Tudja fene, nekem jó volt görögöknél a pár Eurós út meg minden, de biztos nem ilyen egyszerű a másik fele.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Gabibácsi
tag
Azok a legdurvábbak, de ismerek egy seatost is!
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
FőDudu
addikt
Ljubljanaban ejjel, negyen vagy 7-8 KM tavra fizettunk 5-6 eurot. (mondjuk 3 eve).
Meg is lepodtem, hogy mennyire olcso. Nekem a taxizas mint draga dolog remlett.
A tobbi korben meg siman a szalloda fizette, csak portas adott ticketet es a sofornek oda kellett adni. Mondjuk a taxit is a hotel hivta. Ljubljanai Intercontinental. Ugy tunik belefert a szobaarba.
FőDudu
FőDudu
addikt
Gorogoknel en bereltem egy Kia Rio-t, aztan gond letudva.
Mondjuk Zakynthosrol el se lehet vinni, szoval ott nincs gond a lopassal
FőDudu
FőDudu
addikt
Amugy ma hallottam, hogy meg 2 hetig meghosszabbitottak az 1 Euro per liter aron levo 95-os benzint. Mar vagy 3 honapja ugyanennyi, es meg 2 hetig igy lesz.
Akkor volt ennyire olcso a nafta (96 cent/l), amikor 2009-ben ide koltoztunk.
FőDudu
Gabibácsi
tag
De az oroszoknál durva mennyire olcsó volt, és appal fizetősen
mondjuk ott működnek és nem késnek a vonatok sem
asszony mondta hogy nem érti, mindig késik itt a vonat, de láthatólag ok nélkül
mondtam ez a máv.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Gabibácsi
tag
Itt már durvan emelik, 410 felett vettem a 100-ast ma Dunakeszin
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
FőDudu
addikt
Nyilvan egy Szilveszter ejjel vagy hasonloan mozgalmas unnepnap mar nem ennyire egyszeru a megfejtes...
FőDudu
FőDudu
addikt
Eddig altalaban itt volt a dragabb az uzemanyag.
Most itt ocsobb.
Mondjuk valami olyasmit ertettem, hogy nem emelkedik az adoja, a kormany igy akar segiteni a bajban levoknek. Persze amennyit en ertek szlovenul... (lehet tok mas volt).
FőDudu
hobizoli
nagyúr
Oscar-n vannak kisbuszok is
isminel neztem egyszer Bp-Pécs tav 6500 volt 2 eve
egy nap oda-vissza 2x megjarjak es napokkal elore tele vannak
8x6500, azaz 100k vele egy oda-vissza kanyar
szoval napi 180-200k a bevetele es egy tank uzemanyaga megy ra
ugyanez megy Bp-Nagyvarad meg Bp-Temesvar vonalon is a romanokkal, csak ott 9.5-10k volt egy menet (30EUR)
azok is delelott letolnak egy oda-vissza kanyart, meg delutan is
cegre vege nettoban ~7.5-8millio jol felszerelve vatta ujan is egy, lizingelve meg nem is kell kipengetni egyszerre
egy bp-i lakas aran veszel 4-5 ilyen technikat
ismi ket eve is egy ilyen Oscar-s iranytaxival ment ki autoert Nurnbergbe
70EUR volt a tarifa odaig Bp a Nepliget-tol es az a busz Hamburg-g ment
o szallt ki elsokent, a tobbiek vegig mentek 110EUR-ert, azaz 35k per kopf a tura, es ulnek benne 6-n meg o kiszallt a 2/3 tavon
2 sofor volt a kisbuszban es 250-300km-kent valtanak
egyik nap oda mennek, masik nap vissza
amikor visszaernek, belul a masik ket sofor es mennek ok is egy 2 napos etap-t oda-vissza, addig az elso paros pihen
annak a cegnek volt 4 busza igy 16 safjorral, vmelyik Zürich-be jar oda-vissza, vmelyik Berlin-be...
a Hamburg-ba jaro akkor 2.5honapos kisbuszban volt 58k(!!!) km mar
több drón kell ;P
Jahno
őstag
"szoval napi 180-200k a bevetele es egy tank uzemanyaga megy ra"
Sosem tudtál ilyeneket számolni.
zetor2000
senior tag
Itt nem hondás van, hanem asszem Kodiaq-s. Skoda, az tuti, meg ilyen SUV féle.
Előtte volt egy XC90es volvo, azzal még nem volt sok baj. Emellé van egy valami sportmotor, annak a hangja valami rettenet, meg volt egy valami kiskocsi, azt nem tudom, de már nincs meg. Az XC90 és a kiskocsiból lett most valami Skodálatos.
Az "ember", akié mindez, ráadásul nagyon rendszerető, mert minden tetves hétvégén délután 2-3 körül elkezdi az utcát (!) magasnyomásúval buzergálni, hogy tiszta legyen. Máskor a füvesített járdát felássa, és lejárókövezi. És persze diagonálba, hogy vágni kelljen, sokat, mindezt akkor, amikor mindenki délutáni sziesztát tartana. És akkor fényeztetni magát, hogy kiakirály... Hogy ne vágjak hozzá néha valami tojást, vagy paradicsomot...
Má' gondolkodtam, hogy kérek ismitől kis szívességet, hogy szerezzen a Tiszáról egy pár tucat sulyom termést, az jó lenne a kerekek ellen...
Egyik ága mindig felfelé néz, csak úgy tud leesni...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
FőDudu
addikt
Ossze tudsz hegeszteni 4 szeget... Ugyanez.
FőDudu
Jahno
őstag
Az túl gyanús.
nyertem egy olyan melót, ami egy órát vesz igénybe (de a gyakorlatban inkább 40 percet), viszont mindezt miskolcon. felmerült, hogy kiadom a szabad helyeket, de valószínűbb, hogy nem lesz kedvem alkalmazkodni másokhoz
istálló? gazemberség? hupákolás?
Jahno
őstag
Elvileg alkalmazkodnak, megmondod mikor és hol, aztán ennyi. Vagy ki tudja. De lehet egyszerűbb Miskolci havernak kiadni a melót és akkor több marad :-D
ha időben veszed, egy bp-hamburg vonatjegy 39€ bécsi átszállással, közvetlenül 49€. a vonaton ki tudod nyújtani a lábad, igény szerint fel lehet állni, van rajta vécé meg büfékocsi is... 70€-ért kapsz egy ágyat is, meg egy kalauzt, aki reggel egy órával a végállomás előtt kávét és reggelit hoz.
lehet hogy rosszindulatú vagyok, de sokak beszámolói alapján az a benyomásom, hogy ezeket a háztól házig kisbuszokat elsősorban azok veszik igénybe, akik egyszerűen nem képesek semmiféle helyi közlekedés igénybevételére, mert az már bonyolult.
istálló? gazemberség? hupákolás?
persze, de onnantól tartani is kell magamat ehhez
ez is felmerült, de nincs miskolci haver, ismeretlenre meg nem merném bízni.
istálló? gazemberség? hupákolás?
pont ma 174 éve nyitották meg az első magyar vasútvonalat, az internetek szerint az utat a vonat 59 perc alatt tette meg, amiben volt 10 perc várakozás dunakeszin. a sima személyvonatnak ehhez százhetvennégy évvel később 42 perc szükséges ha épp nincs késés, szóval senki se mondhatja, hogy nincs itt fejlődés.
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
Jahno
őstag
Én is néztem a kisbuszt. Meg mindent is. Aztán mikor hétvégi adhoc kerülést szerettem volna kavarni bármerre, akkor naponta kétszer hülyültem bele a MÁVstart oldalába, majd kikötöttünk némi akciós Prágánál ahova 10 vonatjegyet vettem 4-5 szakaszban, mert elsőre nem minden visszautat lehetett kifizetni és a helyjegyek felét kaptam meg. Az kb. véletlenszerű opció, hogy mikortól lehet vásárolni. Szóval majd érdeklődjek. Közben persze változott az ár és a koncepció is. Aztán minden körnél ment a sakkozás, mert van X odafelé jegyem. X-valamennyi helyjegy, Y mennyiségű visszafelé jegy de rugalmas időpontra amihez majd mikor megnyitják a járatot akkor el kell döntenem az időpontot és hozzárendelni a helyjegyet. Legjobb mikor az akciós időszak alatt nem tudod megvásárolni, mert nincs. Ára van, akció van, csak termék nincs.
Ezek után nem tudom, repülő egyszerűbb Ami ilyen kisbusszal Belgrádba mentünk volna oda helyi szerb erő kellett, mert ha ott helyi nyelven intézi akkor olcsóbb és gyorsabb. Rugalmasabbnak is nézett ki, mint a vonat, néhányhoz minimál kaja és egyéb ellátmány is járt.
JonesC
csendes tag
Hát, ha opció a repülő, akkor azt kevés dolog üti.
Jahno
őstag
Mivel hülyén jár és még tervezhetetlenebb az árfekvés, ezért néztem vonatot. Meg mert az poén és saját fülkében jól el lehet lenni. Jövőre lehet megint körbenézek, ha már így a Flix tervezője is használhatóbb lett.
zetor2000
senior tag
Ja. Az lett.
"Lesz itt rend, mondta a grófnő, majd berúgta a kutyaszart a szőnyeg alá." Kábé ez jutott erről eszembe.
Dulván 180 év alatt eljutottunk odáig, hogy semmit nem változott az utazási idő ennyi év alatt. De! Rengeteg pénzt, energiát és munkaórát tettek bele nemzetünk nagyjai és apraja, hogy ez (ne) változzon érdemben.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
JonesC
csendes tag
Hogy mikor mi a legjobb az nyilván a helyzettőlés személyes preferenciától is függ.
Jahno
őstag
Azért ennél kerekebb a történet itt a mai elektronikus jegyes, klímás, wifis vonatokkal meg miazmással. Legalábbis még vagyunk páran akik emlékszenek a koszos/büdös cigiszagú vonatokra, ragadós bőr ülésekkel és egyébbel.
zetor2000
senior tag
Pár nap kiesés néhány szolgáltatásból...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
eattila
csendes tag
Mert már nincs bőr ülés? 3-4 éve ültem utoljára vonaton.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Jahno
őstag
Én sem sokat vonatozom. Pedig már 3+ éve is akadtak jófélék, persze attól függ merre. Én értelmes tisztaságú WCvel is találkoztam, klíma és több nyelvű utastájékoztató van. Meg itt-ott késés, de ebben múltkor is nehéz volt megegyeznünk, mert lehet csak mi szeretnénk túl sokat :-D Meg laptoptöltő. És nem egy szűk folyosón kell oldalazva letaposni a másikat.
Samott
addikt
A vonatok lehet hogy alakulnak, de a kozonseg rajta? Nekem az volt a legduvabb a busz utan hogy arra barkit felengednek. A buszon at kell jutnia a soforon, es hat lattam olyan arcokat visszazavarva akik a vonat fulket siman kiuritettek a szagukkal.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
eattila
csendes tag
Nyíregy-Bp vonal mindig mostoha volt. Mondjuk a retkes plüss ülés sem volt jobb. De tényleg nem ültem vonaton pár éve (kivéve a kisvasutat miskolcon). Buszon is 1x.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Jahno
őstag
Én csak Felcsút felé megyek irányba, arrafelé ilyen problémákat nem engedhetnek meg
Gabibácsi
tag
Mostanában voltam párszor a helyi vonaton, az szép alacsonypadlós, tiszta volt
persze mindig késett
ic-n meg rendes vonalon nem voltam, csak oroszon, az tiszta volt, wifis, kijelzős, és fiatal kalauzlánykák:wub:
meg prágába mentem párszor vonattal, a cseh rész nagyon szép volt, minden működött, a magyar részen meg egyik wc sem
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Gabibácsi
tag
Sajnos a közönségen sok múlik, és nyilván a cigányos vonalakra nem is raknak jó kocsikat mert minek
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
zetor2000
senior tag
Én pár éve vonatoztam relatíve rendszeresen ex-anyósféléékhez.
Akkor többféle megoldás volt, ami a vasutat jellemezte:
IC: Teljesen rendben volt, kábé nemzetközi szint. WC rendben, papír is akadt, klíma rendben, ablakok sötétítve, ülések tiszták, tárolóhely is akadt bőven, töltőket akkor tájt kezdték favorizálni, meg nőtt itt-ott 230as aljzat is.
Gyorsvonat: elég változatos a kép. Ülések javarészt plüss, ezel bazi kényelmesek, de nem feltétlen tiszták. WC elég változatos, volt,. hogy teljesen rendben, de volt ellenpélda is. Klíma sehol, ablakok szerencsés esetben lehúzhatók, és úgy is maradt. Sötétítés nem volt, inkább kosz.
Személyvonat: Ha kifogtál egy Stadlert, az Amerika. Klíma, kényelmes tágas plüss ülések, sötétített ablakok, tágas WC. Itt-ott kerékpár tároló, és mozgássérülteket is fogadó WC, ami teljesen rendben. 230as aljzat asszem nem volt, se USB. A másik véglet a szokásos sötétoliva műbőr szr ülés, 3 embernek nagy, 4nek kényelmetlen, ha nincs szerencséd a fűtés megy éjjel-nappal, nyáron is, télen ha nem fűtésen ülsz, megfagysz, ha fűtés fölött, akkor meg megsülsz. Ablakok retkesek, ahogy a WC is, papír nincs.
Volt, hogy úgy utaztam, hogy megvettem a jegyet, de nem volt ülőhely. Utaztam állva ~20 percet, majd az állomásról leszállva még volt idő IC jegyet venni, és azzal végül hazajutottam. Aztán olyan is volt, hogy le kellett szállni, mert annyian voltak, de egy másik járaton meg senki. A kettő közt 5 perc difi volt a menetrend szerint. Azt hozta is. Volt, hogy a büfékocsiban akartam hazajutni, mert ott nem volt senki, de végül a kaller betessékelt valahova.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
amikor suzukim volt, amit székesfehérváron szervizeltek, hamar felfedeztem, hogy mehetek gyorsvonattal, ami a klasszikus zöld műbőrüléses rettenet volt, de mehetek személyvonattal is, ami ugyan tíz (húsz?) perccel lassabban ér ugyan a délibe, viszont szép új motorvonat klímával-mindennel, és szfvárról indul, tehát nincs tele, mire felszállnék.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Jahno
őstag
Elmúlt évben ilyen minimál utazáskok vannak mögöttem, hogy Erdőkertes-Veres-Újepst-Nyugati vonal, Erdőkertes-Vác vonal, Déli-Kelenföld, Déli-Szfv, Zugló-Nyugati. Meg előtte egyszer kimentem Maglódra.
zetor2000
senior tag
Én Budapest - Mezőkövesd nyomvonalon erősítettem a MÁV jegyértékesítő helyein való vásárlásokat. Mezőövesd - Füzesabony - Hatvan - Budapest -- általában ezen az útvonalon jöttem haza, odafelé inkább Budapest - Eger autóbusz, de az se volt sokkal másabb. A kínai King Long buszok eléggé kényelmetlenek. Nincs válltér, azaz beülsz valaki mellé, és könyöktől felfelé útban vagytok egymásnak. Ráadásul 2órát lehúzni egy olyan ülésben, ami a kínaiakhoz vannak méretezve, én meg szélesebb meg dagadtabb vagyok, mint egy átlag kínai... Szóval megtört rendesen az a busz. Néha betettek egy Kässbohrer Setra akármit, az megváltás volt a lapos háttámlás, kihúzható üléseivel.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
ncc1701
veterán
16 lakásos társasházban vagyunk, a 3-ik emeleten, egy svájcival a szomszédban, és egy olasszal a 4-iken. Aggódjak?
