Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Sziasztok!

Ilyen témát még nem találtam, és mivel nekem van kettő ilyen szerkezetem, gondoltam ha van rá érdeklődés, megosztom a tapasztalatokat.
1.: gépem egy MTD H/165 Hydro, ami egy tálcás, kettő késes, boxer Briggs motoros 16.5 LE benzines gép, most hirtelen nem találtam róla saját képet, de teljesen ugyanez.
2.: nemrég vásárolt gépem egy számomra ismeretlen márkájú fémvázas gép, boxer Briggs Cast Iron Sleeve motorral szerelt, hydro váltós traktor, egy tálcás, három késes modell.
Ebben az albumban készítettem pár saját képet, előre is elnézést a minőségért, telefonos képek.
Jelenleg a 2. számú versenyző életre keltésén dolgozom, mert gyújtás nélkül jutottam hozzá, így nem forgott a motor, mikor megvettem. Mivel Ismerőtől van, így el mertem hozni, de óva intek bárkit, hogy egy ismeretlentől elhozzon bármilyen gépet, ami előtte hideg állapotban be nem indított!!!

[ Szerkesztve ]

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#2) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Pár új kép, helyén a gyújtás amit egy kedves barátom küldött USA-ból.
(megjegyezném, hogy 15 dodo volt a gyújtás, 32.5 dodo pedig a hazahozatala... :((( )

Gyújtó mágnes.:

Új gyertya:

Endoszkóp kamerás felvétel, a hajtókar és a csapágyak állapotáról.
[link]

[ Szerkesztve ]

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#3) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Volt ma Fater, meg a volt kollégája. Az öreg azt mondja, hogy nincs beporlasztás, hanem a benzin egyszerűen belefolyik a szívótorokba. Kis benzint befecskendezve a hengerekbe pöffent, szóval a karburátor a kukás. Szétszedtük a karburátort, mindkét vízszintes tengely kotyog. Elvileg az úszó nem lukas, de ezt nem nagyon tudom ellenőrizni. Most aluminiumból marnak egy köztalpat, és kap egy 4 ütemű 650 cm2 motor, vagy kispolszki karburátort.
Aki volt nálunk, neki van egy Gutbroth egyhengeres trakija, azon is egy motorkerékpár karburátor teszi a dolgát évek óta hibátlanul. Hiszek neki.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#4) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Nem mozognak a szelepek. Ha szerencsém van, akkor "csak" egy ék nyírodott el a főtengelyen lévő fogaskoszorú alatt, ha nincs, a vezérlést végző bütykös tengelyből tört ki egy fog. Akkor tökön szúrom magam. :O

Képen a robbantott ábrán 741-es tengelyen lévő fogaskerék.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#5) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Megvan a hiba. A robbantott ábrán, a 741-es alkatrész, ami egy gyűrűs fogaskoszorú, 4 darabba tört.
Sajnos nem olyan egyszerű a beszerzése, de folyamatban van. Fater épített egy új kormánymű összekötőt a régi helyett, mert a biliacélból volt.

Kép régi vs. új.:

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#6) otoaak válasza Dr.Zoo (#1) üzenetére


otoaak
tag

Én ma vettem egy McCulloch M115 97T-t, délután ki is próbáltam. Bizonyos szempontból "csalódott" vagyok egyenlőre mert lehet elszámoltam magam és a terület nagysága nem indokolja a traktort. Kb. 2500nm. Mondjuk nincs fűnyíróval tapasztalatom, mennyi ideig tartana eddig csak a terület szélét vágtam fűkaszával és az mivel ritkán vágtam 3-4 tank benzin és kb. 4-5 óra. Na ezt a részt most 15-20 perc alatt letoltam teszt céljából (persze a fűkaszával most is lesz dolgom de nagyon minimális).

A terep elég egyenetlen hepehupás de nincsenek dombok, be volt vetve gabonával, de építési telek és szeretnénk is építkezni rajta ezért a jövőben már nem lesz mezőgazdasági célokra használva, az építkezés elkezdéséig még van kb. 1,5 év addig azért nagyrészt gazt kellene vágni nem lesz füvesítve. Jelenleg a terület széle füves/gazos a belső terület erősen gazos + tarló (gabona volt rajta). A tarlón is tettem egy próbát azt is szépen vitte minden erölködés nélkül. Saccra holnap 1-1,5 óra alatt le tudom tolni a belső részt terepakadályok nincsenek meg fák se szóval kerülgetni nem kell semmit csak pár oszlop van ami a telekhatárt jelöli.

Szóval a traktor maga nagyon jó de lehet, hogy egy jobb fűnyíró is elég lett volna. Nem tudom mik a tapasztalatok, nagyon túllőttem a célon és fűnyíróval is menne (mondjuk a tarlót azt nem azzal vágnám az amúgy is csak egyszeri alkalom nem lesz többet vetve ide)? Tudom, hogy késő bánat de azért kiváncsi vagyok mert vissza tudom vinni/cserélni.

Persze nem az a baj, hogy túl gyorsan végzek a munkával, hanem, hogy árban sokkal kedvezőbben jöttem volna ki ha fűnyíróval is meg tudom csinálni nagyobb erőfeszítés nélkül. (3-4 óra alatt mondjuk)

SG Note Pro P900

(#7) Dr.Zoo válasza otoaak (#6) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Szia!

Elnézést hogy csak most válaszolok, kicsit hanyagoltam a PH-t mostanság, meg jól nem tettem el a saját topikom a kedvencem közé.... :DDD

Szóval traktor-nem traktor téma:
2500 m2 területre szvsz kényelmi szempontokat figyelembe véve jó döntés volt.
Persze, egy profi fűkaszával 3-4-5 óra alatt le lehet ugyanezt tolni, de 1.: a profi fűkasza 250e-től indul kb. (biztos van olcsóbb is) 2.: ez időben az 1/10-e a fűkaszának. Ha a terület "fertőzött", tehát teli van gazzal, akkor szerintem nagyon nem mindegy hogy 3-4 hetente hány órát van rajtad a gép, vagy mennyit ülsz rajta.. :K

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#8) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Traki saját lábán.: [link]

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#9) otoaak válasza Dr.Zoo (#7) üzenetére


otoaak
tag

Szia

Köszi a választ, azóta már siekrült bejáratni a traktort. A teljes terület vágása nagyjából 2 óra alatt megvan vele. Most már én is látom a különbséget, minőségben is és időben is sokkal jobban jártam. A terület is problémásabb egyenlőre mint amire számítottam ezért fűnyíróval nagy bajban lennék. A fűkasza végül is nem erre való heti rendszerességgel ha levágom, felpakolok pár sört még szórakoztató is a munka. :) Összességében nem bántam meg és az ajánlás is korrekt volt ez a terület nagyság ha nem is feltétlen indokolja a traktort de már abszolút az a kategória amire ha van rá keret érdemes beruházni rá.

SG Note Pro P900

(#10) Dr.Zoo válasza otoaak (#9) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Ahogy öregszik az ember, lustul. :K
Évekig nyírtam/nyírtuk a Faterral a sajátot fűkaszával, elég volt.
A Fater most rendesen felhúzott késekkel 3/4 óra alatt letolja az egészet trakival.

[ Szerkesztve ]

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#11) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Jó rég írtam. Öreg traki pöfög, már stabilan indul. Lett hozzá egy a Fater által leselejtezett akku, és nekiálltam szét kapni a kaszaházat. Egy a 3 késtartó bakból, kicsit elfáradt, a kést tartó tengely végén lévő anya lenyalta a menetet a tengelyről.
Csináltam pár képet.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#12) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Sikerült felújítani részlegesen a késtartót, illetve bejárattam a leragadt csapágyakat.
Traki karburátorát apró darabokra kellett szétborítani, mert aki segített összerakni a motort, kinyomta gumiámmak. Ez azért jó, mert nem bírja a benzint, beoldódik, és bemászik a karburátorba.
Talán sikerül a hétvégén feltenni a kaszaházat, kipróbálás céljából.
Most már mindig stabilan indul, jobb lett a hangja is.
A kipufogót még ki kell heggesztenem, aztán kész a felújítás.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#13) tknof1871


tknof1871
őstag

Üdv!
Fűnyírótraktor, benzines. Teletankról indul és jól megy aztán féltanknál, kb 1.5 órával később, valamiért elkezd rosszul járni a motor. Esik a fordulatszám aztán vissza jön aztán esik. 2 éves, nincs egy éve hogy a szervizben átpucolták az üzemanyagrendszert. Gyertya tiszta levegőszűrő tiszta. Amikor rosszul járt levettem a levegőszűrőt a tanksapkát de nem javult meg a motor járása. Gyertyán a pipát megmozgattam, semmi változás. Teletankról hidegen indítva jó aztán kb 1.5 órával később elkezd rosszul járni a motor.

Akkumulátor elektrolitszint jó, kicsit tölteni kellett bele akkumlátor vizet. 4 órát töltöttem.

Még mindig ugyanaz a gond. 1.5 órát megy aztán elkezd kihagyni majd leáll a motor. Mi lehet a baj?

Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

(#14) Dr.Zoo válasza tknof1871 (#13) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Szia!

Volt már benne gyertya cserélve? Egy tipp csak, de nekem úgy tűnik, ha "hidegen" normál üzemben megy, terhelésen meg idő után nem, valami "bemelegszik", az első amit kikukáznék, és olcsó cserélni az a gyertya.
Karburátort is szétborították? Nincs benne valahol eldugva egy benzin szűrő? Azt is kukáznám, hirtelen ennyi, ami eszembe jut, és nem horror áron lehet cserélni.
Bár nem írtad, úgy tippelek Briggs motor van a gépben, esetleg itt még meg tudod kérdezni, nekem Ők sokat segítettek.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#15) Ferike81


Ferike81
senior tag

Dr.Zoo
Szia!
Szeretnék egy fűnyíró traktort venni. Olyan 2200 nm-re kellene egy gyűjtős traktor, de nem ismerem a fűnyírótraktorok világát. Most egy Briggs motoros fűnyíróval nyírok füvet, gondolom a trakiknál is jó lehet az ilyen motor. Használt érdekelne, mert az újak ára nem igazán tetszik. Nem költenék rá több százezret, ha kicsit lelakott akkor azt rendbe tudom rakni. Milyen márkát érdemes nézni? Mit érdemes nézni ezeken? Köszi előre is ha tudsz adni pár tippet.

Nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy H.Ü.L.Y.E. okoskodik.

(#16) Dr.Zoo válasza Ferike81 (#15) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Szia!

Ami általam preferált motor, a Briggs, Honda, Kawasaki, amit nem erőltetnék az MTD (saját fejlesztésű) ThorX, és a kínai csodák.
Használt kép elég vegyes, külön iparág alakult ki, a Német O.-ból behozott, a kinti OMW kúton napi 8 órában pöfögő, vagy a kinti városgondokság által már levetett gépekre.
Az ipari felhasználású gépeket többször is fel lehet újítani, lásd Stiga, Toro, de ezeknek az ára még használtan is horror.
Amin el lehet hasalni, ha a motor már kompresszióhiányban szenved, ügyes nepperek sűrűbb olajjal, adalékokkal próbálják a nyilvánvaló felújítást a Vevő felé tolni, tehát Nálad fogja nagy valószínűség szerint kilehelni a lelkét, illetve a hajtás (ha hydrós) ami még mélyen zsebbenyúlós, nem nagyon van hozzá alkatrész.
Amire még érdemes figyelni, hogy ne legyen a vágóasztalon lévő szíjak mindegyike szétrepedve, mert elég sok van rajta, és húzós az áruk.
Gumik állapota milyen, az hogy "minta még van rajta Főnök" egy szép mondat, de ha szét van repedve, akkor az is ki fog hamarosan hasadni.
Ha egyenes talajon akarod használni, akkor tökéletes a 4 ütemű, ha domboldalas, vagy oldalra döntve is kell vele nyírni, akkor 2 ütemű a javasolt.
Ami még érdekes lehet, hidegen-melegen is pöccre kell indulnia, érdemes ezt kipróbálni, járatni 10-20 percet, leállítani, majd újra beindítani.
Ha melegen már nem indul, el kell köszönni, vagy pofátlanul alkudni.

Hirtelen ennyi, az akku szinte kivétel nélkül mindbe ami használt kukás, ez boltól függően 10-18e ft.-ba fáj.

Lehetőség szerint, érdemes E.U.-ban forgalmazott trakit keresni, mert a tengerentúlról érkezett gépekhez nem fogsz alkatrészt találni, vagy marad az Ebay. Lásd az én 2.-ik Toro Wheel Horse gépem, alig van hozzá alkatrész.. :(

Ha bedobsz pár kiszemeltet ide, megpróbálom kép alapján leírni, amit észre lehet venni.
Vagy ha Pest megyei vagy, vendégem vagy egy körre, a Toro-val. :D

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#17) Ferike81 válasza Dr.Zoo (#16) üzenetére


Ferike81
senior tag

Köszönöm a gyors választ. Akkor itt hiába nézegetek képen, el kellene menni meglesni néhányat.
Egy ismerősnek van egy John Deere, Ő németből hozta. Nagyon szépen finoman jár a motorja, és pl a tolólappal is úgy tolja a havat, el sem hittem. Murray vagy a Mcculloch mennyire ajánlott? Jahh és hány lovas a jó?

Nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy H.Ü.L.Y.E. okoskodik.

(#18) Dr.Zoo válasza Ferike81 (#17) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Murray és Mcculloch márkákról nincs konkrét tapasztalatom, csak amit a neten olvasok róluk.
Ha Briggs motorral szereltek, akkor a motorhoz lesz alkatrész, a hajtás illetve a kések és a hozzájuk tartozó szíj az érdekes, hogy az általad kinézett típushoz tartanak-e, és mennyiért.
A John Deere emlékeim szerint szintén Briggs motorral van szerelve (!kisebb gépek!) de szvsz túlárazott.
Ettől függetlenül jó gépeket gyártanak, tartós darabok, használtban nem ritkák a 20-30 éves példányok.
A hány lovas egy érdekes kérdés, nekem mindkét gépem 10 LE feletti, a Te súlyod is számít, de lehetőség szerint a 12-16LE körülieket nézegetném, itt ugye a gép cipeli a saját súlyát, a Te súlyod, és nyíráskor a késeket is főtengelyről hajtja meg.
Ha kicsit többet szánnál rá, kereshetnél olajszivattyús, olajszűrős modelleket, azok már komoly gépek, egy felújítás után sokáig fognak normál használat mellett kiszolgálni.
Ott a Kohler, a Honda, a Wacker, illetve egyéb típusok is megtalálhatóak, a motorok terén.
Élőben nézném meg a kiszemelt "áldozatokat", mert itt könnyen pofára lehet esni.
És még élőben is bele lehet szerelmesedni valamibe, amiről használat közben derül ki, hogy a torka véres...

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#19) Ferike81 válasza Dr.Zoo (#18) üzenetére


Ferike81
senior tag

Köszönöm. Nem égető a kérdés, csak azért nézegetem most, mert remélem szezon végén jobban lehet válogatni a gépek között. Nézegetem, hátha találok valami jobb masinát.

Nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy H.Ü.L.Y.E. okoskodik.

(#20) Dr.Zoo válasza Ferike81 (#19) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Ilyesmire gondoltam, amin van külön olajszűrő, ezek már általában ipari felhasználásra készült motorok.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#21) Ferike81 válasza Dr.Zoo (#20) üzenetére


Ferike81
senior tag

Most éppen én is a jófogást bújom. Vannak árak az tuti. Némelyik annyiba kerül mint egy traktor. :Y Jobban bele kell ebbe ásnom magam úgy érzem. :)

Nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy H.Ü.L.Y.E. okoskodik.

(#22) greeeneagle válasza tknof1871 (#13) üzenetére


greeeneagle
újonc

Üdvözletem.

Partner 107155 hrb, 2011 gyártás, szintén ugyan ez a jelenségem volt, hogy tele tankkal pöpec, fél tank alatt pedig szaggat, rángat.
Komplett üzemanyagvezeték rendszert cseréltem rajta.
Ejtőtankos, így ez üzemanyagellátási gond.
A karbi alján van egy elektromos szelep, azt óvatosan kivettem.
A karbit kipucoltam becsülettel.
Azóta hibátlan, pöcc-röff, negyed tankkal is.
A karbival óvatosan, mert lehetnek nemvárt, drága komplikációk, ha elpattan, vagy elveszlik valami mütyűrke

(#23) Dr.Zoo válasza greeeneagle (#22) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Csak egy gondolat, ha szétborítottad, láttad milyen állapotban vannak a tömítések. Ha repedezettek, akkor javaslom egy felújító szett beszerzését, mert a következő problémád szvsz az lesz, hogy a tömítetlenség okozta fals levegő megállítja a géped. Vagy szórakozni fog az alapjárat.

Szerintem.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#24) beikes


beikes
csendes tag

Szia Dr Zoo.

Van egy 2 késes 16 Le-s John Deere -nek (Brill 16/102 Duo-Cut ugyan ez,csak John Deere van rá írva) nevezett hidrós hátsó kidobós fűnyíróm. Egy ideje, mindig eltömődik az a négyszög alakú kimenő járat, amin keresztül a puttonyba kéne jutnia a fűnek és nem jövök rá, hogy miért. Lenne rá tipped?

Üdv.: Balázs

(#25) Dr.Zoo válasza beikes (#24) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Szia Balázs!

Tudnál egy képet lőni róla? (Vagy többet... )
Látnom kellene, a garat tömődik el?
Kések végén megvan még a felhajtott perem? Az "löki" irányba a levágott füvet, ha azok lekoptak, nem tudja beküldeni.
Így első blikkre ez a tippem, de látni kellene.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#26) Wolfskin


Wolfskin
őstag

Szia, melyik a jobb? Viking FM 550 (Briggs) vagy Agria 5300 (Honda 400 motorral).
Köszi!
W

''Irén nem válaszol mert mosni, és főzni kell!'' (CsT)

(#27) Dr.Zoo válasza Wolfskin (#26) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Szia!

Ilyen trimmelőkkel nincs konkrét tapasztalatom, mindkét motor jónak tűnik.
Az Agria ha jól látom egy korábbi konstrukció, talán ahhoz nehezebben lehet alkatrészt találni. (a motorhoz)
Briggshez minden van, tapasztalatom szerint.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#28) Wolfskin válasza Dr.Zoo (#27) üzenetére


Wolfskin
őstag

szia, köszi, végül egyik se lett. Nem ez a megoldás a kiskertünkre, hogy gyommentesen tartsuk, ahhoz túl hepehupás a talaja :(

''Irén nem válaszol mert mosni, és főzni kell!'' (CsT)

(#29) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Ha van a közelben traktoros, viszonylag pici pénzből eltolja, beszántja.
Utána egyenes talajt kapsz, amin már elmegy a traktor.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#30) liptaka


liptaka
csendes tag

Sziasztok,

Régebbi, Husqvarna RB-150 traktoron elszakadt az kereket hajtó ékszíj. Nekiláttam a cserének, mindenhol sikerült végig befűzni a helyére, kivéve leghátul a váltó/hajtás tetején...ott elakadtam, nem tudom hogy kell szétszedni/leszedni a tetejét, hogy rátudjam tenni a tányérra a szíjat.
A három fotó látszik a probléma.
A tetején felül egy csavarszerűség látszik, fent csavarhúzó mélyedéssel, 2 anyával rajt.
Ez az egész elforog, ha próbálom tekerni az anyákat, illetve csavarhúzóval sem tudom megfogni rendesen, hogy az anyákat meg tudjam lazítani?
Lejjebb van egy zégergyűrű is, az utolsó képen látszik.
Melyik irányban érdemes továbbmeni?

Előre is köszi a válaszokat!



[ Szerkesztve ]

(#31) Ferike81 válasza liptaka (#30) üzenetére


Ferike81
senior tag

Ha két anya van rajta akkor először az egyikre ráfogsz, másikat kitekered. Utána a másik anya is lejön. Az ellenanyát azért teszik fel, hogy ne tudjon magától oldódni a csavarkötés. Azt ugyan nem tudom, hogy van szerepe a meghúzási nyomatéknak, mert van mikor amiatt tesznek két anyát, hogy ne legyenek meghúzva erősen, de tartsanak.

Nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy H.Ü.L.Y.E. okoskodik.

(#32) liptaka


liptaka
csendes tag

Megoldódott!

A jobb oldali "rögzítőkart", ha nem is könnyen, de le lehet nyomni és kiakasztani a helyéről.

Ezután már nincs nagy feszítőerő, ki lehet akasztani a bowdent is.

(#33) liptaka válasza Ferike81 (#31) üzenetére


liptaka
csendes tag

Igen, az volt a probléma, hogy az alsó anya vékony, nem volt olyan vékony kulcsom, így amikor ráfogtam, mindkét anyát fogtam..
De közben megoldódott, nem kellett az anyákat leszedni végül... írtam külön válaszban.

(#34) Dr.Zoo válasza liptaka (#33) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Olvasom, hogy megoldódott. :)
Egyébként én is első blikkre a kontra anya szétszedését javasoltam volna, de ha sikerült kiakasztani, az még jobb.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#36) perge666


perge666
veterán

Sziasztok.
Jövő nyárra tervezek venni egy fűnyíró traktort,ha összejön a pénz lehet újat vennék.

Egyébként a régi Murray trakikkal szemeztem amik még full fémek,de nem tudom mennyire lehetnek széthajtva,ezért újban gondolkodok.

500K körül lehet venni újat használhatót?
Az udvarom / első-hátsó / kb. 500-600 m2,de gondolkodok hogy a tavaly akácfa csemetékkel beültetett kertet is azzal nyírnám,nem robiznámmivel bőven elfér a sorok közt a kistraki is.

10 lóerő körüli már jó lehet nekem,vagy nagyobb kell?
Fűgyüjtő sem árt ha van.

MTD-k az olcsók,de vajon tartósak is?

(#37) Dr.Zoo válasza perge666 (#36) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Szia!

500-600m2 -re szerintem felesleges traktort venni, hacsak nem az élvezeti faktor miatt.
500.000 Ft nem kevés pénz, oldalt kidobós kijöhet belőle, a gyűjtős szerintem többe kerül.

10 LE alatt nem vennék traktort.
Vinnie kell téged, és tudnia kell közben 2 pengével akár 10-20 centi gazt vágni, 100 centi szélesen.

Régiek mind lutri, ha szerencséd van sok évig még tudod használni, ha nincs, elkezded rá locsolni a forintot, és felújítod apránként.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#38) perge666 válasza Dr.Zoo (#37) üzenetére


perge666
veterán

Köszi a választ. :R

Igen ezt tudom hogy 5-600 m2-hez nem igazán kell fűnyíró traktor,de ha a hátsó kertet is hozzá veszem / kis akácos / ami + 4000m2 ami azért már terület+ ott van faterék kertje is haol csak az út vagy 6-700m2 pluszba,az már úgy nem kicsi terület.

500-ért van fűgyüjtős is 10lóerő körüli.

(#39) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

Szia!

MTD-ből találtam 550 körül, de megmondom őszintén, ezt a saját márkás motorját nem ismerem : MTD 382
Ez lehet kínai, vagy olyan kuka motor, mint a thorx széria...
Nekem is MTD traktorom van, de abban Briggs motor ketyeg, transmatic automata váltóval.
Szóval utána kellene nézni, mielőtt megveszed, hogy milyen gyártmányú a motor, esetleg a külföldi fórumokon mit írnak róla.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#40) perge666 válasza Dr.Zoo (#39) üzenetére


perge666
veterán

Szia.
Köszi az ajánlást utánajárok. :R

(#41) Vegha válasza Dr.Zoo (#8) üzenetére


Vegha
senior tag

Sracok, baj van !
A nyarra funyirotrakeszt szeretnek venni, eddig azt neztem hogy adott aron a leheto legmodernebb, legujabb gepet kapjam hidroval, nagy motorral stb. de most hogy lattam Dr.Zoo videojaban ezt a regi Torot, azonnal szerelembe estem. Leginkabb a hangjaba ! Csodalatos !
Ez 1 vagy 2 hengeres ? Es mennyi idos kb. ? Egyaltalan benzines vagy dizel ?
Kulfoldon vagyok es igy telviz idejen itt eleg nagy a valasztek a hasznaltpiacon. Persze nem jatszos/projekt gepre lesz szuksegem; Magyarorszagon kb. 3000-3500 nm-es teruletet kell majd nyirnom, amibol kb. 2000 osszefuggo feherhere, a tobbi pedig keskenysorkozu kordonos szolo. Mindezt figyelembe veve az elso es legfontosabb cel, hogy a leheto leggyorsabban le tudjam nyirni. (Eddig bozotvagoval kaszaltam a szolot, de elegem lett abbol hogy a feherhere nyirasahoz hetekig kell imadkozni a helyi traktorosoknak hogy lenyirjak - inkabb megcsinalom magam, kerul amibe kerul. Tudom, sokba fog kerulni.)
Nezegetem azokat a Stigakat, Husqvarnakat amelyeknek elol van a vagoasztaluk, ezek konnyebben fordulnak egy hagyomanyos 'kozepes' funyirotraktornal ?

[ Szerkesztve ]

(#42) Dr.Zoo válasza Vegha (#41) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Szia!

2 hengeres, Briggs Cast Iron motor. Emlékeim szerint 15 lóerő körüli, benzin boxer motor.
Hogy mennyi idős az jó kérdés, 20-30 év között valahol. :)

Az új gép előnye hogy modern, van rá garancia, újak a szíjak, a műanyagok, görgők, motor, és minimális karbantartás mellett évekig üzemel.
Hátrányuk, hogy egy szabad szemmel jól látható összeget kell letenni értük az asztalra, de ha van rá "kedv", én újat vennék. (nem lebeszélni akarlak a használtaktól!)

A régi trakiknak van egyfajta varázsa, állandóan lehet őket szerelni, kicsit olyanok mint a veterán autók.
Magyarországon jellemzően azért vesznek használt trakikat, mert nincs a zsebben 500-700 ezer, ha komolyabb olajszivattyús hydros gépről beszélünk, 1 MFT-tól összeg.
Az idősebb gépeknél tudni kell, hogyha motorban évente legalább kicserélték az olajat agyoncsaphatatlan, (itt szigorúan a jobb minőségű motorokról beszélek, pl. Briggs, Kohler, Honda, Kawasaki,Kubota, Lombardini, stb. és tudom, hogy nem évente kell cserélni, hanem megadott üzemóránként, de legyünk őszinték, az Őstermelő ki fogja cserélni, egy fűnyíró traktorban????) de a szíjak jellemzően cserések kb. azonnal, a gumik ha öregek, ki vannak repedve szintén cserések, a vágóasztal ha nincs rendszeresen takarítva elkezdi enni a rozsda.
Szóval a régi gépekre is rá fogod költeni az új traki árát, csak nem azonnal.

Amit leírtál abból az tűnik ki, hogy a lakóhelyed közelében "válogatni" lehet a használtakból, ha mindenképp ebbe az irányba indulsz, én egy olajszivattyús modellt keresnék a helyedben, aminek szemmel láthatóan volt gazdája, tehát nem lóg sehol, van benne akku, hidegen-melegen egyaránt jól indul, nincs az alja szétrohadva, és még elfogadható állapotúak a gumik, és minimum 16LE.
Még így is "bele" lehet nyúlni, ha mondjuk egy hydro váltó elköszön, az még bontottan is horror...

Remélem tudsz hasznosítani valamit a fenti írásból. :)

[ Szerkesztve ]

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#43) Vegha válasza Dr.Zoo (#42) üzenetére


Vegha
senior tag

koszi a tanacsokat.
Semmikeppen sem vadonatujat vennek; ekkora teruletre, privat felhasznalasra sosem fizetodne ki. Hasznalt 10 ev korulieket nezegetek. Az hogy olajszivattyus-e mibol derul ki ? Sajnos a hasznaltcikkek hirdeteseinek nagyreszenel mar annak is orulni kell ha a motor teljesitmenyet megosztjak, mast nemigen.
Nagyon szeretem a regi gepeket, de attol tartok a funyirast bar eddig szerettem, ahogy jonnek majd a gyerekek egyre inkabb idoigenyes szorakozasnak fogom tartani es ennel fogva jo lenne minel hamarabb letudni. Ebbe mar sajnos nem fer bele a folyamatos szerelgetes mint elvezeti faktor.
Raadasul esetemben ez a kertitraktor csak egy atmeneti megoldas lenne, mivel ismerem annyira magam hogy elobb-utobb lesz egy TZ4K traktorom, csak nem akarok egybol annak a millios tetelebe tenyerelni, valoszinuleg jobb eloszor valami kisebbel kezdeni a fukaszatol feljebb lepve.

Mutatok 3 lehetseges vasat amiket most itt hirdetnek (Svedorszagban):
Jonsered LT13
McCulloch M145-107H
Partner P12597

Google fordito angolra szepen fordit, de kb. mindharomrol elmondhato - legalabbis a hirdetesek alapjan - hogy egy altalanos szervizet leszamitva nem igenyelnek komolyabb javitast.
A masodik McCulloch kivetelesen eros motorral szerelt, eleg ritkan talalok ekkorat, de mondjuk ez az arban is megmutatkozik, emiatt kevesbe eselyes. Ugyanakkor a hotolo funkcio nagyon hasznos lenne adott esetben, bar ez egyre kevesbe aktualis manapsag.
A harmadik lenne a tuti befuto, egyreszt arban szerintem nagyon jo, masreszt allitolag 6 orat ment osszesen ami szamomra elkepzelhetetlenul kevesnek tunik. Lehetseges hogy az ezekben levo orakat is tudjak tekerni ? Sajnos a fotok nem tul jo minoseguek, de pl. a gumik allapota alapjan meg hiheto is lenne akar.

Mas kerdes: amelyik oldalkidobos (deflektor?) azt vissza/at lehet alakitani mulcsozosra ? Nekem a szolo teruleten olyan gyeptakaro lett vetve amelyik kimondottan igenyli hogy rajta maradjon a nyesedek, es szerintem a feherhere sem banna ezt.

Vannak am itt is veteranok : )

(#44) Dr.Zoo válasza Vegha (#43) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Este vagy a hétvégén majd bővebben, ezen a linken a képek között, ahol a motortér látszik, balra a kipufogó alatt látszik egy pici olajszűrő.
Amiben van olajszivattyú, abban van cserélhető olajszűrő is.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#45) Dr.Zoo


Dr.Zoo
senior tag

A Partner jónak tűnik, igaz csak 12.5 LE a motor.
Utólag átalakítani gyűjtősre irgalmatlan nagy szívás, nem javaslom.
A gyűjtőset akarsz, eleve olyat vegyél!
A 18LE mindenre elég, abban bőven van motorerő, így röhögve viszi a géptestet, és a Te súlyod.
Ha van rá keret, az egy jó alternatíva.
Nem mellesleg Briggs motoros, ami egy jó konstrukció.

Motor gyártója: Briggs & Stratton
Motor neve: PowerBuilt
Nettó teljesítmény / fordulatszámon: 8,9 kW @ 2600 ford. /perc
Lökettérfogat: 500 cm³ / 30,5 cu.
Hengerek: 1
Akkumulátor: 12 V 28 Ah

[ Szerkesztve ]

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#46) Vegha válasza Dr.Zoo (#45) üzenetére


Vegha
senior tag

Felreertettel: kimondottan mulcsozost szeretnek. Viszont nagyreszt csak gyujtoset talalok, szoval a kerdes valojaban, hogy a gyujtost lehet-e atalakitani mulcsozosra.
Oratekeres szerinted valos problema lehet ?
Ebben a ligaban elofordul esetleg Diesel motoros trakesz ?

(#47) Dr.Zoo válasza Vegha (#46) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Ja!

Hát, ha nem teszed fel a gyűjtőt, elvileg hátra kidobja amit levágott, nem hiszem hogy külön átalakítást igényel.
A neten a tipusszámra rákeresve megtalálod a user manualt, ott leírja, hogy lehet-e gyűjtő nélkül használni.
A Svédeknél nem hiszem hogy előfordul óratekerés. :)
Ebben a kategóriában a dízel még használtan is horror, igazából már az olajszivattyús benzines is a komolyabb kategóriát képviseli.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#48) Vegha válasza Dr.Zoo (#47) üzenetére


Vegha
senior tag

Olajszivattyu: erre gondoltal ?

Este talaltam egy pöpec Husqvarnat potom penzert. Annyira olcso hogy gyanus is. Remelem ma meg tudom nezni. Mit erdemes nezni ezeken kivul ?
- hideg/meleg inditas
- gumik/kesek/szijak allapota

A szijakat es a keseket hogyan tudom lecsekkolni anelkul hogy felboritanam a gepet ?
Bocs a hulye kerdesekert, elso vasarlas lesz : )

[ Szerkesztve ]

(#49) Dr.Zoo válasza Vegha (#48) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Igen, az az olajszűrő.
Ha nincs lerúgva, és jó áron el tudod hozni, megteheted. Váltót érdemes még ellenőrizni, hogy akadás mentesen vegye a fokozatokat, rükverc működjön!
Mi meg szoktuk billenteni oldalra, és az első hátsó kerék alá beteszünk egy fatuskót.
Így szoktam leszedni a késeket.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#50) Vegha


Vegha
senior tag

Talaltam egy nagyon popec gepet: Kubota 3 hengeres diesel, hydros, tololappal. Holnap elmegyek megnezem. Ugy latom a Stiga funyirokbol is van 1-2 diesel, persze nem ez a jellemzo. De errol a Kubotarol amit eddig megtudtam szinte csak dicserik mindenhol. Mondjuk meg is kerik az arat.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.