Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
#57833216
törölt tag
Már hónapokkal ezelőtt jeleztem ezt nekik, de nem tesznek semmit.
Küldtem részletes bug report videóval együtt, de hidegen hagyja őket.
Azóta is noszogatom őket pár hetente, hátha lesz valami változás.
SzGee
aktív tag
mit tudtok, osztaléknál az ex-dividend date vagy a payment date alapján kellene az árfolyamot megállapítani?
If you leave me, can I come, too?
vnorbi
aktív tag
Ha lesznek új BÉTa piacos ETF-ek, először valószínűleg itt fognak megjelenni:
https://www.bet.hu/oldalak/beta_piac#etf
Amíg csak hírek (reklámok) vannak, addig szerintem fölösleges brókereknél próbálkozni.
lordjancso
senior tag
Ez engem is érdekelne. Én a payment date-re tippelnék.
Rip and cut and mutilate the innocent, his friends, and again and again and on and on.
Kobe
veterán
Trading212nel masnal is cseszekedik az order feldolgozas?
Stanlee
őstag
degiro se mukodik....
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Erwinke
aktív tag
Akkor jó, azt hittem csak én vagyok ilyen béna. Most húztam gondoltam kipróbálom, de akkor jó ,megnyugodtam némileg.
XPENG meg már 60$ ...
roti86
őstag
Igen, sikerült 1 BABA részvény helyett 3-at venni
#57833216
törölt tag
Sajnos igen. Sikerült pár száz dollárt buknom ezen. Nagyon idegesítő.
net91
senior tag
Sziasztok,
A MÁK-nál TBSZ-en lévő állampapírban lévő megtakarítást szeretném az RC-hez átvinni és ETF-be befektetni (szintén TBSZ számlán).
Kérdezem, kogy szerintetek az állampapírt a MÁK-nál váltsam vissza, vagy a TBSZ számla transzferálása után az RC-nél?
Az ember feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét. És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és a
Lex Icon
senior tag
Elektromos autóban érdekelteknek:
Egy szuperhatalom szép csendben élesíti fegyvereit a közelgő elektromosautó-háborúra
A BYD részvényei nem vehetők US tőzsdén? Nem találtam rendes US tőzsdei tickert.
mgoogyi
Topikgazda
A transzfernek nincs értékpapíronkénti költsége?
Thom!
veterán
KBC-n tudok venni
Lex Icon
senior tag
Melyik tőzsdén?
Zoty4
őstag
Én is kaptam Randomnál. VTRS a tickerje, valszeg azért nem kereskedik mert ez teljesen új, múlt héten ugye még ez a papír nem létezett. Elszámolásban ott kell legyen neked, ergo el tudod adni
Stanlee
őstag
Frankfurt vagy Honkong. US nincs - mielott valaki azt mondana hogy van, igen, de az OTC
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
travix
aktív tag
Valaki tudja mi van akkor ha a Random Capital töröl egy részvényt a kínálatukból, de nálad van belőle?
[ Szerkesztve ]
Lex Icon
senior tag
Köszi, akkor jól láttam, hogy nem láttam.
Az OTC/Pink sheet megvolt, de az nem kell.
Kíváncsi vagyok, hányan vették a ZOOM-hoz hasonlóan BYD-t?
Thom!
veterán
NYOTCBB
ISIN szám: US05606L1008
Thom!
veterán
Zoom nem erőltetném egy ideig
Az EV piac durva ami folyik
entrex
újonc
Én rákérdeztem az Amundinál a kapcsolat oldalon keresztül mi a helyzet, már egy hete.
Nem kaptam választ.
[ Szerkesztve ]
Jaja, igazából most kar, h kiszálltam a NIObol :) de van még TSLA meg WKHS, szóval nem panaszkodom.
while (!sleep) sheep++;
entrex
újonc
Csak érdekesség képen tenném ide.
Ami drágává teszi:
Vételi jutalék: 5,00%
TER: 1,77%
[ Szerkesztve ]
Stanlee
őstag
Hat, paran tutko belevettek.
Frankfurt amugy nem rossz, euroban van es eleg nagy a napi kereskedes, tehat nem egy otc. Ami elkepeszto, hogy a BYD mennyire nagyot ment. Es valoszinuleg menni is fog tovabb.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Lex Icon
senior tag
Mint írtuk, az nem tőzsdén kereskedett részvény. Monopolyzni játékpénzzel meg otthon is tudok.
Lex Icon
senior tag
Szerintem félreértetted, mert sem a ZOOM, sem a BYD, mint ticker nem ahhoz a céghez tartozik, amire a többség gondol.
Thom!
veterán
Ezt kifejtenéd?
aujjobba
addikt
A Zoom videokonferencia cég ticker-je ZM.
Volt is ebből kavarodás anno.
A ZOOM ticker egy teljesen másik céget takar.
