Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#73301) Jahno válasza Bujdy81 (#73299) üzenetére


Jahno
őstag

Kinek mi a világ vége. Eredetileg Csepel/Kispest volt céliránynak kitűzve. Csepelhez képest Kispest az világ vége :U

Inkább a szobák érdekesek, az belváros/Kamaraerdő túlvége, vagy Újpest/Csepel szinte tökre egy árfekvés. Andrássy úti kiadó vackok ára meg szerintem lefelé megy, bár az én fejemmel gondolkozva ez utóbbi a "ki az a hülye, aki" kategóriába esik.

A szeptember 1től 1 évre kiadó tömegszállásokat már nem is emlegetve, ciberéd is feldarabolhatná az üres részt akár 15 négyzet alattiakra is, néhány szobánkénti közös infrastruktúrával és kész is, simán piacképes.

(#73302) JonesC válasza blueboi69 (#73291) üzenetére


JonesC
csendes tag

Ja, működhetne, de hogy jól kiadható legyen, legalább három millát rá kellene locsolni, meg azért meg is kellene nézni.

(#73303) JonesC válasza blueboi69 (#73296) üzenetére


JonesC
csendes tag

Mennyit tudna rászánni albérletre?

(#73304) blueboi69 válasza JonesC (#73302) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Ilyen szintű kecó az albiként instant get. Ennél ezerszer rosszabb állapotúakat hírdetnek!

(#73305) blueboi69 válasza JonesC (#73303) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Most asszem 115 vagy 120at fizet, ez neki kb a max. Viszont most lehet összebútorozik a barátjával és változik a koncepció árban és igényekben is. Nemtudni még mi lesz, mert ő annyira nem költözne össze vesze, a srác meg igen :D Szóval nem tudok konkrétat mondani, de sztem akár ketten is 140e körül lenne a max.

(#73306) JonesC válasza blueboi69 (#73304) üzenetére


JonesC
csendes tag

Tényleg? Nem lenne pofám ilyet hirdetni :)

(#73307) Jahno válasza JonesC (#73306) üzenetére


Jahno
őstag

Ezért nem Te hirdeted. Piacképes, de simán. Aztán akkor nézz rá a legaljára... Nyilván nem arról beszélünk.

(#73308) JonesC válasza Jahno (#73307) üzenetére


JonesC
csendes tag

Ja, majd lassan én is hirdetek egyet, az még picibb, de gyönyörű :)

(#73309) blueboi69 válasza JonesC (#73306) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Nekem sem... előző albija az olyan volt, hogy a fürdőben a kád mellett a falicsempék kb 1nm területen le voltak váltak, de úgy, hogy a levált felületnél az ujjad befért a csempe és a fal közé :Y
Szólt a tulajnak, vállatvont, hogy hát évek óta ilyen, majd ha esetleg leesik, akkor szóljon. Érted... a fuga tartotta össze és pont leszarta. Összes csap csöpögött, nem érdekelte, nem ő fizeti a vízszámlát. Mondta sógorlánynak, ha több napra elutazik esetleg, akkor a vízóránál a főcsapot zárja el, hogy mégse generáljon többletet.
Az ablakok nagyobb szélnél kb maguktól kinyíltak, ha épp nem, akkor csak süvített át a szél. Bejárati ajtó körbe fénylett, olyan jól illeszkedett a falhoz.
És ez még egész normális volt havi 100ért és örült neki... szted milyen lehet a többi? :)

(#73310) hobizoli válasza blueboi69 (#73284) üzenetére


hobizoli
nagyúr

munkatarsam egy 9ker Jozsef Attila lakotelepi 28nm-s felujitott lakast berel 120k-ert
ott vannak fak is, mert parkositott, es nem szemkozti a tuzfalat nezed
metro is ott van kozel a Pottyos utcanal (OK, most eppen felujitjak meg, de kb ev vegen atadjak)

Shopmarkt-ban ott van egy valag uzlet, 5perc setara a Hatar utnal

több drón kell ;P

(#73311) ncc1701 válasza blueboi69 (#73279) üzenetére


ncc1701
veterán

Az albi pénzt természetesen a muter tenné el. Legalábbis nekem ez természetes. Majd megörökökljük tőle, remélhetőleg jó soká.
És tisztában vagyok vele, hogy ez a harmadik ingatlan, ahol mindent nekem kell csinálnom. Az első után a második volt a nagy ugrás, a harmadik már rutin. :)

[ Szerkesztve ]

(#73312) Gabibácsi válasza blueboi69 (#73284) üzenetére


Gabibácsi
tag

ezért vettem ki Dunakeszin lakást, mert Pesten már ennyiért csak panel lenne, parkolás kérdéses, és nem erdőre nézek (kivéve Farkaserdő, de ott drága is)

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#73313) JonesC válasza blueboi69 (#73309) üzenetére


JonesC
csendes tag

Erős, én kicsit máshogy csinálom :)

[ Szerkesztve ]

(#73314) npera válasza Jahno (#73301) üzenetére


npera
újonc

Hidegkút, na az a világ vége.... :Y :C

(#73315) Jahno válasza npera (#73314) üzenetére


Jahno
őstag

Festői környezet, meg minden. Kertvárosi idill felveri az árakat. Közel a reptér!

(#73316) hobizoli válasza Jahno (#73315) üzenetére


hobizoli
nagyúr

a budaörsi? wow :DDD

több drón kell ;P

(#73317) Jahno válasza hobizoli (#73316) üzenetére


Jahno
őstag

Az is közel van, de van saját repterük na (:-

(#73318) Phülöp válasza Jahno (#73301) üzenetére


Phülöp
addikt

Eddig akárhol laktam is, onnan nézve Csepel eléggé világvége. Pedig laktam ott is, és mégis.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#73319) Gabibácsi válasza Jahno (#73317) üzenetére


Gabibácsi
tag

Gyenge
nekünk az utca végén van a saját repterünk

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#73320) Gabibácsi válasza Phülöp (#73318) üzenetére


Gabibácsi
tag

Laktál Csepelen? Pedig olyan rendes gyereknek nézel ki... :DDD
amúgy hétvégén voltunk a három gúnárban ha még emlékszel.. .eszembe jutott Amea hogy ette a mindent IS :D

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#73321) npera


npera
újonc

Nagyon izgalmas!

Volt bejelentés. Október elejére derül ki, hogy kit küldenek el, akkor még egy hónap várakozás.

Az évet kettévágják pénzügyi szempontból, így ha a második felére teljesül a cél, akkor kapunk maximum fele bónuszt. Ha ez tényleg úgy lesz, akkor azonnal bevásárolom Kababtól a ToothPick3-hoz való dolgokat.

Aztán akkor van is helye a meglévő Tattu 3S 450 mAh pakkoknak, mert az kábé jó is rá.

Addig tudok repülni a BabyTooth-al, ami majdnem ugyanekkora, de gyengébb és könnyebb. Nem 100 gramm, hanem csak 60 vagy inkább alatta.

(#73322) npera válasza Jahno (#73317) üzenetére


npera
újonc

Muszáj, mert máskülönben hol tartanám a repülőimet és helikoptereimet. Szigorúan plurálisz... :C

(#73323) Phülöp válasza Gabibácsi (#73320) üzenetére


Phülöp
addikt

Miután életveszélyesen megfenyegett egy szigetszentmiklósi rosszarcú (fegyverrel), kénytelen voltam meghúzni magam egy cimboránál.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#73324) Jahno válasza Jahno (#73301) üzenetére


Jahno
őstag

Érdekes:

[link]

Szerintem abból konvertáltak, hogy az Andrássy és környéke kicsit lefelé ment.

(#73325) npera válasza Phülöp (#73323) üzenetére


npera
újonc

Ilyenkor az unagi segít. Constant awareness of danger.

(#73326) zetor2000


zetor2000
senior tag

Wizard figyelmébe, hogy van ellenpélda is:

:D

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#73327) zetor2000 válasza Jahno (#73301) üzenetére


zetor2000
senior tag

"Kinek mi a világ vége. Eredetileg Csepel/Kispest volt céliránynak kitűzve. Csepelhez képest Kispest az világ vége"
Most a bekötőutak felújítása kapcsán ezt a kijelentést átgondolnám... :D

"Andrássy úti kiadó vackok ára meg szerintem lefelé megy, bár az én fejemmel gondolkozva ez utóbbi a "ki az a hülye, aki" kategóriába esik."
Én laktam 2 évig az Andrássy-n, a Kodály köröndnél. Szinyei / Andrássy sarkon. Ha időben gondolkodok, lehet, még most is ott lakom. Önkormányzati bérlakás... 10 éve 25E+rezsi volt a minden is. Embertelen hombár, ~300 nm. 5-6m belmagasság, bőven galériázható...
A "nappali" volt akkora, mint most a lakás... emellé volt még egy szoba, egy bazi fürdőszoba+wc (16nm) , ugyanekkora vagy nagyobb előszoba, keci nagy konyha, 8 nm spájz, 2 erkély.
Mindegy, elmúlt.

Ami problémás az ilyen ingatlanokban, hogy régiek és nagyok. Hiába újítasz fel lakáson belül mindent, ódon csövön jön be a víz, alu kábelen kapod az áramot, és a gázt se most vezették be, mert megvolt mind2 szobába a cserépkályha is. Meg benne egy-egy Héra. 2 nap, mire felfűtöd egy hidegebb hétvégés kikapcsolódás után. Egy mai lakáshoz képest 2x annyi anyag kell sokmindenből. Tapéta ~5 méter magasságig furcsán mutat, mert felette van még 1 méter fal, és akkor OK a bordűr. 1 tekercs ~1m20 cm... van 20 méter falad... Glett se egyszerű, mert a 8 fokos létráról nyomod a fal felső részét, és nem érted el a plafont.

[ Szerkesztve ]

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#73328) zetor2000


zetor2000
senior tag

A hónap dolgozója... [link]

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#73329) WiZARD válasza WiZARD (#72856) üzenetére


WiZARD
addikt

Ma meglett a víz. Tényleg 8-10 méterrel odébb volt mint a közmű térképen.
Mondta ember, hogy szomszéd telekre már drágább lesz, mert most javítják a térképet, így oda saját költségén kell majd megcsináltatni azon a +10 méteren is.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#73330) BobaHWSW


BobaHWSW
újonc

Vilag vege, eh? :D

(#73331) zetor2000 válasza BobaHWSW (#73330) üzenetére


zetor2000
senior tag

Izée! Csepel külső! Há! Megismerem! :D

[ Szerkesztve ]

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#73332) -NoVa- válasza BobaHWSW (#73330) üzenetére


-NoVa-
őstag

Onnan még kicsit kell menni hogy ráláss Csepelre, de az irány jó.

(#73333) Jahno válasza zetor2000 (#73327) üzenetére


Jahno
őstag

Önkormányzati kicsit más. Akad pár ismerős aki jól él vele, az olyan. Aztán meg itt sírnak, hogy jaaaaj belváros, jaaaaaaj zaj, jaaaj bulinegyed. Ok, de faszé nem jössz el onnan, ha nem saját és ennyire vacak? Mer' occsó. Kör bezárul.

Különben is hisztis vagyok, mert PayPal ha műxik, akkor műxik, csak aztán huba ne legyen. Főleg mikor egy combosabb visszaigénylést kellene benyújtani:

Naja, még csak pár hete próbálgatom, most végre találtam menüpontot, ahol a hibát le lehet adni hibára. Legalább a válasz gyors volt, pillanaton belül megfordult. Én ugyan nem vagyok előbbre.

(#73334) Samott válasza npera (#73322) üzenetére


Samott
addikt

A portan ti csinaltok ilyesmit?

Könnyebb és biztonságosabb az új Model Y

Mennyire elterjedt ez a technologia? Hasznaltok ti ilyesmit? Mert ez most nem nem kapcsolodik kozvetlenul a villanyhajtashoz ahol a Tesla masok elott van. Ez tisztan kaszni gyartastechnologia.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#73335) npera válasza Samott (#73334) üzenetére


npera
újonc

A tényleges részletek mindig titkosak. De mivel a porta igen nagy hangsúlyt fektet a tényleges biztonságra, ami a standard teszteken túlmutat, ezért igen komolyan veszik a strukturális kérdéseket.

Ez egy elég komplex téma, mert benne van a dizájn, a gyártás, a processz, az aftermarket, meg persze a törésbiztonsági részleg is. Meg ugye maga a platform, amire az adott tophat megy.

Szóval ez tipikusan egy adott típuson messze túlmutató kérdés.

Röviden: igen, optimalizálnak állandóan. De az adott platform peremfeltételein belül.

Ha az a kérdés, hogy lesznek-e csak pár panelből álló autók, akkor ismét el kellene mélyülni a részletekben, hogy mit tekintünk egy résznek egy "panelben" vagy hogyan épül fel a tophat és milyen gyártástechnológiával készül.

(#73336) Samott válasza npera (#73335) üzenetére


Samott
addikt

Nem, semmifele titkos dolog utan nem erdeklodtem. Nem ismerem az autoipart ilyen melysegeben, a kerdesem arra iranyult, hogy van-e jelenleg ilyen onveny technologiaval keszult kasznis auto a volvo vagy mas hagyomanyos OEM kinalataban?

Ha jol ertem a Model 3 meg hagyomanyos modon, lemezbol hajtogatott, hegesztett hatso traktussal keszult, a Model Y mar ezt a 70 darabbol osszeghegesztett valamit ket darab ontvenyre cserelte. Most az az ujdonsag hogy a ket darab helyett egy darabbol is ki tudjak onteni. Es a nagy dolog az az europai, berlini Y lesz ahol az egesz "alvaz" (elso+hatso egybe) igy lesz ontve.

Ez tenyleg ennyire nagy dolog?

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#73337) Gabibácsi válasza Samott (#73336) üzenetére


Gabibácsi
tag

Én azt hittem minden pár panelből van, de gondolom bekavartak a programozott gyűrűdőzónák meg a különböző szilárdságú anyagok...
a trabant oldala pl egy lemezből volt, azt tuti :D

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#73338) Samott válasza Gabibácsi (#73337) üzenetére


Samott
addikt

Ez a belso resz, nem a boritopanel hanem a ket hatso tengely kozti resz, meg a kerekjarati iv meg a hatso gyureszona bekotes meg ilyenek. Ezt mind egy onvenybol oldjak meg. Es meg ezt boritjak kivulrol.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#73339) Gabibácsi válasza Samott (#73338) üzenetére


Gabibácsi
tag

tudom, pont arra mondom, az régebben egy panel volt, egyben sajtolták
még az astrámnál is pl , láttam videot

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#73340) JonesC válasza Gabibácsi (#73337) üzenetére


JonesC
csendes tag

Csak olyan vékonyból hogy át lehetett világítani 😀

(#73341) Gabibácsi válasza JonesC (#73340) üzenetére


Gabibácsi
tag

nyilván, az más kérdés miből :D

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#73342) npera válasza Samott (#73336) üzenetére


npera
újonc

Túlságosan kevés szerintem az információ, jobban utána kell nézzek. Számomra az "öntvény" szó nem összeegyeztethető a karosszériával, mivel ott nagyon vékony szerkezetetet formálnak és rögzítenek egy bizonyos geometria mentén, hogy óriási merevséget adjon. És mellette még a dizájn is jól álljon és szépen törje a fényt.

Emiatt vannak lemezek, mert akkor tudnak különféle anyagminőségekkel is optimalizálni és könnyű lesz.

Most belenéztem a videóba gyorsan (egy percet talán) és látom, hogy ez nem kaszni. Ez egy teherviselő kereszttartó a hátsó tengely felett. Ez ismét egy komplikált cucc, mert itt lehet összeoptimalizáltak valamit a "platform" (alváz ha úgy tetszik) és a tophat között. Ennek mondjuk van logikája, hogy jóval kevesebb interfész van a teherviselő elemben és ha találtak egy jó processzt, akkor a gyártása is egyszerűbb. Így lehet merevebb, könnyebb, olcsóbb, alacsonyabb cycle time és hasonlók.

Ez nem újdonság a portán, a futómű körül sok ilyen van elég sok OEM esetében.

(#73343) Samott válasza npera (#73342) üzenetére


Samott
addikt

Ekkora meretben is? Itt ha jol latom az a plane, hogy nagy meretu, de megis konnyu darabot ontenek ki. Azert irtam kasznit, mert ezek onhordo kasznik, es mas autonal ez a resz lemez(ek)bol van kialakitva. Meg naluk is abbol volt, amig nem valtottak erre.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#73344) Jahno válasza Samott (#73343) üzenetére


Jahno
őstag

Majd jön Igu és megfejti, de azért a későbbi terv, hogy az egész váz így lesz az eléggé scifi, nem?

