Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Windows 10 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-05-31 14:25:16

LOGOUT.hu

Mielőtt kommentelsz, olvasd el az Összefoglalót!
(Frissítve: 2020.05.31.)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#104951) Bandi821


Bandi821
tag

Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy nálunk a háztartásban van 3 PC. Mind a három PC-n jogtiszta win10 van és mindhárom az én microsoft fiókommal van kapcsolatban. Valamelyik frissítés óta azt csinálja, hogy ha én a saját gépemen háttérképet módosítok, akkor azt a másik két gépre is automatikusan ugyanarra képre átállítja, vagy pl. a 3 gépen a kedvenceket (amit böngészőben mentettél el) közösíti. Na most ez így baromira idegesítő és nem találom azt a funkciót, amit át kéne állítani, hogy ez ne legyen és a 3 gép egymástól független legyen. Mit tudok tenni?

Válaszokat előre is köszönöm!

üdv.: Bandi

(#104952) King Unique válasza Bandi821 (#104951) üzenetére


King Unique
titán

Ha Microsoft-fiókkal használod a Windows 10-et, ráadásul mindhárom gépen ugyanazzal, akkor nem meglepő, ha bizonyos beállítások automatikusan szinkronizálva lesznek, részben pont ez is az ilyen fiók lényege. Ellenben van lehetőség többek között a gépházban is beállítani, hogy mely beállítások, tartalmak legyenek szinkronizálva. Vagyis ha azt akarod, hogy a téma ne, akkor pl. a screenshoton lévő módon azt ki kell kapcsolni. Másik lehetőség esetleg másik online fiókkal, vagy akár offline, helyi fiókkal használni a rendszert a többi gépen.

[ Szerkesztve ]

(#104953) Bandi821


Bandi821
tag

Köszönöm szépen a gyors választ, ha hazaértem, gyorsan ki is próbálom

(#104954) Laslow válasza Laslow (#104946) üzenetére


Laslow
senior tag

Szóval nincs hang a Win10-emen. Hibát nem ír, látszólag minden rendben, csak nincs hang. Realtek ACL887 adná a hangot, eddig működött (pár napja még mindenképp, ma délután már nem).
Látok egy ilyet a Windows frissítési előzményekben:

Azt gyanítom, hogy ez a frissítés okozhatja a galibát. Honnan tudom beszerezni ennek egy korábbi verzióját, vagy eltávolítani ezt?

"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu

(#104955) A_Granddad válasza Döglött Róka (#104894) üzenetére


A_Granddad
friss újonc

Szóval, Róka, igen, frissítettem...De a probléma látszólag megoldódott: A táp szellőzése okozhatta a problémát... most működik. A WIN10 frissítése valószínűleg a véletlen szereplő a témában. Köszi! :DD

(#104956) ddmb válasza Aureal (#104949) üzenetére


ddmb
aktív tag

akkor a Microsoft azt ajánlotta, hogy majd a Dell touchpad fogja megoldani a problémádat a HP laptopon?.. :D nem kishitűek :D

értékelem a türelmedet, én ilyen telefonos supportosra nem pazarolnám az időmet, párszor chatteltem HP supportossal (Anirban-nak hívták), de abban se volt köszönet :D

(#104957) BIZ0906 válasza Laslow (#104954) üzenetére


BIZ0906
aktív tag

(#104958) Aureal válasza ddmb (#104956) üzenetére


Aureal
senior tag

Nem, ezt saját felelősségre döntöttem el, kiguglizott találtra, hogy bízok a softpedia szakértelmében és lehúzom a Dell gui-s applikációt, oszt azzal majd jó lesz az. És bejött! :DDD De mondom, Asus, Dell, Hp... mind Synaptics touchpadet épít be. Lenovoknál olvastam hogy ott Elan van. Szóval a drivereik Synapticson belül is azonosak, csak a Dellre Dell gui lesz csicsa matyósan, az Asusnál Asus stb...
Eredetileg is ezt kerestem volna, hogy a win egér beállítási paneljéről megnyitható touchpad setup ablak hogy érhető el, milyen exe-t futtat az stb, szóval ezt most megkerültem ezzel. Gondolom a registryben ír át vmit, aztán ha azt tudná az ember még ez sem kéne.

A Microsoft supportot amúgy csak poénból hívtam fel, mert még sose beszéltem velük, de több dolgot is megtudtam!
- A technikai support alapból fizetős volna, de (és ezt a kollegina mondta el) ha rendszerfrissítés miatt tapasztal a user hibát, akkor INGYENES A SUPPORT! (Ezt persze ellenőrzi is, mert a gépházban rögtön kutatta a legutóbbi frissítéseket...)
- Marhára nem tudják mi van, és milyen hiba mitől van (magyarul sztem semmi érintkezésük nincs a fejlesztéssel, hogy legalább biztos belső infókra támaszkodnának), a szokásos, googlen megtalálható formulákat nyomják, mint bárki más. Még youtube how to videót is néztünk együtt és ez komoly! :DD Vagy ott volt hogy a HP oldalán elindított egy konfiguráció felmérő oldalt Edge-ben, ami behalt és azt mondta ilyet még nem is látott, aztán elindította az iExplorert :W abban meg nem tudta a cooki-kat elfogadtatni meg stb...
Én csak röhögtem magamban, de egyben hasznos volt látni ha még a support is ilyen, akkor milyen szagemberek gyárthatják nekünk az OS-t, gondolhatod! :C

[ Szerkesztve ]

(#104959) Geth válasza Aureal (#104958) üzenetére


Geth
addikt

Te inkább ne gondold :DDD

(#104960) #86564352 válasza Aureal (#104958) üzenetére


#86564352
törölt tag

Jó ezt leírtad. Persze, hogy gugliznak (nem bingeznek? :D), érdekes miért nem saját gépén nyomozott? Aztán nálad csak a megoldással próbálkozna. Egy élmény lehetett végigmozizni.

A consumer support az ilyen, van a microsoftos közösségi fórum és a telefonos ügyfélszolgálat amíg az indiaikon átverekeded magad. Többre megy az ember magad keresni megoldást reddit, tenforums, tomshardware oldalakon.
Az egész otthoni Win10 user tábor gyakorlatilag bétatesztelő Microsoftnak, hogy amivel mi szívunk azzal a vállalati ügyfelek már ne, illetve kevesebbet. Amikor a lassabb terjesztés hozzájuk ér, addigra már kikalapálják a rajtunk szerzett tapasztalattal. Az igazi support és jobb szakembergárda ott van inkább szerintem.

Most jó állapotában tiltsd le a driverek automatikus frissítését, nehogy a következő Windows Update ismét elpiszkálja a touchpadet. Vagy mentsd el ezt a kerülő megoldást. Nem olvastam vissza, amúgy a laptopod gyártói oldalán nem volt driver? Hiába névleg egy Win10 van, ám a különböző buildek mégis más rendszerek. (a 7 kifutásával lehetne majd simán Windows is a név) A tempó miatt előfordul a saját Surface cuccukon sem egészen jó az új verzió, akkor a rengeteg OEM gyártó rengeteg konfigon akadhatnak gondok. A 1903-at is most július óta kezdik terjeszteni jobban, több gépnél több hiba lehetőség.

(#104961) Aureal válasza #86564352 (#104960) üzenetére


Aureal
senior tag

Hát az van még, hogy a csaj először egyéni problémának hitte, de hogy mondtam neki, hogy a netet túrtam én is ezért délelőtt, utána el is ismerte, hogy ezzel a Synaptics driver gonddal bizony nem 2 ember harcol. Gondolom vmi naplóba most bekerült náluk, hogy ez egy fő gond világ szerte és majd hekkelnek vmit a rendszeren...
Meg kért kontaktot is, hogy majd küld anyagokat a további felderítéshez, ha meg közben találnék megoldást, azt küldjem be nekik.
Ebben csak az az érdekes, hogy ha történetesen nem w10 frissítéstől beálló hiba volna és vki hajlandó fizetni is az amúgy nem ingyenes supportjukért, aztán mégis a userre testálják, hogy keresse ki magának a megoldást, az azért elég finom egy support. :U

Amúgy ezt a driver frissítési tiltást hol tudom megejteni?

(#104962) Redneck


Redneck
veterán

Hogy tudok törölni a WindowsApps rejtett mappából? Odáig eljutottam hogy a saját felhasználómmal bele tudok lépni, de törölni továbbra sem enged.

Ha megvagyok a törléssel, hogy tudom visszaállítani alapállapotba a hozzáférések kiosztását egyszerűen?

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#104963) Geth válasza Aureal (#104961) üzenetére


Geth
addikt

vki hajlandó fizetni is az amúgy nem ingyenes supportjukért, aztán mégis a userre testálják, hogy keresse ki magának a megoldást, az azért elég finom egy support
Most akkor fizettél a supportért, vagy ez a gondolat a meglódult fantáziád eredménye, ahol simán egyenlőségjelet teszel az ingyenes és a fizetős support közé? :)

Igaz, nem az MS-nél hanem egy másik megacorpnál, de volt szerencsém igénybe venni fizetős supportot komoly SLA-val. A probléma meg lett oldva, de elsőre akkor se a baromi drága mérnököt teszik rá, rápróbálnak egy szerényebb tudású emberrel, hátha megússzák olcsóbban...

