Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#211001) Pfiucska válasza cappa72 (#211000) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

Civicbol barmelyik motor veheto. Erdemes fl utanit venni, addigra javitottak ezt-azt (de megbizhatosag szempontjabol az fl is jo).

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#211002) Qru válasza TrollBalint (#210998) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

250 Nm felett olajos dsg van, azokkal nincs gond ha volt cserelve benne az olaj.

#nincsbennetarcsi

(#211003) Llew válasza cappa72 (#211000) üzenetére


Llew
senior tag

A Civic jól néz ki még mindig, tényleg tágas belül, megvan minden előnye amit dícsérni szoktak, csak összevetve egy Megannal 4-6évell régebbieket kapsz belőle azonos áron.

Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

(#211004) Qru válasza Paxker315 (#210999) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Foka magasabbra van pozicionalva, de a motort nagyon meg kell nezni benne.

#nincsbennetarcsi

(#211005) Qru válasza cappa72 (#211000) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Cvicbol mind jo motor (dizel is). Fl utanit vegyel lehetoleg vagy minnel ujabbat vagy ha sedan-t talalsz azok jobb minoseguek alapbol (mashol gyartottak). Akar a hibrid is jo lehet belole ha anyataxi lesz. Akksit viszont be kell meretni vetel elott feltetlenul!!

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#211006) AssAssynn válasza Pitu (#84981) üzenetére


AssAssynn
őstag

Ezt csak úgy itt hagyom. A tag 2014-ben írt hozzászólása:

"Bejönnek, csak 1.6 misiből nem biztos hogy "jót" találok. Kolléga 2006-os Corolla Verso-ja kifejezetten tetszik, de az 2.5misi volt 1.5-2éve)"

Azóta eltelt 8-9 év, plusz ő említi, hogy 1-2 éve volt az, amiről ír, azzal együtt már 10+ évnél járunk, és amit leír, az olyan, mintha ma írta volna! 2006-os Corolla Verso 2.5 misi. Lassan autóba fektetni jobb befektetés lesz, mint állampapírba.

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#211007) JackFeryll válasza AssAssynn (#211006) üzenetére


JackFeryll
őstag

Ilyenkor azért korrigáljunk inflációval.
2022 bruttó medián: 402200, 2014-ben 200 alatt volt.
IT-ben nálunk szerintem 2018 óta duplázódtak a fizetések. Előrántok egy 18-as árlistát 8M volt egy 2.0Tdci Focus Titanium, ma ugyanez 12M. Kiragadott példa persze.
Mindeközben a forintunk is megzuhant keményen, arról meg nem az autóipar tehet.
Ne fektessetek (nem gyűjtői) autóba :)

(#211008) Paxker315 válasza Qru (#211004) üzenetére


Paxker315
addikt

Bizony. De sokszor még a tesztkör sem feltétlen ad megbízható képet a hosszú távú használhatóságról :(

Döntések és következményeik. Felelősségvállalás a hibák után?

Tavaly nyáron intenz autókeresésben voltam a yaris után, szerettem volna 5.5M alatt tartani a keretet, & gondolva arra, hogy vannak „Mustdo” dolgok (zajszigetelés pl.). Sikerült is megvenni egy Jetta MkVI-ot, DSG-2.0tdi kombinációval.

Eleinte jól indult a kapcsolatunk. Már a közös hazaút Nemesvámosból egész kellemes meglepetés volt, majd a további hosszabb utak is menedzselhetőek voltak. De, szeptember körül valami megváltozott. Egyre érzékenyebb voltam a belső tér zajaira, gumizajra, szélzajra, sistergésre. Nosza, göngyölítsük fel, ki vállalna be 4ajtó& első 2 kerékjárati ív & tetőkárpit utolagos zajszigetelést. Sajnos utóbbit jelen állás szerint senki! (vagyis közvetve talán). A 4 ajtó-2 kerékjárati ív ~182 ezer ft-ba megállt, és jobb lett, de, autópályázni továbbra is alkalmatlan számomra. Füldugóban vezetve nem rossz, de, nem szeretek mindenhol füldugót hordani, főleg, hogy füldugóban bántóan erősnek érzed a saját hangod, így kompenzatorikusan nagyonhalkan beszélsz. Legutóbbi hosszabb pályázások után (1-1.5 óra sztrádán) rendszerint úgy szálltam ki az autóból, mint valami „Shell-shocked” előd, zsibbadtan-„disszociálva a valóságról”, csengő fülekkel, erős fejfájással-hányingerrel-szédüléssel, és teljes bizonytalanságérzettel.

