Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#109001) Criton válasza rbalint88 (#108999) üzenetére


Criton
veterán

Én meg egy kolléga javaslatára választottam ezt, kiprobalva.
A kolléga gépe ugyan az mint az enyém ugyan akkor gyártottak és neki már 295ezer van a kocsiban és semmi baja nincs... Szintén automata, a te ismerősödnek véletlen nem manuális van és nyírta ki a motort?

A többi kérdésemre akkor nincs válasz, valamint reggel a hideg motort járatni kell egy kicsit diesel esetében...

[ Szerkesztve ]

(#109002) tboy93 válasza Criton (#109001) üzenetére


tboy93
nagyúr

sok szerencset hozza, remeljuk nalad is problemamentesen lefut 300k km-t :R

(#109003) Criton válasza tboy93 (#109002) üzenetére


Criton
veterán

Új Swift esetében is láttam már pár tíz ezer km után meghalt motort, szóval más gyártmány esetében is előfordulhatnak hasonló hibák szerintem, minden csak törődés kérdése és nem kell padlogazzal menni mindig. De látom a többi kérdésemre itt nem kapok választ, csak hogy szar a kocsi, elnézést, mikor kérdeztem a dolgokat a 2.0PD re hivtatok fel a figyelmem semmi másra...

De itt megint erre kapok majd választ és nem a konkrét kérdésemre, de már nem is kell, elnézést...

(#109004) belaazallat válasza Criton (#109001) üzenetére


belaazallat
addikt

Kollágámnak szintén ilyenje van. Először motor csere, majd fél évet küzdött váltó cserével, DSG elektronikája cserélve, majd a hidraulikát is cserélni kellett. Persze lehet ő nyult mellé.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#109005) Morris válasza Criton (#109003) üzenetére


Morris
veterán

Nekem van egy 1.9 PD Passat-om, igaz manuál 6 gang, ha gondolod, cserélhetünk. :U ;]

(#109006) bajnokpityu válasza bajnokpityu (#109000) üzenetére


bajnokpityu
félisten

győrben van hibastatisztika erről is, mivel itt gyártják. 20-30ezer km körül volt szinte az összes meghibásodás, utána gyakorlatilag nincs róluk információ/meghibásodás. Egyébként megbízhatónak számitanak, nemcsak a kis TSIkkel szemben.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#109007) TaaT válasza belaazallat (#109004) üzenetére


TaaT
veterán

"Persze lehet ő nyult mellé."

A fenét minden dízel VW szar, ezt már rég kitárgyaltuk.

;]

Give them hell Ukraine!

(#109008) hrvp válasza Criton (#109003) üzenetére


hrvp
aktív tag

Szerintem azon nem kell megsértődni, ha 10 percen belül nem válaszolnak...

(#109009) TaaT válasza Criton (#109003) üzenetére


TaaT
veterán

"De itt megint erre kapok majd választ és nem a konkrét kérdésemre, de már nem is kell, elnézést..."

Itt sokan nem látnak tovább hogy 2.0 vw dízel. :)

"Az ESP mennyire érdemes használni"

Nagyon.

"valamint mikor van kikapcsolva? Ha a műszerfalon sárgán világít?"

Igen.

"Mikor a "P" bol a "D" be rakja az ember, akkor a feket nyomni kell igaz?"

Igen. Javaslom ennek az áttekintését a hasonló kérdések megelőzésére. :) [link]

Give them hell Ukraine!

(#109010) roberto211 válasza Criton (#109003) üzenetére


roberto211
őstag

Nem azt mondjak ,hogy xart vettél hanem azt,hogy olyan típust amivel többször fordulhat elő probléma megtörtént esetek szerint. Lehet nálad semmit nem kell szinte rakolteni, másnál meg fél milliókat.

Erre próbáljak felhívni a figyelmed senki nem szarozta le.

Pd se minden esetben rossz csak ide is kell a szerencse. Gumis cimborám vett magának kintről egy Audi a3 2.0 pdtdi t. Semmit nem kolt ra szinte csak a kötelezőket ,kettostomegunek mar van kicsi hangja de kicseréli majd télen. Pedig pdtdi nek eleg rossz híre van itt ahogy olvasom de látod neki bevált. Lehet neked is befog.

Szuuusza :D

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#109011) -v- válasza Criton (#108993) üzenetére


-v-
addikt

Persze, átrakhatod S-be menet közben, naná :)

(#109010) roberto211
Gumis cimborám vett magának kintről egy Audi a3 2.0 pdtdi t. Semmit nem kolt ra

...egyelőre :DDD

[ Szerkesztve ]

(#109012) roberto211 válasza -v- (#109011) üzenetére


roberto211
őstag

1eve megvan neki. Gondozza ápolja , időben kicserél mindent. Nem padlótól padlóig nyomja a dízelt es eddig semmi baja pedig nem mai csirke. Ahogy mondtam kettostomegunek mar van kicsi hangja de gondolom nem okoz neki kicsengetni 100+t ra egy gumis vállalkozás mellett ahol folyamatosan meloznak :D

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#109013) #24440320


#24440320
törölt tag

Én OPEL Corsa c 1.2 autót vettem anno, Miskolcon az OPEL Sajó-tól. Új áron vettem meg.
Amikor elhoztam egy vizsgálatkor kiderült hogy az autó balesetes, a motorház tető újra volt festve és szerelve. (Vajon mi lehetett még??) Persze az új árat kifizetteték velem, elhallgatták hogy a kocsi sérült volt. Amikor írásban reklamáltam elhajtottak. Ennél a cégnél soha többé nem vennék autót, de az Opelből sem kérek többé, ahol így át b*****k az embert és nincs tisztesség!!!!.

(#109014) footy válasza roberto211 (#109012) üzenetére


footy
addikt

PD elemek még siemensek? Az olajszivattyú tengelyét is kicserélte már? ;]

(#109015) Kornel válasza footy (#109014) üzenetére


Kornel
veterán

majd a motorral együtt :DD

(#109016) Tom1939 válasza bajnokpityu (#109000) üzenetére


Tom1939
őstag

Köszi az infót. Igen azok még sima 1,8t-k voltak (150 lovasak).

(#109017) #27813376 válasza Tom1939 (#108989) üzenetére


#27813376
törölt tag

Vol neem egz 1.8t Octavia RS. Csippel hasznaltam, a gyujtotrafokon kivul nem volt baja. Meg most is itt van a kornyeken, naponta mennek vele Nem tudok rosszat azokra sem.

(#109018) Mágus2 válasza Criton (#108993) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Sok balesetmentes kilométert!

Ha érdekel, mire kell vigyázni, keress meg privátban. ;)

[ Szerkesztve ]

(#109019) Bati0501 válasza Criton (#108993) üzenetére


Bati0501
őstag

Már megvetted 4 napja,h tudod mennyit eszik?Csak azért kérdezem,mert még két napja kérdeztél más autókról.
Azt elhiszem,h már belefáradtál,de h-h Passat kombi lett,ha eddig kisbuszokat néztél?
Egyszerűen csak azért,mert ebben is elég jól elfértek?

(#109020) #10726912 válasza Mágus2 (#109018) üzenetére


#10726912
törölt tag

Egy kis helyzetjelentés az Audi A3 1.6 benzin 1999-esemről:
Megvolt az olajcsere, Alpine Long Lyfe 5W40-et kapott. Aztán mentem vele pár száz km-et, majd németből haza és onnan vissza, mindkét úton 4 személy plusz poggyász, 140-150 km-es utazóval. Összesen mentem vele 3000 Lm-et, megevett 6 deci olajat. Azóta megvolt az utántöltés, hamarosan megyek vele megint haza, otthon le akarom cserélni az olajat. Mit tegyek e helyett bele? 10W40 félszintetikust? Márka, javaslat? Ha lehet, ne csak egyet, az se baj, ha nem a legdrágább, amíg nem tudom kideríteni, mi a végleges, amivel már el tudok járni (30 euróig mehet, annyi belefér 5 literért). Vagy vegyek Castrol Edge-t 40 euróért?
Egyébként nem füstöl, nem érezni a kipuffon az olajszagot, gondolom a 4000 feletti fordulat óránként a terheléssel együtt nem a kedvence, legközelebb már óvatosabban bánok vele.

(#109021) roberto211 válasza footy (#109014) üzenetére


roberto211
őstag

Nem tudom ennyire nem kerdezoskodtem mivel abszolút nem érdekel mivan a dizelevel de elmondása alapján nincs semmi különösebb baj a kettős tömegűn kívül.

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#109022) szőröscica válasza #10726912 (#109020) üzenetére


szőröscica
addikt

Ne tegyél bele 10W40-et, az rosszabb olaj mint az 5W40. Az első szám mindig a lehető legalacsonyabb legyen, mert egy 0W vagy 5W olaj sokkal jobban ken hidegindításkor, amikor a legjobban kopik a motor. Az olajfogyasztás viszont nagy terheléskor jelentkezik, nem hidegen. Melegen pedig egy 5W40 és egy 10W40 gyakorlatilag ugyanolyan.

Én egy jó 5W40-el próbálkoznék, pl. az általad említett Castrol Edge biztosan sokkal jobb minőségű mint az az Alpine micsoda.

Kis szemléltető a hidegoldali szám (W előtti) fontosságáról

[ Szerkesztve ]

(#109023) m3tr0 válasza #10726912 (#109020) üzenetére


m3tr0
senior tag

Olajból azt kell beletenni amit a gyár enged,tehát megfelel a gyári szabványnak,jóváhagyásnak.
Ha 5W40 akkor az ha engedi a 10W40-et akkor próbáld meg azt.
Nem tudom Audinál mit ír a kézikönyv, de VW-nél ha jól tévedek némelyik típusnál elfogadhatónak írja az 1L/1000km -es olajfogyasztást is. :DDD

mod: könyörgöm ne kezdjétek el,hogy igazából minden autóba 0-5W -s olajat kéne rakni mert tökön szúrom magam. :DDD

[ Szerkesztve ]

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#109024) TaaT válasza #10726912 (#109020) üzenetére


TaaT
veterán

Alpine Longlife 5W40

Ilyenről sem hallottam még. :)

"1.6 benzin 1999"

Jól sejtem hogy 8V?

"Mit tegyek e helyett bele? 10W40 félszintetikust? Márka, javaslat?"

Ez [link] meg ez [link] jó lehet pl, de nagy a választék.

"gondolom a 4000 feletti fordulat óránként a terheléssel együtt nem a kedvence"

Ezeket a motorokat (beleértve a 16V-s változatot) a rövid váltóval nem pályázásra találták ki igazából. :B

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#109025) AMD Power válasza m3tr0 (#109023) üzenetére


AMD Power
titán

Jól emlékszel igen. ;)

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#109026) GabN73 válasza runner 125 (#108992) üzenetére


GabN73
addikt

Kis szépség :))

Bár nekem fekete-bordó jobban bejön, mint a szürke. A szürkét meghagyom a német vonalnak :))
(Bordót ma is láttam, szerintem jól áll neki)

(#109027) rbalint88


rbalint88
addikt

No, ha már újra az olaj a téma: adott ugye az Avensis, 2.0 D4D, óra szerint 291e km, bontatlan motor, turbó. Két éve és 30ezer km-rel ezelőtt, mikor vettem, mondta az előző tulaj hogy 5000km-re kér kb egy liter olajat, ez számomra elfogadhatónak tűnik. Viszont most már 5ezerre 2liter olajat kér, illetve ismi jött mögöttem emelkedőn és mondta, hogy szaga is van, illetve hidegindításnál is van füstje, ezt látom reggelente. Kérdés: próbálkozzak vastagabb" olajjal (10W40 helyett 15W40) vagy ebből rövid távon is motorfelújítás lesz?

(#109028) AMD Power válasza rbalint88 (#109027) üzenetére


AMD Power
titán

Inkább a felújítás.... 10e km 4l olaj? Az nagyon sok.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#109029) TaaT válasza m3tr0 (#109023) üzenetére


TaaT
veterán

"mod: könyörgöm ne kezdjétek el,hogy igazából minden autóba 0-5W -s olajat kéne rakni mert tökön szúrom magam."

Olvasd el ezt [link] és ezt. [link] :)

Give them hell Ukraine!

(#109030) Mágus2 válasza #10726912 (#109020) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem szabad annyira hajtani. Az említett felhasználás mellett normális az ilyen olajfogyasztás.

Amint nem fogod hajszolni pályán, rögtön normalizálódik. 150-es utazó nem való neki. A 130-at jobban szereti, benzinből és olajból is kevesebbet kér, az a megspórolt idő nem ér ennyit. ;)

(#109031) TaaT válasza rbalint88 (#109027) üzenetére


TaaT
veterán

"mondta az előző tulaj hogy 5000km-re kér kb egy liter olajat, ez számomra elfogadhatónak tűnik."

Sokan már akkor a hajukat tépik ha 2 csere között (10-15k km) lemegy minimumra.

"Viszont most már 5ezerre 2liter olajat kér. próbálkozzak vastagabb" olajjal (10W40 helyett 15W40) vagy ebből rövid távon is motorfelújítás lesz?"

Esélytelen a "vastagabb" olaj téma, ez felújítás lesz. :K

Give them hell Ukraine!

(#109032) m3tr0 válasza TaaT (#109029) üzenetére


m3tr0
senior tag

Tehát akkó' én is váltsak 5W40-re..?
Eddig Valvoline 10W40 ment bele.
Nyáron lesz olajcserém kb.,megpróbáljam.? :U

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#109033) TaaT válasza m3tr0 (#109032) üzenetére


TaaT
veterán

Most így hirtelen nem ugrik be milyen autó/motor. :B

Give them hell Ukraine!

(#109034) #10726912 válasza Mágus2 (#109030) üzenetére


#10726912
törölt tag

Mindenkinek köszönöm a válaszokat :R
Akkor maradok az 5w40-nél, és váltok Castrolra, vagy hasonlóra, illetve visszafogom a tempót (120-al akarok utazni majd, ez az olajfogyás eléggé elvette a kedvem a taposástól :U ). Bentin fogyás 1300 Km, 140 átlaggal, egy óra poroszkálás dugóban 4 személlyel 90 liter össz, ez nem sok szerintem, elfogadható, bár gondolom, visszajön 6 literre, 120 utazónál. Majd kiderül.
Az Alpine 5W40-et dajcslandban tették bele, nem tudom honnan, de ott volt a hordó a műhelyben.

[ Szerkesztve ]

(#109035) m3tr0 válasza TaaT (#109033) üzenetére


m3tr0
senior tag

Honda Civic (97-es) 1.5 iLs benzines szörny. :DDD

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#109036) rbalint88 válasza AMD Power (#109028) üzenetére


rbalint88
addikt

a pdtdi-k 1l/1000km-éhez képest bakfitty :DDD volt turbós benzinesem, az fele ekkora futással, igaz chipelve is kérte az olajat.
az az igazság, hogy az eredeti terv szerint is legkésőbb jövő november-decemberben lecserélném az autót. viszont ha most rá kell költeni egy jelentősebb összeget, akkor az boríthatja a tervet és/vagy a költségvetést. márpedig ugye az Avensis Toyota lévén örök, mint a nyomorúság, így ha felújítom, akkor megint benne van 10-15 év, de azalatt felvágom az összes erem :D Igazából 2-3 év alatt is, amíg megint egálra ki nem jön a motorfelújítás.

(#109037) Kornel válasza rbalint88 (#109036) üzenetére


Kornel
veterán

vagy eladod így, ahogy van, picivel a piaci ára alatt.
és akkor mindenki boldog.

(#109038) Mágus2 válasza #10726912 (#109034) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az olajjal nincs gond. Nem váltanék az 5w 40 ről. Rövid a váltója. Autópálya falónak valami 6 sebességes kályha jobban ajánlott. Ha nem fogod gyilkolni, akkor sokat kibír az az 1.6.

[ Szerkesztve ]

(#109039) szőröscica válasza rbalint88 (#109027) üzenetére


szőröscica
addikt

A turbód nagyon örülne egy még rosszabb olajnak. Jó eséllyel a 10W40 rövidítette meg az életét így is a motorodnak, ne akard még tetézni.

