Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#178001) Integrale válasza Zola007 (#178000) üzenetére


Integrale
veterán

Jaa, hogy ez a hianyzik a kormany bal oldala es a valtogomv teteje. :D
Ertem.

"Bad reklám is reklám too"

(#178002) r6man123 válasza bitpork (#177999) üzenetére


r6man123
senior tag

Ja isten ments, nem erről van szó.

Olyan érzés van bennem, mint amikor a diszkóban odamegy hozzád egy valószínűtlenül jó nő, hogy le akar veled feküdni, aztán csak később derül ki, hogy ráFIZaeTŐS a buli :))

(#178003) bitpork válasza r6man123 (#178002) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Tehat annyira meg akarja vetetni magat az auto h nem birod kizarni a gondolataidbol? :)

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#178004) Zola007 válasza Integrale (#178001) üzenetére


Zola007
veterán

Igen, túloztam
És igen, rossz anyagból csinálták, ha ennyi futás alatt lekopik.
Ez nem bőr, csak valami hártya

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#178005) focvis válasza r6man123 (#177998) üzenetére


focvis
veterán

A hirdetés alapján jó ajánlat. A manuális klíma egy fájó pont.

(#178006) soldi3r válasza r6man123 (#177998) üzenetére


soldi3r
veterán

Ha volt benne valami biztositozasi ugyintezes is, akkor a kovetkezo karesetnel mar egy serult autoval kalkulalnak.

(#177995) Zola007, Ezt nagyreszt gyuru, a fel nem szivodott kezkrem es az izzadsag szokta megkezdeni.

E30 (oo=[][]=oo)

(#178007) CactuS válasza Zola007 (#178000) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Ez semmi, rossz minőségű bőr, de inkább textilbőr és esetleg kézkrém vagy ékszer kombináció, némi helytelen kormányfogással kombinálva. Ilyet lehet látni akár 50.000 km után is, szóval ez nem kizáró ok. Élőben kell látni az autót, mert a képet mindig lehet úgy készíteni, hogy ne láss vagy ne legyen feltűnő egy adott sérülés, főleg ha nem HD kép.

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#178008) Integrale válasza Zola007 (#178004) üzenetére


Integrale
veterán

De erre bólogattunk is, hogy a kormány és a váltógomb hámlása nem ritka.

"Bad reklám is reklám too"

(#178009) CactuS válasza r6man123 (#177998) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Hát nekem picit furcsának tűnik. Egy szalonautót kint is megcsináltatnak szvsz és nem adják sok millióval kevesebbért - tényleg nagyon olcsónak tűnik, egy tuti vételt már egy másik keselyű nepper is elvinne, ha ez a nepper egy madár lenne, aki nem tudja, hogy mit árul -, főleg ha csak 2 elemet ért, ráadásul nyom nélkül el tudják tüntetni az egyik elemnél a javítást. 92 km-t se értem, ha szalon autó, akkor kb. 5-15km van benne max, ha valaki volt olyan barbár, hogy képes volt egy ún. 0 km-es autóval furikázni a fényezőhöz és lakatoshoz, mert nem akart trailert fizetni, akkor abból én nem azt szűrném le, hogy korrekt volt a javítás.

Ami nekem még furcsa, hogy lóg a bőr az első combtámasznál a vezető oldalon (és több helyen is). Nem láttam mostanában új A4est, de az Audikban azért ennél feszesebb szokott lenni, magasabb osztályban őket nevezhetjük kb. etalonnak.

Szóval egy alvázszámos lekérdezés minimum kéne - az sincs a hirdetésben -, de inkább valami átvizsgálós szakival nézesd meg (pl: Varga Tibor), akik keresnek törés és sérülésnyomokat és átnézik gyári szintű műszerekkel az autó elektronikáját, hogy vannak-e maradék hibakódok esetleg. Egy ilyen értékű autónál az a 20-25.000 Ft-os díj semmiség ahhoz képest, amit ügyvédre költesz, miután kiderül, hogy rommá törött, visszatekert autót adott el a kereskedő neked.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#178010) bitpork válasza CactuS (#178009) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Az uj fabiamat az orajaban majd 60 kmrel lattam eloszor -amikor atadtak megis nulla volt. Ezeket az autokat ki szoktaknadni neha csere neha proba autonak komolyabb vevoknek. Sz h van benne esetleg kis meter szerintem nem akkora gond.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#178011) MunezXBK válasza CactuS (#178009) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Igaz, hogy A6, de új. 6km-nél ültem bele, 540 körül szálltam ki.