Járás ilyenkor nem olyan egyszerű, mert minden lépés aprólékos tervezést-bonyolult kivitelezést igényel, ugyanis spontán félre-félre lép az ember, összeakadnak a lábai, képtelen egyenes vonalon járni. És a szenzórium „összeomlik”, gyakorlatilag nem érzed a végtagjaid, nem érzed a távolságokat, térbeli elhelyezkedést, szó szerint beszámíthatatlan vagy , szerintem ez rendkívül balesetveszélyes! Nem véletlen sikerült odacsapnom az első lökhárítót az ereszcsatornámhoz, s muszáj lesz újrafényeztetni, ha eladás mellett döntenék.Ez olyan téren kompromittáló, hogy, hazaérve sokszor már szorongok, hogy fogok beállni a garázsba, ha egyszerűen nem érzem a végtagokat, nem látom a távolságokat és nem bírom meghatározni a vonalakat sem.

Kompromittáló, mert a koncentráció-odafigyelés a zéróhoz konvergál, aminek a vége baleset, rosszabb KGFB besorolás lehet. És, nem jó olyan megközelítésben sem, hogy, anyagilag sehogy sem járok jól. Vagy mégis?

Kiszemelt lenne a Lexus IS300H, mint fenntartható, megbízható, gondmentes, kockázatkerülő utazóautó. És, ez még pont befér a garázsba, bár lehet, hogy fáradtan már nem fogom erőltetni a garázsba állást. Tudom, IS300-ast akkor kellett volna vennem, amíg 5.5 millió körül voltak a 222ezer km-t futott, 2013-2014-es évjáratú példányok, nem most szívni a fogam, hogy 8M alatt esélytelen normálisát kifogni. De, nem gondoltam volna, hogy ennyire érzékeny vagyok a menetzajra, szélre, gördülési zajra (~29 éves koromig nem autóztam, így nem volt róla különösebb benyomásom).

Egyéb megfontolandó ajánlat? A lényeg, hogy csendes legyen és olcsón fenntartható, kis szervízigényű, gondmentes. Márpedig, az utóbbi három feltételnek a Toyota hibridjei tökéletesen megfelelnek, a Lexik meg középkategóriától felfelé már az elsőnek is… És maximum 4.66 méter hosszú, lehetőleg hétszámjegyű vételárral.

Vagy, adjam el a Jettát, gyűjtögessek pár évig, élvezzem a szabadságot -gondmentességet, a megspórolt KGFB-t, teljesítményadót, pályahasználati díj mentességet, egyetemi behajtási engedély „bypasst”, és ~ 2025-2026 táján térjek vissza a kérdésre? Vagy, ejtsem az egészet, kapjon a jetta még a tetőkárpit alá& hátsó kerékdobokhoz, csomagtartópadlóhoz extra szigetelést (becsült költség ~ 160-180 ezer ft) és hátha jobb lesz? Ugye az oldalüvegek nem laminált-többrétegű „akusztikus” üvegek, így, a szűk keresztmetszet mindenképp az ablakok felől lesz majjd.. Leveleztem több céggel, van-é akusztikus oldalablak-üveg a MkVI Jettához, és sajnos senki nem gyárt ilyet. ☹ Ahogy a tetőkárpitot kibontani is kevés ember meri "bevállalni" a fém-patentek miatt.

Anyagilag mindenképp azzal járok legjobban, ha eladom, és egyelőre nem veszek autót pár évig még.Nagyon bánt, hogy így alakult ez, de úgy látszik, kénytelen vagyok középkategóriában nézelődni... Vagy füldugó-kikapcsolt zene. Vagy még rálocsolni szigetelésre nagyobb összeget (tető-csomagtartó, hátsó kerekek? padlókárpit? tűzfal?)

IS300H? csendes ez pályán is? :F Vagy kelleni fog szigetelés IS300H-ba is utólag? Rohadtul nem így terveztem, és jelenleg inkább a pénzügyi tudatosság, hosszútávú megtakarítások lennének pr1oritás, így, lehet inkább tényleg 4-5 autómentes évre lenne szükségem. Bitang szorongok a döntéshozástól és félek, megint rosszul választok, nagyon nem szeretem ezt az érzést...

[ Szerkesztve ]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#211009) Qru válasza Paxker315 (#211008) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Egy tesztkor egyaltalan nem ad infot a hosszabb hasznalatrol, ez igaz. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#211010) Paxker315 válasza Qru (#211009) üzenetére


Paxker315
addikt

:R mondjuk használhato "kizarasra ", mert ami már tesztkoron elvérzett, azt hosszabb távra nem érdemes erőltetni. Viszont "bevalasztasra" már csak korlátozott

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#211011) Qru válasza Paxker315 (#211010) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szerencsere nem vok erzekeny a zajokra. Sztem 2 km utan menekulnel az Imprezambol. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#211012) vzsryl válasza Paxker315 (#211008) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Én valami egészségügyi szakembert javaslok, nem IS300H-t.
Megpróbálom finoman kifejezni magam: Nagyon-nagyon abnormális a reakciód a zajokra, vagy legalábbis ezekre az enyhe, monoton hangokra.
Szvsz. egy idő után a Lexus is zavarni fog. Talán majd egyszer egy 200-300k £ körül kapható elektromos RR vagy Bentley megoldás lehet…

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#211013) kenguru99 válasza Paxker315 (#211008) üzenetére


kenguru99
aktív tag

"de, autópályázni továbbra is alkalmatlan számomra. "
Mi jellemző autópálya tempó?
"Füldugóban vezetve nem rossz, de, nem szeretek mindenhol füldugót hordani, főleg, hogy füldugóban bántóan erősnek érzed a saját hangod, "
Esetleg egy ilyen?
"Járás ilyenkor nem olyan egyszerű, mert minden lépés aprólékos tervezést-bonyolult kivitelezést igényel, ugyanis spontán félre-félre lép az ember, összeakadnak a lábai, képtelen egyenes vonalon járni. "
Ez viszont elég ijesztő. Szocialista autókon nevelkedtem, melyek a legrosszabb mai autókhoz képest is nagyon zajosak voltak. Ilyenekkel mentünk 1000+ km-es utakra, de soha semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Én is azt gondolm, hogy konzultálj egy szakorvossal.

(#211014) Paxker315 válasza kenguru99 (#211013) üzenetére


Paxker315
addikt

:R Pontosan ezt a füldugót használom amúgy! Nagyon bejött eddig, nem véletlen viszem magammal mindenhová :) Vlszg irreális elvárás, hogy autóban ne hordjam, mikor utcán, bringázáskor v bármilyen nyilvános helyen használok amúgy, így vlszg csak annyi hibát követtem el, hogy a zsebemben hagytam :) AMúgy hasonló "tünetegyüttest" még fiatalkoromban tapasztaltam 1-1 "szoc event" közben-után, így nem is nagyon jártam szórakozni, mert rohadtul szenvedtem ezektől.

Amúgy megvan az oka, miért vagyok picit érzékeny a zajokra, fényre, és extrémen a szagokra-taktilis ingerekre, de ezen szakorvos nem fog tudni segíteni (magam is orvosként végeztem-diplomáztam, így tisztában vagyok a lehetőségekkel :B )

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#211015) kenguru99 válasza Paxker315 (#211014) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Én úgy gondolom, hogy ha ez a fajta extrém érzékenység adott és nem is lehet rajta változtatni, akkor ezen egy lexus sem tud segíteni. A leghalkabb autó se annyira csendes autópálya tempónál, hogy ne érezd kellemetlennnek. Még ami számíthat az a frekvencia. A benzines lexus lehet, hogy jobb lenne mint a dízel vw.

