Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#65167) npera válasza hobizoli (#65162) üzenetére


npera
újonc

Ez egy elég komplex probléma lesz, mert van kábé 2M ember, elég nagy sugarú körben. Elég nagy tömeg akar mozogni kábé másfél órás sávban reggel és délután. A tömeg nagy hányada a megszokott és neki kényelmes eszközzel akar menni, de a többiek érdekét már elég kevesen nézik.

És akkor erre jönnek a komplikáló tényezők, amikor van gyerek vagy egyéb faktor.

Egy fórumon úgyis csak lőzungokat tudunk puffogtatni, de alapvetően egy mai nagyvárosban valóban el kellene már felejteni a mindenki autóval jár modellt. A gond az, hogy ez sem olyan egyszerű, hogy akkor legyen világszínvonalú tömegközlekedés. Mert egyrészt magától nem lesz, másrészt még ha japán szintű lenne a tömegközlekedés akkor sem ülne fel mindenki önként és dalolva a makulátlan vonatra csak úgy önként.

Sajnos a tömeget kénytelen vagy kényszeríteni valamilyen módon, mert máskülönben mindenki csak a saját érdekét nézi és a város megfullad magában.

Csak itt a fórumon komoly extrémitások vannak. Anélkül, hogy bárkit pellengérre akarnék állítani gondod át milyen peremfeltételek mentén közlekedik mondjuk:

- Leslie
- Jahno
- Bujdy
- FőDudu
- én
- te
- Samott
- Boba

Mindenki teljesen más életfázisban van, gyerek nélkül vagy egy kisebb csoport gyerekkel. Városon kívül vagy lakótelepen. Melótól 40 km-re vagy home office vagy kerékpáros távolság.

Ha holnaptól a fenti szereplőknek kötelező lenne kocsival járni, akkor sem biztos, hogy mindenki tapsikolna. Vagy tömegközlekedés. Nekem kábé 3/4 óra a tömegközlekedés olyan busszal, ami néha nem is jön. És körbe megyek a fél városon rossz irányba, hogy várjak a néha nem jövő buszra. Akkor inkább bringázom.

Most Göteborgban is kezd nagyon felkavarodni a miskulancia. Az elkezdett nagy tömegközlekedési projekt már most milliárdokkal drágább (SEK), pedig még csak most kezdtek el ásni. Éveken át csak ásnak, a belváros száraz időben a porban fog fuldokolni, esőben pedig a sárban.

A város 400. évfordulójára tervezett nagy felújítást múlt héten részben lőtték le, ezen a héten pedig fullba, mert olyan mértékben mentek fel a költségek, hogy inkább el sem kezdik. A tanulmányokra eltapsolt 100+ M SEK-et az adófizetők röhögve köhögik fel persze.

Az egész belváros el van kefélve, hacsak nem a föld alatt csinálsz valamit, akkor nem férnek el a buszok és villamosok. Szóval nincs más választás, hacsak nem dózerozol le komplett utcákat.

Budapesthez képest Göteborg egy kis fing, elővárosokkal együtt 800k a lakosság. Egy Budapest méretű városban újragondolni a tömegközlekedést szép kihívás. Ehhez kellene pártoktól és választási ciklusoktól független szakértők által vezényelt csapat, de ez utópia. Göteborgban is olyan korrupció van, mint állat, mindent szétlopnak és elsikkasztanak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.