Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [GoodSpeed:] ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
FerNandor
őstag
most mondjuk már nem tudom, honnan indult ez el, de én nem a 70-es sebességre gondoltam, hanem mondjuk 110-120-ra, ami egy kényelmesebb tempó a 130-nál és a fogyasztás is optimálisabb. mindezt a 120km-t utazó érdeklödönek ajánlva. utána jött egy ilyen, hogy autópályán 130-cal illik menni. na ez szerintem a hülyeség és ilyen nincs is.
az meg, hogy 70-nel autópályán? én még sima 90-nél se engednék menni senkit 70-nel, ha nem indokolt. csak feltartja a forgalmat.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
MunezXBK
nagyúr
Nem is...de az indokolatlan lassú haladás sem erről szól.
Példának okáért: teherautók/kamionok előzését vajon miért tiltották meg 2 sávoson?
mephi666
nagyúr
autópályás téma: kb 18éve voltunk némethonban, trabanttal... kecskemét->köln utat pihenőkkel 21óra alatt tettük meg és meredekebb lejtőn lefelé mentünk csak 90-100 körül... senki nem dudált le minket, inkább mellénk érve lassítottak és megcsodálták a járgányt bmw/mercikből, mert nem sok ilyet láttak arrafelé mi is szó szerint vagy 10szer annyi 911-es porschét láttunk, mint trabantot... volt, hogy parkolóházban mentünk a kocsihoz, láttuk hogy 50körüli fickó sétál a sajátjához, meglátja a csodajárgányt, odasétál, nézegeti... nézi a "H"-betűt rajta, majd megszólal: "ah, ungarn!" váltottunk is vele pár szót
ui: na, most hogy ebből hogy sikerült "választ" összehoznom, ne kérdezze senki (új hsz-nek indult)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
DeFranco
nagyúr
De a kérdező azt kérdezte, ti meg az indokolatlanul lassú haladás gumiszabállyal ugrottatok neki egyből. Feltételezem közelebb van a 90-hez (sőt felette van) az általa elképzelt sebesség, mint a 60-hoz.
Kétsávoson tilos előzni a kamionnak? Mesélj... rendszeresen járok az M5-ösön tudtommal az jellemzően kétsávos. Már ha épp szét nem terelik mint mostanában
(#50006) MunezXBK: jogos vagy fel sem tűnt, vagy elfelejtettem nem vagyok kamionos, így ezt az infót minden valószínűség szerint az agyam úgy ítélte meg, mint nem feltétlenül szükséges, és a lomtárba pakolta.
[ Szerkesztve ]
FerNandor
őstag
én az utóbbi pár évben voltam párszor Németo-ban és nem az a jellemzö, hogy mindenki 130-cal nyomja. a legtöbben beállnak ott is egy ilyen 110-120-as optimális tempóra.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
MunezXBK
nagyúr
Rendesen le vagy maradva: http://www.vezess.hu/hirek/nincs_tobbe_kamionverseny_autopalyan/27805/
tomcsi23
veterán
Azt mondják, a világvége is elmaradt valami miatt.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
mephi666
nagyúr
ez szerintem teljesen érthető is: autópályán mennyi a megengedett kamionnak? 80km/h? és mennyi a minimum? 60km/h? "egészséges előzéshez" kell is az a 20km/h sebességkülönbség, tehát addig nem is lenne baj, ha csak a szabályosan 80km/h-val közlekedő kamionok a 60km/h-val közlekedőket előzgetnék... a bajok ott kezdődnek, ha a 80km/h-val haladó meg akarja előzni a 75km/h-val haladót és 1 percig tart elcammognia mellette (oké, hogy sokan ilyenkor odalépnek és túllépik a megengedett sebességhatárt, de ezt a kresz világosan kimondja, hogy előzés céljából sem szabad átlépni)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Tényleg tilos, csak telibeszarják a kamionosok.
Amit mondasz és írsz, rendben van. De! A 60-90-között haladók legnagyobb része képtelen felmérni a tükörben látható géperejű járómű közelítő sebességét. És bizony 50 méterrel a mellé érkezés pillanatában szeretnek kivonulni a kamion megül, ami igen sokszor satut jelent. Én is sokat járok az M5-ön és csak ilyen tapasztalatom van. Én vagyok az egyetlen aki szarallroadquattroval 110-120 körül a jobb oldali sávban cammog. Kapok is értetlen fejeket
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
DeFranco
nagyúr
Persze, amit mondasz, abban az esetben simán ez a sofőr a hibás
(csak halkan jegyzem meg, fenntartva hogy maximálisan igazad van és nem is neked szól, de: ez már a probléma harmadik deriváltja, a (1) lassan haladó (2) de előző és (3) eközben hátra megfelelően nem tekintő mazsola... a kérdés arra vonatkozott, hogy illik-e 130-nál lassabban ( (1) feltételezem 100-110-120) (2) haladni az autópályán.)
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Jaj de jól beszélsz megint, épp ezt akartam írni
Tisztelet a kivételnek, de aki tötymörög az általában nem tud vezetni se, meg a távolságokat is képtelen felmérni, reflexei mint a döglött csigának, tükröt meg úgy használja, hogy áá tavaly már belenéztem nem jött senki, biztos most se jön. És akkor az van amit írsz, de még ezzel se lenne akkor gond, ha legalább miután kijött 90-el iparkodna, picit próbálná a kis gázpedált nyomogatni, hogy hamarabb letudja az előzést, és menjen vissza a másik sávba, ahol aztán már felőlem annyival megy, amennyivel akar.. de nem, ilyenkor egy centivel nem megy ám gyorsabban, és akkor ki kell várni, míg marinéni 90-el megelőzi a 3 kamiont, mert bizony neki is joga van előzni, és nehogy ám már felmenjen a 4 literes fogyasztás 4.1-re, szóval a 90-től nem tágít. Mindig megmagyarázzuk itt a topicban miért is jó meg szabályos tötymörögni, csak én meg azt látom, hogy boyracer száguldozó hülyegyerekből szökőévente látok egyet egyet, amire tényleg azt mondom hogy oké, ez gyökér, k*rva anyját az ilyennek..ellenben a tötymörgőkkel csak a baj van. Na most aztán majd mindjárt mit kapok én ezért
7
addikt
Sok az off a topicban, így nem igazán látja el a címben foglalt eredeti funkcióját. Kérlek, a nem szorosan idetartozó témákkal menjetek át az első hozzászólásban javasolt alternatív topicok valamelyikébe!
8th
addikt
giigz
veterán
Én nem értem, hogy jött ide az indokolatlan lassú haladás, szó nem volt róla. Én annyit kérdeztem, hogy muszáj-e mindig 130-cal menni a pályán, és nem lehet-e esetleg 100 körül?
Én is úgy gondolom, hogy 90 alatt ne menjen senki a pályán, de 90 vagy afölött aki tud közlekedni, azzal már semmi baj nincs. Aki nem hosszútávra megy, és nem számít neki 3 perc, de a fogyasztás igen, akkor 130 helyett 110-nél már lehet 1 literrel kevesebbre jön ki. És 110-nél egy kisautó sem eszik 6 liternél sokkal többet.
Tehát továbbra is az a véleményem, hogy 90 fölött nem "ciki", de szerintem ezzel egyet is ért mindenki.
Integra
titán
kis autó, ami belül egyterű méretű és a legtöbb egyterűnél jobban variálható.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
EQMontoya
veterán
Ez ismeros, en is szoktam 120 korul gurulni az IS-sel.. Napfenyteto kibuktatva, es nyugi van. No, ilyenkor aztan felebred az emberekben a harciszellem, elorantjak a gyari 64 loerobol megmaradt 47-et, ami az olajsar alatt szunnyad, es ugy rarepulnek az "aldozatra", mint katolikus pap az ovodara.
Elozok nyugodtan 120-szal, jon egy Thalia, es levillog. Ezt ugy megis komolyan gondolta?
Same rules apply!
Integra
titán
ahh, tetőablak, régi szép idők.... imádom a tetőablakot. következő vasamban nyitható panorámatető lesz, az biztos, nem bírom a klímát..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
mephi666
nagyúr
...már én is teljesen belelovalltam magam: colt 1.6, tetőablakkal... hmmmmm barátnőnek is tetszik az ötlet (csak a pénz legyen meg rá mielőbb...)
pl ez, ha nem 250km-re lenne, lehet ránéznék és valahogy összekotornám az árát
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
EQMontoya
veterán
Egyetertek, amig nincs nagy kanikula (30+), addig en is inkabb a tetoablakot nyitom ki. Teljesen kihuzva 100 folott mar nagyon zajos, buktatva ugy 120-130ig meg hasznalhato.
mephi666: 20 eves autoba mennyi legyen, 60.000? Ha gondolod, egy szazase' odatekertetem Neked, aztan maris boldogabb leszel, ugye?
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Pöpec járgány, vezettem ilyet. Megy mint a golyó.