[ Szerkesztve ]
Lattam hogy nagy a hype az igaslo ceg korul, de nem gondoltam volna hogy NEV alkatresz beszallitonak lenni ilyen meno. Ki is maradtam ebbol is. XDEV-bol is. Egyedul a Nio boldogit
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
Ixion77
őstag
"Az EV piac durva ami folyik "
Engem kísértetiesen emlékeztet a dotcom lufira. Itt egy új technológia (anno internet, most EV), aminek nyilvánvalóan nagy jövője lesz, ezért ész nélkül mennek egyre feljebb az árazások olyan cégek esetében is, amelyeknek a létezése is erősen kérdéses hosszútávon. Egyszer majd elérjük a csúcspontot, aztán jön a visszazuhanás a realitások talajára. Feltételezem hogy akkor, amikor valamelyik népszerű EV cég csődöt jelent. Már nem emlékszem hogy a dotcom-kor mi volt végül ami kipukkantotta a lufit.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
ez a szép benne, hogy maga a technológia mondjuk 100+ éves a körítés a lényeg, és a szoftverek amiket használnak, az adatok amiket összegyűjtenek, az igény amit generálnak az extra infrastruktúrával (pl. nem csak sima töltők, de csereakksi telepek, amivel 10 perc alatt ismét fullon vagy). nekem az az érzésem, hogy még csak kapargatjuk, mit is lehet kihozni az egészből, és akkora benne a potenciál amit felmérni sem tudunk.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
mgoogyi
Topikgazda
A vételi jutalék maximális érték, a forgalmazótól függ.
A TER befalapoknál szokásos mértékű.
PredatorZoli
Topikgazda
Ha kapsz választ akkor légyszi oszd meg velünk, érdekel a dolog.
BeZol
őstag
Zöld technológia (ha épp zölden gyártják), ami trendi.
Átlagemberek többségének tökéletes lesz egyszer, ha megfizethető áron lesz normális méret (a hatótáv szerintem már rendben van a 60+ kWh akksikkal).
A megújulós technológiák használata miatt a decentralizáltságnak is jót tesz (kb minden sarkon lehet töltő + otthon is tölthető, ill. akár a kocsiról is lehet árammal ellátni a házat).
Carsharing is egyszerűbbé válhat vele.
Az önvezetés fejlődésével a végén már kormány sem kell, és ezt biztos h meg lehetne oldani belső égésű járművel is, de ugyanakkora külső méret mellett nagyobb tér áll egy elektromos autóban rendelkezésre. (meg amúgy sztem egyszerűbb és olcsóbb is elektromos autót legyártani és még talán megtervezni is, csak az akksi ára a húzós)
Tehát amikor az önvezetés végre tényleg önvezetés lesz, akkor elérkezünk oda, hogy taxik sofőrök nélkül, saját autónk gombnyomásra elénk jön és hazavisz mikor akár full részegek vagyunk, vagy szimplán úgy járunk munkába az autóval mintha egy személyre szóló tömegközlekedést használnánk (nyugodtan lehet olvasni, készülődni még a kocsiban, nem terhel le a vezetés), továbbá az áruszállításban is önvezető kamionoké lesz a főszerep (csak ne pakolják ki őket útközben), ahol egy tetemes összeg pont a kamionsofőrök bérezése... Na az kb. teljesen mehetne a levesbe (meglátjuk, hogy pl. ki-bepakolás mennyire megy, ill. önvezetés csak autópálya, vagy A-tól B-ig lesz-e egyből), ami pedig teljesen átrendezi a világot majd (de itt első körben hidrogéncellás kamionokra számítanék, az akksik túl sok hasznos terhet elvesznek).
Esélyesen sok sofőrös állásnak lőnek a belátható jövőn belül (én már biztos el kezdeném képezni magamat másik vonalon), a szállítási költségek pedig számottevően csökkenhetnek majd idővel, ami pedig olcsóbb termékeket jelenthet a hétköznapi emberek számára
Aztán mostanság kb. hetente olvasom h melyik ország épp melyik évben tiltja be teljesen a belső égésű autók forgalmazását, talán Norvégia 2025, sok ország 2030 és 40 között, és a hagyományos autógyártók tulajdonképpen bealudtak, és a semmiből felnőtt melléjük (értékben túl is nőtte) egy Tesla (darabszámban van még hova nőnie), és hát igen, az "új" további Teslákat árazza a piac (sztem is lufi, ami nem baj, amíg a lufi fújódik és nyer rajta az ember, csak kipukkadáskor ne legyen pozink!), és ugye látjuk, hogy hatalmas igény lenne normális árú/méretű/hatótávú elektromos kocsikra, és minél több lesz a szereplő, ez annál jobb a vásárlónak, és annál rosszabb a gyártóknak, hiszen beindul az árverseny, esnek a profitok, amit a db-számmal kell ellensúlyozni (meg ktg.-csökkentésekkel + optimalizációkkal), aztán majd lesz egy pont, amikor már az átlagautósok is megvették a kocsikat, már látni h túlzott kapacitások épültek ki, akciókra és árengedményekre készülnek a gyártók, mert nincs elég vásárló, és ha emellé még vmi durvább keresletcsökkenés is társul (bármilyen okból, legyen az covid-2030), akkor ott már garantáltan vége a lufinak, sőőőt, már esélyesen mikor halvány csírája is látszódik a fenti végeredménynek, na az lesz a lufi vége sztem (ha elmegy egyáltalán addig).
