Gud nyúz!
Tegnap lebontottam a bringát. Az Acera első- és hátsó váltókar ment a levesbe (polcra fel). Kaptam egy kollégámtól egy bowdenszerelő műanyag csövet, amit egy bringaszervízből tarhált nekem. Ez pont átment a vázon, nem kellett pilinckázni a bowdennel. Tök jól működik, elsőre ment.
A hátsó Tiagra váltó már nagyon gatya volt. A kis jockey-kerék (fogalmam nincs mi a magyar neve) totál megadta magát. Tudom, hogy lehetett volna venni újat belőle, de annyira vágytam a Deore XT váltóra, hogy még megcsíptem egy 9-sebességes példányt hosszú kanállal korábban. Most akkor felraktam.
Az első váltó váltókarja Deore XT, a váltókar alul fém. Állatul néz ki, nagyon szépen lehet kattingatni. Ez ilyen 2-way, lehet előre-hátra is pöckölni, akkor is vált. A hátsó váltó váltókarja sajnos csak Deore, a 9-sebességes XT-k már teljesen elfogytak mindenhol. Ennél nagyon baj ne legyen, az Acera után egy parasztos Deore is ég és föld.
Ma délelőtt kimentem a sufniba és megcsináltam a finomhangolást a váltókon, lehet váltani újra. Az új bowdenvágó csípőfogóval levágtam a bowdent, aztán nyomtam rá szép új végvédő kupakot. Most valami elképesztően patent a gép.
Ha minden jól megy, akkor megjön a hajtókar leszedő szerszám is, aztán szétkapom a lánckereket és lemosom őket rendesen. Fogok venni valami tálat az IKEA-ban, amivel lehet jól lánckereket mosni és áztatni. Egy üvegtál vagy hasonló. Vagy nagy ételhordó, aminek az alja üveg. Utána akár dízellel vagy zsíroldóval is tudom mosni a cuccot. A cél az, hogy a lánckerék és a kazetta is be legyen áztatva és mosva rendszeresen.
Lassan összeáll a bringa karbantartási infrastruktúrája, aztán én leszek az eszetlen nagy király...
Hétfőn offsite szeminárra megyek, de keddtől újra bringa. Madjem teljesen végig XT-vel....