Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#214001) vzsryl válasza Yiggdrasil (#213999) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Virágládának kultusz lesz mindegyik. Itt felénk már 10+ éve egy kis polski van kirakva a virágbolt elé és tele van ültetve szebbnél szebb muskátlikkal.
Motoros esőkabátnak szerintem még éppen elmennek, de lassan mindet megeszi a rozsda. Szerintem ezek nem bogarak, kacsák vagy trabik, nincs meg bennük az a cukiság faktor.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#214002) dellfanboy válasza Yiggdrasil (#213999) üzenetére


dellfanboy
senior tag

ha találsz egy 1 tulajos, vigyázott autót (ne adj isten 100 km alatt) akkor abból tuti kult lesz legyen az bármi. de szvsz
cinque-ból max a sport verzió lesz kult
lupo, hát ha majd betiltják a dízeleket, akkor jó lesz visszanézni egy 3l-re
clio, kizártnak tartom, max ha volt ebből williams verzió ne adj isten vmi rs sport

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#214003) tboy93 válasza Qru (#213994) üzenetére


tboy93
nagyúr

Accord után én is. A suzuki scross és a fiat tipo ami accord alatt volt nekem, a ceed az kb hozza a 15 éves accord szintjét. (Minusz zongoralakk)

(#214004) f4lcon válasza diegho (#213975) üzenetére


f4lcon
őstag

7-ért már lesznek hatos Mazdák 2 literes szívó benzinnel
ha nagyon számít a fogyi, akkor dobsz bele egy gáz szettet ;)

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#214005) diegho válasza f4lcon (#214004) üzenetére


diegho
nagyúr

30k-nál már eléggé számít a fogyasztás. Ezzel szerintem még én sem tudnék 6,5, de inkább 7 alá menni stabilan.
Amúgy néztem én is a madzagokat, mert pofásak, de az éves 30k-ra nem éppen szopóbenyát vennék.
Kollégám 190le 2.0crtdi DSG-vel jár ugyanonnan, ahonnan én és 3,8-at átlagol úgy, hogy kb 5km/h-val magasabb az átlagsebessége. Kiszámolva, ha 3 liter a különbség, az már éves szinten is 500k felett van.

(#214006) kisza25 válasza diegho (#214000) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

vagy eladod a lakást, átrakod értékpapírba és minden 10M Ft hoz havi ~120-130eFt-ot amíg gondolkozol, jobb, mintha ki lenne adva :) (diszkont kincstárjegy, bónusz értékpapír stb)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#214007) tboy93 válasza diegho (#214005) üzenetére


tboy93
nagyúr

Persze, miert nem mindjart 2L/100km-es fogyival jár? :D Az a 3,8 kissé nagyot mondasnak hangzik. Ilyen szelcsatornában 80-al biztos reális... Vagy hibriddel :)

(#214008) diegho válasza tboy93 (#214007) üzenetére


diegho
nagyúr

Láttam az adatokat, ez egy 47km-es táv, 2 községgel és 2 tanyával. (Nagykanizsa-Zalaegerszeg) és be se kell mennem Zeg-re a céghez. Mondhatni optimális fogyasztás szempontjából.

(#214009) kisza25 válasza tboy93 (#214007) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

a hyundai i30 1,4 crdi tojással a lábam alatt 3,9 volt, csak országúton. Vegyesben 5,2 volt az átlaga, 5,5 fölé nem ment :)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#214010) diegho


diegho
nagyúr

Látok még ilyet, hogy új i30 1.5dpi prime. Ez mi a fene? 4 henger szívó benzin? A dpi az közvetlen befecskendezést jelent?

(#214011) Xero válasza diegho (#214008) üzenetére


Xero
nagyúr

Szvsz a 2 literes kezi valtos 6-os kicsi kerekekkel itt siman be tudna menni 7 ala stabilan. Ha ranezel spritmonitoron ott is latszik. Ezt mondom azert, mert a 2.5-es automata 19-es kerekeken nalam vidaman elvan 7.5-nel fouton es autopalyan tempomat ~150-nel sem nagyon megy 8.5 fole. A sok budapesti dugozas rugdossa fel 10-re, de a 2L-essel szerintem meg ez sem fordul elo.

