Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
- [Re:] [bitpork:] Bú. Boci bú- a bornyú kétszer pusztul
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
brumi1024
veterán
Sok eve van erre prototipus, illetve gyakran elojon ez a tema, de szerintem sem eletkepes. Egyreszt a villanyautok komoly merevitoeleme az akksi, nem tul szerencses azt cserelhetove tenni. Masreszt gondolom a sulyon sem konnyitene, ha a legnehezebb alkotoelemet gyorsan cserelhetove kellene tenni. Harmadreszt jelenleg a legdragabb resze az autonak az akksi, ki fizetne meg, hogy egy-egy ilyen toltoallomason tobbszorannyi akksi van, mint amennyi autot mondjuk fel ora alatt (egy gyorstoltes ideje kb) ki tud szolgalni? A 40-50-60-70-80-100-120 kWh-s akksipakkokat ezentul gyorsan cserelheto darabokban kellene osszerakni?
Sokkalta realisabb szerintem javitani az akksitechnologian odaig, hogy a 100-150-250 kW-os csucs toltesi teljesitmenyt hosszabb idon at fenn tudja tartani.
[ Szerkesztve ]
Morgenstern
junior tag
Valóban megjáratva a tuti, de ha csak átpumpálják is jobb a semminél. Max. nyomj pár ABS, TCS, ACC manővert, a lényeg, hogy dolgozzon a pumpa egy kicsit.
simonjoe
senior tag
Majd ha chilei és Argentin sivatagokból kifogy a lítium, megfordul a szemlélet.
Joe
Vasárnap közelről láttam egy ilyen M kék nyerges Z4-et, nekem tetszett
Hozzáteszem, autóban a kék a gyengém.
Ugyanezen Z4-en monokróm propellerek voltak, a kék részek antracit karbonfóliával bevonva, ez is bejött.
macilaci78
nagyúr
Egy autómérnök ismerősöm szerint a villanyautó a jelenlegi formájában zsákutca.
Nincs azzal gond, hogy villanyáram hajtsa az autót, de az akkutechnológia komoly gát. Az előállítása, az újra felhasználása, az energiasűrűsége, a töltése...
A hidrogénautó viszont előre mutató. Nincs a környezetre káros hatása és ma már van a hidrogén tömeges előállításának gazdaságosabb, környezetkímélőbb módja is, mint a víz elektromos árammal való elemekre bontása. De ha nem is lenne, megújuló energiával is lehet vizet bontani, a cseppfolyós hidrogén tárolására, szállítására van már rég kidolgozott technológia, cseppfolyósított gáz tankolásának is van már kultúrája.
Illetve a hidrogénnel ki lehetne simítani a termelés és felhasználás közti ellentéteket. Egyszerűen a megtermelt, de fel nem használt árammal hidrogént előállítani és így tárolni az energiát, majd felhasználni, amikor a nap se süt és a szél se fúj.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-v-
addikt
Milyen féknyereg valami rendes 4 dugattyús?
Ezek a lefestegetett úszónyerges fékek nekem nem adják..
cOxeR
Ármester
Sok olyan auto van már, ami elmegy 400km-t simán, normál használat mellett, hidd el, ha akarnak, simán tesznek akkora akku csomagot néhány éven belül, ami elmegy 7-800-at, max 3T lesz… az meg bőven napi értelmes vezetési hatótáv felett van. Igazából viszont a lakosság bő 80%-a nem megy többet napi 80-100km-nél. Megmarad egy 20-30% akinek kell a napi nagy hatótáv… de ennek is csak töredéke aknázna ki 500km-es táv felett. Az emberi lustaság meg félelem ami befolyásolja ezt az egészet…
I3, 160-200km-t megyek el vele, teljesen élhető, pedig évente megyek 21-23e km-t, nekem lenne egy 130-as tempon 250km-t tudo elektromos autóm, évente 3-5 alkalommal kellene töltenem útközben. Van ilyen autó már most is, több is. Pl egy Y long range, de első szériás modell 3 is ritkán késztetné töltésre…
Simán el tudok képzelni pl olyan autót is, ami 2 személyes cserébe van benne egy batár akku, súlyban marad a mostani 2-2,3 tonna…. pályán nagy távolságra üzletkötőknek.
No meg a sok mini városi auto, akar az 1 fős… egyszerűen céleszközként kellene kezelni, azt amivel az évi futásigényed nagy részét megteszed.
