Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#177001) CactuS válasza Zola007 (#177000) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Én nem tudok róla. De mi a baj vele? Kevés az átlag a user az adott autóhoz?

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#177002) Bazsee71 válasza diegho (#176873) üzenetére


Bazsee71
őstag

Nemrég voltam én is tesztvezetni, hasonlóban gondolkodtam, nálam végül a Ceed lett a befutó. A tapasztalataimat itt osztottam meg, hátha hasznodra lesz belőle valami.

(#177003) footy válasza runner 125 (#176982) üzenetére


footy
addikt

En raneznek a mazda CX5re, az ujnak nagyon jo minosegu a beltere, allitolag a zajcsillapitas is jo lett es van belole 2.5-os benzines. Ha ez nem akkor NX, vagy XC60.

(#177004) tboy93 válasza hobizoli (#176999) üzenetére


tboy93
nagyúr

Az a baj, hogy egy épkézláb VTi ma már simán 1,2M+

(#177005) ryger válasza runner 125 (#176982) üzenetére


ryger
aktív tag

Toyota RAV4 Hybrid? 2,5 L benzin+elektronok, hosszu gari es megbizhatosag.

(#177006) akooos válasza molnarpeter (#176979) üzenetére


akooos
veterán

Köszi a válaszokat mindenkinek, hasznos volt. A V60 PHEV a legszimpibb az ajánlottak közül, asszonynak is tetszik :D Egyébként a dízel hibrid mennyire tartós megoldás? Nem teszi tönkre a dízelmotort mondjuk egy tél?

Szerk: oké, közben találtam erről egy cikket, átolvasom.

[ Szerkesztve ]

(#177007) Tom1939 válasza ryger (#177005) üzenetére


Tom1939
őstag

+1, de azért nem prémium. Nálam például versenyben van a kívánságlistán következő autóként az xc40-el (nyilván méretben xc60 lenne a vetélytárs, de itt inkább árverseny van, még álmaimban sincs végtelen pénzem :) ). Főleg hogy a volvo megbízhatósági statisztikái amit én láttam, hát hogy is mondjam. Vacakok.

(#177008) Doki16 válasza akooos (#177006) üzenetére


Doki16
addikt

Rövid távokat úgyis a villannyal mész. A dízel motort meg hosszabb távra indítod csak be és akkor mindegy, hogy tél van vagy nyár. Sőt lehet, hogy találsz webasto-s modellt és akkor már eleve meleg a motor télen is.

Viszont ha rövid távokra akarod használni akkor azzal simán ki lehet nyírni.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#177009) _q válasza Doki16 (#177008) üzenetére


_q
addikt

Pár hónapja olvastam, hogy írod még sokáig megtartod az aurist, most meg ahogy látom eladó sorba került. Mi történt? Mire váltasz?

(#177010) ryger válasza Tom1939 (#177007) üzenetére


ryger
aktív tag

Ertem en, hogy premium de mitol? Egy ilyen jol felszerelt, tele minden gadget-el Toyota, foliazva valami jo szinnel, akar arnyalat valtos valtozattal, bele egy jo utolagos hifi es egy custom bor belso, meg mindig a premium aru akarmi alatt van de legalabb nem romlik el allandoan.
Persze nem mondom, hogy nekem van igazam csak en inkabb ebbe az iranyba indulnek el es akkor van egy egyedi autom, nem egy Q5, X5... akarmi.

(#177011) Luck Dragon válasza Doki16 (#177008) üzenetére

Lehet butaságot írok de a Phev az nem benzines hibrid?

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#177012) Doki16 válasza _q (#177009) üzenetére


Doki16
addikt

Hát akkor meg kell követnem magam :) Nem is emlékszem rá, hogy ilyet írtam. Mondjuk nálam 2-3 év max egy autó. Annyi idő alatt megunom és értékvesztés sincs rajta nagyon.

Már amióta bejöttek a teljesen elektromos és plug-in autók azóta arra vágyok. És most végre elérhető közelségbe került az Outlander és a V60 D6. Csak ezért akarom eladni, mert szeretnék beülni egy elektromos autóba. Az évi 8-10000 km felhasználásom 80%-a napi max 30 km. Azt meg még jelenleg ingyen megtudnám oldani plug-in-nel. A másik meg, hogy teljesen hülyeség amit csinálni akarok, mert a HSD-nél nem nagyon találni jelenleg megbízhatóbb rendszert, de szeretnék inkább mégis egy izgalmasabb kocsit a V60 személyében. Amúgy imádom az Aurist, nagyon jó közlekedőedény. Ez egy Dunaújváros-Fehérvár-Dunaújváros szakasz végig klímázva GPS szerint 90-el: [kép]
Ez meg amiben nincs jobb a HSD-nél, a városi taxi üzemmód: [kép]

(#177011) Luck Dragon: Nem írsz butaságot, de nincs kőbe vésve. A PHEV csak annyit jelent, hogy plug in hybrid electric vehicle. A Volvo esetében ez dízel mellette.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#177013) Tom1939 válasza ryger (#177010) üzenetére


Tom1939
őstag

Azért egy prémium belső minősége, hangszigetelése más. Persze lehet utólagosan fejleszteni, de az sem ugyanaz.

Mondjuk amire kíváncsi vagyok hogy a JBL hogy szól a Rav4-ben. Nyilván nem lesz olyan mint a Bowers&Wilkins a nagyobb volvókban de megüti e mondjuk a Harman Kardon szintjét az xc40-ben.

Ahogy nézegettem a teszteket az a benyomásom kezd kialakulni hogy Rav4-ből executive változatot kell rendelni, főleg ha prémiumok az ellenfelek (csak ő kap más belső ajtó és műszerfal borítást, és nem csodálkoznék ha hangszigetelése is jobb lenne).

(#177014) runner 125 válasza Qru (#176983) üzenetére


runner 125
nagyúr

Köszi a választ Nektek! Kíváncsi voltam a véleményekre, ha engeditek leírom én is a tapasztalataimat, benyomásaimat és h mire jutottam. :) Valószínű hosszú lesz.

Lefutottam az utóbbi hónapokan a köröket rendesen.. Elindultam Ádám és Évától, végigmentem a sedan vonalon, h méltó utódot találjak az S60-nak, amit végül apu megörököl.
Lényeg a lényeg, a 12 éves HR-V-m (mini) SUV karakterének előnyei, annyira megfogtak az évek alatt, h végül átvándoroltam a kompakt, pérmium SUV vonalra (pedig volt pár esélyes sedan, amelyeket már erős vételi szándékkal nézegettem. Mint pl. Q50S 3.0T, új S60 T6, IS350).
Ami biztos volt, h diesel-em többet nem lesz. Soha nem volt semmi gond a D5-tel, de manapság én már kockázatosnak tartom hosszú távra (modern) dieselbe ugrani, mellesleg mivel nem megyek vele sokat (éves szinten 5-7k), illetve SUV-knál a nagy tömeg, légellenállás miatt eleve kisebbek a 2 motor közti különbségek, így fogyasztásban sem lett volna akkora diffi, ezért maradt a benzinmotor (hybrid-ről lent írok).
A másik pedig, h újat nem veszek. Akkora az első pár évben az értékvesztésük, h nekem egyszerűen az az összeg nem érte meg, h én üljek bele először..
Német vonal soha nem volt a kedvencem, formailag szerintem most is a sor végén járnak, mind külső, mind belső enteriör tekintetében. Egyszerűen túl sterilek, túl kimértek, lehet erős jelző, de kevésbé innovatívak (csak formáról beszélünk) és kevésbé "bátrak". Nagyjából mind a három németen azt érzem így elsőre, h láncra verve tartják a mérnökeik kezét, nehogy túlhúzzanak 1-1 vonalat, formát...
Bár, férfiasan bevallom, h GLC 43 egészen megtetszett, de valahogy mégsem éreztem sem a formát, sem a karaktert, sem az egyéb körítést a magaménak..
Aztán, próbáltam megyőzni magam, h "vegyéllekszásztmerazalegmegbízhatóbb", őszintén mondom, h napokat rágódtam az RX450H-n. Próbáltam is, iszonyú patent autó. Minőségre, csendre, beltérre, összeszerelésre szerintem az a top. De ez a fránya CVT váltó komolyan.. a világból kikeregetett, h gázra monoton búgott a motor fordulat minden "élményt" hazavágva (oké, egy SUV-ban ne keressek már vezetési élményt, mi? :) ) .. Ennyire nem vagyok még "érett", h ne érdekeljen egy autóban az egyik legfőbb inger, a fordulat, a váltás "érzete", hangja, üteme - még ha automa is.
Jah és a másik, h azért nem volt túl meggyőző az ereje. Nyilván, 2,2 tonnát mozgatni nem könnyű, még villanymotorral kiegésztve sem. S, utolsó sorban a forma.. iszonyú sokat rágódtam ezen is, de egyszerűen bármilyen szögből néztem, nem tudtam megemészetni. Iszonyú futuriszitkus. Persze szépek az ívek, vannak arányok, de nekem egyszerűen sok. Ismerve magamat, tudtam nagyon jól, h ha nincs meg elsőre személyes benyomás után a must have érzet, nem fogom szeretni..
Itt jött képbe akkor az NX. A hybrid-et rögtön kizártam belőle, hisz bármelyk tesztet olvassa az ember, mindenhol leírják, h ugyanúgy bekajálja a 8-8,5 litert, cserébe legalább nem is megy. Az IS300H-ban ugyanaz a blokk és hajtáslánc (szintúgy CVT alapú, blöhh..) lapul, amire a fentiek 1:1-ben igazak és ahhoz volt szerencsém. A forma után a legnagyobb csalódás volt az a motor..
A turbo benzinesük egy fokkal jobb, de itt is több cikkben kiemelik, h egyáltalán nem érezni a papíron 238 lovat..
Illetve, az NX valamelyest szolidabb design-nal bír, viszont eskü mindig a "tipikus női SUV" gondolata jutott eszembe róla..
Így bármennyire is muszáj volt és fájdalmas, de ellen kellett mondanom az agyam legracionálisabb oldalának és elengedtem a Lexus-t. Egy másik időben még lehet h lesz pérmium Toyota-m.., ha lesz allatta normális váltó plusz power és némileg "európaibb" design-t alkalmaznak.

