Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#177501) rbalint88 válasza #16121600 (#177488) üzenetére


rbalint88
addikt

Pedig a mondeo lenne a kezenfekvo megoldas, ha vezetesi elmenyt szeretnel.

(#177502) Richard! válasza rbalint88 (#177501) üzenetére


Richard!
addikt

Esetleg még egy Octavia RS is nyújthat valamit... :)

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#177503) aero. válasza Citroware (#177497) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Lánc és csapágyproblémák kezdődnek 150e után, bmw topik szerelő szerint 200e körül mindkettőt érdemes legkésőbb cserélni. Ez olyan 600 ezres művelet. Ezen kívül az a kigyulladós egr hűtővel szerelt, csekkolni kell a visszahívást is.

(#177504) molnarpeter válasza Citroware (#177500) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Akkor jogos :) N47 motor, BMW topikban keress rá (vezérlés, hajtókarcsapágyak, EGR, hűtőkazetta tisztítás a jellemző dolgok). Sűrűbb olajcserével jobb lenne a helyzet motort illetően. Automata nagyon jó, Protruck tud teljes olajcserét csinálni, a régi olajat kimosva. Összkerékhajtás plusz költség - valami kicsit lógós tud lenni viszonylag hamar, F10-ben találkoztam a hanggal, de sajnos elfelejtettem a márkaker diagnózisát :B Beltér kidolgozása egyszerűbb, kemény műanyagok vannak, kormányon a tekerő gumi borítása csúnyán kophat (ha körömmel kapirgálták). A zongoralakk felületek meg márkától függetlenül zavar engem :) Szélvédőmosó beöntő furcsa kialakítás.

(#177505) emvy válasza bitpork (#177496) üzenetére


emvy
nagyúr

Köszi.

while (!sleep) sheep++;

(#177506) #16121600 válasza rbalint88 (#177501) üzenetére


#16121600
törölt tag

Köszönöm a tanácsokat!

Esetleg a Jaguar X-Type-ot érdemes felvenni a listámra?

(#177507) bitpork válasza emvy (#177505) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ha mondjuk skodát nézel (a superb nekem pl nagy kedvencem csak Iza közölte h vagy ő v a skoda jel :( ) akkor a Laurin & Clement legyen a cél- a legjobban felszereltek, mindenben a passat mellett van. Ha manuális akkor pl a leghosszabb 6-s váltó van benne. Mágus2nek az octija pl a 2.0 tdi 140LE-s aggregáttal (és ő nem a visszafogott vezetési stílusáról ismert) 5 liter alatt eljárkál vele pályázva. Valamelyik évben eljött Kassáról Siófokra, helyben mentünk kicsit meg maceráltuk és a visszaúttal együtt is valami 4.8 körül volt. Egy negyed tankkal megjárta vagy hogy.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#177508) rbalint88 válasza #16121600 (#177506) üzenetére


rbalint88
addikt

csak ha szereted, ha fáj.
az x-type egy 2001-től gyártott mondeo platformra készült nem vérbeli jaguar (csak az elromlási hajlandóságot tekintve), úgyhogy a klasszikus jaguar élményt nem adja - főleg a dízel.

(#177509) emvy válasza bitpork (#177507) üzenetére


emvy
nagyúr

Jaja, a kérdés az L&K kombiról szólt. :) Kizárólag automata.

while (!sleep) sheep++;

(#177510) bitpork válasza emvy (#177509) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Szeretnélek megkérni egy dologra: ha megveszed, ígérd meg hogy meg lehet majd nézni :B :R

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#177511) emvy válasza bitpork (#177510) üzenetére


emvy
nagyúr

Egyelőre az a nagy kérdés, hogy apámnak muszáj-e odaadnom a C5-öt (mert igazából nekünk szuper, kényelmes, megbízható). Ebben a naptári évben tuti nem veszünk semmit.

Egyébként nincs még nagyon elképzelésem, hogy mi lenne helyette. Superb szép nagy, belülről tok jó. Stelvio tetszik kívülről. Tarraco is jónak tűnik. A felhasználási módra leginkább valami hibrid lenne jó, de a Toyoták belseje kicsit gáz.

while (!sleep) sheep++;

(#177512) bitpork válasza emvy (#177511) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Stelvio... jajj ne is mondd. Pár hete Siófokon mellém állt egy a lámpánál és olyan volt a hangja hogy szerencsém volt a gumiszőnyeggel a kocsiban....

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#177513) molnarpeter válasza emvy (#177511) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Passat GTE?

(#177514) emvy válasza molnarpeter (#177513) üzenetére


emvy
nagyúr

Nem tudom, hogy bármi más hibridet érdemes-e, mint Toyotát. A GTE plug-in, ugye? Én utcán parkolok, szóval kevésbé jó.

while (!sleep) sheep++;

(#177515) LuckyL válasza bitpork (#177507) üzenetére


LuckyL
őstag

fura ez, a vw meg a nevében is népautó, mégis szinte már premiumnak tekintik
mennyi tanulmány van erről, hogy kell okosan árazni bizonyos dolgokat, pedig nem is jobbak mint a másik ami olcsóbb, de mégis ezt fogják kívánatosnak tartani :)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#177516) Doki16 válasza emvy (#177514) üzenetére


Doki16
addikt

Sima öntöltő hibridbe egyértelműen a Toyota a legjobb. Igen a GTE Plugin és mellé van egy 1.4tsi meg egy 6 sebességes DSG.

Amúgy FL utáni Auris már nem gáz belülről. A CHR és az új RAV4 is elég jóra sikerült már. Egy Ececutive Corolla TS meg már tök jó lett.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#177517) vzsryl válasza emvy (#177511) üzenetére


vzsryl
nagyúr

A Toyota Camry belseje szerintem nem annyira gáz. Azt láttad már?

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#177518) emvy válasza vzsryl (#177517) üzenetére


emvy
nagyúr

Igazából a fedélzeti számítógép a gáz. A többi oké nekem.

while (!sleep) sheep++;

(#177519) emvy válasza emvy (#177518) üzenetére


emvy
nagyúr

Meg még nincs kombi, meg asszem nincs Android Auto.

while (!sleep) sheep++;

(#177520) hdman válasza emvy (#177509) üzenetére


hdman
őstag

Egy 2,0 280 lovas tsi superb-re bármikor lecserélném az Octi RS-emet :)

Sopron city :)

(#177521) molnarpeter válasza emvy (#177514) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Plug-in, 1.4 TSI és olajos DSG. Ingyen parkol, nem adózik annyit, stb. Ha tudsz munkában tölteni, vagy akár kW alapú számlázással, akkor az még mindig olcsóbb a tankolásnál. Újabban Skoda is vezet be hibrideket.

(#177522) emvy válasza molnarpeter (#177521) üzenetére


emvy
nagyúr

Nem járok be dolgozni. Igazából tök ritka, hogy kell az autó

while (!sleep) sheep++;

(#177523) molnarpeter válasza emvy (#177522) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ritka használatra én nem javasolnám a HSD-t, nem viseli jól az akkuja az állást.

(#177524) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Mit lenne erdemes venni 2,5-3,0 millioig ami palyazasra alkalmas es nem zajos?

Dizel vagy benzin?

Varos ritka lenne igy, dizel is szoba johet siman.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#177525) rbalint88 válasza szabonagyur (#177524) üzenetére


rbalint88
addikt

alfa 159 2.0jtdm elég jól szigetelt és megbízható a motorja. audi a3-tól felfele jó a 2.0 cr tdivel, passat szintén. golf6-ról focvis tud nyilatkozni, neki volt, igaz tsi-vel. volvokat is számításba venném az 5hengeres motorokkal (2.0 1984ccm, 2.4). emlékeim szerint a 2.2 i-ctdi accord is kellemes volt, de az csak két főig, ha 180+-osok utaznának. igazából C-D szegmens normálisabb zajszigetelésű autói mind jók lehetnek. J Astra nagyon pozitív csalódás volt, 160 felett kezdett megjönni a zaj benne (1.4T-vel, lehet a dízel zajosabb)

(#177526) Dare2Live válasza emvy (#177522) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"Igazából tök ritka, hogy kell az autó"

Akkor minek hibrid? Annak a lényege az évi min 15 de inkább 20.000km+ város. Ha nagyon Toyota zsáner van akkor ott az 1.2es turbo. 1.2misivel olcsobb avval egy corolla.

Amúgy jövőre bejön a 95grammos határ és erős a gyanum, hogy rengeteg új hibrid fog jönni. Meg elektromos. Aki kiamarad az uis versenyképtelen lesz.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#177527) emvy válasza Dare2Live (#177526) üzenetére


emvy
nagyúr

Meg csak gondolkozom. Evi kevesebb, mint 10k-t megyek a kocsival.

while (!sleep) sheep++;

(#177528) bitpork válasza Dare2Live (#177526) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nem úgy lesz hogy gyártónként kell kiegyensúlyozni, mint most? Tehát ha a gyártónak van olyan kis hybridje ami alatta van akkor a felette lévőt kompenzálhatja és csak az ezen felüli után kell fizetni büntetést?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#177529) focvis válasza emvy (#177490) üzenetére


focvis
veterán

Tudtommal ugyanaz mint a 220/230/245 lovas 3. generációs 2.0 TSI, csak más a turbó és az injektorok. Az egy klassz motor; jól megy, városon kívül jól fogyaszt.

(#177530) LuckyL válasza bitpork (#177528) üzenetére


LuckyL
őstag

de igen! pl olvastam hogy a tesla európai eladása a fiathoz tartozik, mert így lehet megoldani hogy az átlag meglegyen

cryptot minden termékemért elfogadom

(#177531) kisza25 válasza bitpork (#177528) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

De igen, az eladási számok is számítanak, az egész eladott autók átlagát nézik és ha felette van az után kell fizetni a zsanettot

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#177532) Dare2Live válasza bitpork (#177528) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

de.

Csakhát egy nem nagy 1.8as új corolla hibrid világrekorder termikus hatásfokú atkinosnnal is kipöfög magából 95grammot/km WLTP szerint. Tehát még a jelenlegi legleg hibrid is annyit tud, hogy utána nem kell fizetni. De kibalanszolni semmit nem fog.

Eközben a corolla a fogyira agyonhegyezett 1.6ossal pöfög 139 g/kmet. Az 2020tól azt jeleniti, hogy 95*44= +4180EURba fog kerülni. Az +1.3misift. Lényegében egyárba kerül a hibrideel = értelmét veszti.
De egy golf 1.4 TSI is 138 g/km.

Tényleg örülnék vki kijavítana... hogy elszámoltm, hogy NEDC szerint nézik, hogy...

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#177533) bitpork válasza Dare2Live (#177532) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Óh nem félek én lesznek olyan megoldások mint az i3 esetében: majd jön egy tisztán villanyos és választhatsz hozzá egy különálló aggregátort. És akkor meglesz. Igaz röhejes az egész de valami ilyesmire számítok. Maj lesznek 4000-t mg 8000-t forgó esetleg karbonszálas aggregátok is a porschénál :DDD

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#177534) Dare2Live válasza bitpork (#177533) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Pont ilyesképp próbált csalni (dehát tudja az NEDC ciklus szerint a kibocsátást....) pl VW.... aztán mi lett belölle.

Nincs nagyon más megoldás mint hozni kell az elektromosat. Mert 0gram az nagyot fog átléagon és szuperkredit. (Még ha tudjuk, hogy az áramtermelésnek pl MOon kb a fele CO2 mentes (40% Paks ~40% + 10%"megujuló"))
Meg hozni kell a hibridet.

Egy SUV "2tonna magas építés nagy motor" adója meg orbitális lesz.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#177535) bitpork válasza Dare2Live (#177534) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A suv most is nagyon drága újonnan. Nem hiszem h agyonüti a szegmenst ha drágul. Persze más kérdés hogy presztízs lesz - szerintem - minél nagyobb belsőégésűt tartani, uh adnak a szarnak egy pofont.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#177536) batai15 válasza Dare2Live (#177526) üzenetére


batai15
félisten

Az nem is baj ha jönnének . Amit nem igazán értek hogy mindenki tudja hogy működik egy Toyota hibrid ,és miért nem másolják le kvázi .ugye atkinson ciklusú motorra gondolok .

(#177537) Doki16 válasza batai15 (#177536) üzenetére


Doki16
addikt

Gyanítom azért mert mégsem lehet olyan egyszerű :)

Azért az Atkinson ciklusú benzinmotor mellett a lényeg a bolygóműves két villanymotoros E-CVT. Ami még senkinek se sikerült. Igen bőg meg minden, de jelenleg a legmegbízhatóbb automata "váltó".

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#177538) batai15


batai15
félisten

Amúgy láttam élőben az új Toyota camryt nagyon begyere ,igazából egy bajom van vele hogy nincs hozzá solar tető .

(#177539) Qru válasza batai15 (#177536) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Egy csomó szabadalom védi a technológiájukat, így nem lehet csak úgy lemásolni...

Az Atkinson-ciklusú motor meg önmagában nem elég ugye. Nagyon sok gyártó tudja már a változó szelepvezérlés birtokában, hogy az Otto motor részterhelésen átvált Atkinson-ciklusra, plusz ott van még a hengerlekapcsolás...

#nincsbennetarcsi

(#177540) batai15 válasza Qru (#177539) üzenetére


batai15
félisten

Tisztában vagyok vele hogy nem csak a motor ,de viszonylag egyszerű a képlet ,mégis mindenki más hagyományos Ottó motorral kínlódik amivel alig van fogyasztás csökkenés
Itt meg a 2.5 camry erőlködés nélkül 6 liter körül van ..

[ Szerkesztve ]

(#177541) Doki16 válasza batai15 (#177538) üzenetére


Doki16
addikt

Ha én tudnék venni egy Camry-t nem nagyon érdekelne a szolár tető :D

Prius-ban volt/van. Ott mire tudtak használni? Nagyon pici az, hogy bármit csináljon.

Leaf-ben volt azt tudom, de ott csak a 12 Voltos aksit töltötte aminek nem tudom, hogy mi értelme volt? :)

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#177542) BigBlackDog válasza Doki16 (#177541) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Azért pl. állóhelyzeti klíma esetén nem lehet rossz szvsz. Nyáron kellemesen be tudja hűteni előre az utasteret.

(#177543) batai15 válasza Doki16 (#177541) üzenetére


batai15
félisten

Nekem csak inkább optika ,sokat dob rajta ha van egy autón ,ahogy például egy szép felni peugeotokba meg egyenesen le hengerlő a szinte teljes panoráma .. most voltunk nyaralni ,elég brutális látvány lett volna belülről

[ Szerkesztve ]

(#177544) Qru válasza batai15 (#177540) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

De az az egész hajtáslánc érdeme, az Atkinson motor önmagában nem lenne elég hozzá, pont ahogy írod. Ugyan nagyobb a hatásfoka mint egy Otto motornak de gyengék azok a motorok önmagukban. Nem véletlenül nem terjedt el széles körben...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#177545) batai15 válasza Qru (#177544) üzenetére


batai15
félisten

De ezt mondom ,kb mindenki tudja hogy működik a Toyota hibrid rendszere , mégse másolják le ... Például jön az új Peugeot 508 hibrid majd annak is az 1.6 turbó az alapja .. Toyota meg dízeleket meg szegyenito fogyasztási adatokat produkál ,és már annyira nem is kompromisszumos a teljesítmény sem.

[ Szerkesztve ]

(#177546) molnarpeter válasza batai15 (#177545) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ezt hívják úgy, szabadalom. Annyit kéne fizetni jogdíjban, hogy olcsóbb sajátot fejleszteni :D

(#177547) Qru válasza batai15 (#177545) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ennek oka részben az ellentétes vásárlói kívánalmak, hogy legyen erősebb mint az előd de egyen kevesebbet is. Ezt nehéz megvalósítania a gyártóknak. A HSD-t meg nem másolhatják le csak úgy, mert csomó szabadalom védi. Valami (legalább részben) újat kéne letenniük az asztalra azt meg nem kevés idő és pénz kifejleszteni. Jobban jár a gyártó, ha a meglévő technika mellé raknak vmi kis villanyhajtást és kész. Nincs jelentős fejlesztési/tesztelési/gyártási költség.

#nincsbennetarcsi

(#177548) Doki16 válasza batai15 (#177543) üzenetére


Doki16
addikt

Na várj, most panoráma tető vagy szolár tető, mert nem mindegy. Panoráma az nekem is van az Aurisban is baromi jó, tényleg nagyon látványos tud lenni.

(#177542) BigBlackDog: Biztos, hogy nem tud működtetni önállóan egy klímát. Ilyen melegben mint amik most voltak, nekem 2-3 kW körül fogyasztott. Azt egy ilyen 0,5-1 négyzetméteres panel nem állítja elő.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#177549) kisza25 válasza BigBlackDog (#177542) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Egy autónyi panel nem valami sok áramot tud előállítani
A hyundainál is van ilyen most, 1300km hatótávot tud éves szinten hozzáadni megfelelő körülmények között. Ez napi 3,5 km, amúgy amikor üzemel egy napelem bazi forró tud ám lenni.
Előállítás+ költség vásárláskor, ne adj isten jégeső...
Nem tudom van-e éttelme.
Másik cikk

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#177550) Doki16 válasza kisza25 (#177549) üzenetére


Doki16
addikt

Szerintem van értelme. Én nekem pont ideális lenne. Napi 2*4 km-t megyek, az út 70%-át villanyosan tudnám megtenni. Nagyon örülnék ha lenne az Aurisban.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.