Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#110851) npera válasza zetor2000 (#110848) üzenetére


npera
újonc

NIO is fejleszti a sajátját.

A Volvo esetében ma lett publikus, hogy 10 milliárdos fejlesztés lesz Torslandában, ami többek között a megacasting eljárást is tartalmazza. De nem csak azt.

A Geely konszernen belül elég nagy kavarás van, mert a Geely szereti "versenyeztetni" a konszernen belüli OEM-eket különféle fejlesztések tekintetében. Nem a pénz a szűk keresztmetszet, hanem hogy milyen platformon lehet bevezetni. A következő generációs (Polestar 3 és társai) platformot lekésték vele, a következő lehetőség a MY25-ös új platform lesz.

A végső cél ezekkel a nagy öntvényekkel az, hogy a "platform" vagy alváz 3 db-ból álljon. Egy mellső segédváz, az akksi és a hátsó segédváz. Meg persze rajta a kunyhó. De a teherviselő elem a platform tekintetében a 2 db öntvény és az akksi maga.

Aztán majd meglátjuk, hogy a ruszki mester miként húzatja ki a láncos húzatóval a görbült óriásöntvényt.

(#110852) npera válasza hobizoli (#110850) üzenetére


npera
újonc

Szerintem ezt azért picit több változóval számolták át elég sokan, mire eljutottak oda, hogy a szériában még nem állnak át.

BMW i3 és i8 elvileg "nagyszériás" autó volt (oké a 8-as nem igazán), de a BMW elengedte a karbon-kompozit megoldást az ára miatt.

Ha én választhatnék, akkor a Pagani karbon-titán szövetét szeretném látni olyan lakkozással, mint amit a Koenigsegg csinál extraként. Nem kell, hogy mindenkinek ilyen legyen, elég ha az én kocsimat csinálják ilyenre :C

(#110853) Samott válasza npera (#110851) üzenetére


Samott
addikt

"A végső cél ezekkel a nagy öntvényekkel az, hogy a "platform" vagy alváz 3 db-ból álljon. Egy mellső segédváz, az akksi és a hátsó segédváz. Meg persze rajta a kunyhó. De a teherviselő elem a platform tekintetében a 2 db öntvény és az akksi maga."

Olyan ismeros ez valahonnet... ;)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#110854) Samott


Samott
addikt

Ez is mekkora sikertortenet: 100 km/h-ra tervezték a menetrendjét, de csak 80-nal tud menni a tram-train

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#110855) Jahno válasza Samott (#110854) üzenetére


Jahno
őstag

Százalékosan akkor még mindig kisebb az eltérés, mint a Tesla alagútnál :-D

(#110856) Samott válasza Jahno (#110855) üzenetére


Samott
addikt

Te ez a Tesla gyulolet mar beteges nalad, a ceg neve The Boring Company, nem Tesla. Igen, Musk agymenese ez is, de egy masik ceg. A SpaceX se Tesla. A Starlink se az.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#110857) zetor2000 válasza Samott (#110854) üzenetére


zetor2000
senior tag

YTn volt egy csóka, az ilyen félig dokumentarista, hogy odamegy, leforgatja, felteszi YTra az anyagot, azt vagy elhiszed, vagy nem. Na, az őáltala készített anyagban van, hogy ilyenek helyett / mellett buszok vannak :D
[link]

[ Szerkesztve ]

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#110858) zetor2000 válasza npera (#110852) üzenetére


zetor2000
senior tag

Ja, az i3 / i8 az elég érdekes megoldás volt. Asszem ugyan házon belül készült a monocoque, de 2 kontinensen. Amerika és Európa rémlik, de az emlékeim megkoptak. Persze lehet, hogy csak az egyik esetben volt ez így, és a másikat sikerült egy kontinensen gyártani.

A Koenigsegg féle karbon az nagyon adja. Volt valami YT videóban, hogy az embléma minázata középen fut a szövettel. Ez akkora királyság... igaz, egy kicsit kell figyelni az idom gyártásánál, tulképp "semmiség" (lehet, hogy eleve így vágódik ki a szövet), de a végén ez akkorát dob a készterméken, hogy csak na!

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#110859) Phülöp


Phülöp
addikt

Jól gondolom, hogy egy nemtesla elektromos autó fel tud venni 70km-re elegendő delejt 2 óra alatt sima konnektorról?

