Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#92143) npera válasza Samott (#92129) üzenetére


npera
újonc

Nem olvastam. Egész nap PI planning volt olyasmi cuccokról, amik majd 2025 után jönnek ki.

Ismerem a Model 3-at eléggé, sajnos azt is tudom, hogy a PS2 hol tart hozzá képest. Számomra a PS2 egy eléggé félresikerült cuccnak tűnik. Ha teljesen szakmaiatlan és privát véleményemet írhatom le, akkor a következő gondjaim vannak vele. Csak publikus infót érintve:

- pocsék a légellenállása a Model 3-hoz képest. Ez range tekintetében baj. Nem pici.

- amikor a concept study ment az alapját adó CMA platformnak (Geely-Volvo első komoly együttműködése), akkor igazából fingjuk nem volt róla vezetőségben, hogy teljesen ICE platform legyen vagy hybrid vagy inkább BEV, de lehetséges hybrid kiegészytéssel.

Így aztán lett belőle egy gyakorlatilag ICE platform hybrid lehetőséggel és egy halom kompromisszummal. Egy ilyen szükségszerűen nehéz, az elektromos "tengelyek" nagyon kompromittáltak mindenféle packaging szempontból.

- A kabin szűk. Az akksik egy része fel van polcolva a "kardánalagútba", hogy a lábaknál ne legyen olyan vastag. Ezért is olyan szűk. Alig lehet kilátni, hátrafelé botrányos. De hátra-oldalra is.

- A besourcolt motorok (elektromos gépek) specifikációjában az érjük utol a Model 3-at prió jóval erősebb volt, mint a hatékonyság. Beválasztottak egy motort, aminek a tekercselése hagyományos, költséges és nehezen automatizálható. És zabálja az áramot. De cserébe erős. Az inverterhez képest például túl erős.

- Az inverterből besourcoltak egy olyat, ami jónak tűnt, de a visszahívás után már nem tűnik olyan jónak. Ezt mondjuk az Xpeng is beszopta, ugyanaz az inverter ugyanazzal a hibával füstöl el náluk is. Bár ez nem nagy vígasz.

- Az akksi is lehetne jobb, de még ezzel is vért ízzadtak. Maximum 150 kW elméletben inkább, azt valóságban ritkán éred el.

- a töltés pocsék, az akksi coldgétel simán.

- A legnagyobb szopó persze a SW. Szerintem ezt a legtöbb hagyományos OEM beszopta. A mai kocsikban a szoftver exponenciálisan több erőforrást követel. Akár tesztelés, akár fejlesztés.

A kocsi fedélzeti rendszere engem kifejezetten idegesít. A műszerfal nem mutat olyan dolgokat, ami szerintem kellene (mondjuk töltés közben), valamint az interface valahogy nagyon nem jön be. Az ízzasztó vegán huzatoktól hányok, a pianólakktól hányok.

A PS2 igazából évekkel korábban kellett volna kijöjjön, de mire kiadták, addigra már nem lehetett tovább halasztani. Pedig a készültségét nézve még kellett volna egy év kábé, de addigra már kár is lett volna kiadni.

A Tesla Model 3-nek vannak elképesztően idegesítő dolgai. Az ablaktörlő egy fos. Az automata ablaktörlő életveszélyesen szar. Az, hogy a menüben kell matatni, hogy le tudd törölni az ablakot hirtelen (túl sok víz lesz rajta és ki KELL láss valami miatt) csak úgy lehetséges, hogy lemosod az ablakot. Mert arra van gomb. Egy pillanatra akkor még annyit sem látsz, de utána elkezd forszírozottan törölni.

A belső tér egyes elemei borzasztóak. De a szellőzés tök jól állítható. Az ülésben elférek. A navigáció simán megtalálja a keresett gyorséttermet Trollhättan határában.

Az Autopilot szerintem egy blöff. Egy körforgalmat képtelen bevenni. Nem érdekel, hogy az USA-ban mit csinál, itt egy fos. A fantomfékezések életveszélyesek. Maga a neve félrevezető.

Viszont ha az egészre úgy tekintesz, mint egy guruló mobil, akkor tök jó. Egyszerű vezetni, jól tölt, alig fogyaszt, van nagy képernyő. Aki erre bukik az sosem akar mást.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.