Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2551) npera válasza qnadam (#2550) üzenetére


npera
újonc

Ez még úgy is durván impresszív, hogy vélhetően nem végig tolatott, hanem fordítva lett lejátszva a felvétel. Amikor a karikán repül át, akkor sejteni vélem, hogy nem DJI Phantomról van szó.

(#2552) Phülöp válasza npera (#2551) üzenetére


Phülöp
addikt

videó alatt ott a link a stabilizálatlan, nyers felvételhez, ami visszafelé lett felvéve :)

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#2553) qnadam válasza Phülöp (#2552) üzenetére


qnadam
veterán

és még ezzel együtt is durva.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#2554) npera válasza Phülöp (#2552) üzenetére


npera
újonc

Igen, most néztem meg. És úgy egy fokkal durvább.

(#2555) npera


npera
újonc

(#2556) Sipi- válasza Phülöp (#2549) üzenetére


Sipi-
tag

Ez valami búcsúbuli volt Máltától?

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#2557) Phülöp válasza Sipi- (#2556) üzenetére


Phülöp
addikt

Az még odább van, ez ilyen véletlenszerűen összeverbuválódott 3 fős grillezés volt csak. Tüzijátékkal.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#2558) eattila


eattila
csendes tag

Tegnap mi bevetettuk magunkat a birkafozo vegebe. Alig kaptunk kajat mar. De sor meg volt:) Nem lett rekord, mert 5 korsotol meglagyultam. A tavaji 7 meg szinte semmi sem volt.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#2559) npera válasza eattila (#2558) üzenetére


npera
újonc

Jön a midlife crisis?

Én már feladtam, a kor az evés/ivás rovására is megy. Talán nem is baj, nem kell minden folyadékot szivacs módjára felszívnom.

25 éves koromig akármennyit ehettem. 30 után már csökkenteni kellett, mert híztam. 35 után tovább kellett csökkenteni. Most 40 felett pedig folyamatos edzés mellett is tudtam hízni, mivel egyszerűen túl sok édeset ettem. Így most már a csoki/fagyi kombót is csökkenteni kell. Ez utóbbi piszok nehéz, mivel nagyon szeretem az édességet és iszonyatos akaraterő kell hozzá, hogy ne egyek belőle.

Viszont a legutolsó (eddigi legutolsó) midlife crisis csak egy használt országúti kerékpár, km-óra és különféle amatőr versenyekre nevezést hozott. A Porsche 911 vagy Harley-Davidson szele még csak meg sem érintett :Y :C

(#2560) Bujdy81 válasza npera (#2559) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Nem is mondd! Amikor vettem az MR2-t, ismerős vett egy MX-5-öt.

Aztán mikor már két gyereket Kellett oviba hordania, akkor lecserélte - asszony nyomásársa is - egy családi, azaz nem két személyes Mégane-ra. Szóval vett egy 265 lóerős Mégane RS-t! :D

A gyerekek őszinték és érzik a chi-t, az tuti! Lányaim szerint az MR-2 volt a vicces autó, amit sajnos apa "eltört". Az ő gyerekei szerint is az MX-5 a vicces autó, a Mégane RS pedig a szörnyeteg.

Most vett megint egy MX-5-öt (NB) és a Mégane megy a háztól. Munkába járósnak vesz egy 1,6-os dízel Octaviát. A családi Toyota Verso mellé.

Gondoltam, lehet, én is vehetnék egy játszós autót harmadiknak. Aztán átgondoltam, hogy az NB kb. kevesebbe került, mint amennyit brignára költöttem, szóval kb. van! :D

Meg az MX-5-től nem is fogynék...

(#2561) npera válasza Bujdy81 (#2560) üzenetére


npera
újonc

Jól nyomja!

Pályán a Megane RS durva lehet, de ahhoz el kell tudni járni pályanapokra. Én a kabriót nem bírom, tűz a fejemre a Nap és mindenki engem néz. A legtöbb kis kabrióban (S2000, MX5, Caterham) el sem férek, így nem vagyok veszélyben.

