Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Digitális Állampolgárság Program
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
samujózsi
senior tag
válasz nagylaci32 #141398 üzenetére
Én (országútin) érzem... a syncros kerekek után a dt annyira rugalmasnak tűnik, hogy eleinte azt hittem, nincs eléggé felpumpálva. (Persze nem kizárt a placebo effect)
Ui: bocs, most jutott el a tudatomig, hogy csak küllőcserét kérdezel... vedd úgy, hogy nem szóltam.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
nagylaci32
tag
válasz Zsohi #141389 üzenetére
Egy ilyen ballonos gumival szerelt MTB-n szerintem nem érezhető a plusz merevségből semmi. A felni, ha nagyon odavágod, akkor lehet, hogy tud 1-2 mm-t rugalmasan deformálódni, a gumi meg 30-40-et és akkor hol van még a teleszkóp rugóútja? A tömegét, hangját érezheted másnak, de azt hogy túl merev lenne?
Egy országútin talán...Egyébként a küllőből fakadó rugalmasság eltérésről van itt tapasztalata valakinek? Tehát ugyanaz a kerék csak más küllőkkel és érezhető a merevségi változás? Szerintem ez is csak legenda, de meggyőzhető vagyok.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Bati0501 #141381 üzenetére
Jól gondolod. Én csak arra reagáltam, hogy mikor mélyen piaci ár alatt hirdetnek valamit az nem jelenti egyértelműen, hogy jó vétel. Pont az említett groupset-re kell odafigyelni használt bringa vásárlás esetén...mert ha új kell annak borsós ára lesz.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #141384 üzenetére
Nem ronda, hány kiló?
ZolkoW: én is 1000 videót megnéztem a tyúkbelesítés folyamatáról, mégis meglepett engem is, hogy ez a valóságban is milyen egyszerű.
rii: kb. 60-tól kezdődnek a levegős teleszkópok, ha 8k-t még hozzádob, akár egy Recon RL is beleférhet. Mondjuk lehet lemaradtam valamiről, de mekkora rugóút kéne, milyen bringába rakná?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
HEAHEA
aktív tag
A Fotonyk lencséje nem zavaró periférikus látáskor, jó lefedi az arcot, nagyon oldalra kell nézned, hogy lásd.
Azt nem tudom, hogy az olcsóság miatt választottam a clip-on-t.
Így jött ki nekem árban: A kiválasztott szemüveg 39900Ft+ clip-on betét: 14900Ft, optikusnál belecsiszolt lencsék 22600Ft. Úgy emlékszem, az ilyen optical dock és a keretbe csiszolt speciális lencsék olyan 130-150 ezer Ft környékén mozogtak fotokromatikus lencsékkel. Oakley-t is kérdeztem keretbe csiszolt dioptriával, az is 100e fölött volt jóval.
Majd, ha érdeklődsz úgyis biztosabb, konkrétabb árajánlatot tudnak mondani. -
-
Zsohi
őstag
A mai nap a bringa parkban adtam egy új esélyt a carbon felninek, a nagy dh vasban elől.
