Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#65151) Gabibácsi válasza hobizoli (#65150) üzenetére


Gabibácsi
tag

Kár hogy ezeknél a kocsiknál a felhasználási területüket nézve, marginális a sebesség meg a gyorsulás. Meg a tököm akar ilyen kisautóval 200-zal menni. Nyilván ami könnyű és relatív erős az jól megy.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#65152) Bujdy81 válasza ncc1701 (#64736) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Adót is ilyen ideológiával csalod el, vagy arra kitaláltál mást? ;)

(#65153) hobizoli válasza Gabibácsi (#65151) üzenetére


hobizoli
nagyúr

a rugalmassag a mindennapokban tobbet szamit, mint a nagyobb vegsebesseg
de ilyen timeattack meg hasonlokra sokkal jobbak ezek, mint egy vasbálna

több drón kell ;P

(#65154) Gabibácsi válasza hobizoli (#65153) üzenetére


Gabibácsi
tag

Igen, a kalapos bácsikáknak ez nagyon számít.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#65155) hobizoli válasza Gabibácsi (#65154) üzenetére


hobizoli
nagyúr

egy hothatch-nek sosem ok voltak a celkozonsege :P

több drón kell ;P

(#65156) Gabibácsi válasza hobizoli (#65155) üzenetére


Gabibácsi
tag

Suzuki swiftekről van sző, csak te kezdtél el képzelődnk gti-ről meg rövid váltós 1.3-akról

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#65157) hobizoli válasza Gabibácsi (#65156) üzenetére


hobizoli
nagyúr

es az akkor nem Swift, ha nem a kalapos bacsika hasznalja...? :DDD

több drón kell ;P

(#65158) Jahno


Jahno
őstag

Ha már autós téma. Tegnap estefelé kikavarodtam a körútra, szembesültem ezzel a bicajsávos állatsággal. Hogyismondjam. Érdekes. Kereszt utcákból kanyarodókat nagyon nem irigylem.

(#65159) Gabibácsi válasza hobizoli (#65157) üzenetére


Gabibácsi
tag

Marginális

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#65160) npera válasza Jahno (#65158) üzenetére


npera
újonc

Olyan, mint az ázsiai robogós crash compilation? Bárhogy kanyarodsz egy vagy több bringás becsapódik a kocsi oldalába?

(#65161) Jahno válasza npera (#65160) üzenetére


Jahno
őstag

Inkább nincs hova kanyarodni, mert a sávban áll a kocsi sor. Bicajos is akadt pár, de nem márvadó. Majd villamosról még hesszelem.

(#65162) hobizoli válasza npera (#65160) üzenetére


hobizoli
nagyúr

dehogy.... 50% savja van 1%-nyi bringasnak

osszehazudtak evekig, hogy mekkora bringastomeg jar Bp-n, aztan ott a sav es nem latod oket benne sehol, percenkent elhalad 1 atlagban
aztan "jo" ido is van hozza
telen meg nem lesz ott a szazada sem ezeknek sem


kerekparos klubb sajat felmerese szerint a khm szepitesi tenyezovel egyutt is 2%-t mondanak, de az is jo idoben annyi (felkerekitve)

persze egybol elokerult par mazochista, aki meg decemberi -6fokban is bringan kar mindenhova ÁLLÍTÓAG, de o szerinted mennyi %-t adja ki ezeknek a bringasoknak is ott? nulla egesz semmit


az hogy mikent gojdoljak megoldani a tomegkozlekedest, hogy eleve ne aramoljon be annyi auto meg leszarjak
ne gyöjjönbe, oszt he' meg gyöjjön be 37km-ról bringaval, kb ennyire telik toluk

egyik tegnap leirta, hogy ot oszinten szolva nem erdekli, hogyan oldajak meg a peremkeruletiek meg az agglomaraciosok a bejarast megfelelo MAV, BKV Volan, stb kapacitas es infrastukturalis fejlesztesek nelkul -mert ezen update-k penzbe azert ne keruljenek mar....-, de ne "mergezzek"(!!) a belvarosiak levegojet azzal, hogy autoval jarnak be
amig a 120-s skoda jart ott katalizator nelkul meg szennel tuzeltek, nyilvan minden franko volt


