Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#260201) brumi1024 válasza kisza25 (#260191) üzenetére


brumi1024
veterán

Sok eve van erre prototipus, illetve gyakran elojon ez a tema, de szerintem sem eletkepes. Egyreszt a villanyautok komoly merevitoeleme az akksi, nem tul szerencses azt cserelhetove tenni. Masreszt gondolom a sulyon sem konnyitene, ha a legnehezebb alkotoelemet gyorsan cserelhetove kellene tenni. Harmadreszt jelenleg a legdragabb resze az autonak az akksi, ki fizetne meg, hogy egy-egy ilyen toltoallomason tobbszorannyi akksi van, mint amennyi autot mondjuk fel ora alatt (egy gyorstoltes ideje kb) ki tud szolgalni? A 40-50-60-70-80-100-120 kWh-s akksipakkokat ezentul gyorsan cserelheto darabokban kellene osszerakni?

Sokkalta realisabb szerintem javitani az akksitechnologian odaig, hogy a 100-150-250 kW-os csucs toltesi teljesitmenyt hosszabb idon at fenn tudja tartani.

[ Szerkesztve ]

(#260202) Morgenstern válasza Qtya123 (#260141) üzenetére


Morgenstern
junior tag

Valóban megjáratva a tuti, de ha csak átpumpálják is jobb a semminél. Max. nyomj pár ABS, TCS, ACC manővert, a lényeg, hogy dolgozzon a pumpa egy kicsit.

(#260203) simonjoe válasza radi8tor (#260200) üzenetére


simonjoe
senior tag

Majd ha chilei és Argentin sivatagokból kifogy a lítium, megfordul a szemlélet.

Joe

(#260204) focvis válasza cOxeR (#260198) üzenetére


focvis
veterán

Vasárnap közelről láttam egy ilyen M kék nyerges Z4-et, nekem tetszett
Hozzáteszem, autóban a kék a gyengém.
Ugyanezen Z4-en monokróm propellerek voltak, a kék részek antracit karbonfóliával bevonva, ez is bejött.

(#260205) macilaci78 válasza brumi1024 (#260201) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Egy autómérnök ismerősöm szerint a villanyautó a jelenlegi formájában zsákutca.
Nincs azzal gond, hogy villanyáram hajtsa az autót, de az akkutechnológia komoly gát. Az előállítása, az újra felhasználása, az energiasűrűsége, a töltése...
A hidrogénautó viszont előre mutató. Nincs a környezetre káros hatása és ma már van a hidrogén tömeges előállításának gazdaságosabb, környezetkímélőbb módja is, mint a víz elektromos árammal való elemekre bontása. De ha nem is lenne, megújuló energiával is lehet vizet bontani, a cseppfolyós hidrogén tárolására, szállítására van már rég kidolgozott technológia, cseppfolyósított gáz tankolásának is van már kultúrája.
Illetve a hidrogénnel ki lehetne simítani a termelés és felhasználás közti ellentéteket. Egyszerűen a megtermelt, de fel nem használt árammal hidrogént előállítani és így tárolni az energiát, majd felhasználni, amikor a nap se süt és a szél se fúj.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#260206) -v- válasza cOxeR (#260198) üzenetére


-v-
addikt

Milyen féknyereg valami rendes 4 dugattyús?
Ezek a lefestegetett úszónyerges fékek nekem nem adják.. :(((

(#260207) cOxeR válasza macilaci78 (#260199) üzenetére


cOxeR
Ármester

Sok olyan auto van már, ami elmegy 400km-t simán, normál használat mellett, hidd el, ha akarnak, simán tesznek akkora akku csomagot néhány éven belül, ami elmegy 7-800-at, max 3T lesz… az meg bőven napi értelmes vezetési hatótáv felett van. Igazából viszont a lakosság bő 80%-a nem megy többet napi 80-100km-nél. Megmarad egy 20-30% akinek kell a napi nagy hatótáv… de ennek is csak töredéke aknázna ki 500km-es táv felett. Az emberi lustaság meg félelem ami befolyásolja ezt az egészet…
I3, 160-200km-t megyek el vele, teljesen élhető, pedig évente megyek 21-23e km-t, nekem lenne egy 130-as tempon 250km-t tudo elektromos autóm, évente 3-5 alkalommal kellene töltenem útközben. Van ilyen autó már most is, több is. Pl egy Y long range, de első szériás modell 3 is ritkán késztetné töltésre…
Simán el tudok képzelni pl olyan autót is, ami 2 személyes cserébe van benne egy batár akku, súlyban marad a mostani 2-2,3 tonna…. pályán nagy távolságra üzletkötőknek.
No meg a sok mini városi auto, akar az 1 fős… egyszerűen céleszközként kellene kezelni, azt amivel az évi futásigényed nagy részét megteszed.
Szerintem teljesen feleslegesen ül, jelenleg a lakosság többsége nagy hatótávú behemót benzines/diesel autóban…

(#260208) Tsebacsi válasza macilaci78 (#260205) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Támogatom a hidrogénes meghajtást! :K
Akár üzemanyagcella, akár robbanómotor tekintetében (utóbbi tökjó lenne alternatívaként a hang miatt!).

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#260209) tboldi válasza -v- (#260206) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nekem is át kellene feste(t)nem, de legalább ez tényleg 4 dugattyús. :)
[kép]

(#260210) Puma K válasza Tsebacsi (#260208) üzenetére


Puma K
veterán

+1

Robbanjon az a motor és ne zümmögjön :D

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#260211) Qru válasza focvis (#260154) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

3F ne sajnald, megerdemli a sorsat. Kipu meg savallo nem? Az a lenyeg ugyis. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#260212) cOxeR válasza -v- (#260206) üzenetére


cOxeR
Ármester

Sajna nem, rendetlen, ezért se tetszik semmi extra domináns szín. :) Fék témát elengedtem már ami nem gyári, mert 7-800k se fedte volna be.
Jobb mondjuk a festés mint egy ilyen fedél. :)
[link]

[ Szerkesztve ]

(#260213) Qru válasza tboldi (#260169) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Merd meg a kilepolevego hofokat. Ha olyan 6-8 fokos akkor ok. Ha tobb akkor keves lehet a gaz.

#nincsbennetarcsi

(#260214) Qru válasza cappa72 (#260167) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem huz vissza a dugattyu, nezesd meg. A fekero jo csak a betet elkopik hamar.

#nincsbennetarcsi

(#260215) tboldi válasza Qru (#260213) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem tudom mivel megmérni, digitális lázmérő van csak, amit be tudnék dugni. :D
De érzésre inkább 5-10-zel több lehet annál.

(#260216) Qru válasza Vismajor01 (#260148) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Leszivja vmi szerintem is. Merni kene nyugalmi allapotban mennyi az aramfelvetele. Ha 0.02-nel tobb akkor vmi szivja.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#260217) Qru válasza lazac_ (#260168) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az korrrekt Jazz most 7 felett jar. Majd a -20 Ft-os kuponnal megtankolom akkor kiderul pontosan.

#nincsbennetarcsi

(#260218) focvis válasza Qru (#260211) üzenetére


focvis
veterán

Szerintem nem saválló, volt rajta (felületi) rozsda. A kasztni ellenben sztenderd Mazda.

(#260219) Qru válasza cOxeR (#260170) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

M kek legyen sztem is.

#nincsbennetarcsi

(#260220) -v- válasza cOxeR (#260170) üzenetére


-v-
addikt

valakinek van kedve segíteni ne egyedül szívjak, cserébe viszem egy kört

Én nem segítek de azért vihetnél egy kört :DDD

(#260221) kisza25 válasza radi8tor (#260194) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Akkor olvasd végig, csak bérled, nem a tied az akkupakk :)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#260222) radi8tor válasza kisza25 (#260221) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Akkor meg hosszútávon lesz drága mutatvány. ;]

⭐ Stella

(#260223) kisza25 válasza brumi1024 (#260201) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Mindenesetre az autó annyival olcsóbb lenne, viszont ott a havi díj, a töltési díj és a szerelési díj. :)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#260224) Qru válasza tboldi (#260179) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem állt az sokat. Bubi most 3 hetet állt, telekre is csak azért ugrotam fel, hogy meg legyen járatva.

