Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#22301) Jahno válasza eattila (#22297) üzenetére


Jahno
őstag

Sok kicsi...

(#22302) WiZARD válasza zetor2000 (#22294) üzenetére


WiZARD
addikt

"Régi" Teslákhoz örökké ingyen van a töltés, ezért feljebb is ment a használt áruk. Újakhoz már nem jár ilyen...

Amúgy 15-25 kWh/100km fogyasztással lehet számolni sebesség függően.
Otthon töltve ez 38 forintos árammal 570-950 ft (benzinre számolva aktuális áron 1,5-2,5 liter benzin)
Magyarországon ~81 ft/kWh áron számolnak a superchargernél

Porsche Taycan-hoz 350 kW max töltési sebességet ígérnek. Ami nyilván nem 0-100%-ig tart, de egy ~100kWh akkupack gondolom így is elég hamar tele lesz.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#22303) Jahno válasza zetor2000 (#22294) üzenetére


Jahno
őstag

Az olcsóság és az árfekvés az érdekes. Google / Face is egyre érdekesebb irányokba megy az eddigi árfekvéstől.

(#22304) ncc1701 válasza WiZARD (#22302) üzenetére


ncc1701
veterán

Bakker, ott még a töltő csatlakozó is vízhűtéses.

(#22305) Gabibácsi


Gabibácsi
tag

jórge ina

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#22306) qnadam


qnadam
veterán

na kipróbáltam, elvileg prémiumnak kell lenni a meghíváshoz, de legendként mégis engedte jól.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#22307) ncc1701 válasza qnadam (#22306) üzenetére


ncc1701
veterán

Az nem egy régi, felhasználatlan meghívó volt?

(#22308) qnadam válasza ncc1701 (#22307) üzenetére


qnadam
veterán

nem, most igényeltem.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#22309) npera válasza WiZARD (#22263) üzenetére


npera
újonc

Gratula!

A sok boldog regen lejtőt kívánok hozzá.

A Totoyában kábé 30 km körül gyullad ki a kolduslámpa. Németországban autópályán meglepetést okozhat, ha a következő kút 60 km-re van. Mondjuk már van rutinom, kábé 500 km-t megy el egy tankkal és amikor már csak 2 pöcök van hátra akkor átrakom a "fedélzeti számítógépet" (úristen mekkora parasztvakítás ez is) megtehető távolság üzemmódba, aztán úgy optimalizálok.

(#22310) eattila válasza npera (#22309) üzenetére


eattila
csendes tag

Nekem olyan opcióm szerintem nincs. Viszont rosszul mér a kis genyó. Kiszámolva 7,5 körül eszik a kocsi. Inkább város. Hétvégente van hosszabb út esetleg. Szóval vegyesnek azért nem mondanám.

A korábbi 3,1l/100km értéket reseteltem, mert az baromság :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#22311) qnadam


qnadam
veterán

zsenialitás és szakértelem rovat: valószínűleg a tuner drivere szar, mert egy picit átállítgatva a dolgokat kb stabil kép lesz, csak egy idő után jönnek a continuity errorok. a tunerhez a driver az 5.0 kernelbe került be, gondoltam frissítek 5.1-rc3-ra, hátha abban már jobbabb. hát visszalépés volt, régebbi driver van benne, de sebaj, majd visszalépünk egyet.
persze futó kernelt nem lehet kirántani a rendszer alól, tehát el kell indítani a korábbival. viszont a gép nem nálam van, szóval gyors olvasgatás, hamar meg kell piszkálni a grub konfigját, és majd másik kernellel fog indulni a gép... vagy nem. mindenesetre azóta pingre nem válaszol :D

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#22312) Gabibácsi válasza eattila (#22310) üzenetére


Gabibácsi
tag

nekem felment 9.3-ról 9.4-re a klíma miatt, el is adom :D

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#22313) Samott válasza qnadam (#22311) üzenetére


Samott
addikt

Ha az orabereddel is szamolnal lassan meglenne egy olcsobb Vu+ doboz ara. :)

Hetvegen sutottem tortat (igy jar az ember, ha tudjak rola hogy cukrasz is):

Kiszamoltam a raforditott idot az oraberemmel... hat, barhonnet IS rendelhettunk volna annyi penzert. :)

#dlagaszaaagaink topic:

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#22314) npera válasza qnadam (#22311) üzenetére


npera
újonc

Ez egy fokkal jobb, mintha teszem azt kinyírtad volna az alaplapot egy szerencsétlen hűtőtisztítással :C

(#22315) npera válasza Samott (#22313) üzenetére


npera
újonc

Szép!