(#214012) tboy93 válasza diegho (#214010) üzenetére


tboy93
nagyúr

Igen, volt még szívó benzin i30. Utolsók egyike. 4 hengeres. Hengerenként 2 injektor, de nem közvetlen befecsis. Se GPF, se DMF. Mondhatni kőkorszaki technika modern körítéssel :)

[ Szerkesztve ]

(#214013) diegho válasza tboy93 (#214012) üzenetére


diegho
nagyúr

Most olvasom a tesztet. Szóval az utolsó mohikán. Egy üléspróbát megér a dolog.

(#214014) rbalint88 válasza diegho (#214013) üzenetére


rbalint88
addikt

De az alapproblemat meg mindig nem oldja meg. :) ezukebb, mint a leon, belterben sem jobb minosegu. Nem rossz auto, nekem i30 a ceges, de sajat penzen nem ezt vennek.

(#214015) tboy93 válasza diegho (#214013) üzenetére


tboy93
nagyúr

Véleményem szerint a leon után csalódás lesz, az euro 6 szívó benzin motorok agyon vannak szedálva és írtó nagy késéssel reagálnak a gázadásra. Ha ezt meg tudod szokni, akkor jó lehet amúgy. Nekem Ceed-em van, ennek a testvér modellje és nagyon szeretjük. (Igaz más motorral, váltóval)

(#214016) tboy93


tboy93
nagyúr

Volt itt téma múltkor az olcsó "anyataxi". Most kukkantottam rá a táblázatomra, az elmúlt 5 évben mióta a 2 gyerekkel többynire itthon van a feleségem összesen 20.000km ment bele a B autónkba, ami esetünkben egy C corsa. Az évi 4.000km. Teljes ktsg-et tekintve 1.641M Ft, üzemanyaggal, mindennel. Havi 27,5k. Ennyit szerintem megér egy guruló esernyő :)

(#214017) szabonagyur válasza tboy93 (#214016) üzenetére


szabonagyur
félisten

Nekem kb havi szinten ettől a fele most a City, hasonló felhasználáson.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#214018) focvis válasza diegho (#214000) üzenetére


focvis
veterán

Majd számolj be lécci, miként válik be az 5W40 Motul. (Enyém kb. 2 litert kér 15 000 km alatt, az utóbbi időben Liqui Moly TT4200-t kap, ez 504-es 5w30.)

Megtartanám a Leont. TDI-ből csak a 2 littyósat venném. (Nk-Zeg vonalon kb. 6 literből gurulhat az enyém 2.0 TSI-vel, 225/40R18-on, nagyon odafigyelve ~5,5-re tudnám kihozni.)

Lakást kocsira... :N Az autó árakban lefelé korrekciót várok.

[ Szerkesztve ]

(#214019) tboy93 válasza szabonagyur (#214017) üzenetére


tboy93
nagyúr

Nyilván rövid időtávokon van hogy ennél is kevesebb volt, ez egy 5 éves intervallum.

(#214020) f4lcon válasza diegho (#214005) üzenetére


f4lcon
őstag

nem figyeltem az előzményeket, azt láttam, hogy 135 ezer per 10 év, az 13,5 ezer évente, ott nem észlelhető érdemben az 5,5 liter és a 7 liter közti különbség
a kollégád 3,8-át én is nehezen hiszem el (max. a computer szerint átlagol annyit)

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#214021) szebe válasza tboy93 (#214016) üzenetére


szebe
őstag

A "mindennel" alatt mit értünk? Vételár, szervizek, tankolás, biztosítás, stb?

Vételárral együtt nekem a G Astra nem egész 4 év alatt némileg több, mint 50k havonta és ~70ft/km. Ez kb évi 10k-s futásra értendő.
A kötelezőkön kívül egy elporladó hátsó dob és egy klímajavítás jött fel.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#214022) tobias88888


tobias88888
őstag

Ah, tárgytalan, feltörték őket.

[ Szerkesztve ]

(#214023) tboy93 válasza szebe (#214021) üzenetére


tboy93
nagyúr

Szerviz, biztosítás, tankolás.

Ami nincs benne az a vételár és az értékvesztés. (Plusz az elmaradt kamatok az autóba fektetett pénzre)

(#214024) molnarpeter válasza diegho (#214000) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Add el, vegyél garázsokat, azt ki tudod adni előnyösebbnek mondható keretek között.
Focus mk4 - volt szívó 1.5 PFi esetleg belőle, mondjuk új motor, sokat nem tudni róla. TSI után valószínű nem egy élmény.

[ Szerkesztve ]

(#214025) zgospel válasza diegho (#214000) üzenetére


zgospel
őstag

Bocs de én nem értem. Ha csak azért cserélnéd, mert meguntad, több extra kell, vagy bármi érzelmi indok mentén akkor oké, nincs több kérdésem és tárgytalan a hozzászólásom további része.

Viszont racionális okok mentén mi értelme a cserének? A leírt használat a 80% országút miatt meg annyira kímélőnek hangzik, hogy nem is értem az aggodalom okát. Az én autómban van 350 ezer km és soha meg sem fordul a fejemben, hogy valahova nem érnék vele oda. Apám dízel Ceedjében van 500 ezer ami Bp-n futott taxiként ennyit és a legdurvább beavatkozás egy kuplungcsere volt meg egy DPF mosás.
A tiédben van 150 ezer km, ami lóf.sz. Mi a félelem oka? :U Ismert autó, ismert előélet, ha rendesen karban tartottad akkor nem tudom mitől kéne tartani. Ha egy ketyegő bomba IS220d lenne akkor azt mondom értem.

7 millióból pedig ha tegyük fel hogy beüt a szar és valamilyen okból kifolyólag óriási problémája keletkezik még mindig többször rendbe tudod rakni ezt, mintsem venni valami ismeretlen előéletű autót, amire aztán el lehet kezdésből költeni 500 ezret kopó dolgokra simán ha épp úgy van.

A lakást ki tudnád adni, közjegyző előtt kell nyilatkoztatot aláíratni a bérlővel a kiköltözéssel kapcsolatban, de ha el is adod kb a legrosszabb pénzügyi döntés belőle autót venni, pláne szalonból.
Nem tudom milyen lakás és mennyit ér, de tegyük fel 30 millióért eladod, berakod szeptemberben lejáró DKJ-be, és durván származna belőle 1.5 millió Ft haszon. Amiből szintén a Leont ha kell igen alaposan gatyába lehet rázni bármilyen hiba esetén.

De ne érts félre, ha ez hobbi és/vagy érzelmi kérdés, meguntad, jobban felszerelt kéne, szebb kéne, stb, akkor nincs miről beszélni, bármit megvehetsz, a te pénzed. Én úgy érzem a nézegetett típusok alapján, hogy ez inkább a racionális kérdéskör felé hajlik nálad, mert egy Suzukiban vagy Golfban nem sok érzelmet látok. Persze kinek mi.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#214026) diegho válasza focvis (#214018) üzenetére


diegho
nagyúr

Már futárnál van, kíváncsi vagyok milyen lesz, ha lett volna annyi eszem, hogy kinyitom a könyvet és megnézem, hogy 502 is mehet bele, akkor már az előző alkalommal is ez ment volna bele.

(#214027) molnarpeter válasza zgospel (#214025) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Melyik motor van a Ceedben? 1.7 (bár az i40 volt) ette a kuplungot, ezek szerint a Kia jó sokat bírt.

(#214028) diegho válasza molnarpeter (#214027) üzenetére


diegho
nagyúr

Tuti 1.6, az a világból kimegy gond nélkül.

