Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Hát 2-3 liter mínusz, ha sokat városozik, elővárosi vagy autópályás üzemben ez még kisebb difi szerintem.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
i-sti
senior tag
humax
senior tag
TSI vagy turbós benzinest
úgy tudóm hogy turbós erősebb kocsi és keveset fogyaszt igaz?
vagy mi a lényeg különbség kettő között?
Elnézést kérek a rossz magyar írásomért, külföldi vagyok
#16514048
törölt tag
Turbós a TSI is. Igazából nem is tudom, hogy egyáltalán van-e még ezekből az autókból szívó benzin...
Papíron egyébként igen, kevesebbet fogyaszt, a gyakorlatban már nem igazán, valamint a fenntartási költsége is drágább. Cserébe viszont megy.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
tudóm > tudom
A turbónak nem az a lényege, hogy erősebb lesz a kocsi. Ha röviden össze akarnám foglalni (a polgári autókban használt turbókat), akkor egy technológiai eszközként említeném, amely a motor nyomatékkarakterisztikáját alakítja át. Igen, tudomásom szerint fogyasztásra is jótékony hatással van, illetve alacsonyabb fordulaton lesz a "nyomatékhát" a szívóbenzines motoroknál magasabb fordulaton jellemző nyomatékcsúcshoz képest. Viszont +1 hibaforrás, +1 váratlan költségforrás (nyilván új autóknál, értelmes használat mellett azért nem ez a jellemző).
Nem vagyok szakmabeli, azért remélem nem írtam nagyon blődséget.
i-sti
senior tag
Novum Forum Siculorum
footy
addikt
Reszterhelesen a gyakorlatban is kevesebbet eszik a turbos.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Jó amit írsz annyit tennék hozzá, hogy a motor hatásfokát növeli meg a turbó. A fogyi meg attól függ hol/hogy használod. Nekem normál üzemben az 1,8 TSI (160 PS / 250 Nm) 1-1,5 literrel többet evett városban mint a 2.5i szívó (170 PS / 230 Nm) de városon kívül meg a TSI evett 1-1,5 literrel kevesebbet mint a szívó.
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Mert kihagytad a képletből a váltó áttételezést.
Qru
MODERÁTOR
Meg azt, hogy az egyik 2WD a másik 4WD, az egyik 1600 kg a másik meg csak 1400 kg, meg a légellenállást, az eltérő gumikeveréket és nyomást, az eltérő viszkozitású olajat, meg kb millió 1 dolgot tudom.
De általánosságban akkor is ez a tapasztalatom, hogy városban egy azonos erejű szívó benyós kevesebbet eszik mint egy turbós.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-v-
addikt
városban egy azonos erejű szívó
Város=valószínűleg nem magas fordulat -> ott azonos erejű?
250 Nm from 1500 to 4500rpm vs 230 Nm @4xxx ?
!Overdose!
őstag
Városban lesz az 5+ liter is akár, de mondom, ha ez számít, akkor baj van.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
lenko
aktív tag
Azért nem kell mindenképpen 3.0+ nak lennie szívóba.
Nekem 220Nm 3200-on, ezért kb. 2.1-2.2e-nél már annyi nyomatéka van, mint az 1.6 szívó csúcsnyomatéka.
Az embereknek fáj az igazság!
molnarpeter
nagyúr
Macan +1, vannak garanciális használtautók is. Amúgy meg valamilyen plug-in hibridre pályáznék, ha már benzines.
Qru
MODERÁTOR
Látom nagyon szőrszálhasogatósra vetted a figut ma. Talán lekésted a bkv buszt hazafelé?
Kb azonos csúcsteljesítményű akkor így már megfelel?
#nincsbennetarcsi
szőröscica
addikt
En nem eroltetnem a SUV-ot, 15 milliobol mar lehetne egy esszeruen osszeallitott G31-est venni, sokkal jobb es komfortosabb auto lenne, mint ezek a felfujt vaddiszno SUV-ok.
-v-
addikt
Ma? Megsértesz. Mindig szőrszálhasogatóra veszem a figurát
salieri.
őstag
-v-
addikt
Mikrométert szoktak mutatni.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
salieri.
őstag
Ez most akkor mit mutat ? Használatit nem kaptam .. Erről beszélünk.
Qru
MODERÁTOR
Mikronban mér A gyári festékek általában 80-150 mikron körüli értéket mutatnak, de ott, ahova kőfelverődésgátló anyagot fújtak (küszöbökön, sárvédőperemeknél), ennél jóval nagyobb lesz a szám a kijelzőn. Minden új réteg fényezés hasonlóan vastag, minimum 100-120 mikronnal növeli a mért értéket. Tehát 200 fölötti értéknél már elég sanszos, hogy utólag fújva lett.
#nincsbennetarcsi
salieri.
őstag
Igen,azt tudom,hogy milyen mértékeket kellene mérni,de ebben kérnék segítséget,hogy állítsam be a kiészüléket,ugyanis a képen látható adatok nem valósak.
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Nem tudom sajnos, ennyit tudtam hozzászakérteni a témához
Ez ennyi mikrométer ... nem tudom miért ennyi, ez egy autó amit mérsz? Én azt se tudom, azokon mennyi az annyi .. lehet kalibrálni kell ezt a szart Nyomkodd össze vissza
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ez némi támpontot nyújt de konkrét típus ismeret hiányában passzolom, hogy ez konkrétan hogy működik.
mod:
Próbálj meg manualt szerezni hozzá.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
salieri.
őstag
Gondolkodtam : BAT = nem a battery gyenge?
Vesztor87
senior tag
Azt én sem próbáltam, általában 70-nél már megy az 5-ös Ha nagyon nyomom akkor is 120-130-nál elváltom a 3-ast
mdani01
aktív tag
Jol nez ki, de az a világos belso..😔
iPhone 6S SpaceGray
#94529552
törölt tag
Az szép.
8th
addikt
Első kerék előtt talált el
Tehát gyakorlatilag csak az elejét súrolta a moci.
mdani01
aktív tag
Szépnek szép csak én nem szeretem ha az autónak világos (fehér, ilyen szürkés, vajbőr) belseje van. Újabb Audi/BMW tulajoknál látom barna az egész belseje szegény autónak..
iPhone 6S SpaceGray
Komi28
senior tag
Ennyi lenne az egészre a keret.
Ezért is kérdeztem milyen típus lenne a jobb fogyasztásilag.
Gondolom vannak még páran akiknek van saját tapasztalat e téren ezért is itt kérdeztem meg
Pumma: olvasgatom már azt is
middleaged
tag
Sziasztok!
Február végén sajnos rommá tört az autóm.(Mazda 323f ba). A kisebb országjárást egy ugyanilyen típus beszererzése okán a héten fejeztem be.Egyszerűen nincs szépen megörzött állapotú már ezekből.
A segítségéteket kérném,most ott tartok, Alfa 147. Az éves várható futásteljesítmény max 4000km/év, mit vegyek a garázsnak,-bár ezen lehet vitatkozni- valami hasonló egyedit az adott méretosztályban?
rbalint88
addikt
ez leginkább attól függ, hogy mennyi a keret.
a 147 egyébként nem rossz, rozsdára kell figyelni*, illetve előbb-utóbb a futóművet biztosan fogod cserélni rajta. a benzineseknek két háklijuk van: érzékenyek az olajra, a hidegen hajtást nagyon nem tolerálják jól, valamint (az 1.6 eco 105 ló kivételével) a vezérlésmódosító kb 100ekm-t bír és 50k Ft körül van a cseréje.
ezt leszámítva nagy trükkök nincsenek a típusban, az előforduló hibák leginkább a koruk miatt/korábbi hozzá nem értő használat miatt lehetnek.
*a jellemzően osztrákiából behozott példányoknál, széria elején.
vzsryl: "elektronikai problémák" a légzsákvisszajelző szokott bohóckodni, de azt megoldja a kontaktspray vagy legrosszabb esetben a csatlakozócsere. más villanyos nyűgről nem tudok.
[ Szerkesztve ]
vzsryl
nagyúr
Szia!
Jó választás, főleg hogy a kevés futással kímélnéd a futóművét, ami sajnos nem bírja a magyar utakat, és sajnos elég drága a szervizelése. Motorokról majd írnak az olaszos' beállítottságú fórumtársak néhány sort.
Arra készülj fel, hogy ugyan nem rozsdál, mint egy 323F, de egyéb, kisebb hibák előfordulhatnak, pl. elektronikai problémák.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
middleaged
tag
köszönet a válaszért, a keret arányos a 147-esek mostani használpiaci középárával+ vétel utáni szervizelés is kalkulálva van. 1,6 ban gondolkodom, de az eco nem ajánlott típus a motor visszafogottsága miatt.Vagy mégis?
middleaged
tag
Szia!