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#110860) npera válasza Phülöp (#110859) üzenetére


npera
újonc

Hány kW-on tud tölteni AC-ról? Ha sima kismalac konnektorról töltöd, akkor egy monduk 6A-as folytonos terheléssel jó kis tüzet lehet ám csinálni.

(#110861) Jahno válasza Phülöp (#110859) üzenetére


Jahno
őstag

4-5óra lesz az. Kérdés mi a sima, mert ugye 4-6 amper környékére is leszabályozhatod a töltő oldalon, de ha bírja a cucc, akkor megy 2* vagy sokszor annyit. Persze 2*annyi idő alatt a melegedés meg egyéb miatt nem biztos, hogy 2* annyi hatótáv megy bele, de kb. adatnak jójaz. Egy békebeli panelban meg akármi van, bírhatja a dugalj max. a falban elfolyik a vezeték és kész :C

(#110862) hobizoli válasza npera (#110852) üzenetére


hobizoli
nagyúr

de ezek eleve kisszerias technikak voltak
az i8-bol mennyi keszult...?
20465 db 2014-2020 kozott
evente ~3500 wow

igy a minden IS draga

több drón kell ;P

(#110863) WiZARD válasza Phülöp (#110859) üzenetére


WiZARD
addikt

Sima konnektorról általában max 13A amit felvesznek.
2 óra alatt az 6kW környéke, az pedig kevés 70 km-re. Autó függően 20-40 km-re elég.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#110864) zetor2000


zetor2000
senior tag

iOS eszközre tudtok ingyenes irodai alkalmazás csomagot (elsősorban word / excel kéne megnyíljon szerkesztésre, ami NEM felhőalapú? Olyan kéne, ami az eszközön fut, azon él, onnan nyit meg doksikat és oda is menti el azokat.
Netes kapcsolata egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritkán lenne a cuccnak.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#110865) npera válasza WiZARD (#110863) üzenetére


npera
újonc

13A sima konnektorról durva. Szerintem 6A is sok még órákon át.

(#110866) zetor2000 válasza Phülöp (#110859) üzenetére


zetor2000
senior tag

Kérdés, mi nálad a "sima" konnektor... azok a csatlakozók, amik a CNC gépeket ellátják, azok nem "sima" konnektorok :D

A "lakossági" az ~16A ra van tervezve/méretezve, kérdés a vezeték, ami mögötte van, képes e tartósan átvinni ennyi energiát. Ha van odahaza 3 fázis, akkor még talán esélyes is lehet, de nem vagyok nagy villanyos szagértő.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#110867) npera válasza hobizoli (#110862) üzenetére


npera
újonc

Egy nagyobb szériára kell egy processz, ami indusztrializált. Tehát a ciklusidő fenntartható és a minőségbiztosítás is megoldható, miközben meg tud térülni. Nem hátrány, ha automatizálható magas fokon.

Ezen felül sima utcai használatra még egy csomó paraméter is bejön, az elektromágneses immunitástól kezdve az aftermarket szempontokon át ezer paraméter. Én úgy gondolom, hogy minden OEM le tudja zongorázni saját házon belül, hogy meddig ér a takaró a különféle megoldások tekintetében és jelenleg a különféle acélok és alumó(!)niumok vannak döntő fölényben.

Erre persze rájátszik egy nagyon komoly tehetetlenség is, mert ha minden típusod és gyárad egy beszállítói láncolatod és lifecycle management egy adott irányra van kihegyezve, akkor egy forradalmi megoldás a variánsflóra miatt már kapásból ki is húzza magát a listáról a legtöbb esetben.

A BMW nem egy pici cég, rájuk nehéz azt mondani, hogy fogalmuk sincs, mégis hagyományosabb irányba mennek a jelenlegi mainstream elektromos cuccokkal. Pedig ott elvileg újra lehet kezdeni mindent IS, mégis nagyon konzervatív az iX sorozat.

