Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Richard!
addikt
Annyiból már lehet találni III-as Octaviát 2.0 dízellel. 1.6-osból kicsit több a felhozatal.
Ma kezdődik életed hátralevő része!
soldi3r
veterán
i30, i40, Auris, Avensis, Golf7, Octavia3.
E30 (oo=[][]=oo)
batai15
félisten
IÉs ebből a golf 7 mennyire megbízható ?
Alapvetően amúgy nekem az auris jön be hibrid verzióban ,főleg a fogyasztás és megbízhatóság miatt ,ugye a motor viszonylag szög egyszerű,ahogy a váltó is.
Külsőre is bejön,viszont a 136 lovas állítólag nagyon gyenge ,kb azt mondják hogy egy 90 lovas kocsinak felel meg . Vezettem múlt héten az új Corolla tst 2.0 hibriddel az már fickos,nagyon jól megy és 5.2 lett a teszt ut végén a fogyi.
2 3 év múlva hátha sikerülne venni egy ilyet ,ha az auris tényleg gyenge.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Abból inkább kézi váltóst válassz. Mert a Golf 7-ben az 1.4 TSi mellé szárazkuplungos DSG-t raktak. Amúgy a 122 lovas verziót érdemes választani. Vagy CZCA és az már biztosan szíjas.
Ha fontos az automata akkor a Toyota féle "béna" CVT a legmegbízhatóbb.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Nincs olyan h megbízható automata. Különösen a nyúlós cvt. Két fajta automata létezik amelyiket fel kell újítani és amelyik már volt felújítva
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
batai15
félisten
Toyotaban nem cvt van , legalábbis az amire te gondolsz . A cvt fokozat mentes átvitelt jelent , de több mód is van erre. Itt az e cvt egy kvázi sima szög egyszerű bolygó művet jelent, nem a szijas ,vagy láncos cvt .
Doki16
addikt
Ott a pont
E-CVT a legjobb akkor ebből a szempontból. Ott nincs lánc meg semmi ilyesmi. Csak jó nagy masszív fogaskerekek. Olajcsere kell neki megfelelő időben és rengeteget elmegy.
De ha nem az élmény számít, akkor a CVT azért megbízhatóbb mint a DSG. Én konkrétan városban mindig kézi üzemmódban használtam a DSG-t. Egyszerűen hülye ilyen 40-60 között.
(#176306) batai15: A mai napig láncos a CVT. [link]
Csak az E-CVT-ben nincs lánc. Ott van a bolygómű. Ha teheted ezt vedd értelemszerűen
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
CactuS
Arcképgyáros
Aurisból asszonynak van 1, Old Auris, azaz még a gömbőc, de a hybrid változat. Azért ez, mert a faceliftes baromi kicsi, és nem csak csomagtérben. Az egész belső tér pici egy priushoz az vagy az FL előttihez képest. Családi autónak talán 1 gyerkőccel elég lehet.
Aki azt mondja, hogy nagyon gyenge, az még életében nem vezetett Aurist. Nekem előtte P2 volt, abban csak 1.5-ös benzines volt és bőven jó volt 4 fővel. 136 lóerőben benne van egy 80 lóerős, 200 Nm-es villanymotor is. Tisztán 0-100 sprintje nem egy porsche, de főleg városi környezetben a forgalom nagy részét ott lehet hagyni a lámpánál, csak bele kell kalkulálni az a pici időt, amíg az eCVT beállítja a fordulatot. Nekem közúton előzéskor sem volt vele gondom.
Új Corollában javították az auris 2 legnagyobb hibáját, a hátsó lábtér méretét és a csomagteret. A 2.0 felára amúgy szerintem brutális. Újként ~700.000 Ft a felár az 1.8-hoz képest.
5.2-es fogyasztás az soknak számít.
Ha méretben belefértek, akkor érdemes lehet megvenni, mert a legtöbb autóval ellentétben nagyon értékálló (sőt, egyes darabok ára felfelé megy). Automata váltósból én csak ilyet mernék venni, főleg használtan (érdemes rákeresni, neten, hogy hogyan működik, mert vicces, hogy nincs kuplung benne, és külön hátrament sem)
bitpork: Toyota hybrideknél ismeretlen a váltóhiba, mint fogalom. 5-600k feletti futású taxiknál is. Csak a nevében hasonló, de az eCVT nem CVT váltó... A CVT váltókkal ellentétben ebben a "váltóban" még indítókuplung sincsen, ami pl: a hondáknál szokott lenni egy 200k-s tétel. Bár egy DSG felújításhoz képest még mindig olcsónak számít.
