Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
ReSeTer
senior tag
Szerezz egy pillanatnyi fogyasztásmérővel felszerelt autót, próbáld ki mennyit eszik alapjárat környékén, majd 1800nál.
zsoltee10
addikt
ez csak akkor igaz, ha gyorsítasz. a pillanatnyi fogyi mérő szerint pl. hegynek felfelé 6-ban erőltetve többet eszik, mint 5-ben. 1.9 rönyó dci.
neduddki
nagyúr
EQMontoya
veterán
Jah, az nem rossz cucc amúgy, csak csúnya szegény. 1zz mocival kellemes kis gép volt.
Same rules apply!
ReSeTer
senior tag
Ez sebességekre vonatkozik, nem fordulatokra. A cikkben van az a szép zöldes pirosas ábra, az lesz az.
Idézet: "A gyakorlatban ez a lehető legmagasabb fokozat használatát jelenti, ahol a fordulatszám még nincs túl közel az alapjárathoz, "
Igen, én is a gyorsításokra gondoltam, de mivel jellemzően aki 50nél becsapja az ötödiket, az onnan is akar kigyorsítani. Tudom, mert már ültem pár ember mellett. Na meg ez még meg is öli azt a motort.
Ja igen, erről is van egy TC cikk, nyomaték öl címen.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
jozefgucci1
addikt
Már csak az lenne a kérdésem hogy mi az az IS amit itt látok mindig leíva ?
Amúgy írtad a poszt végén , hogy 150-200 K-s fizuból nem lehet prém autót fenn tartani . Ez így ebben a formában igaz lenne ,de mivel aki ennyit keres az nem engedheti meg magának a Prémium kocsit .A tizenéves BMW-Audi stb pedig már rég nem prémium , egyszer az volt .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
A fenntartása az. És nem az számít hogy szalagról mi volt hanem hogy mennyi amiért még fut kategória. Szvsz.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
(#93009) SpaceKombajn válasza jozefgucci1 (#93007) üzenetére
SpaceKombajn
tag
Már csak az lenne a kérdésem hogy mi az az IS amit itt látok mindig leíva ?
Lexus.
spacetime
EQMontoya
veterán
Lexus IS200.
És igen, amit lentebb írtam, az pont erre vonatkozik. Ez a Lexus az egyik legolcsóbban fenntartható egykori prémium autó, de ez sincs ingyen. Pont arra akartam rávilágítani abban a hozzászólásomban, hogy mielőtt valaki beleugrik az olcsónak tűnő E39-be, vagy hasonló Mercibe, Audiba, Lexusba, gondolja meg, mit vállal. Nettó 200-ból nemes egyszerűséggel felejtse el.
Same rules apply!
(#93011) jozefgucci1 válasza SpaceKombajn (#93009) üzenetére
jozefgucci1
addikt
Köszi rá nem jöttem volna egyedül pedig már nem az első volt hogy olvastam itt .
Bitpork .: Jah vagy úgy értitek az más . Én ezért nem vettem anno 320-525D-t mert bár meg bírtam volna venni és kolegám nagy szaki a témában és van is műhelye lebeszélt róla végül . Az alkatrészárak az egekben vannak és azért lehet rá költeni mindig .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
MunezXBK
nagyúr
Több E60 tulajt is ismerek, aki ezt meg tudná erősíteni.
Havi 90-ből egyébként egy új autó is gyakorlatilag kijön, ha 5+ évre veszed, pedig ott aztán ordenáré nagy az értékvesztés - gyakorlatilag az üzemanyag mellett ez a második legnagyobb tétel. Viszont a legjobban tervezhető, legbiztonságosabb alternatíva - természetesen mindennek ára van. Nem mertem még kiszámolni, mennyibe került anno az Astra, de lehet, hogy utánakalkulálok. Szervizszámlák, műszakik, ilyesmik megvannak, sajnos a km-állásokat és a tankolásokat későn kezdtem el írni, de az alapján visszavetíthető. Ami miatt nem fair a dolog, az a CHF alapú hitel, amivel anno vettem (bár 2006 és 2008 között volt két jó év, amikor még megérte).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
neduddki
nagyúr
HI!
ja hogy Te gyorsitasra gondoltal akkor legyszives azt ird le, mert barmijjesz szep vagyok gonslatt meg nem olvasok:- )
udv
neduddki
mod: a nymatek olos cikk meg egy kicsi mmasrol szol, marpedig a dizlekrol tehat azt rahuzni benzinre hujjeseg
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
EQMontoya
veterán
Háát 5 év alatt egy új autón bukok 3 millát. Csak ez havi 50. Havi 1700km megy a kocsimba kb, fogyasszon az új autó 7 litert átlagban (megyek bőven városban is), ez még 7*17*420, már havi 100nál járok.
És nem vettem téligumit, nincs kfb, nincs olajcsere (márkaszervizben, évi 50+), nincs rajta kfb és casco (új autóra azért kell, és nem is olcsó), stb.
Szóval a reális összeg valahol 130 körül lenne szerintem. És 5-6 milla között azért annyira komoly autóba még nem is ültem, egy értelmesen felszerelt Mazda6 pl. még legalább egy misivel több.
Arról pedig végképp ne beszéljünk, hogy ha veszek egy 5.5 milliós autót, akkor a mostanihoz képest 4 milla tőkét toltam bele, aminek az éves kamata még ezekben a szar időkben is kb. 200 rongy, tehát az első 1-2 évben még havi 15-20 ropit buktam csak ezen. Ha meg hitelre veszem, akkor még többet.
Így meg már közel a kétszeresénél tartunk.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-v-
addikt
Ez jo cikk. En nem merem kiszamolni mennyiben van ez a fostaliga havonta
Te, harmadszor számolom át, és nem látom, mit rontottam el, vagy mi történt, de magam sem hiszem el, ami kijött az Opelre. Összegek Ft-ban, 7 évre vonatkozóan (2006.05 - 2013.04)
- fizettem érte a banknak: 5832000
(oké, ez ordas nagy bukás, az autó eredeti vételára 3223000 volt)
- gumicsere (egy téli azonnal, egy új nyári szett 5 év után): 120000
- szervizek, műszakik, javítások, akit érdekel, részletezem: 593000
(ebben benne van az utólagos vonóhorogszerelés, javítások, olajcserék, minden, és már 2 német javítás is)
- forgalomból kivonás, németországi forgalomba helyezés: 73250
- üzemanyag: 3322000
(7l/100 az utolsó két év átlaga alapján, 420 Ft-tal számolva - értelemszerűen 2006-ban nem ennyibe került, de számoljunk ezzel, összesen 113k km-t mentem)
- Biztosítás: 560000
(5 évig Mo-n 25k/év B10-zel, Cascot nem tudom, emlékeim szerint 15k volt évente, de fogalmam sincs, 2 évig Németországban, ahol még bónuszom sem volt 600 EUR évente, az legyen évi 180000 - ez rengeteg, Mo-i, bónuszos autóknál ez a költség ehhez képest elenyésző)
- Adó: 152300
(5 évig Mo-n az egyszerűség kedvéért a mostani súlyadóval számolva 17,5k, a németeknél évi108 EUR)
Ez összesen kijön 7 330 812 Ft-ra, amit ha elosztok 7 évvel (84 hónap), az havonta 87 272 Ft.
Ha nem hitelre vettem volna az autót (haha, sci-fi, főleg, hogy épp akkor építkeztünk, és olyan szarok voltak a lakáshitelek, hogy inkább oda tettem minden készpénzt), akkor 50 943 Ft lenne a vége havonta.
Szívesen veszek egy ellenőrzést, mert így végösszegre ez bizony a linkelt cikkben említett használt Prius havi értéke.
Ja, és nem számoltam maradványértéket az autóra, az új autóba valami elképesztő 6000 EUR-ért számították be, de nyilván ez az új autó vásárlásakor adott kedvezmény inkább, a reális értke olyan 3000 EUR volt itt, otthon talán 800-900k lehetett. Ha még ezt is levonom, még elképesztőbb összeg jön ki havi költségre.
900k-s maradványértékkel számolva havi 76k (vs hitel nélkül 40k) lesz a vége...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Qru
MODERÁTOR
SkyActiv-al várhatóan nem lesz ilyen gond. De majd ezt (is) az idő dönti el, első nekifutásra a G Astra EcoTec motorja is jónak tűnt...
Baba lesz az a mélynyominger.
#nincsbennetarcsi
DeFranco
nagyúr
Azok kívül mi a baj az ecotec-kel, hogy eszegeti az olajat?
(#93020) parandroid válasza parandroid (#93017) üzenetére
Aha, megtaláltam, hol rontottam el a képletet, az üzemanyagra költött 3M maradt ki az összegből. Így azért mindjárt más, a maradványértékkel együtt havi 90k jön ki kp-s vásárlásnál, 121k a tényleges havi költség az én esetemben.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
hobizoli
nagyúr
asbz nem vededno az ittas vezeteset, de amiket neha latok autopalyan a belso savba emberek hogy valtanak savot azert az is meger egy miset
nekem volt az M5-n egy qrva hasonlo szitu, Fobia 1.2HTP potos kamion mogul 92-vel ki
en meg jottem a belsoben 135-140-l
ugy kerultem el hogy ne lokjem fel, hogy ahonnan o kijott oda berantottam az autot plusz satufek, igy is majdnme bebucoztam a alafutasgatlot a potkocsin, a pocsomet nem raktam volna koze
de mogottem amugy 200-250m-re jott a kovetkezo auto, siman kifert volna, de neeeeeeeeeeeem
amikor megelozte , en is osszeszedtem magam, melle erve atneztem, hogy hatha int hogy ize bocsi vagy vmi, de semmi, papika markolta a kormanyt szogmereven elore nezo fejjel, mamika mellette detto
több drón kell ;P
DeFranco
nagyúr
ha be lettél volna rúgva/drogozva belökted volna őket a nyerges alá. ennyi a különbség.
ez persze a papát a történetedben nem védi, nem menti, de a különbség óriási.
EQMontoya
veterán
Egyrészt nem tud összeadni: Az üzemanyagot 300.000-ként adtad hozzá, nem 3millióként.
Másrészt: Te 7 évre számolsz, én lentebb 5-re tettem, és összesen 30.000km diffi van benne. (én évi 20-szal, Te kb. 16-tal számoltál)
Az 5 évre számolás miatt nálam magasabb volt az éves amortizáció (nyilván), illetve a maradék 30.000km fogyasztása még bőven dobna a tételen.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
DeFranco
nagyúr
Nem tudom mennyire köztudott ebben a körben, de én imádok számolni, expense tracking alatt van minden kiadásom, molyolok vele, elemzem, tervezek, budgetnörd vagyok, na...
...de akkora tököm még nekem sincs, hogy kiszámoljam mennyibe van a kocsi havonta, mert nincs kedvem ráállni a xanaxra
EQMontoya
veterán
Hát nekem is fájt, elhiheted.
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Semmi, nekem két 1,6 16V EcoTec G Astrám volt. De pont az olajfogyasztásról volt szó ugye.
mod:
runner 125: Egyébként azok a mocik eszik belőle az olajat jellemzően amikben nem cseréltek időben olajat (és/vagy nagyon gyenge minőségűt raktak bele). És az időben azt jelenti, hogy a gyári 15k-s csereciklustig kihúzták vagy még azon is túl. 10 max 12k / év cserés ezekben (is) az olaj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
atos19881101
senior tag
Megfeküdt a dízel Madzag?
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
nyuszi vagy
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-v-
addikt
Homokba dugod a fejed
Pedig érdemes, én pl most megnyugodtam egy kicsit. Ráadásul mindenki más megnyugtatására, ha a német költözés nincs a tételek között, és szépen számolok tovább az eredeti összegekkel, akkor 10k-val kevesebb lenne a havi költség a jóval olcsóbb magyar biztosítás és adó miatt - nyilván ebben fájóan benne van a bónuszom hiánya is.
Érdekes adalék ez a használt/új autó vásárlás kapcsán, és mindenképpen az a vége, hogy új autót tényleg csak az vegyen, aki hosszú távra tervez, ott viszont egyáltalán nem biztos, hogy rosszabbul jön ki, ráadásul jóval tervezhetőbbek a költségek, és személy szerint szeretem azt hinni, hogy nagyobb a megbízhatóság.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-v-
addikt
"új autót tényleg csak az vegyen, aki hosszú távra tervez"
Vagy akinek gond nelkul telik ra es nem hianyzik az a penz mashonnan.
DeFranco
nagyúr
Nyugi, természetesen írva vagyon minden, csodálatos pivotok gyártódnak belőle, mikor mi merre mennyi forint, milyen költségkategóriában, dátum, ellenjegyzés, pöcsét helye, s.k., inkább csak humorizáltam.
Hónapra nem bontottam még le, ez igaz, nem is tervezem, tök felesleges most még. Másfél éve van meg a kocsi, nyilván abnormálisan magas kezdeti rálapátolás (vételáron felül még két szett jó gumi, nagyszervíz, adminisztratív költségek, stb., extrém magas lenne a havi költség. ha meg elkenem várható használati időre, akkor meg 5 és 10 év között gondolok egy számra... az sem jobb). Később lesz ez inkább érdekes.
De amúgy látom az összegeket, írom, figyelem, számolok, de nem úgy, hogy havonta mennyit visz.
[ Szerkesztve ]
Erre van a hitel, nekem is máshova ment a pénz, látszik is, hogy az volt a legnagyobb bukta pénzügyileg. Ehhez persze hozzájött a CHF elszabadulása és a HUF mélyrepülése. A kérdés az, hogy egy valóban nullkamatos hitellel (persze ilyen nem létezik, de minimális kezelési költségű itt a németeknél igen, az EUR meg egyelőre még elég jól tartja magát) hogyan néz ki a téma. Az új autóval már eleve sokkal részletesebben írom a költségeket (minden egyes tankolás és autópályamatrica, meg parkolójegy könyvelve van itthon), térjünk rá vissza 8 év múlva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Minek számolgatni? Valakinek jobb lesz tőle hogy tudja mennyit nem költött el másra?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-v-
addikt
Jo en ugy ertem ha bebattyogok a bmw-hez, veszek egy szep uj kek 335i-t, lehuzom a kartyam es viszonlatasra, es utana az a penz nem is nagyon hianyzik sehonnan.
Hm, biztos van ilyen is...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Bdanyy
addikt
impulzusvasarlas
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
DeFranco
nagyúr
megfelelő hitelkártyakerettel ezt minden probléma nélkül tudom neked prezentálni. főleg ha a hitelkártya nem az én nevemre szól
zsoltee10
addikt
Érdekesség képpen én is kiszámoltam. Annak ellenére, hogy az autót 15 évre vettem (most 9), elég durva számok jöttek ki, amiben szintén vastagon benne van a CHF elszabadulása, lévén 2005-ben vettem és 2011-ben futott ki a hitel. A számokat viszont árnyalja, hogy nekem az autóm nem csak személyszállító eszköz, hanem munkaeszköz is, mivel ezzel szállítom az árumat a piacra. (kertész vagyok).
Opel Vivaro 1.9CDTI (6személyes)
BEkerülési költség: 9000000 (kp-ra 6M lett volna)
20ekm/év, átlag 7 liter eszik nálam.
Havi állandó költsége az autódnak, a futott kilométertől függetlenül, benzin és olaj nélkül : 97 495 Ft
Havi benzinköltség az adott kilométerre jutó olajköltséggel együtt: 48 889 Ft
Teljes havi költségek az autódon: 146 384 Ft
Egy megtett kilométer teljes költsége: 88 Ft
Ebből az autó értékvesztéséből eredő költség havonta: 64 815 Ft
Elmaradt kamat havonta, amiért autóban áll a pénzed és nem bankban (része a havi költségnek): 16 258 Ft
DeFranco
nagyúr
Na kiszámoltam, a kalkulátor szerint 67k kb. havonta ebből 30 a benzoán.
zsoltee10
addikt
Mondjuk 15 évre 9MFt-tal számolva pont 50eFt az értékvesztés, ha nem számolok maradványértéket, valamint a havi 16eFt kamattal is felesleges számolni, mivel a pénz nem volt meg, ha meg apránként tettem volna ezt félre, az a kamat nem ennyi lenne.
Az értékvesztést saccoljátok?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Bekerülési költség minusz mostani érték ha.hu / eurotax / akármi alapján.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
zsoltee10
addikt
Én nem is számoltam maradványértéket, mert mi minden autót addig tartunk meg, amíg nullára fut. Az Opel Előtt egy ezeréves J5-ös pözsó volt, amit végül 2 motorcsere és 2 lakatolás után elcseréltem 4 mázsa száraztésztára.
Meg van 2002-es Pug Boxer, 2.8HDi, 450ekm van benne. Most lett cserélve a gyári kuplung, azon kívül a motoron minden gyári (turbó, porlasztó, magasnyomású szivattyú is), a futóművet kellett javítani 100ekm-ként, meg most lettek a küszöbök cserélve, kapott komplett fényezést is. Azt is újan vettük.
[ Szerkesztve ]
zsoltee10
addikt
Ebben a táblázatban a legbizonytalanabb tényező a karbantartás költsége. Mi alapján tippeli meg az ember, hogy mondjuk esetemben 15 év alatt mennyi lesz a karbantartás? Mondjuk megyek 300ekm-t 15 év alatt a kocsival, és vagy beugrik egy komplett kettőstömegű lendkerék+porlasztók+szivattyú javítás 1MFt értékben, vagy nem. Prius esetén meg mondjuk megpusztul az inverter, betojik az akkupakk, HSD egység. Vagy nem.
Kornel
veterán
és mi van, ha az értékvesztés pozitív?
ha minden jól megy 100k-val többért adom el, mint amiért vettem 2 éve.
most mértem egy only bp fogyasztást, 2*5 km, meg néha 10-15 km is volt, jó sok dugó a hungárián, stb. 6,38.
Rivaul
addikt
Sziasztok.
Van olyan oldal ahol díjmentesen tudom ellenőrizni bár milyen formában, hogy egy autó rendszám alapján jelenleg forgalomban van-e?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
magyarország.hu
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Rivaul
addikt
Köszi de így kicsit sok a lehetőség. Mazsolázgathatnék de egy célirányosabb linket vagy tájolást tudnál adni?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
werszomjas
őstag
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
- Microsoft Surface Book 2 - i7-8650u/8GB/256GB SSD/Windows 11 -. 10% Most Csak 125990 Forint
- Microsoft Surface Go 2 tablet - 10% Most Csak 72660 Forint
- JBL Partybox 710