Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
bernel
tag
Erre mondom, hogy praktikusabb lenne egy olyan rendszert kitalálni, ahol a vevő elviheti próbaútra meg szervizbe átnézetni maga a kocsit.
Minek ücsörög a próbaúton mellettem a kereskedő? Hogy fényezze a kocsit, és a szövegelésével elterelje a hibákról a figyelmet? Jobb lenne, ha az ügyfél nyugodtan, egyedül kipróbálhatná a kocsit, és fizetne valami üzemanyagdíjat pl. ha túl messze, sokáig kóricál.
szabonagyur
félisten
Bizalmi kérdés az egész. Ha magán személyről lenne szó, mondjuk Te mint eladó és odamegy ismeretlenül valaki, hogy elvinné egy körre mit szólnál?
Ott menne még csak az anyázás, ha olyan sérülés (akár karcolás) jelenik meg az autón ami az eladó szerint nem volt ott.
Másrészt meg a legtöbb ilyen autón biztosítás sincs, esetleg P rendszámmal mentek egy karikát aminél meg kell, hogy ott legyen a kereskedés embere veled.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
inf3rno
nagyúr
Nyugaton jellemzőbb, hogy felírják az adataidat és odaadják próbaútra külön kíséret nélkül.
Buliban hasznos! =]
Pontosan. Legalább hatféle autót vezettem így. Kitöltet egy papírt a biztosításhoz, meg a meghatalmazáshoz, lefénymásolja a jogsit, és csak annyi a kérdés, hogy egy óra elég? Volt, ahol odaadták volna délután négykor, hogy másnap reggel vigyük vissza. Speciel itt egy 50k+ eur-s 3-as touringról beszélünk. Mondjuk azt a kört pont le is mondtam, értelmetlen lett volna, annyival jobb ajánlatot adott a mazda (közel 15k eur előny, erősebb motor, és több extra a japánoknál). Ráadásul 320d volt a tesztautó, nekem meg benzines kellett volna próbára.
Mondjuk én a használt autóimat is márkakereskedésben vettem, 2 év garival. De ez is elég általános, már ha az ember nem valami balkáni neppertől vásárol - szinte az összes gyártónak van használtautó-programja, többnyire lejárt lízinges, vagy beszámított autókkal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Csak a lejárt lízinges az 3-4-5 éves autó, könnyen ad rá garanciát, itthon a használt autók zöme 10+ éves
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Tiszta sor, egyértelmű, hogy innét hova tűnnek* a 10+ éves használtak...
* Amúgy a szépek, jól karbantartottak, amikre vigyáznak, amit megbecsülnek, azok maradnak, mert azok drágák, a balkáni nepper azt viszi, ami olcsó, az meg nem véletlenül az. Németeknél can egy bekattant réteg (nem negatív), főleg az idősebbek, akik nem hajlandók 20-25 évig kocsit cserélni, elképesztő csodákat látni néha (csili-vili f astra, 3-as golf, audi a80/100, bmw-k ugye alap). Némelyik szinte gyári állapotban fut.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
MunezXBK
nagyúr
Garanciát a gyár ad, új autóra.
CactuS
Arcképgyáros
+1. Ez sose lesz rendben a fejekben idehaza.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Mauzes
őstag
Szolgálati közlemény, friss VW márkaszerviz árak (B8 Passat), ha valaki esetleg VW-ben gondolkodik. Nem kontra érv, csak tényleírás. Bruttó árak:
Motorolaj 5 liter 54 ezer + olajszűrő 9 ezer + munkadíj 20 ezer
Légszűrő 14 ezer + munkadíj 2 ezer
Üzemanyagszűrő 21 ezer + munkadíj 7 ezer
Pollenszűrő 15 ezer + munkadíj 2 ezer
Ablaktörlő lapátok 18 ezer + munkadíj 5 ezer
+ segédanyagok 6 ezer + általános ellenőrzés munkadíj 9 ezer + mobilitás garancia 7 ezer
Dare2Live
nagyúr
Ez mindenhol vagy csak BP?
Én idén a Kia/Hyundai szakszervíz árakon dobtam egy hátast nemrég de ez még annál is 20+%al drágább. Amennyivel többe kerül mindha én csinálnám abból simán kijön ha gari idő alatt tönkremegy vmi...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
alázógyík
őstag
Nem szívbajosak.
A 2 légszűrő árán kacagok.
Qru
MODERÁTOR
Durván elszálltak az árak, mert már csak a garis autókból élnek. Kvázi aki nem tökhülye az nem oda hordja gari után a kocsiját. Rablók...
#nincsbennetarcsi
zoo8800
veterán
Múltkor láttam itt a topikban egy BMW első fékcserét negyed milláért, az sem volt gyenge.
rip and tear, until it is done
sch_a
addikt
Az AAA autóról mitől ilyen rossz az általános vélekedés? Az megvan, hogy felvásárláskor elég agresszívan nyomulnak. Na de másik oldalról? Ha náluk néznék autót? Van náluk pár egy helyen, ami gyanúsan olcsó, de egy megtekintést megérhet.
Csirkefogó banda - átkúrnak.
Azt beszélik, hogy ismét kivonulnak Mo-ról; nem kizárt, hogy megindult készletkisöprés (nem néztem, csak olvastam róla).
Mauzes
őstag
Vidéket nem tudom, ez a Porsche Pest. Én is néztem egyet, de nekem még garis az autó.
Egyszer azt is kiszámoltattam, hogy mennyibe kerülne, ha mindent én viszek, de nincs jelentős különbség, mivel akkor másfélszeresére emelkedik a teljes munkadíj + van extra olajmegsemmisítési díj + el is vesztem a mobilitás garanciát. Jól ki van ez találva...
Qru
MODERÁTOR
Röviden? Mert elég sok sz@r állapotú autót árulnak és a garancia érvényesítése max egy hosszas jogi herce-hurca után érvényesíthető.
#nincsbennetarcsi
Kickass
őstag
Adnak egy allapotlapot meg talan ala is iratnak valamit. Na most ezzel az a gond, hogy olyan hibak is vannak rajta amik valojaban nincsenek is, barmilyen szavatossagi igenyt probalsz meg ervenyesitni majd mutogatnak, hogy tudtad hogy sz@rt veszel meg.
Olyan pluszkoltsegeket akarnak adas-vetelkor ervenyesiteni amirol nem is tudsz.
Es ezek csak a hallomasbol szezett infok. En hanyagolnam oket, plane ha kivonulnak jogutod nelkul...a budaorsi telephelyuk mar bezart.
sch_a
addikt
A kivonulásra rákeresve rá is bukkantam erre a cikkre, ahol összefoglalják a kétes dolgaikat: https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2020/06/17/aaa-auto-magyarorszag-marad-vagy-kivonul-aaa-auto-fot/
alázógyík
őstag
Még egy telefont is sajnálnék megereszteni, ami velük kapcsolatos.
Motor szempontjából (tartósság, betegségek, szervizigény, meghibásodások, rossz reputáció) 2012-2014-es évjáratú VW Tiguan 1.4 TSi (BWK/CAVA) vagy 2012-2014-es Skoda Yeti 1.8 TSi (CDAA) lehet ajánlott?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Szíjas 1.4 TSI kell. (Tiguan esetén lövésem sincs, mikortól szíjas - de ha dobsz képet a motortérről, úgy könnyű azonosítani.)
inf3rno
nagyúr
Haveromék sport kocsikat vittek el így próba útra csajozni.
Buliban hasznos! =]
Qru
MODERÁTOR
Kár, hogy itthon nincs ilyen. Felugranék a telekre szívesen egy Cayman-al.
#nincsbennetarcsi
Doki16
addikt
Ugyanezt csináltuk (kivéve ablaktörlő lapátok) meg nem rég otthon a B8 Passattal. Ennyi az anyagköltség hozzá. [kép] 42-öt felezd el mert két autóra való alkatrészekből áll. És nem a rossz márkákból válogattam. 21k Ft volt és kb másfél óra nagyon lassú beszélgetős tempóban. Nagyon durván elvannak szállva a márkaszervizes árak a listád alapján.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Tothgera30
Ármester
Kinéztem egy [link] G Astra Classic-ot. Szerintem teljesen reális. Mennyire lehet ez korrekt vétel?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Köszi! Haver keres autót, esetleg még a 2 lityis 200 lovas TSI jön szóba Tiguanból, az mennyire gázos?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
zoo8800
veterán
A CDAA az egyik legrizikósabb motorkód. Volt egy nagyobb széria, ami zabálta az olajat, és csak dugócsere segített. Hogy mettől meddig, azt nem tudom, biztos nem az összes CDAA volt ilyen.
rip and tear, until it is done
(#188029) szabonagyur válasza Tothgera30 (#188026) üzenetére
szabonagyur
félisten
Azzal a kézifékkel mit csináltak
Fater 21 éves munkás F Astraja nem néz ki így, pedig az tényleg kap bőven.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
CactuS
Arcképgyáros
Használták, problem?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Mauzes
őstag
Hát ja. Múltkor belém jöttek hátulról, ki kellett cserélni az egész lökhárítót, a Porsche M5 pedig 602 ezerért csinálta meg.
user1111
friss újonc
Sziasztok.
Kb egy éven belül szeretnénk meglépni az első autó vásárlás kérdést, friss jogsival, limitált anyagi lehetőségekkel.
Az igényeink a következők lennének: főleg városban lenne használva, de mondjuk havi egy balatonozás is benne lenne, illetve kirándulni is ezzel járnánk. Nem lenne agyonhasználva őszintén szólva, csak már rohadtul unjuk a vonat-busz szívást (kelenföldre hat tonna cuccal, ki jön le értünk az állomásra, jaj ne már van otthon kaja, de vidd el ezt a félköbméter levest kelenföldről vissza hat tonna cuccal stb, szerintem sokaknak ismerős) akárhova szeretnénk eljutni, ami nem nagyváros, szívás egyszerűen.
Én úgy szeretném, hogy 800.000-be, ha nagyon maximum akkor 1.000.000-ba beleférjen a dolog (mindennel). Nem feltétlenül ebben akarok megöregedni, szóval tényleg első tanuló gyakorló autónak szeretnénk. A max 800.000 ugye praktikusan olyan 600.000et jelent, átírással, utólagos szervízzel mindennel együtt.
Namármost, amennyire én értek az autókhoz, nekem a VW Polo IV benzines 1.4esek tűnnek olyannak amik ezt így teljesítik.
Szóval az érdekelne, hogy szerintetek ez így egy valid elképzelés, vagy sürgősen keressek vmi szakembert?
(autóhoz értő ismerősöm, aki tuti üzleteket tud, van. két éve van a celicája kibelezve a garázsban, mert vmi mindig elromlik a tutijó vétel után).
Illetve tudnátok ajánlani megbízható autókereskedőt? A neten hát eddig találtam mindent... a prohardver meg már segített
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Hány km a városon belüli út? Fabia Combi amúgy, ha kisautó kell némi csomagtérrel, abból én 1.9 SDI-t vennék. VW(-Skoda-Seat) vonalon az 1.4 16V az ajánlott, vagy fölötte - az 1.2 és az 1.4 8V motorok nyűgösebbek).
molnarpeter
nagyúr
Szíjas 1.4 TSI +1, sweet spot (minimum roller-faktor, jó fogyi). Földműves módszer: ha a vezérlés burkolat műanyag, akkor szíjas, ha alumínium, akkor láncos
[ Szerkesztve ]
user1111
friss újonc
Kevés a városon belül, ilyen heti 2-3 nap bevásárlás, meg ha nagyon nem akarok BKV-zni melóba.
A kocsi inkább a rokonlátogatós, kirándulós, tapasztalatszerzős kategória lenne, szóval nem a napiszintű 1,5óra munkábavezetős dolog.
Pár év múlva gyerek is lenne, és bevallom, nem az óvodába vezetve szeretnék rutint szerezni
Hehe, fene tudja. A motorkódokat se vágom A-tól Z-ig. Magamnak azért mernék venni G6 2.0TSI-t.
Ha jó haver, akkor továbbra is a szíjas 1.4 TSI-t javasolnám neki (122/125/140/150 lóval). Vagy 2.0 TDI.
sutszi
veterán
A régi még oké... de az új?! Erre tudnál mutatni valami bizonyítékot is?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
vzsryl
nagyúr
Mindegyik, és fog is. A Mazda is tud a problémáról, de azt is elmondták, hogy bármit tesznek, nem tudják 100%-osan kiküszöbölni.
[link]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
sutszi
veterán
Könyörgöm...az isten szerelmére!... Miért ezzel az 1 nyomorult 2 éves cikkel kell haknizni a rozsda mellett? 1db ilyen eset?! És mind rohad ugye?
Érdekes, hogy más márkáknál nincs nagyítós vizsgálat minden pörsenésért...
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
vzsryl
nagyúr
Vagy egy szakértői videó? (Ebből él)
Egy másik [link]
Szóval sok helyen állítják, hogy rohadós
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
inf3rno
nagyúr
-FreaK-
veterán
Üdv!
Passat GTE-ről (PHEV) mi a véleményetek? Hátrányok, megbízhatóság, fenntartási költségek, mire érdemes figyelni a vásárláskor érdekelne.
molnarpeter
nagyúr
VW best-of válogatás legkevésbé nyűgös TSI, megbízhatóbbik fajta DSG, és mellé egy tisztességes villany hajtás, teljesítményben és hatótávban is jó. DSG olajcsere betartása fontos, hibrid specifikus hibák jellemzően jól javíthatóak, de ritkán van velük baj. Milyen használatra lenne?
-FreaK-
veterán
Oké, köszi, közben olvasgattam is még itt a topicban. Én hétköznap sokat megyek nagyon rövid távokat is (melóbajárás), néha kicsit többet (meló után boltba), nekem egy nagyobb PHEV lenne a legideálisabb (elektromos kilőve), de eddig azt hittem hogy az csak újonnan a 10+ M.-es kategória, aztán most rátaláltam a Passat GTE-re.
Eleve nagyon tetszik ez a Passat generáció, de eddig nem néztem őket, mert ugye csak direkt befecskendezéses, turbós benzines motorokkal van, eddig nem láttam ezt a hybridet.
Itthon hálózatról tudnám tölteni, mondjuk hétvégén vagy éjjel, és így szerintem a legtöbb hétköznapot letudnám tisztán elektromos módban, ha picit messzebbre kell menni, akkor mehet a benzin motor.
Mennyi a DSG olajcsere periódus?
Olvastam, hogy 150e Km. felett kokszolódás jelentkezhet, HA.-n viszont szinte csak olyanok vannak amik felette vannak sajna.
sutszi
veterán
Ez már érdekesebb... Ha nem célzottan CX5-re kerestél akkor azért elég meglepő, hogy itt is ennél a típusnál van probléma..
14 után 3-ast több tulaj is nézegeti rendszeresen és elég nagy a variancia. De ilyen szintű probléma nincs.
kisza25 : Újabb évjáratokról volt szó. Ilyen régiekről nincs vita. Elég ha lemegyek aztán alánézek az enyémnek.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Taci
addikt
Most néztem rá én is, ahogy írtad, eddig csak a dízel B8-at néztem, nem is jutott eszembe, hogy a hibridek között is szétnézhetnék. Megörültem, mondom milyen jó, ez eddig eszembe nem jutott, hogy egy hibrid lenne a legjobb megoldás, városban elektromos, ha pedig utazom nagyobb távot, dízel. El is kezdtem nézni a találatokat, és akkor láttam, hogy ebből nincs dízel-elektromos hibrid, csak az az 1.4 TSI... De azt meg minek? Nem értem. Ha rövid távon akarom használni, ott az elektromos. Ha pedig utaznék vele, kellene a dízel - vagy egy nagy(obb) benzines, de semmiképp nem egy 1.4 TSI... Ennek így mi értelme van? (Félre ne értsetek, biztosan valakinek pont ez az ideális kombináció, de úgy látom, nem én vagyok ennek a kombónak a célközönsége. Pedig már megörültem...)
BigBlackDog
veterán
1.4 TSI nem túlzottan fogyaszt rosszul (szvsz még egy dízelhez képest sem).
(#188049) Tothgera30 válasza szabonagyur (#188029) üzenetére
Tothgera30
Ármester
Emiatt végül nekem is kiesett a rostán. A belső tere egy köpedék. Kormány kráteres, kézifék,- és váltószoknya foszlik, csomagtér ajtón festéklepattanás. Bal hátsó ajtóban a hangszóró és a rács hiányzik. Körben parkolási sérülések. Ha rá lenne költve ezeknek a tételeknek a javítása, akkor többe lenne mint amennyiért jóval szebb állapotút el lehet hozni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"