Én ilyen egyenletes piskótát nem tudok. A Dobos-tortám mindig szétkenődött és tök lapos lett. Mondjuk az ízre nem panaszkodtak a kollégák, legalább az a része jól futott....

(#22316) npera


npera
újonc

Good news!

Jött egy kiegészítő árajánlat a kivitelezőtől, amire nem vártam. Inkább arra vártam volna, hogy hétfőn kezdjék el megcsinálni a lefolyót és keddre legyen kész. De nem jöttek. Helyette jött az újabb árajánlat. Benne egy 6500 SEK-es összeg. Kiderült, hogy a biztosító félreértette a korábbi peremfeltételeket és természetesen azt a részét nem fizetik ki, hogy a régi standard miatt a mai standardnak nem megfelelő helyen levő összefolyót el kell mozgatni és emiatt a gerendát meg kell változtatni picit (újabb kimarás, máshol pedig megerősítés). Ezen felül kijjebb kell hozni a mosdó lefolyóját, ami szintén egy gigantikus meló lesz nekik, mert kábé 50 mm-ről van szó. Így tehát indokolt a 6500 SEK.

Most járunk 43k SEK-nél. Plusz 177k SEK amit a biztosító fizet. Elmebeteg összeg....

(#22317) qnadam válasza Samott (#22313) üzenetére


qnadam
veterán

elég csinos torta ez :)

persze, sőt ha nem számolok órabérrel, akkor is belefért volna. de akkor egyrészt ott van az, hogy mennyi pénzt elköltöttem rá, meg attól még a plex ugyanúgy kell, meg akkor hol a kihívás, sőt egy pici linux is ragad rám talán, amiből szintén nem lehet baj :) arról nem beszélve, hogy elvileg összedug, next-next-finish dolog lenne ez. csak hát látjuk :D
szóval valószínűleg első nekifutásra keresek valami jobban támogatott tunert, aztán meglátjuk.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#22318) Samott válasza npera (#22315) üzenetére


Samott
addikt

Dehogynem tudsz, az ott negy lap, pizzatepsiben, kulon-kulon sutve. Ha tortaformaban sutod soha nem lesz ilyen es nehezebb atsutni a kozepet. Ez egy gesztenyetorta, a tesztaban is van egy fel kocka gesztenye massza. :)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#22319) Gabibácsi válasza Samott (#22313) üzenetére


Gabibácsi
tag

Jól néz ki, majd tőled rendelek szülinapomra :D

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#22320) npera


npera
újonc

A régi szép idők, amikor ilyesmiket nézegettem....

A kóser vágóhídon majdnem lett henglekapcsolás a 3-hengeres motorban, de aztán egy kínai vágóhíd nyomására kivették belőle. A szelepfedélen ott vannak a nyers "dombocskák" a szolenoidoknak, amit lemunkálva meg is lett volna a helyük. O tempora, o mores....

A mérnökök keserves bőgése a portáig elhallatszott.... :(

(#22321) eattila válasza Gabibácsi (#22312) üzenetére


eattila
csendes tag

Én is klímáztam már.
Nem tiszteled, az a baj :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#22322) ncc1701 válasza eattila (#22321) üzenetére


ncc1701
veterán

Inkább klímázok, mint ablakot nyissak, nem jön be a por. :)

(#22323) Samott válasza Gabibácsi (#22319) üzenetére


Samott
addikt

Megtisztelsz, de csak a csaladnak vagyok hajlando ennyit melozni. :)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#22324) npera válasza eattila (#22321) üzenetére


npera
újonc

Én kábé havonta klímázok egyet. Aztán jól kifúvatom. Aztán ennyi. Ha én vagyok a kocsiban, akkor inkább lehúzom az ablakot 50 alatt. Komolyabb tempónál nyáron muszáj vagyok klímázni, ezekben a modern kocsikban képtelenség normálisan szellőztetni jó tetőablak nélkül. Autópályán mondjuk az is kezd durva lenni.