(#211016) Paxker315 válasza kenguru99 (#211015) üzenetére


Paxker315
addikt

Utolsó mondatod még rávilágít valamire : most még ki lehet szállni az euro6 dieselbol kedvezően, de 4-5 év múlva már jó kérdés, mennyire lesz rá kereslet. :)

Kapkodni felesleges, sürgős eset az, ami tíz éven belül kér megoldást ;]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#211017) vzsryl válasza Paxker315 (#211016) üzenetére


vzsryl
nagyúr

most még ki lehet szállni az euro6 dieselbol kedvezően, de 4-5 év múlva már jó kérdés, mennyire lesz rá kereslet

Ugyanezt mondták 4-5 éve is, sőt 6-7 éve is.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#211018) kenwood válasza Paxker315 (#211008) üzenetére


kenwood
veterán

Fuuu, ezt az autopalya utani szedulest meg hasonlokat honnan idezted?
Szerintem klinikai eset lehet a szerzo ....

szerk : a #211012 ez sajat,es o is azt gondolja,amit en. Nem bantasbol,de tenyleg menj el orvoshoz,mert nagyon durva amiket irsz.

szerk2 : ha te is tudod,hogy ez nem normalis, akkor viszont nem biztos, hogy tanacsos egy nyilvanos forumon ilyen hosszasan ertekezni rola,mert a kevesbe hozzaerto,de egeszseges, auto vasarlasara keszulo embereket osszezavarod vele.

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#211019) imyourfriend válasza kenwood (#211018) üzenetére


imyourfriend
őstag

A fentebb zajjal kapcsolatban említett autókkal nincs tapasztalatom, persze viszonyítás kérdése minden olyan 95 környékén ismerősnek volt Lada Níva 4x4-e, no ha valami akkor az vadiúj téli papucsokkal hangos volt. Idehaza Renault 19 majd 2-es Megane ami már elviselhető hangra.. 3-as Oktáv ami most van azzal meg vagyok elégedve. Persze lehet másnak hangos, nagy átlagot véve elfogadható a hangja és nem is tudnék mit venni ami halkabb lenne, jelen helyzetben adnék ki 7-8 milliót ilyen történetre sőt 5-öt sem.

(#211020) Paxker315 válasza kenwood (#211018) üzenetére


Paxker315
addikt

Nem célom összezavarni senkit. Azért írtam oda, hogy mihez hasonlítható érzés (amit pl. buli, koncert, vagy nagyobb nyilvános helyeken érzel ("hasonló "tünetegyüttest" még fiatalkoromban tapasztaltam 1-1 "szoc event" közben-után, így nem is nagyon jártam szórakozni, mert rohadtul szenvedtem ezektől."). Így, aki ilyen szcenáriókban szenved és rosszul van, annak releváns lehet :B

De egyelőre vonal elengedve, alpine partyplugs & Motosafe, és marad a bódé.

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#211021) Qru válasza kenwood (#211018) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, az ilyennek nem biztos, hogy vezetnie kene...

#nincsbennetarcsi

(#211022) Terentius


Terentius
őstag

Sziasztok!
Van egy 2009.03-as VW Golf Plus 1,4-es 80 lóerős benzinmotoros. Kb. 3 hónapja használom, az óra szerint kb 180.000 km van benne, németországi tanárnő volt elvileg... Most lett benne akksi, olaj, szűrő cserélve és egy bevizsgáláson is járt. Elvileg semmi baja nincs a szervíz szerint, csak a bal első lengéscsillapítót lenne érdemes megnézetni a következő műszaki előtt (2024.09.). Elgondolkodtam rajta, hogy megvegyem. A tulaj 2 milliót kér érte. Érdemes?

Poco F5 12/256 Gb

(#211023) grizlisandor válasza Terentius (#211022) üzenetére


grizlisandor
addikt

Lengéscsillapítót párban cserélünk, porvédővel; ha már szét van bontva, érdemes a toronycsapágyakat is cserélni.