(#109040) rbalint88 válasza szőröscica (#109039) üzenetére


rbalint88
addikt

a gyári előírás szerinti olaj megy bele. lehet, hogy most így hasból rosszul tudom és 5w40, lényeg, hogy a gyári előírás szerinti olajat kapta.
a kérdés továbbra is az, hogy számoljak azzal, hogy gyűrűzés-új dugó-hengerfej-turbófelújítás?

(#109041) TaaT válasza m3tr0 (#109035) üzenetére


TaaT
veterán

Meg kell nézni az olaj specifikációt és a leghígabb hideg oldalit vagy ahhoz közeli olajat keresni. Enyémbe is mehet a 0W30, igaz 5W30 került bele mert akciós volt. :)

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#109042) #10726912 válasza Mágus2 (#109038) üzenetére


#10726912
törölt tag

:) :R Nem lesz több gyilkolás.
Taat: Igen, 8 V.

[ Szerkesztve ]

(#109043) AMD Power válasza Kornel (#109037) üzenetére


AMD Power
titán

Én is inkább ezt tenném.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#109044) nesa válasza rbalint88 (#109040) üzenetére


nesa
veterán

Ez az olaj fogyas nem a vilag vege szerintem, en biztos nem boritanam szet ezert a motort, megeshet hogy nem lesz jobb, az is lehet hogy szelepszar szimering szar, ill leszoktak koxosodni a gyuruk, erre van alitolag hatekony adalek.
En ilyenbol egyszer kiprobaltam olajcsere elotti verziot, hat nem volt semmi, az elso 30mp be semmi nem tortent utanna az 5. percig kb egyre jobban fustolt kb ugy mint 6kamaz egy hideg reggelen es eszmeletlen budos volt, a 8. perc utan mar allig volt fust, 10perc utan megszunt a fustoles azt hiszem 15 percig kellet jaratni.

(#109045) rbalint88 válasza nesa (#109044) üzenetére


rbalint88
addikt

Köszi, ennek utánanézek. Többi is veszett Mohácsnál, azt a párszáz-párezer forintot megéri, ha megoldja a problémát. Az olajfogyás része kevésbé zavar, de azt nem szeretem, ha büdös és füstöl az autó.

(#109046) #03969024 válasza szőröscica (#109039) üzenetére


#03969024
törölt tag

Érdekes, bár az enyém csak 60 pacis szívódízel, de szinte egész életében a sokat szidott 15W40-es olajat kapta. Óra szerint 470k, de szerintem min. 100k-val több lehet benne. Olajat nem kér két csere közt, s pöccre indul. Persze, ezt a sok puccos olajat valahogy rá kell sózni a népre...

(#109047) TaaT válasza #03969024 (#109046) üzenetére


TaaT
veterán

Mi ebből a tanulság? Az hogy a szívóD nem igényes annyira az olajra mint turboD.

Vegyen mindenki szívóD-t, topik zárható. ;]

Mondjuk abban én sem hiszek hogy a 15k km-enként ledobott 10W40 annyival rosszabb legyen mint egy 15k km-enként cserélt 5W40. Persze azt feltételezzük hogy a 10W40 is teljesíti az előírt olaj szabványt.

Give them hell Ukraine!

(#109048) Dare2Live válasza #03969024 (#109046) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Nemtudom felfigyeltél e a hszedben lévő "szívódízel" szóra...

igen abba borithatsz bármilyen olajat, pancsolt üzemanyagot... modern dizellel meg nem teheted ezt meg.

rbalint88: Én tuti körbeolvasnák, hogy mi szokta olajfogyást okozni, sokkal egyszerübb célirányosan elindulni.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#109049) rbalint88 válasza Dare2Live (#109048) üzenetére


rbalint88
addikt

de itt sok a okos ;] :P
no offense, azért kérdeztem itt, hátha valakinek van tuti tippje, tapasztalata ilyesmivel.

(#109050) TaaT válasza rbalint88 (#109049) üzenetére


TaaT
veterán

Sztem Dare a márkatopikokra gondolt.

Give them hell Ukraine!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.