Talán néhány hónappal ezelőtt azt hiszem írtam egy röpke beszámolót a kerekekről amiket akkor a merev narancs NS bringába szereltem be. Akkor az egész úgy ahogy volt nem nyűgözött le, túl merev volt ami rányomta a bélyegét az egész útra, élvezhetetlenné tette az oda vezető szakaszt a pályáig és ha az első benyomás nem jó utána már nehéz javítani... Na már most ezek a kerekek nem voltak olcsók annak ellenére se, hogy kínai cucc, így gondoltam kellene kezdeni valamit velük és hát adta az ötlet magát, miért is ne. Szóval tegnap este még gyorsan átszereltem az első kereket a mai kalandtúrára, hogy tovább már ne húzzam a szót, íme a tapasztalatok:
Az első kört a szokásos nyomvonalon tettem meg, a pályát ismerem, mint a tenyerem, így próbáltam kizárni minden egyéb változott ami elvonhatná a bringával kapcsolatos változásokról a figyelmem. Szóval, az első kör elég küszködös volt, a szokásos ívek valahogy nem működtek és az eddig jól bevált beállítások se tűntek megfelelőnek, amiket néhány kör múlva végül sikerült orvosolom. Miután a felfüggesztést sikerült behangolnom(1-1 klikkel lassabb visszaút elől hátul), kezdtem ráérezni. A döntött kanyarokban sokkal jobban tartotta az ívet, több önbizalmat adott aminek hála gyorsabban és mélyebbre is mertem bedönteni a bringát mindenféle dráma nélkül. A kormányzás is valamelyest direktebb érzést keltett a gyorsabb szakaszokon, alacsonyabb tempóval ez nem volt észrevehető. Gyökerekkel és sziklákkal teli tűzdelt szakaszokon, viszont egy kissé nehezemre esett tapadást találni, túl merev, ami miatt úgy éreztem elpattog a kerék, megfelelő nyomválasztás... A helyzet végül is nem volt olyan rossz, úgy érzem jóval többet nyertem a kanyarokban, mint amennyit vesztettem a sziklakertben és úgy éreztem nem is annyira a felhasznált anyaggal volt a gond, inkább ez a magas profilú dizájn egyszerűen nem jó. Egyszer ha lesz rá lehetőségem átfűzőm a kereket D-Light küllőkkel amivel talán orvosolható lehet a problémám. Végezettül a mai nap végére jelentősen átformálódott a kialakult véleményem a carbon kerekekről, de ettől még nem győztek meg 100%-osan és addig amíg nem lesz lehetőségem kipróbálni egy másik talán nem is fognak. Egy alacsonyabb profilú(vagy esetleg egy szélesebb 30mm-es, kicsit alacsonyabb nyomáson) , 32 lyukas, D-Light, vagy CX-Ray küllőkkel fűzött kerék szerintem megtudna győzni.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
ZolkoW
őstag
válasz maximilian4 #141384 üzenetére
Már akartam reklamálni, hogy vasárnap van, és ma még láttam a hirdetést
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Sped
aktív tag
válasz HEAHEA #141377 üzenetére
Én is egy olyannal szemezek, mindenképpen személyesen fogom intézni, ki akarom ezeket próbálni.
A lehetőségek közül szerintem nekem kettőre szűkül a dolog -5,5 és -6 -os szemmel, az általad is említett clip-on ill. az optical dock megoldásra. Ahogy nézem mindkettőnek megvan a maga előnye/hátránya, így látatlanban az utóbbi felé húzok, mert ez biztosít szélesebb periférikus látást mivel közelebb van a szemhez. Persze ezt csak a leírás alapján mondom, nem tudom mit jelent ez a különbség a valóságban. Az utcai szemüvegemnek pl. oldalt most is látom a keret szélét, szóval eleve korlátozott a periférikus látásom de ehhez már úgy hozzászoktam hogy észre se veszem.
A lencsét mennyiért készítik? Mert a weboldalukon csak keret árat látok.[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
rii
nagyúr
válasz Hasaggymeg #141379 üzenetére
" ... ugyanakkor kérdés kompenzálja-e ez az előny a sok hátrányt amit egy alsó kategóriás teló jelent mint többletsúly,tartósság hiánya,vacak működés stb. ... "
igen ... nekem is pont ezek az aggalyaim vannak, mert volt mar merida kalahari 590-em suntour "teleszkóppal" ..
ez a masodik kérdésem mar csak teleszkópra vonatkozott volna ....piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
ZolkoW
őstag
Jó, nem ússzátok meg, de próbálom röviden:
A Fulcrum szettemet akartam belsőtleníteni. Még a folyadék elpazarlása előtt tudomásul vettem, hogy nem fog menni, nem jó hozzá a felniprofil - folyadék nélkül próbáltam én mindenhogyan felfújni, de esze ágában sem volt a peremnek a helyére menni, ott maradni pedig végképp nem.