(#73345) npera válasza Samott (#73343) üzenetére


npera
újonc

Ami most fut abban a subframe körül vannak combosabb darabok, de pont ezeken a területeken most kapható modellben még nincs ilyen méretű darab tudtommal.

Ami majd jön arról nem nyilatkozhatok sajnos.

Kis háttér információ: jelenleg nagyon kevés ténylegesen BEV-nek tervezett autó kapható kereskedelmi forgalomban. A Tesla összes ma kapható kocsija persze alapból BEV és a Leaf is nagyon kevés ICE-legacyt tartalmaz. Meg most az ID.3.

Még a Polestar 2 is alapvetően egy CMA-platformra alapul, ami egy elektrifikált platform, de alapvetően ICE hajtásláncra készült.

És ez egy óriási különbség. Ha nincs ICE legacy, akkor valami elképesztően máshogy fog kinézni a platformod, akkor az optimalizációt nem kell elhúznok kétfelé. Nincs borzalmas hőt és vibrációt produkáló belsőégésű motor, nincsenek 500-fokos részecskeszűrők, nincsen fehéren ízzó turbó és leömlő. Az összes teherviselő elem máshogy állhat, az elektromos subframe teljesen más, az akksi okozta alacsony súlyont miatt a futóművet is át tudod szabni és kalibrálni.

A porta most dolgozik a következő generációs platformon, aminek még a megjelenési idejét sem árulhatom el, de az már teljesen BEV-alapú lesz.

Hogy ez mennyire van elkésve a Tesla fejlesztéseihez képest vagy hogy mennyire érdemes almát körtével hasonlítani azt inkább most nem is kezdem el kifejteni.

(#73346) FőDudu válasza npera (#73342) üzenetére


FőDudu
addikt

Meg lennek lepve, ha valoban ontveny lenne.
Azokra ugyanis ritkan jellemzo az ilyen esetben szukseges flexibilitas.
Inkabb tul merev es torekeny cuccokat csinalnak ontessel.

Elkepzelheto, hogy feltalaltak valami olyan modszert amivel mar nem 'rigid' lesz az elkeszult vegeredmeny, de nem hallottam meg ilyenrol. Vagy utolag hokezelik, stb.

Vagy eleve baromsag az egesz forditas, hiszen miert hangsulyoznak a 6000 tonnat ha az nem egy presgep.

Szerintem valami turpissag lesz itt, vagy felreforditas. Ontes az valoszinuleg lassu (is) lenne.

Casting and giga press - igy jellemzik a cuccot.

[link]

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#73347) Samott válasza Jahno (#73344) üzenetére


Samott
addikt

Az se tiszta nekem, mert emlekeim szerint a cybertruck meg egy megint teljesen kulonbozo koncepcio alapjan keszul. Ott rozsdamentes acelt hajtogatnak formara. Egy nagy presgeppel.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#73348) Samott válasza FőDudu (#73346) üzenetére


Samott
addikt

Ez nem ujdonsag, egy csomo onveny igy keszul: nem homokbol formazott, egyszer hasznalatos formak vannak, hanem fem, es ugy sajtoljak be a folyekony femet mintha csak froccsontenek a muanyagot. Itt is csak a darab merete es felhasznalasi terulete az ujdonsag.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#73349) Samott válasza npera (#73345) üzenetére


Samott
addikt

Nekem az egeszben az volt az erdekes, hogy ez olyan teruleten fejlodes naluk, amiben elmaradasban voltak. Azon a 70 darabbol osszeheggesztett hatsoreszen mindenki szornyulkodott. Most meg eljutottak oda, hogy megoldjak egy darabbol. Es ez autoepites, nem villanymotor vagy inverter. Kaszni.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#73350) Jahno válasza Samott (#73348) üzenetére


Jahno
őstag

Nyomásos öntés, alura még tán én is tanultam, szóval tuti valami elavult vagy éppen egy jól bevált módszer lehet. Itt a negatív forma a gyanús, hogy miből áll össze és miképpen szedik le az elkészült darabról.

Többit tán Csepel Művekben is elintézték volna seperc alatt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.