Doki16: Saját szememmel láttam olyan #Odo500-as P3-ast, amiben sosem volt váltóolaj cserélve.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
batai15
félisten
Nyilván nem Porsche kell,de azért lehessen dinamikusan közlekedni ,vagy ellőzni ,ne legyen arra kárhoztatva az ember mint anno a suzukim esetén hogy lendületből kelljen ellőzni.
Az 5.2 megy nagyon jó nálam ,dízelem eszik 5.3 most vezettem elsőnek hibridet ,amúgy se városban lenne használva ,hanem élő város,meg 30km-es távokra
Doki16
addikt
Mondjuk szerintem egyáltalán nem kicsi az Auris 2. Mondjuk alapból csak kombit néztem de annak nagyon jó a csomagtere. [link] [link]
A hátsó lábtér az tényleg gáz, de hát ott soha se ülök Két gyereknek is simán okés lehet szerintem.
A váltóolajat meg azért érdemes cserélni. Vannak igen ellenpéldák, de jobb nem a szerencsére bízni Ebből is csak az jön le, hogy elég jól eltalálta és túlbiztosította ezt a Toyota.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
CactuS
Arcképgyáros
Elővárosi forgalom a legjobb terep egy hybridnek szvsz. Nekem a P2 ilyen használatnál 4 liter alá is beesett. Persze mivel javarészt BP, M0 és dugók hada van, így a 2 éves átlag valahol 4,5-5,2 között volt. A legdurvább a december volt tavaly, ahol a 2x12 km-t 2x2 óra alatt tudtam megtenni, télen a hidegben. Ott már elfogyott a nagyakku és a fűtés miatt járt a motor, akkor volt a havi átlagom 7 liter. Viszonyításképpen a kis corolla versonk hasonló terepen 14 liter körül evett városban.
Szokni kell, hogy padlógáznál ~1 sec kell, amíg belövi a fordulatot a motornál és utána indul meg. De szerintem teljesen vállalható. Városban szerintem fürgének nevezhető, bármennyire is vicces egy mondatban használni ezt a szót egy HSD-vel. Közúton pedig vállalható, mondjuk ott 4 fővel, cuccolva igazából csak a P2vel van tapasztalatom, de az még gyengébb is.
Doki16: Igen a kombi csomagtérben élhető, csak abba meg elől nem férek el normálisan, ezért is lett Auris old nekünk. Mondjuk ha megyünk valahova, akkor cégtől hozok el akár 9 fős Transitot is, szóval fölösleges a kombi autót tartani városi harcra, részben ezért is adtuk el a Priust. Váltóolaj cserét én is csinálni fogok majd az Aurison, egyetértek, hogy jó, ha az ember megcsinálja, de rengeteg példa rá, hogy nem csinálják meg és ennek ellenére kiválóan élik problémamentesen a napjaikat az autók.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
aelod
veterán
Ha szeretsz nagyon sok pénzt költeni az automata váltó felújítására és a disellel járó nyűgökre akkor bátran...
De itt is mint mindenhol a felhasználás az ami mérvadó szerintem.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Integrale
veterán
Nem szeretek, de ha kell, akkor kell, es nem torvenyszeru, hogy kell.
De vannak olyanok, akik utcara is felnek kimenni, mert mi van ha. Vásárlás elôtt a nagy csapdakat ki lehet szurni, utana pedig megfeleloen karban kell tartani.
"Bad reklám is reklám too"
8th
addikt
Mi az a nagyon sok? Egy DQ250 DSG teljes felújítása a bonyolultsága ellenére nem egy anyagi csőd és utána elmegy újabb háromötvenet probléma nélkül.
m3tr0
senior tag
Erre írom a választ,a korábbi kérdésedre.
Láttam a többiek nem sok lehetőséget írtak, egy Swiften gondolkodtál esetleg?
Az elvárásaidnak szinte teljesen megfelelne,egy klímás verzió, van belőle 93 ill. 102 lóerős is.