Jahno
őstag
Az aggódás eldöntéséhez hiányzik egy csomó információ. Van-e elég fröccs? Hanyattvágtál-e valami félvér táj csak akiről végül kiderült, hogy lógója van? Meg ilyesmik. Ezek nélkül nehéz. Olaszokkal ki kell ülni borozni, jó eséllyel egész este lendületben lesznek, de ez nem aggódás kérdésköre.
Phülöp
addikt
Ha eddig esetleg nem tudtátok volna, akkor elmondom, hogy a forró szaunából meztelenül a hideg tóba rohanva az önbátorításként alkalmazott üvöltés kicsit sem segít.
Kipróbáltam helyettetek.
Szívesen.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Jahno
őstag
Dehogynem segít. És mi más legyen? Cammogjon bele az ember és csendben sziszegjen? Az olyannak lehet még akváriuma is van. Lehet metálosan, vagy csak simán úgy finnes csataüvöltésesen is, hogy "bikicsunááááááj".
Vagy nem segít? Próbáld ki mégeccer :-D
zetor2000
senior tag
Lehet, hogy az üvöltés nem segít, de egy üveg Vikingfjord vodka Apetornak szokott segíteni.
Igaz, hogy szaunafélében vagy egyéb meleg helyen még nem láttam, csak a jegek közt.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
eattila
csendes tag
Kosz! Nem mondom hogy latatlanban nem hiheto, mert csak Szoval elhiszem, kossz
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Gabibácsi
tag
Igazából lehet nekem segítene, lehet azzal túlélném
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
npera
újonc
Idén nyáron indulnak a karbantartási munkák a házrészen.
Első lépés a kövezet és a dekk letakarítása. Néztem, hogy lehet-e bérelni magasnyomásút, de elég körülményes és pár nap után kezd az ára elszállni erősen.
Picit olvasgattam a témában és az abszolút alapokat megpróbáltam megérteni. Aztán beszéltem pár ismerőssel. Majd rábukkantam egy akcióra. Egy norvég cuccot áraztak le és gyakorlatilag pont azok a kiegészítők vannak benne, ami kellhet. Teraszmosó, habterítő és 3 különféle fúvóka. Meg valami kocsimosó kiegészítő. Ami nem lesz használatban, mert ha itt a ház előtt elkezdenéd mosni a kocsit, akkor a devlát is lehívják rád azonnal a környezetszennyezés miatt.
Norvég tervezésű a termék, elvileg a tipikus idegesítő hiányosságokat próbálták kiküszöbölni a tervezés során. Nyekergettem a többi cuccot és a kábé az 5k SEK-es kategóriánál éreztem azt, hogy a műanyag nem perlik szét az első tél után és nem töröm el a normál kezelés során a kis törékeny bizgentyűket rajta.
A cucc 2,4 kW-os, tud 150 bar nyomást és 540 liter/h a maximális kapacitás. Alighanem overkill lesz, de legfeljebb lejjebb tudom tekerni a tekerőt rajta.
hobizoli
nagyúr
mentunk hugomekhoz karikor ÖBB-s Railjet-l Keleti PU-bol, Kelenfoldnel jott a kaller ket magyar meg ket osztrak rendorrel karoltve
neztem is miert allnak ott elottem 5-n a jegyert
aztan Mosonmagyarovarnal ok leszalltak es jott az osztrak kaller, o Innsbruck-nal cserelodott le a svajci kallerra, de o mar nem kert semmit
odaadom neki a pappert, aszondja jo ehhez kernek egy szemelyit is
adtam azt is
Business class-n ultem egy farmerban, poloban meg Nike cipoben
biztos gondoltak vkitol lenyultam a jegyet
több drón kell ;P
FőDudu
addikt
Ez mar kozel van a Karcher K7 szeriahoz.
Az jol hasznalhato cucc, lehet vele dolgozni.
Takaritottam teraszt, aszfaltot, jarolapot - mukodik ahogy kell.
Sot a csogoreny resszel mar csatornat is pucoltam.
Jo cucc.
FőDudu