Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#177014) runner 125 válasza Qru (#176983) üzenetére


runner 125
nagyúr

Köszi a választ Nektek! Kíváncsi voltam a véleményekre, ha engeditek leírom én is a tapasztalataimat, benyomásaimat és h mire jutottam. :) Valószínű hosszú lesz.

Lefutottam az utóbbi hónapokan a köröket rendesen.. Elindultam Ádám és Évától, végigmentem a sedan vonalon, h méltó utódot találjak az S60-nak, amit végül apu megörököl.
Lényeg a lényeg, a 12 éves HR-V-m (mini) SUV karakterének előnyei, annyira megfogtak az évek alatt, h végül átvándoroltam a kompakt, pérmium SUV vonalra (pedig volt pár esélyes sedan, amelyeket már erős vételi szándékkal nézegettem. Mint pl. Q50S 3.0T, új S60 T6, IS350).
Ami biztos volt, h diesel-em többet nem lesz. Soha nem volt semmi gond a D5-tel, de manapság én már kockázatosnak tartom hosszú távra (modern) dieselbe ugrani, mellesleg mivel nem megyek vele sokat (éves szinten 5-7k), illetve SUV-knál a nagy tömeg, légellenállás miatt eleve kisebbek a 2 motor közti különbségek, így fogyasztásban sem lett volna akkora diffi, ezért maradt a benzinmotor (hybrid-ről lent írok).
A másik pedig, h újat nem veszek. Akkora az első pár évben az értékvesztésük, h nekem egyszerűen az az összeg nem érte meg, h én üljek bele először..
Német vonal soha nem volt a kedvencem, formailag szerintem most is a sor végén járnak, mind külső, mind belső enteriör tekintetében. Egyszerűen túl sterilek, túl kimértek, lehet erős jelző, de kevésbé innovatívak (csak formáról beszélünk) és kevésbé "bátrak". Nagyjából mind a három németen azt érzem így elsőre, h láncra verve tartják a mérnökeik kezét, nehogy túlhúzzanak 1-1 vonalat, formát...
Bár, férfiasan bevallom, h GLC 43 egészen megtetszett, de valahogy mégsem éreztem sem a formát, sem a karaktert, sem az egyéb körítést a magaménak..
Aztán, próbáltam megyőzni magam, h "vegyéllekszásztmerazalegmegbízhatóbb", őszintén mondom, h napokat rágódtam az RX450H-n. Próbáltam is, iszonyú patent autó. Minőségre, csendre, beltérre, összeszerelésre szerintem az a top. De ez a fránya CVT váltó komolyan.. a világból kikeregetett, h gázra monoton búgott a motor fordulat minden "élményt" hazavágva (oké, egy SUV-ban ne keressek már vezetési élményt, mi? :) ) .. Ennyire nem vagyok még "érett", h ne érdekeljen egy autóban az egyik legfőbb inger, a fordulat, a váltás "érzete", hangja, üteme - még ha automa is.
Jah és a másik, h azért nem volt túl meggyőző az ereje. Nyilván, 2,2 tonnát mozgatni nem könnyű, még villanymotorral kiegésztve sem. S, utolsó sorban a forma.. iszonyú sokat rágódtam ezen is, de egyszerűen bármilyen szögből néztem, nem tudtam megemészetni. Iszonyú futuriszitkus. Persze szépek az ívek, vannak arányok, de nekem egyszerűen sok. Ismerve magamat, tudtam nagyon jól, h ha nincs meg elsőre személyes benyomás után a must have érzet, nem fogom szeretni..
Itt jött képbe akkor az NX. A hybrid-et rögtön kizártam belőle, hisz bármelyk tesztet olvassa az ember, mindenhol leírják, h ugyanúgy bekajálja a 8-8,5 litert, cserébe legalább nem is megy. Az IS300H-ban ugyanaz a blokk és hajtáslánc (szintúgy CVT alapú, blöhh..) lapul, amire a fentiek 1:1-ben igazak és ahhoz volt szerencsém. A forma után a legnagyobb csalódás volt az a motor..
A turbo benzinesük egy fokkal jobb, de itt is több cikkben kiemelik, h egyáltalán nem érezni a papíron 238 lovat..
Illetve, az NX valamelyest szolidabb design-nal bír, viszont eskü mindig a "tipikus női SUV" gondolata jutott eszembe róla..
Így bármennyire is muszáj volt és fájdalmas, de ellen kellett mondanom az agyam legracionálisabb oldalának és elengedtem a Lexus-t. Egy másik időben még lehet h lesz pérmium Toyota-m.., ha lesz allatta normális váltó plusz power és némileg "európaibb" design-t alkalmaznak.