#nincsbennetarcsi

(#260225) kisza25 válasza tboldi (#260215) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Ha olyan a digitális lázmérő, akkor tudsz vele levegő hőfokot is mérni, csak át kell állítani :)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#260226) Qru válasza tasiadam (#260182) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Vegyítheted, a régi olajból is bent marad kb annyi.

#nincsbennetarcsi

(#260227) macilaci78 válasza cOxeR (#260207) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nekem is elég lenne napi 80-100 km az esetek 90%-ában, amikor kocsiba ülök, de sajnos a megtett táv 50%-a 250 km-es etapokat jelent 2,5 óra menetidővel.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#260228) szőröscica válasza Qru (#260217) üzenetére


szőröscica
addikt

Nalam tegnap es ma is 0.0l/100km volt, hala a melegebb idonek megjartam az 55 km-es napi kort villannyal.

(#260229) macilaci78 válasza kisza25 (#260223) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A töltés sehogy sincs ingyen. A szerelés legyen benne az árban. Havidíj... Nos igen, mondjuk, a Mercedes az ülésfűtést is havidíjas szolgáltatásként képzeli el a jövőben. ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#260230) cOxeR válasza -v- (#260220) üzenetére


cOxeR
Ármester

:DDD kell csinálni egy fórumos talit, aztán hajrá, nem vagyok semmi jónak elrontója. :)

(#260231) cOxeR válasza macilaci78 (#260227) üzenetére


cOxeR
Ármester

Mármint a maradék 10%? Nem olyan vészes az a 250km/2,5 óra… egy nagyobb akkus autó ezt tudja simán.

(#260232) Qru válasza Tsebacsi (#260208) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

+1, ez a jelenlegi akkis elektromos autózás így elég erősen korlátos.

#nincsbennetarcsi

(#260233) Qru válasza focvis (#260218) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor a kipuért is kár meg a bódéért is.

#nincsbennetarcsi

(#260234) macilaci78 válasza cOxeR (#260231) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ehhez pályán 140 és nincs megálló. M5, M43 kb végig.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#260235) gergo5991 válasza cOxeR (#260207) üzenetére


gergo5991
őstag

lucid air-t már 830km-es hatótávval reklámozzák, és 15 perces 80% os töltést is elég sok autó tudja már... emberünk szerintem a 2000res évek jellemzőit mondja..nembaj hogy a világ fele szomjazik, kalifornia és mexikó között majdnemhogy polgárháborús állapotok vannak a vizhiány miatt, nyugat európában nyaranta korlátozzák a vizhasználatot, tilos medencézni, locsolni stb stb...gyerünk hidrogént késziteni..ugyanúgy lehet megújúló energiából elektromos autót tölteni, és nem kell itt semmilyen hidrogént előállitani, raktározni, szállitani, ilyen olyan tartályokat épiteni rá satöbbi
egyre több cég foglalkozik megtermelt de fel nem használt áram tárolásának a problémájával, van itt pld homokban való tárolás, de úgytudom svájcban / ausztriában a többlet energiával vizet szivattyúznak egy tartályba vagy mederbe, ahol ha kell az energia leengedi az áramgenerátorba

(#260236) cOxeR válasza macilaci78 (#260234) üzenetére


cOxeR
Ármester

Modell3 LR 320 km felett tud 150-el, ha jól láttam a teszteket, télen nagy hidegbe 275km-t.