Nekem Alteám van, ami Seat márkás testvére és az 1.6 szívó 100 lóerős benzinnel határeset, én eret vágnék az 1.4 szívó 80 lóerő dinamikájától. Ha főleg városban használnátok, csak akkor érdemes benne gondolkozni.

Szét kell nézni használtautón, hogy a piachoz képest milyen ez az ár.

(#211024) Terentius válasza grizlisandor (#211023) üzenetére


Terentius
őstag

80%-ban városban használom. Ott a kompjúter szerinti fogyasztása 9-10 liter között mozog. Autópályán 6,5 volt az átlag. 2 millió környékén mi az ami ajánlott vétel lenne egyébként? Ha jól látom a korábbiakat, akkor az ufo civic pl az lenne?

Poco F5 12/256 Gb

(#211025) cappa72 válasza Qru (#211005) üzenetére


cappa72
nagyúr

Köszi srácok, remélem lesz alkalmam még több autót megnézni a közeljövőben.
Már csak kéne szerezni valakit, akit el tudok vinni átvizsgálásra, és ért az autókhoz - amikor tényleg komolyra fordul a szó...

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#211026) Pfiucska válasza Terentius (#211024) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

Ufo civic jo auto, de ennyi penzert necces a jo allapotu, benzines. Esetleg 1.4-es motorral lehet ra esely, azok olcsobbak mint az 1.8.

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#211027) Qru válasza cappa72 (#211025) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Olyan szerelo kene akinek van tipusismerete. Vagy vannak erre szakosodott vallalkozasok. Bar ott is vannak koklerek...

#nincsbennetarcsi

(#211028) tboy93 válasza Pfiucska (#211026) üzenetére


tboy93
nagyúr

Varosba meg azt mondom eleg is lehet az 1.4.

(#211029) cappa72 válasza Pfiucska (#211026) üzenetére


cappa72
nagyúr

Beláttuk, hogy 3M felett kell nézni, még keressük a megoldást, hogyan oldjuk meg.
Nekünk az 1.4 is bőven elég, alapvetően agglomerációs közlekedéshez kell. (Tatabánya és 20km-es körzete, szóval még igazi dugó sincs, kivéve, ha az autópályán valami gáz van, és Tata, Tatabánya lehajtónál az 1-es főútra terelik a forgalmat)
Anya-taxi lesz belőle.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#211030) Qru válasza cappa72 (#211029) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

1.4-es UFO nem lesz rakéta, abban konkrétan a Jazz motorja van. Na most én vezettem olyan motoros Jazz-t és azzal kis bódéval sem vmi potens. De helyi járatnak jó csak nem keveset az sem fog enni azért.

#nincsbennetarcsi

(#211031) cappa72 válasza Qru (#211030) üzenetére


cappa72
nagyúr

Az Astra F sem rakéta a 75LE-vel, igazából nem is arra kell.
A fogyi' meg ha megáll 7 alatt, akkor már jó lesz.

Amúgy meglepődtem, hogy erre felé indulunk, azt hittem, hogy Mégane és/vagy Leon lesz az irány, és én nem vetettem el az újabb Astra-t sem. Na és persze minden változhat még...
(közben meg próbálkozok ismerős ismerősének ismerősénél, hátha van civic-specifikus szerelő)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#211032) Qru válasza cappa72 (#211031) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hát Jazz ilyen taxiüzemben bekér 7-8-at télen akkor a Civc bódéban sem lesz kevesebb. Illetve oké a 1,4-es 99 ló de nehezebb és nagyobb a bódé mint az F.
Nem lebeszélni akarlak, nagyon jó az az i-vtec motor, sokkal jobb mint az előd i-dsi Jazz motorja. Menjetek tesztkört vele, nem élhetetlen. :K

#nincsbennetarcsi

(#211033) tboy93 válasza Qru (#211032) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ilyen városi ugrabugrára jó az. Keveset rövidtávon persze nem fog enni, de most arra hogy gyereket elvidd ide-oda, meg bevásárolj arra sztem ok. Nekem a gondom vele, hogy a szép példányok retek drágák.

(#211034) kenwood


kenwood
veterán

Budapesti,rovid utakra nezve a Focus MkII benzineseknel mi a helyzet?
Az 1.6 picit karcsunak tunik, az 1.8 (125 hp)es a 2.0 (145 hp) lenne az idealis jelolt.
Ezek a motorok megbizhatosagban azonosok az 1.6 verzioval ?
Illetve ebben az arsavban hogyan viszonyul a konkurensekhez a Focus ?

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#211035) cappa72 válasza Qru (#211032) üzenetére


cappa72
nagyúr

Nem is lebeszélésnek veszem, hanem inkább figyelemfelhívásnak.
Még nem néztem meg a tömeg/lóerő arányt :B

#211033tboy93
Szerencsére annál jobb a helyzet, mert faluból városba, és kevés város a szándékolt használat.

Nekem a gondom vele, hogy a szép példányok retek drágák.
Hát erre csak azt tudom mondani, hogy :O

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#211036) Qru válasza kenwood (#211034) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

1.8-as es 2.0i is eleg problemas motor tud lenni, hajlamos nagymertekben enni az olajat (dugattyugyuru es szelepszarszimering) amit ha nem orvosoltak/nak idoben a katalizatort is tonkreteszi. A szivosor orvenycsappantyuit mozgato tengely idovel eltlorik es a terelolapat darabjait beszivja a motor, igy jelentosan karosodik a hengerfej, a huvye es a szelepek is.
Plusz ezekben van kettostomegu lendkerek is ha jol tudom (Mondeoban legalabbis van) az sem olcso dolog.

Klimat probald ki feltetlen, mert a klimakompresszor is hajlamos behalni rajtuk. Az sem olcso...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#211037) Qru válasza cappa72 (#211035) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Plusz vedd hozza az Euro besorolast is, nem olyan progos mint az F motorja. De hamar megszokja az ember, nyilvan sokkal korszerubb auto a G8 mint az F nem csak komfortban de biztonsagi szempontbol is.

#nincsbennetarcsi

(#211038) tboy93 válasza kenwood (#211034) üzenetére


tboy93
nagyúr

"Budapesti,rovid utakra"

az 1.6 erre sztem simán elég, még sok is

(#211039) kenwood válasza Qru (#211036) üzenetére


kenwood
veterán

Koszi, hasonlo okokbol kellett eladnom a leendo kocsi elodjet. Rament ket ev alatt a vetelar 1.5 szerese,vegul hibaskent eladtam a vetelar alatt valamivel. Akkor mar 600 km alatt megzabalt 1 lityo olajat :D
Mondjuk azt egy balfasszal vizsgaltattam be,a kovetkezo kocsit csak akkor veszem meg,ha profi nezte at.
Kerdes,ezek kozul mi az, amit nem lehet egyertelmuen beazonositani meg akkor sem ,ha kiveszi a gyertyat,es belenez kameraval ...

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#211040) cappa72 válasza Qru (#211037) üzenetére


cappa72
nagyúr

És ott a pont a biztonságnál is. Ez is egy erőteljes szempont.
Sok a marha... épp hétvégén mesélte fiam, hogy le kellett húzódnia abnormális előzés miatt. 40 km alatt 2x... (mindkettő BMW-s volt...)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#211041) kenwood válasza tboy93 (#211038) üzenetére


kenwood
veterán

Hat,nem vagyok Fittipaldi, 3000 fole szinte sose porgettem 2.0 benzines motort.
Ami miatt kerulnem az alap motorokat,hogy orszagutas elozesnel, zsufolt foutra necces felhajtasnal stb ... legyen nemi plusz kraft.
Mondjuk emberek 50-60 loeros kocsikkal is reszt tudnak venni a forgalomban, szoval valoban nem lehet akkora tragedia az 1.6 sem.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#211042) Qru válasza kenwood (#211039) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha eszi rendesen az olajat akkor fustolni fog, az lathato ha csak csipegeti az nehezebben tetten erheto. Kettostomegu hiba is eszreveheto ha razkodik a kocsi de kuplung kinyomasra elmulik akkor az van oda, illetve hogy ha leallitaskor csattano hangot ad ki.

A vezerlese lancos (1.8/2.0) az strapabiro de nyilvan van az a km aminel mar az is cseres lehet (300k km kornyeke).

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#211043) Paxker315 válasza kenwood (#211039) üzenetére


Paxker315
addikt

600 alatt 1 liter? :OKi volt aki átnézte, "rábólintott", ha nem bizalmas? Tény amúgy, hogy nem egyszerű jó szakit találni, mert helyfüggő, nem mindenki dolgozik országosan. Márpedig, ha nem székesfővárosunk körzetében venne valaki használtautót, lehet gond megbízható szakembert találni "független állapotfelmérésre" :\

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#211044) vzsryl válasza cappa72 (#211031) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Az F Astra 8 szelepes, 2800-nál max nyomaték, de már 2000-nél megindul. Visszaváltogatós előzésre alkalmatlan, de helyijáratnál megtévesztően indul el.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#211045) zgospel válasza kenwood (#211041) üzenetére


zgospel
őstag

"orszagutas elozesnel, zsufolt foutra necces felhajtasnal stb ... legyen nemi plusz kraft"
Attól nem leszel versenyző, hogy néha 3 ezer fölött is használod a motort. :U Pláne egy szívó benzinest, ami a legnagyobb nyomatékát a felső fordulatszámtartományban adja le. Az említett helyzetekben vissza kéne váltani, és nyugodtan pörgetni a motort 4 ezer fölé, rögtön nem lesz necces az a felhajtás.
Tudom, a legtöbb használót zavarja a magas fordulaton keletkező motorzaj, ilyenkor mindenfélét hisznek, hogy ártalmas, stb, de nem lesz baj. Ártalmas tartományba nem tudod pörgetni, mert letilt :D Szóval húzasd ki nyugodtan, lesz ott erő.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#211046) Paxker315 válasza vzsryl (#211044) üzenetére


Paxker315
addikt

emlékeim szerint az 1.4 8V az 60 lovas volt (sokáig volt családban ilyen). Vagy elnéztem valamit? Még ismerősnek volt 1.2-es 75 lovas G-astraja is, 3 ajtós, s lehetett közlekedni azzal is :)

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#211047) vzsryl válasza Paxker315 (#211046) üzenetére


vzsryl
nagyúr

C16NZ-ről van szó. Ugyanilyen motoros F Astra-m volt nekem is annak idején, mint amilyen cappa72-nek.
1.6, 8v@75LE.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#211048) tboldi válasza kenwood (#211041) üzenetére


tboldi
nagyúr

🐌 kell.

Amúgy zgospelnél a pont. Én is elforgatom 6000-ig a kamu 1.4-es, 83 pónis Jazz-t, ha arra van szükség, és már 6 éve tűr engem tulajdonképp gond nélkül. :D

(#211049) footy válasza cappa72 (#211031) üzenetére


footy
addikt

A Jazz mellett meg megneznem a Nissan Note-ot is.
Azokbol jobban felszerelt/fiatalabb van olcsobban.

Sot ha olcson kell valami meg lehet nem vetnek el egy Fiat Ideat sem.

(#211050) cappa72 válasza vzsryl (#211047) üzenetére


cappa72
nagyúr

És a legjobb motor... 23 éve megy, igaz, még csak most érjük el a 190k km-t.
Az ötödik fokozat is elég hosszú, hogy viszonlag keveset fogyasszon.
(csak az a kopogásérzékelő... az nem akar meggyógyuni... ezért vagy 2000rpm alatt, vagy 3000prm felett kell vele közlekedni.)

#211049footy
Azok már nem fogják érdekelni anyóáta, a Jazz-re is húzta a száját; de ettől még megmutatom neki. :R
Klasszikus hatchback, vagy sedan párti alapvetően (ez alól kivétel a családi egyterű, ott ő akarta, hogy Galaxy helyett S-Max legyen, merthogy csinosabb).

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.