Japán vonalon elindulva titkos favoritként (fenti sedan vonal után) ott volt a kalapban az Infiniti is. Itt a formanyelv talán európaibb, kevésbé túltolt. A QX70S-sel nagyon sokáig szemeztem. Frankó motorkínálat (370Z-ből átemelt 3.7 szívó V6 és szintúgy saját fejlesztésű szívó 5.0 V8..), jó ár (ami egyben kicsit el is bizonytalanított), de két dolog volt ami miatt végül elengedtem.
Minőségérzet a fenti prémimokhoz mérten nagyon rossz. Kapcsolók jó része egy Micra-ban is felfedezhető, műanyagok szintúgy. Ülése nagy, puha, de olyan tipikus (amerikai) fotel, nulla tartással. Pedig a V6 és V8 hang mocskos jó..
A másik, pedig az autó kisugárzása, megítélése. Szerintem dög formával bír, és annak ellenére, h az előd FX (mármint az mk2 FX, ami formailag 1:1-ben QX) 2011-ben jelent meg, még manapság is egyedinek, frissnek mondanám. Ennek ellenére a legjobb cimborám és egyik üzlettársam rögtön hozzámvágta, h "ilyennel csak bűnözők járnak.. : )))" (MitadIsten', pár napja nézem Kékfény - Különleges erők, 07.08-ai adását. 1. percében miből szedik ki a két bűnözőt? QX70S-ből.. :D)
Jah és technikailag, biztonságtechnikailag ez volt a legkevésbé felszerelt. De természetesen ezt betudtam a legkedvezőbb vételárnak és h nem mai fejlesztés..
Jaguar-okról alapvetően semmi személyes benyomásom nem volt korábbról. Nyilván, a brit autógyártásnak sokszor voltak emlegetett időszakai, de túl gyáva vagyok ahhoz, h beleugorjak egy számomra teljesen ismeretlen (de még csak az ismeretségi körömben sem volt senkinek soha) márkába.. így őket hamar skippeltem.

Kezdett szűkülni a kör.. jött a Volvo.
Az S60-am most már 6. éve hűen szolgál, de kár is a mai világ autóihoz hasonlítanom ezt a lassan 20 éves fejlesztést, formát, mert úgy látom, globális cél nem tartósat gyártani manapság, főleg prémium vonalon. :( Nehezen tudok megbékélni ezzel a filozofiával és tudtam h nem lesz egyszerű szülés utódot találni, de muszáj volt valamilyen formában kompromisszumokat kötnöm, mert egyszerűen olyan autó nincs a piacon, amire azt mondom h kompromisszum mentes vétel számomra. (Oké, én sem vagyok egyszerű eset.)
Tehát Volvo. Az évek alatt szerzett tapasztalatok, márka megítélés, a kényelem, a biztonság filozofia, a "különcködés" , a formavilág, a karakter.. mind mind meggyőzött, így egyre nagyobb esélyt láttam rá, h maradok a márkánál, csak SUV vonalon.
RX450H-ból kiindulva ránéztem az XC90-re. Megbékéltem a külső design-nal, a beltér formája, anyaghasználata pedig egyenesen pazar lett szerintem. Gyönyörű az enteriör. Letisztult, vannak egyedi megoldások, szép részletek, és összességében a belső letisztult, visszafogott, mégis különleges ízlésvilágot rögtön sajátomnak éreztem. Motorkínálat pedig olyan amilyen (szar).. sajnos 2000 ccm-nél és 4 hengernél nagyobb/több blokkot eldobta a Volvo. Ezt sajnáltam a legjobban.
De olyan drabális, brutálisan nagy autó a 90-es, h nincs szükségünk ekkora autóra, és már már tolakodóan, figyelemfelkeltően nagy, így kihúztam a listáról. Jah, és természetesen a vételára miatt is. A kívánt konfig már erősen túllépte a rászánt keretemet.

Így a hosszas véleménynyilványítás után, rögtön le is lövöm, XC60 lett.