(#260237) Qru válasza cOxeR (#260236) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az elég lenne nekem az esetek 90%-ban. Már csak lóvé kéne rá. :D

#nincsbennetarcsi

(#260238) radi8tor válasza cOxeR (#260230) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Fórumos féknyereg festő talit? :D

⭐ Stella

(#260239) tboldi válasza kisza25 (#260225) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem olyan, eccerűbb szerkezet. Ez egy velem egykorú Philips, azaz lassacskán 30 éves, de megbízhatóan működik. :)

szerk.: De hülye vagyok! Most jut eszembe, hogy nekem van egy ilyenem is, ez alkalmas lehet a mérésre. [vilike] triggered.

[ Szerkesztve ]

(#260240) Qru válasza radi8tor (#260238) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hehe nekem egy ajtoranyitast kene kihuzni, amig szarad a feknyereg megvakuumozzuk. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#260241) radi8tor válasza Qru (#260240) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Oké, nekem lököst fényezni. :DD

⭐ Stella

(#260242) cOxeR válasza gergo5991 (#260235) üzenetére


cOxeR
Ármester

Nem számít semmi, csak a pénz… ebbe fogunk egyszer beledögleni.

(#260243) macilaci78 válasza cOxeR (#260242) üzenetére


macilaci78
nagyúr

De csak ha megfizetik. ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#260244) brumi1024 válasza cOxeR (#260236) üzenetére


brumi1024
veterán

Ha ugyanazt a videót néztük, akkor az a 275 télen 100-ról merülésig (gyanítom a másik is az), azért 10-15%-ot érdemes hagyni arra az esetre, ha nem működne a töltő. 80-20 sokkal reálisabb (pályán megállva nem szokás 100-ra tölteni, ain’t nobody got time for that), ott már csak 156 km a hatótáv, ami valljuk be nem sok. 130-nál ez nyilván jobb valamivel, de korlátlan autobahnra nem ezzel kell menni.

[ Szerkesztve ]

(#260245) radi8tor válasza brumi1024 (#260244) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Emlékszem mikor Jeremy Clarksonék csináltak egy versenyt ki jut el hamarabb az Olasz tengerpartról Angliába? :D
Ő Bugattival ment, másik kisgéppel, harmadik speedboat-al.

Asszem azt mondta a Bugatti teljes tempóban 15 perc alatt elfogyasztja a tank benzint. :DD

⭐ Stella

(#260246) focvis válasza brumi1024 (#260244) üzenetére


focvis
veterán

Ez fix 150 mellett, vagy max. 150 és ahogy a forgalom kiadja (Esetleg parketta?)

Szerk: nyilván nem lehetett parketta

[ Szerkesztve ]

(#260247) brumi1024 válasza focvis (#260246) üzenetére


brumi1024
veterán

Ahogy néztem 228 km 150 tempomat (kivéve egy két lassítás a fizetőkapuknál), ebből az elején 1x km a végén pedig 12 km városi tempó (az elején nem mutatta pontosan). Nyilván kevesebb a szám, ha 100-150 közti ugrálás van forgalom miatt.

(#260248) brumi1024 válasza radi8tor (#260245) üzenetére


brumi1024
veterán

Asszem azt mondta a Bugatti teljes tempóban 15 perc alatt elfogyasztja a tank benzint. :DD

Valami olyasmi is terjedt, hogy minden masodik tankolas utan gumicsere. :DDD Horribilis osszeg amugy, egyedileg arra a tipusra terveztek.

(#260249) radi8tor válasza brumi1024 (#260248) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Igen a 300 feletti tempót bíró gumiszett ahhoz készült, bár már szerintem más autókra is kerül belőle.

⭐ Stella

(#260250) Reggie0 válasza macilaci78 (#260101) üzenetére


Reggie0
félisten

Persze, csak itt most a nagyobb kapacitasu teljesen elektormossal versenyez. En ugy tudom, hogy a REX csak reszterhelest fed le es csak noveli a hatotavot, azaz ha lemerult a belso akku, onnantol a REX-el nem tudsz tovabbmenni. Sot, ha nem az ut elejen kapcsolod be rogton, akkor mar kisebb lesz az osszes megteheto hatotav.
Mamar a 120Ah-s majdnem hozza azt a range-t mint a REX-es 60Ah, csak nincs benne ez a sok extra kompromisszum.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.