Szerintem teljesen feleslegesen ül, jelenleg a lakosság többsége nagy hatótávú behemót benzines/diesel autóban…
Támogatom a hidrogénes meghajtást!
Akár üzemanyagcella, akár robbanómotor tekintetében (utóbbi tökjó lenne alternatívaként a hang miatt!).
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
tboldi
nagyúr
Nekem is át kellene feste(t)nem, de legalább ez tényleg 4 dugattyús.
[kép]
Puma K
veterán
+1
Robbanjon az a motor és ne zümmögjön
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Qru
MODERÁTOR
3F ne sajnald, megerdemli a sorsat. Kipu meg savallo nem? Az a lenyeg ugyis.
#nincsbennetarcsi
cOxeR
Ármester
Sajna nem, rendetlen, ezért se tetszik semmi extra domináns szín. Fék témát elengedtem már ami nem gyári, mert 7-800k se fedte volna be.
Jobb mondjuk a festés mint egy ilyen fedél.
[link]
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Merd meg a kilepolevego hofokat. Ha olyan 6-8 fokos akkor ok. Ha tobb akkor keves lehet a gaz.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Nem huz vissza a dugattyu, nezesd meg. A fekero jo csak a betet elkopik hamar.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Nem tudom mivel megmérni, digitális lázmérő van csak, amit be tudnék dugni.
De érzésre inkább 5-10-zel több lehet annál.
Qru
MODERÁTOR
Leszivja vmi szerintem is. Merni kene nyugalmi allapotban mennyi az aramfelvetele. Ha 0.02-nel tobb akkor vmi szivja.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Az korrrekt Jazz most 7 felett jar. Majd a -20 Ft-os kuponnal megtankolom akkor kiderul pontosan.
#nincsbennetarcsi
Szerintem nem saválló, volt rajta (felületi) rozsda. A kasztni ellenben sztenderd Mazda.
Qru
MODERÁTOR
M kek legyen sztem is.
#nincsbennetarcsi
-v-
addikt
valakinek van kedve segíteni ne egyedül szívjak, cserébe viszem egy kört
Én nem segítek de azért vihetnél egy kört
Akkor olvasd végig, csak bérled, nem a tied az akkupakk
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
radi8tor
MODERÁTOR
Akkor meg hosszútávon lesz drága mutatvány.
⭐ Stella
Mindenesetre az autó annyival olcsóbb lenne, viszont ott a havi díj, a töltési díj és a szerelési díj.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
Nem állt az sokat. Bubi most 3 hetet állt, telekre is csak azért ugrotam fel, hogy meg legyen járatva.
#nincsbennetarcsi
Ha olyan a digitális lázmérő, akkor tudsz vele levegő hőfokot is mérni, csak át kell állítani
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
Vegyítheted, a régi olajból is bent marad kb annyi.
#nincsbennetarcsi
macilaci78
nagyúr
Nekem is elég lenne napi 80-100 km az esetek 90%-ában, amikor kocsiba ülök, de sajnos a megtett táv 50%-a 250 km-es etapokat jelent 2,5 óra menetidővel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
szőröscica
addikt
Nalam tegnap es ma is 0.0l/100km volt, hala a melegebb idonek megjartam az 55 km-es napi kort villannyal.
macilaci78
nagyúr
A töltés sehogy sincs ingyen. A szerelés legyen benne az árban. Havidíj... Nos igen, mondjuk, a Mercedes az ülésfűtést is havidíjas szolgáltatásként képzeli el a jövőben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
cOxeR
Ármester
kell csinálni egy fórumos talit, aztán hajrá, nem vagyok semmi jónak elrontója.
cOxeR
Ármester
Mármint a maradék 10%? Nem olyan vészes az a 250km/2,5 óra… egy nagyobb akkus autó ezt tudja simán.
Qru
MODERÁTOR
+1, ez a jelenlegi akkis elektromos autózás így elég erősen korlátos.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Akkor a kipuért is kár meg a bódéért is.
