-úgy megkésve és szarul de elindult a Kurzarbeit. Ami jópár vállalatot és munkavállalót meg fog menteni a csődtől.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#43535) Ijk


Ijk
nagyúr

Ez az államkincstár app úgy működik mint minden ami állami.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#43536) Oppenheimer válasza Ijk (#43535) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Jól? Nekem eddig semmi bajom nem volt vele.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#43537) Ijk válasza Oppenheimer (#43536) üzenetére


Ijk
nagyúr

Próbáltam délelőtt MÁP+-ot jegyezni, de olyan lassú ha egyáltalán betölt hogy feladtam.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#43538) net91


net91
senior tag

Sziasztok,
A megtakarításom a MÁK-nál van különböző állampapírokban, amelyet diverzifikálni szeretnék.
Elgondolásom az, hogy a MÁK-tól átviszek egy-két TB számlát az RC-hez, majd a rajta lévő állampapírokat eladom, és helytette iShares Core S&P 500 UCITS ETF-et és iShares MSCI World UCITS ETF-et vásárolok.
Most nyitottam számlát az RC-nél, még nem vásároltam ETF-et, ezért kérdezem, hogy esetleg van-e valami buktatója, amire figyelnem kell a TBSZ számlák átvitelénél és a tranzakciók lebonyolításánál?

[ Szerkesztve ]

Az ember feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét. És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és a

(#43539) HussarF válasza Ra3 (#43529) üzenetére

Az EURUSD egy szűkülő sávban mozog és eddig épp a felső részénél járt. A németek és az EKB egymásnak ugrása pedig nem hagyott jó szájízt a befektetőknél. Így most esik. A HUF pedig jelenleg szigorúbb monetáris alapokkal rendelkezik, ezért nem gyengül a kettővel szemben. Egyelőre. Ha az USDHUF áttöri a 320-at, jöhet további erősödés.

(#43540) Lex Icon válasza Tapsi (#43527) üzenetére


Lex Icon
senior tag

Ezt a századeleji gondolkodásmódot régesrég meghaladta már a közgazdaságtudomány.

A századeleje, most van. ;)
És szó sincs meghaladásról, csak egyesek fordítva ülnek a lovon.

(#43541) Stanlee válasza sb95 (#43532) üzenetére


Stanlee
őstag

Autokolcsonzo mar erdekesebb, nem tudom, mi lesz veluk, olyan sok mindent nem hallottam roluk, csak annyit, hogy a leggyorsabban csodkozelbe kerult. En szerettem naluk kolcsonozni, ha feladjak a harcot annak nem orulnek.

Avis is meg Hertz is relative gyorsan elkuldte a felesleges embereket (Avis Bp-en csapott szet). Majd meglatjuk.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#43542) Stanlee válasza Ra3 (#43529) üzenetére


Stanlee
őstag

Biztos pozitivan erintette, hogy az EB szerint a GDP Mo-n eves szinten 7%-kal fog esni.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#43543) #95561216 válasza Dare2Live (#43521) üzenetére


#95561216
törölt tag

A starlink pont a kevés negatívumok egyike SpaceX kapcsán..

(#43544) #95561216 válasza Stanlee (#43525) üzenetére


#95561216
törölt tag

Európa más tészta mint az USA, itt a nemzeti légitársaságok a jellemzőek, ami pont most bizonyította, hogy mennyire fontos képesség egy államnak. Azokat azért kell menteni. De USA-nak teljesen felesleges, az erősebbek majd túlélnek, és nekik megvan a katonai kapacitás arra, aminél Európának a légitársaságokhoz kellet nyúlniuk.

Tekintsétek úgy, hogy az európai kormányok most fizetik meg azt, hogy nem tartanak fenn stratégiai légi szállítási kapacitásokat. A fapados magáncégek itt is más tészta, Virgin mehetne a levesbe, de a Ryanair, Easy, Wizz hármas se tartozik a feltétlen megmentendők közé, max utóbbi nekünk fontos Malév híján.

(#43545) batagy


batagy
őstag

Sziasztok!

Jelenleg fizetek egy önkéntes nyugdíjpénztárba. Aegon, klasszikus portfólió van választva, havonta 6000 Ft megy oda (saját befizetés, nem céges). A jelenlegi egyenleg :
583.122.- Ft tőke
44.892 Ft.- Ft hozam
628.014.- Ft összesen

A 10 éves tagságom már régebben megvolt, és pár éve rákényszerültem, hogy felvegyem az összeget, így az akkor le lett nullázva, azért ilyen kevés rajta az összeg.

Azt néztem, hogy a tagdíjból eleve mindig levonnak 6%-ot, a hozam pedig minden évben ingadozik.

Ha most kérném a kifizetést, 85% után 15% SZJA és 17,5% Szocho-t kell fizetni, illetve levonnak 3000 Ft-ot. Szumma költség 163.928 Ft , ez 26%.

A kérdésem, nem jobb lenne inkább ha PMÁP-ba fektetném a kivett pénzt és havonta oda fizetnék bele? Van-e bármilyen előnye annak hogy fenntartsam az önkéntes nyugdíjpénztáramat?

SZERK: 44 éves vagyok.

Köszönet!

[ Szerkesztve ]

(#43546) mgoogyi válasza batagy (#43545) üzenetére


mgoogyi
Topikgazda

Az ÖNYP nyugdíjcélú megtakarítás,a PMÁP meg rövid-középtáv.
Mi a célod az ÖNYP-ben lévő pénzzel? Ha nyugdíj, mennyi időd van még nyugdíjig?

(#43547) mr_kickass


mr_kickass
tag

Sziasztok!

MAP+ vasarlasban gondolkodom, kerdes, hogy ezt a MAK-nal tegyem meg, vagy annal a brokercegnel, ahol jelenleg is van ertekpapirszamlam. Sajnos nem talaltam nagyon transzparens dijteteleket a MAK honlapjan ezen a PDF-en kivul, ez viszont nem teljesen egyertelmu - jol ertem, hogy gyakorlatilag a mindenkori allampapir allomanyom 0.05%-a lenne a negyedeves dij, es ennek az annualizalt osszeget kellene a brokerceg dijaval osszehasonlitanom?

Minden segitseget elore is koszonok!

(#43548) batagy válasza mgoogyi (#43546) üzenetére


batagy
őstag

Az ÖNYP célja a nyugdíj.
Még kb 20 évem van a nyugdíjig.

(#43549) kovisoft válasza mr_kickass (#43547) üzenetére


kovisoft
őstag

A MÁK-nál nincs állományi díj, ott érdemes állampapírt vásárolnod. A pdf, amit linkeltél az valami forgalmazói jutalék, téged nem érint, te nem forgalmazó vagy.

(#43550) aujjobba válasza mr_kickass (#43547) üzenetére


aujjobba
addikt

Ez a bróker jutaléka ha rajta keresztül intézed.
Közvetlen a mák-nál érdemes számlát nyitni, teljesen ingyenes, van hozzá használható mobilapp és webes app is.
A mák nem számít fel jutalékot.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.