Japán vonalon elindulva titkos favoritként (fenti sedan vonal után) ott volt a kalapban az Infiniti is. Itt a formanyelv talán európaibb, kevésbé túltolt. A QX70S-sel nagyon sokáig szemeztem. Frankó motorkínálat (370Z-ből átemelt 3.7 szívó V6 és szintúgy saját fejlesztésű szívó 5.0 V8..), jó ár (ami egyben kicsit el is bizonytalanított), de két dolog volt ami miatt végül elengedtem.
Minőségérzet a fenti prémimokhoz mérten nagyon rossz. Kapcsolók jó része egy Micra-ban is felfedezhető, műanyagok szintúgy. Ülése nagy, puha, de olyan tipikus (amerikai) fotel, nulla tartással. Pedig a V6 és V8 hang mocskos jó..
A másik, pedig az autó kisugárzása, megítélése. Szerintem dög formával bír, és annak ellenére, h az előd FX (mármint az mk2 FX, ami formailag 1:1-ben QX) 2011-ben jelent meg, még manapság is egyedinek, frissnek mondanám. Ennek ellenére a legjobb cimborám és egyik üzlettársam rögtön hozzámvágta, h "ilyennel csak bűnözők járnak.. : )))" (MitadIsten', pár napja nézem Kékfény - Különleges erők, 07.08-ai adását. 1. percében miből szedik ki a két bűnözőt? QX70S-ből.. :D)
Jah és technikailag, biztonságtechnikailag ez volt a legkevésbé felszerelt. De természetesen ezt betudtam a legkedvezőbb vételárnak és h nem mai fejlesztés..
Jaguar-okról alapvetően semmi személyes benyomásom nem volt korábbról. Nyilván, a brit autógyártásnak sokszor voltak emlegetett időszakai, de túl gyáva vagyok ahhoz, h beleugorjak egy számomra teljesen ismeretlen (de még csak az ismeretségi körömben sem volt senkinek soha) márkába.. így őket hamar skippeltem.

Kezdett szűkülni a kör.. jött a Volvo.
Az S60-am most már 6. éve hűen szolgál, de kár is a mai világ autóihoz hasonlítanom ezt a lassan 20 éves fejlesztést, formát, mert úgy látom, globális cél nem tartósat gyártani manapság, főleg prémium vonalon. :( Nehezen tudok megbékélni ezzel a filozofiával és tudtam h nem lesz egyszerű szülés utódot találni, de muszáj volt valamilyen formában kompromisszumokat kötnöm, mert egyszerűen olyan autó nincs a piacon, amire azt mondom h kompromisszum mentes vétel számomra. (Oké, én sem vagyok egyszerű eset.)
Tehát Volvo. Az évek alatt szerzett tapasztalatok, márka megítélés, a kényelem, a biztonság filozofia, a "különcködés" , a formavilág, a karakter.. mind mind meggyőzött, így egyre nagyobb esélyt láttam rá, h maradok a márkánál, csak SUV vonalon.
RX450H-ból kiindulva ránéztem az XC90-re. Megbékéltem a külső design-nal, a beltér formája, anyaghasználata pedig egyenesen pazar lett szerintem. Gyönyörű az enteriör. Letisztult, vannak egyedi megoldások, szép részletek, és összességében a belső letisztult, visszafogott, mégis különleges ízlésvilágot rögtön sajátomnak éreztem. Motorkínálat pedig olyan amilyen (szar).. sajnos 2000 ccm-nél és 4 hengernél nagyobb/több blokkot eldobta a Volvo. Ezt sajnáltam a legjobban.
De olyan drabális, brutálisan nagy autó a 90-es, h nincs szükségünk ekkora autóra, és már már tolakodóan, figyelemfelkeltően nagy, így kihúztam a listáról. Jah, és természetesen a vételára miatt is. A kívánt konfig már erősen túllépte a rászánt keretemet.

Így a hosszas véleménynyilványítás után, rögtön le is lövöm, XC60 lett.