Aludtam rá egyet, töprengve, hogy hogy lesz nekem így belsőmentes kerekem, amikor olyan jól elterveztem... aztán bevillant, hogy akkor a gravel szett MTB-ben való kipróbálása több lesz kósza poénnál, és hátha azzal. A 20mm-es belső szélességgel 10 évet letagadhatok, egyébként bírnia kéne... Ami ezután következett -kezdődik a klikkvadász szalagcím- , az azt hittem, csak a YT videókon, megvágva ennyire egyszerű. A 2 Fontos kék Jobsworth szalagot már régebben beragasztottam, jött a külső (Racing Ralph/Ray), azzal kicsit tornászni kellett, de minden igazgatás nélkül felfújtam kompresszorral, és le sem eresztett. A másodikat már direkt műhelypumpával csináltam, azzal is ment. Jöhetett a tej bele, kész. Még érdemben nem mentem vele, de semmi jelét nem mutatta hogy ereszteni akarna, vagy bármi rendellenest.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Bati0501
őstag
válasz xy.zsolt #141375 üzenetére
Lehet, hogy én gondolom rosszul, de én úgy vagyok vele, hogy ha valamit lecserélek a bringán az eredetivel megegyező vagy jobb minőségűre, akkor előbbi esetben tartja az értékét, utóbbi esetben pedig még nő is.
Illetve szerintem egy bizonyos kategória felett már nem igazán veszítik az értékűket a bringák az évek alatt sem, bár persze lehet hogy rosszul gondolom ezeket.TayRol: Te is pont ilyen magas vagy?
Amúgy igen, tényleg nehéz ilyet találni. Annyiszor van, hogy meglátok egy nagyon szép bringát, nagyon jó ár/érték aránnyal, aztán kiderül hogy max 170 cm-ig jó....
Annyi jó benne, hogy mivel úgyse akarok bringát venni, így könnyebb... -
Hasaggymeg
Topikgazda
Van úgy,hogy minden klappol mégsem akaródzik menni és persze mindig az indulás a legnehezebb...aztán ha egyszer elindultál már minden rendben.
rii...minden teló csillapítja valamennyire a csuklót érő rezgéseket,ugyanakkor kérdés kompenzálja-e ez az előny a sok hátrányt amit egy alsó kategóriás teló jelent mint többletsúly,tartósság hiánya,vacak működés stb.Továbbá egy teló még nem garancia a csuklópanaszok megszűnésére.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rii
nagyúr
sziasztok
tesóm írja h mindenképp teleszkópos canga kellene, mer mar kis bicajozastol is faj az egyik csukloja ...
tudnatok mondani olyan teleszkópot ami van olyan jó h a csuklot tudja kimélni?
60.000-ért van mar ilyen?(#141309) Hasaggymeg : .... amint samujozsi irta .... jah .... ha nagyon lesullyedt a kérdés ... napi 2 up a megengedett
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
xy.zsolt
őstag
válasz Intruder A 6 #141327 üzenetére
hidd el outi téren ami tetszik az mindig drágább mint amennyit szánunk rá sajna pl ha kapásbol csrélni kell egy super record nagy lánctányérját hamar ott lesz az ár ahova való
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Bati0501
őstag
válasz bringasisti #141367 üzenetére
Az gyakori hogy van otthon az embereknek? : )
És ez a kütyü mennyire mobil, mint egy autóknál használatos festékvastagságmérő?TayRol: szívesen, hátha találsz valami jót.
-
Sped
aktív tag
Használ itt valaki dioptriás bringás szemüveget?
Tapasztalat, jó tanács? Hamarosan szeretnék egyet, a Rudy Projectnél úgy látom elég komolyan foglalkoznak ezzel.IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #141368 üzenetére
Nem úgy értettem, hogy csereszabatos az angol az ISO-val, nyilván nem, akkor ugyanaz lenne a kettő. Csak arra utaltam, hogy minimálisan tér el a két szabvány. Arról nem is beszélve, hogy a váz gyártók könnyebben tudják tartani a tized milliméteres tűrést. De nem vitának szántam, az igaz, hogy nem gyakori megnevezés az olaszra a fordított. De Google keresőbe beirva kidobja simán az olasz szabványú monoblokkokat.
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
senior tag
válasz bringasisti #141368 üzenetére
Azt hittem, a számokon problémázol.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
senior tag
válasz bringasisti #141364 üzenetére
Szerintem pontos.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
cdl
senior tag
válasz -=RelakS=- #141354 üzenetére
Nem emberkedés akart lenni.
Az éven beálltam a hétvégi 70-100 km közötti menetre szombat és vasárnap.
Reggel 6-tol 10-ig kb ezt nyomom minden hétvégén.
Persze itt nincs szint.
