Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#176651) KrAt válasza KrAt (#176650) üzenetére


KrAt
veterán

Lecsusztam a szerkesztesrol: nemet a draga :)
Futomu, kasztni 1-2 aprosagot leazamitva, belter, motor teljesen jo, az aljat ha meg lehet menteni, akkor nem lenne kerdes..

(#176652) aelod válasza hobizoli (#176648) üzenetére


aelod
veterán

Az van benne.

"It's simple, if it jiggles, it's fat."

(#176653) BUZZLGHTYR


BUZZLGHTYR
senior tag

105 lovas 2006os szerias pdtdi skoda superb t neztem ki 1 millaert, melyben 430k kilometer van, allapotra nagyon szep az auto. Mik a legfobb hibai a 105 lovasnak? Olvastam hogy a hajtojarok gyengek, igaz?

(#176654) hobizoli válasza BUZZLGHTYR (#176653) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ennyiert inkabb vennek egy 1.9 16v JTDm 150lovas FL156 SW-t
az "megy" is, tuti nincs benne 430k+ km, meg nem egy kifejezetten hirhedt szethullos motor van benne

101loeros dizel SuperB 1430kg es 13.2sec alatt van kilon vele

több drón kell ;P

(#176655) BUZZLGHTYR válasza hobizoli (#176654) üzenetére


BUZZLGHTYR
senior tag

Aztmondjak h annak meg a futomuve nagyon kenyes a magyar uton 1 2 ev utan gatyara vagjak es 300 kilo szervizelni

(#176656) MunezXBK válasza hobizoli (#176654) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Superb, nem SuperB.

(#176657) tboy93 válasza BUZZLGHTYR (#176655) üzenetére


tboy93
nagyúr

Jobb és bonyolultabb futómű van alatta mint mondjuk egy astra alatt, de egyrészt nem kell mindent egyszerre cserélni, másrészt nem a legolcsóbb hulladékot kell belerakni és akkor tartós(abb) lesz.

(#176658) hobizoli válasza BUZZLGHTYR (#176655) üzenetére


hobizoli
nagyúr

300k :DDD

de 300k szerintem akkor sincs, ha a 4 lengescsillapito is cserelve van Bilstein-re
100k korul van a teljes elso-hatso lengokar kit hozza

AR-ban egy felso lengokarral van tobb elol technika, mint egy sima MacPherson rendszeru futomuves autoban, meg toronycsapagy helyett toronyszilent van, ugyhogy olyan tul nagy trukk nincs benne

de mondjuk pont a B5-s Passat az, ami a Superbéla alapja is, ahol elol a Multilink futomuben ketto lengokar is van oldalankent fent

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#176659) Qru válasza hobizoli (#176649) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nagy kérdés még a rozsda is esetükben. Nálunk legalábbis ezért kellett mennie a háztól. Pedig amúgy semmi baja nem volt motorikusan.

#nincsbennetarcsi

(#176660) hobizoli válasza Qru (#176659) üzenetére


hobizoli
nagyúr

20 eves autonal ez BARMINEL elofordulhat mar

foleg ha osztrak eredetu jargany volt korabban, akkor 10-12 eves koraban is tud rugyezni kb akarmi

több drón kell ;P

(#176661) ALgore2


ALgore2
tag

Sziasztok!

Kocsit kell cserélnem és nagy kombira van szükség!
Többnyire városi használatra, alkalmanként hosszabb utakra!! A keret 1,2-2 milla között!
Ajánlások, pro és kontra tapasztalatok érdekelnek az alábbi tipusokról, motorokról!
Más gyártmány nem igazán érdekel!
Ford Mondeo MK4 1.6 B 125 le
Ford Mondeo MK4 2.0 D 140 le
Opel Vectra C FL 1.9 cdti 150 le
Opel Vectra C FL 1.8 B 140le(ritka, mint a fehér holló és gyorsan elviszik...)