meg azokat birom, akik a koruttol 2 sarokrol jarnak a korut tuloldalan 3 saroknyira, ami kb egy 6perces seta lenne bringa nelkul is

több drón kell ;P

(#65163) npera válasza Jahno (#65161) üzenetére


npera
újonc

Fel kell festeni olyan sárga rácsos jelzést, hogy a kereszteződésbe ne álljon senki.

Mondjuk attól még meg fognak ott állni, de ha büntetik őket, akkor egy idő után nem.

(#65164) Jahno válasza npera (#65163) üzenetére


Jahno
őstag

Van, de nem nagyon segít. Ostobája még le is dudál, de volt amikor nem akartam én lenni a gyökér aki beáll a kereszteződés közepére, akkor kikerül és beáll elém. Büntetni nem lehet, mer' akkor megy a rendőrállamozás és egyéb.

(#65165) eattila válasza Gabibácsi (#65111) üzenetére


eattila
csendes tag

Majd ha kész veszek rá valamit :) De lehet csak wd40 marad.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#65166) eattila válasza npera (#65112) üzenetére


eattila
csendes tag

Huf az, nem sek :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#65167) npera válasza hobizoli (#65162) üzenetére


npera
újonc

Ez egy elég komplex probléma lesz, mert van kábé 2M ember, elég nagy sugarú körben. Elég nagy tömeg akar mozogni kábé másfél órás sávban reggel és délután. A tömeg nagy hányada a megszokott és neki kényelmes eszközzel akar menni, de a többiek érdekét már elég kevesen nézik.

És akkor erre jönnek a komplikáló tényezők, amikor van gyerek vagy egyéb faktor.

Egy fórumon úgyis csak lőzungokat tudunk puffogtatni, de alapvetően egy mai nagyvárosban valóban el kellene már felejteni a mindenki autóval jár modellt. A gond az, hogy ez sem olyan egyszerű, hogy akkor legyen világszínvonalú tömegközlekedés. Mert egyrészt magától nem lesz, másrészt még ha japán szintű lenne a tömegközlekedés akkor sem ülne fel mindenki önként és dalolva a makulátlan vonatra csak úgy önként.

Sajnos a tömeget kénytelen vagy kényszeríteni valamilyen módon, mert máskülönben mindenki csak a saját érdekét nézi és a város megfullad magában.

Csak itt a fórumon komoly extrémitások vannak. Anélkül, hogy bárkit pellengérre akarnék állítani gondod át milyen peremfeltételek mentén közlekedik mondjuk:

- Leslie
- Jahno
- Bujdy
- FőDudu
- én
- te
- Samott
- Boba

Mindenki teljesen más életfázisban van, gyerek nélkül vagy egy kisebb csoport gyerekkel. Városon kívül vagy lakótelepen. Melótól 40 km-re vagy home office vagy kerékpáros távolság.

Ha holnaptól a fenti szereplőknek kötelező lenne kocsival járni, akkor sem biztos, hogy mindenki tapsikolna. Vagy tömegközlekedés. Nekem kábé 3/4 óra a tömegközlekedés olyan busszal, ami néha nem is jön. És körbe megyek a fél városon rossz irányba, hogy várjak a néha nem jövő buszra. Akkor inkább bringázom.

Most Göteborgban is kezd nagyon felkavarodni a miskulancia. Az elkezdett nagy tömegközlekedési projekt már most milliárdokkal drágább (SEK), pedig még csak most kezdtek el ásni. Éveken át csak ásnak, a belváros száraz időben a porban fog fuldokolni, esőben pedig a sárban.

A város 400. évfordulójára tervezett nagy felújítást múlt héten részben lőtték le, ezen a héten pedig fullba, mert olyan mértékben mentek fel a költségek, hogy inkább el sem kezdik. A tanulmányokra eltapsolt 100+ M SEK-et az adófizetők röhögve köhögik fel persze.