Blueboi igényli a bringás utánfutót, jut eszembe. Valamit beszéltetek erről régen, szerintem kontaktáld meg. A fórumot most ritkán olvassa a gyerek miatt.

(#2562) qnadam válasza Bujdy81 (#2505) üzenetére


qnadam
veterán

nem baj, nem versenyautó kell :) úgyis az lesz a megoldás, hogy beülök egybe, és kipróbálom.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#2563) -NoVa- válasza qnadam (#2550) üzenetére


-NoVa-
őstag

Aránytalanul nagy kamera hozzá képest kicsi gépen témában van némi rutinom :D

Ugyanakkor a kis 2.65" propelleres cuccomnál kisebbet nem akartam már brushlessből építeni, nagyon zuhan a hatásfok és a repülési idő. Az még elszáll 8 percet egy akkuval, a kisebbek inkább a felét, vagy se.

(#2564) eattila válasza npera (#2559) üzenetére


eattila
csendes tag

Nincs ebben semmi krízis. Se meleg nem volt, se sokat nem ettem elotte. Meg egesz heten faradt voltam. Tegnap is. Szoval nincs ebben csoda vagy misztikum.

Evente kb 1x iszok egyszerre tobb alkoholt. Azon kivul nem. Nem is hianyzik. Sportolnom kene, mert hizom.

Asszony 7 evvel fiatalabb, szoval se kabrio, se motor nem kell.:)

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#2565) npera válasza eattila (#2564) üzenetére


npera
újonc

Ez jó, akkor te már megérkeztél az életben :)

Nálunk asszony 9-el fiatalabb. De nem évvel, hanem nappal :)

(#2566) blueboi69 válasza npera (#2561) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Igenigen,köszi, hogy említetted neki az utánfutit :)
Igyekszem azért idenézni,de nem csak a gyerek miatt, hanem végre jóidő van, nem akarok sokat gép előtt ülni, meghát a költözés kapcsán is van bőven teendő a ház körül.

Szóval az utánfuti kellhet, jöhet!

Elvitték ma pirikét, asszony megsiratta rendesen :(

(#2567) npera válasza blueboi69 (#2566) üzenetére


npera
újonc

Azt kell mondjam, hogy büszke vagyok rád, hogy elengedted a 3-ast. Gondolom nem volt könnyű, de csak tárolni és rohasztani még rosszabb lett volna.

Így legalább tud még sederinteni az autó az új gazdával.

(#2568) Phülöp válasza npera (#2567) üzenetére


Phülöp
addikt

lehet, hogy az új tulaj fogja tárolni és rohasztani

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#2569) npera válasza Phülöp (#2568) üzenetére


npera
újonc

Ne gyere itt a negatív hullámaiddal, Moriárti!

(#2570) Sipi- válasza blueboi69 (#2566) üzenetére


Sipi-
tag

Tényleg megkomolyodtál, durva. :Y :C

Neked könnyű volt elengedni a piroskát?

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#2571) BobaHWSW válasza Sipi- (#2570) üzenetére


BobaHWSW
újonc

Milyen kerdes ez... Meg en is megsiratom majdnem.

(#2572) -NoVa- válasza BobaHWSW (#2571) üzenetére


-NoVa-
őstag

Igazából bármilyen autó eladása egy lépés egy Polestar beszerzése felé, az meg jó. Asszonynak ovibajárós cuccnak az optimális.

(#2573) Gabibácsi válasza Sipi- (#2570) üzenetére


Gabibácsi
tag

Egy autót? Ez ilyen béjemvés dolog lehet :D

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#2574) Sipi- válasza -NoVa- (#2572) üzenetére


Sipi-
tag

Erről akkor már lecsúsztam, mert a kisebbik gyerekem már a második osztályt fogja kezdeni szeptemberben. Oviba többet nem fogok én sem, asszony sem járni.