Nagyjából a létező összes új tesztet elolvastam róla, statiszikákat, híreket, megnéztem yt videókat itthon és külföldön is. Régóta ismerem Etyit, a Duna Autó szerivizvezetőjét, őt is hosszasan kikérdeztem a tapasztalatokról. Aztán, próbáltam használat utáni beszámolókat keresni, cars.com, carbuyer.co.uk, caranddrive.com, fb csoportok, spritmonitor.de felhasználók.
Összességében a 2 év használat után 1 garanciális hibával találkoztam (légrugó kompresszor csere 45.000km-nél), és 2 olyan felhasználóval, aki emlegetett elektormos hibát ( tükör behajtás meghibásodását írtak beázás után, illetve ablakemelő rendellenes működést). Spritmomitor.de-n jó néhány T5, T6 motoros XC60 tulajjal beszéltem, és nem számoltak be a megtett 2 év, 70-80.000km alatt hibákról. Persze ez kevés referencia, mert egy megbízható autó plecsni nálam min 3x ekkora futás után értendő, de arra még várni kell..
Minden bizonnyal nagyobb kockázatot vettem a nyakamba vele, mint a 11 éves S60-nal, de még mindig úgy gondolom, h itt volt a legkevesebb kompromisszum számomra és legbelül bízom abban, h a legsikeresebb, millió db szám fölött eladott, sokat bizonyított előző generáció után csak nem tolják el nagyon az új modellt...
A forma szerintem gyönyörű, sokkal arányosabb, mint a 90-es, gyöngyházmetál fehérben, R-Design csomaggal, 21-es kerekekkel nagyon nagyon tetszik. A belsőről fent már írtam, egyszerűen számomra tökéletes. Ülések kényelmét nem firtatom, talán a legjobb. Nem batár, mégis kényelmesen elférek a 187 cm-mel és 100kg-mal. Hátul is sok a tér, lábtér, fejtér (üvegtetőt nagyon frankón megoldották, méretes, de mégsem megy a fejtér rovására), ennek ellenére kényelmesen ebben is 4 felnőtt érzi jól magát - erősen utal erre a masszív, széles hátsó kihajtó és csomó rekesszel, pohátartóval teli középső könyöktámasz is.
Mindenképpen dinamikus autót kerestem, így élből T5, T6 vonalon nézelődtem. A T6 motor ereje szerintem hibátlan, kompresszornak hála alul is van erő, 5,9 alatt felhúzza 100-ra a forgalmi szerinti 2002kg-t, plusz engem. A 4 henger hangja nem szép, de baromi jól szigetelt a dupla üvegezésű kasztni, így padlónál is alig hallani be. Mindenesetre yt-on már találni 1-2 okosságot a kipu hangja (01, 02) amivel némi rezonancia kíséretében frankón hörög egyet váltásnál, s nyilván az alapjárat is hangosabb lesz. Azt még én sem tudom, h egy ilyen jeleggű Volvo-hoz ez mennyire illik egyáltalán..
A váltó egyébként 8 fokozató Aisin. Mindenhol említik h lassabb ZF-nél, viszont megbízhatóbb. Egy Volvo-ba szerintem tökéletes.
(Csikós: "A váltó tipikus Aisin-stílusban közel sem olyan gyors, mint egy kilences ZF, cserébe minden statisztika szerint hosszabb és nyugodtabb életet kínál – nekem az utóbbi érné meg.")
A talált példányban F1 váltófülek is vannak, még ha nem is sportautó, de szerintem néha jó móka.
Átlagfogyija spritmonitor.de szerint 11,25 liter. 2 tonnához, 4 kerékhajtáshoz, 320 lóhoz mérten, benzinből szerintem tökéletes. (Előző diesel generációk is 9,5-10 literrel jártak.)
A konkrét példányról pár szóban:
2017.06. havi, R-Design, gyöngyházmetál fehér, 21-es R alufelnikkel, a berlini Volvo tesztautója volt, 8500km van benne.
Felszereltségét tekintve gyakorlatilag minden benne van szerencsére (mondatni pontosan olyan, amit én is összeollóztam volna). Összes biztonságtechnikai csomag (automata vészfék, gyalogos felismerő, elkerülést segítő, táblafelismerő, stb.), az összes vezetést támogató (pl. félautomata önvezető funkció radaros tempomattal, sávtartással). Nyitható panorámatető, alcantra-bőr R-es, minden pontjukon motorral állítható első ülések memóriával, navi, Apple car, 360° kamera, HUD, holttérfigyelő, 4 zónás klíma hátul külön érintőfelületű vezérléssel, 4 ülésfűtés, légrugó - állítható futóműmagasság, 5 előre konfigolt vezetésmód (off-road-ban nagyon 5 cm-t emel, Dynamic-ban kb ennyit ültet az alap állapothoz képest az autón), Volvo on call - ami egy jópofa dolog. Applikációval beindítható, nyitható, zárható az autó, az állófűtés is távolról időzíthető, illetve gyakorlatilag maps-re helyezi az autó pozícióját, úgyhogy mondhatni van egy gps alapú nyomkövetés funkciója gyárilag.
Vettem hozzá itthon még + 3 év garanciát, belealkudtam pluszba egy gyári új 19"-os szettet, Nokian téli gumikkal, és még így is 38%-kal vagyok az itthoni listaár alatt.
Úgyhogy, így lett végül ő:

Remélem nagy csalódást nem fog okozni, a tőlem telhető maximumot ez is megkapja. Jövő héten lefóliáztatom kavicsfelverődés védővel a komplett elejét, szélvédővel együtt és rakatok rá kerámiát.
Saját fotóim sajna nincsenek, törött lábbal most nehezebben mozgok még, de aki kíváncsi rá, drive -ra lementegettem a hirdetés egyébként kis képeit.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#177015) _q válasza Doki16 (#177012) üzenetére


_q
addikt

Talán korábban is említetted, de utoljára 1 hónapja :[link].

"Az az egy vigasztal, hogy cserébe az Aurisom is majd jól fog érni pár év múlva" Figyelek ám :D

A közlekedőedényt megtudom érteni. G astra után én is jobban örülnék egy kényelmesebb, kicsit izgalmasabb autónak. Mondjuk ehhez képest nem nehéz szerintem jobbat találni, habár még így se nagyon sikerült kitalálnom mi is lenne a jó. Prius, Megane 3, J astra, Mk3 ford focus jönnek elő folyton 2 millió körül. Sajnos mindnél találok valamit ami zavaró.

(#177016) gzbotii válasza runner 125 (#177014) üzenetére


gzbotii
veterán

"túl sterilek, túl kimértek, lehet erős jelző, de kevésbé innovatívak (csak formáról beszélünk) és kevésbé "bátrak". Nagyjából mind a három németen azt érzem így elsőre, h láncra verve tartják a mérnökeik kezét, nehogy túlhúzzanak 1-1 vonalat, formát..."

:N Ez a német dizájn. Apple is ezt a vonalat követi(te), pl. Visszafogott, letisztult, csak funkcionális vonalak. Nekem pl a pont az új Type R-től émelyedik fel a gyomrom.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#177017) MunezXBK válasza runner 125 (#177014) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ehhez tiszta szívemből gratulálok, szerintem a legjobb döntést hoztad! :R

(#177018) CactuS válasza Doki16 (#177012) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Outlanderben csalódnál, Prius csoportban inkább arról panaszkodtak, hogy kár volt váltani Toyotáról. Megbízhatónak mondják, de nem az, ha nincs villany, akkor zabál, az akku gyorsan degradálódik, és nem nagyon van benne tartalék.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#177019) Doki16 válasza _q (#177015) üzenetére


Doki16
addikt

Úgy indultam neki, hogy na most végre hosszú idő után találtam egy nagyon megbízható kocsit és ezt most megtartom 3 évig. De focvis cseréje folytán ránéztem az árakra és úgy láttam, hogy 4-5 millió körül már betudok ülni egy V60-ba. És ezt gyorsan cselekvésre késztetett :D
Azt hittem, hogy bírni fogok magammal, de nem megy :)
Amúgy meg rádöbbentem, hogy 2 két múlva már egy éve nálam lesz az autó. Ezen idő alatt csak tankoltam és egy olajcsere volt.