Az egész belváros el van kefélve, hacsak nem a föld alatt csinálsz valamit, akkor nem férnek el a buszok és villamosok. Szóval nincs más választás, hacsak nem dózerozol le komplett utcákat.

Budapesthez képest Göteborg egy kis fing, elővárosokkal együtt 800k a lakosság. Egy Budapest méretű városban újragondolni a tömegközlekedést szép kihívás. Ehhez kellene pártoktól és választási ciklusoktól független szakértők által vezényelt csapat, de ez utópia. Göteborgban is olyan korrupció van, mint állat, mindent szétlopnak és elsikkasztanak.

(#65168) npera válasza eattila (#65166) üzenetére


npera
újonc

Akkor jó olcsó volt :K

(#65169) eattila válasza npera (#65168) üzenetére


eattila
csendes tag

Mondjuk 2006-ban az több, mint fél havi fizetésem volt.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#65170) npera válasza eattila (#65169) üzenetére


npera
újonc

Ah, akkor elég drága volt.

Én nem bírom már követni a bringák árát. Az a bringa ami nekem van, csak 2-részes hajtóművel kapható ma is. És kábé 10k SEK. Majdnem dupla ára lett 7 év alatt. Durva.

Phülöp szíjas és agyváltós csodája nem sokkal drágább igazából.

(#65171) -NoVa- válasza hobizoli (#65162) üzenetére


-NoVa-
őstag

Amikor a belvárosban dolgoztam, bringával vagy BKV-val jártam be, mert kényelmesebb. A cél itt most az, hogy más is tegyen így, azért csökkentik a szűk áteresztőképességet. Nem nagyon, mert átlagos napon a külső sávban amúgy is rendszeresen villogóval parkolva rakodnak, és ténylegesen egy sávnyi forgalom jut át.

A belvárosba pedig a legjobb max ritkán menni, igazat adok az ott élőknek. A cégek is menekülnek onnan ki, megmarad turistamászkálós óvárosközpontnak, ahogy kell.

(#65172) eattila válasza npera (#65170) üzenetére


eattila
csendes tag

Nagyon drágák lettek a bringák. Az enyém jelenlegi verziója is 120-130k HUF. Ahogy láttam.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#65173) -NoVa- válasza npera (#65170) üzenetére


-NoVa-
őstag

Bringa árban most árulja kolléga a full XTR szettes Pyxis Team FS bringáját 160k-ért, ami egy igazán barátságos ár érte, amikor a váz is kicsit drágább volt új korában. Simán ráizgultam volna, ha nem vettem volna 120k-ért egy XT szettes Giant NRS-t játszani. Ráadásul olyat, amiről az eladótól simán találtam több éves versenyfotót a bringával, szóval nem frissen lopitt jóárasított.
Az értelmesebb hobbiverseny technika ára meg úgy elszállt, hogy csakis retro/vintage kategóriában nézelődök néha, nekem az való.

(#65174) Sipi-


Sipi-
tag

Mai autónézős körutam legszebb mozzanata a csavarral rögzített oldalsó díszléc:

Másik kedvenc az egyből 90 fokon induló, dízelesen ketyegő benzines motor. Amikor felhívtam a figyelmét a mutatóra: "lehet, hogy meleg volt a motor". Nem ment még 5 percet sem addigra.
Amikor kicsit később megjegyeztem, hogy elég dízelesen ketyeg: "hát ezek a motorok néha hónapokig sincsenek beindítva, más mint egy olyan amivel naponta mennek". :C

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#65175) npera


npera
újonc

Nézem a Totalcar műhelyes sorozatát, a Lexus LS400-ast. Háááát...

Jól le lett lakva a gépkocsi. Ezt rendberakni gondolom sosem fogja a tulaj.

(#65176) Samott válasza npera (#65175) üzenetére


Samott
addikt

Azt figyeltem meg, hogy ebben a sorozatban minden ilyen "egykor jo volt ma mar csak arnyeka onmaganak" autoban gyerekek ulnek, a srac is fiatalabb mint a kocsija. Nincs a csaladban senki, aki szoljon neki, ha magatol hulye is, hogy ne csinalja?

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#65177) sutszi válasza Samott (#65176) üzenetére


sutszi
veterán

Ez nekem is feltűnt...már nem az első eset.

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#65178) npera


npera
újonc

Nova és Qnadam vélhetően kábé annyira fogja szorítani a farpofákat, mint én. A többiek esetleg reagálnak majd a rotor fordulatszám drasztikus esésére és hektikus jellegére.

Egy motorkerékpár és quadkopter kereszteződése látható 7:54-től. A "pilóta" végül túléli, de nagy volt a szerencséje.... :Y

(#65179) hobizoli válasza -NoVa- (#65171) üzenetére


hobizoli
nagyúr

nincs azzal baj ha ELÖTTE biztosit vmi alternativat is, mert nezd meg reggel a MAV meg a BKV jaratokat mennyire vannak koppon
a Hungaria krt-n reggel az 1-s vili lehetne emeletes is, akar kozben 3 savban aramlik mellette a forgalom, mert igy sem gyozi a BKV kapcitassal
del-delkelet felol P+R kb nulla van
eleve a P+R kb 30%-a a Kelenfoldi PU-nal van es reggel pikk-pakk megtelik az is, 5-6 eve nem is tortent semmi bovites, sot, elvettek a metrofelujitas miatt P+R-eket, mert a BKV meg a Strabag hasznalja eppen a teruletet buszparkolonak meg vmi melyepitkezesi technikaknak
az is csak azert lett ott, mert ott lett a M4 vege egyelore (meg ahogy kinez ugy kovetkezo 20-30evben nem is lesz tovabb), boven lenne ra igeny, de nem akarodzik a kapcitas fejlesztese vmiert, csak alibizgetnek vele
5500db P+R van egesz Bp-n (minusz amik most kiestek a M3 felujitaskor), abbol 1500db van a Kelenfoldi Pu-nal koncentralva

az, hogy 2024-g nuku love semmire, mert xmasgerit szopatja orsos az elvonasokkal, aztan majd akkor lesz valtozas, akkor hatha eeeeelkezdik teeeeeervezni, aztan eeeeelkezdik eeeeeepiteni, elobb lesz 2040, minthogy ez kerdes megoldasra keruljon vmilyen formaban
M3 Kapmegyeri bovites tervezesere mondanak 5 evet, a kivitelezesre 6 evet
wow
Ferihegy fele a 70-s evekben meg volt a terv 1/100-d ekkora repteri forgalom mellett is mar...az is hol is tart? papiron
csak azota lett mar egy uj repter is ott kozben

amiket meg a bringasok felhoztak peldakat, nagyon jopofa, csak ott ezeket mindig elobb megoldottak es utana jott a korlatozas, ami a normalis sorrendje lenne ennek
nalunk ez is forditva akarna mukodni izombol, mert miertne
adot meg az ado adojat meg vonjak, csak nem latszik, hogy hova megy el, meg mire

ennyi erovel televerhetnek a osszes bevezeto utat behajtani tilos tablakkal is meg keresztbe betontomboket az utra ellenorzo pontokkal, mintha vmi haborus helyzet lenne, es biztos lenne ra akcios kedvezmeny is, ha 2-3000db-t berendelnek egyszerre ezekbol kulon-kulon

több drón kell ;P

(#65180) -NoVa- válasza npera (#65178) üzenetére


-NoVa-
őstag

Alapvetően zseniálisan kistabilizálta a felszállás utáni madárelütésből eredő fél propellerrel landolást, addig jó. De hogy ilyen helyzetben földetéréskor nem kapcsolja instant le a motorokat legalább az elektronika, ha a pánikoló sofőr nem is, na az félelmetes :)

(#65181) npera válasza -NoVa- (#65173) üzenetére


npera
újonc

Én most azt nézem, hogy ha másik bejárós bringát szeretnék, akkor inkább nem szeretnék. Ami még emészthető árban van, az a Phülöp új paripája, de lehet továbbra is életben tartom a mostanit, csak átrakom 2-részesre a hajtóművet és átállok versenybringás csapágyra.

Mindig elfelejtem hogy melyik menet van rajta és mit lehet a vázba belecsavarni. De ha asszony kap végre munkát, akkor szerintem belevágok. Az egyik oldalon összekorrodált a pedál a hajtókarral, meg sem bírom mozdítani. Azt majd úgy kell vélhetően leverni róla. A másik oldalon bezsíroztam, amikor leküzdöttem róla. A hajtómű is össze van gyógyulva, szóval szerintem azt szervízben fogom kiszedetni, ha a csöves módszer nem működik. Előtte veszek vascsövet amit rá tudok húzni a grimbuszra, meg egy másikat a hajtókarra. Aztán elkezdtem tépni. Ha úgy sem jön le, akkor szerelő.

Ha 2-részes CX hajtómű menne rá versenybringás csapággyal, akkor rögtön könnyebb lenne a lánc és a lánckerék karbantartása és a végáttételt is rövidebbre tudnám venni. Most az utolsó 4 fokozat gyakorlatilag túl hosszú melóba menet.

(#65182) Samott


Samott
addikt

Meg van orulve a vilag.


A Tesla a világ legértékesebb autógyára

Szerk: elvileg valsag van, de ma hivott a bankarom, hogy adjak el ezt meg azt, mert szepen kerestunk vele... es tenyleg.

[ Szerkesztve ]

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#65183) -NoVa- válasza hobizoli (#65179) üzenetére


-NoVa-
őstag

A kényszerítés lényege az hogy az alternatívák utána válnak nyilvánvalóvá, és alakulnak ki, a szükség és valós igény alapján. Most pl az volt a hír, hogy kb 10%-kal kevesebb bringát tudnak gyártani, mint amennyit megvennének, annyira felvásároltak mindent. Az a szerinted 1%, aki amúgy sem jár sehol.

(#65184) npera válasza -NoVa- (#65180) üzenetére


npera
újonc

Ekkora propeller ilyen közel a végtagokhoz.... Jááááááj.....
Disarm, disarm!!!

(#65185) npera


npera
újonc

F7 dupla girós torony. Élőben kisebb, mint a képen.

alt="" title=""

Kamera sem túl nagy. Méretnek ott van mellette a Core i5 matrica.

alt="" title=""

Viszont a motor az ami elgondokodtatott. Amikor először megnéztem azt hittem rosszat küldtek. Nagyon pici. De logikus: 12 mm átmérőjű a stator és 6 mm magas.

alt="" title=""

[ Szerkesztve ]

(#65186) npera


npera
újonc

Olyan, mintha kiskorban kapnának oltást a gépjárművek kezelése ellen. Elképesztő. Nyélgázon bele mindenbe IS.

(#65187) -NoVa- válasza npera (#65181) üzenetére


-NoVa-
őstag

Vascső általában beválik. A neheze akkor jön, ha az edzett, elvileg mindent kibíró monoblokk csavar anyagában folyik meg, és tekered kör keresztmetszerűre erőből, onnan jön a tortúra. Mivel edzett, eszi a fúrófejet, aztán lehet vadászni ehhez való méretű odaférő fémmaró cuccot birtokló szakit. Előre szólok, ha veszek is marót, fejeket csak fához, nem kell a fémszilánk :)

(#65188) ncc1701 válasza hobizoli (#65150) üzenetére


ncc1701
veterán

Új swiftem is 840kg/90 ló. Nem tudom, mennyi a vége, 5-ben leforog-e dadogásig, de 3500-as fordulatnál van 115-120km/h valósban.

(#65189) ncc1701 válasza eattila (#65165) üzenetére


ncc1701
veterán

Wd40-et eső kapásból kimossa, meg max 100km után kipörög. De amúgy jó cucc.

(#65190) ncc1701 válasza npera (#65167) üzenetére


ncc1701
veterán

Amígy plö a xvii kerületből a dugóval együtt araszol a busz (legnagyobb kerület, nincs kötöttpályás semmise), addig nem tudom, mire számítanak. Akinek kis csepp esze van, és anyagilag megteheti, az kocsival akar járni. Ez mindig így volt.
Költeni kellene a dologra.

[ Szerkesztve ]

(#65191) eattila válasza ncc1701 (#65189) üzenetére


eattila
csendes tag

Evente nem megyek 100-at bringaval :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#65192) ncc1701 válasza -NoVa- (#65183) üzenetére


ncc1701
veterán

Lehet sport célból vették, és nem munkába járásra.

(#65193) npera válasza -NoVa- (#65187) üzenetére


npera
újonc

Igazából nem gond, ha beletörik, mert úgyis ki akarom rakni a bringából.

A hajtómű: Shimano FC-M391
A csapágy a hajtóműben: Shimano BB-UN26, BSA 68x122,5 mm

A BSA az angolmenet? Ezeket sosem bírtam megjegyezni.
A vázban a helye kábé 68 mm, azt lemértem még régen collstockkal, mert a pontos mérés fontos.

Ilyen hajtóművet terveztem bele.

Ilyesmi csapággyal.

A menet BSA, a mérete 68 mm. Ez elvileg plug and play. Ha a régit ki tudom imádkozni belőle.

Use: Road
Gruppe: Ultegra
Model: SM-BBR60
BB-Type: HOLLOWTECH II
Threaded: BSA
Threaded BB shell width: 68mm

Van még valami woodoo, amit tudni kellene? Vagy csak kicsavar, takarít, zsír, becsavar?

(#65194) npera válasza ncc1701 (#65190) üzenetére


npera
újonc

Ez a legrosszabb motiváció. Állni a fingszagban a buszon, ami áll a dugóban. Tudom, csináltam sokáig...

Az Őrsről induló 45-ös haláljárat. Minden autó IS megelőz. Te meg zötykölődsz a hátuljában kapaszkodva, mert ott legalább be lehet állni a sarokba és van kilátás. Nyáron is jó volt, amikor a metrót újították fel még 2003 körül. Befutott a metró, aztán annyi embert átrakni csuklós buszokra.....

(#65195) npera válasza eattila (#65191) üzenetére


npera
újonc

Pedig ha rákapsz az ízére, akkor hamar megvan. Kezdetben talán több, mint 3 óra, de csak tekerni kell :C

(#65196) npera


npera
újonc

Hifisták. A belvárosban árulnak 500-ért egy ilyet.

Magzatpóz...

(#65197) hobizoli válasza npera (#65167) üzenetére


hobizoli
nagyúr

igen csak itt az a van, hogy felhoznak olyan kis videki varosokat peldakent, ami akkora lakossagu, mint a Szekesfehervar vagy Debrecen, de meg Amsterdam is 1/3-a csak Bp-nek

pont ezert kene elobb fejleszetni vmit, de itt arra megy a hokizas, hogy van egy felig megepult M4-s vonal, es azt is 30ev alatt sikerult elerni

tomeget akarsz kenyszeriteni valtani, de nincs mire, akkor abbol megoldas nem lesz sosem

több drón kell ;P

(#65198) qnadam válasza Gabibácsi (#65154) üzenetére


qnadam
veterán

számít, ha a bácsi az unokájának adja át az autót, hogy másoltasson kulcsot hozzá.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#65199) qnadam válasza Sipi- (#65174) üzenetére


qnadam
veterán

ha süt rá a nap, hónapokig nem hűl ki ;]

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#65200) Phülöp válasza npera (#65196) üzenetére


Phülöp
addikt

Diszkós fos, de jah. Tucathifi.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.