Köszönöm!

(#176662) Qru válasza hobizoli (#176660) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A sok só megtette a hatását... :K

#nincsbennetarcsi

(#176663) aelod válasza Qru (#176662) üzenetére


aelod
veterán

Ja anyósék i10-ében is. Dániából került ide aztán már magyar tulajtól vették.

"It's simple, if it jiggles, it's fat."

(#176664) Core2duo6600 válasza ALgore2 (#176661) üzenetére


Core2duo6600
veterán

A felsoroltakból, egyértelműen a Ford, még a Focust is vedd számításba.
A mondeo kombi igen nagy, városi mászkálásra

Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

(#176665) tboy93 válasza ALgore2 (#176661) üzenetére


tboy93
nagyúr

Szia! Az mk4 mondeoba nagyon kevés lesz az 1.6 szívó. A 2.0 tdci jo motor, azzal nem is szokott baj lenni, de a szokasos dizel nyugokre figyelni kell, DPF, turbó, ha kuplung csere akkor jön vele a kettostomegu is, sok-sok szazezer ra tud menni ha belefutsz. Ráadásul a varosi hasznalatot nem fogja megköszönni, plusz szmogriado eseten mehetsz tomegkozledessel vagy gyalog. En inkabb javasolnek egy benzines autot, meg ha joval tobbet is fog fogyasztani.

Amit meg szamitasba vehetsz, az a Toyota Avensis, ebbol a 2.0 a jobb. Honda Accord, a kombi hatalmas! Mitsubishi Lancer kombi, ebbol szepet kapsz 1-1.5 között. Mazda6 csak akkor, ha valami déli országból jött es abszolút rozsdamentes.

(#176666) hobizoli válasza hobizoli (#176658) üzenetére


hobizoli
nagyúr

VAG Multilink
sot, itt a kepen alul is ket kar van, ugyhogy elol egybol min. 4-4 lengokar figyel kapasbol :DDD

több drón kell ;P

(#176667) Coyot válasza hobizoli (#176654) üzenetére


Coyot
őstag

Mondjuk azt nem értem az alfa hogy jön be superb helyett, egy méretkategóriával majd kisebb az Alfa.

Arról nem is beszélve, hogy ha csak 150k km van benne akkor is állandóan a szervízbe fog állni ;]

Má' nem

(#176668) soldi3r válasza BUZZLGHTYR (#176653) üzenetére


soldi3r
veterán

A legnagyobb gondja, hogy ritka. Keves bontott cucc lesz hozza. VAG vonalon inkabb egy 3B Passat vagy egy merettel kisebb A4 B6. De talan a Jettakat es az O2-ket is erdemes nezegetni.

[ Szerkesztve ]

E30 (oo=[][]=oo)

(#176669) MunezXBK válasza Coyot (#176667) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Sose fogjuk megérteni, de csak az olasz! :U

(#176670) hobizoli válasza Coyot (#176667) üzenetére


hobizoli
nagyúr

105lovas motorral Superb meg kb arra jo, hogy odebbvigye magat a parkoloban, mert dognehez az auto onmagaban is, nehogy ha meg 4-n beleulnek
leggyikabb motor az egesz palettan egy alapbol kozel 1.5tonnas jarganyba, egy hosszu 5-s valtoval, hogy meg rugalmassaga is sz.r legyen
legalabb raktak volna melle egy 6-s valtot, hogy azzal javitsanak vmit ezen

biztos meg nem vennem

-----

nyilvan ott persze
nem ertem a 210k km-s 147-mel miert nem kell odajarnom megse
meg miert ne pont ezzel a hirtelenhalal motorossal ne kene ott allni addot esetben, amikor hirhedt a nyugje, es meg a futomuve is bonyolultabb felepitesu...
egyesek azt hiszik, hogy a 30 eves kettesgolf is meg a gyari made in W.Germany feliratos, gyari beepitesu lengescsillapitoval jar, es csont nelkul atmegy vele az NKH muszakin is

....de azert jo probalkozas volt ;] :U

több drón kell ;P

(#176671) molnarpeter válasza BUZZLGHTYR (#176653) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Csapágyat kell csak cserélni, utána jó. DPF-es kerülendő, PR kódokat érdemes lehet ellenőrizni. Ennyi km-rel mondjuk nem életbiztosítás.