(#110868) Phülöp


Phülöp
addikt

Köszi, akkor ez nem opció. :(
Gondoltam olyanra, hogy a közeledő bértárgyalás részeként az elektromos fűtőoszlopról - kihasználva a 2 órás időzítőt - céges áramot is kérek. Ez esetben a Quashqai ment volna háztól, és jött volna helyette vmi kis villanyos gyösz a napi ingázáshoz, a Villám helyett meg lenne valami vonóhorgos kombi (mondjuk egy 10 év körüli Passat) nyaralós meg hurcibálós fuvarokhoz.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#110869) WiZARD válasza npera (#110865) üzenetére


WiZARD
addikt

Pedig 13 amperest szoktak adni az autókhoz többnyire és sokan azt használják.

Fateroméknál havi 1x én is azzal töltöttem fel a Leafet 2.5 éven át. Fater azt mondta jól meg van csinálva, töltsek nyugodtan. :U
Aztán mióta a Tesla kiírta hogy ott 198-210V a feszültség (ami a villanyóránál még 222V), azóta inkább az óránál töltöm.
De már megjött a hosszabbító (20m 3x2,5mm), hogy tudjam a kertben tölteni kényelmesebben ;)

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#110870) hobizoli válasza npera (#110867) üzenetére


hobizoli
nagyúr

erre az ontesi megoldasra is aszondtak anno szazan meg ezren, hogy aaa ez nem mukodhet... es megis

mindent meg lehet oldani kelloen innovativ gondkodassal, csak neha a regi beidegzodeseket el kell engedni, mert idejet multak

a tobblet suly a sosem jo


persze nem kis ceg, de a Musk 2 het alatt tobb 3-st gyart, mint amennyi i3 egy ev alatt fogyott

megis megerte olyan kis szeriaban a vilagon korbeutaztatni a nyersanyagot meg a kesz vazat is ehhez es ~45kUSD-ert arulni?

több drón kell ;P

(#110871) hobizoli válasza zetor2000 (#110866) üzenetére


hobizoli
nagyúr

16A-t tud egy normal konnektor, de nem orakon at

több drón kell ;P

(#110872) zetor2000 válasza npera (#110867) üzenetére


zetor2000
senior tag

Áhh... kell 3 indiai csodaszaki, akik biztonsági szandálban nyomják egész nap, és valami irgalmatlan öntészeti képességekkel vannak megáldva. Majd azok nyomják a verda első-hátsó traktusát. Az öntőformát kell kicsit a megváltozott feltételekhez igazítani, és kész. :))
[link]

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#110873) eattila válasza zetor2000 (#110864) üzenetére


eattila
csendes tag

iOS-em van, de telón nem használnék ilyet. Mc-en meg van word. iPad lehet érdekesebb, de olyanom meg nincs.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#110874) hobizoli válasza zetor2000 (#110872) üzenetére


hobizoli
nagyúr

[link] (ajánlott a 2x speed)

több drón kell ;P

(#110875) Jahno válasza WiZARD (#110863) üzenetére


Jahno
őstag

Simának a 13A elég sok szokott lenni, erre mondtam múltkor, hogy szétfolyik az, max. idő kérdése.

(#110876) Jahno válasza zetor2000 (#110864) üzenetére


Jahno
őstag

Van teljes MS Office. Van önálló, 1 gépes kb. 50-60ezer, meg az M365ös előfizus havi 3 ezresért, több gépre.

(#110877) Jahno válasza hobizoli (#110871) üzenetére


Jahno
őstag

16 meg rá van írva, gyakorlatilag a melegtől lesz baja. Ampert amúgy bírná, de 10 felett azért zűrök szoktak lenni. Múlt héten mutogattuk a hozzávalókat...

(#110878) qnadam válasza Phülöp (#110868) üzenetére


qnadam
veterán

az időzítést nem lehet kivenni a bértárgyalás részeként? vagy egy külön madzagot neked?

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#110879) Phülöp válasza qnadam (#110878) üzenetére


Phülöp
addikt

Mivel nincs senkinek se saját helye, így csak a fűtőoszlop jöhet szóba, az meg fix 2 órát tud.

[ Szerkesztve ]

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#110880) zetor2000 válasza Phülöp (#110879) üzenetére


zetor2000
senior tag

És az új "főni" nem javasolhat egy olyat, hogy legyen e-kocsi töltőoszlop, amit "akár" más is használhat? Akkor nem 1 kiállás lenne, hanem ~2, vagy kicsit több. Ha jól tippelek, a bejövő energia megvan.
Mondjuk akkor még mindig ott van, hogy autócsere, ami azért nem 2€, de...

