Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#20995) npera válasza FőDudu (#20992) üzenetére


npera
újonc

Értem a trendet a szoftverekkel, de az autóiparban a felelősség nagyságrendekkel nagyobb. Ha valamit elcsűrsz mondjuk a torque vectoring szoftverében és valami exception nincs lekezelve, aztán az elektromos gép lead mondjuk -4000 Nm-t (keréken) az egyik oldalon, akkor a kocsit vagy becsűri az árokba vagy megy a szembejövő elé. A sofőrnek esélye sincsen megfogni. Aztán akkor lehet vállat vonogatni, hogy de hát tudta előre, minek ment oda.

Amikor ASIL C és D hazardok vannak, akkor ott eléggé komolyan le kell tudni validálni a kérdést, valamint igazolni, hogy te mindent megtettél, hogy a hazard be sem következhet gyakorlatilag soha. Egy sima kis FMEA l*fasz esti fénnyel kábé ilyenkor.

Itt nem arról van szó, hogy valami wireless hangszóróval nem jól párosodik a telefon BT-n és pár felhasználó elégedetlen. Emberek roncsolódnak vagy halnak meg, ha valami nem működik.

Az, hogy mennyire validálja le a gyártó a terméket és mit gyárt házon belül nem teljesen fedi az elgondolásodat. A kóser vágóhídon (és sok más kóser vágóhídon is) a komplett motort házon belül gyártják és nem csak a motorról van szó. Az oké, hogy mondjuk az ülést vagy a fényszórót beszállító adja, de a kaszni saját termék a lemezektől az utolsó lakkrétegig. A váltót veszik, de a motor öntvényei, a főtengely, a vezérműtengely és még egy csomó más saját termék. És ennek ellenére van egy csomó protó széria és SEK-ben milliós tesztek. Nem egy motoron és nem egy autón. Részleteket sosem írhatok le, de ezeket a teszteket durván le kell dokumentálni, mert a legtöbb országban a hatóságok egy gyémántosan komolyan veszik. A leginkább kiemelkedő Japán, Korea és USA, de az EU-s országok sem tréfálnak. Meg Kína. Vagy a ruszki. Vagy a brazilok. És így tovább.

Ha beüt a mennykő, akkor a hatóságok kikérik a dokumentációt és beindul egy nagyon durva jogi gépezet. Egyes perek évtizedekig mennek. És nem csak akkor, ha a kóser vágóhíd saját termékéről van szó. Ha egy másik OEM nálunk csinálja az ütközési teszteit, akkor azok is érintenek minket. Lásd a James Bond által kedvelt angol márkát.

A többivel kábé egyet tudok érteni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.