Ha olyan mániákus vagy mint én akkor találni is fogsz. 4,5 millió volt a korlátom amikor autót kerestem tavaly. 2-3 éves autókat néztem és nagy részben botrányos állapotban voltak. Kb. 20 Aurist megnéztem mire ezt megtaláltam. Priusból ennyiért amúgy csak kettest vegyél. Akkor már inkább ülnék egy Megane 3-ba.. Nekem volt és nagyon szerettem. A jól felszerelt példányok elég sok extrával rendelkeznek és kényelmesek.

(#177018) CactuS: Olvastam róla sokat, bent is vagyok a csoportban. Tetszik a kocsi, de csak akkor venném ha nem találnék értelmes V60-at. Én nem bírnám azt nézni, hogy 10-15 litert fogyaszt, mert lemerült az akksi városban. Múltkor írta valaki a csoportban, hogy lemerült a kocsija és alig tudott felmenni egy emelkedőn :) Ez egy kicsit kiábrándított. A V60 meg a legrosszabb körülmények között is elmegy 6 literből.

Amúgy meg a HSD után jelenleg bármelyik hibrid rosszabb megbízhatóságban, tök mindegy melyikre váltanák :D

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#177020) Qru válasza runner 125 (#177014) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szép a forma, reméljük tartós is lesz. Gratula. :C

#nincsbennetarcsi

(#177021) CactuS válasza runner 125 (#177014) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Így a leírásod alapján, jó, hogy nem említettem meg az eCVT-s hybrideket. Sajnos az eCVT/CVT bégetése kikerget sok embert a világból. Igazából pár nap alatt megszokja az ember és akkor már csak padlógáznál fog bőgni, egyébként használható csendesebben is, de sose fog hagyományos autós élményt adni.

A Thor lámpás Volvok szerintem jók lettek, nálunk van 1-2 db a flottában, SUVból is van XC60, XC90, nem futnak sokat, de a használók szeretik, imádják őket és extra nyűg azokkal az autókkal még nem volt. Talán az egyedüli a prémiumok közül, amelyiknél nem volt valamelyik típussal valami sz*pás. Ilyen téren egyébként a Jaguarral sem volt sok gondunk (mondjuk egy BMWhez képest főleg nem).

Lényeg a lényeg, csecse kis paripát választottál, legyen sok örömöd és balesetmentes km-ed az új szerzeményeddel. :)

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#177022) CactuS válasza gzbotii (#177016) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Mármint az új Type-Rtől, az még a visszafogott ufó, amit linkeltél. :DDD

Azt el kell ismerni, hogy az audi kiemelkedő beltered az mondjuk A6tól fölfelé, de pl: a fauvé beltere engem a világból kikerget. Még a GTIk kockás ülése se tud annyira megfogni, hogy azt válasszam, a megbízhatósága meg hát na, én nem azt látom, hogy nekem megérné magánemberként. :B

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#177023) _q válasza Doki16 (#177019) üzenetére


_q
addikt

Neked dízel megane 3-ad volt igaz? Abból az 1-es vagy 2-es?

Mint írtam, mindnél van valami probléma. A megane esetében az, hogy a 80% városi használat miatt benzines ajánlott dízel helyett. Viszont az 1.6 110Le (teszt nélkül) nem tűnik soknak, a turbo 1.4 tce pedig többet fogyaszt és ki tudja mennyire megbízható. Opel 1.4 turboról eddig nem nagyon olvastam rosszat, viszont ott meg +200 kg súllyal kell számolni. Prius 2 nem annyira tetszik, akkor viszont azt kilövöm. Megane 3 és J astra között őrlődök már egy ideje :D A cseréig még van fél évem, de igazából fél évvel ezelőtti helyzethez képest se vagyok előrébb.

(#177024) bitpork válasza runner 125 (#177014) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

A szokott alaposság tőled :) Azt viszont nehezen emésztem hogy hogyan jutottál a SUV vonalra egy motorral a garázsban. Mert a SUV ugye megtanít igazán Úriasan vezetni - ha szabad ezt az eufemizmust használnom :B

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#177025) Qru válasza bitpork (#177024) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ááá, nem kell ahhoz SUV, elég ha nincs tartalék. ;]

#nincsbennetarcsi

(#177026) akooos válasza Doki16 (#177008) üzenetére


akooos
veterán

Rövid távokra használnám a hét túlnyomó részében. Napi 25-30 km. Annyit kibír árammal, úgy olvastam. Pályázás, utazás miatt pedig előnyös lenne a dízelmotor, a mostani Golfot is szeretem pályán használni.

Nagyon szimpatikus ez a D6 motor, laza 280 lóval, összkerékkel, 440 nm-el.

Remélem, hogy jövő tavasszal tudok majd tálalni jót belőle, már most is elég sok van 250k km felett. Nyilván tartós, de 5-6 évre tervezek, azalatt akár 130-150k km is lehet a futás.