[ Szerkesztve ]

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#110881) zetor2000 válasza hobizoli (#110874) üzenetére


zetor2000
senior tag

Én az ilyen megoldásokban nem bíznék. Ahogy nézem, ez nem az 1.2es motorokba való, szóval erő is társulhat a forgáshoz. A környezet meg hát na. A munkavédelmi szandál megvan. :)
Bár a legjobb, amikor alu/vas öntvényeket készítenek papucsban...

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#110882) Phülöp válasza zetor2000 (#110880) üzenetére


Phülöp
addikt

Nincs új főni.
Azbasznabe.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#110883) blueboi69 válasza Phülöp (#110879) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Apám ioniq-ja kb 40km-t tud megtenni elektormosan, ő falimalacból tölti, nulláról fullra töltenie kb 3óra.
Tehát -mégha nem is saját,de közeli- tapasztalatból mondom, hogy 2óra alatt nem lesz meg a 70km-re elegendő delej.

(#110884) Phülöp válasza blueboi69 (#110883) üzenetére


Phülöp
addikt

köszi neked is

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#110885) blueboi69


blueboi69
csendes tag

15 panellakó, aki magának volt kénytelen megteremteni a luxust - Érdekes  cikkek

(#110886) npera válasza hobizoli (#110870) üzenetére


npera
újonc

Érdemes különbséget tenni a "polgári hiedelmek" és egy alapvetően zárt fejlesztési környezetben elvégzett az egész üzleti tevékenységre és évekre előre tervezett gyártási és fejlesztési stratégiára kivetített részletes tanulmány között.

Gyakorlatilag tök mindegy, hogy ki mit hisz, ameddig egy erre specializált expertekből álló dedikált szervezet kielemezi, hogy egy cég vagy konszern több kontinensen operálva (ennek összes vonzatával, ami meghaladja egy amatőr vitafórum szintjét) miként tud adott fejlesztéseket bevezetni és azon pénzt keresni.

Túlságosan leegyszerűsíted a kérdést, ennek jóval több vonzata van.

(#110887) npera válasza blueboi69 (#110885) üzenetére


npera
újonc

Ettől most picit megborzongtam. Nem CGI?

(#110888) -NoVa- válasza npera (#110887) üzenetére


-NoVa-
őstag

Csak alacsony felbontású, Orosz cucc.

De tudnak különbet is:




(#110889) blueboi69


blueboi69
csendes tag

De....miééééért???!? :O

(#110890) WiZARD válasza hobizoli (#110850) üzenetére


WiZARD
addikt

Nem vagyok róla meggyőződve, hogy a súly olyan sokat számítana a fogyasztásban.
Persze több energia kell a gyorsításhoz, de fékezésnél is többet kapunk vissza. Autópályán meg már szinte nem számít.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#110891) Sipi-


Sipi-
tag

Árbóc utcán van egy aluljáró, eléggé elcseszett módon:
https://www.traffix.hu/problems/677-30-ezer-forintodba-kerul-ha-itt-tevedsz-es-ha-eloszor-jarsz-erre-tevedni-fogsz

Ma arra mentem, le is mentem az aluljáróba és ott kapott majdnem oldalba egy a parkolóból kijönni szándékozó Skoda. Mivel a parkoló kihajtónál is tömör fal van, az aluljárós út szélén, tehát nem lát ki addig, amíg ki nem dugja a kocsija orrát, bele az aluljáróban haladó sávba...
Inkább kerüljétek el ezt az utcát.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#110892) Jahno válasza Sipi- (#110891) üzenetére


Jahno
őstag

Párszor jártam már arrafelé, ez úgy szar, ahogy van.

(#110893) zetor2000 válasza Phülöp (#110882) üzenetére


zetor2000
senior tag

Úgy értettem, hogy Te lennél az új góré... nem javasolhatsz olyat, hogy villanyverda töltő?