(#22325) npera


npera
újonc

Amilyen jók a göteborgi utak (pár lépésenként fekvőrendőr) ez a motor teljesen jó lenne városba bemenni és melóba járni.

A Honda CRF450L sportcélú terepmotornak talán harmatos, de kirándulós túrázáshoz ideális - és éppen ezt a tulajdonságát emeli ki a yorkshire-i Adventure Spec általakító készlete, ami mindössze némi csavarozással installálható.

(#22326) -NoVa- válasza npera (#22325) üzenetére


-NoVa-
őstag

Jó hogy mondod, az MT-03 -ról lejárt az ideiglenes forgalomból kivonás :)

(#22327) -NoVa-


-NoVa-
őstag

(#22328) eattila válasza ncc1701 (#22322) üzenetére


eattila
csendes tag

Gyerek miatt én is inkább klíma, de jobb szeretem az ablakot.
Bár tegnap ment előttem egy golf 4, olyan kék füst jött ki belőle hátul, hogy fájt volt nézni.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#22329) eattila válasza -NoVa- (#22327) üzenetére


eattila
csendes tag

Igen. Ennyi :DDD

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#22330) Sipi- válasza Samott (#22313) üzenetére


Sipi-
tag

Ha az alsó cucc kellett a torta feldarabolásához, akkor jobb, hogy nem a cukrászatból élsz meg :DD
Egyébként a tortasütés ideje alatt kerestél volna pénzt? Ha nem, akkor felesleges rá az órabért számolni :)
Egyébként nagyon jól néz ki a torta!

[ Szerkesztve ]

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#22331) zetor2000 válasza Sipi- (#22330) üzenetére


zetor2000
senior tag

Úgy érted, kicsit fűrészpor ízű lenne? 😃

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#22332) Samott válasza Sipi- (#22330) üzenetére


Samott
addikt

Mire olyan cucc kellene hozza mar reg elfogyott. :)

Dolgoztam vele, munka volt vele, ezert jogos az orabert szamolni. :)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#22333) Jahno válasza Samott (#22332) üzenetére


Jahno
őstag

Ezért alszom néha minimálisat, mert az drága. És alszom néha fél napot, mert ennyit éppen megér.

(#22334) Jahno válasza -NoVa- (#22327) üzenetére


Jahno
őstag

Amikor a troll szivatja a megmondókat, vagy autós blognak kell kattintást generálni?

(#22335) ncc1701


ncc1701
veterán

Egyik srácnak van egy 508-as pözsója, amin most cserélne gumit, a papucsokat megvette, gyári felni, de nincs neki luk a közepén, ergo nem igazán tudják jól centírozni. Meg lehet ezt valahogy korrekten csinálni?

(#22336) FőDudu válasza ncc1701 (#22335) üzenetére


FőDudu
addikt

Nyilvan olyan gepen lehet csak centirozni amire az 5 csavarral fogatjak fel es nem a racsavaros kozepso kupos anyaval.

FőDudu

(#22337) ncc1701 válasza FőDudu (#22336) üzenetére


ncc1701
veterán

A csavarok azért nem fognak olyan pontosan szerintem.

(#22338) qnadam válasza ncc1701 (#22335) üzenetére


qnadam
veterán

márkaszerviz?

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#22339) FőDudu válasza ncc1701 (#22337) üzenetére


FőDudu
addikt

Hogyne fognanak jol?
Kuposak, igy pont a megfelelo helyre szoritjak fel.

FőDudu

(#22340) npera válasza -NoVa- (#22327) üzenetére


npera
újonc

A Top Fuel dragster így működik. Az első 200 méteren benzines, aztán átmegy öngyulladásos üzembe (nem kompresszión alapul), mivel a gyertyák leégnek és az ízzó maradék begyújtja a keveréket. Ez azt is jelenti, hogy leállítani csak fuel cuttal lehet. Álomszép.

(#22341) npera válasza FőDudu (#22336) üzenetére


npera
újonc

Szarfrancia... 3... 2... 1...