(#178012) kisza25 válasza MunezXBK (#178011) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

ok, de feküdtél benne:D
bitpork: ha jól tudom 100km-ig tudják nullázni, amúgy van mikor lábon mozgatják, pl hajóval megjön, akkor a telephelyre beállnak velük, majd fel a kamionra, le a kamionról...

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#178013) CactuS válasza bitpork (#178010) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Hát nem tudom, én nem akarok nagy számot mondani, de átvettem már néhány száz (vagy több) autót és soha nem volt benne 20-nál, de legyen 25nél több. Lagermaxból soha nem jön ki autó lábon! Kereskedő ki tudja kérni, de az traileren megy, P-s rendszám sem játszik ilyen autóknál! A nagyobb értékű autókat külön engedéllyel kiviszik a Lagermax telephelynél a kerítéshez és meg lehet nézni, de nem viheted őket sehova.

MunezXBK: Azért ha megnézed a kettőt, még így is bőven van különbség, bár lehet ez már inkább az A4 -A6 kategória különbség.

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#178014) MunezXBK válasza kisza25 (#178012) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem feküdtem, motoros. Gyújtás levétele után állít rajta, hogy ki tudj esni belőle.

(#178015) Zola007 válasza Integrale (#178008) üzenetére


Zola007
veterán

Tudom, hogy írtad, csak még mindig meglep.
ismerősöm 400 ezret futott 320D-jében még gyári a bőrözés,csak fényes.
Nekünk a Tipoban anno 300e körül bírta egy 30e forinton bőr sportkormány, pedig apám gyűrűben vezetett.
Ezért tudok rácsodálkozni mikor 100-150 ezret futott autókban szét vannak kopva a beltér elemei.
2000 után nagyon beindult a spórolás az anyagokon és ez látszik motoron, beltéren, festésen, bármin.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#178016) kisza25 válasza Zola007 (#178015) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Van aki az ujjával piszkálja, dörzsölgeti, nekem a 88ekm futott, 2013-as i30- ban (2016-ban vettem) a kormány alsó részén, ahova normál nem is nyúlsz, le volt dörzsölve az ezüst. Digitális szerviz könyves volt, szóval stimmelt a méter

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#178017) CactuS válasza Zola007 (#178015) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

A kormány, váltó egy külön világ, néhány tízezer alatt is le tudod koptatni és még ékszer sem kell hozzá, csak pl: valaki, aki keni a kezét mindenféle bőrpuhító kézkrémmel, és nem tekeri a kormányt, hanem engedi csúszni a kezében kanyarodáskor.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#178018) Integrale válasza Zola007 (#178015) üzenetére


Integrale
veterán

Nagyon függ a használattól. Van olyan családtag, aki úgy mászik ki az autóból, hogy a gumikéderen és a küszöbborításon megdörgöli kicsit a lábát, úgy ül be és száll ki az ülésből, hogy berakja a seggét, majd eltekeri magát felemelkedés nélkül 90 fokkal. A kormányt hüvelykujjal birizgálja menet közben.

Amikor feltörték az Alfát, akkor a rendőrök befújták/kenték valamivel a kilincseket, kormányt és a váltót, ujjlenyomat után kutatva, pár héttel később durván elkezdett kopni a felület.

Nekem az ajtó úgy nyílik, hogy a kilincset felfele húzod, na most aki be akar szállni és nem ismeri, az meghúzza vízszintesen, majd rájön, hogy nem nyílik, nem kérdez, nem próbál másik pózt, hanem erővel közelít.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#178019) Zola007 válasza CactuS (#178017) üzenetére


Zola007
veterán

akkor ezt betudom User Errornak

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#178020) Zola007


Zola007
veterán

nézegetem a benzineseket (Golf V, Leon, Focus), de ahogy látom, 2.0L alatt egyik sem pályára való 5 sebességes váltóval
Sajnos engem eléggé zavar a magas motorzaj vezetés közben

Szerintetek érdemes inkább 1.6-1.8 vonalon 6 sebességes váltóra keresnem vagy indokolatlanul leszűkítené a lehetőségeket?

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#178021) Gombinyó válasza Zola007 (#178020) üzenetére


Gombinyó
őstag

Ezt a típust nézted vagy fhanszia kizárt? :)

(#178022) aero. válasza Zola007 (#178020) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Kezi valtos benzinest nem nagyon talalsz, ami 3k vagy alatta forog palyan. Vegyel automatat, vagy 2l feletti benzinest/turbos autot.