(#177027) focvis válasza runner 125 (#177014) üzenetére


focvis
veterán

Szép vas! 👍
(Leszámítva, hogy SUV. :) )

(#177019) Doki16: A 6 liter azért nem jön össze "a legrosszabb esetben" is. Hibrid üzemmód, lendületes országút kb. 5 liter.
Lendületes autópálya 6,5-7 liter egyelőre, de ebben volt dugó, ami javítja a fogyasztást hibridnél.
Nagypapi-tempót még nem próbáltam.

[ Szerkesztve ]

(#177028) Doki16 válasza _q (#177023) üzenetére


Doki16
addikt

Nekem Megane 3 volt az 1.5dci motorral. Szerencsére az utolsó részecskeszűrő nélküli dízelt sikerült megcsípnem.

Pedig neked valami sima szívó lenne való vagy a Prius 2. A városra magasan a legjobb. Nekem se tetszik, szerintem ronda, de nincs nála jobb ennyiért 80% városra. Sajnos vagy nem sajnos a Prius nagyon jól tartja az árát és 2 millióig nem fog beleférni P3. Turbós autó megint csak felesleges városba, oda nem kell erő a közlekedésre. Focus 2 1.6 szívóval szerintem még jó lehet. A 3 megint ritka ennyiért.

(#177026) akooos: 215 lóerő papíron a dízel motor. A kettő együtt elvileg 283-285. De ezeket nem lehet teljesen összeadni. Ha ez így működne akkor nekem az Auris 172 lóerő lenne :) Amúgy kis érdekesség, valójában az 1.8HSD-ben erősebb villanymotor van mint a V60-ban, csak a Toyota nem tudja annyira kihasználni mint a Volvo.

(#177027) focvis: Ha csak és kizárólag a dízel motort használod 90-100 között akkor hozható vele az 5 liter? Nálam a Passat 5,4 vegyesben volt. Hosszabb országúton letudtam nyomni 4,5-re.
Magamat ismerve én simán elmennék vele 5-6 körül max. De mivel nagyon nagy százalékban villany lenne a vegyes biztos alacsonyabb értéket mutatna.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#177029) Laraxior


Laraxior
titán

Renault Zoe-ról van valami infotok? Városi kóválygáshoz... 99EUR csak a törlesztője :DDD Gyakorlatilag ingyé' van. egy van itt a közelben már, kékben elég szépen néz ki :K :C

"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

(#177030) CactuS válasza Laraxior (#177029) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Akkuval vagy akku nélkül? Mert nem mindegy. :)

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#177031) Laraxior válasza CactuS (#177030) üzenetére


Laraxior
titán

Az akku az plusz, meg ez lízing, de elég új autónak tűnik, nem hiszem, hogy sok info van róla. Mondjuk nem nekem kell, ha nekiindulok ezer km-es túrára akkor nem tudnék mit kezdeni vele. Főleg ha valami kommunista országba megy az ember, ahol konnektor csak minden második házban van, az életbe nem töltöd fel. :DDD

"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

(#177032) focvis válasza Doki16 (#177028) üzenetére


focvis
veterán

Olyant nem tudok, hogy fixen a dízel menjen 90-100 között; vagy hibrid és olyankor variál a 2 között, vagy AWD és akkor főleg a dízel megy (egyenesben olyankor mindig az), az elektromos rásegít. Illetve nem mentem vele ennyivel.

A GTI is hozza a 6 litert 100-110 között, finoman tolva.

Ma lesz a 2. teletelank, majd beszámolok róla. Városban főleg elektromosan használom, a dízelt a hangja miatt kapcsolom be időnként.

[ Szerkesztve ]

(#177033) Doki16 válasza focvis (#177032) üzenetére


Doki16
addikt

Amúgy teljesen jó értékek ezek. Még mindig vágyom egy V60-ra. Már várom, hogy elvigyék az Aurist :)

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#177034) CactuS válasza Laraxior (#177031) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Az tiszta, pont azért is kérdeztem, mert a Zoe jellemzően bérelt akkus konstrukcióban érhető el nyugatabbra. Pont a bérlés miatt az akku alapvetően szerintem nem téma, egyébként villanyosként abszolút nem rossz, van hőszivattyú, szóval télen se féltávos az autó.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#177035) Qru válasza focvis (#177032) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

" a dízelt a hangja miatt kapcsolom be időnként."

Jah a sor5 még gázolajjal is szépen szól. :K

#nincsbennetarcsi

(#177036) CactuS válasza Doki16 (#177033) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Dobd be a PCH adok - veszek csoportba is, ott árulnak Aurisokat is és talán nagyobb a közösség, mint a sima auris klubban.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#177037) Doki16 válasza CactuS (#177036) üzenetére


Doki16
addikt

Mi az a PCH? Valami Prius csoport?
Az Auris csoportban is vagyunk már majdnem kétezren. Pont volt két tag is aki fullos HSD Aurist keresett, de nem érdekelte őket az enyém, mert túl sok a km benne. 175k van benne. 3-4 éves autókat akarnak venni 30-50k km-el. Nagyon el vannak tévedve még mindig az emberek. Linkelt is nekik az egyik srác, aki hollandból hordja be a kocsikat egy ugyanolyat mint az enyém csak 48k km-el. Csupán egy millióval drágább és cserébe nem is garanciális. A piac egyszerűen megköveteli a tekert autókat, ez a vicc.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#177038) hobizoli válasza tboy93 (#177004) üzenetére


hobizoli
nagyúr

az meg mindig sokkal olcsobb, mint egy Celica TS
amugy 1.2M egy vicc azokert is

hahu-n 1.15M a legdragabb FL 6g3d VTI amugy :P

nyilvan nem azt kell megvenni, mert azzal a verebet varja az elado is

több drón kell ;P

(#177039) akooos válasza Doki16 (#177028) üzenetére


akooos
veterán

Oh, akkor kezd világosodni a téma, köszi :) Bár a 215 ló is bőven elég a normális közlekedéshez.

