Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
őstag
Én csak arra szerettem volna rámutatni, hogy van mondju Audi R8 / Porsche / akármi szupersportautó karbon fékekkel, ami 30ról szerintem 1 méter alatt is megáll, és van mondjuk egy lelakott, nem karbantartott akármi, aminek a fékje hol fog, hol nem és az meg nem áll ennyi idő / távolság alatt. És van az M1 Abrams, ami 70ről áll meg 5 méteren belül...
Értem, hogy valami ideális / számolható görbe kell, de a valóság általában messze van ettől.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
őstag
Ja, nem is mondtam. Tegnap vásárlásból jöttem haza. Gurultam kábé 20-al egy parkolóban, ahol a bátrak veretnek 50 körül is.
És jobbról kitolatott egy időseket szállító kisbusz. A sofőr vagy nem nézett egyáltalán körül vagy takarásban jöttem neki amikor még nézett körül. Oldalról a tolatólámpája nem igazán látszott, aztán amikor már láttam a tolatólámpát és a kocsi mozgását, akkor majdnem mellé is értem.
Itt a kocsik között van hely szűken két autónak, így elrántottam a kormányt, hogy ne darálja le a kocsi oldalát. Megállni ugyanis csak mellette tudtam volna, ha beleállok a fékbe.
Ott picit szívdobogást kaptam.
És itt jön be a tempó: ha 50-el verettem volna, akkor simán elsuhanok a veszélyes zónából még mielőtt tolatni kezdett volna. A megoldás tehát a magasabb sebesség, akkor kisebb időt töltök a veszélyzónában.
Kereszteződés előtt padlógáz, szemeket becsukni és érzésből áthajtani
-
Sipi-
őstag
válasz Gabibácsi #68769 üzenetére
Én általában határ +5 km/h-val, ha a forgalom engedi. Bár volt olyan, hogy a Népliget melletti felüljárón levillogott (volna) valaki, mert 65-el mentem a 60-as táblánál. Nem érdekel, menjen le a szélsőbe és kerüljön ki, üres volt a sáv. De teljesen felesleges sietni, biztos, hogy pirosat fogunk kapni a következő lámpánál.
A Picasso órája 3-4 km/h-t csalt felfelé, a Mondeo viszont 1-2 km/h-t lefelé.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
blueboi69
senior tag
Na ezaz. Amit én kinéztem eddig, azokról hamar kiderült, hogy sok a típushiba és ilyen-olyan évjáratra kell figyelni, erre meg arra a motorra és a vége az lett, hogy a hahu-n valahogy leszűkítve a dolgokat, maradt mindig kb 5-8db hirdetés. Azoknak a fele pedig az árból lógott ki, a maradék fele pedig többszáz km-re volt. És ezt eljátszottam a swifttel, az sx4-el, a jazz-el, a mazda2-vel.
Asszonynak már elege lett, hogy megtetszik neki egy típus, napokig linkelgetek neki, majd közlöm, hogy ez a kínálat kifutott, nincs értelmes verda.
Most nekiállt ő is hahu-t nézni, tegnap lelkesen kiabálja, hogy beleszeretett egy sx4-be, ami árban jó lenne és nagyon szép metál narancssárgásbordós színe van. Na már ennyiből rávágtam, hogy kincsem nézzed már meg ,az jobbkormányos autó, miközben a gyerekkel ebédeltem. Nemhiszi, á dehogy, hát suzukiból, meg magyar a rendszáma.... olvassa tovább, JOBBKORMÁNYOS.
Szóval kb itt tartunk, hogy azt a szűk kínálatot már fejből vágom 1-2paraméter alapján, hogy melyik hirdetés. A másik, 10perccel később, mond vmit, mondom neki hogy igen az jó autó, csak 400e km van a motorjában. Nézi, és tényleg. Mindezt úgy, nem is látom a hirdetést amikor ő hozza fel.
Szóval most a favorit az sx4 lett, de ami jó meg minden az 1.5M. És úgy indultunk, hogy volt rá 600e, amihez hozzárakunk még párszázat, így 800-900e között nézegetünk max.
Szóval hamar elértük azt, hogy már a duplájáért érdemes venni vmit. -
Sipi-
őstag
válasz blueboi69 #68804 üzenetére
Első kocsit 5-600e körül akartam megvenni. 1,45m lett belőle. Most 1,5-1,7m körül akartam venni, de annyiért csak fapad Focusok voltak vagy jól felszereltek 300e+ km-el. Mondeo-ból csak dízelek voltak ennyiért, 200e+ km-rel vagy külföldiek (de ott meg a km tud elég bizonytalan lenni).
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
őstag
Yarist csak kb. csak 2-300ezerrel többért vvettünk, mint az első terv volt. Swift és Yaris volt a cél, asszony kipróbálta mindkettőt és a Yarist komolyabbnak gondolta :)
5 ajtós Focus, Corolla?
Nyaralni nem fogtok vele menni, de azért a kismotor meg pár szendvics belefér abba is (bár a Corolla csomagtartója viccesen kicsi).https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
blueboi69
senior tag
Mondjuk anno a bmw is így volt, hogy mondták, hogy ó 600körül már vannak jók. Kiderült, hogy nincsenek, de még 800ért sem. Aztán sokalltam az 1.1 vagy 1.2M-t, de végülis megvettem. Nem is bántam meg igazából most sem, annak ellenére, hogy az évek során kellett rá költeni.
-
Jahno
veterán
válasz JonesC #68811 üzenetére
Ami képet beraktam ott is a függőleges kék. Ott zebra miatt van egy kis szakaszon 50es korlát. Jönnek is 100+ os tempóval, főleg este mikor már lámpa sincs és akkor próbálj átmenni a túloldalra. Érdekes módon mostanában nem látok arrafelé kamiont, azok is ennyivel tolnának le az 50es tábla előtt.
És tegnap láttunk a várban egy szakadt dízel BMW-t a csikorgatva menőzni. Az kellett nagyon.
Térképet valamelyik gyakornok recepciós pöttyözhette össze paintban vagy nem is tudom.
-
Jahno
veterán
válasz blueboi69 #68815 üzenetére
Közölte, hogy mindenki hülye aki új autót vesz és Ő azt soha. Aztán nem tudom pontosan meddig, de lehet majdnem 2 évig is nézegette a használtakat, írt 1-2 sztorit, elbaszott és autózott egy csomó időt, míg nem egyszer azt mondta, hogy akkor faszkivan és vett egy új alap talán Opelt. Azóta is boldog meg minden.
-
npera
őstag
válasz -NoVa- #68812 üzenetére
Ja. Dashcam kompilációkban mindig elbűvöl, amikor két kocsi enyhe fékezéssel ütközik félfrontálisan. Vélhetően látják egymást, mit látják, meredten bámulják egymást a kormányt szorítva. És fékeznek. Mit fékeznek, FÉKEZNEK. Aztán disssss... ütközés. És szerintem nem is értik mi történt.
Egy normális állapotú gépkocsiban ha erősen fékezel, akkor nagyobb erővel lógsz az övről, mint amivel ülsz a seggeden. Lassulnak azok, mint a parancsolat. Csak be kell nyomni a pedált. Kábé 1500 N kell egy rendes vészfékezéshez. Ha kellő dinamikával lépsz le a gázról és nyomod be a féket, akkor a vészfékasszisztens onnantól már felépíti a maximális féknyomást.
-
JonesC
tag
-
blueboi69
senior tag
km-t nem szoktam nézni, csak ha kirívóan sok, akkor kiesik.
kor az nagyjból adott típuson belül, pláne ha voltak javítások a faceliftben
felszereltséggel lehet játszani, csakhát ezek nem olyanok mint a bmw, hogy mindenki mást kért bele, hanem felszreltségi szintek vannak. namost asszonynak elég fontos lenne pl ülésfűtés, mert rövidtávokon fogja használni, ő fázósabb, ez viszont jellemzően csak a felső szinteken van meg.
az isofix-ről már lemondtam, kb annyi, hogy legyen benne klíma és elektromos ablak (ha hátul is az, akkor pluszpont) mást be sem pipálok a keresések között. -
npera
őstag
válasz blueboi69 #68824 üzenetére
Ülésfűtés tutira fontos?
Mi nem túl meleg helyen lakunk. Asszony "szeret" fázni vagyis legalábbis azt a benyomást kelteni, hogy fázik. De a totojában a motor igen hamar bemelegszik és elkezdi fújni a meleget. Az ülés textil középen és oldalt van egy pici műbőr a párnák peremén. És van ülésfűtés, de egyrészt állati béna az elhelyezése, másrészt lehet kapcsolni ki és be.
Kábé fenék alatt fűt és deréknál. De nagyon lokálisan. Asszony pár próba után mondta is, hogy ezt inkább hanyagoljuk.
A kisautókban manapság nem tudom mennyire kifinomult ez a funkció, de szerintem ne várjatok S-klasse vagy 7-series jellegű featuret ettől.
-
ncc1701
veterán
A többi kocsit is nepper hozza be, szerinted ide születik a külföldi autó? Becsületesnepper hoz be yarist is plö, videóban láttam. De egy telefont tán megér.
Kimegy, körbeszalad, lefoglalózza, majd kamionnal hozatja be gyüjtő fuvarral a kocsikat. Olcsóbb, mint kimenni, nézelődni magadnak.[ Szerkesztve ]
-
-igu-
addikt
Hasonlóan nem túl meleg helyen lakunk, és ülésfűtës nélküli autót nem vennék. Télen, reggel 5 előtt nem túl kellemes beülni az autóba, még ha másfél órát megy is a fűtés az elektromos oszlopról.