:flame ON:

:C :Y

(#22342) -NoVa- válasza npera (#22340) üzenetére


-NoVa-
őstag

Ideális boltbajárós konfiguráció. Amíg a gyerekek összeszedik magukat a gyorsulás sokkja után, de még kellően dezorientáltan szétrohangálják magukat a bót sorai között, a szervizkamion a csapattal utolér, cserél gyertyát, tankol, én megveszem a tejet, kenyeret, mire behajtogatják a fékezőernyőt a helyére, fizetek és indulhatunk haza.

(#22343) npera válasza -NoVa- (#22342) üzenetére


npera
újonc

Amikor az egyébként fülvédőt nem viselő szerelő bedugja a fülét 1:10-nél, akkor el lehet kezdeni gondolkodni a rugalmas elszakadáson.... Utána jön a throttle blip jelenség, amit semmiféle mikrofon nem tud felvenni és semmiféle hangszóró nem tud lejátszani.

Másik irányból 1:25 körül. Jól látható, ahogy felfújja a sátor ponyváját a lökéshullám. Álomszép.

(#22344) FőDudu válasza npera (#22343) üzenetére


FőDudu
addikt

Euro6 szabvanynak remelem megfelelnek!
Kulonben mehet az osszes kornyezetbuzi ezeket 'megszekszualni' eloszor - aztan johetnek a rendes autosok.

FőDudu

(#22345) zetor2000 válasza FőDudu (#22344) üzenetére


zetor2000
senior tag

Szerintem ezek akár megfelelhetnek, mert nem olaj cuccal mennek, hanem valami etanol félével, asszem. Az talán tökéletesebben elég, mint az olajszármazékok.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#22346) npera válasza FőDudu (#22344) üzenetére


npera
újonc

Tutira megfelel, amikor megnézed, hogy mennyi üzemanyagot nyom bele az üzemanyagpumpa egy 400-es menet alatt. Ez megy egy hengerbe. És van 8 henger.

(#22347) -NoVa- válasza npera (#22346) üzenetére


-NoVa-
őstag

Ezt a fajta mérnöki pihent munkát bírom. Valami dokumentumfilmben a szereléshez valamit értő riporternek mikor lelkesen magyaráztak sebességrekorder autónál, hogy a Cosworth V8 mekkora töltőnyomáson milyen fordulaton ideális, még bólogatott, de amikor arról lett szó, hogy ez másodpercenként hány gallont pumpál át, és hogy mennyivel jobb ezzel hajtani az üzemanyagpumpát a nagymotornak, akkor feladta az agya az információáradat feldolgozását és csak magábaroskadva nézett.

(#22348) WiZARD válasza npera (#22343) üzenetére


WiZARD
addikt

Azért az is durva, hogy csak a kipufogó 400-500 kg leszorító erőt termel ezeken...

1 gyorsulásra meg ~5k usd az üzemanyag ;)

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#22349) npera válasza -NoVa- (#22347) üzenetére


npera
újonc

Igen. Van néhány kollégám, akik picit magasabb fokon nyomják a technical expert témát, mint amit az átlag be tud fogadni. Az egyik az 5-hengeres motorok guruja, de az eltérő hengerszámhoz sem teljesen hülye, ha nagyon konyhai módon akarok fogalmazni.

Egyszer volt egy műszaki probléma, amiről még nagy vonalakban sem írhatok, de elég jól elmókáztunk vele a borztanyán (skunkworks) és részben ez a guru is részt vett a feladat megoldásában. Egy design review meeting keretében a csóka előadta a saját kis Excel táblázatán keresztül, hogy miként is modellezi a különféle paramétereket, amik a motor működésének az éppen releváns részét leírják.

Na, ott nagyon jól lehetett látni, hogy kábé 2 perc után az átlag alapjában véve egyáltalán nem buta emberek szeme opálos lett és az információ láthatóan gellert kapott az arcukon. Telítődtek és nem fogták fel. Túlcsordult. Én annyira koncentráltam, hogy utána durva fejfájást kaptam, de azzal hízelegtem magamnak, hogy nagyjából értettem. De nem egészében, mert apámat sem Zeusnak, sem Thornak nem hívják :B

(#22350) hobizoli válasza npera (#22343) üzenetére


hobizoli
nagyúr

meg az is sokat sejtet, hogy ket muki mogotte katonai(?) gazmaszkban mukodik kozre

több drón kell ;P

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.