(#104964) mezis válasza Redneck (#104962) üzenetére


mezis
nagyúr

Pl egy Live Linux-ból, ha leálláskor nem hibernálja magát a Win (quck boot=off).

mezis

(#104965) Redneck válasza mezis (#104964) üzenetére


Redneck
veterán

Olyan megoldás amihez nincs, amihez nem kell másik OS? :Y

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#104966) Ablakos válasza mezis (#104964) üzenetére


Ablakos
őstag

Jogosultság kezeléssel miért nem lehet hozzáférni a mappához?

(#104967) ddmb válasza Geth (#104963) üzenetére


ddmb
aktív tag

föntebb leírta, hogy csak rendszerfrissítés utáni hiba miatt jár az ingyenes support... most ha valami más okból halt volna be a touchpad, akkor bizony fizetnie kellett volna, hogy a supportos helyett próbálja megoldani a saját problémáját ;]

(#104968) ddmb válasza Aureal (#104961) üzenetére


ddmb
aktív tag

nekem a mai napig fel-felébred az 1903as windóz sleepből, és mivel scratchről húztam fel, ezért ez nem közvetlenül rendszerfrissítésből származó hiba, így valószínűleg fizethettem volna, hogy a supportos kisasszonnyal együtt végignézzük a gúgl találatokat a kövi stringre: prevent windows 10 wake up from sleep :DD

[ Szerkesztve ]

(#104969) #86564352 válasza Aureal (#104961) üzenetére


#86564352
törölt tag

[link] és [link] (a második lehet már nem érvényes, néha nehéz kiigazodni az új felületek magasról tesznek a régi helyeken lévő beállításokra)

(#104970) Geth válasza ddmb (#104967) üzenetére


Geth
addikt

Ezt most nem értem. Te használtál fizetős supportot? Ha igen, Neked kellett megoldani a problémát helyettük?
Miért gondolod hogy az ingyenes és a fizetős support ekvivalens? Akkor mi értelme lenne a fizetősnek?

[ Szerkesztve ]

(#104971) #86564352


#86564352
törölt tag

A zene és könyvek leépítésének utózöngéje: megszűnik az EPUB támogatás is.

(#104972) liszi70 válasza Geth (#104970) üzenetére


liszi70
nagyúr

Ha nem a frissítés okozta volna a problémát, tehát ha a support fizetős, akkor az ügyfélszolgálatos hölgy átkapcsolt volna egy másik, nagyobb tudású szakértőhöz? Vagy ugyanúgy ő intézte volna, csak a "Sokkal Hozzáértőbb" gombot nyomta volna meg magán? :D Hogyan működik a fizetős support?

[ Szerkesztve ]

(#104973) Geth válasza liszi70 (#104972) üzenetére


Geth
addikt

Hát majd valaki aki fizet érte, elmeséli :)
Addig max fantáziálni lehet hogy biztos az is teljesen ugyanolyan mint az ingyenes...

(#104974) Cs1csó válasza liszi70 (#104972) üzenetére


Cs1csó
félisten

Ez mindenütt így megy, ezzel a "fokozatossággal" találkozol pl. egy mobiltelefon szolgáltatónál is:
1. körben: netes fiókodban, applikáció segítségével csináld meg magad
2. kör: telefonálsz az ügyfélszolgálatra ahol először a automatával találkozol és ha tudod a menüben mászkálva megoldod a problémád pl. szolgáltatás bekapcsolása, információ lekérdezése
3. kör: ha ezen túl vagy a legvégén ott a lehetőség, hogy kapcsolja az ügyintézőt
4. kör: ha nem tudja a problémát kezelni az ügyintéző kapcsolni fog egy "műszakis" kollégát
5. kör: a "műszakis" kollega ha nem is tudja megoldani de mivel már több rálátása van a problémára esetleg még ő is tovább kapcsolhat de már egy olyan személyhez aki az adott problémával jobban tisztában van, gondolom az adott cégen belül tisztában vannak egymás preferenciáival ki melyik területet ismeri jobban stb.