Több időm ritkán van, de ez nagyon jó, kikapcsol.robee. Én túlélni mentem ki
[ Szerkesztve ]
-
robee19
tag
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #141359 üzenetére
Az ISO-hoz képest van fordítva, de ha nekem nem hiszel. Azt meg had ne kelljen itt boncolgatni, hogy az ISO és az angol menet között csak az a különbség, hogy az angol 1.37"-os az ISO meg 1,375" ami 0.127 mm eltérés.
De ha bemész a szervizbe megértik, hogyha fordított menetest kérsz. Ezenkívül sok magyar szaklap is szokta így nevezni.
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #141357 üzenetére
bal ellentéte a jobb Az angolnak is csak a hajtásoldali csészéje bal menetes
a szabványhoz képest fordítva van Milyen szabványhoz? Az olasz menet is egy szabvány, sőt a francia is (ami szintén dupla jobbos). Talán a 40mm-es beütő is, csak aki azt kitalálta.
Nem én neveztem el így. De.
A 36 mm és a 24 tpi meg áll az angol mentes középrészre is. A 24 TPI igen, de az angol csésze több, mint egy milivel kisebb, az olasz csapágyházba konkrétan beleesik.
-
ZolkoW
őstag
Azért fura nekem ez az egész, mert látszólag ugye jónak kéne lennie. Boostos a kar/tányér, nem is extra méretű a tányérod, boostos a váz, normál csapágyházzal. Jó, a BSA megbolondítja,mert a 2 külső csapágy felvesz összesen 18-19mm-t. Már akartam kérdezni, a képen nem látszik: megvan a hajtás oldalra való műanyag távtartó henger is,ugye?
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #141351 üzenetére
A fordított menetet a szakma így is szokta nevezni az olaszra, mivel a bal ellentéte a jobb, a szabványhoz képest fordítva van. Nem én neveztem el így. A 36 mm és a 24 tpi meg áll az angol mentes középrészre is.
Az orosz, francia meg külön állatfaj, főleg a francia. Pedig voltak és vannak jó ötletek a bringázás terén.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Bati0501 #141349 üzenetére
a használt karbon vázakkal csak nagyon óvatosan, mert főleg az olaszokból nagyon sok a sérülten behozott, majd itthon sufniban javított váz, amik később tuti megint törnek majd.
sajnos többel találkoztam már idén, közte egy újként eladott Pinarello-val is“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
cdl
senior tag
válasz -=RelakS=- #141352 üzenetére
Nekem az idővel reggel semmi problémám nem volt (15 fok, szürkeség , no szél)
Bezzeg a motiváltság 6-tól 3/4 7-ig beszéltem rá magam az indulásra.
Akkor is csak a minimál programra (45 km)volt lelkierőm.
Ma valahogy nem ment a dolog. -
-=RelakS=-
veterán
Ehh, ez a mai kör elég nyomorult lett...
Én: Bringázzunk!
Idő: Parancsolj, szélcsend, csapasd!
Út: Megszűnt a félpályás lezárás, nem fog lámpa feltartani, lehet rekordot dönteni!
Láb: Izé, Főnök, az izmok jelezték, hogy az első 10 kilométeren más elfoglaltságuk akadt, nem baj?
Idő: Látom, visszafelé egész jól megy, parancsolj, másfél kilométer eső szembeszéllel. Remélem, nem gond...Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ivana
Ármester
válasz Bati0501 #141349 üzenetére
Trek Madone 3,1 Ez még nem is full 105, és szvsz a full 105 se ér 250-et a használt piacon.
(#141336) Bati0501 Azért egy De Rosa 11 sebi super recorddal az elég kemény szint, annál feljebb max. a 12-es campa van
(#141325) Fall-N Ne keverjük már a szezont a fazonnal. Az olasz nem fordított menetes, hanem sima jobb menetes és amúgy nagyobb is 36mm a az átmérő. Angol esetén a hajtásoldali csésze bal menetes.
Az integrált esetén meg simán csak megfelelő spacert kell berakni. 68mm-nél keskenyebb csapágyház nem nagyon van, országúti esetén csak 68mm-es angol és a 70mm-es olasz támogatott. Létezik orosz 70mm-es angol, ott shimano esetén montis csapágyat kell rakni az outi hajtókarhoz.
-
Bati0501
őstag
válasz TayRol #141348 üzenetére
Én két csoportban vagyok, az egyik Kerékpár (&) Alkatrész /Adok-Veszek/, másik Eladó használt/új bicikli alkatrészek! csoport.