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#110894) Phülöp válasza zetor2000 (#110893) üzenetére


Phülöp
addikt

De én nem leszek góré. Egy kicsit se.
Nem is szeretnék. Egy kicsit se.
Annyi csak, hogy a jelenlegi munkám mellett pluszban számítógépen is kellene kattintgatnom ostoba tervezőszoftvereket.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#110895) zetor2000 válasza Phülöp (#110894) üzenetére


zetor2000
senior tag

Aha... Azt hittem, hogy "olyan" íróasztalt kapsz...
Ezek szerint nem.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#110896) hobizoli válasza npera (#110886) üzenetére


hobizoli
nagyúr

en vmi olyasmi megoldasra gondolnek, hogy nem egy gigantikus presgep csinalja a sorban pl az ajtokat, hanem sok negativ forma van, es azok mennek sorban levakuumozva a kemencebe egy lancon

egy robot beleszorja a kevlar szovetet a szerszamnegativba, begyantazza, forma osszezar, el, a kovetkezo negativ beall a helyere, kozben az elozo megy vakuumozasra, es onnan tovabb a kemence fele egy futoszalagon
aztan egy sablonba behelyezve egy CNC marogep le sorjazza meretre


de egy elso futomu segedvazkeretnel van +0.5mm szelein, azt ki nem szarja le ballisztikus ivben? :DDD
a csavarozasi pontok pozicioja/helyzete a lenyeg

kisszeriaban megerte csianlani, korbeutaztava a Foldet a nyersanyaggal, aztan meg a felkesz termekkel, akkor helyben gyartva sokkal nagyobb peldanyszamban csak kisebb lenne a fajlgos koltsege ennek is...

több drón kell ;P

(#110897) qnadam válasza hobizoli (#110896) üzenetére


qnadam
veterán

Jahno, láttam egy 5d2-t 75 pénzért, nem akarsz egy rendes fényképezőt? :D

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#110898) hobizoli válasza WiZARD (#110890) üzenetére


hobizoli
nagyúr

a nagyobb suly egy ongerjeszto folyamatot indit igazabol

szelesebb gumi kell hozza, ami eleve nagyobb suly, nagyobb surlodas es gordulesi es kozegellenallas is, nagyobb fektarcsa is kell, es vastagabb futomualkatreszek is kellenek hozza

plusz az utascellaban is vastagabb anyag kell a nagyobb sajat tomeg miatt

igazabol a nagyobb tomeg sosem jon jol


Colin Chapman is megmondta: az a baj a tomeggel, hogy fektavon meg a kanyarban nem tudod hova eldugni


mk2 Clio-nak muanyag volt az egesz eleje...pedig pont ennyi erovel csinalhattak volna siman vasbol is occsobban
erre egy ilyen tok kommersz, kis kategorias auton is megcsinaltak muanyag sarvedoket, hogy nyerjenek par kg-t vele
nyilvan nem brahibol tettek igy

több drón kell ;P

(#110899) Jahno válasza qnadam (#110897) üzenetére


Jahno
őstag

Kabbe :-D 10 éves, de k. jó cucc, akkor már inkább lehet 3as, de hát nyaff.

Ami a szívás, hogy erre még egy objektívem is lenne. Meg persze sokadik rendszer, ami hülyeség. És kőkorszaki tükrös? Nemá. Most adtam vissza egy kölcsön M50est, ha valami szar, akkor az legalább vacak. Viszont teljesen jó képeket csinál. És akkor igazodjak ki a saját gondolatmenetemen :W

Igazából majdnem ennyibe kerülne egy alap Fuji (most néztem, hogy ami nálam van sok akkuval, markolattal, mindenfélével, az 2 éve kb. 60-70ezer volt, most kopaszon veri a 120ast :-O).

Összességében nagyon hosszú távon valószínű Sony A6600 felé mennék. Persze párhuzamosan két darab G9es addig jó lenne, de kis pénzből élünk, nem lehet mindent egyszerre.

(#110900) qnadam válasza Jahno (#110899) üzenetére


qnadam
veterán

az a durva, hogy egy hónap múlva már az 5d3 lesz tíz éves :D de az azért drágább, az enyém 190-ért ment el végül, és az kopott volt, sok (~240e) expoval.

azon azért gondolkozom, ha olcsón sikerül lőni egy a6000-et (esetleg 6300-at), az tartaléknak is jó lehet, plusz kap egy 18-200-at, akkor ki tudom szórni a pana gm1-et és a 14-140, így nem maradna rajtam két inkompatibilis rendszer.

istálló? gazemberség? hupákolás?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.