(#177040) CactuS válasza Doki16 (#177037) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Igen, Prius Club Hungary adok-veszek.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#177041) tboy93 válasza hobizoli (#177038) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ritkán van fent jó.

(#177042) soldi3r válasza Tom1939 (#177013) üzenetére


soldi3r
veterán

Egy ceg, ugyhogy az sem kizart, hogy ugyanaz a JBL meg a HK.

[ Szerkesztve ]

E30 (oo=[][]=oo)

(#177043) rbalint88 válasza runner 125 (#177014) üzenetére


rbalint88
addikt

Gratula, gyonyoru! Magamnak nem r-designost vennek, hanem valami olyat, amiben van ulesszelloztets.

#budasidehighlife

(#177044) Tom1939 válasza soldi3r (#177042) üzenetére


Tom1939
őstag

Hát azért nagyon remélem hogy az adott autókra hangolták őket. De ha azonos adottságokkal rendelkeznek és rendesen autóra hangolták akkor a kérdés az melyik autó akusztikája/hangszigetelése a jobb. Xc40-re tippelnék de nem egyértelmű (Rav4 eggyel nagyobb de nem prémium).

(#177045) _q válasza Doki16 (#177028) üzenetére


_q
addikt

Prius esetén a csomagtér mérete egy kombihoz képest a gond. A turbo motort meg ami indokolná nekem, hogy hétvégente országúton is van használva az autó és az 1.6-nál meg kell gondolni, plusz pörög is a motor és így a zaj is több.

2M vételár, 2.5 mindennel együtt lenne a cél.

(#177046) runner 125 válasza footy (#177003) üzenetére


runner 125
nagyúr

Mazda-nál a nagyon durva rozsdásodási hajlam nálam még rosszabb ómen mint a hybrid-ek CVT-je.. :(

ryger
Nos, az új RAV4 tényleg szép lett, visszafogottabb, mint a Lexus vonal, bár kicsit Jeep-es a feeling, árlista szintjén ránéztem. Nyilván a RAV4 önmagában nem prémium szegmens, ennek ellenére egy jobban felszerelt RAV4 közel annyi lett volna, mint a lemagasabb felszereltségű tesztautó XC60. Ugyan a RAV4-ben már a legfrissebb fejlesztésű (nem próbáltam, csak cikkekből tájékozódtam) hybrid hajtáslánc dolgozik, állítólag sokkal jobb dinamikával, viszont a paraméterei, videók alapján én erősebbet akartam.

Tom1939
Őszintén szólva én a mai biztosítótársaságok, gyári szervizek alapján lejelentett, a fizetett, több féle szűrőcsatornán áttolt, szponzorált autóportálok statisztika jellegű cikkeit erős fenntartásokkal kezelem.. Abszolút nem önigazolás céllal.., nyilván, én is elolvasom őket, de az a baj, h szvsz ilyen - olyan befolyása van 1-1 ilyen cikknek, h érdemi konklúziót nem biztos h célszerű levonni belőlük, pláne h az ember hamar belefut konstans az állított tartalom szöges ellenkezőjébe. :)
Ez egy picit korábbi cikk, 2017 vége. Akkor már volt XC60 és majdnem 3 éve futott az XC90. Itt az első helyen végzett holtversenyben a KIA-val a Volvo.., rá 1 évre pedig legalulra került egy másik felmérés szerint. Pont az ilyenek miatt fogadom kételkedve a megbízhatósági cikkeket. Sokkalta jobban tud hatni rám konkrét felhasználó szájából, billentyűzetéből eredő tartalom, vagy mondjuk egy 30 éves, csak Volvo-s szakmai tapasztalattal rendelkező szervizvezető véleménye, vagy 3-4 precíz német user beszámolója, akik excel szinten vezetik a fogyasztásukat a spritmonitor-on..
Ettől függetlenül, ha szar lesz vagy én is tapasztalok elektromos problémkat, be fogom írni. :)
Apropó hifi, a Bowers & Wilkins valami brutálisan szól. Olyan tere van a zenének, mintha egy nagyszínpad előtti tér kellős közepén állnék. Az extra felára brutális, az biztos, h újonnan én nem húztam volna be az extralistán annyiért, főleg mert nem vagyok audiofil.., így használtan szerencsém volt.

Laraxior
Autóápolós topikban keresd FeRRaR1-t, neki van Zoé-ja!

gzbotii
Az Apple hasonlattal kevésbé értenék egyet (a profilunk egyik fő húzó ága, így elég alaposan ismerem brand-et). Az Apple design, (formai) alapelv tekintetében szerintem sokkal közelebb áll egy mai Volvo beltérhez, mint bármelyik némethez. Ugyanis, mindig tökéletes formai harmóniát alkotnak és mindig megtalálják azt az ívet, azt a karaktert, színt, arányt, amitől roppant visszafogott, elegáns, kimért, letisztult, átgondolt, trendi lesz minden részlete és a teljes egység is, DE nem unalmas! A német belsőkkel ez a problémám. A felsorolt jelzők első felének jó része igaz rájuk, de valahogy hiányzik belőlük számomra a "fűszer", az innováció, a bátorság, az "otthonosság". A részleteiben sem tudok "elveszni", vagy megcsodálni, kiemeleni 1-1 pontot.. Csak ismételni tudom magam, továbbra is mindig az jut eszembe a fenti kompakt prémium német SUV-k belteréről, h tudatosan nem engedték kibontakozni a tervezőket.

Gyors Google találat: Q5 vs. XC60

TypeR-ből eggyel korábbi linkeltél, de nyilván értem mire gondolsz.
Mondjuk ez is egy érdekes téma, és valószínű most ellentmondásosnak hangzik a fent írtakkal szemben a véleményem, de a TypeR-t én simán helyén tudom kezelni, ugyanis annak átjön számomra az őszinte célja.
Persze, tele van mindenféle kis homasita biszbasszal, bütyökkel, légterelővel, de ahhoz a feelinghez, ahhoz a technikához, múlthoz, filozofiához szerintem helyénvaló és élőben egyébként nem ennyire feltűnő rajta minden részlet.
Az egy vérbeli japán sport hatchback. Nem akar más lenni és pont ez a fajta merészség, tradíciókövetés, ami alapján azt állítom, h nekem simán kéne és annak ellenére is, h alapvetően teljesen más autózási szokásaim, stílusom van. Sokadik autónak persze, nem első számúnak, de nem tudok rossz szemmel nézni arra, aki olyanba ül, és akkor magáról a technikáról, motor karakterisztikáról, futóműről, váltóról még szó sem esett. :)

MunezXBK
Köszi! Próbáltam tényleg a lehető legalaposabban végigmérni a piacot és összevetni az igényeimmel.
Egyébként tényleg mennyire érdekes, h a legtöbb német sajót a Q5-öt hozta ki nyertesnek az összehasonlító tesztek alapján.

Qru
Köszi!

CactuS
Lehet h idővel én is megszoknám, kevésbé figyelnék fel rá. De ismerem magam annyira, h ha elsőre szemet szúr, később is zavarni fog. :(
Köszi!

bitpork
Ez már csak ilyen, innen már nehezen változik az ember. :D
Azért a motorozásból fakadó motorerő és adrenalin szerintem összehasonlíthatatlan bármelyik autóval. Olyan gyorsulást egy 458 Italia-ban érez az ember..
Az SUV vonal megkedvelése, mint írtam a HR-V-mből indult. Nyilván, tök hülyén hangzik, h egy fapad, alap motoros 2005-ös évjáratú autóból h indulhatok ki, de a kompaktsága, az üléspozíciója, az, h tök jól elboldogultunk vele földúton, rövidebb kirándulásokon, tudtam vele húzni a crossmotorkat kényelmesen, elfértünk benne, tök jól lehet pakolni bele, könnyű ki beszállni, télen soha nem volt gond az osztrák hegyekben akár 15-20 cm hó sem, ez mind mind odavitt, h első számú "céges" autónak is valami hasonlót válasszak, csak kiegészítve a HR-V hiányosságaival. Ami az erő és prémiumság (meg persze a 12 év korkülönbség..). Így gyúrtam össze az egészet eggyé és jutottam el az XC60 T6-hoz.
Mint írtam, nyilván azt az erőt egy T6 sem tudja, amit az 1.2-es VFR V4-es blokkal, nem is azért vettem T6-ot mert száguldoznék vele, de egyszerűen megnyugtat a tudat, h ha kell, van kellő erőtartalék. Ráadásul egy ekkora bódéhoz szerintem tök ideális egy ilyen motorteljesítmény, h ha az ember vagy a szükség úgy kívánja, lehessen haladni is vele.
De nem is értem, h ezt pont neked miért én magyarázom jó pár prémium SUV-val a hátad mögött. :D

focvis
Köszi!

rbalint88
Köszi! Tervben volt nálam is az Inscription kivitel, ami visszafogottabb külsővel bír, viszont a terveimet gyorsan áthúzta a használt piac. Nem volt belőle kis futású, T6 kivitel egyszerűen sem kint, sem itthon.. Csak diesel és hybrid, olyat meg ugye nem szerettem volna.

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#177047) Tom1939 válasza runner 125 (#177046) üzenetére


Tom1939
őstag

Statisztikában egyet tudok érteni (szörnyen manipulálható). Amit valamennyire közvetlen forrásból hallottam az a kezdeti T8 hibrid problémák (első vevők= tesztelők...).

Annak örülök hogy ilyet vettél mert gyerek korom óta volvo mániás vagyok (kinek a bmw, kinek a merci, én ebben is alternatív voltam, zenében sem vagyok átlagízlésű), és kíváncsi vagyok majd a tapasztalataidra. Elég alapos vagy azt látom (ez nálam nagy plusz pont).

A Rav4 nekem nagyon racionális döntés lenne, azért vonz.

De az a csúcs volvo hifi. Na az nagyon vonz...

(#177048) Zola007 válasza CactuS (#177001) üzenetére


Zola007
veterán

Spritmonitor
kevés is volt az átlag user és túl nagy a szórás, 6 és 14 liter között
egyik végletet sem tartom reálisnak egy 1.8 benzinre.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#177049) CactuS válasza Zola007 (#177048) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Igazából reális lehet, felhasználás függő, a 14 liter simán lehet pár km-es etapokkal, hideg motorral, pl: bölcsijárat, a 6 liter pedig egy vidéki használat, ami ugye elvileg város, de gyakorlatban simán lehet laza gurulós, dugó nélkül.

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#177050) Zola007 válasza CactuS (#177049) üzenetére


Zola007
veterán

kizárnám, mivel csak azokra szűrtem, akiknek 25.000 km-nél több regisztrált tankolása van az oldalon
azért 25 ezret összebölcsizni az nem 2 nap :)

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.