Előbbi csoportban van egy 80 km-t futott Trek Madone 3,1 250e-ért, csak hát pont felette van a De Rosa, ami azért más szint, engem nagyon csábítana, hiába drágább.
De hát ez mindig így van, hogy egy kigondolt összeghez képest valamennyivel többért van csábító dolog...Azért átfedések biztos vannak a csoportok között, meg bikemag között is -testbike-ot én nem szoktam nézegetni, az nálam ki szokott maradni.
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
senior tag
válasz bringasisti #141346 üzenetére
A biciklié? A versenyzőé?
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Fall-N
veterán
válasz Massmurderer #141344 üzenetére
Persze nem mindig változik a méret. De ha a hajtás nagy része cserélődik akkor lehetséges.
-
samujózsi
senior tag
Nézem a Tourt és csak mostanában tűnt fel, hogy valami kilóg a nyereg alól minden bringán. Tudja valaki, hogy ez mi akar lenni? Nem a rajtszám, az még alatta van... lehet, hogy valami elektronikus azonosító? Vonalkód az van rajta, azt látom.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #141335 üzenetére
Alapozásnak egy cikk. [link]
Videók: [link]
[link]woodworm: Igazad van, rózsa a neve. Sajnos mindkettő neve béna nincs rá normális magyar név, össze is cseréltem. Mondjuk nekem a stucni is elég idióta elnevezés, jobb a kormányszár.
Atke: Ez is a baj sajnos. Az előnye hogy egyben van a hajtókarral a tengellyel egyben a hátránya is. Ha olyan a váz, akkor cserélni kell sok mást is, hogy a láncvonal beljebb kerüljön vagy lehet nem is lehet megoldani.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Látom a képen integrált hajtómű.
A szervíznek az az előnye, hogy tartanak raktáron több méretű monoblokkot, így tudják próbálgatni, hogy melyik méret a jó. Ezt én nem tudom megtenni, mert ahhoz fölöslegesen kellene venni monoblokkokat több méretű tengellyel.
Integrált hajtással az a baj, hogy fix a tengely mérete és adott a váz is sajnos így sok mindent nem tud tenni az ember ha rövid a tengely. Itt is szintúgy próbálgatás kellene, de otthon ezt nem lehet megoldani, meg persze nem minden bolt tart készleten mindenféle alaktrészt. Középrész viszonylag olcsó, meg kopó alkatrész így van készlet általában a boltokban. A hajtás drágább, meg a SRAM nem is annyira népszerű, mint a Shimano, így tényleg nehéz kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz Intruder A 6 #141327 üzenetére
Bikemag, Testbike, de manapság szerintem leginkább Facebook csoportokat érdemes nézni, pont az előbb láttam egy De Rosa-t 300e-ért, 54-es vázzal, 2x11-es Super Record váltással, Fulcrum Zero Racing kerékszettel, 7,2 kg súllyal. Szerintem ez nagyon jó ár érte, bőven kérhetne többet is érte szerintem is-meg a hirdetéshez hozzá szólók szerint is.
Nem tudom mennyibe kerül az a Kellys, és mennyi lenne a kereted, hogy belefér-e ez a 300e.
Különböző márkák méretezései eléggé el tudnak térni, erre figyelni kell.
Egyébként rengeteg olyan bringát árulnak, hogy pl. 160-175 cm között megfelelő, szóval ha te is magasabb vagy, akkor nehéz tud lenni megfelelő méretűt találni.
Pl. ezt a De Rosa-t a tulaj 172-180 cm közé ajánlja, 54-es vázzal, míg az én bringám (Fondriest) is 54-es, de én ~190 cm vagyok, és teljesen jó, sőt még szerintem magasabbnak is jó lenne. Mondjuk az én bringám méretezése szerintem már a másik véglethez tartozik, de a lényeg változatlan: muszáj ráülni a bringára, látatlanba nem igazán lehet kiválasztani. -
samujózsi
senior tag
válasz Fall-N #141333 üzenetére
O.K., de milyen kulcsszóra keressek a youtube-on?
