Göteborg erősen koncentrál a kerékpáros infrastruktura fejlesztésére. Még lámpát is telepítenek....
Göteborg erősen koncentrál a kerékpáros infrastruktura fejlesztésére. Még lámpát is telepítenek....
Tavaly majdnem meglett a vágóhídon a 700k darab, aztán a következő nagy számot meg majd meglátjuk.
Másik kávéház
Tőlem bekérte a rendőrség, hogy igazoljam a bejelentés óra:perc pontos idejét. Elküldtem amit csak tudtam, megköszönték és többet nem kerestek. Ebből fakadóan úgy gondolom számított a lejelentés és megszívtam volna (bíróságra vagy rendőrségre járkálás, stb), ha nem később jelentem le, mint a bűncselekmény. Egyébként a benzinkút kamera timestampje és az általam küldött bejelentés timestampje közti különbség mentett fel sztem.
[ Szerkesztve ]
exTiga
*ha később jelenlem le, mint a bűncselekmény :-)
exTiga
Lehet, hogy az is segített persze, de ha a szerződésben az van, hogy te 15:30kor adtad el és 5perccel később az autópályán vannak matrica nélkül, akkor az lesz a mérvadó. Itt most még a benzinkút felvétele is besegített, mert ott még gondolom látni is, hogy nem te tankolsz.
Jobb ráírni precizen mindent. Amikor az E30-at vitte el a srác, ő sem értette, hogy miért akarom ráírni a perceket is. Mondtam neki, hogy figyi, az autón nincs matrica, itt beülsz, 300m-re felhajtasz a pályára, nem kell menned csak pár percet és lesz kamera ami miatt repül a bünti és nem én fogom azt akkor kifzetni.
Megértette, nem volt gond, nem izélt rajta. Egyébként nem kötözködés miatt kérdezett rá, egyszerűen neki eszébe nem jutott, hogy bármit is trükközzön és rámhárítson. Ezt akkor nem tudtam, azóta gondolom így csak
Én meg se kérdeztem, hogy mit szólnak hozzá. Írtam és kész. Persze Beton Busmanok voltak.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Lehet elektronikusan is már sokéve. Ügyfélkapu kell hozzá.
https://regi.ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/gepjarmu_online_ugyintezes.html
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Végre lebontottam a karácsonyfát és a díszítéseket. Már csak a teraszon van a világítás meg, azt majd valamelyik nap leszedem még
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Itt meg közben rendes tél van, 2 napja szakad a hó.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Az esélye kicsi, hogy innen valaki pont ezt akarja printelni, de a lehetőség adott.....
Én azért értékelem
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Most hívott a gépész, hogy jönnek hozzánk.
De higgyen el, hogy nem a tegnapi telefonok miatt, hanem tényleg most lett kész máshol, és ő múlt héten is megmondta, hogy tegnap/ma jön, láthatom hogy tartja a szavát. (Ezt tagadta le tegnap)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Kis segítség kellene.
Rémlik egy olyan szabály, hogy autót közterületen csak bezárva és rögzített állapotban szabad hagyni, de most ezt sehogy sem találom.
Légyszi segítsetek ebben.
KRESZ, Várakozás, 41. § (7)
A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Csak legyen kész...
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
#viccrovat
#sarki kopkodo
Orbán: Nem szabad úgy akarni a hatalmat, hogy közben az ország érdekei ellen teszünk.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Köszi
Közben én is megtaláltam, de sajnos mivel nem pontosan van definiálva az „el ne indulhasson” rész, ezért mindenki úgy értelmezi, ahogyan szeretné
Vitapartnerem ezt úgy értelmezi, hogy simán nyitva hagyhatja az autót, csak a kulcsot ne hagyja benne.
Nekem meg rémlik valami eset, hogy valakit azért büntettek meg, mert talán egy kisgyerek a kéziféket játék közben kioldotta és a lejtőn megindult az autó és lett belőle baj.
Na ezt meg tuti nem fogom megtalálni már sehol..