Vagy nezelodj kozepkategoriaban, eggyel a Golf felett. Ott nincs motorhang 3 felett se palyan.

[ Szerkesztve ]

(#178023) MunezXBK válasza aero. (#178022) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Vagy 6 sebességest.

(#178024) aero. válasza MunezXBK (#178023) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Van ilyen abból az érából?

(#178025) MunezXBK válasza aero. (#178024) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

GT-m is 6 sebességes.

(#178026) Zola007 válasza Gombinyó (#178021) üzenetére


Zola007
veterán

nem kizárt
Saját?

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#178027) Zola007 válasza aero. (#178022) üzenetére


Zola007
veterán

Jetta vagy Passat nekem már nagy
6 sebességesben gondolkodnék inkább

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#178028) aero. válasza MunezXBK (#178025) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Oké, de az DSG. :K
Még a 6-os kéziek is többet forognak, mint az 5/6 sebességes automaták, előbbiek pedig nagyon ritkák abból a korszakból.

6 hengeres ex off autóm 3k rpm volt 120-nál 5-ös kézivel, nulla motorhang mellett pályán. Automatával ugyanez 2.1k. Nehéz 10-15 éves autót találni, ami nem 3 felett forog pályán és benzines, akkor még nem volt szempontja a környezetvédelmi normáknak a váltókiosztás.

[ Szerkesztve ]

(#178029) CactuS válasza MunezXBK (#178025) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

De az turbós, nem?

aero.: Ja igen, ráadásul DSG, az teljesen más.

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#178030) MasterDeeJay

Néha találkozok érdekes jelenségekkel. A mai napon pl egy idősebb nő kissé erőteljesen állt be a helyi bolt parkolójába, annyira hogy visszapattant parkolót határoló padkáról egy pici asszem nissan micra járgyányal. Aztán amikor ment el akkor meg szinte padlógázon váltót recsegtetve tolatott ki.
Még még télen papa áll ki szintén padlógázzal fél percig csúsztatva vastag kék füstöt okád szegény swift.
Ez nem álltalánosítás de azért az autós hírdetéseknél a megkímélt idős hölgy/úr tulajtól szöveteg végigondolva nem biztos hogy a jó állapot köszön vissza.
De ellenpéda is van, nyugger papa wartburgal ami csillog villog mintha új lenne de hogy hogy a fenébe azt nem tudom mert pl bátyámra hagyta a nagypapám a fűtött garázsban tartott 55eKm futott elektromos antenna emelős skoda 120-asát ennek ellenére több helyen rozsdás és hengerfejes is szegény hiába vigyázott rá a papa. Az is igaz hogy párszor már főtt szegény, de szériatartozék volt az 5L kannavíz a csomagtartóba(elöl) nyáron, télen meg több 25 kilós virágföld hogy legalább egy pici összefüggés legyen a valós kanyarodás és a kormány állása között.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#178031) Gombinyó válasza Zola007 (#178026) üzenetére


Gombinyó
őstag

Nem, csak a típus miatt linkeltem.

(#178032) Qru válasza CactuS (#178029) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Turbós és kompresszoros is. Eléggé harapós kis dög az.

#nincsbennetarcsi

(#178033) CactuS válasza MasterDeeJay (#178030) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Nem feltétlenül kor függő. Nálunk van olyan bérlő, aki úgy kuplungol, hogy belövi a fordulatot egy jó 3000 környékére (hogy ne fulladjon le) és azt tartva csúsztatja hozzá a kuplungot. Kb. évente kuplungcsere van, amikor javasoltuk neki, hogy esetleg átülhetne egy automata váltós autóba, akkor meg teljesen megsértődött, hogy már miért kéne neki olyan?!

