https://www.ferfiakonyhaban.hu
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
npera
újonc
Nem ugyanaz a rendszer vezérli a motort, ne aggódj. Van külön inverter, ami megkapja a megfelelő node-tól (akárminek is hívják) az igényt a fordulatszámra és nyomatékra, valamint hogy mikor legyen annyi.
Meg mivel automotive, ezért redundancia is kell az applikálható ASIL integritás miatt. Ez alól a Tesla sem kivétel, nekik is duplikált a rendszerük. Mindent azért ők sem vesznek fél vállról.
Grillo
senior tag
Ó bakker. Én egyszer voltam még gimiben, akkor emlékeim szerint semmi ilyen nem volt, haver apjával és nagybátyjával mentünk. Talán annyi volt az izgalom, hogy egyszer azt hitte a nagybácsi, aki egy 626-os Mazdával vitt minket, hogy még mindig a gyorsforgalmi 2x2 sávon vagyunk, és simán kiment egy lassabb autó mellé, csak épp jöttek szembe. De megoldotta.
Én holnap reggel Tatabánya, Gerecse30, persze elkezdett szakadni az eső. Ma volt az 50es táv, fasza idejük volt, na mindegy, ha nem szakad végtelenül, akkor bepróbálom, de látom már, hogy kelleni fog a bakancs, pedig vettem fasza nyári túracipőt júniusban, be is járattam.
npera
újonc
Ehhez egy nagyon hosszú kiselőadás kellene. Most csak röviden.
Régen volt kábé a világítás, a duda és a gyújtás, mint elektromos rendszer. Aztán elkezdett sokasodni a különféle funkciók száma. Aztán jött a CAN-busz. Aztán egyre több ECU. És elkezdett növekedni a "dobozok" száma.
Ez kétféle problémát jelent:
- a HW iszonyatos kusza lesz, a kapcsolatok száma és a sávszélesség egyre problémásabb
- a SW borzasztó spagetti kód lesz egy idő után, ahogy adogatnak hozzá
A fejlesztést ugye tesztelni is kell, valamint vannak variánsok is a piacok és felszereltségek kombinációi miatt. Egy idő után valami döbbenetes számú variánst kellene letesztelni.
Ha van egy szuperszámítógép "középen", akkor az egy csomó olyan feladatot megold, amire korábban külön dobozok voltak. Ez nem azt jelenti, hogy a szuperszámítógépbe megy a kormányzás, meg a fékpedál, a másik oldalon pedig kijön a 3 db busbar a motorba 800V-on vagy 1200-on, ha már a jövőről beszélünk.
A különféle teljesítményű mechatronikai alrendszerekhez még mindig kellenek végrehajtó "dobozok". Például inverter az elektromos géphez. De ezeket már nagyon integrálják. Egy Polestar 2 esetén még ott ül a subframe-en gumibakokon a "motor", amibe megy 3 db vastag narancs kábel, aztán kábé egy méterre tőle van az inverter, amibe meg megy 2 db igen vastag kábel az akksiból.
A Model 3 esetén már egybe vannak integrálva, az inverter AC-oldalon 3 db busbarral megy a gépbe közvetlenül. Annyira integrált a cucc, hogy a hűtés is integrált az osztómű, az inverter és a gép között. Meg nem makettkodnak IGBt-vel, hanem SiC-alapú az inverterük.
De nem közvetlenül a szuperszámítógépük adja ki a 3-fázisú áramokat, ennyire azért nem integrál senki.
De ha a saját magad által írt és következetesen felépített kód (semmi legacy spagetti toldozgatás) fut az általad igen jól ismert HW-en, akkor az integráció és tesztelés nagyságrendekkel kevesebb komplexitást rejt. Ha új funkciót kell berakni (dog mode vagy summon vagy akármi), akkor tudod hova kell nyúlni, nem kell feltalálni a kereket újra és nem valami félig szürkezónás legacy kártyavárra építed az új kódot.
Az új generációs vasakban töredék számú doboz van, jóval magasabb sávszélességű CAN és Ethernet. Nem külön ECU van az ablaktörlőnek, meg valami rettenetes beszállító által tákolt blackbox kód alapján fut az esőérzékelő vagy az aktív LED-matrix fényszóró vezérlése, hanem ismert a kódja és optimalizált.
Röviden, mert ez nagyon mély téma.
Grillo
senior tag
Kb hány óra a teljes processz? Mármint hasonlóan alaposan átgondolva a dolgokat.
Jahno
őstag
Enne fele felesleges és túlrinyált dolog.
Mit lehetne tenni, ha ilyen kis helyre Pest felől 50-90ezer ember érkezne, akkor az jó eséllyel dugóval jár. Ebben nehéz csodát tenni, ha kommenteli, hogy "oldják meg" és ilyesmik, akkor is. Bár régebben a kihajtókkal és parkolókkal másképp volt variálás, az lehet kicsit gyorsabb volt, most viszont nagyobb az érdeklődés. Nem véletlenül kell az ott dolgozóknak előtte napokban felvonulni és nyitvatartás napján reggel 4-5 közt érdemes lenyomni a beléptetést...
hobizoli
nagyúr
nem lenne baj azzal se... csak mar kinottek
de az autokba miert nem implementaltak a ma mar osdinak szamito CANbus helyett pl egy USB3.2 szeru adatbuszt vagy akar pont azt?
5/10/20Gbps-n elbeszgethetne a minden a mindennel is rajta egy idoben, akkora savszelt ad, ami barmire is boven eleg kell legyen
9 szal vezetek megy korbe csak, oszt csá
mennyi is a CAN savszel, 125kbps meg 5Mbps?
woooow
egy sima 3.0-s is 1000x savszelesseg lenne a gyorsabbik CAN-hez kepest is
több drón kell ;P
Jahno
őstag
"USB3.2 szeru"
Ja, szerű. Ugorjunk :-D
hobizoli
nagyúr
ez egy ujabb varatlan DDoS szeru tamadas erte a szervezoket, sorosbrusszelgyurcsany, es karacsony al-kal-mat-lan
kihagytam vmit?
több drón kell ;P
hobizoli
nagyúr
ahhoz, hogy atmenjen egy digitalis jel innen oda, azt igazabol mind1 mi kozvetitene
több drón kell ;P
Jahno
őstag
Jó vaze, de ez megint az pepitában, hogy egy 3 Eurós KPE toldót hasonlítunk a 8 milliós komplett monitoros lélegeztetőgéphez. Bár itt legalább mindegyik valamilyen adatbusz. Legfeljebb az egyik pont-multipontos, mi baj lehet, pont ezt váltották le a CANnal, hogy ne kelljen annyit mazzagolni ésatöbbi.
hobizoli
nagyúr
USB hub
az opcionalis extrakat csak bedugdosod sorban egy USBhub-ra, inicializalja magat 1x, oszt megyen
5Gbps-n minden elmenne egy dráúton, egy 8K-s tolatokamera is
több drón kell ;P
zetor2000
senior tag
Ja, leváltották, hogy ne kelljen annyi mazzag, aztán televerték mindenféle elektronikával, ami miatt megint kell mazzag... Nooormális?
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
zetor2000
senior tag
Vélhetően túl nagy falat lenne.
Meg amúgy, ami a verdán belül van, az jobbára működik, minek kéne váltani? Tekered a kormányt, forog a kerék, a diffi teszi a dolgát, az ebből jövő jeleket valami feldolgozza, nyomatékvektorozik, kellő időben beavatkozik, néha hagy játszani kicsit, de nem hagyja, hogy meghalj, csak nagyon hülye szitukban. Továbbá feldolgoz minden olyan infót is, ami nem annyira releváns, mondjuk mennyi nafta van a tankban. Ezekre kábé felesleges egyelőre mást kitalálni, mert ez jó így.
A lassúság valszeg nem itt lesz, hanem a "szuperszámítógép" meg a többi vacak közt, ami meg nem biztos, hogy CAN busz, lehet, hogy a 10-20Gbit/s is kevés.
Mondjuk a kijelző laggolását akkor sem értem... 10 éve volt egy Galaxy ACE telefonom, legolcsóbb szar. Az okés volt, hogy laggolt, de olcsón vettem. Egy mai telefon, hacsak nem a legalja, már folyékonyan jeleníti meg a kívánt térképet. Erre ez a sokmilliós ID3ba szerelt valami hozza a tizenéves szintet...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
zetor2000
senior tag
+ #102254
És ezt a szintet hozza a Tesla fedélzeti elektronikája pár éve - duplikáltan? Az nem rossz...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
zetor2000
senior tag
Ne csodálkozzunk.. Este hallgattam a Gong rádiót (kecskemét és vidéke, talán Pesten is fogható itt-ott, de én a netes streamet hallgattam), ott mondta a műsorvezető, hogy ja, 45K ember érkezett. Azt leparkoltatni, meg később elereszteni nem kis logisztika.
És akkor a panaszáradat, hogy van 2 busz... meg nincs hely a parkolóban... ezek voltak valaha nagyvárosban? értem, hogy a reptér melletti szántó az szép nagy, de 10-12E autó (cca ennyi lehet, sokan többen mennek egy autóval, kisbusszal, páran tömegközzel) se kevés.
Fél Kecskemétet kell beengedni ilyenkor (népesség: 100687 Fő / 2019, Wikipedia)
Van egy (!) bejárat, mert azért ez katonai létesítmény, nem nyitott mindenfelé. És ott kell be/kimenni. Hát, ez ilyen.
Régebben (talán 2006) voltam én is, akkor talán nem voltak ennyien, csak jó sokan.
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
npera
újonc
Kábé.
Most vonatkoztassunk el HZ vad USB-s ötleteitől, mert az autóiparban nem lehet biztonsággal kapcsolatos funkciókat akármire rábízni. Egy csomó funkció csak úgy működhet, ha előtte lefutnak különféle tesztek. Az információt csak úgy fogadja el egy "doboz" egy szenzortól, ha azt megerősíti egy algoritmus által becsült érték például. Ha ezek eltérnek egymástól, akkor megpróbálja összevetni egy harmadik forrásból érkező infóval.
Belsőégésű motoroknál analóg dolog, hogy a főtengely jeladó ad egy jelet, de ezt meg lehet erősíteni a vezérműtengely jeladó jelével is. Meg tudod modellezni is a pozíciót, amivel már elég magas integritást tudsz kapni a jel helyességével kapcsolatban.
De olyan szcenárió nem történhet meg, hogy a sofőr előre akar haladni és a hajtáslánc ráadja a nyomatékot hátrafelé. Vagy arra is van előírás, hogy mennyit gurulhat a kocsi a Park Lock aktiválása után. És még egy csomó minden biztonsággal kapcsolatos funkció. Ezekehez mind-mind több forrásból veszik a jeleket, hogy nagyon magas integritással tudják megállapítani, hogy kontroll alatt van-e mondjuk a nyomaték a motor tengelyén.
Ilyemire nem lehet berakni egy USB-t.
És ha megmurdal valami fatális véletlen folyamán egy vezérlő egység, akkor arra is van előírás, hogy miként kell "eldisszipálni" az energiát a magasfeszültségű rendszerben, mennyi idő alatt kell milyen alacsony feszültségre leessen a kapocsfeszültség és hol.
Ezeket a Tesla is tudja, mert máskülönben tele lenne a net hátrafelé elinduló kocsikkal, meg a saját autója által agyonpasszírozott tulajok rémtörténeteivel.
npera
újonc
Kegyetlen jó kép. Egy Audi eTron tulaj megunta a használhatatlan digitális tükröt és "megjavította"....
npera
újonc
Samott
addikt
En is ezt irtam, duplaprocis rendszeruk, valamelyik Sandy videoben mutatta az alaplapot a duplikalt cuccal.
Jahno: neked is ugyanez, pont arrol ment a tarsalgas hogy egy kozponti rendszer, de ez nem igy van, en is ezt irtam.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
vkp
aktív tag
ha egy nyomtatóhoz a ricoh oldalán van osx 10.13-14-15-höz driver meg 11-hez is, akkor az működni fog 10.12-n?
istálló? gazemberség? hupákolás?
Jahno
őstag
"Van egy (!) bejárat, "
Mindig több bejárat volt és ilyenkor kicsit veszt a katonai jellegéből. Eleve több irányból érkeznek a faluba, van piros, sárga, vagy 1es 2es X parkoló, aztán kész. Szerintem még térkép és leírás is lehet róla.
Jahno
őstag
Megnyugodhatsz, ezeken már a gyártók is vakarják a fejüket, mert egyre több dolgot kell feldolgozni és sokszor van mikor a busz kevés. Majd kitörpölik.
zetor2000
senior tag
Szerintem igen, menni fog.
Az is csak egy *nix disztribúció, nagy truvály nem igazán van a felszín alatt. Hacsak gciségből nem megy...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
zetor2000
senior tag
Jó, legyen cca. több bejárat. 10K embert beengedni, jegyet csekkolni nem kevés idő / bejárat, csak sokan nem gondolnak bele - fikázzák a szervezést.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Jahno
őstag
Van ott most közel 100ezer ember is, max. hírekben saccolnak és kerekítenek összevissza (:- Amúgy de, elég gyors tud lenni. Itt felettem egyfejű is tudja akár darabra is (:-
Én időmben így volt 6 bejárat, még van róla dókument:
De ja, nem sokan gondolnak bele, inkább az utakon van torlódás, ami mindig volt, csak rinyálni könnyű. Így kezdtem (:-
Jahno
őstag
No, szolgálatban vagy csak úgy?
akkor már *bsd, meg elvileg akár mehetne is, de gyakorlatilag?
istálló? gazemberség? hupákolás?