Esetleg az unokáért sok év múlva :F

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#2575) Phülöp válasza Sipi- (#2574) üzenetére


Phülöp
addikt

- Nagypapa, ez biztos, hogy a maga unokája?

- Nem mindegy? Reggel úgyis visszahozom.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#2576) eattila válasza npera (#2565) üzenetére


eattila
csendes tag

Mindegy igazából, hogy mennyi a difi ha passzonlak az emberek. Szerintem. :)

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#2577) eattila válasza blueboi69 (#2566) üzenetére


eattila
csendes tag

Hétvégén láttam egy szép e30-at. Le is fényképeztem neked, de nem lett jó, mert vezettem.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#2578) eattila válasza Gabibácsi (#2573) üzenetére


eattila
csendes tag

Én is elbúcsúztam a suzukitól. 10 évig volt nálam.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#2579) blueboi69 válasza npera (#2567) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Köszönöm! :)
Igen, végülis 2éve van meg az 5ös, nagyjából ennyi idő kellett, hogy mentálisan felkészítsem magam az eladásra. Kezdett megint rohadni, kellett volna lakatolni stb. Befektetésnek is jó lett volna, ha ráköltök most 3-4kilót egy telifényre+lakatolás, akkor el tudom adni 1.5M-ért is, viszont nem akartam már ezzel vesződni.

Aki megvette, neki volt már korábban e30-a, az a terve, hogy felújítja. 2évvel és 2nappal idősebb nálam, bnője van, gyerek nincs, szóval tud vele foglalkozni. Megcsinálja a kasznit és lesz egy tuti gépe, szóval végülis jó helyre került. Osztrák határ mellé ment amúgy, annak ellenére, hogy az elmúlt 2évben 5km-nél hosszabb utakat nem tettem vele, most szépen lement 200+ km-t. :)

Végülis ez is jobb, hogy nem egy 20éves hülyegyerek vette meg a szülei pénzén, hanem olyan aki értékeli és valszag vigyáz rá, ez mégiscsak jobb tudat. Azért este ittam egy pár jagert a korszaklezárásra, meg csináltam pár képet a gyerkőccel :)

(#2580) blueboi69 válasza Sipi- (#2570) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Még nem fogtam fel igazán, csak furcsa, hogy nem áll a ház előtt. Rossz volt végignézni ahogy kigurulnak vele az útra és elhajtanak és nem jön vissza többet. Asszony ezt nem is bírta végignézni, inkább berohant a házba :)

Majd még sokat fogjuk emlegetni az tuti.

(#2581) blueboi69 válasza BobaHWSW (#2571) üzenetére


blueboi69
csendes tag

köszi :)
:B

(#2582) Bujdy81 válasza blueboi69 (#2579) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

"Osztrák határ mellé ment amúgy, annak ellenére, hogy az elmúlt 2évben 5km-nél hosszabb utakat nem tettem vele, most szépen lement 200+ km-t."

De akkor hogyan került Velencére? ;)

Sokszor megálltál, hogy max. 5 km legyen egy út? ;)

Eszemben volt az utánfutó, csak nem találtam meg. Ha már stabilan itt lesztek, egyeztessünk időpontot és mutatok pár jó útvonalat bringázásra! Lovasberényben van egy igen jó cukrászda, illetve neked útközben a domb tetején, Nadap után balra kell bemenni az erdőbe egy földúton, ott sok, jó gomba terem eső után... :)

(#2583) chris-77 válasza npera (#2559) üzenetére


chris-77
újonc

"25 éves koromig akármennyit ehettem. 30 után már csökkenteni kellett, mert híztam. 35 után tovább kellett csökkenteni. Most 40 felett pedig folyamatos edzés mellett is tudtam hízni"

A 25-30at kihagytad.. :D

HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.

(#2584) -NoVa-


-NoVa-
őstag

Drónos videós épített vs bolti játékszer témához némi bővebbet, ha már ígértem.