#nincsbennetarcsi
mephi666
nagyúr
mármint kecskemét->koroncó távolságot saccoltam 250km-re, nem a kocsiban levő 240ezret mondtam azért ennyire átugrani 1nap meg egy 10ezres, ha kisebb falvakon keresztül mennénk... közelben egyszerűbb lenne ránézni (főleg, hogy barátnőm sógorát mindenképp hívni akarom, hogy jöjjön velünk, mert ő ért hozzá igazán... őt meg így leakasztani a szögről nem nagyon lehet... 30-40km-re még el tudnánk bármikor hívni, de messzebb nemigazán)
ui: figyelgetek majd... lehet fél év múlva jobban állok és akkor találom meg a TÖKÉLETEST a közelben, amire azonnal sikerül lecsapni... de úgy érzem a kiszemelt típus már 99%-ra megvan
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
EQMontoya
veterán
Ja, hogy ugy. En nem tudok olvasni, sorry. Egyebkent ez van, ha autot akarsz, es egy bizonyos tipust, akkor utana kell menni, es meg kell nezni. Mondjuk egy napot raszanva, tobbet.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Ártatlan vagyok!
To all:
Ismerős nézeget kocsikat, a kérdés az lenne, hogy szerintetek mennyire tartósak (hoszútávon) a TSI motorok? 1,2-es ről lenne szó konkréten. Kicsit fázik a srác a turbósoktól, egyelőre csak szívóbenyósokat néz (Ibiza, Fabia, Polo, Jazz eddig ezek kerültk képbe).
#nincsbennetarcsi
giigz
veterán
Nincs gond a tartósságával, és ha nem cseszi szét a turbót, akkor azzal sem lesz baj, meg a motorral sem, mehet vele annyit, amennyit akar.
Az 1.2 TSI nagyon jó motor, és jól fogyaszt. Nem tudom hány évre, és évi hány km-re tervezi, de ha csak 1 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a szívó társai, az 150k km alatt már 600k haszon, abból bőven kijön egy turbó, sőt több is, cserébe pedig van nyomaték is, és 130-nál forog ~ 3200-at.
Én ha most vennék ilyen típusú autót, biztos az 1.2 TSI-t választanám.
nem hiába magyar termék [link]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Qru
MODERÁTOR
No igen attól fél ő is, hogy bedöglik 100-150k km után... Jellemzően országút és kevés város (vidékre hazajáráshoz kell meg kevés pesti használat) nagyon ritkán pálya.
Polo 1,2 TSI-t nézett mert most azokat egész jó áron dobálják de a Jazz is versenyben van. Ár/minőség arányban a Fabia meg az Ibiza is kiesik, mert annyival nem olcsóbb mint amennyivel gagyibbak a Polonal (váltó, belső stb).
Jazz ellen az szól, hogy nem lehet konfigurálni (még egy nyamvad tempomatot se kapsz és rendelni se tudsz 4 millás kocsinál ami Honda fan-ság ide Honda fan-ság oda sztem is gáz.)
#nincsbennetarcsi
giigz
veterán
Szerintem nem kell félni attól, hogy bedöglik 100-150k km után. Sokan azt mondják, hogy nem jó a kicsi motor, mert majd nem fogja bírni... Egy 1.2-es motor simán bír 105 LE-t meg 175 Nm-t... Szerintem 300k-t is simán el fog ketyegni egy olyan motor, anélkül, hogy már legyengülne... Rendszeres olajcsere, szűrőcsere, és nem lesz vele semmi gond, jól megy, jól fogyaszt.
Ugye most a 0.9 meg 1.0 literes motorból is kihoznak ennyit, és még azok is mennek 200k-t simán.
Integra
titán
új autót akar?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Qru
MODERÁTOR
Fonots lenne, hogy ne kelljen sokat rákölteni ezért nézett első körben szívóbenyóst. De akkor most megnyugodhat.
#nincsbennetarcsi
giigz
veterán
Abszolút megnyugodhat
Egyébként mennyit tervez vele menni évente, és hány évre tervezi?
TaaT
veterán
Ezen nagyon jót mosolyogtam [Lada in US]
Give them hell Ukraine!
Qru
MODERÁTOR
Havi 1x menne haza vidékra kb, meg bevásárlást intézni, néha kirándulnak, meg évi 1x nyaralás/telelés. Kb évi 10-15k km. Az előző két kocsijátt 200k km környékén adta el, ez is kb addig lenne használva.
#nincsbennetarcsi
giigz
veterán
Ez alapján viszont inkább szívót vennék
Ha nem fog autópályázni sokat (csak évente 1-2x), akkor a szívóval is el lehet lenni. Nehéz döntés így már, azt hittem, hogy sokat jár hosszútávra, és oda már inkább a turbós kellene, mert gyerekjáték neki 6 literrel elmenni a pályán, míg egy szívó azért 7 litert biztos bekér... Országúton egyébként simán elvan a szívóval, 90 körül 5 literrel. Ha meg nyaralni megy, akkor 100-110 és 6 liter
Szóval neki kell eldönteni, egyikkel sem jár rosszul, de a szívó is jó lehet.
[ Szerkesztve ]
Ha 10-15 ezerre vesz turbót, az szinte örökéletű lesz, főleg ha újat, vagy 1-2 évest vesz. (Ez alapján pedig én ki is zárnám a szívót, ha én vennék) 1.2TSI-vel szerintem a 4,5 se lehetetlen, ha max 90 a tét.
[ Szerkesztve ]
Integra
titán
hyundai i30 1.6 vagy kia ceed 1.6, sima, modern szívó 16v motorok sok-sok év jótállással.
ha belefér a keretbe.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Igaz, 7 Kia meg azt hiszem 5 év Hyundai garancia is vonzó. Főleg az új Cee'd.
[ Szerkesztve ]
FerNandor
őstag
ha jó olajat rak bele és cseréli sürün jó minöségü olajszürövel, plusz hüti a turbót leállítás elött, akkor szerintem nem tud megdögleni. (hacsak nem anyaghibás gyárilag vagy mittudomén, de nem hiszem, hogy ilyen elöfordulhat)
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Qru
MODERÁTOR
No igen srácok ez ugye a dilemma...
Hyundai-ra is ráirányítoma figyelmét akkor az a 7 év garó jól hangzik nagyon...
mod:
FerNandor: Olajjal nincs gond, mert most is 10k-ként cserél a gyári 15-ös perdióus helyett, erre kényes a gyerek nagyon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
FerNandor
őstag
azt is nézzétek meg azért, hogy mennyibe kerülnek a szervizek stb. lehet, hogy otthagyja az ember a 7 év alatt az autó árának a felét a kötelezö szervizekre...
akkor szerintem nem kell félnie a turbótól. hagyni kell járni kicsit leállítás elött és kész. én mindig járatom használattól függetlenül egy ideig. ha hosszabb, pörgösebb volt az út, akkor egy picit tovább.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
barátnőm szülei ~fél éve vettek egy új elantrát, nekem borzasztóan bejön nagyon kellemes az 1.6-os benzines, asszem 136 lóval, belülről tuti minőségi a kidolgozás, és hatalmas a tér. szerintem, ezt kell vennie és persze a 7 év gari is nagyon jó.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Integra
titán
bottal se piszkálnám meg ezeket a kis turbós vw konszern vackokat, mikor van felnőtt, bevált és minőségi technika. a hyundai/kia páros gyártja jelenleg a legjobb autókat szerintem, főleg ezzel a jótállással.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Xero
nagyúr
Csikós írt ma egy jót a GLK-val kapcsolatban, ami sokunk nézetét alátámasztja:
" ..ha pedig a leendő tulajdonos eszével gondolkozom: ha már tizensok millióért veszem, inkább legyen különleges az autóm, mint extra takarékos."
(#50044) Integra: Még nem olvastam végig, csak ezt hirtelen kiemeltem, de valóban pofás kis gép volt az előző GLK. Ez femininebb lett, ahogy a teljes Merci paletta. A többinél annyira nem ártott a dolog, sőt, viszont egy mini SUV-nál azért kérdéses lehet a dolog. Bár nyilvánvaló, hogy ennek a nők az elsődleges célpontjai.
[ Szerkesztve ]
Integra
titán
a másik, amivel egyet lehet érteni vele, hogy a régi jobb volt, markánsabb és összességében férfiasabb. nekem legalábbis jobban tetszett. glk nagy kedvencem.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
neduddki
nagyúr
HI!
mujt honapban meg 5 ev vot a gar azota noveltek?
udv
neduddki
mod: bandus: besztos?
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
mi?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Qru
MODERÁTOR
Nem is olcsók annyira... arról nem is beszélve, hogy még egy rendes konfigurátor sincs a honlapjukon.
#nincsbennetarcsi
Integra
titán
ezért mondtam, hogy ha befér a keretbe. ott van az oldalon a csomag és felszereltségi lista is.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
didros
senior tag
Ha egy autó javarészt Budapesten volt használva (~130ezer km az össz. ~170ezer km-ből) akkor az szerintetek komoly negatívum? Ti figyelembe vennétek ezt a körülményt vásárláskor?
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD