Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
BigBlackDog
veterán
+ ehhez még hozzájön pl. a váltó áttételezése is, hogy egyszerűbb legyen a dolog.
farrill
csendes tag
Sziasztok!
Életem első kocsiját szeretném megvásárolni.
Használt kellene, a keret kb. 1,5-2 millió forint. Ami fontos lenne, hogy család kényelmesen beleférjen (apa, anya, 3 gyerek), legyen viszonylag nagy csomagtere, és nagy előny lenne, ha van vonóhorog, csomagtartó. Az sem baj, ha nem fogyaszt sokat. Leginkább városban használnánk, havonta kb. 1-2x nagyobb távra (150km). Márka, modell, típus, szín mindegy. Köszi.
Mindenképp szükségeszű lesz majd szűkítened a kört, mert így elég tág fogalom.
3 gyerek mellé lehet, hogy célszerű volna akár egy államo támogatásos módozaton is elgondolkodni (ha még nem tettétek volna meg).
Unalmas szoktam lenni, de 3 gyerek mellé egyterűt javaslok (kérdés az is, hogy jelenleg mekkorák, és mennyi időre tervezitek haszálni).
Mikorra szeretnétek időzíteni? (abból a szempontból, hogy sürgős-e, vagy nem most azonnal)
Életed első kocsijának jó ha olyat választasz, ami
1, megbízható (hogy ne kapj idegbajt, hogy már megint szervizben van)
2, legalább kicsit szép (ne udorral tekints rá vissza)
3, praktikus (gyerekek, cuccok, pakolhatóság)
Én sokat rágódtam (hónapokat)...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Városban keveset lenne használva. Amikor munkába megyek, mindössze egyszer kell megállnom egy Stop táblánál, ezt leszámítva semmi megállás, lámpa sincs, minimális forgalom, 10 perces út, annak háromnegyede autópályán.
Ez az egyik ok, amiért kicsit még mindig kételkedem abban, hogy a CT200h lenne számomra a legjobb, hiszen pont ott nem használnám sokat, ahol a legnagyobb erénye van, a sok más erőssége mellett, ami miatt viszont nagyon tetszik.
A másik pedig az, hogy ha esetleg nem hatchbacket szeretnék (mert ha azt akarok, akkor kb. biztos hogy a CT lesz), mert elgondolkodtam, hogy esetleg eggyel nagyobb méret is jó lenne, bár nem vagyok nagy darab, elférek egy hatchback méretben is, de egy ilyen A4 felnőttesebbnek tűnik. Persze csak sedan, mert kombi nem kell.
Ami pedig a fogyasztást illeti, eleve nem fogok olyan hatalmas km távokat menni, hogy olyan nagyon megérezze a pénztárca. Énvenként 10ezer km, max 20. Inkább az ad aggodalomra okot - amit már említettem korábban is -, hogy indulást követően 2 percen belül fent vagyok az autópályán, ahol ráadásul felfele megy az autópályára felvezető út és nagyon kell nyomni neki már rögtön, hogy felvegyem a sebességet... szerintem ez árt a motornak, hiszen addigra még nincs megfelelő üzemi hőmérsékleten.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Anno szemeztem a CT200h-val én is de városba 90%-ban a dízelt használom, nem érte volna meg nekem a hibrid. Néztem helyette Lancert, Civicet de az abból 1.8i gyenge a 2.0i meg csak 3 ajtósban van ami nekem nem jó. Német autót nem akartam, nálunk a flottában csak az van és rengeteg gond volt velük (a TSI-vel, a TDI oké de dízelt nem akartam).
De ez az én preferenciám, nem lényeg csak úgy jön ide, hogy ha keveset mész városban akkor nem feltétlen éri meg egy hibrid (mert városban jön ki igazán az előmye).
Pályán emelkedőn gyorsítani hideg motorral az valóban távol áll az ideális körülményektől. Viszont egy hibridben ahol besegít a villany a benzines motort nem éri akkor terhelés. Amúgy ha nem padlógázon gyorsítasz akkor nem lesz gond egy szívó/turbó benzinessel sem.
#nincsbennetarcsi
A Polo 4-emen sajnos padlógázzal kell kigyorsítani, és még azzal sem sikerül csak éppen egy kamion sebességét felvenni amiből baj is szokott lenni, mert nem enged fel, elgyorsulni előle még nem tudok (az első pár méteren talán fel is tartanám), úgyhogy néha vissza kell lassítani hogy besoroljak a kamion mögé. Mivel rövid a felvezető út és az is felfele megy.
De ez egy 60 lóerős autó, ennél szinte bármi izmosabb. Na persze pont nem a CT-től várnék gyorsulási versenyt, de azért remélem ennél még az is dinamikusabb.
Viszont egy 1.8 vagy 2.0 TSI-vek felszerelt A4, esetleg egy 1.4-es A3, ezekben már van 150+ lóerő, vagy akár 200 felett is, nem vezettem még ennyire izmos autót, de feltételezni merem, hogy nem kell ahhoz padlógáz, hogy a nagyon gyenge Polomnál még úgy is jobb legyen a kigyorsítás.
[ Szerkesztve ]
Automata váltókra van valami ellenvetésetek? (pl az A3, A4 (B9)-ben az S-tronic)
Nekem a kényelme megéri a felárat.
tboldi
nagyúr
Fiat Panda 100HP mennyire lenne hülye ötlet?
Apum talált 2-t is, ami elég vonzónak tűnik.
Qru
MODERÁTOR
Igen reszterhelesen is dinamikusabb lesz mint a Polo teljes terhelesen. De ettol fuggetlenul a turbos autokra hatvanyozottan el, hogy a nyomatek ol nem a fordulat.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Teljesen jo, nem veletlenul ajanlottam a figyelmedbe.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Azt hittem, csak viccelsz.
szerk.: De néztünk már Golf 5 SDI-t is.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Inkabb a 100HP, az lenyomja a Jazz-t siman.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Elsősorban anyumnak lenne, de lehet, hogy ebben az esetben cserélnénk.
Qru
MODERÁTOR
Sima ugy.
#nincsbennetarcsi
dj79
senior tag
Mekkorák a gyerekek? Ez nagyban meghatározza azt, hogy mire is lenne szükségetek. Amúgy Corolla Verso méret alá ne add
Tothgera30
Ármester
Ignis Sport/Swift Sport kiesett?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
molnarpeter
nagyúr
2.0 SDI már PD, több a hibalehetőség (legalábbis mindenképp utánanéznék a olajpumpa, befecskendező, és a hengerfej dolgoknak).
tboldi
nagyúr
Nem esett ki, bár előbbiből nem igazán találni jót, már néztem.
Meg most - ahogy írtam is - elsősorban anyumnak keresünk járgányt a vasútállomásra járni, neki nincsenek ilyen "sportos" igényei, egy sima, 60-70 pacis (?) Panda is jó lenne.
Nekem csak akkor kell másik autó a Jazz helyett, ha nem sikerül úgy a javítás, amivel együtt tudok élni. De bízom benne, hogy helyre tudják hozni szépen, azért olyan nagyon nagy baja nem lett.
Most éppen a móvári SV Autócenternél van, tegnapelőtt szétszedték és megírták emailben, hogy a lökhárító alatt van még pár apróság, ami törött, de semmi komoly. Hétfő-kedd magasságában meg megy hozzájuk a kárszakértő pótszemlére, aztán kezdődhet a tényleges javítás.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Sejtettem, hogy az már nem a klasszik adagolós, csak a parkolóban állva pont szemben volt egy, így rákerestem hahu-n, amíg várakoztam.
[ Szerkesztve ]
Szegény piros...
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
tboldi
nagyúr
Ez van, ha nem adnak elsőbbséget.
farrill
csendes tag
@cappa72 és @dj79
Két nagy fiú, 14-15 évesek, és egy kis 7 éves.
Annyira nem sürgős a vétel, mondjuk 2 hónapon belül szeretnénk. Igen, a megbízhatóság, praktikusság, és a biztonság is fontos szempont.
molnarpeter
nagyúr
Mondeo, Superb vonal esetleg?
A nagycsaládos autóvásárlási kedvezményt nem tudjátok igénybe venni?
Közben még láttam egy ilyet is [link] - gáz és hibrid együtt nagyon jó fenntartási költséget tud, kérdés, elég-e a csomagtartó a mindennapokban (évi pár hosszan útra ott a tetőcsomi).
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
én a rendszámokat szoktam így unaloműzésképp lekérdezni.
tboldi
nagyúr
Van egy rózsaszín és virágmatricás Twingo a városban 95k Ft-ért, elég gyakran látom a forgalomban is, ma végre sikerült lefigyelni a rendszámát. 3 hónap műszaki van még rajta, de a következőn már nem biztos, hogy átmegy.
Pedig azt gondoltuk apummal, hogy ha legalább egy év van még rajta, akkor ideiglenesen meg lehetne venni.
vzsryl
nagyúr
Ha jól sejtem, akkor túl nagy hozzáértés nincs, és gondolom a komolyabb problémákat, költségeket inkább kihagynád.
Jó szívvel egy 1.8-as, szívó benzines, tip-top állapotú Opel Zafira B-t ajánlanék. Abban kultúráltan elférnek a srácok is, nagyon egyszerű és megbízható technika, minden sarkon van hozzá szerelő meg alkatrész is, továbbá nem is rohadós fajta, így a rozsdán sem kell görcsölni. Nem egy erő bajnok, de első autónak ilyen esetben szerintem tökéletes.
Peti: Superb városba 1,5-2M között szerintem nincs. Mk1 már túl öreg, mk2 meg ennyiért inkább hulladék, ráadásul csak dízeleket lehetne ajánlani, de az a felhasználásra nem lenne ideális. Mondeo-ból viszont egy facelift előtti mk4-es 2.0 benzinnel nem rossz járgány.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
MC Pite
veterán
ZafiraB jó szívvel? Biztos? Mini tükör, iszákos, olajfogyi/vvt is bajos (1.6 tuti, de asszem 1.8 is), klímakuplung... De beülni, vezetni sem szeretem. (Haveroméknál Zafira volt, nekem Picasso, elég sok a különbség.)
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
yodamester10
őstag
Igaz nem vagyok családos de első autónak valami ilyen esetleg?Nem tudom mennyire lehet benne elférni de nem annyira öreg és maradna pénz is.
[link]
Veron
őstag
"nyomaték öl, nem a fordulat"? - ez mit jelent pontosan?
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
Gombinyó
őstag
Nagyjából annyit, hogy, ha alacsony fordulaton kezded el padlózni az sokkal többet árt mintha visszaváltanál. Nem jó kis fordulaton terhelni a motort, mert ott "szenved".
Tothgera30
Ármester
Fialatabb XER motorosokkal nincs probléma, XEP-nél inkább. Olajfogyasztás is mende-monda, ha megfelelő olajat kapott akkor nem jellemző. Máskülönben én is ajánlom, persze nem a kínálat aljáról.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
vzsryl
nagyúr
2005 utáni motorok már sokkal jobbak, de az 1.8-as előtte se volt olyan olajzabálós, mint az 1.6-os (rendőr H Astra-k voltak híresek ilyen szempontból). Szerintem 1,5-2M-ért a B Zafira szívó benzineknél nincs sok megbízhatóbb egyterű, ráadásul szinte minden gombokért kapható hozzá, és tényleg rengetegen meg tudják bütykölni, ha szükséges. Corolla Verso szívó benzinesei abból korból szintén hajlamos zabálni az olajat, és drágább hozzá szinte minden. Picasso-ból az első generációsat ismerem csak, ami 1.6-os szívóval nagyon pöpec kis autó, de ugye az jóval alacsonyabb árkategóriában versenyez. Ha az újabb is ilyen jó verda, akkor hajrá, de mivel nem ismerem, ezért nem merem jó szívvel ajánlani. A VW-k túl vannak árazva, meg abban az időben szvsz. nem tudtak megfelelő benzines egyterűt kínálni, sőt akkoriban az egyterűek 90%-a dízel volt...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Qru
MODERÁTOR
A nyomaték öl, nem a fordulat: [link]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Qru
MODERÁTOR
1.6 TS kényes a kenésre azt így előélet ismeretlenül nem merném bevállalni. 1.4 T-Jet oké, Panda 100 HP is oké. Nekem a GrandeP tetszik kívül belül, a Panda csak kívülről oké.
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
T-Jetből ne vegyél, világ összes pénzét rá lehet költeni, és akkor még el sem romlott, csak hirtelen Abarth lett belőle
tboldi
nagyúr
Van olyan Alfa benzinmotor, ami vállalható? A 8 szelepes 1.9 dízelt tudom, hogy jó, de doktorüzemre…
tboldi
nagyúr
Qru
MODERÁTOR
Persze...
Nincs.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Ja, igen. És a fentebb linkelt 3 autó árkategóriájában?
Na, nem ér szerkeszteni!
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Jah TBI jutott eszembe de az turbós.
Am Integrale-t kérdezd meg ő az olasz tagozatos a csapatban.
T-Jet jó azt tudom, meg a Panda motor is oké (bár a 100 lovat az is csak papíron tudja).
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Nem baj, ha turbós, ugye a T-Jet is az, én kezelésbe venném időnként.
molnarpeter
nagyúr
DPF belüli jtd elviseli szerintem Amúgy Busso, vagy másik végleten akár MiTo 1.4 szívó.
Ha mégis twingo lenne, akkor 1-2 megyével keletebbre simán átmegy szerintem (max egy kis epoxi kell )
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Mitót megnézem, dízel meg 3-6 km-ekre, még ha DPF nélküli is… Háááát…
Még a turbóbenzin is határeset.
Szerintem az a Twingo már elkelhetett, mert már nem találtam meg a hirdetést.
[ Szerkesztve ]
Richard!
addikt
Ne már...
Ma kezdődik életed hátralevő része!
tboldi
nagyúr
Részemről inkább digó, mint Opel, de talán fhansziát is előbb vennék.
ngaba
aktív tag
Miért, ezeket anyukádnak nézed? Ez már Jazz árkategória, vö. [link]
Megveszed a 100 HP-t, ha megunod, nekem még jó lehet. De ennyi erővel talán inkább a Swift Sport. Vagy Twingo RS.
tboldi
nagyúr
Már mindenféle variációt kitaláltunk, úgyhogy bármi előfordulhat, és annak az ellenkezője is.
De magamat és apumat ismerve addig törpölünk, amíg arra nem jutunk, hogy marad minden a régiben. Így van meg a WagonR is 17 éve. Néha eszünkbe jut, hogy le kéne cserélni valami autószerűbbre, nézegetünk is sok mindent, de még mindig velünk van.
Bár anyumnak ettől még kellene valami.
[ Szerkesztve ]
m3tr0
senior tag
tét,
nálam lezárult az autó keresés, meglett a 7gen Civic utódja.
Sportos,mindennapit szerettem volna,szerintetek jó választás volt?
Nagy vágyam volt mindig is,alig hiszem el, hogy az enyém. 😀
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED
- Realme GT Neo2 5G 256GB
- M.2 2280 256GB SSD-k eladók Ingyen posta
- DELL WD15 Type-C Fekete +130W Töltő Ingyen szállítás