Meg ugye ez alapján szerintem az sem szabályos, hogy az autókat több helyen is úgy parkoltatják, hogy lehessen tili-tolizni, ha útban van.
Van meg egy ilyen, de ez szerintem nem torveny csak jotanacs: 4.3. Őrizetlen jármű
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Ez bezárás szempontjából szerintem nem egyértelmű.
Mert ha nem zárom be az ajtót, de van benne immobilizer, akkor az jó?
Az nyilván alap, hogy sebességbe teszem/behúzom a kéziféket.
Bár, ha nem zárom be, akkor üresbe lehet tenni, ki lehet engedni a kéziféket.
Szóval mit jelent az, hogy "el ne indíthassa"? Mert ha a motort ne indíthassa el, az ok, de megmozdítani meg lehet.
(én hónapokig tároltam az utcán a 407-est bezáratlanul az utcán)
(én hónapokig tároltam az utcán a 407-est bezáratlanul az utcán)
Pont ebből kezdődött a vita.
Mert kollégám is ezt mondta, hogy milyen jó náluk a közbiztonság, mert csomószor hagyta véletlenül nyitva a kocsiját, de senki sem nyúlt hozzá.
Én meg erre mondtam azt neki, hogy szerintem szabálytalanul járt el és ezért megbüntethették volna...
nem torveny csak jotanacs
Hát igen csak így sajnos tényleg mindenki úgy értelmezheti, ahogy neki jólesik és az nyer mondjuk egy bíróságon, akinek jobb volt az ügyvédje..
Ha azt nézegetik, akkor kb. régen rossz. Nálam szerintem előfordul, hogy nem zár be rendesen és nyitható lenne, bár akkor üvölt a riasztó. Nem is tartok benne sok értéket, ha meg már eddig eljutnak, akkor régen rossz. Fitnessz parkolóban egy Q8 veszélyesebb üzem bír lenni lezárva is, főleg ha csomagtartóba dobták a Starbucsos laptopot.
Ha azt nézegetik, akkor kb. régen rossz
Mondom, hogy rémlik egy olyan eset, ahol így történt egy baleset, hogy nyitva hagyta valaki az autóját és ezért (emlékeim szerint) )egy kisgyerek a kéziféket ki tudta oldani és ezáltal a lejtőn 'elindult' autó balesetet okozott..
Máshol azért hagyják nyitva az autót, hogy legalább az ablakokat ne törjék be amikor átkutatják a belteret a helyi drogosok. A gyerek/kézifékprobléma jogos, váltózár lesz itt a szürke zónára a megoldás, főleg automatánál. Manuálisnál úgyis rááll a kuplungra, és gurul, bonyolult ez.
De szerintem a motor elindításáról szól az egész, különben a cabrio már rég be lenne tiltva.
Másik szürke zóna, ha annyira rettegett bűnszervezeti főnök vagy, hogy mindenki tudja, hogy az ott a te autód, és nem piszkál hozzá, akkor a kulcsot is benne lehet hagyni.
Az el ne indíthassa, az szerintem egyértelműen azt jelenti, hogy a jármű önmagától mozog.
A kérdés az, hogy milyen eszközökkel ne tudja elindítani?
Ha az autót nem zárod be kulccsal (riasztóval/távirányítóval) a saját garázsodban, kertedben, akkor lopás esetén a biztosító sem fizet. Ismerettségi körben volt rá példa. Ismerős árulta az autóját és kifigyelték, hogy 2 nagyértékű(átlagnál nagyobb) autója is van. Kimentek ketten, hogy érdeklődjenek az eladó autó iránt, addig két másik bement a házba, leakasztotta a kocsikulcsot, kitolta az autót a garázsból, és ellopták. Részleteiben erről kamerafelvételei is voltak. Kutyát is elkábították. Biztosító meg nem fizetett, mert a tulaj a rendőröknek azt mondta, hogy az autó nem volt bezárva, hiszen a garázsban volt.
Viszont ha te bezárod az autót és ellopják, pl másik kulccsal vagy feltörve az immo-t, akkor tulajdonképpen fizikailag elindították az autót, akkor mit tudsz tenni?
Szerintem, amire törvényes és gyártói keretek közt meg tudsz tenni, arra kötelez a kresz. Tehát, lezárod az autót és sebességben van vagy kézifék behúzva vagy mindkettő.
Nálunk az ovi előtt rendszeres, hogy a szülők kinthagyják az autót járó motorral, míg beviszik a gyereket beadni. Az épületbe ugye nem lehet bemenni, de akkoris van 2-3perc amikor nem lát rá az autóra.
Ha kinthagytad a 407-est nyitva, akkor az már nem szabályos. Én a kertben lévő autót nem szoktam lezárni. Sőt, sokszor a kaput sem.
különben a cabrio már rég be lenne tiltva.
Először azt gondoltam, hogy hoppá ott a pont.
Aztán belegondoltam, hogy az is zárható..
Igazából a legjobb ha parkolás után körbebetonozod az autót.
Nova, pont erre volt szükségem. Most akkor majd tudom korrelálni a motort...
Nem vagy köteles a tetőt magaddal vinni, Caterham esetén talán nem is része az alapfelszerelésnek. A Trabant Tramp-nál ajtó sincs, csak egy beakasztós lánc, mint a búcsúban a körhintán. Komplexebb ez annál.
Elvi vita folyt. Csak zavar, hogy egy konkrét KRESZ szabály elküldése utáni is mindkét fél úgy értelmezheti, ahogy neki kedves..
És ezeket is csak egy sz@ros kar, ami rögzíti, amit bárki kioldhat, vagy ezekben van valai komolyabb, biztonságosabb berendezés is?
A Model 3 több mint 25 ezer példánnyal megelőzte a BMW 3-as sorozatát és nagyjából annyi fogyott belőle, mint a 3-as és 4-es BMW-ből együttvéve. Ezzel a legolcsóbb Tesla lett a legnagyobb darabszámban eladott prémium középkategóriás autó 2021-ben.
Borzasztó évet zárt az európai autópiac
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Slusszkulcs, semmi több. Ok, egy fedél nélkül változat Porsche nyitott tetővel már akkor is sipákol ha benyúlsz az utastérbe kívülről, de egy Caterham Seven nem tartalmaz fölösleges alkatrészeket.
Az Atom sincs túltömve:
Ezek pl teljesen legális modern közúti dolgok, minden szabályzásnak megfelelve. Szóval nem sok éves design, mint ez:
Akkor meg nem értem, hogy hogyan büntethették meg azt az embert.
Biztos rossz volt az ügyvédje.
Gyerek tetteiért akkor is felelsz, az mindegy hogy egy létrát borít valakire, vagy egy autót.
"Biztosító meg nem fizetett, mert a tulaj a rendőröknek azt mondta, hogy az autó nem volt bezárva, hiszen a garázsban volt."
Mondjuk ettől azért kicsit hánynom kell. Főleg, ha volt kamera felvétel is...
Az tudom, csak emlékszek, hogy ez volt a hivatkozás, hogy nem volt zárva az az autó.
Azért írtam, hogy a gyári lehetőségekhez képest, tegye ,meg amit tud.
Ez milyen baromsag mar?
Ennyi erovel, ha a garazsban molyosz vmit, es kozben bemegy a Repulos Gizi kiramolni a lakast, akkor nem tortent lopas, mert nyitva volt a lakas a kert felol?
a betortes akkoris betores, ha a labtorlo alatt volt a kulcs es azzal ment be
több drón kell ;P
Szerintem ilyenkor csak lopás és nem betörés.
"a betortes akkoris betores, ha"
Hááát, meg kellene nézni, mint mindenről erről is tuti van vagy 30 wiki cikk. Bezzegrégen azóta frissült BTKban volt egy olyan, hogy dolog elleni erőszak meg mellé némi rongálás. És máris nem mindegy, hogy lopott/talált/álkulcs vagy felfeszítette az ajtót. Mindenre van paraméter.
Betörés nem lesz a BTKban, csak olyan, kifosztás, lopás, magánlaksértés, mellé még opciós a rablás is, ha odahaza vagy oszt jónapot, majd valami ügyvédúr összerakja belőle a szakszöveget. Az biztos, hogy nappal kell csinálni, akkor kevesebbet kell ülni
Megvolt az elso teljes covidos evunk:
Békeidőben soha nem halt meg egy év alatt annyi magyar, mint 2021-ben + A Pénzügyminisztérium elismerte: a járvány hatással volt a nyugdíjkassza egyenlegére
A létszámingadozások hatására a korbetöltött öregségi nyugellátottak létszáma 2021. december hónapban 28 463 fővel lett alacsonyabb az előző év decemberi létszámánál.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Akkor "fiatalodik" az ország? csökken az átlagéletkor? Magyarország előre megy!
Csodás...
De ki kell emeljük, mert nem mindenki vonja le a következtetést:
NEM a Covid miatt ekkora a többlet halálozás. Azaz nem CSAK a Covid miatt. Hanem 2021-re "szépen" beérett a Coviddal együtt az egészségügy kimerülése/szétrohadása.
Azaz 2020-ban még nem haltak meg nagy létszámban az ellátatlan/kiszűretlen rákosok, 2021-re már igen! Tehát ez azt (is) jelenti, hogy 2022 is durva lesz, mert hiába ül el a járvány, azokat a betegségeket melyek kezeléssel 2-3-5-x évig túlélhetőek lettek volna, kezelés nélkül csak néhány hónapig bírják a betegek.
(Személyes példa: Apu 2016-ban lett diagnosztizálva vastagbél rákkal. A diagnózis nem volt pontos, a sebész a műtét során a keresett helyen nem találta a daganatot, elkezdett "turkálni", tovább vágni, mondjuk ki, rögtönözni. Ennek lett az eredménye egy 29 centis varrat Apu hasán. A műtét után a szövettani vizsgálat igazolta, hogy a vágásnál is maradtak rákos sejtek, ezért kapott utána kemót. A kemó végén minden érték jó volt.
2017 végén a rutin vizsgálat kiújult/új daganatot mutatott ki a májában és a környező nyirokcsomókban. A kiújulás esélye akkor is megvan, ha tökéletes lett volna az első beavatkozás, nem tudhatjuk, hogy mennyivel voltak rosszabbak az esélyei konkrétan neki.
A diagnózis szerint nem volt műthető, meg kell próbálni a kemót egy másikat, kísérleti gyógyszert, ha beválik és eltűnnek az áttétek, akkor műthető. 2017 decemberében kezdte el azzal a tudattal, hogy ha nem műthető, akkor a várható túlélési idő 10 hónap. 2019 novemberében tették ki a kísérleti programból, mert addigra romlottak annyit a labor értékei, hogy már nem kaphatta a kezelést. Kapott új gyógyszert, ami már nem sokat ér, ekkor kezdett el rohamosan romlani az egészségi állapota, de 2020 márciusig elég jó életminősége volt. A két kemós évben voltunk együtt nyaralni, unokázott a Balatonon, stb. 2020 márciusától már látszott, hogy nagyon rosszul van, onnantól már eléggé szenvedés volt neki is, 2020 június elején halt meg.)
Amiért ezt leírtam: az akkor még sokkal jobb kapacitású egészségügy sem tudott tökéletes munkát végezni, mégis a kezeléssel kapott plusz két év normális életet. Ezt egyrészt nem lehet forintosítani, másrészt most ezek az évek tűnnek el a szétrohasztott egészségüggyel. Sok-sok végigdolgozott élet végéről lopják el a valamennyire gondtalan/jó nyugdíjas évek jelentős részét...
Egyetértek veled.
Magyarország előre megy, nem hátra
Nagyon igazad van, mert minden fontosabb az egeszsegugynel meg az oktatasnal (ott is iszonyat pusztitast vegzett a jarvany, csak az kesobb fog igazan fajni).
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.