Először egy szemléltető videó, amiben egy 5" racerrel cipeltetett GoPro-val próbál nem rángatózó túlpörgetett felvételt csinálni a pilóta, aztán a második felében egy Mavic összehasonlításnak.

Ideális szemléltetőanyag a lényegre. A GPS-es videós cucc igazából egy kameraállvány, aminél van kontrollod a kameraszög felett, és egyenletes egyenes haladásra képes bármilyen irányba. A racer az meg egy sokkal ügyesebb repülő, ami bármilyen irányváltoztatásra képes, sodródik, képes nagyon finoman repülni, akár lassan is, de mégis inkább sporteszköz, mint kameraállvány. Kb olyasmi gép, mint amit én meg npera is építettünk, olyasmi teljesítményű, és méretű cucc, a lényege, hogy olcsó.

A kamerás gépeknél hobbicélra a Spark/Mavic Air már elég jó minőségű, hatótáv és akkuidő is barátságos, és nagyon kis helyen elfér. Csak ára van, mint a nagyobbnak.

Demónak itt van Handras Red Rock Canyonos felvétele, ezt tudja a Mavic Air egy fotós játékszereként.

A nagy Mavic meg hasonló környezetben, sokkal ízlésesebben használva egy lényegesen rutinosabb videósnál erre képes. Szerintem nem sok jobb amatőr drónos kontentot lehet találni a neten.

Viszont a kettő véglet között mindent lehet. Eleve egy nem teljesen csak versenyzésre tervezett repülésvezérlőn lehet barométer, amivel nagyjából stabilan sodródó lebegésre rá lehet bírni a gépet. Soros portokból is akad rajta, amire egy pár dolláros GPS vevő rámegy, meg egy szimpla RGB ledsor, hogy legyen státuszvisszajelzés is. Innentől ha nem teljesítményoptimalizált BetaFlight firmware van a lapon, hanem GPS-re kireszelt iNav, akkor a versenygép is képes egészen stabilan lebegni, visszatalálni méteres pontossággal a felszállóhelyre, meg útvonalat berepülni. Maga az iNav cserébe a vezérlő kevés prociját inkább ezeknek a plusz szenzoroknak a feldolgozására összpontosítja, cserébe nem támogatja az újabb digitális motorvezérlőprotokollokat, kevésbé preciz és finom a motorvezérlése. Nem meglepő, hogy a DJI is hagyományos analóg motorvezérlőprotokollon megy, a gép méretéből és tömegéből ellensúlyozza ezt, meg persze a rengeteg finomhangolás. Esélyes, hogy ugyanabból az alapból fejlesztették ki a saját dolgaikat, és tették fölé a zárt saját SW felületet.

A fizika kicsit segít ellensúlyozni a technikai gyengeséget, a DJI gépek általában lógnak a propelleren, azaz a tömegközéppont bőven a propellerek alatt van középen, így kellő tehetetlenséggel mozognak, nem olyan feltűnő a motorrángatás. A gimbal végképp elsimítja ezt. Egy versenygépnél a gyors irányváltoztatások miatt a tömegközéppont és a nyomatékközéppont kb ugyanoda esik, nagyon feltűnő minden kezeletlen rezonancia. Jól megépített és jól beállított cuccnál viszont nagyon stabil gimbal nélkül is a repülés, csak az ujjmozdulatok finomságán múlik a felvétel rázkódása. Utólagos (vagy kamerába épített) SW stabilizálással ez is közel olyan jó. A Bebop meg a Tello is így működik, azokba már nem fér gimbal.

Az építés költségei fillérestől végtelenig húzódhatnak, szerencsére az elég jó minőségű cuccok sem drágák, hiszen egy potenciálisan elvesző/összetörő eszköz. Egy normálisabb 500+ méteren is megbízható távirányító és vevő páros már 20k alatt kapható, olcsóbb majdnem készre szerelt, nem csúcs, de nem lesajnált kit versenygépek is hasonló áron indulnak. Általában 1-2 akku és egy noname balance töltő is jut még mellé. 40k+ körüli beugróárral lehet számolni (+ kamera), meg azzal, hogy ha már úgyis van egy jó távod, 1-2 gépet még idővel építesz és kipróbálsz. Ha nem törsz össze semmit, max néha-néha egy propellert, akkor csak az elfáradó akkumlátorok pótlására kell néha költeni. Meg persze az idő HW és SW debug terén, amit helyetted a DJI-nél már beletettek.