Esetleg tudsz konkrét videót, amin látni is lehet, hogy mit csinál a videó készítője? Mert a sok önjelölt oktatónál leginkább a hátát vagy a fenekét látom a szerelőnek, hogy a kormányon pontosan mit is csinál, hogy szedi ki ezt a belső részt, azt nem...Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Atke
senior tag
válasz Fall-N #141331 üzenetére
komplett szettet cserélek, a monobloknak nincs tengelye, 2 csapágy...
Utána néztem a dolgoknak, szokásom. De ennek kb sehol nem tudsz, és a szervizesed sem valószínű, ha csak nem valami elit bringaboltban van/dolgozik. Trek mo-t is hívtam, Probike-ot is
Bár azt mondták hogy vigyem be, mert láttatlanban nem tudnak mint mondani, ergo "nem értenek hozzá" ami nem is csoda ,a sok szabvány miatt, -
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #141332 üzenetére
Akkor tényleg a dió amit kiszedett és ebbe megy bele az ötös csavar. Van videó róla te is be tudod könnyen állítani. De az is lehet, hogy a kormány csapágya, ami ki van kopva, ott még cserélni kell akkor igény szerint golyót, golyóskosarat (cartridge) vagy csapágyat ha ipari. Ha mozgatod előre-hátra a kormányt és nem kotyog a villánál, akkor ép. Persze, hogy ne legyen egyszerű van integrált és félintegrált kormány csapágy.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
A monoblokk tengelye elég hosszú? Ha igen akkor egy hézagológyűrű tényleg megoldja.
Sajnos ezért nehéz látatlanban venni a hajtást. Nekem is monoblokkot kell cserélném meg első és hátsó váltót, de a fene tudja milyen lesz a tengelyhossz. Főleg, hogy nekem valószínűleg 70 mm-es olasz mentes a vázam. Inkább rábízom a szervizesre, mert a láncvonal is függ attól hogy kell-e racsnit is és lánctányérokat is cserélni.
-
Atke
senior tag
válasz ZolkoW #141304 üzenetére
Dolgozom ma is, meg tegnap is, így nem volt idő, de holnap megnézem a láncvilla vastagságot. Szerintem az köpött bele a számításomba.... Mert a tengely jó, hézagoló nélkül, és egy hézagolóval... de a karnak kéne kijebb lennie, ami ugye hézagolással megoldható lenne, de akkor már rövid a kar.
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #141320 üzenetére
Nem mindegy, hogy menetes hagyományos vagy Ahead menet nélküli a villa és a kormányszár. A hagyományos menetesnél a nevében is benne lévő villa menetes és arra megy rá a menetes anya és kontraanya. A villa nyakába pedig az ékes zárás szár megy bele. Itt a két anyával lehet állítani a villánál a csapágyat, amihez nem árt két darab kulcs. Itt is felül van a csavar, amit ha csavarsz akkor megszorul az ék a villa nyakában.
Aheadnál egy 5-ös imbusz csavar, amit állítani kell, ami a porvédő kupak alatt van. A villanyakon nincs menet, a stucni "körül öleli a villanyakat" (bilincs), amit csavarral lehet rögzíteni. Amit te írhatsz az a dió ami megszorul a villanyakban és ebbe megy bele az 5-ös állító imbusz csavar. Úgyhogy valószínűleg Ahead lesz az. De fotózd le szemre látni milyen fajta.
Szerk.: Bal oldali a menetes, jobb oldali az Ahead.
[ Szerkesztve ]
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Szeretném megvenni első Országúti bringámat, nem igazán tudom merre induljak el, amit megtudtam nézni az a Kellys URC 70 2019 bár jóval több mint amit szerettem volna szánni a dologra de nagyon tetszik.
Van esetleg aki ajánlana mást? hazai forrásra gondoltam[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz G@ben #141324 üzenetére
Nyugodtan írd ki a nevét, legalább elkerüli az ember. A Bike-Zone (Csaba), a Cruiser Shop (Lajos) és a Kalobike (Norbi) akik megbízhatóak, de nagyon jó szakember a Zsolti is a Sugó Bikeban. A Tandem amiről írtam, de a tulaj már meghalt, így nem tudom ki vezeti az egészet. Norbi onnan ment el. Egyébként ez a mostani felállás, előtte voltak sokan és cserélődtek az emberek.
Az előző hsz-ban átírta a telefon hajrá = hajtás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #141254 üzenetére
Így van angol menetes 68 és 73 mm, az olasz (fordított) menetes ami 70 mm.
Amúgy is a láncvonal függ a hajtókartól, lánctányér(ok)tól, így az határozza meg hogy milyen hosszúnak kell lennie a monoblokk tengelyének. Ebben az esetben rövid és hosszabb kell. Ha bármelyik cserélődik a hajrában, akkor már a régi tengelyhosszal biztos nem lesz jó, ezért sem lehet a régi méretére alapozni. Például valaki vált egy négyszögletes tengelyes hajtásról külső csapágyas integrált hajtásra akkor tuti változni fog az egész.
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #141232 üzenetére
Itt a kisvárosban van 3 szervizes, aki bármit megtud csinálni korrekten. Nem tudom máshol hogy van, itt a városban csak egy kontár volt. Az konkrétan olyat csinált, hogy a kikopott acél kormányszárat átfúrta és átmenő csavarral rögzítette a kormányhoz, amit szintén átfúrt. Ez volt a garanciális szerviz. Ez egy ismerősöm kínai Lofty Cruiserével történt 10 éve. Azóta már nem űzi a szakmát az illető.
Hasagmeggy: Az említett 3 ember közül kettő kiszúrja fülre a zaj forrását. Tapasztaltam, tudták rögtön.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz HEAHEA #141321 üzenetére
Nem tudom milyen lehet egy gravel-el, de szerintem ide minimum 57-es gumi kell és olyan áttétel, amivel úgy érzed, hogy ki tudsz tekerni terepen 20%+ emelkedőn is. Itt most ne csak pár méteres emelkedőkre gondolj, hanem akár 25km egybefüggő mászásra is. Lehet te bátrabb, meg erősebb vagy és megoldanád gravellel is, fogalmam sincs... csak annyit tudok, hogy nekem kell minimum a merev xc, vékonyabb gumival, keskenyebb kormánnyal nagyon f*snék .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
samujózsi
senior tag
válasz Massmurderer #141318 üzenetére
Fogalmam sincs. Alakra hasonlít arra, amit a szerelő kezében láttam.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
jjeahh
nagyúr
válasz HEAHEA #141316 üzenetére
Ha gravel és Erdély, akkor Transzfogaras júniusban . Ha nincs stravad nem tudod megnézni a képeket, de gugli is biztos dob párat. Király lehet havas tájon rövidnadrágban tekerni, nekünk is tervben van... aztán valamikor. Mert sajnos ez nekem is 200km út és nincs autóm.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
HEAHEA
aktív tag
válasz nemeth989 #141306 üzenetére
Szintén alföldi. Egyszer az életemben jó lenne Erdélyt látni. Igaz, nekem bringát tekintve gravel van, nem lehet csapatni, mint egy össztelóssal.
A sík vidék "fogságából" kiszabadulva legutóbb eltekertünk a Csömöri Bringafesztiválra, érdekes volt az Isaszeg- Nagytarcsa útszakasz dimbes-dombos hullámvasutas része. -
samujózsi
senior tag
válasz nemeth989 #141313 üzenetére
Ez olyan, mint amikor pár hete a vadiúj kulacsommal felszerelkezve hallottam valami hasonló zajt és nagyon nem értettem, mert egy órája még semmi baja sem volt, a kulacstartó volt az egyetlen újdonság, de azon sehol semmi ami zöröghetne.
Végül kiderült, hogy a kulacsban lévő víz lötyögött és ahogy a kulacs falához csapódott, olyan hangja volt, mintha műanyag ütődne fémnek.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
senior tag
Kormány(fej?)csapágy szerelés témában tudna valaki segíteni?
Amennyire tudom, Syncros gyártmány van a bringámon, aminek a youtube videoktól eltérően(?) van egy kupakja és alatta van valami, ami elvben kivehető. Ha kell, a leszedett kupakkal tudok fényképet csinálni, de feleslegesen nem szedném le újra.
Arra lennék kíváncsi, hogy azt a belső részét hogyan lehet kivenni, szükség esetén meghúzni?Az ok: év elején rázós út után megálláskor volt egy olyan érzésem, mintha berogyna alattam az első kerék. Mikor már nagyon lötyögősnek éreztem, elmentem szervizbe, ott pár pillanat alatt rendezte a srác: kivette ezt a bigyót, ami szerintem maga a kormánycsapágy, állított rajta kicsit, visszarakta, azóta e téren nyugalom van, de rázós utakon mindig van egy olyan érzésem, mintha lötyögne valami. Álló helyzetben nem tudom úgy megmozdítani, hogy érezhető legyen, de ez a javítás előtt is így volt...
A neten találtam hozzá képet, valami ilyesmi lehet a belseje:
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
nemeth989
senior tag
-
samujózsi
senior tag
válasz Hasaggymeg #141309 üzenetére
rii:figyelem felhívás, miután nem jött válasz a kérdésére.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #141308 üzenetére
Mindn évben szoktunk,de nem mindig vittük a kerékpárokat mert akikkel kirándulunk nem kerékpároznak.Most pl. nem jöttek velünk,így csak mi voltunk nejemmel.
rii...sosem értettem az ilyen hozzászólásaidat,vagy ezek csak könyvjelzők?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #141307 üzenetére
Az is valami, vittem volna szilvapálinkát, az felmelegít . Amúgy minden évben jösztök, vagy csak néha?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #141299 üzenetére
Nagy közös tekerésre aligha lett volna alkalom,esetleg feltekertünk volna 1ütt a kopjafákhoz,mert zasszony is kész volt,idő is szűk lett és hideg is volt mint állat...de legalább találkoztunk volna ott Székelyföld tetején.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nemeth989
senior tag
válasz maximilian4 #141301 üzenetére
3man. Alföld, Szolnok, sajnos nem találtam jó biciklis útvonalat, maradnak a földutak.
Kérdezni is akartam általánosságban tud-e valaki jó kis xc terepet itt a környéken? Ahol kipróbálhatnám magam.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #141303 üzenetére
Hát ha szeretnél erre jönni, akkor ha akarod szívesen megmutatom, hogy itt mi a kínálat és milyen helyeken lehet terepezni, meg megkérdezem a húgomat majd, hogy konkrétan milyen az a bizonyos szállás, aztán összegzel, mérlegelsz és eldöntöd neked megéri-e idáig ennyit utazni. Gondolom te is úgy 6-700km-re laksz innen, ami azért sok...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
amit f4alcon írt, az más, nemrég én is találkoztam a témával, de végül kiderült,hogy nálam más miatt nem jönnek ki a hézagolók ahogy kéne, ugyanis Shimano kompatibilis középcsapit vettem, hozzá GXP adaptergyűrűt, de a Sram GXP-s kar ezen kívül még igényel a saját tengelyére 2 db 1mm-es, és egy hullámos rugós alátétet, ezeket már várom egy hónapja, ehelyett egy olyan szokásos 2.5mm-es távtartó van behelyezve féloldalasan a jobb oldalra... mondjuk 400km már megvolt vele :)
Ez rajtad nem segít sajnos, viszont én mostanra azt sem tudom már,hogy most akkor jónak kéne-e lennie,vagy sem. Ha szárazon, csak magában a kart összerakod, teljesen összehúzva, akkor mennyit mérsz a tengelynél a külső oldalon? na ott nekem ~140, ahogy írtam feljebb.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #141301 üzenetére
Gyertek, szívesen leszek túravezető . Ott, ahol a tag volt, mi is voltunk amúgy, csak könyebb útvonalon, innen kb. 40km-re van a hely. Valami nagyon olcsó szállást a húgom tud amúgy, ha egyszer tényleg erre tévedtek, megkérdem, hogy még mindíg kiadják-e. Tudtommal kaját is adnak és ott van a Csíksomlyói nyeregtől (gondolom a Somlyói búcsúról hallottál) kb. 100 méterre, szal nagyjából kilépsz az ajtón és lehet terepezni, 20%-os emelkedőket mászni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
maximilian4
addikt
válasz jjeahh #141296 üzenetére
Olcsó szállás lehet érdekelne. Szívesen kimennék Erdélybe pár napra csapatni. Persze az lenne a jó ha minél többen lennénk. Sátram nekem is van, de kimentek a medvék a fejemből. Arra felé tényleg vannak és a medve nem játék.
SSJmeszes
Akkor már ketten vagyunk Alföldiek.
[ Szerkesztve ]
Maxi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Steam Deck
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Autós topik
- Gyúrósok ide!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest