Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#92207) npera válasza hobizoli (#92148) üzenetére


npera
újonc

Ez nem ilyen egyszerű.

Az elektromos hajtás részleg 12 emberből áll, amikor a C30 Electric megfogant. Ebben benne volt a SW-részleg is. Képzelheted milyen alulméretezés ez egy sok száz vagy sok ezer fős agytröszthöz képest.

Nem volt tesztelési kapacitás, nem volt komolyabb CAE elektromágneses modellezésre, volt pár szaki és kábé ennyi. Ezt elkezdték fejleszteni apránként, amikor a ma futó hibrideket tervezték, de folyamatosan alul volt méretezve az elektromos hajtáslánc fejlesztési kapacitása.

A Geely alatt kezdtek el igazából komolyan bővülni, előtte egy marginális részét képezték a fejlesztésnek.

A reverse engineering egy dolog, meg az is egy dolog, ha szétszeded és megnézed.

De az nem jelenti azt, hogy egyből be is tudod vezetni a saját dizájnodat a másikból inspirálódva. Kell egy dizájn, amit értesz, kell egy validáció, kell egy stabil processz, ami mögött van beszállítói lánc. Mindennek a helyén kell lennie. Ha például látod, hogy a Tesla motorban mondjuk 0,2 mm-es laminát van a rotorban, de a te beszállítói láncodon keresztül az heroináron van és csak a 0,3 mm-es elérhető árú és minőségű, akkor ez rögtön alapjaiban befolyásolja az egész elektromágneses dizájnt. Vagy a mágnesek.

Az megint egy faktor, hogy mit veszel és mit csinálsz te magad. A Model3 motorja és invertere integrált, valamint a hűtés is integrált. Mondjuk úgy, hogy a cucc "sűrűsége" igen magas.

A PS2 fejlesztése során még nem érett meg az egész láncolat arra, hogy egy ilyen komplexitású fejlesztést bevállaljanak. Így a jóval konzervatívabb különálló egységes cucc lett az út és vásárolták. A PS2-ben az osztóművet tervezték saját maguk, az elektromos gép és az inverter vásárolt cucc.

Innentől rögtön meg van kötve a kezed elég durván egy csomó paraméterben, de cserébe nem esik az öledbe az egész miskulancia tesztelése. Amikor a PS2 megfogant, akkor még nem tudták volna az egészet levezetni cégen belül.

A PS3 már egy másik történet lesz. Az is le lesz maradva az aktuális Teslától, ez borítékolható. De ott már volt valamennyi erősítés a fejlesztőgárdán, több tesztelési kapacitás és lehetőség nyílt meg. Mondjuk úgy, hogy az lesz az első olyan hajtáslánc, aminél már kapott lehetőséget a dizájnban a saját fejlesztőcsapat is. Ez is egy eléggé széllel szemben hugyálós projekt, de remélhetőleg sikerül valamennyire értelmes eredményt kihozni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.