"ugyan nem rozsdál, mint egy 323F": ez jó hír, bár nem egy szétrohadt rom tört rommá,de igazad van, amiket láttam....Ezeknek a Mazdáknak sajna vége van.
Elég hitványak az utak errefelé (Csongrád megye), de mivel mindannyian más módon oldjuk meg a közlekedést, így ritkán, és csak hosszabb utak esetén használatos eszköz az autó.
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
Nem fogod észrevenni a különbséget a két motor között. 0-100-ban fél másodperccel jobb a 120 lovas, illetve azonos fordulaton 2-3 Nm-rel nagyobb nyomatékot kapsz. A vezérlésmódosító cseréje 50-60 között van anyagárban, + 20 körül a művelet, amit szerencsés vezérléscserével együtt megejteni, így könnyen beleszalad a 120-ba.
"Bad reklám is reklám too"
Sziasztok! Lecserélném az autómat, őszintén szólva a szerelőm tanácsára mivel szerinte picit megindult a kettőstömegű és még pont annyira, hogy egy laikus nem venné észre.
Ezen kívül az első féktárcsák és betétek csereérettek, és fékolajat sem ártana benne cserélni, meg 1-2 szilentet.
Rozsda szempontjából az alján egy vékony réteg van, tehát egy alvázvédelem szépen megoldaná (nem pedig elfedné) a problémát, de ezt már rábíznám a vevőre, legalábbis az alvazvedelem.com árat már nem fizetném ki érte. Az egyik kerékíven van egy köröm méretű pörsenés. Az ajtók alja is rohad belülről, de tudok színazonost eladót, illetve pont amelyik nem rohad meg van kulcsozva.
Kérdésem, hogyan lehetne ezt anyagilag a lehető legjobban eladni?
Hagyjam ahogy van? Vagy keressek egy profi polírmestert aki a pici rozsdapörsenést, a kulcsozást, ajtók alját is rendbe tudja tenni, vagy a bontott ajtókkal összepolírozni? Ez egy 30-100 ezres művelet lenne szerintem, de sokan csak a külsőt nézik, őket megnyerném vele. Műszakilag sem rossz az autó, nagyon jól megy, egy éves a vezérlés, máraszervízben cseréltettem egy halom pénzért. Egy kárpittisztítás is ráférne.
Azt sem tudom, hogy a plusz dolgokat (8 kerék, gumiszőnyeg, USA hűtőrács) adjam-e vele vagy olcsóbban azok nélkül?
A másik kérdés, mit vegyek helyette 600-1000 körül? Azt gondolom, csak benzin vagy 1.9TDI, de megyek évi közel 30-at, szóval inkább utóbbi, vagy gázszett. A dízelhangot nem szeretem, de hogy alulról húz azt igen. Golf4/Octavia1 kicsit szűk hátul, Passat/A4 B5.5 jó lenne, Sharan trió is nagyon tetszik. Mindenből inkább facelift, mert igényesebb. Tetszenek még a japán benzinesek, de nem tudom melyik az amelyik egyáltalán nem hajlamos rozsdásodni. Olyan autót szeretnék, ami patika és patika állapotban tartani nem kerül egy vagyonba. Ha úgy van lehetőségem egy hengerfej felújítással kezdenék, hogy jól bírja alattam az éveket.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
salieri.
őstag
Sziasztok!
Külföldi autó esetén ha nincs érvényes TÜV kell fizetni eredetvizsgálatot forgalomba helyezésnél?
Köszi!
-v-
addikt
Ja én is ezt hallottam, ha elhasználódik egy alkatrész, akkor el kell adni vele az egész autót, és venni egy ugyanolyan idős/idősebb, 15+ éves n tulajos ismeretlen előéletű valamit haccázér, amire kifizeted az átírást, első szervizt, meg jó eséllyel lehet olyan tulajtól veszed aki "elfedni" próbálta a hibákat, meg laikus nem veszi észre alapon továbbtolná valakinek. Tuti üzletnek hangzik, ne habozz féktárcsát, betétet, fékolajat, meg szilentet úgysem kell majd azon se cserélni.