Nagyjából a létező összes új tesztet elolvastam róla, statiszikákat, híreket, megnéztem yt videókat itthon és külföldön is. Régóta ismerem Etyit, a Duna Autó szerivizvezetőjét, őt is hosszasan kikérdeztem a tapasztalatokról. Aztán, próbáltam használat utáni beszámolókat keresni, cars.com, carbuyer.co.uk, caranddrive.com, fb csoportok, spritmonitor.de felhasználók.
Összességében a 2 év használat után 1 garanciális hibával találkoztam (légrugó kompresszor csere 45.000km-nél), és 2 olyan felhasználóval, aki emlegetett elektormos hibát ( tükör behajtás meghibásodását írtak beázás után, illetve ablakemelő rendellenes működést). Spritmomitor.de-n jó néhány T5, T6 motoros XC60 tulajjal beszéltem, és nem számoltak be a megtett 2 év, 70-80.000km alatt hibákról. Persze ez kevés referencia, mert egy megbízható autó plecsni nálam min 3x ekkora futás után értendő, de arra még várni kell..
Minden bizonnyal nagyobb kockázatot vettem a nyakamba vele, mint a 11 éves S60-nal, de még mindig úgy gondolom, h itt volt a legkevesebb kompromisszum számomra és legbelül bízom abban, h a legsikeresebb, millió db szám fölött eladott, sokat bizonyított előző generáció után csak nem tolják el nagyon az új modellt...
A forma szerintem gyönyörű, sokkal arányosabb, mint a 90-es, gyöngyházmetál fehérben, R-Design csomaggal, 21-es kerekekkel nagyon nagyon tetszik. A belsőről fent már írtam, egyszerűen számomra tökéletes. Ülések kényelmét nem firtatom, talán a legjobb. Nem batár, mégis kényelmesen elférek a 187 cm-mel és 100kg-mal. Hátul is sok a tér, lábtér, fejtér (üvegtetőt nagyon frankón megoldották, méretes, de mégsem megy a fejtér rovására), ennek ellenére kényelmesen ebben is 4 felnőtt érzi jól magát - erősen utal erre a masszív, széles hátsó kihajtó és csomó rekesszel, pohátartóval teli középső könyöktámasz is.
Mindenképpen dinamikus autót kerestem, így élből T5, T6 vonalon nézelődtem. A T6 motor ereje szerintem hibátlan, kompresszornak hála alul is van erő, 5,9 alatt felhúzza 100-ra a forgalmi szerinti 2002kg-t, plusz engem. A 4 henger hangja nem szép, de baromi jól szigetelt a dupla üvegezésű kasztni, így padlónál is alig hallani be. Mindenesetre yt-on már találni 1-2 okosságot a kipu hangja (01, 02) amivel némi rezonancia kíséretében frankón hörög egyet váltásnál, s nyilván az alapjárat is hangosabb lesz. Azt még én sem tudom, h egy ilyen jeleggű Volvo-hoz ez mennyire illik egyáltalán..
A váltó egyébként 8 fokozató Aisin. Mindenhol említik h lassabb ZF-nél, viszont megbízhatóbb. Egy Volvo-ba szerintem tökéletes.
(Csikós: "A váltó tipikus Aisin-stílusban közel sem olyan gyors, mint egy kilences ZF, cserébe minden statisztika szerint hosszabb és nyugodtabb életet kínál – nekem az utóbbi érné meg.")
A talált példányban F1 váltófülek is vannak, még ha nem is sportautó, de szerintem néha jó móka.
Átlagfogyija spritmonitor.de szerint 11,25 liter. 2 tonnához, 4 kerékhajtáshoz, 320 lóhoz mérten, benzinből szerintem tökéletes. (Előző diesel generációk is 9,5-10 literrel jártak.)
A konkrét példányról pár szóban:
2017.06. havi, R-Design, gyöngyházmetál fehér, 21-es R alufelnikkel, a berlini Volvo tesztautója volt, 8500km van benne.
Felszereltségét tekintve gyakorlatilag minden benne van szerencsére (mondatni pontosan olyan, amit én is összeollóztam volna). Összes biztonságtechnikai csomag (automata vészfék, gyalogos felismerő, elkerülést segítő, táblafelismerő, stb.), az összes vezetést támogató (pl. félautomata önvezető funkció radaros tempomattal, sávtartással). Nyitható panorámatető, alcantra-bőr R-es, minden pontjukon motorral állítható első ülések memóriával, navi, Apple car, 360° kamera, HUD, holttérfigyelő, 4 zónás klíma hátul külön érintőfelületű vezérléssel, 4 ülésfűtés, légrugó - állítható futóműmagasság, 5 előre konfigolt vezetésmód (off-road-ban nagyon 5 cm-t emel, Dynamic-ban kb ennyit ültet az alap állapothoz képest az autón), Volvo on call - ami egy jópofa dolog. Applikációval beindítható, nyitható, zárható az autó, az állófűtés is távolról időzíthető, illetve gyakorlatilag maps-re helyezi az autó pozícióját, úgyhogy mondhatni van egy gps alapú nyomkövetés funkciója gyárilag.
Vettem hozzá itthon még + 3 év garanciát, belealkudtam pluszba egy gyári új 19"-os szettet, Nokian téli gumikkal, és még így is 38%-kal vagyok az itthoni listaár alatt.
Úgyhogy, így lett végül ő:

Remélem nagy csalódást nem fog okozni, a tőlem telhető maximumot ez is megkapja. Jövő héten lefóliáztatom kavicsfelverődés védővel a komplett elejét, szélvédővel együtt és rakatok rá kerámiát.
Saját fotóim sajna nincsenek, törött lábbal most nehezebben mozgok még, de aki kíváncsi rá, drive -ra lementegettem a hirdetés egyébként kis képeit.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.