Jó,tudom csak egy Suzuki de a világból kimegy,alkatrész olcsón van hozzá.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
aelod
veterán
Igen pont nézegettem is. Én használom az autót nem csinálok belőle farokhosszabbítót (nincs mit kompenzálni ), presztízs kérdést. Elég lenne a stift bőven. Most majd átvizsgáltatjuk a punyeszt aztán ha rendbe lehet rakni akkor nem költök el ennyi pénzt (+ hitelt is fel kellene venni) "új" autóra.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
soldi3r
veterán
Nekem nincs nagyobb gondom a Golffal, igaz, az manualis. Megbizhatosagi szempontbol en is a Toyotat vennem a sor elejere. Az akkori 2 literes dieseluk eleg kiforrott darab.
[ Szerkesztve ]
E30 (oo=[][]=oo)
CactuS
Arcképgyáros
Ennyiből kijön egy jobb állapotú vasaló 1.3, talán 1.5 motorral is. 1.3 egy éhezőművész, ott 2 dolog lehet: ha nem tartották be a karbantartási előírásokat - mert egy suzuki, "nem kell vele törődni" -, akkor lehet ABS kocka hiba és katalizátor is. Ami konstrukciós hiba az a váltónál a nyelestengely csapágy alulméretezése az 1.3-as motorok esetében, ha rossz, akkor hallod búgni. Illetve frissítés előtti modelleknél volt valami hiba, hogy a csomagtér korrodálhat a szőnyeg alatt. Ezt javították visszahívás keretében, ha bevitték a szervizbe, de nézz be a szőnyeg alá! Ezeken túl tényleg jó kis dögök, pörgős dög. Elől jó helykínálat, csomagtér, hátsó sor nem nagy, de 2+1 felállásban élhető szerintem.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
hacki87
senior tag
Én a cromanal azt olvastam, hogy kb mindegy melyik váltóval veszed mert a kézi váltó GM örökség csapágy bajokkal plusz egy kettős tömegű lendkerék plusz kuplung csere 300-500ezer az automata váltónál meg a szeleptomb csere 320 ezer akkor kb mindegy mi van benne.
Qru
MODERÁTOR
Octavia 3-ról itt egy jó összefoglaló (mivel a technika Golf, kb ott is ezekkel a költségekkel kell számolni): [link]
mod:
hacki87:Akkor ott is lehet szép nagy aknára lépni. Subarunál a gyári DMF 380k az SMF kiváltószett "csak" 196k... Az kösz. Mondjuk azt is elküldeném Fukusimába szemetet szedni aki egy benzines boxermotor mellé kettőstömegűt rakott gyárilag...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
aelod
veterán
Értem köszi! Ezt a nyelestengely csapágy dolgot majd mindig cserélni kell?
ABS kocka hibáról olvastam már.
Ja benne van a pakliban, hogy ha nem törődtek vele akkor bizony sokba is kerülhet élhetővé tenni a mindennapokra...
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
tboldi
nagyúr
Ha egyszer kicserélték jóra, akkor nem valószínű.
m3tr0
senior tag
Sok mindentől függ, általában ha kicserélik akkor jó sokáig nem jön elő.(százezer kilométerek)
Más típusnál (szintén japán) volt,hogy kicserélték és 2 hét múlva szólt.
A Stiftekkel amúgy nincs baj, jó kis láncos motor,olaj kell bele meg üzemanyag,oszt' kész.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
hacki87
senior tag
Ezért vettem automatát, ha már ígyis úgyis sokba kerül akkor legyen kényelmesebb a használata.
aelod
veterán
Na igen. Köszi a tippeket! Akkor ha esedékes lesz figyelek ezekre.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Qru
MODERÁTOR
Szerencsére csak az újabbakban van DMF, az enyémben még nincs. Nem mintha benzinesben olyan hamar tönkremenne de ami elromolhat, az el is romlik, mint tudjuk...
#nincsbennetarcsi
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
batai15
félisten
Akkor számításba veszem a Toyota 2 literes dizeljet is.
Morales72
csendes tag
Megnéztem a 626-os Mazdát.
Az eladó korrekt volt, pont úgy, mint a telefonban. Nem beszélt mellé, nem voltak mesék, semmi altatós nepper duma. Egyből hozta a kulcsot, mutatta a sérüléseket (semmi komoly, a kaszni nem rohad sehol), indította az autót (pöccre indult), mondta az általa ismert hibáit: a motor alapjárata ingadozik hidegen és melegen is, a klíma pedig nem megy (azért kipróbáltam - tényleg nem ment, bár a visszajelző világított).