Gondolom valami ilyesmi. Megjegyzem az egészségügyben is ez megy:
1. kör saját magad ilyen-olyan vény nélküli gyógyszerrel, pihenéssel megpróbálod magad gyógyatani
2. kör elmész a háziorvoshoz ha tud meggyógyít vényköteles gyógyszert is fel tud írni stb.
3. ha komolyabb gond akkor továbbküld szakrendelésre

[ Szerkesztve ]

(#104975) liszi70 válasza Geth (#104973) üzenetére


liszi70
nagyúr

Pedig azt hittem, van valami konkrét infód, mert felháborodtál, amiért valaki összemosta a MS ingyenes supportját a fizetőssel. :D
Ez az összemosás szerintem azért történhetett meg, mert az ügyfélszolgálatos hölgy az elején kiderítette, hogy a support "garanciális" lesz, tehát ingyenes, mivel egy MS frissítés okozta. Így joggal feltételezhető, hogy a hiba kijavítása nem az ingyenes (jelen esetben hozzánemértő), hanem a fizetős (hozzáértő) csatornán fog folyni, mivel a ms vállalása, hogy ennek költségét nem hárítja az userre. Ennek ellenére a hölgy nem kapcsolt át a fizetős (hozzáértő) csatornára, hanem ő maradt az ügyintéző, tehát joggal feltételezték a fentebb írók, hogy valószínűleg ő intézheti a fizetős supportot is. :D

(#104974) csicso82
OK, köszi!

[ Szerkesztve ]

(#104976) snpetit válasza Aureal (#104961) üzenetére


snpetit
aktív tag

Az "új" Gépház részen nézted a Bluetooth és egyéb eszközök részen nem volt Touchpad? Egyes gyártok drivere már integráltan oda rakja újabban ezeket bővített beállításokat.

(#104977) #86564352


#86564352
törölt tag

Akinek Pro van megnézné a Sandbox működik?

(#104978) mezis válasza Redneck (#104965) üzenetére


mezis
nagyúr

De van. Csavarhúzó, smirgli... :DDD ;]
Ha meg SSD, akkor kell ilyen célszám is.

[ Szerkesztve ]

mezis

(#104979) King Unique válasza Redneck (#104962) üzenetére


King Unique
titán

Lásd egy korábbi válaszban leírtakat. A WindowsApps mappa tulajdonosa alapesetben a TrustedInstaller, akár annak visszaállítása is megoldható az előbbiekhez hasonló módon.
Egyébként meg ez eleve egy rejtett és egyben védett mappa, alapesetben nem is jelenik meg a fájlkezelőben és nem véletlenül kell emelt szintű jogosultság már a megnyitásához, nemhogy a tartama esetleges törléséhez. Szóval nem feltétlen javasolt ilyen módon belepiszkálni, de te tudod...

(#104980) makoss


makoss
addikt

Üdv!

A bejelentkezési nevet hogyan tudom megváltoztatni? :R
Pld.: "Polgár Zoltán"

[ Szerkesztve ]

Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"

(#104981) King Unique válasza makoss (#104980) üzenetére


King Unique
titán

Hát pl. az ITT leírtak szerint.

(#104982) bringasisti


bringasisti
őstag

Jogtiszta Windows 10 és a HP nyomtatót látja a rendszer, de HP Smart Instant esetén : rendszergazda megtiltotta Önnek ezen alkalmazás futtatását. Én szeretnék lenni a rendszer gazda mivel ez egy otthoni gép. Segítséget kérek. Tűzfal kikapcsolva.

BENEFON DELTA--------N8

(#104983) makoss válasza King Unique (#104981) üzenetére


makoss
addikt

Van magyarul is? :R

Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"

(#104984) King Unique válasza makoss (#104983) üzenetére


King Unique
titán

Mondjuk a leírásban már a képek is önmagukért beszélnek, meg lehet akár fordítót is használni, de ha annyira magyar nyelvű kell, akkor olyan is van pl. a Microsoft-fiókhoz.

(#104985) Dragon3000 válasza makoss (#104983) üzenetére


Dragon3000
veterán

Ehhez minek magyar? Szépen kijelölnek mindent, hogy mit nyomj, meg képekkel van illusztrálva végig. Nem tudok angolul, de ez alapján fél perc alatt meg lehet csinálni.

(#104986) makoss válasza King Unique (#104984) üzenetére


makoss
addikt

Oké.
Ezt magyarázd el a koleganőmnek is :F

Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"

(#104987) #86564352 válasza makoss (#104983) üzenetére


#86564352
törölt tag

(#104988) Redneck válasza King Unique (#104979) üzenetére


Redneck
veterán

Köszönöm az infót!

Ha a Windows képes lenne rendesen eltávolítani egy saját MS alkalmazását, nem lenne szükségem erre és eszembe nem jutna buzerálni. Nem mondok le 74GB helyről egy 240-es SSD esetén. :U

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#104989) zoltannagy


zoltannagy
aktív tag

Sziasztok!

Win7 Professional kulccsal, lehet Win10 -re cserélni a rendszert vagy már nincs lehetőség rá?

Van egy eredeti kulcsom amivel a PC-m beaktiváltam és van egy pluszba, ami a HP PC oldalán (matrica)is van.
Köszönöm a segítséget!

(#104990) Zoz válasza zoltannagy (#104989) üzenetére


Zoz
őstag

Még mindig simán működik.

(#104991) zoltannagy válasza Zoz (#104990) üzenetére


zoltannagy
aktív tag

Köszönöm!

Ilyenkor mi a teendőm?
Egy telepítőt kell készítenem és beírom a Win7 kulcsát, vagy lehet esetleg közvetlenül is aktiválni a Win7-ben valahogy és magától letölti és telepíti? :R
Illetve melyik verziót telepíthetem?

[ Szerkesztve ]

(#104992) Cs1csó válasza zoltannagy (#104991) üzenetére


Cs1csó
félisten

Lehet semmi dolgod, ha géphez kötött licenced volt akkor ahogy feltelepíted aktiválni fogja automatikusan.
Egy dologra érdemes figyelni hogy megfelelő kiadás legyen. Home Premium - Home vagy ha Professional - akkor ez is Pro legyen.

DE olyan is van, hogy nem is kell kiválasztani mert a megfelelő települ, ha a telepítő tartalmazza. Nekem egy olyan telepítőm van - MS oldaláról készítve MCT-vel - hogy Home - Education és Pro verzió is van rajta és még ezek lehetséges N-es változatai.

[ Szerkesztve ]

(#104993) Geth válasza liszi70 (#104975) üzenetére


Geth
addikt

Gondolom erre gondolsz:
A technikai support alapból fizetős volna, de (és ezt a kollegina mondta el) ha rendszerfrissítés miatt tapasztal a user hibát, akkor INGYENES A SUPPORT!

Nem tudjuk pontosan mi hangzott el, de ez a leírás így valóban félrevezető.
Helyesen:
Alapból olyan van hogy fizetős support.
Mivel upgrade után jött a hiba, jár ingyenes support.
A kettő nem ugyanaz, nem a fizetőset kapod ingyér, hanem kapsz valamit ingyér (ami olyan is).

Ennek ellenére a hölgy nem kapcsolt át a fizetős (hozzáértő) csatornára, hanem ő maradt az ügyintéző, tehát joggal feltételezték a fentebb írók, hogy valószínűleg ő intézheti a fizetős supportot is.
Nem kapcsolt át, mert nem a fizetős supportot fogják ingyen szolgáltatni :)
Innen persze már Te is látod, hogy a feltételezés hibás.

(#104994) zoltannagy válasza Cs1csó (#104992) üzenetére


zoltannagy
aktív tag

Köszönöm a válaszod! :R

(#104995) kisgyerek85


kisgyerek85
senior tag

Sziasztok!
Egyik jó barátom nem tudja frissíteni a win10-et, mert az alábbi hibaüzenetet kapja. Mi a megoldás?
Történet annyi, hogy tört verziót használt, de később megvette és eredeti licenc kulcs van, de továbbra sem tud frissíteni.

(#104996) Aureal válasza #86564352 (#104969) üzenetére


Aureal
senior tag

:R

(#104997) Aureal válasza King Unique (#104981) üzenetére


Aureal
senior tag

Ez a c:\Felhasználók alatt is kicseréli a dolgokat vajon a user dokumentumok és egyéb útvonalakon is? Mert a telepített progik elvileg nagy szarban lennének utána nem? Vagy ez registry kulcsokat is átír hibamentesen visszamenőleg annyira profi módszer? :)

(#104998) King Unique válasza Aureal (#104997) üzenetére


King Unique
titán

Itt most a bejelentkezési képernyőn megjelenő felhasználónév módosításáról volt szó. Ráadásul nála Microsoft-fiók van, aminél a megadott e-mail cím első 5 karaktere szokott lenni a C:\Users mappa neve. Egyébként meg kipróbálod, aztán kiderül. :D

(#104999) King Unique válasza kisgyerek85 (#104995) üzenetére


King Unique
titán

Ebből nem derül ki, hogy mi a tényleges helyzet, azaz milyen partíciók vannak a rendszermeghajtón, milyen partíciós séma szerint, milyen bootolás, boot sorrend van beállítva stb. De amúgy itt vannak mintának hasonló esetek: [link], [link], [link].

(#105000) Aureal válasza King Unique (#104998) üzenetére


Aureal
senior tag

Na igen, ezt nem lépem meg a céges gépen, hogy lecsapjon a rendszergazdi mint a taxiórát. :D

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Windows 10 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.