Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#147001) Tsebacsi válasza !Overdose! (#146999) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Hát 2-3 liter mínusz, ha sokat városozik, elővárosi vagy autópályás üzemben ez még kisebb difi szerintem.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#147002) i-sti válasza humax (#146972) üzenetére


i-sti
senior tag

(#147003) humax válasza Tsebacsi (#146998) üzenetére


humax
senior tag

TSI vagy turbós benzinest

úgy tudóm hogy turbós erősebb kocsi és keveset fogyaszt igaz?
vagy mi a lényeg különbség kettő között?
:R :R :R :R

Elnézést kérek a rossz magyar írásomért, külföldi vagyok

(#147004) #16514048 válasza humax (#147003) üzenetére


#16514048
törölt tag

Turbós a TSI is. Igazából nem is tudom, hogy egyáltalán van-e még ezekből az autókból szívó benzin...

Papíron egyébként igen, kevesebbet fogyaszt, a gyakorlatban már nem igazán, valamint a fenntartási költsége is drágább. Cserébe viszont megy.

[ Szerkesztve ]

(#147005) BigBlackDog válasza humax (#147003) üzenetére


BigBlackDog
veterán

tudóm > tudom :)

A turbónak nem az a lényege, hogy erősebb lesz a kocsi. Ha röviden össze akarnám foglalni (a polgári autókban használt turbókat), akkor egy technológiai eszközként említeném, amely a motor nyomatékkarakterisztikáját alakítja át. Igen, tudomásom szerint fogyasztásra is jótékony hatással van, illetve alacsonyabb fordulaton lesz a "nyomatékhát" a szívóbenzines motoroknál magasabb fordulaton jellemző nyomatékcsúcshoz képest. Viszont +1 hibaforrás, +1 váratlan költségforrás (nyilván új autóknál, értelmes használat mellett azért nem ez a jellemző).

Nem vagyok szakmabeli, azért remélem nem írtam nagyon blődséget. :)

(#147006) i-sti válasza humax (#147003) üzenetére


i-sti
senior tag

[How a turbocharger works!]

Novum Forum Siculorum

(#147007) footy válasza #16514048 (#147004) üzenetére


footy
addikt

Reszterhelesen a gyakorlatban is kevesebbet eszik a turbos.

[ Szerkesztve ]

(#147008) Qru válasza BigBlackDog (#147005) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó amit írsz annyit tennék hozzá, hogy a motor hatásfokát növeli meg a turbó. A fogyi meg attól függ hol/hogy használod. Nekem normál üzemben az 1,8 TSI (160 PS / 250 Nm) 1-1,5 literrel többet evett városban mint a 2.5i szívó (170 PS / 230 Nm) de városon kívül meg a TSI evett 1-1,5 literrel kevesebbet mint a szívó.

#nincsbennetarcsi

(#147009) Mágus2 válasza Qru (#147008) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Mert kihagytad a képletből a váltó áttételezést. :K

(#147010) Qru válasza Mágus2 (#147009) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Meg azt, hogy az egyik 2WD a másik 4WD, az egyik 1600 kg a másik meg csak 1400 kg, meg a légellenállást, az eltérő gumikeveréket és nyomást, az eltérő viszkozitású olajat, meg kb millió 1 dolgot tudom.

De általánosságban akkor is ez a tapasztalatom, hogy városban egy azonos erejű szívó benyós kevesebbet eszik mint egy turbós.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#147011) -v- válasza Qru (#147010) üzenetére


-v-
addikt

városban egy azonos erejű szívó

Város=valószínűleg nem magas fordulat -> ott azonos erejű?
250 Nm from 1500 to 4500rpm vs 230 Nm @4xxx ? :U :C

(#147012) !Overdose! válasza Tsebacsi (#147001) üzenetére


!Overdose!
őstag

Városban lesz az 5+ liter is akár, de mondom, ha ez számít, akkor baj van.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#147013) lenko válasza -v- (#147011) üzenetére


lenko
aktív tag

Azért nem kell mindenképpen 3.0+ nak lennie szívóba.
Nekem 220Nm 3200-on, ezért kb. 2.1-2.2e-nél már annyi nyomatéka van, mint az 1.6 szívó csúcsnyomatéka.

Az embereknek fáj az igazság!

(#147014) molnarpeter válasza -v- (#146994) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Macan +1, vannak garanciális használtautók is. Amúgy meg valamilyen plug-in hibridre pályáznék, ha már benzines.

(#147015) Qru válasza -v- (#147011) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Látom nagyon szőrszálhasogatósra vetted a figut ma. Talán lekésted a bkv buszt hazafelé? ;]

Kb azonos csúcsteljesítményű akkor így már megfelel?

#nincsbennetarcsi

(#147016) szőröscica


szőröscica
addikt

En nem eroltetnem a SUV-ot, 15 milliobol mar lehetne egy esszeruen osszeallitott G31-est venni, sokkal jobb es komfortosabb auto lenne, mint ezek a felfujt vaddiszno SUV-ok.

(#147017) -v- válasza Qru (#147015) üzenetére


-v-
addikt

Ma? Megsértesz. Mindig szőrszálhasogatóra veszem a figurát ;]

(#147018) salieri.


salieri.
őstag

Sziasztok! Most használok először rétegvastagság mérőt ,de nem egészen értem miben mér ez vagy ,hogy . Mellékelem a képeket.
Köszi előre is a segítséget!
[kép] [kép] [kép]

(#147019) -v- válasza salieri. (#147018) üzenetére


-v-
addikt

Mikrométert szoktak mutatni.

[ Szerkesztve ]

(#147020) Qru válasza -v- (#147017) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

:DDD :R

#nincsbennetarcsi

(#147021) salieri. válasza -v- (#147019) üzenetére


salieri.
őstag

Ez most akkor mit mutat ? Használatit nem kaptam .. Erről beszélünk.

(#147022) Qru válasza salieri. (#147021) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mikronban mér A gyári festékek általában 80-150 mikron körüli értéket mutatnak, de ott, ahova kőfelverődésgátló anyagot fújtak (küszöbökön, sárvédőperemeknél), ennél jóval nagyobb lesz a szám a kijelzőn. Minden új réteg fényezés hasonlóan vastag, minimum 100-120 mikronnal növeli a mért értéket. Tehát 200 fölötti értéknél már elég sanszos, hogy utólag fújva lett.

#nincsbennetarcsi

(#147023) salieri. válasza Qru (#147022) üzenetére


salieri.
őstag

Igen,azt tudom,hogy milyen mértékeket kellene mérni,de ebben kérnék segítséget,hogy állítsam be a kiészüléket,ugyanis a képen látható adatok nem valósak.

[ Szerkesztve ]

(#147024) -v- válasza salieri. (#147021) üzenetére


-v-
addikt

Nem tudom sajnos, ennyit tudtam hozzászakérteni a témához :DD
Ez ennyi mikrométer ... nem tudom miért ennyi, ez egy autó amit mérsz? Én azt se tudom, azokon mennyi az annyi .. lehet kalibrálni kell ezt a szart :F Nyomkodd össze vissza ;]

[ Szerkesztve ]

(#147025) Qru válasza salieri. (#147023) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez némi támpontot nyújt de konkrét típus ismeret hiányában passzolom, hogy ez konkrétan hogy működik.

mod:

Próbálj meg manualt szerezni hozzá.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#147026) salieri. válasza -v- (#147024) üzenetére


salieri.
őstag

Gondolkodtam : BAT = nem a battery gyenge? :F

(#147027) Vesztor87 válasza Manitou (#146963) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Azt én sem próbáltam, általában 70-nél már megy az 5-ös :D Ha nagyon nyomom akkor is 120-130-nál elváltom a 3-ast :D

(#147028) mdani01 válasza lenko (#147000) üzenetére


mdani01
aktív tag

Jol nez ki, de az a világos belso..😔

iPhone 6S SpaceGray

(#147029) #94529552 válasza mdani01 (#147028) üzenetére


#94529552
törölt tag

Az szép. :R

(#147030) 8th válasza diegho (#146931) üzenetére


8th
addikt

Első kerék előtt talált el

Tehát gyakorlatilag csak az elejét súrolta a moci. :C

(#147031) mdani01 válasza #94529552 (#147029) üzenetére


mdani01
aktív tag

Szépnek szép csak én nem szeretem ha az autónak világos (fehér, ilyen szürkés, vajbőr) belseje van. Újabb Audi/BMW tulajoknál látom barna az egész belseje szegény autónak..

iPhone 6S SpaceGray

(#147032) Komi28 válasza akos727 (#146955) üzenetére


Komi28
senior tag

Ennyi lenne az egészre a keret.
Ezért is kérdeztem milyen típus lenne a jobb fogyasztásilag.

Gondolom vannak még páran akiknek van saját tapasztalat e téren ezért is itt kérdeztem meg :)

Pumma: olvasgatom már azt is :)

(#147033) middleaged


middleaged
tag

Sziasztok!
Február végén sajnos rommá tört az autóm.(Mazda 323f ba). A kisebb országjárást egy ugyanilyen típus beszererzése okán a héten fejeztem be.Egyszerűen nincs szépen megörzött állapotú már ezekből.
A segítségéteket kérném,most ott tartok, Alfa 147. Az éves várható futásteljesítmény max 4000km/év, mit vegyek a garázsnak,-bár ezen lehet vitatkozni- valami hasonló egyedit az adott méretosztályban?

(#147034) rbalint88 válasza middleaged (#147033) üzenetére


rbalint88
addikt

ez leginkább attól függ, hogy mennyi a keret.
a 147 egyébként nem rossz, rozsdára kell figyelni*, illetve előbb-utóbb a futóművet biztosan fogod cserélni rajta. a benzineseknek két háklijuk van: érzékenyek az olajra, a hidegen hajtást nagyon nem tolerálják jól, valamint (az 1.6 eco 105 ló kivételével) a vezérlésmódosító kb 100ekm-t bír és 50k Ft körül van a cseréje.
ezt leszámítva nagy trükkök nincsenek a típusban, az előforduló hibák leginkább a koruk miatt/korábbi hozzá nem értő használat miatt lehetnek.

*a jellemzően osztrákiából behozott példányoknál, széria elején.

vzsryl: "elektronikai problémák" a légzsákvisszajelző szokott bohóckodni, de azt megoldja a kontaktspray vagy legrosszabb esetben a csatlakozócsere. más villanyos nyűgről nem tudok.

[ Szerkesztve ]

(#147035) vzsryl válasza middleaged (#147033) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Szia!

Jó választás, főleg hogy a kevés futással kímélnéd a futóművét, ami sajnos nem bírja a magyar utakat, és sajnos elég drága a szervizelése. Motorokról majd írnak az olaszos' beállítottságú fórumtársak néhány sort.
Arra készülj fel, hogy ugyan nem rozsdál, mint egy 323F, de egyéb, kisebb hibák előfordulhatnak, pl. elektronikai problémák.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147036) middleaged válasza rbalint88 (#147034) üzenetére


middleaged
tag

köszönet a válaszért, a keret arányos a 147-esek mostani használpiaci középárával+ vétel utáni szervizelés is kalkulálva van. 1,6 ban gondolkodom, de az eco nem ajánlott típus a motor visszafogottsága miatt.Vagy mégis?

(#147037) middleaged válasza vzsryl (#147035) üzenetére


middleaged
tag

Szia!
"ugyan nem rozsdál, mint egy 323F": ez jó hír, bár nem egy szétrohadt rom tört rommá,de igazad van, amiket láttam....Ezeknek a Mazdáknak sajna vége van.
Elég hitványak az utak errefelé (Csongrád megye), de mivel mindannyian más módon oldjuk meg a közlekedést, így ritkán, és csak hosszabb utak esetén használatos eszköz az autó.

[ Szerkesztve ]

(#147038) Integrale válasza middleaged (#147036) üzenetére


Integrale
veterán

Nem fogod észrevenni a különbséget a két motor között. 0-100-ban fél másodperccel jobb a 120 lovas, illetve azonos fordulaton 2-3 Nm-rel nagyobb nyomatékot kapsz. A vezérlésmódosító cseréje 50-60 között van anyagárban, + 20 körül a művelet, amit szerencsés vezérléscserével együtt megejteni, így könnyen beleszalad a 120-ba.

"Bad reklám is reklám too"

(#147039) rasotamas


rasotamas
veterán

Sziasztok! Lecserélném az autómat, őszintén szólva a szerelőm tanácsára mivel szerinte picit megindult a kettőstömegű és még pont annyira, hogy egy laikus nem venné észre.
Ezen kívül az első féktárcsák és betétek csereérettek, és fékolajat sem ártana benne cserélni, meg 1-2 szilentet.
Rozsda szempontjából az alján egy vékony réteg van, tehát egy alvázvédelem szépen megoldaná (nem pedig elfedné) a problémát, de ezt már rábíznám a vevőre, legalábbis az alvazvedelem.com árat már nem fizetném ki érte. Az egyik kerékíven van egy köröm méretű pörsenés. Az ajtók alja is rohad belülről, de tudok színazonost eladót, illetve pont amelyik nem rohad meg van kulcsozva.
Kérdésem, hogyan lehetne ezt anyagilag a lehető legjobban eladni?
Hagyjam ahogy van? Vagy keressek egy profi polírmestert aki a pici rozsdapörsenést, a kulcsozást, ajtók alját is rendbe tudja tenni, vagy a bontott ajtókkal összepolírozni? Ez egy 30-100 ezres művelet lenne szerintem, de sokan csak a külsőt nézik, őket megnyerném vele. Műszakilag sem rossz az autó, nagyon jól megy, egy éves a vezérlés, máraszervízben cseréltettem egy halom pénzért. Egy kárpittisztítás is ráférne.
Azt sem tudom, hogy a plusz dolgokat (8 kerék, gumiszőnyeg, USA hűtőrács) adjam-e vele vagy olcsóbban azok nélkül?

A másik kérdés, mit vegyek helyette 600-1000 körül? Azt gondolom, csak benzin vagy 1.9TDI, de megyek évi közel 30-at, szóval inkább utóbbi, vagy gázszett. A dízelhangot nem szeretem, de hogy alulról húz azt igen. Golf4/Octavia1 kicsit szűk hátul, Passat/A4 B5.5 jó lenne, Sharan trió is nagyon tetszik. Mindenből inkább facelift, mert igényesebb. Tetszenek még a japán benzinesek, de nem tudom melyik az amelyik egyáltalán nem hajlamos rozsdásodni. Olyan autót szeretnék, ami patika és patika állapotban tartani nem kerül egy vagyonba. Ha úgy van lehetőségem egy hengerfej felújítással kezdenék, hogy jól bírja alattam az éveket.

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

(#147040) salieri.


salieri.
őstag

Sziasztok!
Külföldi autó esetén ha nincs érvényes TÜV kell fizetni eredetvizsgálatot forgalomba helyezésnél?
Köszi!

(#147041) -v- válasza rasotamas (#147039) üzenetére


-v-
addikt

Ja én is ezt hallottam, ha elhasználódik egy alkatrész, akkor el kell adni vele az egész autót, és venni egy ugyanolyan idős/idősebb, 15+ éves n tulajos ismeretlen előéletű valamit haccázér, amire kifizeted az átírást, első szervizt, meg jó eséllyel lehet olyan tulajtól veszed aki "elfedni" próbálta a hibákat, meg laikus nem veszi észre alapon továbbtolná valakinek. Tuti üzletnek hangzik, ne habozz :DD féktárcsát, betétet, fékolajat, meg szilentet úgysem kell majd azon se cserélni.

Műszakilag sem rossz az autó, nagyon jól megy, egy éves a vezérlés, máraszervízben cseréltettem egy halom pénzért

Nyomós érvek, el kell adni :K

hengerfej felújítással kezdenék

Hát, eddig azt hittem, azt indokolt esetben szokás, de végülis miért ne :D

Olyan autót szeretnék, ami patika

Haccázér azok mennek, jaja :K 2004-es mazda 6-ot cserélnéd, nem?

patika állapotban tartani nem kerül egy vagyonba

Hát, majd ha csereérett lesz 1-2 alkatrész, és költeni kéne rá, max. eladod megint az egész autót ;]

[ Szerkesztve ]

(#147042) Debilon válasza rasotamas (#147039) üzenetére


Debilon
addikt

a helyedben én megcsináltatnám és nem sz*patnám magam egy ismeretlen vacakkal

amit vilike is írt az helytálló :DDD

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#147043) Integrale válasza -v- (#147041) üzenetére


Integrale
veterán

:DDD :C

"Bad reklám is reklám too"

(#147044) #94529552 válasza rasotamas (#147039) üzenetére


#94529552
törölt tag

Az apró külső hibákat és a kárpittisztítást biztos, hogy megcsináltatnám rajta eladás előtt, a többit meg mérlegelni kell. Ha cserélsz, akkor már jóval fiatalabbra, de a patika állapotú használt autót, lehet, hogy sokáig kell keresni.

(#147045) Richard! válasza -v- (#147041) üzenetére


Richard!
addikt

Comment of the week :DDD

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#147046) rasotamas válasza -v- (#147041) üzenetére


rasotamas
veterán

Azért nem mindegy milyen alkatrészről van szó. Ebbe egy kuplung kettőstömegű 300+munkadíj, miközben legjobb esetben sem ér 1 milliót az autó. A fék, szilent egyebeket kicseréltetném, az volt a kérdés, hogy anyagilag hogy jövök ki a legjobban, de nyugodtan lásd csak bennem a szemét g*cit. Eddig lelkiismeretesen költöttem az autóra, mindig azt kapta ami a legjobb volt, most lett elegem.
Egy 1.9 TDI olcsóbban fönntartható, tehát patika állapotban is könnyebb tartani. Rengeteg bontott cucc van olcsón. Ja és 130 egy kettőstömegű.
Nem mondtam hogy 600-ért jobb, erősebb és újabb autót szeretnék, lehet az 2000-res, kisebb is, de jobb állapotú. Ma Magyarországon ár szempontjából a kor a mérvadó, egy patika autót sem tudnak kétszer-háromszor annyiért eladni mint egy azonos korú bontószökevényt.
Erre az autóra eddig vezérléscserével, olajcserékkel, akkuval mindenestől 6-800 ezret költöttem el 2,5 év, 60 ezer kilométer alatt. Plusz gázolaj. Nem érzem magam olcsó jánosnak, még akkor is ha te úgy akarsz beállítani. Sok lett ráköltve, jó autó, de már ezt a költést nincs kedvem benyelni, nem fog vele rosszul járni az új tulaj sem, más dolgok rendben vannak.
Családilag is változnak a dolgok, a fiam is vesz kocsit, én új munkahelyre megyek, ezáltal változik a felhasználás módja. Nem csak a kettőstömegű miatt cserélem, de ez egy jó lökés. Szerintem korrektebb, hogy így leírtam ide nektek, de esetleg túl lehetne ezen lépni.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#147047) -v- válasza rasotamas (#147046) üzenetére


-v-
addikt

Engem nem kell meggyőznöd, véleményeket kértél arra amit először írtál, kaptál egyet :)

[ Szerkesztve ]

(#147048) Integrale válasza rasotamas (#147046) üzenetére


Integrale
veterán

De miért feltételezed azt, hogy ha te úgy adod el az autót, hogy még egy laikus nem vesz észre rajta ezt-azt, akkor más nem így adja el neked az autóját?
Tudom, látni olyan hirdetéseket, hogy "új lendkerék, új vezérlés, felújított futómű, de eladnám".
De ez egyrészt kamu, másrészt, veszel egy vélhetően többet futott, idősebb, olyan autót, amin nem tudod, hogy mit, mikor cseréltek, ha cseréltek. Tehát kezdheted elölről a kiadásokat, megfejelve átírással, szervizlátogatással, rohangálással, adminisztrációval.

Más megközelítésből, már csak a lelkiismeretem miatt is úgy adnám el ahogy van, és a tényleg apróságot javítanám, nem simliskedném el a lendkereket, rozsdát stb.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#147049) Richard! válasza rasotamas (#147046) üzenetére


Richard!
addikt

Van egy tippem. Volán/BKV bérlet ;)

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#147050) Komi28


Komi28
senior tag

Erre is van ötlete valakinek? :)

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.