Amit elsőre észrevettem, az a kormos kipufogó volt, ami önmagában nem jelent semmit. Egyébként nem füstölt az autó, aminek örültem.
Az alapjárat ingadozása fura volt. Szabályosan ritmusra emelkedett és süllyedt a fordulatszám. Még nem láttam ilyen hibát. Utána fogok nézni.
Elvittem az autót egy rövid körre. Összességében jó volt vezetni a szédelgő alapjárat ellenére is. Nem fulladt le, csak szédelgett föl, meg le.
Amúgy minden kézre állt, az autó jól viselkedett, a futóművét jónak éreztem, az úthibákat szépen elnyelte. A fék nem volt túl hatékony, de fogott, nem csikorgott. A kuplung lent fogott, kicsit talán túlságosan is lent, de azon lehet állítani. A motor jól húzott, nem erőtlenkedett.
Mindent egybevéve az összkép pozitív, úgy általában a Mazda 626-ról az a véleményem, hogy nagyon szerethető autó. Ezt a konkrét példányt pedig a szerelő a héten megnézi, és összeírja, hogy mit kellene rajta cserélni. Ha addig el nem adja a kereskedő...
Ha összegzem, akkor 430 ezerért lehetne egy 626-os Mazda a nevemen (plusz biztosítás), de téli gumival, ingadozó alapjárattal, meleget fújó klímával. A kérdés az, hogy a 750 ezres keret elég lesz-e ahhoz, hogy gatyába rázzam az autót... Tisztára mint az Autókereskedők a Discoveryn, csak én nem akarom eladni.
Kb. 300 ezrem marad, és kell: 4 új gumi, vezérlés-, vízpumpa-, gyertya- és olajcsere szűrőkkel (ebből nem engedek, inkább nem eszek két hónapig, vagy a szállást három főre kérem, én meg alszok az autóban). És meg kell találni az ingadozó fordulatszám probléma okát, plusz életet kell lehelni a klímába.
Viszont bármit veszek, arra költeni kell. Lehet, hogy ezt most meg kellene venni. Nehéz ügy.
"I'm too old for this sh.t..."
a kuplungon hogy lehet állítani?
leginkább kicserélni lehet ha elkopott szerintem...
ez így a leírás alapján egy tipikus "talán elmegy még 2 évet" autó
nagyon lutri mennyit kell rákölteni, hogy jó legyen mondjuk 2-3 évig, de én többre tippelném mint a vételár
10-15 éve még voltak szervizek, ahol pár ezresért megoldottak mindent (mint említettem nekem is volt iylen), de már nagyon nem az a világ és árak vannak
ilyan kocsit annak ajánlanék, aki szívesen szerel esetleg otthon, akár youtube alapján és nem esik kétségbe ha évente többször lerobban a verda (és nem megy attól messzebbre, ahonnan haver haza tudja vontatni, mert egy vagyon a trailerezés)
arra akarlak rávezetni, hogy attól hogy olcsó az autó, ne gondold hogy bármivel is olcsóbb szervizelni, mint egy 3-4 millióst, plusz ennek mindig baja lesz
szerk: ja és ami pénzt ráköltessz, az egy forinttal sem növeli az értékét majd, ezt is könyveld el.
ha jó állapotú, akkor ér egy iylen kocsi max 150 ezret szerintem, de csak ha nem kell azonnal költeni rá
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
Egy barátom is 626-t vett nem menő klímával. Szakosodott szaki közölte h 600k a klíma javítás. Gondold meg nagyon!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
MunezXBK
nagyúr
Már írtam neki egyszer. 👍
Morales72
csendes tag
Abszolút értem, mire akarsz rávezetni. Elengedtem a Mazdát.
@Bitpork: 600k? Te Magasságos!
Nézelődök tovább.
"I'm too old for this sh.t..."
Gyk minden csöve engedett. Leadta inkább a bontóba.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Morales72
csendes tag
Igen, írtad.
"I'm too old for this sh.t..."
Morales72
csendes tag
Úgy látom, hogy jobban járok, ha maradok a G Astránál, amit legalább ismerek.
Keresek egy normálisabb példányt, attól legalább tudom, hogy mire számíthatok.