(#214029) diegho válasza zgospel (#214025) üzenetére


diegho
nagyúr

A csere oka, igazából nem tudom mi... a leon10 éves lesz, lehetne kényelmesebb, nagyobb, szebb... rá lehetne írva, hogy passat :DDD
Igazából szeretem vezetni, tök jó futóműve van, nem eszik, 5-en is elférünk benne. Nem hiányzik semmi komoly extra, talán egy jobb vezetőülés jöhetne, mondjuk azt meg simán ki is lehet cserélni.

(#214030) zgospel válasza molnarpeter (#214027) üzenetére


zgospel
őstag

1.6 CRDi - 116 lovas
15 ezrenként cserélte az olajat, a kommersz dízelhez meg lötykölte a Metabond adalékot amit nagy tételben vett, így kb 12 Ft-tal volt drágább egy liter, mégis prémium üzemanyagként funkcionált így már.
Nem eszi az olajat, nem szivárog sehol, turbó gyári, stb. Én sem hiszem el. Előtte egy 2.0 DTi Zafira volt, na annak évente voltak igen költséges gondjai.
Az tény, hogy már elég traktor hangja van, szerintem a porlasztókat be lehetne vizsgáltatni már. Eladó amúgy :D

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#214031) Qru válasza diegho (#214000) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Lakast tartad meg meg Leon-t is. Nincs nagy hibaja, ismered mar nem lesz nagy meglepi.

Ha nagyon viszket akkor vegyel 2.0 tdi G7-et vagy Passat 2.0 tdi-t. Nyilvan azokra is kolteni kell majd es kieshet csontvaz belole de a haszntauto vasarlas ilyen. Pl haver vett 2.0 cr tdi Passatot. Ment mint az alom, 2 het mulva a palyan veszmodba rakta magat. Semmi gaz, hazagurult vele. Egr kuka, es ugy telenyomta a dpf-et korommal, hogy menthetetlen lett. Ez egy 500k-s kiadas volt. Na ilyenekre azert lelekben es penzben legyel felkeszulve.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#214032) Yiggdrasil válasza vzsryl (#214001) üzenetére


Yiggdrasil
aktív tag

Jó nyilván kinek mi az érték meg a "kult" is szubjektív.
De ha már kispolski: azért egy nem szétrohadt darab már felülről karcolja a félmilliót, pár éve meg 80ért nem kellett senkinek.
Ugyanúgy a Trabi meg a Bogár sem volt ennyire drága pár éve, azoknak is nagyon elszaladt az áruk, valahogy népszerűek lettek most.

dellfanboy:
Jogos, mondjuk olyat találni szép kihívás, gondolom hagyatékból a legkönnyebb.
Jaja a Sporting talán a legéletképesebb belőlük. Lupo-ból a GTI már elszállt, a 3l-eket meg olyan sebességgel bontják itthon, hogy lassan azok is elkezdhetnek felszaladni, mert simán csak ritkák lesznek. Talán.
Cliot a forma miatt gondoltam, hátha annyira egyedi mint egy Twingo, talán abból is lehet még egyszer valami őrület (jó sokára).
De lehet bevállalok egy Cinque Sportingot vagy egy Lupo 3l-t most hobbiautónak, kicsinosítom, garázs van szerencsére, aztán kiderül, azzal a párszázezerrel manapság úgysem kerülne előrébb sehol az ember, amibe ezek kerülnek.

(#214033) zgospel válasza Qru (#214031) üzenetére


zgospel
őstag

Novoth Tibi és Ágó Béla összefoglalta nem olyan rég, hogy az EGR meghibásodása általában csak egy tünet, olyankor már a porlasztók vannak ramaty állapotban és telehordják az EGR-t korommal, onnantól meg borul tovább a rendszer.
Csak a nagyonokos balkáni mentalitás nem képes 1-nél több összefüggést átlátni, ezért egyből kiszedik DPF-fel együtt.

EGR-ről való rész: [link]

Részecskeszűrőről is ejt pár gondolatot: [link]

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#214034) Qru válasza zgospel (#214033) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah itthon leginkabb csak a takolas megy. Megoldjak okosba'.