(#176672) cappa72


cappa72
nagyúr

Puff neki, Grand C-max nincs, már nem is rendelhető... asszem ezt anyóka zokon veszi majd...
Még ez lett volna a leginkább megfelelő neki. Kinézetre és műszakilag is.
Egyre inkább a Touran felé lendül az inga.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#176673) aero. válasza molnarpeter (#176671) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Irta, hogy evi 50e km+-ra kellene. Szerintem erre sem egy 360-at futott Superb, akar 200 ezret futott jtd, sem egy új autó sem való, maganszemelykent. Itt fel kell adni a heti ingazast es min. 2 vagy inkább 3 hetente. Nincs az a fizetés, ami mellett ez megéri. :U

(#176674) molnarpeter válasza aero. (#176673) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

(#176675) aero. válasza molnarpeter (#176674) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

:R errol lemaradtam, de az se keves:)

(#176676) Coyot válasza hobizoli (#176670) üzenetére


Coyot
őstag

Valóban nem versenyautó. Csak tudod a célok nincsenek tisztázva. Ha nekem sportos mindennapi autó kell amiben hajlandó vagyok áldozni a design és a sportos vezetés oltárán - minden más kárára - akkor rendben van legyen Alfa. De ha praktikus arébbállós autóra van szükség (95% körülbelül), akkor ott az Alfa bizony azon nyomban esik ki a pixisből.

Várj még 230-ig ott kezdenek el jönni a nyűgök ;]

Mondjuk azt nem értem miért gond a futóműve, nagyon jó futómű van ezek alatt.Vagy magyarosan az a gond, hogy 250ezrenként költeni kell 150 ezret egy komplett lengőkarszettre mindenestől?

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#176677) hobizoli válasza Coyot (#176676) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ha meg ott sem, akkor majd varjak 300k-g, es vegyek inkabb egy addigra 600k-t futott vmit...
nyilvan hujevagyok
janem :U

több drón kell ;P

(#176678) aelod válasza aero. (#176673) üzenetére


aelod
veterán

Annyi tervezett futásra bizonyos, hogy nem vennék egy szuperbélát 1 millió felett pláne PdTdi-t, vagy a kolléga által javasolt Alfát....

"It's simple, if it jiggles, it's fat."

(#176679) Coyot válasza hobizoli (#176677) üzenetére


Coyot
őstag

Nagyon bírom a 159 2.4jtd q4 dinamizmusát, viszont minden egyéb tulajdonsága messze elmarad az elvárttól. Nyilván én is hülye vagyok hogy nem a sportos de nyügös csdodát választom :)
Legyen vele 600k hibamentesen azt kívánom! :K

Má' nem

(#176680) dragonfx válasza 8th (#176607) üzenetére


dragonfx
veterán

ez egész biztos.
ha állód a szervizelését.megbeszélhetjük. ;)

amugy az ignis , swift mellett.
amik még pakliba vannak, akár magasabb áron is.
az a hyundai i20, i30, kia ceed, rio, mazda 2,3.

Mindenkihez:
ezek tud bárki véleményt mondani? vannak típushibák?melyik mennyire drága fenntartani?

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#176681) ALgore2 válasza Core2duo6600 (#176664) üzenetére


ALgore2
tag

Ráadásul feleségnek lesz..., bár, ha a Jeepel el van, akkor a nagy kombi nem lehet gond, :)

(#176682) ALgore2 válasza tboy93 (#176665) üzenetére


ALgore2
tag

Köszönöm neked is!
A japán vonal kilőve, nem tetszik neki egyik sem!
Mondiba a 2.0 B-ről hallotatok rosszat?
Fogyasztás nem számít!

(#176683) vzsryl válasza ALgore2 (#176682) üzenetére


vzsryl
nagyúr

A motor jó, de MK4-es Mondeo-ból inkább 2,5M-tól felfele vannak élhetőbb darabok. Ez az autó sajnos nem másfél millás kategória, és a használt piaci árak stagnálása miatt egyelőre nem is lesz az.

[ Szerkesztve ]

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#176684) molnarpeter válasza ALgore2 (#176682) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szereti enni az olajat az a motor, Mondeoban a legjobb benzines talán a 2.5. Passat 2.0-ra érdemes még ránézni (amelyik még nem FSI, hanem a korábbi 115 vagy 130 lovas).

(#176685) soldi3r válasza molnarpeter (#176684) üzenetére


soldi3r
veterán

A 20 szelepes VAG nem szereti enni az olajat, hanem issza, nagy tetelben :)

[ Szerkesztve ]

E30 (oo=[][]=oo)

(#176686) molnarpeter válasza soldi3r (#176685) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Akkor leszűkült a kör a 115 lovas 8V MPI-re? :)

[Ford motorolaj zaba]

(#176687) tboy93 válasza ALgore2 (#176682) üzenetére


tboy93
nagyúr

Igen hallottam. Szar a 2.0 szívó, mazdától licencelt motor, már 170-200e km-nél a gyűrűk miatt eszi az olajat mind, először 3-4dl/1000km, aztán 1-2L/1000km, 200-250k a felújítás, a teljes motorgenerál akár 5-600e is lehet. Nézz fel a mondeo fórumra, kis túlzással minden második poszt erről szól ott. Ezen kívül a szívósor lapátka törhet el, a tempomat gombja dögölhet meg, párásodnak az első fényszórók, a kombi rakodónyílás alján lévő fém betét ragasztása elengedhet, benzincső lyukadás sokaknál előfordul (csak gyári van asszem, 20k körül). Továbbá ami még felmerülhet az ülésfűtés meghibásodása, kp zár motor, kormányszög jeladó hiba. Persze nyilván nem minden autóban minden romlik el egyszerre, de ezek a jellemzőbb problémák. Ja és jó tudni, hogy a 2.0 szívóbenzines modell is tartalmaz kettőstömegű lendkereket (kuplung + DMF 300e HUF), illetve elektromos gátlóval szerelt modellt nem biztos hogy vennék, mert 90/db egy gátló.

[ Szerkesztve ]

(#176688) ALgore2 válasza tboy93 (#176687) üzenetére


ALgore2
tag

Uhhh....
Szép lista!
Ennyi idős kocsinál nyilván vannak már gondok, de ez túl soknak tűnik!
Jobban járnék már lassan, ha vennék magamnak egy 4,7es GC-t, a zassszony pedig járna a másikkal... :))

(#176689) ALgore2 válasza molnarpeter (#176686) üzenetére


ALgore2
tag

Rémlett ez a cikk!
Köszi neked is!

(#176690) tboy93 válasza ALgore2 (#176688) üzenetére


tboy93
nagyúr

Mondom, nem feltetlen jon elo minden, de ezeket erdemes jobban atnezni vasarlasnal.

(#176691) bitpork válasza nesa (#176601) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ilyen vastagok az ajtók az első szériában. Asszon keze a példa.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#176692) nesa válasza bitpork (#176691) üzenetére


nesa
veterán

Ja ezek ilyenek, már nem 4cm az ajtó mint a Trabantba, megmértem a menekülő buszomat is, azon 14cm vastag az ajtó + kárpitok, nálad meg kb kárpit nélkül 20cm re tippelnék.
Boldog lennék ha végre az európai gyártok is megszórnák a piacot nagy vasakkal.
Néhány luxus modellen kívül nincs normális méretű autó, pedig tuti lenne igény olcsóbb nagy vasra.

(#176693) bitpork válasza nesa (#176692) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ketten vagyunk eddig és hát ez sajnos még nem a gazdaságosság határa :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#176694) soldi3r válasza nesa (#176692) üzenetére


soldi3r
veterán

Hat kinek mi a vagya. En most huztam le 2 hetet egy Jeepel es egy X-Traillel, alig vartam, hogy kozelebb uljek a foldhoz. Tengeri beteg leszek ezektol a billegos szerelvenyektol.

E30 (oo=[][]=oo)

(#176695) nesa válasza soldi3r (#176694) üzenetére


nesa
veterán

Nekem is az a bajom vele mint minden hasonló tulajnak hogy annyira billeg kileng hogy a Nakatomi torony kutya fasza ehhez képest, egyenes úton is hogyha nincs szerencsém egy stabilan billegés mentessen futó szembejövő kamion letépi a tükröt.

Sajnos akkor a problémás enyhe kanyarokról nem is beszéltem, a körforgalomba mindig felborulok de szerencsém van mert egy Q7 vezető kolega is pont akkor jön így tudunk segíteni egymásnak talpra állítani a gépet, feleségem utálja hiába szál be/ki könnyen de a tengeribetegség hamar jön és a napi 52 km alatt 4-5x is tele hányjuk a kocsit meg a ruháinkat , szóval a mosógépnek se jó ez, én már az ablaktörlőt is átszereltem a belső oldalra mert gyakrabban hányunk mint esik, a gyógyszertárba már nem kapok dedalont mert azt hiszik azért viszem szatyor szám mert függő vagyok.

(#176696) bitpork válasza nesa (#176695) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Naaa a tehén nem billeg ha jó a futóműve. Van nem levegős amihez olyan rugót veszel h leszakad a veseköved, a levegőset meg v felkeményíted v leülteted és mingynán nem billeg.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#176697) nesa válasza bitpork (#176696) üzenetére


nesa
veterán

Persze hogy nem billeg, az enyém se, csak a kacsa billeg.

[ Szerkesztve ]

(#176698) soldi3r válasza nesa (#176695) üzenetére


soldi3r
veterán

Ezek szerint nem erzed annyira az autot, vagy nem vezetsz hozza eleg lenduletesen.

[ Szerkesztve ]

E30 (oo=[][]=oo)

(#176699) olajbogyo válasza soldi3r (#176694) üzenetére


olajbogyo
aktív tag

Szia!

No, látod ezért van ennyiféle járgány az utakon, mert kinek mi jön be. Én például, már az istennek sem ülnék be egy alacsony járgányba se. No, nem mondom, mikor a cimbora Audi TT -ét kipróbáltam, az azért nem volt gagyi, de ketten tüszköltek bele...benne ülve már nem volt hiányérzetem, csak az, hogy olyan volt körülöttem minden, mintha glettvassal körém építették volna az autót(rám glettelték vón). Az hétszentség, hogy bármelyik légzsák kinyílása azonnali halált okozott volna, mert 1-1mm hely volt a bódé, meg én köztem. A menetpróba azért jól sült el, szedte a kicsike a lábát elég rendesen, a kormányt el sem kellet fordítanom, a kanyarodást úgy kellett elvégezni, mint egy légdeszkán, csak billennem kellett valamerre.
No, de a kiszállás, no skacok.....komolyan mondom, ha forgalmasabb helyen állunk meg, és én ott mászok ki, mint vakond a likból, istenem re mondom pénzt dobáltak volna elém, úgy együtt éreztek volna velem.

Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!

(#176700) MunezXBK válasza olajbogyo (#176699) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ülj be egy gyárilag csövezett 911-be, ahhoz képest a TT bálterem. ;)

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.