Vagy visszavásárolom azt, amit eladtam, és megjavíttatom a motorját.
Köszönöm a tanácsokat.
Minden jót!
"I'm too old for this sh.t..."
molnarpeter
nagyúr
Qru
MODERÁTOR
Az, hogy minél későbbit veszel annál problémamentesebb de 2010 előttit tilos venni (vagyis az Euro4-est, az Euro5 már sokkal-sokkal jobb).
Forester helyett esetleg Nissan Qashqai, Mitsubishi Outlander.
#nincsbennetarcsi
8th
addikt
Népi bölcsesség: jót meg kell fizetni, a szart duplán.
Update a #176085-höz...
Ma délelőtt megrendeltük a Suzuki-t...
SX4 S-Cross GL+ 6AT 1.4T
Készleten lévő lett választva, így 'selyemezüst' lesz; szerintem fehér lett volna az ideális, de abból metálfényezéssel nem volt készleten, ahogy az édesanyámnak tetsző bordós-pirosas színből egyáltalán nem. Legalább kevesebbet kell mosni...
Az elmúlt félévnyi vergődés már túl sok volt, így mondtam, hogy gyártásból nem veszünk, főleg nem a nyári csökkentett üzemmód alatt; így is 3-5 hetet mondtak az átadásra. Ráadásul még egy teljesértékű pótkereket sem tesznek bele pluszban, ha készletről jön, ha gyártásból, mert nem a felszereltség része. Mondom: értem én, akkor tedd bele máshonnan (készletről, tk-s kocsiból...vagy lopjon egyet, bánom is én) mer' látom, hogy ott a helye a csomagtér alatt, és kifizetem. Mire ő: olyan nem van; ami nincs a listán, az nem is létezik.
Egyébként pofás kocsi, csak meglehetősen műanyag, de nem rosszabb mint pl. egy Focus.
Édesanyám cuki volt: álldogál mellette, nézegeti, beszáll, kiszáll, majd kissé bizonytalanul megszólal: ez olyan nagy, azt hittem kisebb lesz.
Mindenesetre előre jelezte, hogy haza ő bizony nem hozza, mivel nagy is meg automata is; egy kicsit ismerkedik vele majd a 'pilisi hágokon', és utána bemegy a forgalomba.
Még egyszer köszönöm mindenkinek a meglátásokat és tanácsokat.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
CactuS
Arcképgyáros
Készletes autó alapvetően ilyen, ha veszel náluk néhány tucat autót legalább, akkor már rugalmasabbak.
Viszont nagy gratula hozzá, szerintem megszereti majd.
#TwingoRS vadászat: Megvolt a felemelés, átnézés. Futómű abszolút ok, az első bölcső vagy mi a fene szorul majd némi kezelésre a tartósság jegyében, mert az dobja le a festéket szépen (meg a váltó háza) (ahol alul a motortérnél burkolva van), gondolom nem tud rendesen kiszáradni. De szerkezetileg teljesen ok. Utána meglepően szép, még a hollandból jött Aurisom mellett is. Sehol nem ömlik belőle semmilyen olaj. Ami még említésre az a gyári hátsó dob, az kezd rozsdásodni az oldalán. Kb. ennyi, szóval úgy tűnik, hogy sikerült egy egész pofás példányt találni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Köszi szépen.
Nevermind...
Gratulálok.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Humbucker
senior tag
Kettős tömegű lendkereket milyen időközönként szoktak cserélni?
batai15
félisten
Hol lehet meg nézni egy egy modell alkatrész árait körülbelül, valamint a típus hibákat ?
Találtam egyszer egy oldalt, ahol fel voltak sorolva megközelítőleg az alkatrészek árak , meg típus hibák is(magyar oldal volt ) nem tudjátok melyik lehetett esetleg ? Köszi
Qru
MODERÁTOR
Gratula. Megszokja majd hamar.
Pótkereket meg lehet venni bontóból is vagy a jófogáson/racingbazár-on.
mod:
Humbucker: Benzin vagy dízel? Manuális vagy automata váltóban (mert a DSG-ben pl van kettőstömegű)? Egyébként erősen használat függő, ha megfelelően bánnak vele akkor sokáig bírja (főleg benzinesben).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Unix , webshop. Igaz ott nagyon drága de nagyjából mindenre rá lehet keresni évjárat, típus, kialakítás motor kód alapján.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.