#nincsbennetarcsi
macilaci78
nagyúr
Ehhez pályán 140 és nincs megálló. M5, M43 kb végig.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
gergo5991
őstag
lucid air-t már 830km-es hatótávval reklámozzák, és 15 perces 80% os töltést is elég sok autó tudja már... emberünk szerintem a 2000res évek jellemzőit mondja..nembaj hogy a világ fele szomjazik, kalifornia és mexikó között majdnemhogy polgárháborús állapotok vannak a vizhiány miatt, nyugat európában nyaranta korlátozzák a vizhasználatot, tilos medencézni, locsolni stb stb...gyerünk hidrogént késziteni..ugyanúgy lehet megújúló energiából elektromos autót tölteni, és nem kell itt semmilyen hidrogént előállitani, raktározni, szállitani, ilyen olyan tartályokat épiteni rá satöbbi
egyre több cég foglalkozik megtermelt de fel nem használt áram tárolásának a problémájával, van itt pld homokban való tárolás, de úgytudom svájcban / ausztriában a többlet energiával vizet szivattyúznak egy tartályba vagy mederbe, ahol ha kell az energia leengedi az áramgenerátorba
cOxeR
Ármester
Modell3 LR 320 km felett tud 150-el, ha jól láttam a teszteket, télen nagy hidegbe 275km-t.
Qru
MODERÁTOR
Az elég lenne nekem az esetek 90%-ban. Már csak lóvé kéne rá.
#nincsbennetarcsi
radi8tor
MODERÁTOR
Fórumos féknyereg festő talit?
⭐ Stella
tboldi
nagyúr
Nem olyan, eccerűbb szerkezet. Ez egy velem egykorú Philips, azaz lassacskán 30 éves, de megbízhatóan működik.
szerk.: De hülye vagyok! Most jut eszembe, hogy nekem van egy ilyenem is, ez alkalmas lehet a mérésre. [vilike] triggered.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Hehe nekem egy ajtoranyitast kene kihuzni, amig szarad a feknyereg megvakuumozzuk.
#nincsbennetarcsi
radi8tor
MODERÁTOR
Oké, nekem lököst fényezni.
⭐ Stella
cOxeR
Ármester
Nem számít semmi, csak a pénz… ebbe fogunk egyszer beledögleni.
macilaci78
nagyúr
De csak ha megfizetik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
brumi1024
veterán
Ha ugyanazt a videót néztük, akkor az a 275 télen 100-ról merülésig (gyanítom a másik is az), azért 10-15%-ot érdemes hagyni arra az esetre, ha nem működne a töltő. 80-20 sokkal reálisabb (pályán megállva nem szokás 100-ra tölteni, ain’t nobody got time for that), ott már csak 156 km a hatótáv, ami valljuk be nem sok. 130-nál ez nyilván jobb valamivel, de korlátlan autobahnra nem ezzel kell menni.
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Emlékszem mikor Jeremy Clarksonék csináltak egy versenyt ki jut el hamarabb az Olasz tengerpartról Angliába?
Ő Bugattival ment, másik kisgéppel, harmadik speedboat-al.
Asszem azt mondta a Bugatti teljes tempóban 15 perc alatt elfogyasztja a tank benzint.
⭐ Stella
Ez fix 150 mellett, vagy max. 150 és ahogy a forgalom kiadja (Esetleg parketta?)
Szerk: nyilván nem lehetett parketta
[ Szerkesztve ]
brumi1024
veterán
Ahogy néztem 228 km 150 tempomat (kivéve egy két lassítás a fizetőkapuknál), ebből az elején 1x km a végén pedig 12 km városi tempó (az elején nem mutatta pontosan). Nyilván kevesebb a szám, ha 100-150 közti ugrálás van forgalom miatt.
brumi1024
veterán
Asszem azt mondta a Bugatti teljes tempóban 15 perc alatt elfogyasztja a tank benzint.
Valami olyasmi is terjedt, hogy minden masodik tankolas utan gumicsere. Horribilis osszeg amugy, egyedileg arra a tipusra terveztek.
radi8tor
MODERÁTOR
Igen a 300 feletti tempót bíró gumiszett ahhoz készült, bár már szerintem más autókra is kerül belőle.
⭐ Stella
Reggie0
félisten
Persze, csak itt most a nagyobb kapacitasu teljesen elektormossal versenyez. En ugy tudom, hogy a REX csak reszterhelest fed le es csak noveli a hatotavot, azaz ha lemerult a belso akku, onnantol a REX-el nem tudsz tovabbmenni. Sot, ha nem az ut elejen kapcsolod be rogton, akkor mar kisebb lesz az osszes megteheto hatotav.
Mamar a 120Ah-s majdnem hozza azt a range-t mint a REX-es 60Ah, csak nincs benne ez a sok extra kompromisszum.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Lenovo Legion 7, 16,0"WQXGA, Ryzen 9 6900HX, 32 GB DDR5, RX6850M XT 12 GB, 1TB SSD, 1,5+ év garancia
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben