Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#176501) tboldi válasza Humbucker (#176496) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mert:
1, alapvetően nem problémás konstrukció egyik generációja sem,
2, nincs benne semmi különleges.

[ Szerkesztve ]

(#176502) soldi3r válasza mario1012 (#176483) üzenetére


soldi3r
veterán

Itt azert szamit a meret :)
Toyota Dyna, van ami kozel 1800kg-mal terhelheto 3.5t alatti ossztomeggel.

E30 (oo=[][]=oo)

(#176503) CactuS válasza nesa (#176498) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Lodgy nagyon megy, előbb kapunk Stinger v6 vagy hasonló tesztautót, mint Lodgyt. Egyszerűen viszik. Az újak legnagyobb hiányossága belül az, hogy a középső sín nem tolható. Erre azt mondta kereskedő kontakt, hogy azért nincs, mert akkor nem venne senki grand scenicet.

Ültél benne? Papíron keskeny, de én kényelmesen elférek elől, ami azért nagy szó. A stepway vagy egyéb limitált szint belseje szerintem abszolút vállalható már. Gyerek mellé plüss? Az ajtó meg hányás biztos, az is előny. :DDD

Nekem a legnagyobb bajom vele az, hogy kivezették az 1.6 szívót, helyette az 1.33 tce lett. Attól azért tartanék. 1.6 szívóval nincs sok gond, varosban anyataxikent nyilván eszik, de arra hosszú évekig tökéletes lesz.

Viszont ha kishaszon alapokon keresel, akkor a dokker kell neked, abban van tolóajtó. :)

Milyen 6 villanyablak? :B

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#176504) Integrale válasza CactuS (#176503) üzenetére


Integrale
veterán

A hatso kibillentheto is elektromos. Mar vagy 40 eve letezo extra.

"Bad reklám is reklám too"

(#176505) 8th válasza nesa (#176498) üzenetére


8th
addikt

Kicsit olyan ez mint régebben a mozgáskorlátozottak autóvásárlási támogatása volt. Ott meg csak Suzukit vehettél semmi mást. Após kétoldali csípőprotézissel megpróbált beleülni egy akkor (2006-2007 környéke) új swiftbe a szalonban és rögtön látta, hogy ebből nem lesz új autó vásárlás.

(#176506) CactuS válasza Integrale (#176504) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Az oké, de egy Daciában?

Azért azt látni kéne, hogy miért kerül kevesebb, mint a felébe, mint egy Grand Scenic. Aminél emlékeim szerint talán nem is nyílik a 3. ablak (ez nem biztos, mert csak rövid ideig volt nálunk ilyen, az ügyfél végül nem kért ilyen autót) és a 2. sor azon túl, hogy baromi szűkös, még a fűtés se jut hátra. A beltérnél a kisebb darabok mind renaultból jönnek, de akinek a Rönójában ugyanilyen van és beül a Daciaba fikázza, ilyen ez a bicikli. :)

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#176507) máyköl válasza nesa (#176498) üzenetére


máyköl
veterán

Én sem tudnám elképzelni, hogy bármikor is Dacia -t vegyek magamnak, de vett egy barátom egy új Lodgy -t, és egyáltalán nem tűnt rossznak. Nyilván nem egy új Vito -hoz hasonlítom én sem, de ha 4.2m a full full extrás, mínusz alku, plusz lejön a fele a támogatás miatt, akkor egy átlagos magyar nagycsaládnak best buy tud lenni.

[ Szerkesztve ]

(#176508) CactuS válasza máyköl (#176507) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Alku nagyon minimális lesz, mert a legtöbb modellnél az a baj, hogy nincs belőle elég készleten, pl: Lodgyból nagyon gyorsan elfogy, már ha éppen van. Flottás kedvezményt sem adnak, pedig a legtöbb márkánál azért jóval a listaár alatt vesszük a gépeket.

Az alapváltozatok bántóan buták, mondjuk egy új Ladához képest nem. Kaptunk abból is, "Flip-Flop" fényezéssel, egy full-full extrás darabot. Visított a váltó, plusz röfögött, egy padlós gyorsításkor eskü hangra megvettem volna, hogy valami kompresszoros v8ban ülök, fogyasztás is kb. ott volt, mert nem ment 10 liter alá. Ahhoz képest prémium a Dacia. Visszatérve a Daciara, a magasabb, Stepway vagy az épp elérhető limitált szériások már élhetőek belül. Igen, a műanyagok kopogósak, a hangszigetelés sem a legjobb (bár az is inkább csak pályán zavaró), viszont klasszisokkal olcsóbban kapsz egy adott méretű autót. Flottában van pár Dokker, azt szeretik a sofőrök.

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#176509) aelod válasza CactuS (#176508) üzenetére


aelod
veterán

Dokkert vezettem, dobozosat. Meglepően fürge volt és kényelmes.

"It's simple, if it jiggles, it's fat."

(#176510) fagylalt válasza vzsryl (#176441) üzenetére


fagylalt
senior tag

Köszönöm a válaszokat mindenkinek!

A terv mindenképpen az, hogy a közeli kereskedésekből kérünk egy első körös árajánlatot emailben. Utána meglátjuk, hogy hogyan tovább.
EV, orvos nem játszik. Őstermelőit mennyire bonyolult kiváltani?

Tiguan-ból elég szegényes Hahu-n a kínálat. DSG-vel összesen 4db találatot ad, amiből mindösszesen csak 1db 1.5 TSI van. Hyundai esetében jobb a helyzet.

(#176511) emre válasza fagylalt (#176510) üzenetére


emre
veterán

Viszonylag friss cikk: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/06/30/amit_az_allami_autovasarlasi_tamogatasrol_tudnod_kell/

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#176512) pit stop válasza aelod (#176494) üzenetére


pit stop
addikt

Lábtól függ de nem egy éhes jószág.
Autóúton 5 liter alatti átlagot is ki lehet hozni elég könnyen, klímával a körül vagy kicsit fölötte.
Városban klímával eszik 6-7-et

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#176513) Core2duo6600 válasza bitpork (#176208) üzenetére


Core2duo6600
veterán

Villany - hybrid - benzin - diesel
Így ebben a sorrendben.

(#176209) Qru
Nálunk is egyforma a vége mind 2 kocsinak a családban, engem nem érint, mivel semmien autóval nem rendelkezem jelen pillanatban.

(#176212) Gaben92
:))

(#176235) Morales72
Érthető, ha alaposan körbenézi, azért vannak árulkodó jelek.
Egy használt autónál bármi lehet, ezzel mindeninek számolnia kell.
Nekünk családi szinten lekopogom, eddig szerencsénk volt.
A hugom korábbi vw poloja kivételével, annak a motorjában az egy vagy több henger megadta magát, de szervízelés után, már no problém, az árát is figyelembe véve nem volt anyagi bukás, azt mi sem nézettük át.
A másik 2 nek meg ismert volt az előélete, a régebbi foka már 20 éves, új korától anyám munkahelyének cég autója volt, 5 éven keresztül futott céges szinten. 1.4 kombi focus, innen üzenem a Fordnak, elmegy a fenébe, hogy beteszi az 1.4 es motort a kombiba, 1.6 dukált volna, mint alapmotor
Így legalább nem nyomtad, mert úgye sem ment.
Az ujabb foka az 2 éves volt szintén cégautó kereskedésben lett véve, miután a társaságot aki volt vagy megszüntették, vagy csak eladták az autót, 2 évesnél 90 000 km körül volt benne, az 1.6 tdci.

A Polo meg talán 8-10 éves lehetett, az ára az talán 700 000 és 800 k közt valahol vagy 8-10 éve.

(#176240) feco70
Jó váltasztás, választék is van belőle bőven.

(#176245) focvis
Mert alul becsülte Barna úr a kibocsátást.

(#176250) g@bo
Hogy ma mi van azt nem tudom, de régen az első olcsjcserét 250 km nél majd 500 nál, majd 2000 nél csináltk, és onnan a szokásos intervallumot.
Ma azt mondják, hogy nem kell bejáratni, mert jobb a gyártástechnika stb.
Na most lehet, hogy javult a gyártástechnika, de nézd meg a nivopálcád olajcsere után mindjárt,mert párszáz km után, benzines autón persze, a dieselnél a korom miatt szinte azonnal fekete lesz, de erre is van kivétel, mert anyám használt céges szinten egy fokuszt 1.6 tdci ferdehátút, egy pár évig talán a fokus 3 ast 2010 után volt.
Na annak az olaja átlátszó volt még annak ellenére is, hogy a gyártó szerint 30 000 km enként kell cserélni benne, ami hát hogy mondjam hihetetlen kategória.

(#176278) Dare2Live
Az is gond, hogy magasak a munkavállaló utáni adóterhek a cégnél, a személyi jövedelemadoról nem is beszélve.
Én 200 000 at kapok havonta, magyar tulajdonú cég, épület tervezéssel foglalkozik, it supportot látok el.

(#176337) Morales72
Igen, úgy tűnik.

(#176346) Humbucker
Amikor tönkremegy, nincs időhöz kötve, jellenzően a kuplungszerkezettel együtt.
A focus 2 ben egybe van építve az 1.6 tdci n 300 000 km körül volt cserélve, 320 000 huf körüli volt az összeg ha jól emlékszem.

(#176347) batai15
Kinyitsz egy autóalkatrészes oldalt, de nem túl mérvadó, mert a szerelők biza olcsóbban kapják.

(#176400) daninet
Évi 20 000 km re ki az aki dieselt vesz ?
Ezt is vedd figyelembe.

(#176428) Novics
Jaja benzines leginkább.

Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

(#176514) cappa72 válasza aero. (#176500) üzenetére


cappa72
nagyúr

Köszönöm mindenkinek a segítő válaszát!
:R : Integrale, aero., NB2, nesa, máyköl, bitpork, emre

A Lodgy az kiesik, mert első reakció: "Úristenhogynézki..." - ebből levontam hirtelen a következtetést, hogy ez nem lesz.
A kisputtonyos alapokra épülőkre ugyanez a reakció, bár enyhébb formában kifejezve...
Fiat nem.

Amit aero. linkelt a Touran-ról, az megfogó lehet, nadrágszíj összehúzással talán beleférhet.
NB2, köszi a linket, mert eddig csak a portfolio régi cikkét olvastam.

A Prius+ az b...sza a csőrömet... De drágább mint egy S-max

Azért a bankok is érdekesek; néhány oldalon az olvasható, hogy
"Az összeget kizárólag új M1 kategóriába sorolt, legalább 7 üléses autó zártvégű lízingszerződéssel történő megszerzésére lehet fordítani."
Viszont az államkincstári tájékoztatás meg így szól:
"a határozat véglegessé válásától számított 6 hónapon belül lehet az adásvételi szerződést vagy lízingszerződést megkötni" - tehát nem kizárólag lízingszerződéses konstrukcióval lehet, ahogyan a bankos reklám írja.

A jogi szabályzásról még tömören: "Nagycsaládosnak pedig az a személy minősül, aki három gyermeke után családi pótlékra jogosult."

Na még egy szösszenet:
"még vásárlás előtt derítsék ki, hogy mennyibe kerül egy új gumiabroncs garnitúra az autóhoz, mert a fenntartási költségeket továbbra sem támogatja az állam és sokan következetesen alulbecsülik az ilyesmit." (linked by emre)

@(#176505) 8th
Na igen, legtöbb esetben ez szokott lenni.
Eddig minden támogatásról lecsúsztunk, dacára a 3 gyereknek. Sosem tudtunk igénybe venni semmit, és ez így megy már 18 éve... de talán most az egyszer sikerülhet, ezen dolgozunk (még csak előzetes felméréssel, elméleti alapokon).

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#176515) soldi3r válasza emre (#176511) üzenetére


soldi3r
veterán

3 ev mulva sok hasznalt hetuleses lesz a hahu-n.

E30 (oo=[][]=oo)

(#176516) Doki16 válasza cappa72 (#176514) üzenetére


Doki16
addikt

Prius+ nagyon drága. És azért hidd el meg kell venni legalább a Comfort felszereltséget, mert az alap Toyota-k bántóan "gagyik". Hozzáteszem, hogy ha újként veszed, nagyon sok km kell, hogy visszajöjjön a hibrid előnye. Ami mellette szól az a nagyon megbízható technika. Olajcserén és szűrökön kívül mást nem igényel. 180k km környékén kéri az első komolyabb karbantartást ami az EGR pucolás, ez kb 35k ft.

A VW Touran-on nagyon elgondolkodnék egy Comfortline felszereltségi szinten. Alsó hangon 4 millióval beljebb van mint a Prius. Új autó lévén meg a TSi és a DSG se ad aggodalomra okot. Fogyasztásba is max 2 literrel több mint a Prius.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#176517) bitpork válasza cappa72 (#176514) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ti döntésetek. Én személy szerint nem vállalnék be hitelt a mostani gazdasági helyzetben. Látszólag minden szép és jó de csak egy nagyon szűk réteg profitálhat belőle lévén eladósít - és ha mostanság pukkan a lufi nagyon sok embert magával fog rántani.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#176518) CactuS válasza Doki16 (#176516) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Mondjuk az árukat is kimagaslóan tartják, az 5-6 éves extaxik mennek 3-3,5 alatt (attól függ, hogy ki mennyire őszinte, ki mennyire meri tekerni, de a cédulán 200-250k van), a polgári darabok meg már inkább 4 milla körüliek és nincs bennük kevesebb km. Idehaza ilyen havi 10k körüli cirkálásra nagyon nagyon sokáig meg kéne tartani, hogy ne legyen akkora a bukó.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#176519) soldi3r válasza CactuS (#176518) üzenetére


soldi3r
veterán

Havi 10k? Azert akkor nem olyan sokaig.

E30 (oo=[][]=oo)

(#176520) Doki16 válasza CactuS (#176518) üzenetére


Doki16
addikt

Ezeket 3-4 éves korukban éri megvenni. Ott már túlestek a nagy értékvesztésen. Új autót átlag embernek csak akkor éri megvenni ha nagyon sokat megy vele vagy ha kevesebbet akkor jó sokáig megtartani.
Vagy egy kollégám aki mindig óriási bukóval, de 3 évente cserélgeti a kocsijait és mindig csak újat vesz, de hitelre azt is. Évi 15-öt megy kb. Ő azt mondja, hogy neki fontos, hogy ő legyen az első aki beleül és kell neki a 3-5-7 év garancia.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#176521) aelod válasza Doki16 (#176520) üzenetére


aelod
veterán

Édesjóistenem... :U

"It's simple, if it jiggles, it's fat."

(#176522) cappa72 válasza bitpork (#176517) üzenetére


cappa72
nagyúr

Igen, természetesen a miénk a döntés.

14 éve vettünk fel utoljára hitelt, akkor a már említett Astra F 1.6-ra. Még a válság előtt. Aztán a kormányváltás előtt gyorsan kifizettük a maradékor, nehogy baj legyen.... és igazam lett, baj lett, csak az már minket nem érintett. Jelenleg stabil munkahelyem van (10+ éve), és 3 vagy max 5 évet tudok elképzelni futamidőnek.

Alapvetően szeretek előre gondolkodni, így a fenntartási költségbe nem csak a várható benzinfogyást, hanem a gumikat, kötelező szervizeket, biztosításokat is belekalkulálom.
Csak ennek a függvényében lesz/nem lesz és ha lesz akkor milyen lesz az új autó.
Szeretek addig nyújtózkodni, amíg a takaró ér. A hitelt is úgy kalkulálom, hogy fix költség, és ha a büdzsébe nem fér bele, akkor nemet mondok rá.


@(176516) Doki16
A Prius+ kiesik, az már előte láthatólag sem fér bele.

Amúgy ahogy ajánlgattok, meg közben én is nézelődök, egyre inkább a C-max Grand (azért az ecoboost motornak még utána kell olvasnom) és a leendő plusz támogatással megáldott Touran lehet a befutó. Ezek ugye 1.5-ösek.
(Továbbra is terv, hogy 1.4 alatt nem veszünk családi autót - asszem' ez egyre inkább rögeszmémmé válik, egyre kevésbé engedek ebből - így kiesik igen sok modell)
Még van időnk, nem akarjuk elkapkodni, de lemaradni sem.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#176523) gaborbol válasza cappa72 (#176514) üzenetére


gaborbol
őstag

Nem tudom halgattad-e a legutolso totalkar egesteret. Banki dolgozol vett tamogatasos hetulesest. Talan van benne valami hasznos.

[link]

Nalunk anno az egesz csalad hapogott, hogy miert vettunk Peugeot partnert, hogy nez ez ki, mekkor batar stb.

Parszor ultek benne, aztan hat mennek nemetbe, oten, es kicsi a Corolla, kolcsonkerhetjuk-e? :)

Ar/ertek aranyba baromi jok, siman meg lehet szokno, mi nagyon szerettuk.

(#176524) dragonfx


dragonfx
veterán

sziasztok!

suzuki ignis wagon r vagy swift.et szeretnék venni.
olyan 2003-2008 köztit.
mire érdemes figyelni?
csak benzines játszik.és Mo.ról.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#176525) Doki16 válasza aelod (#176521) üzenetére


Doki16
addikt

Ez az én írásomnak szól vagy a kollégámra reagáltál? :D

(#176522) cappa72: Prius+ baromi jó autó. Komolyan mondom 500k km-ig valószínűleg gondja se lenne. De gyanítom nem mennél sokat egy évben ezért fölöslegesen túl sok pénzt fizetnél érte pluszban a hibrid miatt.

Nekem amúgy nagyon bejön még a Citroen C4 Grand Picasso is. A franciák azért mindig ügyesek voltak kényelemben és praktikumban :)
Ha választanom kellene akkor egy Highline Touran. Nagyon ott van a minőségben a VW ezen a szinten. Tele extrákkal és az 1.5 TSi már-már dízelesen fogyaszt.

De szerintem is várj pár hónapot, addig tisztul a piaci körkép.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#176526) cappa72 válasza gaborbol (#176523) üzenetére


cappa72
nagyúr

Ha haza értem, meghallgatom, köszi.
Nekem volt egy régi Galaxy-m, és azért az a méret hiányzik, de hát nem nekem lesz most az autónézés, hanem anyókának. Mégiscsk nőből van, szeretne csinos autót. Én meg nem engedem neki, hogy műszakilag hülyeséget válasszon. Ezért lesz nálunk hosszú tervezés utáni vásárlás.
Komámnak szintén Partnet vann, 1.6hdi. 9 éves, motorikusan imádja, az elektronika meg franciásan hülyeségeket tud csinálni (elmondása szerint) , de soha nem hagyta még cserben.

(#176525) Doki16
Igen, a C4 volt elsőre az, ami olyan tetszetősebb darab lett volna. Ráadásul a franciák tényleg köréd építik az autót, kényelmesek emlékeim szerint.
Az új autóval nem mennénk szerintem 10k-t sem évente, így tényleg nem érné meg a Prius+.
A VW igen esélyes lehet, de azért bele kell ülnöm mindenképpen. Anyós régi pólóját katsztrófa volt vezetni, a céges új Golf Variant 1.5 dízellel harmatos és kényelmetlen nekem.

Ha nem kellene kalkulálni, meg támogatást igénybe venni, meg nem kéne a hét ülst figyelni, akkor Honda Civic 2019-et vennék valami sprot változatban.... :DDD

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#176527) tboldi válasza dragonfx (#176524) üzenetére


tboldi
nagyúr

Itt nagyjából leírtam mindent, bár főként csak az Ignis-re és a WagonR-re fókuszálva, de gyakorlatilag ugyanez vonatkozik a vasaló Swiftekre is.

(#176528) CactuS válasza soldi3r (#176519) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Bocs, éves. Havi 10k-t magánszemély nagyon nem tesz bele. :D

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#176529) CactuS válasza cappa72 (#176522) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

EcoBoostban annyit tudok segíteni, hogy minél nagyobb a köbcenti, annál problémamentesebb. Emlékeim szerint talán a Cmaxoknál volt az, hogy megrepedt a hűtő körül valami és elforrt a motor, de lehet tévedek.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#176530) tboldi válasza CactuS (#176529) üzenetére


tboldi
nagyúr

Tsebacsi kálváriája után én nem szívesen vennék EcoBoostot. :B

[link1], [link2]

(#176531) grizlisandor válasza aelod (#176509) üzenetére


grizlisandor
addikt

Fürgét megerősítem, cégnél ahol dolgozok van pár. Kényelmest cáfolom, mert az csak egy lap, amire húztak szövetet. Kedvenc dolgok a kocsiban, hogy az átkozott rádiót és a szellőzőket körbe vevő kereten(katt) vakítóan tükröződik a nap.

(#176532) NB2


NB2
aktív tag

(#176533) aelod válasza grizlisandor (#176531) üzenetére


aelod
veterán

Hát hosszú távra nem mentem vele, de próbakörön nem feszengtem benne :). Apósom melós kocsija 3-4 hónapos a cégnél.

(#176525) Doki16

Kollégádra reagáltam. Bocs nem volt egyértelmű.

[ Szerkesztve ]

"It's simple, if it jiggles, it's fat."

(#176534) cappa72 válasza CactuS (#176529) üzenetére


cappa72
nagyúr

Ahogy olvastam, az 1 literesnél volt túl rideg az anyag, nem bírta a tágulást, mergepedt és ráfolyott valami olajos cuccra, amitől kigyulladt.

minél nagyobb a köbcenti, annál problémamentesebb
Ebben reménykedem én is.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#176535) NB2 válasza bitpork (#176517) üzenetére


NB2
aktív tag

Pedzegetik, pedzegetik...
Ugyanakkor azt is mérlegelni kell, hogy a régire mennyit kell költeni, mennyit ér, mennyiért kapsz újat. Simán lehet ha utánaszámol az ember még mindig érdemes belevágni újautóba/hitelbe. Jó nem 0 ft kezdőrészlettel:)
(mondjuk nem is tudom, hogy van-e egyáltalán ilyen)

(#176536) aelod válasza NB2 (#176535) üzenetére


aelod
veterán

Pont ezen vacillálunk mi is. Rendbe hozni a puttony futóművét és kilakatolni az alját és használni még 4-5 évig, vagy venni újat kis hitellel akár.

"It's simple, if it jiggles, it's fat."

(#176537) Qru válasza NB2 (#176535) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Már nincs 0-ás hitel itthon sehol.

#nincsbennetarcsi

(#176538) CactuS válasza tboldi (#176530) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Mondjuk én még a régebbi szívókra sem feltétlenül tennék rá valami x cég spéci programját. Lehet akármilyen jó a cég, de azért egy autógyárnak valószínűleg picit több forrása és tesztelési kapacitása van. A kis twingo RSből is kihoznak a 133 helyett majd 150 lovat, de nem vagyok benne biztos, hogy az tartós is lenne. Szóval azért ez alapján nem feltétlenül írnám le az ecoboost motorokat.

Közben találtam egy TC-s cikket, az ecoboost hibáról.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#176539) nesa válasza máyköl (#176507) üzenetére


nesa
veterán

Nekem csak a dízel játszik 7 személyesbe gyilkos a benzines.

(#176540) dragonfx válasza tboldi (#176527) üzenetére


dragonfx
veterán

a vasaló az az ujabbra gondolsz ami 2004től van?
miből ismerem fel a láncos motrot?
meg a váltó tipushibáját?