Qru: Sejtettem, hogy az övében is lesz valami "trükk", azért is kérdeztem, mert azoknál eleve mások a fokozatok is, mint egy szívónál. Harapósak, az biztos, a "nagytesó" megvolt még 2017ben, a kockás ülés bejött, de a fauvé belső ellen én oltva vagyok sajnos. :B

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#178034) ngaba válasza Gombinyó (#178021) üzenetére


ngaba
aktív tag

Az 1.6 Scenicről (talán a II-ről) olvastam valahol, hogy hatodikban körülbelül ugyananúgy 4000-et forog, mint más szívó 1.6-osok. Ezt majd valaki vagy megerősíti, vagy cáfolja. :-)

Alapvetően a motor erején múlik, hogy le bírja-e győzni alacsony fordulaton nagy sebességnél a légellenállást. És hát gyenge motor nehéz autónál nem fogja... Ezért nézek nagyot, amikor még autós újságírók is olyanokat írnak, hogy "kellene még egy hatodik fokozat". Tényleg? Legyen mindjárt kettő plusz fokozat, és kész lesz az 1.2 szívó utazólimunk. :-)

Az automobile-catalog.com-on
egyébként fenn vannak a váltóáttételezések (sok más hasznos infóval együtt, pl. alaktényező, kombi csomagtartó méretei cm-ben stb.), ha fontos a fordulatszám. Csak sajnos még csak a Q betűnél jár a feltöltés, a Renault pl. pont nincs fent.

[ Szerkesztve ]

(#178035) Qru válasza ngaba (#178034) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Fiatban is a 6 gangosnál, a kezelésiben benne van, hogy sík úton indulhatunk kettesből is. Hiába a 6 fokozat nagyon rövidek.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#178036) MunezXBK válasza aero. (#178028) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Az oké, csak arra reflektáltam, hogy létezik abból a korból 6 sebességes.

(#178037) aero. válasza Qru (#178035) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nem rakétatudomány. Ugye automata alapból hosszabb, mert ha helyzet van, a parkettára megoldja a menést magától. Egybites user lepadlózza a kézit 5.-ben, nem történik semmi. Ezért mennek fel fokozatban is az automaták, a jobb nyomaték és teljesítményskála kihasználás miatt, na meg az egyenletes haladás melletti alacsony fordulattal járó előnyös fogyasztás. Kisza 6-os kézije sem túl hosszú, viszont ott is segít kihasználni az 1.4 szívó tulajdonságait, kevesebb rpm drop, jobb erőtartományba ejtés. Hirtelen a régi Punto 6-os unikum kézije mellett eszembe sem jut más autó. Még a 6 hengeresek is 5-ösök.

MunezXBK: Értettem is, meg nem is. Ezért ajánlottam első körben is automatát. A 6 sebességet nem pontosítottam, de kézire gondoltam. :)

[ Szerkesztve ]

(#178038) Qru válasza aero. (#178037) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az is rövid volt nagyon, pont a 6-os Punto kéziről írtam az előbbi posztban. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#178039) MunezXBK válasza aero. (#178037) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

A 2.0FSI tuti 6-os, kézi.

(#178040) aero. válasza MunezXBK (#178039) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Igaz is. A feltételeiből mondjuk kiesik. A már említett Bravo 1.4 T-Jet, Golf-ban is volt FSI mellett (bár szerintem ilyet nem akar), jórészt a turbósok maradtak. Focus 2 literes benyás az igazi hulladék.

(#178041) Integrale válasza ngaba (#178034) üzenetére


Integrale
veterán

Attól még egyenletes haladáskor, jól jöhet egy + fokozat, aztán ha helyzet van, akkor visszaváltasz egyet. Ezért is van több fokozat, szűk tartományban van ereje a szívónak, minél közelebb esik a fordulat ahhoz, annál dinamikusabban tudsz közlekedni, minél több okozat, annál kisebbeket ejt egy-egy fordulat között.


Viszont szerintem a fordulat nem feltétlenül jelent nagyobb zajt az utastérben. AR 145 4500-at forog 130-nál, motorhang nem túlzó, nem nagyobb, mint alacsonyabb fordulaton, sőt 4500-5000 között még halkabb is.

"Bad reklám is reklám too"

(#178042) rbalint88 válasza aero. (#178040) üzenetére


rbalint88
addikt

ezért kell pályázáshoz dízelt* venni :) vagy füldugót :P
az autó hangolásától is nagyon függ egyébként, hogy mennyire hangos pályán. az elantra is modern autó (2011-) 6 gangos váltóval, aztán mégis "ordít" pályán, mert 140-nél 3600-at forog. szélzajt jól kiszűri, de az azért feltűnik, hogy a motorzaj pont a fele 110-nél... az audiban meg a legnagyobb zajforrás az, ha valaki jön hátulról, akkor annak a zaja beoson a kasztni és a tető között.

* mondjuk abból is valami hosszú váltósat, mert pl a focus 2 1.6tdci az 5gangossal ordít 120 felett.

(#178043) aero. válasza rbalint88 (#178042) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Köbcentit már nem írok, mert okaveszett. Én szerintem 150 ló alatt értelmetlen pályázni, főleg itthon*. Ott már lehet találni értelmesen forgó, csendes dízelt/benzinest. Jópár emberrel dumáltuk, még lehet a talin is, de annyira beragadt az emberek fejébe ez az 1.6 felett megeszi a családi pénztárcát az autó, nettó hülyeség szvsz. Vagy legyen olyan, de akkor ne szomorkodjon se a menésen, se a fogyasztáson pályán.

Mondjuk én is máshogy működöm, nálam nincs olyan, hogy kis autó. A kis autó nálam nyűg, nem fér bele senki és semmi normálisan. A nagy autó mellé nem tudok felhozni semmit, nekem vezetni ugyanolyan, max nem fér be az első parkolóhelyre, hanem mondjuk a harmadikba.

*Elnézést, ha valakinek a lelkébe gázolok, de itt szerintem még a normálisabb szinten vagyunk többen: itthon az autópályán mindenki hülye. Lementem Siófokra M6/M7, haza M3, ennyi hülyével 5 év alatt nem találkoztam Angliában, pedig ott 90% pályázom. Az egy paradicsom ehhez képest. 160-nal megyek és csak a szélvédőjét látom, elengedem és utána meg nem bír menni (B180 cdi, elöl gyerekülésben 3 éves forma gyerek). Annyira hálás vagyok, hogy én nem ebben nőttem fel. Ez kikívánkozott.

[ Szerkesztve ]

(#178044) kisza25 válasza Qru (#178035) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Az enyémel is simán el lehet indulni kettesben

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#178045) BigBlackDog válasza aero. (#178043) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Őszintén szólva a mostani Leonom szerintem csendesebb pályán, 130-as tempónál, mint az S60. 122 ló vs 185 ló. Bár itt lehet, hogy a dízel-benzin különbség is belejátszik. De tény, hogy besorolásnál célszerű négyesbe visszavágni, hogy menjen is.

(#178046) freeknight válasza aero. (#178043) üzenetére


freeknight
őstag

Ott is baj van a fejekben, hogy az 1.4 szívóval is 160-al szeretne menni itthon mindenki. Barokkos túlzás, hogy 150 ló alatt nincs pálya, csak éppen 120-130-al kell menni, ami sok embernek derogál.

(#178047) aero. válasza BigBlackDog (#178045) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Az S60 viszonylag hangos szerintem szélzaj tekintetében, bár nálam gyári kipufogóval nem volt motorhang 3600-ig (az 150 volt talán). Az új kisebb kategóriás autók sokat fejlődtek ezen a téren. :)

freeknight: Mert mindenki siet, de nem baj, a lámpánál úgyis találkozunk.

[ Szerkesztve ]

(#178048) kisza25 válasza freeknight (#178046) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

az én 1,4 szívóm hangosabb 120-nál, mint 140-nél, amúgy is akkor megyek kb 135-el, szóval én annyival szoktam haladni, csak akkor megyek fel 150-ig, amikor látom, hogy tolni fognak és, hogy minél előbb elmenjek az útból, ha 200 lóerős autóm lenne akkor is pont ugyanígy közlekednék, attól még nem mennék a pályán 200-al
amikor diesel volt annyi volt a különbség, hogy 1-et vagy egyet sem kellett visszaváltani, most meg 2-öt, hogy haladjak, 4-ben megy 140-150-ig, ott meg pörgetve minden szituációban gyorsul

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#178049) CactuS válasza aero. (#178043) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Kívül kicsi vagy belül? Mert nem mindegy. Az én méreteimmel nagy kategóriásnak hirdetett dögöknél is volt már problémám, legutóbb a RAV4esben szorult meg a fejem. :B

A pályás történettel egyetértek, mióta családos vagyok azóta különösen irritál az itthoni mentalitás, hogy gyakorlatilag az emberek 90%-ának fogalma sincs, hogy mekkora féktáv kéne ahhoz, hogy baj esetén meg tudjon állni. Jön a seggedbe, mintha a városban araszolnánk...

freeknight: Twingo 133 lovas csak, de olyan 170-180-ig jó vagyok, utána ~210-ig már kell a türelem és út hozzá. Visszaváltani nem kell, mert már 130nál is baromi magas a fordulat. :)

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#178050) MunezXBK válasza CactuS (#178049) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Csoda, hogy otthon még nem mérik a követési távolságot.

Kaszálhatnának abból is.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.