Én tartom magam ahhoz, hogy a 3"-4" propelleres gép ideális méret, amit még könnyű hurcolni bármilyen táskában, elég erős, szelesebb időben is elvan, biztonságos és halk. A Mavic egy kicsit átfedés ezzel, hiszen összecsukva az sem óriási, a távja is elég apró. Egyelőre nem láttam épített cucchoz hasonlóan jó vázmegoldást, és a távirányítók sem nagyon zsugorodnak. A távirányítót meg a monitort általában nem veszik figyelembe, az is nagyobb, mint egy gamepad. Vagy B opció, távirányító helyett wifis protokollos kisgép, mint a Tello meg a Bebop, de akkor a wifi hatósugara limitál. Ami városban sok wifivel terhelt környezetben lehet akár 30-50 méteres limit is, városon kívül is inkább 100m körül van. Olcsó mobil AP-vel növelhető és stabilizálható, telefontartós bluetooth gamepaddel meg az érintőképernyős irányítás váltható ki, de ezek lassú, közeli, és kis magasságú repülésre való cuccok. Igazából 90%-ban ezt akarja mindenki, nagyon magasra eleve nem illik, nagyon messzire sem. Én általában földközelben száguldozok nagyon gyorsan, 1-2 fával vagy bokorral bonyolított környezetben, ahol nem zavarok senkit, nem vesztem el a játékszereimet, cserébe nem olyan érdekes, hogy érdemes legyen róla videót készíteni és publikálni.

(#2585) blueboi69 válasza Bujdy81 (#2582) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Jogos jogos, az az egyszeri 40km is befigyelt, de figyelembe véve az elmúlt 2év közlekedését, ez igazán elenyésző :))

Fixen ott vagyunk már 1.5-2hete kb,de bringámhoz nem nyúltam egy éve, kereke is lapos, lánc is sztem rozsdás stb. De valamelyik este majd összekapom kicsit, hogy lehessen vele menni.

Egyedül nem akarok annyit, mert akkor asszony megintcsak egyedül ül otthon a gyerekkel, szóval az lenne a tuti, ha tudnánk ketten tekerni+ utánfutó.
Velencén is találtunk egy nagyon jó cukrászdát, gluténmentes és cukormentes sütemények/fagyik is vannak. Párszor már vettünk ott sütit/tortát, nagyon finom. Ritkán szoktam ilyen ipari sütiket dicsérni, de ezek ott vannak a szeren.

(#2586) ncc1701 válasza blueboi69 (#2585) üzenetére


ncc1701
veterán

Gyerekülés? De szigorúan anya bicajára, mert az úgy szokás. :Đ

Nálunk anya gond nélkül leteker 80-100km-t, de felette már nyüszögne, illetve az átlag tempó is csak 18-19km/h. Kéne vmi vontató rúd szerűség a két bicó közé.

Ja, vasárnap faszi vácon kompra várva sikerrel beparkolt a bicaj útra pont keresztbe egy batár nagy fehér mercivel. Én csak kikerültem, de haver oda szólt neki, h ez nem kellene, de a fickónak állt feljebb természetesen, nevezetesen "törődjunk a saját dolgunkkal". Aztán mikor mindketten elindultunk visszafelé, h beszórjuk a fickót a vízbe a csaja elött, akkor nagy kegyesen átparkolt máshová. Viccesek az emberek na.

[ Szerkesztve ]

(#2587) eattila válasza ncc1701 (#2586) üzenetére


eattila
csendes tag

Én olyantól nem lepődök meg semmin, aki képes bringaútra parkolni. De tényleg. Vagy elfoglalni 2 helyet. Itt a cég előtt is van, hogy az 5 autó helyett 3 fér el, mert valakik bállnak ferdén, elfoglalva 2-2,5 helyet.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#2589) blueboi69 válasza ncc1701 (#2586) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Gyereküléshez még kicsi a lurkó, plána he hosszabb útra megyünk. Legalábbis ez volt Bujdy marketingje az utánfutó mellett :D
Egyébként asszony nem túl stabil bringás, ő nem meri maga mögé felrakni. Hátra rögzíthető hordozóval gyalog elvan tökéletesen, de gyereket úgy szállítani a kresz tiltja tudtommal.
Úgyhogy marad az utánfuti, abba bele tudjuk tenni a kutttyot is és akkor rohangálhat kedvére, ahol épp megállunk.

(#2590) Phülöp válasza blueboi69 (#2589) üzenetére


Phülöp
addikt

utánfuti, kutty... mi van veled?

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#2591) -NoVa- válasza blueboi69 (#2589) üzenetére


-NoVa-
őstag

Amíg apró, a kormányra rakható gyerekülés nyerőbb. Ott van előtted, dumál, élvezi az egészet, és közben mindig a szemed előtt van, nem köti ki magát, nem fél, stb.

(#2592) eattila válasza blueboi69 (#2589) üzenetére


eattila
csendes tag

Nemá :D Kutyának van lába. Legalább fárad.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#2593) blueboi69 válasza -NoVa- (#2591) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Az a baj, hogy az ilyen sztárfotókon nem akkora méretű emberek vannak mint én,sztem nem férne el.

(#2594) blueboi69 válasza eattila (#2592) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Van bizony és Gréten és Budaörsön is bringáztunk úgy, ahol gyér a forgalom. Szépen futott is járdán, én meg mellette az úton. Viszont itt most nincs járda, cserébe vannak olyan utak ahol száguldoznak az autók. Bringaúton lehet tömeg is, nem kell, hogy valaki elüsse. Ha olyan szakasz van, ahol biztonságosan futhat velünk, ott nyilván elengedem, egyébként meg biztonságban csücsüljön.

(#2595) Bujdy81 válasza blueboi69 (#2593) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Vázméret kérdése... ;)

(#2596) ncc1701 válasza blueboi69 (#2589) üzenetére


ncc1701
veterán

Ja, még annyira pici, az más. Amúgy egy ilyen utánfutival engem is húzhatna már valaki. :)

(#2597) ncc1701 válasza eattila (#2587) üzenetére


ncc1701
veterán

Magán a tahó parkoláson nem lepődtem meg, még azon sem, h miután vki kultúráltan jelzi a másiknak, h tahó, visszatámad, mert ez tipikus magyar mentalitás. Azon viszont meglepődtem, h két, szabad szemmel láthatóan nem kövér 105 kilós állatnak vki beszól. :)

(#2598) npera


npera
újonc

Az igaz, hogy a DJI drónok nem repülnek no fly zoneban? Mert elvileg az egész város és környéke az a katonai reptér miatt. Ennek ellenére régebben láttam DJI drónt repülni a városban.

(#2599) qnadam válasza npera (#2598) üzenetére


qnadam
veterán

meg kell nézni, hogy a dji-nál hol van nfz. egyébként ott tényleg nem, benne fel se száll, kívülről meg nem megy be, és a környéken is jelzi, hogy az van a közelben. ha van engedélyed, akkor a dji fel tudja oldani.

meg van orosz eszköz, amivel meg lehet kavarni a gps-t :)

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#2600) eattila válasza ncc1701 (#2597) üzenetére


eattila
csendes tag

Kulturaltan jelzesre altalaban ez a valasz. Magyar sajatossag. Minden teren ez van. Ha csuklobol szet akarod tepni akkor nem pofazik vissza csak keves. Abbol ertenek.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.