Samott
addikt
Joggal fikazza a szervezest ha nem csinaljak meg rendesen. A szervezoknek kellett volna a legjobban tudniuk, hogy ebbol baj lesz.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Jahno
őstag
De mit kellene, szélesítse ki az 5ös utat Sopronig? Amúgy nincs is baj (:-
Samott
addikt
Mondjuk adjon el kevesebb jegyet? Reklamozza a tomegkozlekedest?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Phülöp
addikt
szélesítse ki azoknak a körét, akik ingyen használhatják a honvédség légi személyszállító eszközeit
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Jahno
őstag
Abból mekkora zúgolódás lenne, ha soknak jegy sem jutna, hóóógyne. Amit befogad a hely, annyit kell eladni, már csak úgy gazdaságosság és sok más miatt is.
Tömegközt is reklámozta, vasúttól a reptérig a jeggyel ingyenes a busz is, meg Kecskemét külső/alsófelső, tök tudja milyen nevű megállókig a vonat is.
Már jöhet a következő cikk, hogy jaaaaaj 1ezer a lángos és minden is drága, sört meg nem engedtek bevinni csak gyomorban
zetor2000
senior tag
Amikor én voltam arra - cimborákkal - még ment a Csepegi csárda, amolyan nem túl kicsi, de családias vendéglő. Jól főztek, nem vészes árakon és közel volt, cca. 10 perc séta, karszalaggal asszem ki/be lehetett menni, vagy a jegyet kellett mutogatni, hogy van. Na, ott ittunk, meg ettünk. Benn tényleg drága volt minden IS, de ez rendezvény, a büfésnek is élni kell.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
eattila
csendes tag
Azért nem egy n+1 unix distrib...
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Sipi-
tag
inkább az utakon van torlódás,
Minket a Waze M4-esen hozott Szolnok, majd Martfű felé Csongrád megyébe, pedig évek óta az M5-ösön járunk, de arra 1,5 óra helyett 2,5 óra lett volna az út (így meg 2 óra volt). Az M4-es autóút viszont nagyon jó, síma útfelület, gyenge forgalom, alig fogyaszott a kocsi is Abonyig van, onnantól 40-60-as táblák, mert még dolgoznak a bővítésen (és szombat délelőtt dolgoztak is!).
https://www.ferfiakonyhaban.hu
az azért is tök praktikus, mert pont ott a repülőtér, könnyen le tudnak szállni.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Samott
addikt
Te, a Bochkort reptettek grippenen hogy relamozza a showt. Nem hiszen hogy valaha is szempont volt hogy ez nyereseges legyen.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Jahno
őstag
Mivel nem tudjuk, hogy ki kinek mennyit és miért nem fizetett így nem tudjuk (:-
Samott
addikt
Egy ceg az egesz, a bochkor a Retro radion van az a NER resze. A repulonap meg allami. Egyik zsebbol a masikba.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Jahno
őstag
Naja, sokan még fizetnének is vastagon ha lehetne ilyet meg esetleg menni egy kört nagyvassal. Egy Herculesen lehet elgondolkoznék az mindig tetszett és sokan be is férünk, úgy gazdaságosabb lenne a gázfröccs
Jahno
őstag
Ebben az országban már minden az.
És a sört is csak kölcsönzöm a NERtől, megy vissza a csatornájukba. Bár most más volt a menü, erós a migráció észak felől:
Csak nem biztos, hogy így műxik, ahogy gondolod. Ugye Dudu is bepróbálkozott ezzel a dumával, hogy a cégemnél ez miképpen műxik. Lehet én sem tudom miképpen műxik meg nem írhatok számokat, de pont nem úgy van, ahogy előadta. Azon analógia mentén ez miért lenne úgy? Nálam azóta sem talicskázzuk ész nélkül a pénzt a 4ig-nek, meg máshol sincs túlárazva semmi, szóval nem ott van a trükk. Lehet ekkora trükk sincs és az is pont elég (:-
hobizoli
nagyúr
attol mert katonai, meg siman lehetne tobb bejarata
a tokoli repternek is van min 3 bejarata
szep naaagy vaskapuk vannak, meg moge oda lehet b.szni par beton lezarot is, hogy ne aktvizalgassa meg magat senki
több drón kell ;P
npera
újonc
A százalékot nézve ezek a "népi sörök", ahogy hívják az 5% alatti cuccokat, mivel ezeket sima kisboltban is meg lehet venni. 5-től felfelé viszont csak az állami italboltban.
Falcon nem volt? Az egész jó, Falkenbergből hozzák.
Samott
addikt
Azt hogy ti mennyi penzt talicskaztok a 4ig-be azt pont nem kotik az orrodra. Most eppen a komplett Antenna Hungariat irjak a nevukre. Telenorostul mindenestul. Es mindezt allami kolcsonbol.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Jahno
őstag
Azt nem kötik, de látom a bejövő számlákat (:- AHRTnél bíztam benne, hogy lassan kihal a régi KGST-s vezetőség és valami lesz, hát most az egyik lófaszból a másikba pottyanás. Béke poraira.