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#176541) tboldi válasza CactuS (#176538) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem hinném, hogy a chips okozta volna, mert aligha pörgeti a motort mindig teljesítménycsúcson az ember, a Mágus által leírt olajozási probléma sokkal hihetőbb, így meg mókolás nélkül is előjött volna a hiba.

Szívókat nem is nagyon lehet/érdemes csippelni. Persze van, amit igen, de a kommersz személyautók között nem sok ilyen van, ráadásul az esetek zömében csak picike, pár %-os növekedés érhető el.

(#176540) dragonfx:
2005, de igen.
A motorkód a legkézenfekvőbb, de az Ignis-ben és a vasaló Swiftben csak láncos motor volt (M13A és M15A, Swift Sport esetén M16A), így ezeknél nem kell erre figyelni. A WagonR-ben csak az egyliteres (motorkódot nem tudok) és a G13BB volt szíjas, de 2003 végén ez is megkapta az M13A-t. Az ezzel a motorral szerelt változatot egyébként a szögletesebb hűtőrácsról is könnyen fel lehet ismerni, 2003 végéig "mosolygósabb" volt.
A váltó csapágya ha hibás, morgó vagy surrogó hangot ad üresben alapjáraton, és ha benyomod a kuplungot, elhallgat, de mint írtam az előző hsz-ban, elsősorban csak az M13A-t érinti, a többit nem igazán.

[ Szerkesztve ]

(#176542) CactuS válasza nesa (#176539) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Pesten belüli anyataxizás, néha Debreceni járattal 8-9 körül eszik a szívó Lodgy barátoméknál. Az ahhoz a tehén mérethez képest nem sok szerintem.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#176543) bitpork válasza CactuS (#176542) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Mennyi az a "tehén" méret kg-ban?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#176544) vzsryl válasza bitpork (#176543) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Mint egy alsó-közepes ferde hátú... 1303 kg.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#176545) CactuS válasza vzsryl (#176544) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Jaja, kb. annyi, plusz városon kívül elég szépen belekap a szél abba a csepp formába. :DDD

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#176546) bitpork válasza vzsryl (#176544) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nem tudom miért valahogy az élt bennem hogy a Dacia könnyebb.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#176547) CactuS válasza bitpork (#176546) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Lodgy? Ekkora bódét nehéz könnyebbre kihozni. Ha jól emlékszem a Corolla versonk 1400 kg felett mérlegelt, pedig az kisebb volt.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#176548) vzsryl válasza bitpork (#176546) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Ha egy ekkora "tehén" könnyebb lenne 1,3t-nál, akkor abba szerintem a világ értelmesebbik fele bele sem merne ülni. Értem én, hogy magas szilárdságú acél meg hasonlók, de egy valóban hétszemélyes autót ennél könnyebbre megcsinálni nem lehet úgy, hogy közben biztonságos is maradjon.
Ettől függetlenül megnézném, hogy mi lenne a végkimenetele egy J Astra vs Lodgy karambolnak. A fizika az fizika, kivéve ha Roberto Carlos szabadrúgást végez el, olyankor Neil deGrasse Tyson is elfordul.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#176549) nesa válasza CactuS (#176542) üzenetére


nesa
veterán

Ez a baj, erről beszélek, a szomszédnál, havernál, meg a sógornál meg annak a haverjánál ennyit eszik, vagy még ennek a felet se, akkor az nálam biztos 12+ lesz, a mostani kocsim minimum 1 számmal nagyobb ha nem 2 vel 1.9TD és nekem 7,5-8L átlagba, tudom hogy másoknál 6-6,5 de nekem soha nem arra lejt az út amerre dolgom van, és ahol másoknak lejt ott nekem emelkedik és szembe fúj a szél, ezért több az én fogyasztásom.

Szóval csak a dízel játszik nálam, Doblobol is a 120Le 1.6 dízelt néztem.

(#176550) bitpork válasza nesa (#176549) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Egy korlát felett nem számít hogy dízel. Ekkora dobozokba meg 2 liter alatt nem szabad motort venni szerintem.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.