Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#21614) npera


npera
újonc

Újabb bringás kérdés.

Most egy 3-részes hajtómű van a bejárós bringán, Shimano FC-M391, 170 mm 48x36x26T, svart
A kazetta 11-28T 9-részes.
SRAM 9-es lánc van.

Mi lenne, ha átállnék 2-részes hajtóműre?

A gondolat/helyzet a következő:

- az utolsó három fokozatot nem tudom kihasználni a bringán. A melóból hazafelé ha hátszél van, akkor ki tudom hajtani az utolsó fokozatot, de ez igen ritka és kábé felesleges. Ekkor olyan 55 km/h a végsebesség kábé.
- az első váltót gyakorlatilag képtelen vagyok rendesen beállítani, vagy itt receg vagy ott receg. A lánc mindig hozzáér a széleken.
- tipikusan úgy használom a bringát, hogy a legdurvább emelkedőn elöl középen van a lánc, hátul meg legnagyobb. Az első legkisebb lánckereket nem használom amióta nem vontatom a gyerekeket a dupla utánfutóban. Tehát 36 és 48 van elöl.
- amióta van Deore XT hosszúkanalas váltóm hátul már lehetne 12-32T kazettám is, mert elbírja.
- az első váltó Deore XT 3-sebességes, ez esetleg baj?
- a váltókar előre átállítható 2-re is 3-ról

Néztem egy ilyen hajtóművet.

DEORE 2x10-speed Crank FC-M6000 38/28

Ez 38/28-as. Vagyis 10 foggal kevesebb a végsebesség, de a mászófokozat viszont hosszabb 2 foggal. Az előbbivel nem tudnék mit csinálni, ennyive lassabb lennék lejtőn. Egyenes úton úgyis 25-35 között haladok széltől függően.
Ha emelkedőn nagyon bepittyednék, akkor lehet felrakni 11-32T kazettát, akkor a teknőc fokozat lassabb lenne.

A kérdés a következő:

- elég csak kihúzni a 3x9-es hajtóművet és betolni a 2x10-est?
- a láncot 10-esre kellene váltanom, ha jól értem.
- a Deore XT 3-fokozatú első átdobót ki kell cseréljem 2-es változatra?
- a hajtómű csapágy hossza ugyanaz 2x és 3x esetén?

Nova és Phülöp?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.