#nincsbennetarcsi

(#214035) imyourfriend válasza Qru (#214031) üzenetére


imyourfriend
őstag

Ezzel azert remelhetoleg tisztaban van a tobbseg, etetni kell a majmot foleg ha megvesz valaki egy 2.0 cr-t dsg-vel led pilacs van az elejen dsg valto netan panoramateto, porlasztok, magasnyomasu netan hajlamos hengerfejesedni de ott az egr is, sot a dpf is a penztarca baratja. Ezert sem szabad eladni egy jol bevalt szekeret ami rendbe van rakva, kitudja mi jon a helyere! :o

(#214036) Qru válasza imyourfriend (#214035) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pontosan. Es ha a dsg-ben kell DMF-t cserelni (ami kopo alkatresz) azert az sem 2 Ft... Ehhez kepest az ismert Leonban nincs tul sok akna.

De a pszichologiajat ertem, fejben en is allandoan autot veszek a meglevo helyett. :))

#nincsbennetarcsi

(#214037) cappa72 válasza Qru (#214036) üzenetére


cappa72
nagyúr

De a pszichologiajat ertem, fejben en is allandoan autot veszek a meglevo helyett.

Azt hittem, hogy csak én vagyok ilyen hibbant... :B

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#214038) tboldi válasza cappa72 (#214037) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ááhh, per pillanat 49 autó áll a hahus parkolómban. :D

(#214039) cappa72 válasza tboldi (#214038) üzenetére


cappa72
nagyúr

Nóóóóóórmális? :DDD

nekem kb. csak negyede....
És még mindig megvan az a Leon, amit megnéztünk; már decemberben is fent volt, azóta sem vitték el.
A Giulietták meg szép sorban elkélnek.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#214040) rasotamas válasza rasotamas (#213951) üzenetére


rasotamas
veterán

Lehet, hogy lenne egy FL Yaris inkább egy kis hitellel.
Sajnos a pici 1 literes motorral.
Miket kellene rajta megnézni, mik a típushibái?
Rozsda, vezérmálánccsörgés, ha láncos egyáltalán?
Mekkora próbakörre kéne menni és mit kéne megnézni?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#214041) Szada85 válasza focvis (#214018) üzenetére


Szada85
aktív tag

Szerintem hasznos lesz az 5W40, én a Cuprába a második olajcsere óta már azt rakatom, LM SynthOil HighTec 5W40 (lila kannás), az 502-es VW szabványt tudja, kézikönyv szerint is, ha nem Longlife intervallumon van az autó, akkor mehet az 502-es is az 504-es mellett.

(#214042) focvis válasza Szada85 (#214041) üzenetére


focvis
veterán

Nem, kb. 15 ezrenként cserélem. Megfontolandó. Ugyan van itthon egy 5 literes kanna TT4200, egy cimborám dízel Golfjába is olyan megy.

Szerk
Ránéztem, erről van szó? [link] Ez API SM, míg a TT4200 API SP.

[ Szerkesztve ]

(#214043) 8th válasza Yiggdrasil (#213999) üzenetére


8th
addikt

Befektetési céllal olyan autókat kell nézni amiben van egy kis boogie de nincs nagyon respektje, vagy van bennük valami érdekesség. Alapvetően a sportmodellekre és a kupé vagy kupé-kabrió formákra gondolok. Pl. Corsa C GSI, Punto HGT. Alulértékelt modell mindkettő eleve kevés készült előlük nem is nagyon ismerik az emberek. Egy indokolatlanul túlárazott Polo GTI-hez képest most még aprópénzért megvehetőek. Szerintem az első generációs Audi TT is jó pénzt fog érni idővel, főleg a roadsterek. A kisebb motorral szerelt Peugeot 406 Coupe és E46 Coupe-k ára is mostanában indul el felfelé. A sokáig lenézett New Beetle is most van a mélyponton annál is már csak felfelé vezet az út. Audi A2 szintén. Alfáktól fáznak az emberek pedig műszakilag nem akkora szopóroller mint sokan hiszik és pl. a GTV de főleg a Spider elég állatul is néz ki. Fiat Barchetta szintén pofás kisautó. Az áruk is egész emészthető szinten maradt. Rengeteg autót fel lehetne még sorolni. Ügyesen választva relatív "kis pénzből" is vehet olyan autót az ember fia amiből jó eséllyel drágábban száll majd ki xy év múlva mint amennyiért manapság megveszi.

(#214044) 8th válasza Qru (#214036) üzenetére


8th
addikt

Egy dsg váltóban sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve a dmf mint egy kéziben így hamarabb is amortizálódik. Általában 200-250k kilométer között már el szokott köszönni ami szerintem botrányos egy modern autónál. Passat B8 BiTDI 4motion nagyszervíze vezérlés, olaj (motor-váltó-haldex), összes szűrő, folyadékok, kettőstömegű csere, munkadíjjal 1,25M forint. Karácsony előtt csinálták egy taxis ismerősét. Neki munkaeszköz hamar visszakeresi az árát de nekem civil hülyének ha ilyen autóm lenne biztosan nem esne jól egy ilyen kiadás. Ilyenkor azért megértem azokat akik egy 6millós használt elektromosba ülnek bele inkább, hitelből is akár. Azzal nincs ilyen gond.

(#214045) tibbike01 válasza 8th (#214044) üzenetére


tibbike01
őstag

Miért a mai autók manuális váltói mennyit bírnak? Ott is gyakori a kuplung csere 200k km körül.

[ Szerkesztve ]

(#214046) Qru válasza 8th (#214044) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Dsg-nel inkabb az nyirja ki ido elott, hogy az alacsony fogyi/co terheles miatt alacsonyan tartja a fordulaltot amit a dmf nem szeret. Nalunl is 60-nal felvalt es 1100-on teker a 2.0 tdi. :(

#nincsbennetarcsi

(#214047) tibbike01 válasza Qru (#214046) üzenetére


tibbike01
őstag

1.5 eTSI DSG szintén 1100körül tartja a fordulatot, de azóta sport módban használom (főleg városban) és így egész korrekt. Durva, hogy a sport mód lett az általános, jól bevált váltási karakterisztika, míg a sima D gyilkosan takarékos.

[ Szerkesztve ]

(#214048) Szada85 válasza focvis (#214042) üzenetére


Szada85
aktív tag

Ez az igen.
Most olvasom, hogy az API SP-t 2020-ban vezették be, mintegy az API SN "fejlesztéseként", eddig erról nem sokat hallottam.

Elsönek nekem is TT4200 ment a Cuprába, viszont pl. az amzn oldalán [link] a TT4200 is (annak ellenére,hogy longlife-nak van hirdetve) "csak" VW502 00-t tud, az pedig a Leon könyve szerint csak "nem flexibilis (Longlife) periódus" esetén ajánlott bele.

Mivel árban ugyanott van mindkettö, és a lila kannás is tudja a VW502-00-t, így a 40-es melegoldal miatt számomra szimpatikus(abb), ártani sem árt(hat), 160 ezer km-nél alig észlelhetö az olajfogyi, illetve gyanúm szerint azt sem elcsipegeti, hanem kipárologja (pl az olajsapi körül van nyoma).

(#214049) diegho válasza Szada85 (#214048) üzenetére


diegho
nagyúr

Kíváncsi vagyok nálam mit fog mutatni a 40-es. Olajsapka körül nálam is van nyoma. Ha az 5 literes kanna elég lesz 10k-hoz (4l a feltöltési mennyiség) akkor már boldogság van.

(#214050) focvis válasza Szada85 (#214048) üzenetére


focvis
veterán

A kannán rajta az 504/507 felirat.
Az olajsapkánál olajköd volt/van mindhárom ilyen motorral szerelt autóm esetében. Egyikbe vettem egy új gyári olajsapkát, nem oldotta meg, ekkor azt a tanácsot kaptam, hogy kenjem meg szilikonzsírral a sapka tömítőfelületét, de aztán nem foglalkoztam vele (-> ez ilyen).

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.