A 20 éves Micra fűtés kifejezetten acélos, magasabb fokozatban 5-10 perc elég, utána mehet halkabb üzemmódba.
A Qashqai nem viszi túlzásba ezt a funkciót, a magasabb fokozaton kb. úgy fűt, mint a Micra az alacsony fokozaton.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
veterán
"Lassulnak azok, mint a parancsolat." Vagy most az enyém, ami húzott jobbra és nincs szervó. Azért még megtartom egyenesen, de másnak fele is kihívás, vagy csak azt sem tudja ha alapban húz ésvagy nem lassul, akkor ideje lenne valamit csinálni. Főleg ha mellé csikorog is a tárcsa, jelezvén az állapot végét
Majd megpróbálom leképezni a fékdobottárcsám, ami az 1es számú szerelő szerint "fog az rendesen, akkor jóvanazúgy" vagy 2es számú szerint "olyan válla van, mint svárceneggernek, az már szemre látszik, de ha nem hiszi mérje meg és ott lesz bőven a gyári tűrés alatt". Én meg műszaki ember vagyok, azt hiszem autónál kilóra le tudnak venni a lábamról ha így gyári dokumentációra, mérésre, szerszámra hivatkoznak.
Ja szerszám. Itt is érdekes mekkora elméleti felkészülése van a 2es számú szerelőnek, vagy mennyire követi a piacot.
Kicsit pofáztunk is, mikor elhoztam a kocsit, aztán mondom, hogy láttam itt okoskodós youtube videón olyan cuccot, aminél nem kell szétkapni a féltengelyt egy gumiharang cseréhez, mert van valami okos szerszám ami kifeszíti, ráhúzod, műxik. Ahamm, egyből mondja, hogy nem véletlenül nincs a gyári doksikban ilyesmi tákolás, mert manapság A, B, C autóban (mondott három típust, nem jegyeztem meg) már nem gumi van, hanem D, E, F (ezt sem jegyeztem meg, de műanyagipari anyagok voltak, ABSpoliviniltrinilkompozitizé egyvelege), és A az hamar reped, szinte törik és nem is harang hanem rá kell pattintani a valamire, mint egy műanyag borítást, másik rugalmas, de ekkorát feszítve tele lesz mikro repedésekkel és előbb megy el borért, a másiknál meg másért szar megoldás, szóval ez sem olyan egyszerű, hogy mindennek mindennel neki kell esni.
Technológiák is változnak, cuccok is, és néha nem véletlenül találják ki a mérnökök a külön szerelési útmutatókat sem, mert ha ilyen piaci cuccal egyik vasnak nekiesünk az jó lehet, de ott sem érdemes, másiknál meg inkább ne is használjuk mert csak bajt csinál. Csak ez ilyen 1es számú szerelők fejében nehezen tudatosul.
Azt meg már előtte mondtam idehaza, hogy előzőknél annyi ész nem volt, hogy szervón megmérjék egyáltalán kap-e feszültséget, pedig az még nem nagy kaland. Csak elromlott, ki kell cserélni és közben lehet tök más baja lesz.
-
npera
őstag
Én inkább zavarónak érzem az alulról jövő meleget. A kocsi igen hamar befűt, onnantól kábé mindegy is. Lehet, hogy a bringázás miatt ennyire toleráns a testem a hideggel szemben, ott magamat fűtöm, nincs ülésfűtés a szó hagyományos értelmében
Az is sokat számít vélhetően, hogy mennyire adagolható a hő és mennyire egyenletesen melegíti az ülést és a háttámlát. A totoja megoldása inkább csak arra jó, hogy kérhessnek pénzt érte. Komfortot nem ad.
-
Jahno
veterán
Érdemes volt rollerre keresnem, mert most dőlnek a reklámok. Bár ennyi pénzem nincs és pont szimpatikus az a Decathlonos modell már az eleje óta. Ezt még nem tudja kifigyelni a mesterséges intelligencia :-D De legalább nem kapható sehol, így megmaradt a nem létező pénzem
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPhone XR 64GB Black Refurbished
- T14s Gen3 27% 14" FHD+ IPS i7-1280P 32GB 512GB NVMe IR kam gar
- RAMSES GAMER PC // RYZEN7 2700X // 16GB DDR4 // 500GB SSD // POWERCOLOR RX6700XT 12GB HELLHOUND
- HYPER GAMING PC // RYZEN5 1600X // 16GB DDR4// SSD+HDD// ASUS ROG STRIX RX VEGA56 8GB(GTX 1080PoWeR)
- GAMER PC: i5-12400F/14600K -Új RTX 4060 Ti - Új 16/32GB DDR4 kit - M.2 NVMe SSD - GAR/SZÁMLA!!!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest