Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#184001) Tin válasza Dare2Live (#183997) üzenetére


Tin
veterán

Ja, az egész család egy akkora autóval, életszerű. Szerintem meg a Tesla nem svájci bicska, városba felesleges nagy az akkuja, és én továbbra is úgy gondolom, hogy ár-érték arányban egy otthon töltős PHEV vagy egy kisebb, városi használati elektromos autó lehet értelmes. Te nem értesz egyet, tiszteletben tartom. Aki akar, járjon vidékre elektromossal, aztán töltögesse közel benzináron.

(#183998) hobizoli: ja, meg is lepődtem, mert a német oldalon előtte 45e € volt, azt hittem ez az ÁFA különbözet, vagy az valami fapadabb kivitel.

(#184002) SaNyEe válasza hobizoli (#184000) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Én csak hozzáadtam egy plusz infót Tin hozzászólására, pont tudom mire használhatók. :)

Aztán jött a megmondóember, hogy 130km/h-val majd xyz km-t IS el tud menni. Erre reagáltam csupán.

Pest megyére pl. tök jó egy Leaf. Beközlekedni vele agglomerációból aztán haza. Este sima fali tőtike, másnap újra. Ennyike.

-- end of transmission --

(#184003) Tin válasza SaNyEe (#184002) üzenetére


Tin
veterán

Ja, ezt írtam le fentebb már többször. Melóba járásra, megyébe simán jók ezek, hosszú távra nem. Oda meg csak cipeli az ember a plusz súlyt (meg a vele járó felárat).
PHEV 50-100 km-es hatótávval most a legjobb. Pl. a RAV4 PHEV (alap) Model3 árban fog kijönni, 60 km-es hatótávval. Azzal tényleg lemegy az ember "horváth"-ba, el is fér benne, és a hétköznapi közlekedést megoldja áramról. 100x inkább az, mint egy Model3. De ott a Mitsu Outlander PHEV is. Általános használatra szerintem most ezek a legjobbak.

(#184004) SaNyEe válasza Tin (#184003) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Nem svájci bicska ezt adom, de aki pl egy évben 2-3 hosszabb utat megy csak és amúgy elvan egy 5 ajtós kompakttal simán jó a model 3(most, hogy babaholmikat nem kell cipelnünk már, elférünk hosszabb utakra is a bőröndökkel az Amoerában). Igaz 1-2 órával hosszabb lehet az egész utazás nagyobb távon, de egy évben egyszer-kétszer nem nagy veszteség.
Emiatt nem tartanék fenn pl egy második autót. S mivel nincs pénzem az öregebb model S-ekre, így marad a svájci bicska jó pár évig :B . A többit meg majd a jövő megaszondja

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#184005) Dare2Live válasza SaNyEe (#183999) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

'Standard akku hasznos kapacitása kb 49kWh'

nincs standard aku 1eve legalabb. standard plus van.
hibas infokbol vonsz le kovetkezteteseket.
ezen felul a performance fogyaszt a legrosszabbul.

andras videokat nem nezek de akkor majd erre ralesek. a horvat tengepartra anno le jutott egy toltessel ami kb 600km.

130nal legkondival nem szokasa 21kwnal tobbet enni.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#184006) Tin válasza SaNyEe (#184004) üzenetére


Tin
veterán

Emiatt én sem, de erre is inkább PHEV-t vennék, ami kb ugyanaz városban, városon kívül meg nincs 1-2 óra plusz sem, és nem kompakt méret. Ahogy fentebb írtam, két autónál kis elektromos + nagy családi benzin/dízel, egy autónál meg családi PHEV.
Model 3 az egyedülállóknak, gyermekteleneknek jó, de próbálj meg 2 gyerekkel 2x megállni 1 órára tölteni egy utazás alatt. Meg férj el benne. Model S meg drága.

(#184007) SaNyEe válasza Dare2Live (#184005) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Már hogyne lenne:

Tesla blogpost: "Similar to other software-limited vehicles produced in the past, Standard customers will have the option to upgrade to a Standard Plus at any time."

A változás a szoftverben van. Esetleg a feszültségtartományon "tuningolhatnak", ha úgy tapasztalják, hogy jól bírják a cellák, nem?

-- end of transmission --

(#184008) hobizoli válasza Tin (#184001) üzenetére


hobizoli
nagyúr

nem

ez egy maganceg, ami szemfulesen gyorsan megszerezte a Tesla nevet, igy megteveszto
ok megveszik a megrendelt autot, amit megrendelsz naluk, es a profittal adjak tovabb
de ennel az is olcsobb, ha megveszed pl nemetorszagban a ottani hivatalos Tesla disztriburtornal az autot es itthon forgalomba helyezed
regado nem sok, de ra tuti nincs 6-7kEUR, mint ami ezek huznak rajta

a magyar felhivatalos disztributor a www.teslounge.hu , csak ott meg nincs kiirva ar

több drón kell ;P

(#184009) Dare2Live válasza SaNyEe (#184007) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Én azt írtam jelenleg kb egy éve nem kapható model 3as SR. Nem azt, hogy a régen megvett SRt nem lehet SR+ra upgradelni.

Ebben az esetben nem tuningoltak semmit az összes SR is SR+nyi aksival jött le a sorrol. Megjelenés után nemsokkal már neten rendeli se lehetett csak telefonon, vagy Teslanal direktbe. Aztán már úgy sem.

[link]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#184010) SaNyEe válasza Dare2Live (#184009) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

"nincs standard aku 1eve legalabb. standard plus van."

a két akku dekára ugyanaz, különbség a szoftverben van. Jelentősége kb annyi, hogy cellánként adtak kb +0.1-0.15V plusz feszt szoftveresen

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#184011) SaNyEe válasza SaNyEe (#184010) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

korrekció: nem nőtt az energiasűrűség az SR és SR+ model közt épp most lestem rá, 260Wh/kg. Elvi síkon nem növelték a használható fesz tartományokat.

-- end of transmission --

(#184012) Dare2Live válasza SaNyEe (#184010) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

És ezt a vásárlásra írtam. Nem lehet SRt vásárolni legalább egy éve.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#184013) SaNyEe válasza Dare2Live (#184012) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

az akku ugyanaz, nézd meg mire reagáltál, köszi.

szerk: de inkább összegzem.
Szval az állítás az volt, hogy kb 49kwh kivehető a standard akkuból.
Ezzel az autó 26.2kWh/100km mellett kevesebb, mint 200km-t megy el.

Nyilván értem válaszodban kifejtetted a legtöbbet a performance fogyasztja, nem vitás, 4-5%-al többet fogyaszt. Meg azt is, hogy nincs standard akku, ami azért mégiscsak van.
szval 24.9kWh fogyi mellett se lennék túl nyugodt egy 200km-es úton télen köztes töltés nélkül, na.

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#184014) _q


_q
addikt

Szerintetek mostanában lassabban lehet a rossz idő miatt eladni autót? Várjak március-április körülig és akkor majd beindul jobban az eladás vagy csökkentsek az áron inkább?

[ Szerkesztve ]

(#184015) SaNyEe válasza _q (#184014) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Én decemberben adtam el az autóm. Tök random kinek mikor kell. Hacsaknem valami szezoncikk.
Mit, mióta és mennyiért árulsz?

-- end of transmission --

(#184016) _q válasza SaNyEe (#184015) üzenetére


_q
addikt

98-as 1.4-es g astra 173 ezer km-el. Szerintem korához képest szép állapotú 700 ezer Ft-ért hirdetem január eleje óta és még egy érdeklődő se volt. Lehet elsőre kicsit magas az ár, de alig használt télig gumit is adok hozzá alu és acél felnivel. Elnézve a kínálatot szerintem így már árában adnám.

[ Szerkesztve ]

(#184017) Mauzes válasza _q (#184014) üzenetére


Mauzes
őstag

Talán annyi, hogy jó időben könnyebben utaznak az emberek, de ennek valószínűleg kis hatása lehet. Meg ha nagyon olcsó autót adsz el, akkor esetleg a decemberi költekezés és a nyári utazások után kell egy kis türelmi idő a vevőkör egy részének. De emiatt azért felesleges lenne nem hirdetni.

(#184018) Tin válasza _q (#184016) üzenetére


Tin
veterán

Sok vásárlónak az ár a legfontosabb. Tizenvalahány éve árultam egy kocsit extrákkal, tartozékokkal, alufelnivel, friss gumival drágábban, mint a többi. Nem érdeklődtek.
Aztán kiheréltem, vettem rá bagóért szar gumit lemezfelnin, kiszedtem pár extrát, levettem belőle tartozékokat, és felraktam olcsóbban.
Azonnal jöttek az érdeklődők, első ember el is vitte, külön megvette az alufelnit friss gumival még pár extrát, a többit meg eladtam alkatrészként. 100e-el több jött be, mint az induló ár.

(#184019) tboy93 válasza _q (#184016) üzenetére


tboy93
nagyúr

Szerintem rohadt drága. Muternak tavaly vettunk 190e km-el 2005(!)-os G astrat alig dragabban. Es nem leharcoltat.

(#184020) SaNyEe válasza _q (#184016) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Ne haradudj, de blindre bemondom, hogy rohadt drága. F Astra kínálat ide vagy oda, ennyi pénzért 8-10 évvel fiatalabb autókat is meg lehet fogni.

Ezekkel próbálsz konkurálni (ezek pl. mind klímásak, ABS már jellemzően van, elektromos ablak stb): [link]
A helyzet az, hogy az autódnak használati értéke van és piaci már nincs.

-- end of transmission --

(#184021) 8th válasza _q (#184016) üzenetére


8th
addikt

400k-s kocsi nem kell senkinek 700-ért? Döbbenet! ;]

(#184022) SaNyEe válasza 8th (#184021) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

1-200k a java, 300k a "jobb állapot" 400k a "merész". Van fölötte még pár darab árban, statisztikába majd jók lesznek.
De abban is biztos vagyok, hogy a végén mind 300 alatt megy el, hirdetési ár ide vagy oda. Tipikusan beszámítós autó az újabba, ha akar vele foglalkozni egyáltalán a kereskedő.

-- end of transmission --

(#184023) tboy93 válasza _q (#184016) üzenetére


tboy93
nagyúr

Használt auton uj gumi nem jelentos arkepzo. Ha nagyon szar, alkudnak miatta, de ha jo, nem fognak tobbet fizetni az autóért. Ugyan igy az alufelniert sem fognak 100.000-el tobbet adni egy 22 eves auton...

Elso korben aruld lemezfelniken es vidd le 500 korulre. Meg legyenek jó képek, legyen tiszta az autó es a hirdetes ne legyen tele felesleges bullshittel.

Ha meg mindig nem erdeklodik senki, egy het utan vidd lejjebb az arat.

Arulni lehet akarmennyiert, de ha el akarod adni, tenni kell erte.

[ Szerkesztve ]

(#184024) _q válasza Mauzes (#184017) üzenetére


_q
addikt

Persze hirdetem azóta is, csak nem akarok abba a hibába esni, hogy most nagyon leviszem az árát, közben a jelenlegin is elkelne csak a jó időt kell megvárni.

400 ezer körül még 200 ezer + futott g astra van, ami ráadásul még legtöbb esetbe klímát és elektromos ablakot/tükröt se tartalmaz.

Akkor szerintetek mi a reális ár? Én a többi g astra-t néztem, km, felszereltség és + hozzáadott cuccokkal. Így nem tűnt elrugaszkodottnak annyira az ár.

(#184023) tboy93
Lemezfelnivel árulom, csak pont azon van a 2 éves téli gumi. A nyári már elég régi, az meg alufelnin. Tehát pont rossz kombináció részemről.

[ Szerkesztve ]

(#184025) _q


_q
addikt

Annyi kiegészítés még, hogy bluetoothos rádió, alufelni, acelféleni téli nyári kerék, klíma, elektromos ablak, tükör, Kormányon nincs kiszakadva a duda, váltón a szoknyák cserélve. 500 ezer Ft fölött is a legtöbből ezek hiányoznak.

Tehát így mennyire lőjem be úgy, hogy még alkudható legyen az ár?

(#184026) tboy93 válasza _q (#184024) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ha egy g astrara egy hónap alatt nem jön hívás, akkor valamit nagyon eltoszott az ember a hirdetéssel. Esetedben írtuk már itt többen, az árral van a gond.

(#184027) vzsryl válasza _q (#184025) üzenetére


vzsryl
nagyúr

1998.
700k-ért ez az autó nem eladó, csak esetleg eljátszottál a gondolattal.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#184028) SaNyEe válasza _q (#184025) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Azok a dolgok amiket írsz 2020-ban már nemigen árképzők java részben. Esztétikailag érdekesek lehetnek, amúgy nem. Maga a tény, hogy hirdetik 500e fölött is pont azt jelenti, hogy hirdetik. Meglepne, ha bármelyik 300-350e fölött elmenne. Nézd meg árban milyen autókkal konkurálsz, linkeltem korábban.
S az őszintét megvallva, az Astra F egy 80-as éveg végi fejlesztés, amit 90-es évek elején hoztak piacra. Biztonság téren óriási a szakadék az ezredforduló közepén kihozott járművekkel szemben. Nekem pl ez is egy szempont.

Amit én csinálnék: Ami külön eladható eladnám, sima legolcsóbb fejegységet bele, ha egyáltalán tennék bármit és beraknám a kínálat medián árába. Abból meg már nem kell engedni, mert úgy "kitűnik" valamivel a többi közül.

focvis: ja, hogy G. Egy fokkal jobb :)

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#184029) focvis válasza SaNyEe (#184028) üzenetére


focvis
veterán

Csak hogy egyről beszéljetek: G Astra.

(Az F az alapjaiban a Kadett E-re épül, így 80-as évek eleje.)

(#184030) pècsimunkás válasza focvis (#184029) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Ja ! Nem is értem az F Astrázást! Szépen leírta, hogy G(!!!) Astra!

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#184031) SaNyEe válasza pècsimunkás (#184030) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

vagy benéztem vagy szerkesztés után dobta oda.
Továbbra is túl van árazva szvsz. Majd eladogatja a kiegészítőket aztán berakja a kínálat közepébe. Ott kitűnik az állapotával és elkel :)

-- end of transmission --

(#184032) aero. válasza pècsimunkás (#184030) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

A tényen nem változtat, hogy 700-ért nem.fog elkelni, de valószínűleg 500-ért sem.

(#184033) pècsimunkás válasza aero. (#184032) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Valószűleg nem,de mégsem annyira túlárazott mintha F Astra lenne.

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#184034) kisza25 válasza _q (#184016) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Szerintem nagyon sok :N

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#184035) _q válasza kisza25 (#184034) üzenetére


_q
addikt

Túl sokat se szeretnék rajta csökkenteni egyből, de hónapokig se akarom hirdetni.
Szóval a visszajelzéseitek alapján az árat csökkenteni fogom, viszont milyen rendszerességgel, hetente mondjuk?

(#184036) SaNyEe válasza _q (#184035) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Ha totál ingyenes hirdetést csináltál grátisz tipp: Ha naponta vagy hetente, vagy ahogy akarod felteszed újra a hirdetést a csökkentett árral, azt az összes hirdetésfigyelőnek kiküldi, akiknél stimmelnek a paraméterek.
Szvsz ha egy Astrára egy hétig nem csörren meg a telefon, az tuti nincs árában :)
Az Epicara kb 8-10 naponta jött egy telefon (kb 20 eladó van belőle országosan általában)

-- end of transmission --

(#184037) rbalint88 válasza _q (#184035) üzenetére


rbalint88
addikt

2016 nyarán bruttó 4 óra alatt ment el az 1.2-es kombi fapad+klíma felszereltségű G Astra 2002-es, 96e km-rel. Megkérdeztem unokatesómat, hogy árulni szeretné vagy eladni. 800-ért felraktuk délelőt, 750-ért ment is aznap délután, az első telefonáló vitte. Pedig a jobb hátulja még sérült is volt kicsit.
Tömegmodellt szerintem nem lehet az árát kitartva eladni vagy csak nagyon-nagyon nehezen. Lehet érdemesebb lenne leszedned egy hétre, aztán új képekkel visszarakni 600-ért. Aztán ha két hétig így se viszik el, akkor megint egy hét pihi és mehet vissza 500-ért.

(#184038) kisza25 válasza _q (#184035) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Szerintem ne add hozzá a + gumit és alut, hanem azt add el külön, annak az árával meg csökkentsd le ezt, mert ha hozzá adod azt nem fizetik meg :N

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#184039) molnarpeter válasza rbalint88 (#184037) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

2000 idén amúgy is duplán lélektani határ idén, szerintem is érdemes lebutítani téli szettet és hasonlókat illetően, hogy jobb legyen az ár :)

(#184040) _q


_q
addikt

Köszi mindenkinek a hasznos infót. :R

(#184041) focvis válasza kisza25 (#184038) üzenetére


focvis
veterán

Kb. így, de én fordítva csinálnám: feltenném a gyári alut az ezeréves nyarival; szép fotók róla; és az újszerű télit adnám külön, mondjuk 60-ért felnivel.

(#184042) Tin


Tin
veterán

Nekem is lenne egy kérdésem az autóeladással, leginkább az időzítéssel kapcsolatban.

Röviden: eladnánk asszony Swiftjét, de csak 2-3 hét múlva tudnék hazamenni Magyarországra és foglalkozni vele, de csak azon a hétvégén (akkor persze egész nap lehetne jönni megnézni). Elvileg mivel 5 éves kocsi, kifogástalan állapotú, ráadásul Budapest környékén van, nem kell, hogy gond legyen az eladással, de nem szeretném "hirtelen" ár alatt eladni, és azt sem, hogy egy csomóan anyázzanak miatta, hogy "mér nem lehet megnézni holnap?!".

Szerintetek mi a jó taktika, mennyivel előbb célszerű meghirdetni az autót a tényleges eladásnál?

(#184043) molnarpeter válasza Tin (#184042) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Legjobb lenne szerintem rokonnak, ismerősnek lepasszolni, hogy mutogassa az autót.

(#184044) batai15


batai15
félisten

Én is elkezdtem hirdetni a kis pezsot ,be raktam abba az árva kb amiből még engedek valamit aztán leírásban miket. Cseréltem rajta, es előbb utóbb elmegy. Buták az emberek, mert a kotlak Audi egy hét alatt elment.
Pirosra kíváncsi leszek .
Vettem közbe egy 407et végül nincs rossz bőrbe

(#184045) 8th válasza Tin (#184042) üzenetére


8th
addikt

Azzal kell kezdeni a leírást, hogy külföldi munka miatt csak és kizárólag xyz napon lehet megtekinteni az autót és pont. Az értetlenkedőkre pedig simán rá kell nyomni a telefont. Te vagy az eladó te diktálod a feltételeket.

mod: én már most felraknám a helyedben. Elszalad gyorsan az a néhány hét.

[ Szerkesztve ]

(#184046) Tin válasza molnarpeter (#184043) üzenetére


Tin
veterán

Másik kocsi így lett eladva, de el is tartott egy ideig.

Itt azt tervezem, hogy hazamegyek, aki akar odajön megnézni, aztán utána már szabadon meg lehet venni később is. De a papírjai is itt vannak, szóval az kell.

8th: köszi, én is úgy gondoltam, hogy 2 héttel előbb már felrakható. Fel is rakom a héten.

[ Szerkesztve ]

(#184047) ADAM1337


ADAM1337
nagyúr

2013 utáni mazda 6-okról mi az általános vélemény ? (2 v 2.5 liter benzin kombi revolution felszereltség)
Még jellemző a rozsdásodás ezeknél a típusoknál?

(#184048) johnny82


johnny82
őstag

Hali!

60 év körüli párnak milyen autót ajánlotok olyan 700K-ig, amiben magasabb az üléspozíció és könnyű ki- és beszállni? Nagyon kevés futásra lenne, szinte semmi nem kell bele, csak benzines legyen és megbízható, klíma előny. Suzuki Ignist és Wagon R+-t néztek eddig. Mik vannak még ebben a kategóriában? Fiat Panda milyen? Motorikusan, elektroniusan?

Köszi!

(#184049) Mauzes válasza ADAM1337 (#184047) üzenetére


Mauzes
őstag

Műszakilag a benzinesek jellemzően rendben vannak, de a rozsdásodás továbbra is előfordulhat, főleg ha nem kapott védelmet. A 2,5-es motor azért már eszik szépen. Nem vészes, de nem is nagyon tudod levinni.

(#184050) blu79 válasza ADAM1337 (#184047) üzenetére


blu79
addikt

Szia, mi is mazdát akartunk .. csakis mazdát ... csak dizelt mert azok árban jobbak , viszont többen írtak a rá jellemző láncszakadást ... meg rozsdát ... Ennek ellenére megnéztünk párat (2016 évjárt) nagyon szépek voltak de alulról az egyiknél az alvázon lévő csavarok full berozsdásodtak nem mindegyik de a nagyok közül ... a másik a hátsó sárvédőn apró pici rozsdapöttyök... így vegképp kiábrándultunk belőle .... és lett egy Passat B8 ...

[ Szerkesztve ]

¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.