Műszakilag sem rossz az autó, nagyon jól megy, egy éves a vezérlés, máraszervízben cseréltettem egy halom pénzért
Nyomós érvek, el kell adni
hengerfej felújítással kezdenék
Hát, eddig azt hittem, azt indokolt esetben szokás, de végülis miért ne
Olyan autót szeretnék, ami patika
Haccázér azok mennek, jaja 2004-es mazda 6-ot cserélnéd, nem?
patika állapotban tartani nem kerül egy vagyonba
Hát, majd ha csereérett lesz 1-2 alkatrész, és költeni kéne rá, max. eladod megint az egész autót
[ Szerkesztve ]
Debilon
addikt
a helyedben én megcsináltatnám és nem sz*patnám magam egy ismeretlen vacakkal
amit vilike is írt az helytálló
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
Integrale
veterán
"Bad reklám is reklám too"
#94529552
törölt tag
Az apró külső hibákat és a kárpittisztítást biztos, hogy megcsináltatnám rajta eladás előtt, a többit meg mérlegelni kell. Ha cserélsz, akkor már jóval fiatalabbra, de a patika állapotú használt autót, lehet, hogy sokáig kell keresni.
Richard!
addikt
Comment of the week
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Azért nem mindegy milyen alkatrészről van szó. Ebbe egy kuplung kettőstömegű 300+munkadíj, miközben legjobb esetben sem ér 1 milliót az autó. A fék, szilent egyebeket kicseréltetném, az volt a kérdés, hogy anyagilag hogy jövök ki a legjobban, de nyugodtan lásd csak bennem a szemét g*cit. Eddig lelkiismeretesen költöttem az autóra, mindig azt kapta ami a legjobb volt, most lett elegem.
Egy 1.9 TDI olcsóbban fönntartható, tehát patika állapotban is könnyebb tartani. Rengeteg bontott cucc van olcsón. Ja és 130 egy kettőstömegű.
Nem mondtam hogy 600-ért jobb, erősebb és újabb autót szeretnék, lehet az 2000-res, kisebb is, de jobb állapotú. Ma Magyarországon ár szempontjából a kor a mérvadó, egy patika autót sem tudnak kétszer-háromszor annyiért eladni mint egy azonos korú bontószökevényt.
Erre az autóra eddig vezérléscserével, olajcserékkel, akkuval mindenestől 6-800 ezret költöttem el 2,5 év, 60 ezer kilométer alatt. Plusz gázolaj. Nem érzem magam olcsó jánosnak, még akkor is ha te úgy akarsz beállítani. Sok lett ráköltve, jó autó, de már ezt a költést nincs kedvem benyelni, nem fog vele rosszul járni az új tulaj sem, más dolgok rendben vannak.
Családilag is változnak a dolgok, a fiam is vesz kocsit, én új munkahelyre megyek, ezáltal változik a felhasználás módja. Nem csak a kettőstömegű miatt cserélem, de ez egy jó lökés. Szerintem korrektebb, hogy így leírtam ide nektek, de esetleg túl lehetne ezen lépni.
https://tinyurl.com/rasoapro
-v-
addikt
Engem nem kell meggyőznöd, véleményeket kértél arra amit először írtál, kaptál egyet
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
De miért feltételezed azt, hogy ha te úgy adod el az autót, hogy még egy laikus nem vesz észre rajta ezt-azt, akkor más nem így adja el neked az autóját?
Tudom, látni olyan hirdetéseket, hogy "új lendkerék, új vezérlés, felújított futómű, de eladnám".
De ez egyrészt kamu, másrészt, veszel egy vélhetően többet futott, idősebb, olyan autót, amin nem tudod, hogy mit, mikor cseréltek, ha cseréltek. Tehát kezdheted elölről a kiadásokat, megfejelve átírással, szervizlátogatással, rohangálással, adminisztrációval.
Más megközelítésből, már csak a lelkiismeretem miatt is úgy adnám el ahogy van, és a tényleg apróságot javítanám, nem simliskedném el a lendkereket, rozsdát stb.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Richard!
addikt
Van egy tippem. Volán/BKV bérlet
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, Apple garancia, doboz, kék
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, nanoSIM, Apple garancia, doboz, szürke
- Macbook Pro 16" - i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke
ingyenes kategóriában
- Jóárasított Hálózati Eszközök és Stafield Kontroller
- 92db Redragon blue switch (dustproof)
- TP-Link TL-PA4010 Kit - Powerline Adapter
- GIGABYTE GeForce GTX 760 OC 4GB GDDR5 256bit (GV-N760OC-4GD) Videokártya eladó.
- Garanciában cserélt vadonatúj ,aktiválatlan Apple Watch Series 7 Stainless Steel 45MM GPS+LTE