DanielLong
senior tag
SEMIOFF: A Humble Bundle legfrissebb ebook csomagja épp a befektetések világából válogat: LINK
[ Szerkesztve ]
Zoty4
őstag
xpeng ma +33% ez embertelen
az is durva ha egy cég 10%okat megy napi szinten, de hogy harmadával nőjjön az értéke. Megmagyarázhatatlan
alig több mint 1 hónap alatt 4x ez még a teslánál is betegebb. Ott legalább valami érték is van
[ Szerkesztve ]
Brandynew
őstag
Tegnap óta 620 ezer Ft-ot kerestem a Ripplével. Most jön a nagy döntés, hogy tartsam-e bent vagy adjam el és örüljek az év végi "bónusznak" Beszéljetek le a megtartásról.
[ Szerkesztve ]
Brandynew
őstag
Beállítottam automatikus váltást egy alacsonyabb árfolyamra.
Peter.70
őstag
Mi az a Ripple?
[ Szerkesztve ]
Brandynew
őstag
Egy kriptovaluta: https://ripple.com/
940 ezer Ft haszonnál kiszálltam. Most megint 201 Ft körül stagnál az árfolyam, lehet venni kéne...
Kobe
veterán
Azert az embertelen mogott voltak jo hirek is, pl a grafen akksis hirek huztak az egesz EV agazatot
Shade45
senior tag
Revolut?
werszomjas
őstag
Húzni kell vele a stop-ot, úgy nagy baj nem lehet.
üdv
Zoty4
őstag
szeretem a scifit, miért nem már egyből ionhajtómű. Majd amikor gurulni fog a közeli!!! jövőben stabilan egy autó a nagy bejelentések tárgyával, nem úgy mint a nikola a lejtőről lefele na majd akkor látom értelmét ilyen mértékű emelkedésekre.
De ez is alsóhangon 5-10 év.
De akkor se életszerű hogy a xpeng 4x 1 hónap alatt. napi szinten megy 30%ot
Ilyen noname márkák mint nio 75milliárd és xpeng 47milliárd meg már egy komolyabb autógyár fiat crysler 24 milliárd nál 2-3x nagyobb marketcappel rendelkezzen, egyszerűen sírni támad kedvem
[ Szerkesztve ]
aAron_
őstag
Sajnos ebben semmi meglepők, de remekül bizonyítja az elméletet. Ahelyett, hogy célzott adóztatással (pl. CO2 kvóta) próbálnák megfelelő irányba terelni a gazdaságot, állami alapokból tömnek ki vállalatokat, ami a tőkeallokáció sokkal kevésbé hatékony módja. És ezen kívül számos másmilyen piactorzító mechanizmus van még, van jó pár hazai példa is rá.
[ Szerkesztve ]
What is your ikigai?
1) a Fiat-Chrysler egy penztemeto. Az is lehet, hogy 0-t er mar most.
2) Amikor mar gurul az auto, akkor nyilvan keso befektetni a mostani valuaciokon.
Te azt szeretned, hogy allampapir biztonsagu, de oriasi upside-al rendelkezo befektetesek legyenek a piacon. Hat, nincsenek.
while (!sleep) sheep++;
Brandynew
őstag
Revolut.
atee_13
őstag
A fiat összebútorozott a psa van ha jól rémlik, meg is változik az elnevezés stellantis lesz ha minden igaz
[ Szerkesztve ]
Kobe
veterán
Azert a "decemberben, max dec vegeig elkezdik a teszteket" kijelentesek nem eppen az 5-10eves tavlatokat vetitik elore, hanem inkabb az ajton kopogtatast. A grafen alapu akksik evekkel ezelott voltak hirek, ujdonsagok, ma mar inkabb letezo kiserleti technika
Es azt se felejtsuk ki a kepbol hogy egy teljes uj infrastrujtura van meg mogotte, amit reszben rajtuk keresztul is araznak. Alkatreszgyartok, onvezeto szoftvercegek, akksi gyartok, toltorendszer gyartok, stb stb
A masik tenyezo pedig a "nevenincs" markak sales adatai. "Nevenincs" Nio pl az osszes negyedevben verte a varakozasokat, mig egy fiat chrysler kb doglodott mint egy kivenhedt lo...
Szerintem sem egeszseges ha 30 szazalekokat megy 1-1 reszveny naponta, mint ahogy a lassan 20K s bitcoin sem feltetlen egeszseges, dehat... Lehet az embernek meggyozodese, csak nem mindig szerencses az arral szemben fenntartani azokat.
En pl pont lexarom melyik reszveny mikor megy mennyit, azokat keresem, amivel penzt lehet keresni. Ha EVvel lehet, akkor azt kell tolni. Ha olajjal, akkor azt. Ha btcvel akkor pedig azt, ha egeszseguggyel akkor meg azt. Nem szabad erzelmi alapon, tobbseggel szembemenve szemlelni, mert kozbe elmegy a vonat....